چرا چرخ از زیر نخ جمع میکنه

در مقالات قبلی به مشکلات رایج چرخ خیاطی پرداختیم و دیدیم که یکی از این مشکلات رایج جمع شدن نخ زیر پارچه است. در این پست وبلاگ Almarkt نگاهی به علل این مشکل و نحوه رفع آن می اندازیم. به ما بپیوند.

تقریباً همه با این مشکل مواجه شده اند: وقتی نخ زیر پارچه جمع می شود، نخ می افتد، نخ زیر پارچه جمع می شود یا نخ شل دوخته می شود. چه عواملی در مشکلات دوخت و کشش نخ دخیل هستند؟

انواع چرخ خیاطی را می توانید با بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی آلمارکت تهیه کنید.

دوخت خوب به دوختی گفته می‌شود که در آن کوک‌ها یا نقش‌های دوخت به‌طور دقیق و یکنواخت روی پارچه ایجاد شود، بدون اینکه پارچه کشیده شود یا نخ شل شود. بنابراین نخ و نخ ماسوره و نحوه بستن آنها در زیر پارچه بسیار مهم است. در واقع کشش نخ یا شدت فشاری که رزوه ها بین آنها می رسد بسیار مهم است. در نتیجه تمام مواردی که روی این کشش نخ تاثیر می گذارد باعث می شود که آن را قوی یا ضعیف تر کند و در نتیجه نخ شل شده و زیر پارچه جمع می شود یا نخ در زیر پارچه شل می شود یا حتی چرخ خیاطی ماشین. قفل می شود و سوزن حرکت می کند.

این مشکلات رایج است و در تمام خیاطان در سراسر جهان رخ می دهد. کل مسیر طی شده توسط نخ رویی یا نخ بوبین یا نخ پایینی یا نخ بوبین و تنظیم کشش نخ چرخ خیاطی با توجه به کیفیت مناسب پارچه و نخ تأثیر مستقیمی بر روی کشش نخ

علل انقباض نخ در زیر پارچه

ممکن است این مشکلات در هر چرخی رخ دهد که دلایل آن به شرح زیر است:

1- در اثر کار فشرده با چرخ خیاطی، پرز نخ بین دیسک های کشش نخ جمع می شود (پوسته) و باعث شل شدن نخ در زیر پارچه می شود. هنگامی که این مشکل رخ می دهد، کاربران معمولا چرخ تنش را بیش از حد سفت می کنند. ممکن است یا چرخ را بچرخانید اعداد بالا نشان می دهد که مشکل حل نمی شود، فقط در صورتی که پرزها و نخ های اضافی بین دیسک ها را بردارید یا (پوسته پوسته) این مشکل حل می شود.

2- اگر نخ پر کشش روی اعداد پایین باشد، نخ رویی آزادانه و شل از زیر پارچه عبور می کند و باعث جمع شدن نخ در زیر پارچه می شود.

3- سفتی بیش از حد نخ ماسوره باعث چروک شدن نخ در زیر پارچه می شود. در این صورت نخ بوبین به راحتی بیرون نمی آید و سفت است. (توجه: به خصوص اگر نوع نخ را تغییر می دهید و ضخامت نخ تغییر می کند، حتما کشش نخ بوبین را به روش خودش کنترل کنید.)

4- استفاده از نخ های ریز باعث چروک شدن نخ در زیر پارچه می شود که برای اطمینان از سفت شدن یا رها شدن کشش نخ باید در ابتدای درز 10 سانتی متر دوخته شود.

5- کاملاً تنظیم نشده و باعث جمع شدن نخ در زیر پارچه می شود.

6- خم یا عدم تنظیم اهرم بالابر شفت کفش

7- رعایت نکردن ارتباط نخ، پارچه و سوزن

8- از نخ های بی کیفیت که ضخامت یکنواختی ندارند و یا گره و کرک زیادی دارند استفاده کنید.

(توجه: در این صورت برای اطمینان می توانید درز را با نوع دیگری از نخ تست کنید.)

در این صورت مثلاً اگر پارچه ضخیم را برای دوخت آماده کنیم و حالت کشش نخ همیشه برای پارچه های معمولی باشد و آن را عوض نکنیم، هنگام دوخت نخ زیر پارچه جمع می شود.

انواع چرخ خیاطی را می توانید با بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی آلمارکت تهیه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

چرا نخ در چرخ خیاطی زیر پارچه می افتد یا جمع می شود؟

 چرا در چرخ خیاطی در هنگام دوخت نخ زیر میریزد یا زیر پارچه جمع می شود؟

تقریباً همه ما با این مشکل مواجه شده ایم: نخ می افتد، نخ زیر پارچه جمع می شود یا نخ شل دوخته می شود. چه عواملی در مشکلات دوخت و کشش نخ دخیل هستند؟

دوخت خوب به دوختی گفته می‌شود که در آن کوک‌ها یا نقش‌های دوخت به طور دقیق و یکنواخت روی پارچه ایجاد شود، بدون اینکه پارچه کشیده شود یا نخ شل شود.

بنابراین نخ و نخ ماسوره و نحوه بستن آنها در زیر پارچه بسیار مهم است. در واقع کشش نخ یا میزان فشاری که رزوه ها به یکدیگر وارد می شوند بسیار مهم است. در نتیجه تمام مواردی که روی این کشش نخ تاثیر می گذارد باعث می شود که آن را قوی یا ضعیف تر کند و در نتیجه نخ شل شده و زیر پارچه جمع شود. یا نخ زیر پارچه شل شل است یا حتی چرخ گیر کرده و سوزن تکان نمی خورد. بنابراین این مشکلات در همه خیاطان دنیا رایج است و پیش می آید. کل مسیری که نخ رویی یا نخ ماسوره طی می کند یا نخ پایینی یا نخ بوبین از آن خارج می شود و تنظیم کشش نخ چرخ خیاطی با توجه به کیفیت مناسب پارچه و نخ، تأثیر مستقیمی بر روی آن دارد. کشش نخ

در هر چرخی ممکن است این مشکلات به وجود بیاید که دلایل آن به شرح زیر است: 1- پس از کار زیاد با چرخ خیاطی، پرز نخ بین دیسک های کشش نخ جمع می شود (پره) و باعث شل شدن نخ زیر چرخ خیاطی می شود. در صورت بروز این مشکل، کاربران معمولاً چرخ کشش را تا حد امکان سفت می کنند یا چرخ را روی اعداد زیاد قرار می دهند، مشکل حل نمی شود، فقط در صورتی که کرک ها و نخ های اضافی بین دیسک ها برداشته شود یا (پوسته پوسته) شود. مشکل حل شد. 2- اگر روی اعداد پایین باشد، نخ رویی آزادانه و شل زیر پارچه می رود و نخ جمع می شود. 3- سفتی بیش از حد نخ ماسوره باعث چروک شدن نخ در زیر پارچه می شود. در این صورت نخ بوبین به راحتی بیرون نمی آید و سفت است. (توجه: به خصوص در صورت تغییر نوع نخ و تغییر ضخامت نخ حتماً کشش نخ بوبین را به روش خاص خود کنترل کنید.) 4- استفاده از نخ های نازک باعث چروک شدن نخ زیر پارچه می شود که باید در ابتدای درز 10 سانتی متر دوخته شود تا از سفت شدن یا آزاد شدن کشش نخ اطمینان حاصل شود. 5- کاملاً از تنظیم خارج شده و باعث جمع شدن نخ در زیر پارچه می شود. 6- پیچ خورده بودن یا عدم تنظیم اهرم بالابر پایه کفش 7- عدم رعایت تناسب نخ و پارچه و سوزن

8- استفاده از نخ های بی کیفیت که ضخامت آنها یکنواخت نباشد و یا دارای گره و کرک زیاد باشد. (توجه: در چنین مواقعی برای اطمینان می توانید دوخت را با نوع دیگری از نخ تست کنید.) در این صورت مثلاً اگر در حال تهیه پارچه ضخیم برای دوخت هستیم و تنظیم کشش نخ همیشه برای پارچه های معمولی است و ما تا زمانی که نخ دوخت زیر پارچه جمع می شود آن را عوض نکنید.

آرشیو موضوعیاخبارآیا چرخ خیاطی نیولایف کاچیران بخریم؟چرخ خیاطی های زیگزاگ کاچیران را بیشتر بشناسیم.لیست قیمت جدید چرخ خیاطی های کاچیران در سال ۱۴۰۱چرا چرخ خیاطی رز ۲۳۰ پلاس بخریم؟خبرنامه

آدرس ایمیل خود را برای ثبت نام وارد کنید

بهترین مدل ها را از Janome Autopress خریداری کنید

چرخ راسته دوز جک مدل A4

چرخ راسته دوز جک مدل A5

چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل JK-905-E

چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل JK-904-E

حل مشکل ریزش نخ در چرخ خیاطی

یکی از مشکلات رایج چرخ خیاطی، کوبیدن نخ است. این امکان وجود دارد که گره های نخ روی پارچه یا در بدترین حالت داخل چرخ خیاطی چروک شده باشد و برای برداشتن و رفع این مشکل باید صفحه سوزن را جدا کرد. این مشکل می تواند در وسط درز ایجاد شود و باعث ناراحتی خیاط شود.

برای جلوگیری از چنین مشکلی باید قبل از دوخت چرخ خیاطی خود را چک کنید. به عنوان مثال:

ابتدا قبل از دوخت، مطمئن شوید که ماسوره و ماسوره به درستی در جای خود تنظیم شده اند. در غیر این صورت باعث پیچ خوردن نخ می شوند. در مرحله دوم قسمت کوچکی از لبه پارچه را شروع به دوخت کنید و دقت کنید که دوخت به درستی و بدون وقفه انجام شود. اگر هنگام دوخت پارچه زیر سوزن کافی نباشد، نخ داخل قرقره گره می خورد و باعث گره خوردن و احتمالا گره می شود.

گاهی اوقات سوزن لبه های کناری پارچه را به سمت پایین چرخ خیاطی فشار می دهد و مشکل بزرگی ایجاد می کند، بنابراین اکثر خیاطان پس از اتمام یک رج، انتهای لبه پارچه را برعکس می دوزند. این کار را معمولاً در انتهای هر رج چند میلی متر انجام می دهند (سپس نخ بریده می شود و سوراخی روی پارچه باقی نمی ماند). از طرف دیگر، اگر ابتدا نخ را بردارید و سپس لبه پارچه را بدوزید، ممکن است نخ در هم پیچیده و گره بخورد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چرخ خیاطی، خرید چرخ خیاطی و اطلاع از قیمت چرخ خیاطی با ما تماس بگیرید.

علت انقباض نخ در چرخ خیاطی Janome

تعمیر چرخ خیاطی

به نکات زیر توجه کنید و یکی یکی مرور کنید!

اگر چرخ خیاطی صدای زیادی ایجاد می کند:

1- نیاز به روغن کاری دارد

2- نخ استفاده شده با پارچه سازگار نیست و یا ضخامت نخ بیش از حد ضخیم است.

اگر درز چرخ کوچک یا بزرگ باشد، ممکن است:

1- سوزن به درستی قرار نگرفته است

2- سوزن از سمت اشتباه نخ کشیده شده است

3- سوزن استاندارد نیست

4- روی کار ماکو و ماسوره از روی پارچه گرد و غبار و پرز بپاشید

5- فنر پایه قابل شل شدن است

اگر سوزن در حین دوخت مرتب می شکند:

1- سوزن خم شده است

2- ضخامت سوزن برای نخ و پارچه مناسب نیست

3- سوزن شل است

4- نقاشی بالا و پایین را دوباره انجام دهید.

اگر در هنگام دوخت نخ بالا پایین کشیده شود و نخ پایین در دوخت شل شود دلیلش این است:

1- کشش نخ را بررسی کنید

2- فنر کشش نخ ممکن است شکسته شود

3- پیچ ماکو خیلی سفت است.

در حین کار، چرخ مسدود شده و حرکت نمی کند:

1- نخ در ماکو پیچیده شود

2- نخ در ماسوره گیر کرده است

3- روغن چرخ تمام شده است.

هنگام دوخت، نخ ماسوره روی مواد جمع می شود و بخیه ها شل می شوند:

1- پیچ ماکو شل است

2- درجه کشش نخ قابل تنظیم نیست

3- نخ چرخ سفت شده است

4- نخ بوبین به درستی قرار نگرفته است.

هنگام دوخت، نخ ماسوره اغلب پاره می شود:

1- نخ بوبین کیفیت خوبی ندارد

2- نخ بوبین گره خورده است

3- پیچ ماکو سفت است

4- کشش نخ قابل تنظیم نیست

5- نخ به خوبی در ماسوره پیچیده نشده یا خیلی سفت است

6- بوبین به درستی داخل ماکو قرار نگرفته است.

هنگام دوخت، نخ بالایی پاره می شود:

1- سوزن در موقعیت مخالف قرار دارد

2- کار قبلی آسیب دیده یا خراب شده باشد

3- سوزن خیلی کم بسته شده باشد

4- تنش نخ تنظیم نشده و نخ زنی به درستی انجام نمی شود

5- نوک سوزن کند و یا سوزن خمیده باشد.

پس از مطالعه عیب یابی چرخ خیاطی در صورت نیاز مطلب بعدی را در وبلاگ ما دنبال کنید.

یک دستور العمل ساده برای تعمیر چرخ خیاطی

عیب‌یابی چرخ‌خیاطی ژانومه

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا