چرا چیزی تو گوشیم دانلود نمیشه

اگر نمی توانید راه حلی برای رفع مشکل دانلود در گوشی های اندرویدی پیدا کنید

اگر نمی توانید راه حلی برای رفع مشکل دانلود در گوشی های اندرویدی پیدا کنید

موضوعات اصلی این مقاله:

معرفی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران دستگاه های اندرویدی با آن مواجه هستند دانلود نکردن گوشی است. اولین کاری که می توانید در هنگام مواجه شدن با این مشکل انجام دهید، راه اندازی مجدد گوشی است. معمولا بسیاری از مشکلات جزئی گوشی های موبایل از طریق این کار حل می شود. اگر پس از خاموش و روشن کردن مجدد گوشی همچنان قادر به دانلود فایل ها و برنامه های مورد علاقه خود نیستید، نگران نباشید زیرا در این مقاله گروه مشاوره هیواتک قصد دارد به بررسی علت دانلود نکردن اندروید و روش های مختلف برای رفع مشکل بپردازد. با دانلود اندروید ما به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر ما در این زمینه مانند بهترین دانلود منیجر اندروید، راهنمای دانلود عکس از اینستاگرام و جلوگیری از دانلود خودکار در تلگرام را مطالعه کنید.

کش دانلود منیجر خود را پاک کنید. “

چرا گوشی من دانلود نمیشه؟

ویدیو فیلم آموزشی رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها

عوامل مختلفی می توانند از دانلود گوشی اندرویدی شما جلوگیری کنند. اگر هنگام دانلود برنامه‌ها یا به‌روزرسانی آن‌ها از طریق Google Play با چنین مشکلی مواجه شدید، ممکن است آن برنامه خراب شده باشد یا حافظه پنهان Google Play Services گوشی شما پر شده است. اگر در دانلود فایل های حجیم مشکل دارید، کمبود فضای خالی در حافظه گوشی ممکن است دلیل چنین مشکلی باشد. از سوی دیگر، موارد دیگری مانند اتصال به اینترنت، غیرفعال کردن دانلود منیجر گوشی یا پر کردن حافظه پنهان آن، همگی می‌توانند مشکل دانلود نشدن اندروید را برای شما ایجاد کنند. در ادامه به بررسی روش های مختلف برای رفع مشکل دانلود نشدن اندروید می پردازیم.

مشکل دانلود را با پاک کردن کش برطرف کنید

یکی از راه‌های رفع مشکل دانلود نشدن گوشی، پاک کردن کش دانلود منیجر است. برای پاک کردن کش اندروید، به تنظیمات گوشی خود بروید و Applications را انتخاب کنید. سپس نماد سه نقطه در سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید و روی Show system apps کلیک کنید.

در این مرحله بر اساس تصویر Download Manager را انتخاب کرده و به قسمت Storage مراجعه کنید. سپس به ترتیب Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید. در نهایت یک بار گوشی خود را ریستارت کنید و مجددا فایل مورد نظر را دانلود کنید.

دانلود منیجر گوشی خود را بررسی کنید! “

دانلود منیجر را در گوشی اندروید فعال کنید

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که نرم افزار مدیریت دانلود در گوشی های اندرویدی غیر فعال است. این مشکل که معمولاً به دلایل نرم افزاری رخ می دهد، ممکن است مانع از دانلود گوشی شما شود. برای رفع این مشکل باید وارد تنظیمات گوشی شده و مانند قسمت قبل Applications را انتخاب کنید. سپس Show system apps را از طریق سه نقطه بالای صفحه انتخاب کنید و Download Manager را باز کنید. در این صفحه اگر گزینه Enable را مشاهده کردید، آن را انتخاب کنید تا مدیریت دانلود شما فعال شود. حالا مشکل دانلود نشدن گوشی را بررسی کنید.

با بررسی فضای خالی حافظه، مشکل دانلود را برطرف کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند مانع از دانلود گوشی شما شود کمبود فضای حافظه گوشی شما است. برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم اگر گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی می کند، برنامه را به کارت حافظه اندروید انتقال دهید. برای این کار در قسمت تنظیمات وارد Application Manager شده و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. سپس در قسمت Storage وارد قسمت CHANGE شده و آن را روی کارت SD قرار دهید.

اگر گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید برنامه‌های بزرگ و بدون استفاده را از گوشی خود حذف کنید یا حافظه پنهان برنامه‌های پرکاربرد مانند تلگرام و اینستاگرام را پاک کنید. مقاله پر کردن حافظه داخلی گوشی را با این موضوع مطالعه کنید.

با استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود

اگر با هیچ یک از موارد ذکر شده نتوانستید مشکل دانلود نشدن گوشی را برطرف کنید، یک بار اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و از مناسب بودن سرعت آن برای دانلود فایل مورد نظر مطمئن شوید. به روز رسانی سیستم عامل می تواند در بسیاری از موارد چنین مشکلاتی را حل کند. برای آشنایی با مراحل انجام کار می توانید مقاله ارتقاء گوشی اندرویدی خود را مطالعه کنید.

در نهایت اگر باز هم نمی توانید فایل های مورد نظر خود را بدون مشکل دانلود کنید، پیشنهاد می کنیم از نرم افزار دانلود منیجر استفاده کنید. اپلیکیشن ADM یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که در این زمینه طراحی شده است و می تواند تا سه فایل را همزمان دانلود کند. این برنامه سرعت دانلود گوشی شما را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد دانلود فایل ها را متوقف کرده و از سر بگیرید. برای دانلود این برنامه از طریق گوگل پلی به لینک زیر مراجعه کنید:

برنامه ADM را از Google Play دانلود کنید

همچنین توصیه می کنیم مقالاتی در مورد نحوه بهینه سازی استفاده از اینترنت در اندروید Hiwatech و نحوه حذف اکانت اینستاگرام مطالعه کنید.

سوالات متداول

1- علت دانلود نشدن در گوشی ها چیست؟

اتصال اینترنت ، غیرفعال شدن دانلود منیجر گوشی و یا پر شدن حافظه کش همگی می توانند شما را با مشکل دانلود نکردن اندروید مواجه کنند.

2- چگونه فضای حافظه گوشی را خالی کنیم تا مشکل دانلود نشدن در گوشی حل شود؟

 پیشنهاد می کنیم اگر گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی می کند برای انتقال برنامه به کارت حافظه اندروید اقدام کنید.

3- چگونه حافظه کش را خالی کنیم تا مشکل دانلود نشدن در گوشی حل شود ؟

از طریق مسیر زیر عمل می کنیم .

setting > apps> show system app> download manager > storage > clear  cache & clrear date

و بعد ریستارت می کنیم .

اگر نمی توانید راه حلی برای رفع مشکل دانلود در گوشی های اندرویدی پیدا کنید

اگر نمی توانید راه حلی برای رفع مشکل دانلود در گوشی های اندرویدی پیدا کنید

نمایندگی تعمیرات موبایل با جمع آوری قطعات و ابزارهای ممتاز و پیشرفته، امکان تعمیر تخصصی این محصول را در اختیار کاربران قرار داده است. دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در این مرکز با دقت از پیشرفته ترین مدل ها انتخاب شده اند. از طرفی برنامه ها و نرم افزارهای تعمیرات به طور کامل آپدیت می شوند.

حذف ویروس ها، نصب برنامه ها، رفع مشکلات دانلود، تعمیر صفحه نمایش LCD، تعویض باتری، تعمیر کارت موبایل، تعمیر و تعویض اسپیکر، تعویض شیشه، تعمیر قاب و اقداماتی از این دست از مهم ترین روش های تعمیر موبایل است. نمایندگی تعمیرات موبایل خدمات خود را محدود به برند خاصی نمی کند و با تعمیر گوشی های اپل، هوآوی، سامسونگ، ال جی، سونی، شیائومی و … از کاربران محترم پشتیبانی می کند.

اگر با این مشکل مواجه هستید و نمی توانید فایلی را در دستگاه همراه خود دانلود کنید، خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا مشکل دانلود نشدن فایل را در گوشی خود برطرف کنید.

معمولاً شایع ترین دلیلی که هنگام دانلود مشکل ایجاد می کند، پر بودن حافظه گوشی است. اول از همه باید ببینید فایل های دانلود شده کجا ذخیره می شوند، در حافظه اصلی یا روی کارت حافظه؟ اگر مقدار فضای خالی باقی مانده در حافظه گوشی کمتر از حجم فایلی است که می خواهید دانلود کنید، باید حافظه گوشی را پاک کنید.

اگر از جمله کاربرانی هستید که با موبایل خود عکس ها و فیلم های شخصی و حرفه ای زیادی دارید و نگران پر شدن حافظه داخلی گوشی هستید، اگر دائما مجبور به حذف فایل های قدیمی هستید تا فضای بیشتری برای ذخیره سازی جدید داشته باشید. دیتا، و این کار شما حوصله سر رفته، به شما توصیه می کنم یک گوشی جدید با حافظه داخلی بسیار بالا بخرید. پکیج 20 روزه فروش تلفن همراه با پیش فروش فرصت مناسبی برای تعویض موبایل شماست. قیمت های ما ارزان تر از هر جای دیگری است و باورنکردنی است. به عنوان مثال، قیمت گوشی Xiaomi Poco X3 GT 256GB 8GB ما را بررسی کنید و آن را با سایر فروشگاه های آنلاین مقایسه کنید.

به جایگاه اصلی خود برگردیم. برای آزاد کردن حافظه، می‌توانید برنامه‌هایی را که دیگر نیازی ندارید حذف کنید یا عکس‌ها و ویدیوها را به رایانه شخصی خود منتقل کنید. سپس گوشی را ریست کرده و دوباره دانلود کنید.

رفع مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

اگر پس از پاک کردن حافظه تلفن همچنان قادر به دانلود نیستید، باید به حافظه کش دسترسی داشته باشید. به قسمت Settings رفته و وارد قسمت Application شده و Download Manager را انتخاب کنید.

رفع مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

سپس بر روی گزینه Clear cache ضربه بزنید. حالا گوشی را ریست کرده و فایل مورد نظر را دوباره دانلود کنید.

نکته دیگری که اکثر کاربران نمی دانند این است که ممکن است نرم افزار مدیریت دانلود گوشی غیر فعال شده باشد. برای رفع این مشکل به قسمت Settings رفته و گزینه Application را انتخاب کنید.

رفع مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

سپس به دانلود منیجر بروید. در این قسمت می توانید با انتخاب گزینه Enable یا Disable آن را فعال یا غیرفعال کنید. پس از آن لازم است یک بار گوشی را ریست کرده و سپس اقدام به دانلود کنید.

سوالات متداول برای رفع مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

1- آیا داده های ذخیره نهان (cache) مهم هستند؟

فایل‌های کش در تلفن یا رایانه لوحی Android شما به برنامه‌هایی که به آن دسترسی دارید یا استفاده می‌کنید و همچنین وب‌سایت‌هایی که با استفاده از تلفن هوشمند خود بازدید می‌کنید، مرتبط هستند. … از آنجایی که داده های کش به صورت خودکار ایجاد می شوند و حاوی اطلاعات مهمی نیستند، پاک کردن یا حذف کش برای برنامه یا دستگاه بی خطر است و مشکلی ایجاد نمی کند.

2- چرا حافظه داخلی تلفن من اینقدر پر است؟

به طور کلی، زمانی که نمی توانید به خوبی با گوشی کار کنید و احساس می کنید دانلودها کند است و عملکرد گوشی در این زمینه کند است، احتمالاً این دلیل اصلی نبود فضای کافی کاربران اندرویدی است. معمولاً هر برنامه اندرویدی از سه مجموعه فضای ذخیره سازی برای خود برنامه، فایل های داده برنامه و حافظه پنهان برنامه استفاده می کند. برای آزاد کردن فضا در Android، حافظه پنهان برنامه را پاک کنید.

3- چرا نمی توانم فایلهای دانلود شده بر روی تلفنم را باز کنم؟

در مورد فایل های دانلود شده، اگر گوشی یا تبلت شما اندروید است، به تنظیمات بروید، روی Apps ضربه بزنید، سپس برنامه «Drive» را پیدا کنید و مطمئن شوید که فعال است. اگر فعال باشد، باید بتوانید فایل های خود را باز کنید.

4- اینکه حافظه گوشی پر شده است، آیا مشکل از اندروید من است؟

احتمالاً مشکل مربوط به حافظه پنهان معیوب است و تنها کاری که باید انجام دهید پاک کردن آن است. به Settings > Apps > All Apps > Google Play Store > Storage بروید، سپس گزینه Clear cache را انتخاب کنید. گوشی خود را ریستارت کنید. مشکل حل شده است.

5- چرا با اینکه حافظه کش گوشی را پاک کرده ام، برنامه ها دانلود نمی شوند؟

اگر پاک کردن حافظه پنهان و داده ها در فروشگاه Google Play مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد به خدمات Google Play خود بروید و داده ها و حافظه پنهان را در آنجا پاک کنید. انجام این کار آسان است. باید به تنظیمات خود بروید و روی مدیر برنامه یا برنامه ها ضربه بزنید. از آنجا، برنامه Google Play Services (به شکل یک قطعه پازل) را جستجو کنید.

6- چرا مدیر دانلود (download manager) گوشی من کار نمی کند؟

اغلب، فایل های دانلود شده (در یک مکان موقت به نام “کش”) خراب می شوند. در این مورد، پاک کردن کش باید مشکل را حل کند. Storage & cache و سپس Clear cache را انتخاب کنید. گوشی خود را ریستارت کنید تا مشکل برطرف شود.

7- چرا تمام دانلودهای من ناموفق هستند؟

اکثر مشکلات مربوط به ارائه دهنده خدمات اینترنت شما است. معمولاً این مشکلات باعث تاخیر یا وقفه های طولانی می شود که باعث می شود فایل ها و برنامه های شما دانلود نشوند. … یک راه حل این است که فایل های اینترنتی موقت را در بخش History مرورگر خود پاک کنید و دوباره دانلود کنید.

8- تفاوت بین پاک کردن حافظه نهان و حذف داده ها چیست؟

اگرچه پاک کردن حافظه نهان خطر کمی برای تنظیمات، تنظیمات برگزیده و موارد ذخیره شده برنامه ایجاد می کند، اما حذف داده های برنامه آنها را حذف و کاملاً پاک می کند. پاک کردن داده‌ها، برنامه را به حالت پیش‌فرض بازنشانی می‌کند و باعث می‌شود برنامه شما همانطور که در اولین بارگیری و نصب آن کار می‌کرد، کار کند.

9- چگونه می توانم بدون حذف چیزهای مهم، فضای اندروید خود را آزاد کنم؟

فهرستی از عکس‌ها، ویدیوها و برنامه‌هایی را که اخیراً استفاده نکرده‌اید انتخاب کنید:

برنامه تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

روی ذخیره ضربه بزنید.

روی فضای خالی ضربه بزنید.

روی کادر خالی سمت راست ضربه بزنید تا چیزی را برای حذف انتخاب کنید. (اگر چیزی ظاهر نشد، روی بررسی موارد اخیر ضربه بزنید.)

برای حذف موارد انتخاب شده روی Release در پایین ضربه بزنید.

10- آیا حذف پیام های متنی فضای ذخیره سازی گوشی  شما را آزاد می کند؟

پیامک های قدیمی را از گوشی خود حذف کنید. اگر این متون حاوی تصاویر یا فیلم باشند، می توانند فضای قابل توجهی را اشغال کنند. خوشبختانه، لازم نیست به عقب برگردید و به صورت دستی تمام پیامک های قدیمی خود را حذف کنید. گوشی های اپل و اندروید به شما این امکان را می دهند که به طور خودکار پیام های قدیمی را حذف کنید.

11- از کجا بدانم حافظه داخلی گوشی من تا کجا پر شده چیست؟

برای پیدا کردن آن، صفحه تنظیمات را باز کنید و روی Storage ضربه بزنید. می توانید میزان فضای استفاده شده توسط برنامه ها و داده های آنها، تصاویر و ویدیوها، فایل های صوتی، دانلودها، داده های ذخیره شده و فایل های دیگر را مشاهده کنید. واقعیت این است که بسته به اینکه از کدام نسخه اندروید استفاده می کنید، وضعیت کمی متفاوت است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا