چرا چمنزار از پرنده های جورواجور پر شده بود نشان سیمرغ

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

علل ریزش پر پرندگان و راه های درمان آن – وتل.

یکی از علل ریزش پر در پرندگان بیماری به نام منقار و پرهای طوطی با نام اختصاری PBFD است که یک بیماری کشنده ناشی از ویروس و سیستم ایمنی پرنده است.

آیا پرنده شما پرهای خود را از دست داده است؟ – مجله اینترنتی در مورد حیوانات خانگی.

از دست دادن پرها این یک فرآیند خارش‌دار است و پرنده ممکن است شروع به خارش کند و ممکن است مشاهده شود پرنده پرهای خود را گزگز می‌کند یا شروع به خارش می‌کند که به سختی به مناطقی مانند سر و گردن دسترسی پیدا می‌کند. این

7 پرنده و باورهای مرموز; آیا جغدها واقعا عاقل هستند؟ و چرا ببینید؟

رابطه ما با گونه های خاصی از پرندگان به عصر حجر برمی گردد و اکنون بخشی از فرهنگ و تاریخ اجتماعی ما است.

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

چرا پرندگان دچار برق گرفتگی نمی شوند؟

پرندگان در خطوط برق دچار برق گرفتگی نمی شوند. چون وقتی روی سیم های برق می نشینند. برق از بدن آنها عبور نمی کند. وقتی پرنده با دو پایش روی سیم برق می نشیند. پاهای آنها بالقوه است

ساختار پر در پرندگان – بیابان ها و بیابان های ایران.

ساختار پرها در پرندگان توسط گروه بیابان ها و بیابان های ایران در 2013-09-10 24,511 پرها از یک برآمدگی اپیدرمی تشکیل شده اند که پوشش بیرونی بال ها و پرهای پرندگان را مشخص می کند. اینها خصوصیات هستند

تاریخچه یوفوها در آسمان تهران.

امروز دوم تیرماه است. این مصادف با حادثه رازول (بلندترین سقوط بشقاب پرنده در تاریخ) است و یوفولوژیست ها این تاریخ را روز جهانی بشقاب پرنده نامگذاری کرده اند.

چرا پرنده ای بر فراز کعبه پرواز نمی کند و فرودگاهی وجود ندارد.

همچنین گفته می شود که بارهای مغناطیسی در لایه های هوای بالای کعبه مانع از پرواز هر پرنده یا حتی هواپیما بر فراز آن می شود. دلیل اصلی ممنوعیت پرواز بر فراز کعبه. اینجا خانه خداست

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

چرا برخی از پرندگان پرواز نمی کنند؟ – من یک سوال دارم.

چرا برخی از پرندگان پرواز نمی کنند؟ -1. شاید این سوال در ذهن همه ما باشد که چرا بعضی از پرندگان نمی توانند پرواز کنند مثلا مرغ یا خروس خوب بال دارند شاهین من بال دارد در خروس چیست؟

درباره زندگی پرندگان تحقیق کنید و آنها را بشناسید – دانشچی.

پرنده پژوهی چیست؟ پرندگان یا جوجه ها حیوانات مهره داری هستند که بدنی پوشیده از پر دارند. گرم هستند بال دارند روی دو پا راه می روند و تخم می گذارند. بیشتر پرندگان می توانند پرواز کنند.

چرا پرندگان به پرهای خود نوک می زنند؟

علت نوک زدن به دلیل تمیز کردن پرها و بال های خود و همچنین تغذیه برخی از آنها از حیوانات و حشرات چسبیده به بدن آنها است. و آنها را می خورند. عسل رجایی‌مون‌فرد و 4 نفر دیگر آن را پسندیدند.

شمن زار – به معنی در فرهنگ لغت آبادیس.

علفزار یا مرتع زمینی است پوشیده از گیاهان خانواده علف. اگرچه گیاهانی از خانواده جاگانیان و سازوئیان نیز می توانند با آن مخلوط شوند. علفزارها در اکثر نقاط جهان به جز

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

اختلال در پر شدن قناری (لکه بینی نابهنگام).

پس از اتمام این فرآیند، پرنده نباید در طول سال پوست اندازی کند و اگر این اتفاق نیفتد، گفته می شود که پرنده زودرس پوست اندازی کرده یا دچار اختلال پوست اندازی شده است. در اینجا به برخی از مسائل مربوط به این موضوع اشاره می شود

آنچه باید در مورد پرنده پرنده بدانید – شما می توانید.

2. آنچه باید در مورد پرهای پرنده بدانید. تبلیغات. یکی از بدترین و نگران کننده ترین اتفاقات برای پرندگان اهلی. کندن پرهایشان علاوه بر این، تشخیص علت چیدن پر و درمان آن یکی از سخت ترین موارد است

من یک سوال داشتم در مورد پرنده ای به نام چفیه.

بهترین جواب. 88 (12:03) فنچ ها از جمله پرندگان سرزمین اصلی استرالیا هستند که در دسته های چند هزار نفری در دشت های سرزمین اصلی استرالیا زندگی می کنند. فنچ ها بسیار اجتماعی هستند.

سنقر

43 تا 50 سانتی متر * متر؛ نشانه های متمایز این پرنده گندمگون شمالی که شباهت زیادی به آن دارد عبارتند از: سفیدی خاص تر کلاله. اندازه نسبتا بزرگ (به خصوص پرنده ماده). بال ها و دم کمی پهن تر هستند.

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

وبلاگ Baranpet مراقبت از پرندگان.

اگر پرندگان در شرایط سالم نگهداری شوند. (پرندگان کوچک تا 10 سال و بسیاری از طوطی ها تا 60 سال عمر می کنند). بنابراین، بسیار مهم است که بدانید به سلامت پرندگان خود اهمیت می دهید.

چرا پرندگان در سرما پرهای خود را پر می کنند؟

منبع: راسخون. شما می توانید این تعداد پرنده را ببینید. مثل گنجشک یا کبوتر. در زمستان که هوا سرد است هنگام استراحت پرهای خود را روی بدن خود پف می کنند. روشن

تمامی گونه های نادر پرندگان مهاجر در فریدونکنار و سرخرود صید شدند.

پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست و حیات وحش ایران: طی بررسی ها و مشاهدات مستمر شکار پرندگان و بازار فریدونکار. جمعیت های کوچک برخی از پرندگان کاملاً خارج شده اند و این جمعیت های کوچک اغلب گونه های کمیاب هستند.

تحقیقات لانه سازی پرندگان – دانشچی.

این لانه توسط پرندگان در مکان ها و روش های مختلف ساخته می شود. پرندگان دریایی و برخی از انواع پرندگان در خشکی لانه می سازند. پرندگان دریایی مانند فولمار و کاکادو در صخره های کناری

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

از فراز قاضیان تا فرود سیاه درویشان (اتصال کوتاه تا گیلان).

پرندگان سفید و زیبایی که به شکلی جالب و خاص می پیچند و با دیدن طعمه بلافاصله در آب شیرجه می زنند! هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانم درست وسط یک شهر باشم. من می خواهم این پرنده ها را از نزدیک ببینم.

بررسی علل و درمان سریع استفراغ در پرندگان.

چه عواملی باعث ایجاد مسمومیت و استفراغ در پرندگان می شود. فلزات سنگین: آرسنیک. مس سرب و روی مواد غذایی مضر: (گیاهان سمی) – (شکلات) – (نیکوتین) – (نمک) – (غذای کپک زده یا فاسد) – (آووکادو) – (الکل)

یادداشتی در مورد روز جهانی پرندگان مهاجر، مجله Pinehurst.

به یاد داشته باشید که برای تماشای پرنده باید صبور باشید و جزئیات را با دقت تماشا کنید زیرا اغلب این جزئیات هستند که یک پرنده را از دیگری تشخیص می دهند. امیدوارم به زودی پرنده بشی

سودآورترین پرنده برای جوجه ریزی کدام است؟

جوجه کشی از پرندگان و طوطی های زینتی بهره می برد. جوجه ریزی از پرندگان زینتی مانند کاسکو. عروس هلندی. قناری. کبوتر و طوطی نیز حاشیه سود بسیار خوبی دارند. اما در جوجه ریزی از این پرندگان باید

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

شوهرم پرنده را کنده است، به نظر شما کی آزاد می شود؟ ?

تبادل نظر بیماری های دوران کودکی در سال دوم (1 تا 2 سالگی). شوهرم پرنده را کنده است، به نظر شما کی آزاد می شود؟ ? مدیر استارتاپ زیبایی ستاره. عضویت: 139011. تعداد انتشارات: 1559. عنوان.

درمان زخم و بریدگی در طوطی و پرندگان زینتی.

درمان بریدگی پا و انگشتان پرنده. ابتدا باید در اسرع وقت جسم تیز را که باعث بریدگی در ناحیه پای پرنده شده است بردارید. حتی ممکن است پرنده شما با نوک زدن به این جسم تیز آسیب ببیند

مشاهده پرندگان ایرانی قبل – تابناک تابناک.

به گزارش «تابناک»، اعلام «روز ملی پرنده نگری» در حالی اعلام شد که این روز در تقویم جهانی قرار داشت، 8 می (18 اردیبهشت) به عنوان «روز جهانی پرندگان» نامگذاری شد و از سال گذشته در تقویم ملی ثبت شد. .

مردان رویای چه نوع همسری را می بینند؟ بررسی پی جی.

مردان رویای چه نوع همسری را می بینند؟ رویاهای ما آنقدر مملو از دغدغه های مختلف است که عجیب نیست که نخواهیم لیست کارهایمان را بسازیم. چند نکته را اضافه کنیم. به خصوص اگر در مورد رضایت همسرمان و حمایت از او باشد! ممکن است

چرا علفزار پر از انواع پرندگان بود؟

علفزار – معنی در فرهنگ لغت آبادیس.

1. یک علفزار از طرف دیگر با رودخانه هم مرز بود. چمنزار از طرف دیگر با رودخانه هم مرز بود. 2. یک چمنزار طولانی. پهنه باریکی از علفزار. 3. دو گاو در چمنزار چرا می کردند. دو گاو در چمنزار چرا می کردند. 4. این چمنزار مظهر زیبایی کل منطقه است.

پرندگانی که ناگهان جوجه هایشان را در ساحل رها کردند.

به گفته کاتا لودینیا. مدیر مرکز تحقیقات سنکوب دلیل اینکه پرندگان جزیره روبن جوجه های خود را پشت سر گذاشتند

فصل جفت گیری پرندگان چیست؟ – چرا بهار مهم است؟

بهار فصل جفت گیری طبیعی برای اکثر گونه های پرندگان است. در این زمان منابع غذایی افزایش می یابد. سقوط و باران های بهاری آب فراوان و فصول مرطوب طولانی را برای پرندگان فراهم می کند.

تحقیق در مورد سیمرغ: سیمرغ در واقع پرنده ای از اسطوره ها و افسانه های ایرانی است که شاید بارها در کتاب ها شنیده باشید. برخی در مورد سیمرغ می گویند که وی یکی از جانوران مهم ادبیات فارسی است و همچنین بسیاری از دانشمندان در مورد این پرنده و شباهت های آن با پرندگان دیگر مانند کرشیفت، وارقان، شاهین و غیره مطالبی ذکر کرده اند. در ادامه این مقاله اطلاعاتی در مورد سیمرغ به دست خواهید آورد. ما را در Zoom Tech دنبال کنید.

نام دیگر سیمرغ

اگر به لغت نامه دهخدا مراجعه کنید می بینید که سیمرغ به معنای حیوان معروفی است که برخی می گویند غیر از این اسم فرضی وجود ندارد و به همین دلیل می گویند سیمرغ در هر پر مرغ است در حالی که پرهای او هست.

همانطور که در شاهنامه و افسانه های ملی دیده می شود، لانه این پرنده افسانه ای در کوه البرز وجود داشته و شاید دریای سیرنگ که نام دیگر سیمرغ است، از نظر مجاورت با البرز، همان دریای مازندران باشد. این گونه است که فردوسی می گوید: نزدیک دریای سیرنگ بود / از آن مکان برگشت.

