چرا پای من همیشه سرد است

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود پاهای شما احساس سرما کنند، از جمله کمبود ویتامین یا هوای سرد.

پاهای شما به معنای واقعی کلمه سرد است. زمستان است و ممکن است برای گرم نگه داشتن پاهایتان به جوراب های ضخیم تری نیاز داشته باشید. یا شاید در تمام طول سال پاهایتان سرد است و هوای مطبوع فقط آنها را خنک می کند.

اگر تعجب می کنید که چرا پاهای شما همیشه سرد است، در اینجا چیزی است که پشت سرمازدگی وجود دارد.

شما به سرما حساس تر هستید

فهرست

بله، این پاسخ کاملاً قابل توجه به نظر می رسد، اما یک دلیل کاملاً غافلگیرکننده برای آن وجود دارد: سرمای پا ممکن است در زمستان رخ دهد، زمانی که بدن جریان خون را در آن ناحیه کاهش می دهد. این در ماه‌های سردتر رایج‌تر است، زمانی که بدن سعی می‌کند بقیه بدن خود را گرم نگه دارد در حالی که از دست دادن گرما از طریق پاها شروع می‌شود.

پوشیدن جوراب های بسیار ضخیم به جلوگیری از سرمازدگی کمک می کند.

کمبود تغذیه ای دارید

آهن و B12 دو ماده مغذی ضروری برای گردش خون خوب هستند. آهن بخشی از هموگلوبین است، پروتئینی که در گلبول های قرمز خون یافت می شود و مسئول حمل اکسیژن در بدن است، در حالی که B12 برای ساخت گلبول های قرمز ضروری است. عدم وجود هر دو می تواند در موارد سردی پا موثر باشد. با توجه به مجله سلامت هاروارد، اگر کمبود B12 داشته باشید، ممکن است احساس بی حسی و گزگز در پاهای خود داشته باشید.

افرادی که در معرض خطر کمبود آهن هستند عبارتند از کسانی که باردار هستند یا پریودهای سنگین دارند و همچنین کسانی که به بیماری های گوارشی مانند بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو مبتلا هستند. کمبود ویتامین B12 در افراد مبتلا به بیماری های گوارشی یا گیاهخواران یا باردار یا شیرده بیشتر است. .شرق.

اگر در یکی از این گروه ها قرار می گیرید، رژیم غذایی محدودی دارید، یا در مورد مصرف مکمل ها سوالی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

ممکن است بیماری گردش خون داشته باشید

اگر خون کافی به پاهای شما جریان نداشته باشد، ممکن است همیشه احساس سرما کنند. برخی از بیماری هایی که می توانند منجر به گردش خون ضعیف شوند عبارتند از دیابت، چاقی و بیماری رینود که باعث اسپاسم عروق می شود.

نشانه این است که گردش خون شما مشکل دارد: رنگ پوست ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، در پایه آرتریت، در انگشتان پا رینود، انگشتان دست و پا ممکن است سفید یا آبی شوند. اگر بیماری رینود تشخیص داده شود، درمان با داروهایی مانند مسدودکننده‌های کانال کلسیم ممکن است برای باز نگه داشتن رگ‌های خونی توصیه شود.

ممکن است آسیب عصبی داشته باشید

کنترل ضعیف قند خون می تواند منجر به آسیب عصبی به نام نوروپاتی دیابتی شود. همچنین ممکن است بی حسی و گزگز را تجربه کنید. این به این دلیل است که طبق CDC، این اعصاب آسیب دیده ارسال پیام به قسمت های خاصی از بدن شما را متوقف می کنند.

آنچه دیگران می خوانند

آمار دیابت نشان می دهد که حدود نیمی از افراد مبتلا به این بیماری آسیب عصبی نیز دارند. اگر دیابت دارید، بهتر است با پزشک خود در مورد کنترل قند خون خود صحبت کنید.

ممکن است بیماری تیروئید داشته باشید

یکی از نشانه های کم کاری تیروئید (کم کاری تیروئید) عدم تحمل سرما است که باعث می شود احساس کنید پاهایتان همیشه سرد است. اساساً احساس سرما نتیجه کند شدن بدن شماست. سایر علائم شامل خشکی پوست، فراموشی، افسردگی و یبوست است.

اگر پزشک مشکوک باشد که بیماری تیروئید علت سردی پاهای شماست، ممکن است آزمایش خون برای بررسی عملکرد تیروئید تجویز کند.

شما از مسدود کننده های بتا استفاده می کنید

مسدود کننده های بتا در شرایط خاصی برای درمان فشار خون بالا تجویز می شوند. این داروها با کاهش ضربان قلب عمل می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند بر گردش خون در بدن، به ویژه در اندام ها مانند دست ها و پاها تأثیر بگذارد.

سردی دست ها و پاها، خستگی و افزایش وزن از عوارض بتابلوکرها هستند. اگر این علائم آزاردهنده هستند، مصرف دارو را طبق دستور ادامه دهید و با پزشک خود در مورد سایر گزینه های دارویی یا بهترین راه برای درمان این مشکل صحبت کنید.

آیا استرس دارید یا مضطرب هستید؟

وقتی استرس دارید یا با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، چند چیز اتفاق می افتد: پاسخ جنگ یا گریز جریان خون را از اندام های شما به سمت اندام های حیاتی منحرف می کند (به شما کمک می کند در صورت لزوم فرار کنید). همچنین ممکن است شروع به عرق کردن کنید که به طور طبیعی بدن شما را خنک می کند. اگرچه خطرناک نیست، اما قطعاً ارزش این را دارد که به این فکر کنید که بدن شما چگونه به استرس واکنش نشان می دهد و آیا استراتژی های مدیریت استرس ممکن است برای شما بهتر عمل کند یا خیر.

او سیگار میکشد

سیگار کشیدن می تواند پاهای شما را سرد کند. این امر باعث انقباض رگ های خونی می شود و باعث می شود انگشتان پا و انگشتان شما سرد شوند.

سیگار کشیدن همچنین با بیماری به نام بیماری بورگر همراه است که در آن لخته‌هایی در رگ‌ها ایجاد می‌شود و جریان خون را در مناطق خاصی محدود می‌کند. تنباکو رگ های خونی را تحریک می کند و زمینه را برای این آبشار التهابی فراهم می کند. دست ها و پاها ممکن است سرد، گرم، گزگز یا دردناک شوند. تنها راه پیشگیری یا توقف مشکلات ناشی از بیماری بورگر، مانند آسیب بافتی و درد، ترک سیگار است.

چگونه پاهای سرد را گرم کنیم

دمپایی همیشه ایده خوبی است، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای گرم نگه داشتن انگشتان پای خود فراتر از آن انجام دهید.

ابتدا فعال کنید. می توانید پاهای خود را به جلو و عقب حرکت دهید تا به جریان خون در اندام های خود کمک کنید. همچنین می توانید با ماساژ پاها یا فشار دادن و باز کردن انگشتان پا، گردش خون را تحریک کنید.

اگر این نکات کوچک کمکی نکرد یا اگر رنگ پا یا انگشتان پا تغییر نکرد، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: سلامت

بسیاری از ما در روزهای خاصی به خصوص در پاییز و زمستان دچار سردی پا شده ایم. در واقع سردی پاها و حتی دست ها به طور معمول نشان دهنده وجود مشکل در بدن نیست، اما گاهی اوقات نشان دهنده وجود مشکل در بدن است. در این مقاله از سلام دنیا به علت سردی پا و مشکلات مربوط به آن می پردازیم.

پاهای سرد چیست؟ (علامت سردی پا چیست)

سردی پا اغلب یک وضعیت طبیعی است و معمولا در پاسخ به سرما یا اضطراب رخ می دهد. در هوای سرد، رگ های خونی در پاها و سایر نواحی مانند بینی منقبض می شوند تا از دست دادن گرما به حداقل برسد. این کاهش جریان خون باعث اکسیژن کمتری به این قسمت های بدن می شود و باعث آبی شدن آن ها می شود که به آن سیانوز می گویند.

سیانوز در هوای سرد جدی نیست و به محض گرم شدن به سرعت ناپدید می شود. در موقعیت های استرس زا یا زمانی که آدرنالین جریان خون را در نواحی سطحی بدن (مانند زائده ها و پوست) کاهش می دهد، پاها خنک می شوند تا از دست دادن خون و آسیب احتمالی به حداقل برسد.

در عین حال، سردی پا می تواند نشانه ای از چندین بیماری باشد، از جمله آسیب عصبی (نوروپاتی سطحی)، که گاهی در دیابت (بیماری مزمنی که بر توانایی بدن شما در استفاده از قند تأثیر می گذارد)، مصرف بیش از حد الکلیسم مزمن یا در برخی موارد دیده می شود. کمبود ویتامین

سردی پاها همچنین می تواند نشانه ای از گردش خون ضعیف در قسمت های دور یا سطحی بدن باشد (بیماری عروقی سطحی، PAD یا PVD به دلیل باریک شدن یا انسداد رگ های خونی، تجمع چربی و کلسترول در دیواره رگ ها و شرایطی که خون را محدود می کند. جریان. با تجمع این پلاک بر روی دیواره های داخلی شریان، مسیر جریان خون باریک می شود.

حتما بخوانید: چه چیزی باعث گردش خون ضعیف می شود؟

سردی پاها به ندرت می تواند نشانه ای از بیماری جدی باشد. اگر علائمی مانند درد قفسه سینه یا فشار، از دست دادن بینایی را تجربه کنید. فلج یا ناتوانی در حرکت بخشی از بدن؛ گیجی؛ وجود نبض در پا؛ یا تنگی نفس، فوراً با پزشک مشورت کنید (با 115 تماس بگیرید).

اگر متوجه زخم های مکرر یا کبودی و زخم هایی شدید که به آرامی بهبود می یابند، فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر تحت درمان برای سردی پاهای ناشی از گردش خون ضعیف هستید، اما علائم همچنان ادامه دارد یا شما را نگران می کند، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

علائم دیگر سردی پا چیست؟

سردی پا ممکن است با علائم دیگری نیز همراه باشد که بسته به بیماری زمینه‌ای، اختلال یا شرایط متفاوت است. علائمی که اغلب بر سیستم قلبی عروقی تاثیر می گذارند می توانند سایر سیستم های بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

علائم قلبی عروقی که می تواند با سردی پا رخ دهد

سردی پاهای ناشی از گردش خون ضعیف ممکن است با علائم دیگری همراه باشد که بر سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد، از جمله:

رنگ پوست مایل به آبی یا کم رنگ (سیانوز)

درد، سنگینی و بی حسی در پاها

درد ساق پا، لگن، ران و پا هنگام راه رفتن

دردی که با فعالیت ماهیچه ای افزایش می یابد و با استراحت کاهش می یابد

علائم عصبی که ممکن است همراه با سردی پا باشد

سردی پا ممکن است با علائم مربوط به سیستم عصبی همراه باشد، از جمله:

درد سوزش به خصوص در شب

ضعف عضلانی

بی حسی یا گزگز در بازوها یا پاها

فلج بخشی از بدن

حساسیت لمسی

ضعف (از دست دادن قدرت)

علائمی که با پاهای سرد ظاهر می شوند

سردی پا ممکن است با علائم مربوط به سایر سیستم های بدن همراه باشد، از جمله:

پوست سردتر روی یک پا

اختلال در نعوظ

رشد ناخن و مو در اندام آسیب دیده

بهبود آهسته زخم ها

نبض ضعیف در پاها

حتما بخوانید: داروی گیاهی برای اختلال نعوظ مردان

علائم جدی که ممکن است نشان دهنده یک بیماری تهدید کننده زندگی باشد:

در برخی موارد، سردی پا می تواند نشانه ای از یک بیماری تهدید کننده زندگی باشد که باید در مواقع اضطراری فورا مورد ارزیابی قرار گیرد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بالقوه تهدید کننده زندگی، از جمله موارد زیر، فوراً به پزشک مراجعه کنید (با 115 تماس بگیرید).

درد یا فشار قفسه سینه

گیجی یا از دست دادن هوشیاری، حتی برای یک لحظه

از دست دادن گفتار

از دست دادن بینایی یا تغییر بینایی

فلج یا ناتوانی در حرکت بخشی از بدن

تنگی نفس

علت سردی پا چیست؟ (احساس یخ زدگی پاها)

سردی پا می تواند نشانه ای از چندین بیماری باشد، از جمله آسیب عصبی (به نام نوروپاتی سطحی)، گاهی اوقات در دیابت (یک بیماری مزمن که بر توانایی بدن شما در استفاده از قند برای انرژی تاثیر می گذارد)، سوء مصرف مزمن الکل یا کمبود برخی ویتامین ها. سردی پاها همچنین می تواند نشانه ای از گردش خون ضعیف در قسمت های دور یا سطحی بدن باشد.

سردی پاها با گردش خون مرتبط است

سردی پا می تواند ناشی از بیماری عروقی سطحی (PAD) یا PVD باشد که به دلیل تجمع چربی و کلسترول در دیواره سرخرگ ها، باریک شدن یا انسداد شریان ها (شرایطی که جریان خون را محدود می کند) رخ می دهد.

پاهای سرد مرتبط با سیستم عصبی

سردی پاها همچنین می تواند ناشی از آسیب عصبی (نوروپاتی سطحی) باشد:

کمبود برخی ویتامین ها

سوء مصرف مزمن الکل

دیابت (یک بیماری مزمن که بر توانایی بدن شما در استفاده از قند برای انرژی تاثیر می گذارد)

تشخیص علت سردی پا

برای تشخیص وضعیت شما، پزشک یا متخصص شما ممکن است چندین سوال از شما بپرسد.

مسائل مربوط به سرماخوردگی از جمله:

چه زمانی پاهای شما سرد می شود؟

آیا کسی در خانواده شما بیماری قلبی یا عروقی داشته است؟

اگر پاهایتان سرد است، دقیقاً کجا آنها را احساس می کنید؟ کدام قسمت از پای شما؟ راه رفتن یا بالا رفتن از پله چه تاثیری بر درد دارد؟ با انجام ورزش؟ در حالت نشسته یا ایستاده؟

آیا سیگار می کشی

آیا دیابت دارید؟

رژیم غذایی شما چگونه است؟آیا می توانید وعده های غذایی معمولی که در یک روز می خورید را توضیح دهید؟

آیا علائم دیگری دارید؟

چه داروهایی استفاده می کنید؟

عوارض سردی پا چیست؟

از آنجایی که سردی پا می تواند ناشی از بیماری های جدی باشد، عدم مراجعه به درمان می تواند منجر به عوارض جدی و آسیب دائمی شود. پس از تشخیص علت زمینه ای، پیروی از یک برنامه درمانی که به طور خاص توسط متخصص مراقبت های بهداشتی برای شما طراحی شده است را دنبال کنید تا خطر عوارض احتمالی از جمله:

درد مزمن

قانقاریا

افزایش خطر عفونت در ناحیه آسیب دیده

از دست دادن دست و پا

آسیب عصبی دائمی

حتما بخوانید: درمان خانگی عفونت ادراری با ۶ ماده طبیعی

4 دلیل شگفت انگیز برای داشتن پاهای سرد

خوشبختانه زمستان در اکثر شهرهای ایران با سرمای کشنده همراه نیست. با این حال، در هنگام سرمازدگی در مناطق با دمای کمتر یا در بین کوهنوردان، متخصصان پا شاهد از دست دادن و قطع تعدادی از انگشتان دست و پاهای بیماران خود بوده اند. ما این کار را انجام دادیم، اما ممکن است هنوز متوجه شوید که پاهایتان هنوز سرد است. آیا شما یا اطرافیانتان همیشه این سوال را می پرسند: چرا پاهای من همیشه سرد است؟ به جز پوشیدن جوراب یا کفش نامناسب، آب و هوا را نیز می توان عامل اصلی سردی مداوم پاها دانست. ، بهتر است به خواندن این مقاله ادامه دهید.

سردی پا به دلیل گردش خون ضعیف

یکی از شایع ترین دلایل سردی پا، گردش خون ضعیف است. هنگامی که دمای بیرون کاهش می یابد، بدن شما سعی می کند بدن شما را گرم نگه دارد. در نتیجه، رگ‌های خونی در اندام‌های شما منقبض می‌شوند و جریان خون را در بیشتر قسمت‌های بدن محدود می‌کنند. در این مواقع برای انگشتان پا، پاها، گوش ها و بینی شما چه اتفاقی می افتد؟
مقداری گردش خون را از دست می دهند و با دست زدن به آنها سرد می شوند. یک پدیده طبیعی است. اما این دلایل رایج ترافیک بد را نادیده نگیرید:
آیا در ترافیک در ماشین خود نشسته اید؟ آیا تمام روز را برای کار روی صندلی می نشینید؟

گردش خون ضعیف می تواند نتیجه نشستن بیش از حد به دلیل سبک زندگی بی تحرک باشد. اگر بلند نشوید و حرکت نکنید، خطر عدم جریان خون کافی به پاها و انگشتان پا را افزایش می‌دهید و باعث می‌شود پاهایتان سردتر از بقیه بدن باشند. عوامل مرتبط با بیماری ها قلب یک مشکل بسیار نگران کننده است. گردش خون با سرعت کافی در بدن می تواند مشکل ساز باشد و سردی مکرر پا می تواند نشانه ای از وقوع اتفاق دیگری باشد. بیماری شریان محیطی به دلیل گردش خون ضعیف در پا و ساق ایجاد می شود.
این بیماری می تواند عواقب بسیار جدی تری داشته باشد و باید توسط متخصص پا تشخیص داده و درمان شود. دکتر ناکس، یک متخصص پا در اسمیرنا، توضیح مفصلی در مورد بیماری شریان محیطی ارائه می دهد. آخرین نکته مهم این است که اگر قبلا سیگار می کشیدید یا در حال حاضر سیگار می کشید، تعجب نکنید زیرا سیگار کشیدن نیز می تواند منجر به گردش خون ضعیف شود.

سردی پا ناشی از کمبود آهن

آیا به اندازه کافی آهن دریافت می کنید؟ آهن یک ماده معدنی است که چندین عملکرد مهم را در بدن شما انجام می دهد، اما مهمترین عملکرد آهن تولید گلبول های قرمز و حمل اکسیژن در سراسر بدن است.
کمبود آهن می تواند باعث کم خونی و علائمی مانند خستگی شود، اما کمبود این ماده معدنی می تواند باعث سردی مزمن پا شود. حتی افراد بسیار سالم نیز ممکن است از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج ببرند. کم خونی را می توان با تغییر رژیم غذایی و مصرف مکمل ها به راحتی درمان کرد.

حتما بخوانید: بهترین غذاها برای کم خونی فقر آهن

سردی پا ناشی از دیابت نوع 1 و 2

دیابت نه تنها باعث سرد شدن پا در لمس می شود، بلکه باعث سردی پاها به دلیل آسیب عصبی می شود. علائم دیگر ممکن است شامل بی حسی یا گزگز در ساق پا باشد. اگر علائم آسیب عصبی را در پاهای خود مشاهده کردید، با پزشک متخصص پا مشورت کنید و در مورد بریدگی یا جراحت پا بسیار مراقب باشید.

سردی پا ناشی از کم کاری تیروئید

وقتی غده تیروئید نتواند به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید کند، متابولیسم بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که متابولیسم ضربان قلب و دمای بدن را کنترل می کند، کم کاری تیروئید می تواند منجر به کاهش گردش خون و سردتر شدن پاها شود. برای بهبود متابولیسم بدن، توجه بیشتری به ورزش داشته باشید، پروتئین بیشتری بخورید و کربوهیدرات های تصفیه شده کمتری مصرف کنید و از کافئین خودداری کنید.

چه زمانی برای درمان سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر با احساس سرمای مداوم در پاهای خود سر و کار دارید، اولین قدم این است که یک جفت جوراب پشمی با کیفیت تهیه کنید. سپس، اگر پاهای شما هنوز سرد است، می توانید با یک پزشک متخصص در بیماری های پا مشورت کنید. همچنین می‌توانید از پزشک مراقبت‌های اولیه خود در مورد علت سردی پای خود در ملاقات بعدی خود بپرسید. اگر سردی پا همراه با سایر شرایط زیر دارید، در اسرع وقت با پزشک متخصص در بیماری های پا مشورت کنید:

زخم های انگشتان پا و پا که مدت زیادی طول می کشد تا بهبود پیدا کنند

خستگی طولانی مدت

تغییرات وزن (کاهش یا افزایش وزن)

درد پا

سخن آخر

آیا کسی را در اطراف خود می شناسید که مدام از سرد بودنش شکایت می کند؟ دلیل این سردی شاید به دلیل نپوشیدن لباس مناسب نباشد. اما همانطور که دیدیم این سردی پا می تواند نشان دهنده برخی بیماری های بدن باشد، بنابراین لازم است تحت معاینه پزشک قرار بگیرید تا با بررسی علائم به نتیجه مناسب برسید. اگر دوست دارید، این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

بهترین داروهای خانگی و داروهای گیاهی برای کم کاری تیروئید

فواید و خواص عناب برای دیابت و قلب

آیا پاهایتان سرد است، اما به معنای واقعی کلمه؟ اگر فصل زمستان است، ممکن است مجبور شوید با پاهای یخی دست و پنجه نرم کنید و برای گرم نگه داشتن جوراب‌هایتان نیاز به دمپایی داشته باشید. یا شاید در تمام طول سال از آنها رنج می برید و هوای سرد فقط سرما را تشدید می کند.

برخی از چیزها می توانند آنها را ایجاد کنند: گاهی اوقات آنها خوش خیم هستند (این فقط فیزیولوژی بدن شما است)، در حالی که گاهی اوقات ممکن است یک دلیل پزشکی زمینه ای وجود داشته باشد که باید بررسی شود.

چرا همیشه پاهایتان سرد است؟

شما به سرما حساس تر هستید

بله، این پاسخ کاملاً غیرممکن به نظر می رسد، اما دلیل بسیار واضحی برای این وجود دارد: سرماخوردگی پا در فصل زمستان، زمانی که بدن جریان خون را در آن ناحیه کند می کند، ممکن است رخ دهد. این در ماه‌های سردتر رایج‌تر است، زمانی که بدن سعی می‌کند بقیه بدن را گرم نگه دارد و از دست دادن گرما از طریق پاها کند می‌شود.

در این صورت پوشیدن جوراب های بسیار ضخیم می تواند به شما در مبارزه با سرمازدگی کمک کند.

کمبودهای تغذیه ای دارید

آهن و ویتامین B12 دو ماده مغذی ضروری برای گردش خون خوب هستند. آهن جزء هموگلوبین است، پروتئینی در گلبول‌های قرمز که وظیفه انتقال اکسیژن در سراسر بدن را بر عهده دارد، در حالی که B12 برای تشکیل گلبول‌های قرمز ضروری است. فقدان هر یک از اینها می تواند به سردی پا کمک کند. علاوه بر این، اگر کمبود ویتامین B12 دارید، ممکن است متوجه بی حسی و گزگز در پاهای خود شوید.

افرادی که بیشتر در معرض خطر کمبود آهن هستند، زنان باردار یا کسانی هستند که پریودهای سنگین دارند و همچنین افرادی که بیماری های گوارشی مانند بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو دارند. کمبود B12 در افراد مبتلا به بیماری های گوارشی یا گیاهخواران، باردار یا شیرده بیشتر شایع است.

ممکن است بیماری گردش خون داشته باشید

اگر خون کافی به پاهای شما جریان نداشته باشد، ممکن است همیشه احساس سرما کنید. برخی از بیماری هایی که می توانند منجر به گردش خون ضعیف شوند عبارتند از دیابت، چاقی و بیماری رینود، وضعیتی که باعث اسپاسم عروق خونی می شود.

نشانه مشکل گردش خون: رنگ پوست شما ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، در بیماری رینود، انگشتان دست و پا ممکن است در پاسخ به این کمبود جریان خون، سفید یا آبی شوند. اگر بیماری رینود تشخیص داده شود، ممکن است درمان با داروهایی مانند مسدودکننده‌های کانال کلسیم برای باز نگه داشتن رگ‌های خونی توصیه شود.

ممکن است آسیب عصبی داشته باشید

کنترل ضعیف قند خون می تواند منجر به آسیب عصبی به نام نوروپاتی دیابتی شود. همچنین ممکن است بی حسی و گزگز را تجربه کنید. این به این دلیل است که این اعصاب آسیب دیده ارسال پیام به قسمت های خاصی از بدن شما را متوقف می کنند.

آمار دیابت نشان می دهد که حدود نیمی از افراد مبتلا به این بیماری آسیب عصبی نیز دارند. اگر دیابت دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید تا سطح قند خون خود را بررسی کند.

ممکن است بیماری تیروئید داشته باشید

یکی از نشانه های کم کاری تیروئید (به نام کم کاری تیروئید) عدم تحمل سرما است که باعث می شود احساس کنید پاهایتان همیشه سرد هستند. حتی ممکن است به دلیل کند شدن بدنتان احساس سرما کنید. سایر علائم شامل خشکی پوست، فراموشی، افسردگی و یبوست است. اگر پزشک شما مشکوک باشد که بیماری تیروئید علت سردی پاهای شماست، ممکن است آزمایش خون را برای بررسی عملکرد تیروئید شما تجویز کند.

شما یک مسدود کننده بتا مصرف می کنید

مسدود کننده های بتا در شرایط خاصی برای درمان فشار خون بالا تجویز می شوند. این داروها با کاهش ضربان قلب عمل می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند بر گردش خون در بدن، به ویژه در اندام ها مانند دست ها و پاها تأثیر بگذارد.

سردی دست ها و پاها، خستگی و افزایش وزن از عوارض جانبی رایج مسدود کننده های بتا هستند. اگر این علائم آزاردهنده هستند، به مصرف داروهای خود طبق تجویز ادامه دهید و با پزشک خود در مورد سایر گزینه های دارویی یا بهترین روش مدیریت این عارضه جانبی صحبت کنید.

آیا استرس دارید یا مضطرب هستید؟

وقتی استرس دارید یا مضطرب هستید، چند چیز اتفاق می‌افتد: واکنش جنگ یا گریز، جریان خون را از دست‌ها و پاهای شما به سمت اندام‌های حیاتی هدایت می‌کند (در صورت لزوم برای کمک به فرار). همچنین ممکن است شروع به عرق کردن کنید که به طور طبیعی بدن شما را خنک می کند. در حالی که خطرناک نیست، مهم است که بدانید بدن شما چگونه به استرس واکنش نشان می دهد و آیا شما نیاز به توسعه استراتژی های مدیریت استرس دارید که بهترین کار را برای شما دارد یا خیر.

آیا سیگار می کشی

سیگار کشیدن می تواند شما را مستعد سردی پا کند. این عادت رگ های خونی را منقبض می کند که می تواند باعث سرد شدن انگشتان پا (و انگشتان دست) شود.

همچنین با وضعیتی به نام بیماری برگر همراه است که در آن لخته‌هایی در رگ‌های خونی ایجاد می‌شود که جریان خون را به مناطق خاصی محدود می‌کند. تنباکو رگ های خونی را تحریک می کند و زمینه را برای این آبشار التهابی فراهم می کند. دست ها و پاها ممکن است سرد، گرم، گزگز یا دردناک شوند. تنها راه پیشگیری یا توقف مشکلات برگر مانند آسیب بافتی و درد، ترک سیگار است.

چگونه پاهای سرد را گرم کنیم؟

دمپایی همیشه ایده خوبی است، اما کارهای بیشتری برای گرم نگه داشتن انگشتان پا می توانید انجام دهید.

اول از همه فعال بمانید. می توانید سعی کنید پاها و پاهای خود را به جلو و عقب حرکت دهید تا گردش خون را در اندام های خود تقویت کنید. همچنین می توانید با ماساژ پاها یا فشار دادن و باز کردن انگشتان پا، گردش خون را تحریک کنید.

اگر این نکات کوچک کمکی نکرد یا رنگ پا یا انگشتان پا تغییر کرد، با پزشک خود مشورت کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا