چرا پوشه تلگرام در فایل های شخصی نیست

اگر موزیک ویدیو یا عکسی را در محیط گروه ها و کانال ها دریافت کنید، به محل ذخیره فایل تلگرام در پوشه ای می رود که بسیاری از افراد، به خصوص گوشی های اندروید 11 و 12 به بالا، پس از آپدیت اخیر، موارد بیشتری را مشاهده نمی کنند. . .

عدم نمایش پوشه تلگرام در فایل های شخصی و تغییر محل ذخیره فایل های تلگرام به دلیل قوانین جدید گوگل پلی است و ربطی به گوشی های سامسونگ و شیائومی یا نسخه ای که استفاده می کنید ندارد.

حذف پوشه توسط خود گوگل انجام شده است و از آنجایی که ما به این قانون جدید عادت نداریم همچنان می خواهیم این پوشه را برگردانیم.

در این قسمت به بررسی سه نسخه محبوب تلگرام اصلی، تلگرام ایکس و کامپیوتر پرداخته ایم. اگر نمی دانید گالری و پوشه این پیام رسان ها در اندروید کجاست و می خواهید به فایل های دانلود شده دسترسی داشته باشید، با ما همراه باشید.

محل ذخیره فایل های اصلی تلگرام

برای تلگرام اصلی، اگر اندروید 10 یا کمتر دارید، هیچ چیز دیگری، اندروید 11 و 12 نیاز به نصب فایل منیجر دیگری دارد، مثلا من از solid explorer استفاده کردم. این برنامه را از لینک مستقیم یا لینک کمکی یا مای کیت یا گوگل پلی دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

حال وارد فایل منیجر گوشی شوید و کسانی که Solid Explorer را نصب کرده اند وارد آن شده و مسیر زیر را طی کنید…

ابتدا پوشه اندروید

پوشه داده دوم (اگر درخواست تأیید کرد، روی GRANT کلیک کنید)

پوشه سوم org.telegram.messenger.web است (معمولاً در انتهای آن قرار دارد، بنابراین به پایین بروید)

پوشه فایل چهارم

پوشه پنجم تلگرام

خوب، اکنون می توانید پوشه صوتی موسیقی، پوشه اسناد سایر فایل ها، پوشه تصاویر تصاویر و عکس ها، پوشه ویدیوی فیلم ها را در اینجا ببینید.

توجه: در اندروید 11 به بالا اجازه مشاهده و خواندن اطلاعات از پوشه Android/data را نمی دهد و این سیاست خود اندروید است و باید فایل منیجر را نصب کنید. اگر آن را نصب نکنید، چیزی در داده های پشه نخواهید دید.

محل پوشه تلگرام ایکس

دقیقا به مسیر اصلی تلگرام بروید و ابتدا وارد فایل منیجر گوشی موبایل خود شوید سپس پوشه اندروید و سپس دیتا را انتخاب کنید. در پوشه general data یک پوشه با نام های طولانی می بینید که کمی گیج کننده است، به دنبال پوشه Org.thunderdog.challegram (در تصویر زیر) بگردید و وارد آن شوید.

حالا اگر در تلگرام ایکس شما هر تعداد اکانت وجود دارد، به همان تعداد پوشه X_account وجود دارد و اگر با اکانت دانلود می کنید، X_account 1 را وارد کنید و خواهید دید که کل فایل آنجاست.

با Zapia و Sharet می توانید تصاویر و ویدیوها را به مکان دیگری منتقل کنید یا برای دوستان خود ارسال کنید.

همانطور که اشاره کردیم، تغییر مکان ذخیره سازی فایل های تلگرام به دلیل قوانین جدید گوگل است که از دسامبر 2021 برای تمامی اپلیکیشن ها الزامی خواهد بود. این تغییرات عمدتا بر روی دسترسی محدود به حافظه گوشی (Scoped Storage) تمرکز دارد.

با توجه به این الزامات، تلگرام و سایر برنامه ها باید فایل های خود را به پوشه android/data منتقل کنند. اما این تغییر فقط برای گوشی های اندروید 11 به بالا لازم است و نیازی به اعمال آن برای گوشی های اندروید 10 به بالا نیست.

محل ذخیره فایل تلگرام کامپیوتر

اگر این پیام رسان را بر روی رایانه شخصی خود نصب کرده و فایلی دریافت می کنید و می خواهید محل ذخیره سازی در تلگرام رایانه خود را پیدا کنید، به راحتی می توانید با وارد شدن به پوشه دانلود، پوشه تلگرام دسکتاپ را که فایل های دانلود شده در آن قرار دارند، پیدا کنید.

تصویر مربوط به ویندوز 10 است و اگر از نسخه های دیگر استفاده می کنید باید دو پوشه ای که در بالا ذکر کردم وجود داشته باشد و با کمی دقت به راحتی می توانید محل ذخیره فایل ها را پیدا کنید.

یکی از سوالاتی که بسیاری از دوستان برای من ایمیل کردند این بود:

محل ذخیره فایل های تلگرام در کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ کجاست؟

امروز با معرفی محل ذخیره فایل های تلگرام (اعم از تصویر، فیلم، صدا و …) در کامپیوتر و لپ تاپ ویندوزی در خدمت شما هستم.

در ویندوز به طور پیش فرض فایل ها در مسیر زیر ذخیره می شوند:

ج:کاربراننام رایانه شخصی شما (لپ تاپ)دانلودهادسکتاپ تلگرام

مراحل ورود به محل ذخیره فایل های تلگرام در کامپیوتر و لپ تاپ:
1- ابتدا درایو ویندوز خود را وارد کنید (معمولاً به طور پیش فرض ویندوز روی درایو C نصب می شود)
82- سپس وارد پوشه Users
3 شوید- حالا پوشه ای را پیدا کنید که نام آن است. نام کامپیوتر شما هنگام نصب ویندوز!

فایل های تلگرام شما در پوشه تلگرام دسکتاپ هستند!

نحوه تغییر مکان فایل های تلگرام در کامپیوتر و لپ تاپ:
برای تغییر مسیر ذخیره فایل تلگرام ابتدا به قسمت تنظیمات تلگرام بروید.
، سپس روی گزینه Download Path: Default Folder کلیک کنید.
حالا در جایی که دوست دارید پوشه ای بسازید و مسیر آن را به تلگرام معرفی کنید (با کلیک روی پوشه انتخاب آن را معرفی کنید)
در نهایت روی گزینه Save کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.
حالا فایل های شما در مسیری که می خواهید ذخیره می شوند!

همانطور که می دانید هر فایل یا عکسی که در تلگرام باز می کنید در جایی ذخیره می شود و به همین دلیل است که عکس ها و فایل هایی که قبلا دانلود کرده اید بارگذاری مجدد نمی شوند. فایل های تلگرام ذخیره شده در گوشی را می توان به راحتی پیدا کرد، اما مکان کش تلگرام در کامپیوتر به راحتی قابل دسترسی نیست. می توانید یک مکالمه را حذف کنید و بعد از مدتی به فایل های رد و بدل شده نیاز دارید یا می خواهید عکس پروفایل قبلی شخصی را که اکانت خود را حذف کرده است ببینید، آیا این امکان در رایانه وجود دارد؟ این بار در انزل وب بهترین راه دسترسی به محل ذخیره فایل تلگرام در کامپیوتر و پوشه کش تلگرام را به شما آموزش می دهیم.

پوشه کش تلگرام ویندوز را پیدا یا حذف کنید و محل ذخیره فایل تلگرام در رایانه را تغییر دهید.

پوشه کش تلگرام در کامپیوتر ویندوز کجاست و چگونه فایل های دانلودی تلگرام را پیدا و حذف کنیم

مشاهده مسیر فایل ها و عکس های کش شده در تلگرام (مسیر ذخیره سازی محلی دسکتاپ تلگرام) می تواند برای شما بسیار مفید باشد که متأسفانه نمی توان آن را در کامپیوتر به راحتی گوشی انجام داد. یعنی برای دسترسی به فایل های کش شده تلگرام در گوشی اندرویدی کافیست وارد پوشه Source و سپس تلگرام شوید. علاوه بر این، برای پاک کردن کش تلگرام گوشی، کافیست به منوی Data and Storage سپس Storage usage بروید تا بتوانید از Clear Cache برای پاک کردن کش عکس ها، پیام های ویدیویی تلگرام و تمامی اطلاعات ذخیره شده در تلگرام از طریق گوشی خود استفاده کنید. .

محل ذخیره فایل تلگرام در کامپیوتر کجاست؟

تلگرام (کامپیوتر، ویندوز) تصاویر را در کجا ذخیره می کند؟

برخی از ویژگی های گوشی در کامپیوتر تلگرام نیز قابل استفاده است، مانند استفاده از افکت های عکس برنامه پریسما از طریق کامپیوتر تلگرام، اما چگونه می توان متوجه شد که عکس پروفایل تلگرام در کجای کامپیوتر ذخیره شده است (کش دسکتاپ تلگرام)؟ همانطور که می دانید فایل های معمولی تلگرام در سیستم کامپیوتری در مسیر C:Users your PC name (laptop)DownloadsTelegram Desktop ذخیره می شوند، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

1- یعنی ابتدا باید وارد درایو ویندوز که معمولاً C است و پوشه Users را در سیستم خود انتخاب کنید.

2- سپس نام پوشه کامپیوتر خود را انتخاب کرده و وارد Downloads شوید. اگر به دنبال یک برنامه پیام رسان کامپیوتری هستید که بتواند همزمان از تلگرام، واتس اپ و … استفاده کند، انزل وب به شما کمک خواهد کرد.

3- در مسیر زیر پوشه ای به نام Telegram Desktop را مشاهده می کنید که با ورود به آن محل ذخیره خودکار عکس ها در کامپیوتر تلگرام یا پوشه موقت دسکتاپ تلگرام و تصاویری که دارای قبل از غیرفعال کردن دانلود خودکار در تلگرام بارگذاری شده است علاوه بر این، فیلم ها و فایل های دانلود شده به صورت پیش فرض و بدون پرسیدن محل ذخیره سازی در تلگرام در این پوشه قرار دارند.

چگونه محل ذخیره سازی تلگرام را در ویندوز و کامپیوتر تغییر دهیم؟

قبلا به نحوه ایجاد آلبوم عکس و ویدیو در تلگرام و پین کردن پیام در کانال و غیره پرداختیم و این بار برای تغییر مکان ذخیره سازی تلگرام در ویندوز و کامپیوتر کافیست روش پیشنهادی ما را در چند مرحله ساده دنبال کنید. برای تغییر محل ذخیره فایل ها در تلگرام کافی است ابتدا تنظیمات تلگرام را در ویندوز خود وارد کنید سپس گزینه Downloads path: default folder را انتخاب کنید.

و پس از آن از بین سه گزینه نمایش داده شده Custom Folder را انتخاب کنید و مسیر مورد نظر را مشخص کنید سپس روی Save کلیک کنید تا محل ذخیره تلگرام و کامپیوتر ویندوز تغییر کند.

چگونه محل ذخیره فایل های کش تلگرام را در کامپیوتر پیدا کنیم؟

روش های نصب و اجرای همزمان چند تلگرام کامپیوتری، یافتن پوشه ذخیره سازی تلگرام در کامپیوتر و تغییر مکان ذخیره سازی تلگرام ویندوز در انزل وب را توضیح داده ایم، اما هدف اصلی ما مشاهده عکس ها و فایل های کش شده است. در تلگرام کامپیوتر (محل کش دسکتاپ تلگرام) مانند This is a phone و چرا نمی توان به راحتی این فایل ها را در کامپیوتر مانند گوشی مشاهده کرد؟ برای یافتن محل کش تلگرام در ویندوز می توانید مسیر C:Usersname PC (لپ تاپ)AppDataRoamingTelegram Desktoptdata را دنبال کنید. (نام رایانه شخصی (لپ تاپ) خود را با نام رایانه خود جایگزین کنید)

ابتدا وارد پوشه Users شوید و نام لپ تاپ خود را در آنجا انتخاب کنید سپس وارد پوشه App Data شوید همچنین می توانید از راه دور با گوشی موبایل به کامپیوتر متصل شوید.

و بعد از AppData وارد پوشه Roaming شوید و کش تلگرام ویندوز را پیدا کنید.

حالا وارد پوشه تلگرام دسکتاپ و سپس tdata شوید. مشاهده می کنید که پوشه ای با نام D877F783D5D3EF8C یا نامی مشابه وجود دارد که رمزگذاری شده است و محل کش تلگرام در کامپیوتر شما می باشد. در این پوشه که کش تلگرام شماست فایل های رمزگذاری شده زیادی وجود دارد.

متاسفانه این فایل‌ها حتی با تغییر پسوند و امتحان گزینه‌های مختلف برای افزونه قابل مشاهده نیستند و رمزگذاری شده‌اند، بنابراین در حال حاضر تلگرام نمی‌تواند به فایل‌های کش خود که شامل عکس‌های پروفایل است دسترسی پیدا کند یا دستکاری کند و کار نمی‌کند و فقط می‌توانید آن را حذف کنید. فایل‌های ویندوز و رایانه، اما لطفاً توجه داشته باشید که ایجاد تغییرات در کش ویندوز تلگرام یا حذف دستی آنها ممکن است به اطلاعات مهم شما در تلگرام آسیب برساند و از حساب کاربری فعلی خود خارج شوید.

اما فایل های کش تلگرام می توانند فضای زیادی را در رایانه شما اشغال کنند، بنابراین باید بتوانید آنها را حذف کنید. برای پاک کردن فایل های کش تلگرام از طریق ویندوز، می توانید به Settings > Manage local storage > Clear Everything بروید. یعنی ابتدا وارد قسمت Settings شده و Manage local storage را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Manage local storage گزینه جدیدی باز می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید تمام کش خود را پاک کنید که می توانید این کار را با انتخاب گزینه Clear all و سپس OK انجام دهید تا فایل های کش تلگرام و فضای اشغال شده در سیستم شما خالی شود. .

در پایان، اگر می‌خواهید از چت‌ها، فایل‌ها و ویدیوهای دانلود شده یا کش‌شده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید در آینده به راحتی از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید با نحوه پشتیبان‌گیری از پیام‌ها، رسانه‌ها و غیره، چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های تلگرام ما آشنا شوید.

نظر و پیشنهاد شما چیست؟

آیا تا به حال به کش ویندوز تلگرام خود نیاز داشته اید؟ چگونه می توان محل ذخیره فایل های تلگرام را در رایانه تغییر داد؟ نظر و پیشنهادات خود را در مورد روش های یافتن پوشه ذخیره سازی تلگرام در کامپیوتر با ما در میان بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید متشکریم.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آريا

سلام، منم همیشه این سوال برام پیش میومد که چرا پوشه تلگرام در فایل‌های شخصی نیست. مقاله خوبی بود و به نظرم موضوع جالبی رو مطرح کردید. امیدوارم در آینده مقالات بیشتری در این زمینه ببینیم.

نگين

مقاله جالبی بود، خیلی چیزا رو برام روشن کرد. ممنون از نویسنده

مهران

خب فکر کنم بحث پوشه شخصی یکمی به مفهوم خصوصیت دستگاه و حفظ حریم شخصی برمی‌گرده. اما در کل، اینکه پوشه تلگرام در فایل‌های شخصی نیست، به اصلاح امنیتی این اپلیکیشن کمک می‌کنه و ما را بیشتر از بحث دزدی داده‌های شخصی محافظت می‌کنه. پس باید به این موضوع احترام گذاشت و به توسعه‌دهندگان اعتماد کرد.

دکمه بازگشت به بالا