بیشتر بخوانید: تحقیق در مورد سوسک ها

درک دو حرف اول یعنی سی مرغ بسیار مهم است. آیا می توان گفت سی همان عدد 30 است یا سی خلاصه کلمه دیگری است. یک نظر این است که سی در اصل مفعول است و از شاهین و شاه گرفته شده است. شاهی مرغی با بهترین کیفیت است و شاید بتوان گفت همای سعادت نام دیگر آن نیز هست.

داستان سیمرغ به زبان ساده

در میان پارسی زبانان اندکی هستند که از افسانه سیمرغ بی خبر باشند، اما حضور سیمرغ تنها به شاهنامه محدود نمی شود و منطق الطیر شیخ عطار نیشابوری نیز اثر دیگری بر اساس سیمرغ است و از شاهکارهای آن به شمار می رود. در ادبیات، عرفان فارسی محسوب می شود که به زبان های اروپایی ترجمه شده است. در کل سیمرغ عطار با سیمرغ شاهنامه کاملا متفاوت است. سیمرغ در شاهنامه پرنده ای افسانه ای است که گاهی می آید تا از زال و رستم کمک بخواهد، اما در منطق التیر سیمرغ نمادی بی نشان از حقیقت است که پرندگان دیگر برای یافتن سیمرغ به سفر می روند و تو. ادامه می توانید این داستان را در قسمت اول و دوم به طور کامل بخوانید.

قسمت اول) داستان سیمرغ عطار در افسانه های گذشته ایران از این قرار است که تعدادی از پرندگان جلسه ای تشکیل می دهند و تصمیم می گیرند پادشاهی خوش اخلاق برای خود انتخاب کنند. هدهد دانا رئیس این جلسه بود و به اعضای جلسه گفت که قبلاً پادشاهی انتخاب شده و نامش سیمرغ است.

بیشتر بخوانید: تحقیق در مورد انواع نمک و تولید آن

خانه او در کوه قاف است و اگر بخواهند او را ملاقات کنند باید از هفت وادی بگذرند. وقتی پرندگان این را شنیدند، تصمیم گرفتند برای دیدن آن سفر کنند. ابتدا وارد وادی طلبگی شدند و در آن جا سعی کردند راه درست را انتخاب کنند و به استقامت برسند، اما دیگران به دلیل رنج و سختی از ادامه کار پشیمان شدند. وادی دوم را عشق نامیدند که باید برای خود و معشوق فداکاری می کردند و چون عشق از عقل پیروی نمی کند دیگران نیز پشیمان شدند. راه سوم، کسب علم بود که از محبت و الهام خداوند بهره می برد.

داستان سیمرغ مولوی

قسمت دوم) پرندگانی که با موفقیت به وادی چهارم رسیده اند به این معنی است که نسبت به تعلقات دنیوی بی تفاوت هستند. وادی پنجم یعنی وحدت یعنی اختلافات مادی و ظاهری آن چیزی نبود که می خواستند. بسیاری از پرندگان هنوز راضی نبودند و قصدشان این بود که دوباره ادامه دهند و تمام وادی را که فقط دو وادی باقی مانده بود بپوشانند. وادی ششم یعنی غافلگیر شدن.

چون بحث من و تو نبود و ما بودیم و ما بودیم و تو تنها بودی و تو! به طوری که آنها حتی فراموش کرده اند که چه کسانی هستند و چه کسانی را دوست دارند؟ آنها حتی مسلک و دین خود را فراموش کردند، فقط به معشوق خود دلبسته بودند. از نظر روحی به سوی معشوق کشیده شدند و همه یکی شدند.

به همین دلیل از میان هزاران مرغی که وجود داشت، فقط سی مرغ توانستند از دره های مختلف عبور کنند و از خود فانی جدا شوند و به معشوق بپیوندند و جاودانه بمانند. اما پس از جست و جوی سیمرغ به این نتیجه رسیدند که معشوقی که قبل از سفر در سر داشته اند، کسی جز خودشان نیست.

بیشتر بخوانید: تحقیق روی زمین

در واقع این جوجه ها یکی شدند و سیمرغ شدند و هدهد گفت اگر خود را در او فانی کنی در او می مانی تا سایه در آفتاب ناپدید شود و وقتی خودت را یافتی راز وجود من است. و تو حل شد

خلاصه داستان سیمرغ

تحقیق در مورد سیمرغ: پرندگان زیبا در سرزمینی زندگی می کردند. یک روز تصمیم گرفتند پادشاهی را برای سفارش و سازماندهی سرزمین خود انتخاب کنند. پس از آن به هدهد دانا رفتند و از او خواستند که آنها را راهنمایی کند. هدهد در پاسخ به آنها گفت که قبلاً سیمرغ را به پادشاهی برگزیده و بر فراز کوه قاف لانه ساخته است اما اگر بخواهند به آن برسند باید از هفت دره خطرناک عبور کنند.

سرانجام سی پرنده که به دنبال سیمرغ بودند موفق شدند از دره های خطرناک عبور کرده و به سیمرغ برسند و بدین ترتیب افسانه سیمرغ شکل گرفت.

عکس سیمرغ

آرم سیمرغ

عکس سیمرغ واقعی

تحقیق در مورد سیمرغ

به Zoom Tech بپیوندید….

4.4/5 – (101 امتیاز)

شاید بتوان سیمرغ را یکی از مهم ترین مخلوقات ادبیات فارسی دانست. عطار نیشابوری نیز مانند فردوسی که در شاهنامه سیمرغ را به کار برده است در منطق الطیر خود از این مضمون استفاده کرده است.

در منطق الطیر عطار، گروهی از جوجه ها برای یافتن شاه خود، سیمرغ، به سفر می روند. در هر مرحله گروهی از جوجه ها دور می شوند و با عذرخواهی عقب نشینی می کنند تا اینکه سرانجام پس از گذراندن هفت مرحله از گروه بزرگی از پرندگان فقط «سی مرغ» باقی می ماند و با نگاه کردن به خود در آینه متوجه می شوند که سیمرغ حق است در وجودشان است. سرانجام پرندگان با این خودشناسی به سوی خدا کشیده می شوند و حقیقت را در درون خود می یابند. در ادامه به تاریخچه منطق سیمرغ الطیر عطار نیشابوری به زبان ساده می پردازیم.

تاریخ منطق سیمرغ الطیر عطار نیشابوری به زبان ساده

حتماً نام منطق الطیر عطار را شنیده اید و می دانید این نظام شگفت چیست. داستان سی مرغی که به دنبال سیمرغ جان می روند.

از آنجا شروع می کنیم که داستان سیمرغ منطق الطیر عطار در محلی به نام مجلس مرغان آغاز می شود.

مجلسی از
جوجه دنیا برگزار کردند، آشکار و پنهان بودند.

گفتند: این بار
نیست هیچ شهری از شهریار خالی نیست.

چون کاکلیم بود ما شاه نیستیم.
هیچ راهی برای بدون پادشاه وجود ندارد.

شاید بتوانیم به هم کمک کنیم

زنک مثل مملکت بی شاه بود
نظمی در ارتش نبود.

بنابراین همه با یک موقعیت
به رقابت پرداختند تا پادشاه را بدست آورند …

واضح است که عطار به وضوح تاکید می کند که هر ملتی، هر شهری به شهردار نیاز دارد. او به خدا نیاز دارد. کسی که بتواند مردم را راهنمایی کند و راه عشق، حقیقت و رستگاری را به آنها نشان دهد.

جوجه ها و پرندگان جلسه ای تشکیل دادند و گفتند که بدون پادشاه آب و هوا وجود ندارد. پس چرا ما مرغ ها و پرندگان بی شاه باشیم پس باید دنبال شاه باشیم.

در این میان یکی از پرندگان معروف منطق الطیر به نام هدهد در تاریخ ثبت می شود; حدی که حکیم پیر پرندگان است. هودهد پرنده ای است که سعی می کند سایر پرندگان را به وجود واقعی خود هدایت کند.

سر گیج دل منتظر
مدام در میان جمعیت می آمد

یک ترفند در نحوه بریدن
وجود داشت، یک افسر حقیقت روی سرش بود.

تیزهمی در راه بود، آمد

گفت: ای جوجه ها من بی دنده هستم.

حر حضرت
را شناختم و به فطانت صاحب اسرار آمدم.

نام خدا را در منقار خود یافت.

بیت آخر در واقع قلب این قسمت از داستان سیمرغ، منطق الطیر عطار است. هر كه زندگى و سفر و زندگى خود را با بسم الله آغاز كند، قطعاً به اسرار نزديك مى شود. شاید بتواند حقیقت وجود خود و سلطان هستی را در مدت محدود زندگی اش کشف کند.

من آن را در غم خود می گذارم، هیچ کس نیست، هیچ کاری با من نیست.

چون من از مردم آزادم، ناگزیر این است که
نفر نیز از من آزاد شوند.

هودهد پرنده ای منزوی است که به هیچکس آسیبی نمی رساند و هیچکس نمی تواند به او آسیب برساند. هدهد پرنده طریقت و شریعت بسیار باهوش و توحیدی است و در این مجلسی که پرندگان جهان تشکیل می دهند حضور دارد. هدهد ادامه می دهد که به زمان جویی و دردش هم متصل است:

چون به درد شاه مشغولم.
بگذار هرگز ارتش درد نباشد

هدهد ادامه می دهد:

بگذار توهمات خودم را به تو نشان دهم.
رازها را می دانم.

با سلیمان صحبت کردم.

آن که از مال خود غایب است، ای عجب
او را نخواست و نخواست.

آدم تعجب می کند که چرا هیچکس به دنبال پادشاه واقعی نیست.

هدهد ادامه می دهد:

من
بار از او دور شده ام، او از همه جهات درخواست کار روان کرد.

زنک از من نفس نمی کشید

نامه اش را گرفتم و برگشتم
آمدم همراز ببینمش

هر که مورد نظر پیغمبر
باشد زیبایی او با افسر بودن فرق دارد.

خدا رحمت کند هر یک از
ذکر شده در هنگام ورود، هیچ پرنده ای در اطراف او نیست.

هر که را خدا به نیکی یاد کند و خدا او را دوست بدارد، خداوند او را به نیکی یاد می کند و چنین پرنده ای به پای آن پرنده ای که خدا دوستش دارد نمی رسد.

من سال هاست که در دریا هستم و برمی گردم.

هدهد در ادامه به ریاضت ها و سفرهایی که به مجلس مرغان داشته است اشاره می کند; چرا او این کار را انجام داد؟

در دره ها، کوه ها و بیابان ها بوده ام.

من با سلیمان
سفر کردم

من پادشاهم
را می شناختم چون نمی توانستم به تنهایی به رم بروم.

در واقع دلیل اصلی شرح سفر هذه برای پرندگان دیگر آشکار شد. در واقع او به تنهایی نمی تواند به دنبال پادشاه دو جهان بگردد و برای این سفر به یک همراه نیاز دارد. در واقع، این سفری نیست که هر کسی بتواند به تنهایی از عهده آن برآید.

بیشتر بخوانید: گزیده ای از بهترین اشعار عطار نیشابوری

هدهد ادامه می دهد:

اگر می خواهی با من باشی عاشقم باش

سرجنگی از شرم غرورش
تا تصویر بی دینی اش

در این قسمت هدهد به صراحت به جوجه ها می گوید که شما در اسارت خودخواهی هستید و زمانی که پادشاه خود را پیدا کنید و با من همسفر شوید از اسارت خودخواهی رهایی خواهید یافت.

در ادبیات ما بسیار آمده است که ای نادان، خود محور و کور نباش. کسی که باید دوستش داشته باشیم فراتر از تصور ماست و برای فراتر رفتن از تصورمان باید ریسک کنیم.

تمام کسانی که جان خود را از دست دادند در او
در راه خوب و بد جان باختند.

حدود در جمع پرندگان از موجودی می گوید که برای آنها ناشناخته بود. در واقع، پرندگان به دنبال پادشاهی مانند و در نوع خود بودند. پرنده ای که می تواند آنها را راهنمایی کند اما هدهد به آنها فهماند که برای رهایی از غرور و خودستایی باید دست به دامان مردم شویم و جان خود را تقدیم مردم کنیم تا از شر و بدی خلاص شویم.

زندگیت را بگیر و مسیر را طی کن.

ما یک پادشاهی بی چون و چراییم
پشت کوه که این کوه قاف است

اسمش سیمرغ سلطان تیور
به ما نزدیک است و ما دوریم.

حافظ نیز مانند عطار در غزل شماره 111 می گوید: آنان که زیر شمشیر غم می رقصند باید بروند / چون کشته شد عاقبت به خیر شد.

بس که زمین بس است دریا در راه است
تا فکر نکنی راه کوتاهی است

مرد شیر باید این راه را طی کند.
راه دور و دریا عمیق

***

اگر بفهمیم چیزی از او وجود دارد،
و نه، بدون او زندگی خالی خواهد بود.

هدهد می‌گوید کمترین کاری که می‌توان کرد این است که از این سیمرغ پری بجویند و پیدا کنند. یک آدرس، یک آیه. دستت رو روی هم نذار و همینجوری بشین.

اگر در مورد کار کردن
است، شما یک مرد بی روح هستید.

یک مرد باید این همه راه بمیرد
.

باید دستاتو بشور جان مردوار
تا بگی کارگری

جان عزیز، هیچ چیز نمی میرد.

اگر شما یک آدم برفی مرده هستید

هدهد به پرندگان می گوید که برای یافتن یک زندگی جدید باید زندگی خود را رها کنید، بنابراین خداوند زندگی و دنیایی جدید را به شما نشان خواهد داد.

بدین ترتیب پرندگان با سخنانی که از هدهد شنیدند تصمیم گرفتند به آن مقصد سفر کنند… در نتیجه ابتدا وارد وادی طلبگی شدند، یعنی با داوطلب شدن برای هدف مورد نظر، آنها سعی کردند راه درست را بیابند و در آنجا استقامت کنند.

بسیاری از پرندگان به دلیل سختی راه و رنج از ادامه سفر خودداری کردند.»

برخی دیگر وارد وادی دوم عشق شدند و چون باید برای خود و معشوق خود رنج و فداکاری می کردند و از آنجایی که عشق این گونه از عقل پیروی نمی کند دیگران نیز از گروه خارج شدند. اما عاشقان حق وارد مرحله سوم که همان کسب علم است، شده اند و از موهبت و الهام الهی برخوردار شده اند.

پرندگانی که توانستند وارد مرحله چهارم یعنی بدون توجه به تعلقات دنیوی شوند، نه تنها آلوده و ناسپاس نعمات الهی نشدند، بلکه دچار رنج و ضرر مالی نیز نشدند. بدین ترتیب در این حالت وارد مرحله پنجم که وحدت است و تفاوتهای ظاهری و مادی از قبیل کیفیت، کمیت، رنگ و… وارد شدند. آن چیزی که می خواستند نبودند

سپس چند پرنده که هنوز آبیاری نشده بودند با تلاش به مرحله ششم رسیدند. یعنی متحیر شدند. در مورد من و شما هیچ بحثی نشد تا جایی که حتی فراموش کردند کی هستند و چه چیزی را دوست دارند؟

حتی دین و مسلک خود را فراموش کردند. فقط به معشوق دلبسته بودند و در مورد مسائلی که به معشوقشان نمی خورد کاملاً سکوت می کردند و مثل یک مرغ مجرد از نظر روحی و روانی به سمت معشوق کشیده می شدند. (نابودی)

بنابراین از میان صدها هزار جوجه تنها 30 نفر از آنها توانستند از مرگ و میر خود فرار کنند و به معشوق بپیوندند و به زندگی ابدی دست یابند. اما پرندگان پس از جست‌وجوی شاه متوجه شدند معشوقی که قبل از شروع سفر به قله قاف (یعنی پرنده‌ای خاص به نام سیمرغ) تصور می‌کردند، وجود خودشان نبوده و در واقع پرندگان یکی شدند و این آهنگ را شنیدند. :

«من آیینه هستم، هر که به من نگاه کند به خودش می نگرد و حتی کارهای خوبت به اراده من انجام می شود، از من می آید، تو خودت را سیمرغ می بینی، اما من گوهر سیمرغم، اگر خودت را بسازی. فانی در من، تو در من خواهی ماند… همانطور که سایه ای در خورشید ناپدید می شود.»

به این ترتیب یکدیگر را پیدا کردند و معمای وجود «من و تو» حل شد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بله خیر

بر اساس رای 146 بازدید کننده

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا