چرا وقتی گاز میدم ماشین ریپ میزنه

معمولاً با افزایش کارایی موتور، مشکلاتی مانند بیرون کشیدن یا عدم تعادل عملکرد موتور پیش می آید. پاره شدن خودرو می تواند نشانه یک مشکل نسبتا جدی و بزرگ در موتور باشد که نیاز به تعمیر دارد، در غیر این صورت می تواند مشکلات بزرگتر و گران تری را به همراه داشته باشد. کشش خودرو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، در این مقاله به معرفی برخی از علل کشش خودرو می پردازیم. بنابراین، اگر می خواهید بدانید چرا خودرو در حال پارگی است و دلایل پارگی خودرو در حالت های مختلف را شناسایی کنید، با دوست مکانیک آشنا شوید.

پارگی ماشین چیست؟

قبل از بحث در مورد علت پارگی خودرو بهتر است این عیب را به اختصار تعریف کنیم. مطمئنا همه شما صدای نرم و متعادل موتور خودروی خود را در زمان سالم شنیده اید و می دانید. هر گاه احساس کردید که موتور خودرو به طور معمول کار نمی کند و تعادل عملکردی آن به هم می خورد به طوری که صدای ماشین دیگر صدای معمولی نیست و با وقفه یا حالتی مانند ضربه و دوشاخه و آمدن صدا همراه است. خارج از اگزوز مثل همیشه نیست. ، می توان گفت خودرو با مشکل پارگی مواجه شده است.

مهمترین دلایل پاره شدن خودرو

در ادامه به برخی از دلایل پاره شدن خودرو پرداخته ایم.

انسداد یا کثیفی در سیستم تنفسی خودرو

یکی از دلایل پارگی موتور خودرو می تواند به گرفتگی ورودی هوا و سیستم اگزوز دود مربوط باشد. اگر موتور نتواند هوای تمیز را به درستی به داخل بکشد و دود را به آرامی از اگزوز خارج نکند، عملکرد آن مختل شده و در این حالت احتمال پارگی بسیار زیاد خواهد بود.

همچنین در صورت وجود نشتی در سیستم ورودی هوای موتور، سوپاپ گاز و … موتور از هم پاره می شود. وجود سوراخ و نشتی در اگزوز نیز همین تاثیر را دارد و منجر به پارگی می شود، باید گفت اگر اگزوز سوراخ داشته باشد صدای موتور غیر عادی شده و خودروی شما صدای بیشتری تولید می کند. وجود نشتی در سیستم ورودی هوا نیز باعث می شود که دور موتور بدون فشار دادن پدال گاز، نوسان کند.

سیستم جرقه زنی و شمع ها ایراد دارد

یکی از شایع ترین دلایل پارگی خودرو وجود مشکل در سیستم جرقه زنی و تامین شمع ها است. زیرا معمولا مالکان خودرو تا زمانی که شمع ها به طور کامل آسیب نبینند و عملکرد منفی خود را نشان ندهند آنها را تعویض نمی کنند و در نتیجه سیستم جرقه زنی به خوبی کار نمی کند. علاوه بر این، اگر سیستم تغذیه شمع به درستی عملکرد خود را انجام ندهد، همیشه شاهد پارگی خودرو خواهیم بود. خرابی سیستم کویل، ایراد در سیم ها و سرقت سیم از شمع ها می تواند منجر به این عیب در موتور خودرو شود.

بیشتر بدانید:

در برخی موارد نادرتر نیز مشخص شده است که خطا در ISO، سیم‌پیچ سیم‌پیچ و غیره وجود دارد. علت پاره شدن خودرو نیز بوده است. ناگفته نماند که خودروهای دوگانه سوز حساسیت بیشتری نسبت به سلامت شمع دارند و اگر به دلایلی شمع به درستی کار نکند، موتور خودرو روی بنزین بیشتر پاره می شود. خرابی پرکننده شمع نیز می تواند دلیل دیگری برای این مشکل باشد.

سیستم سوخت رسانی مشکل دارد

گاهی اوقات سیستم سوخت رسانی شامل پمپ بنزین، سوزن انژکتور و سیستم سوخت در این قسمت دچار مشکل شده و باعث پارگی موتور خودرو می شود. اگر هد پمپ بنزین نتواند فشار مورد نیاز برای پمپاژ سوخت به انژکتورها را تامین کند، قطعا موتور به درستی کار نخواهد کرد. همچنین اگر یکی از انژکتورها به هر دلیلی درست کار نکند، باز هم شاهد پدیده پارگی خواهیم بود. از طرفی اگر کیفیت سوخت مناسب نباشد و مثلاً با آلودگی یا رطوبت همراه باشد، موتور باز هم نمی تواند انفجارهای دقیق، منظم و با کیفیتی در سیلندر ایجاد کند و در نتیجه ، ماشین به ناچار پاره می شود.

نفوذ آب و روغن در محفظه سیلندر و سر شمع

علت پارگی خودرو را نمی توان به موضوع سوخت یا سیستم برق محدود کرد. گاهی اوقات بروز برخی مسائل مکانیکی مانند سوختن واشر سر نیز می تواند دلیلی برای پارگی خودرو باشد. اگر واشر سر سیلندر نتواند فضای بین بلوک سیلندر و سرسیلندر را به درستی عایق بندی کند، رطوبت یا روغن موتور وارد محفظه سیلندر می شود. در این صورت مشخص است که شمع ها و سیستم سوخت رسانی نمی توانند انفجارهای باکیفیتی ایجاد کنند و در نتیجه موتور دچار پارگی و کاهش قدرت می شود. در ضمن خرابی کاسه نمدی پایه سوپاپ نیز باعث می شود روغن از سرسیلندر وارد سرسیلندر شود که این نیز می تواند یکی از دلایل پارگی خودرو باشد. همچنین از دیگر دلایل مکانیکی پارگی خودرو می توان به تنظیم نشدن پرکننده سوپاپ ها یا شیم های آنها اشاره کرد.

زمان بندی موتور تنظیم نشده است

زمان‌بندی دقیق موتور تضمین می‌کند که سوپاپ، پیستون و میل لنگ هرکدام در صورت نیاز در جای خود قرار می‌گیرند و عملکرد روان و دقیق موتور را تضمین می‌کند. اگر زمان بندی موتور کمی به هم ریخته باشد، قطعا سوپاپ ها در زمان مناسب باز و بسته نمی شوند و موتور خودرو با مشکل پارگی مواجه می شود.

بیشتر بدانید:

دلیل پارگی ماشین در حالت های مختلف

در زیر به دلایل پارگی خودرو در حالت های مختلف مانند پارگی در دنده های سنگین یا پارگی در حالت صعود و گاز و غیره اشاره کرده ایم.

دلیل پاره شدن ماشین در دنده یک

برای تشخیص علت پارگی خودرو در دنده یک یا دو و به طور کلی دنده های سنگین ابتدا باید وضعیت منبع تغذیه و سیستم جرقه زنی را به طور کامل بررسی کنیم و قطعات معیوب را تعویض کنیم. خرابی شمع ها، خرابی یا ضعیف شدن سیم پیچ، خرابی سیم ها، کثیف بودن شمع ها و تنظیم نشدن پر شدن شمع می تواند علت پارگی خودرو در دنده 2 و دنده 1 باشد. لازم به ذکر است که استخراج در هنگام شتاب می تواند دلایل مشابهی داشته باشد.

دلیل پاره شدن ماشین در سرعت کم

برای یافتن علت پارگی خودرو در سرعت های پایین، بهتر است ابتدا مواردی مانند پر شدن شمع، سرقت سیم و سلامت کویل را بررسی کنید. در بسیاری از موارد مشکل پارگی خودرو در دورهای پایین با تعویض سیم ها و همچنین تمیزکردن سر شمع ها و تنظیم پر شدن آن ها قابل حل است.

دلیل پاره شدن خودرو در محل

یکی از شایع ترین مواردی که به عنوان علت پارگی خودرو در محل شناخته شده است، خرابی استپر موتور یا وجود نشتی در سیستم وکیوم موتور است. بررسی سیستم جاروبرقی خودرو برای یافتن محل نشتی، تعویض واشر منیفولد و تعویض استپر موتور در خودروهای مجهز به دریچه گاز می تواند پارگی خودرو را در محل ترمیم کند. رسوب شمع و عدم تنظیم پرکننده شمع و همچنین ضعیف شدن سیم شمع نیز می تواند در این مورد موثر باشد.

علت پارگی ماشین هنگام حرکت

پارگی خودرو در حین حرکت معمولاً می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کثیفی در مسیر عبور سوخت به موتور، کثیفی فیلتر بنزین، کثیفی سوزن های انژکتور یا خرابی آنها، وجود اشکال در سیم کشی موتور باشد. انژکتور و پمپ بنزین و سولفاته شدن پریزهای برق آنها… مرتبط باشد.

علاوه بر این، گرد بودن الکترود سر شمع، پر شدن شمع تنظیم نشده است، سایش بادامک سوپاپ، خرابی موتور، خرابی سنسور اکسیژن، سنسور نقشه خاک یا سنسور سرعت موتور ، و غیره. جنبش را بشناسد

دلیل خراب شدن ماشین اول صبح

دلیل پاره شدن خودرو در اول صبح و زمانی که موتور سرد است معمولاً می تواند به دلیل کثیفی روی شمع ها یا رطوبت و روغن به داخل سیلندر باشد. اگر واشر سرسیلندر کمی آسیب دیده باشد، ممکن است رطوبت وارد محفظه سیلندر شده و محفظه احتراق را در طول شب مرطوب کند. بنابراین، اول صبح پس از استارت زدن خودرو، متوجه پارگی موتور برای مدتی خواهید شد.

برای رفع این مشکل، واشر سر باید تعویض شود. همچنین اگر نشت روغن علت این مشکل باشد، باید تعمیر و نگهداری سرسیلندر و همچنین تعویض رینگ پیستون انجام شود تا موتور خودرو بدون پارگی در حالت عادی به کار خود ادامه دهد. این علت پارگی خودرو می تواند بسیار دردسرسازتر و پرهزینه تر از موارد دیگر باشد.

دلیل پاره شدن ماشین از سربالایی

دلیل پاره شدن ماشین در سربالایی احتمالاً به موارد زیر مربوط می شود:

بدون توقف موتور

خرابی سیم شمع

کثیف شدن شمع ها یا خرابی آنها

خرابی شیر و باز نگه داشتن آن که منجر به خارج شدن بطری مربوطه از مدار می شود.

کثیفی فیلتر بنزین، ضعیف شدن پمپ و…

دلیل پاره شدن گاز ماشین دوگانه سوز

اگر خودروی دوگانه سوز خود را در حالت بنزین قرار دادید و متوجه شدید که موتور ضعیف کار می کند، ابتدا باید به سراغ شمع ها و سیم ها بروید و از سالم بودن آنها و همچنین تنظیم پر شدن شمع اطمینان حاصل کنید. پس از آن می توانید علت پارگی خودرو در حالت گاز را به دلیل کثیفی مسیر ورودی و خروجی گاز یا آب از رادیاتور به رگلاتور و همچنین کثیفی موتور سوزن انژکتور گاز پیدا کنید.

آخرین کلمه

در پایان این مقاله باید به شما توصیه کنیم که اگر می خواهید احتمال پارگی خودرو را به حداقل برسانید، تعمیر و نگهداری دوره ای و تعویض قطعات مصرفی را جدی بگیرید. تعویض به موقع شمع ها، تنظیم پر شدن شمع و تمیز کردن دوره ای شمع ها می تواند در بسیاری از موارد پارگی خودرو را کاهش داده یا از بین ببرد.

علاوه بر این استفاده از شمع های مرغوب و تعویض به موقع آنها نیز در رفع این عیب تاثیر مثبت خواهد داشت. استفاده از سوخت مرغوب و شستشوی دوره ای انژکتورها نیز از عوامل موثر در رفع مشکل پارگی خودرو می باشد. بنابراین با تعویض به موقع مواردی مانند شمع، وایر شمع و شست و شوی دوره ای انژکتورها می توانید از بروز عیب های پارگی جلوگیری کرده و از عملکرد روان موتور خودرو لذت ببرید.

پارگی خودرو یکی از مشکلاتی است که ممکن است افراد زیادی را درگیر خود کرده باشد و به دلایل مختلفی در خودروی شما اتفاق می افتد.اصطلاح پارگی به معنی عدم عملکرد صحیح و متعادل خودرو در حین حرکت و معمولا همراه با شکستگی های غیرطبیعی است.که معمولاً ناشی از سیستم موتور و قطعات مربوطه

پاره کردن ماشین به چه معناست؟ اگر با اتومبیل سر و کار دارید معمولاً با تردید موتور مواجه شده اید یا حداقل یک بار در تعمیرگاه این اصطلاح را از تعمیرکار خود شنیده اید، بسیار مفید است، پارگی در واقع به این معنی است که ماشین می لرزد و درست کار نمی کند و روشن است. زمان که با یک استراحت کوچک همراه است. در این مقاله قصد داریم به بررسی جامع «ریپ ماشین» بپردازیم و دلایل آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

معنی پارگی ماشین چیست؟

استخراج در برخی از لغت نامه ها به معنای حرکات نامتعادل و متناوب است که با مکث طولانی اتفاق می افتد و عملکرد صحیح و استاندارد یک قطعه یا دستگاه را مختل می کند. پاره شدن خودرو به این معنی است که سطح مقطع خودرو در شرایط مختلف کار می کند که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

دلایل پارگی ماشین را بررسی کنید

همانطور که گفته شد پارگی خودرو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که همگی نشانه ای از خرابی یا خرابی خودرو شماست و بهتر است در اسرع وقت آن را نزد یک مکانیک متخصص ببرید و تعمیر کنید.

پارگی ماشین در موقعیت های مختلفی اتفاق می افتد که رایج ترین آنها معمولا در دو حالت زیر است:

ماشین پرش در هنگام شتاب گیری

پاره کردن ماشین در سربالایی

پاره کردن ماشین در حرکت

پاره کردن ماشین در محل

پاره کردن یک ماشین دوگانه سوز با بنزین یا بنزین

پاره کردن موتور ماشین با سرعت کم

پاره کردن ماشین گرفتن کولر

پاره کردن ماشین با سرعت بالا

وقتی هوا سرد است یا صبح زود ماشین را بکشید

ماشین هنگام تعویض دنده تکان می خورد

پاره شدن ماشین بعد از شستن موتور

شرایطی که در بالا ذکر شد حرکت خودرو را با مشکل مواجه می کند، موارد زیر برخی از رایج ترین “دلایل پارگی خودرو” هستند:

مشکل در سیستم سوخت رسانی
سیستم سوخت رسانی خودرو وظیفه ذخیره و تامین سوخت مورد نیاز خودرو را بر عهده دارد، این سوخت ابتدا با هوا مخلوط شده و به ذرات بسیار ریز تقسیم می شود سپس پس از عبور از فیلتر یا صافی بنزین تبخیر می شود. تمام مراحل گفته می شود در ورودی سیستم موتور رخ می دهد. شایع ترین “علت پارگی خودرو” نقص در سیستم سوخت موتور است. در صورت بروز نقص در هر یک از این قطعات، در شرایط مختلف شاهد پارگی خودرو خواهیم بود.

وجود اشکال در سیستم اگزوز
این سیستم گازهای خروجی را بعد از کلکتور روی سیلندرها جمع آوری کرده و به بیرون هدایت می کند، این گازها آزاد شده و در نهایت به سمت کاتالیزور خودرو هدایت می شود تا ذرات آلوده آن به طور کامل از بین برود. . بزرگترین مشکلی که می تواند باعث پارگی خودرو شود، مسدود شدن سیستم اگزوز است. اگر انسداد کوچکی در این سیستم ایجاد شود، شاهد پارگی موتور خودرو خواهیم بود.

باک گاز خالی
در برخی موارد ممکن است باک بنزین خودرو شما خالی باشد که در این صورت پارگی ایجاد می شود و حرکت طبیعی خودرو شما شروع به پاره شدن و سپس توقف می کند. پایین بودن بنزین در باک و ضعیف بودن پمپ بنزین خودرو نیز می تواند عامل پارگی خودرو باشد.

کثیفی در شیر گاز باعث می شود هوای مورد نیاز موتور تامین نشود و موتور بد کار کند. پارگی خودرو به دلیل کثیفی در دریچه گاز معمولا در دور کم یا در حالت ثابت اتفاق می افتد.

خرابی سیستم برق یا سیم کشی خودرو می تواند منجر به قطع برق و در نتیجه کار نکردن موتور خودرو و پارگی آن شود. این مشکل می تواند ناشی از معیوب بودن سنسور یا سیم کشی قسمتی از موتور باشد.

پنج مورد ذکر شده در بالا شایع ترین دلایل پارگی ماشین هستند. در ادامه به علت پاره شدن خودرو در شرایط مختلف می پردازیم.

علت پارگی خودرو در هنگام شتاب گیری را بررسی کنید

در این شرایط زمانی که می خواهید شتاب خودرو را افزایش دهید، می بینید که خودرو شروع به پارگی می کند و خودرو شتاب خوبی نمی گیرد. برخی از مهمترین دلایل پاره شدن خودرو هنگام شتاب گیری عبارتند از:

وجود نشتی در منیفولد
وجود هر نوع نشتی در منیفولد اگزوز که گازهای خروجی اگزوز را به بیرون منتقل کند باعث افزایش صدای موتور و در نهایت پاره شدن خودرو می شود.

خرابی یا گرفتگی کاتالیزور
اگر ماشین شما در حین رانندگی پاره شد و همچنان بوی نامطبوع به مشام می رسد و ماشین برای حرکت به جلو مشکل دارد، مبدل کاتالیزوری مشکل دارد و باید در اسرع وقت آن را نزد متخصص ببرید. این بو معمولاً شبیه این است به یاد داشته باشید که کاتالیزور نمی تواند هیدروکربن های موجود را بسوزاند و گوگرد آزاد شده توسط موتور را از بین می برد. یا اگر احساس کردید که خودروی شما علاوه بر پارگی در شتاب، نفس خود را از دست داده و قدرت آن کاهش یافته است، باز شدن مسیر کاتالیزور خود را بررسی کنید. انسداد خروجی دود توسط کاتالیزور ممکن است دلیل پاره شدن ماشین شما باشد.

انژکتورهای کثیف
کار انژکتورها پاشیدن یا پاشیدن سوخت به داخل سیلندرها است و انژکتورها به مرور زمان فرسوده می شوند و سیستم سوخت خودرو را مختل می کنند به طوری که در هنگام شتاب گیری خودرو را پاره می کنند.

خرابی سنسورهای اکسیژن
وظیفه سنسور اکسیژن کنترل و اندازه گیری غلظت یا رقیق شدن گازهای خروجی اگزوز است، سپس کامپیوتر خودرو نیز با دریافت این اطلاعات مقدار سوخت را کنترل می کند، حال اگر سنسور کثیف باشد و به درستی کار نکند باعث می شود اختلال در مخلوط سوخت و هوا و در نتیجه این اختلال در هنگام شتاب به صورت پارگی ظاهر می شود.

شمع های معیوب یا فرسوده
وظیفه شمع مشتعل کردن سوخت متراکم در سیلندر است و کثیفی بودن آن منجر به جرقه های ناقص یا ضعیف می شود و جرقه زدن به درستی انجام نمی شود و در نتیجه باعث می شود خودرو پاره شدن، به خصوص هنگام شتاب. اگر زمان تعویض آنها فرا نرسیده است، با تمیز کردن شمع ها می توان مشکل را حل کرد. اما اگر شمع های خودروی شما فرسوده شده است، باید خرید شمع خودرو را در دستور کار قرار دهید.

سنسور هوای کثیف
سنسورهای جریان هوا میزان هوای ورودی به سیستم تزریق و انتقال اطلاعات آن را به کامپیوتر خودرو اندازه گیری می کنند، واحد کنترل مرکزی میزان سوخت متناسب با حرکت خودرو را در صورت کثیف بودن این سنسور اندازه گیری و استفاده می کند. اطلاعات به اشتباه به کامپیوتر می رسد و احتراق به خوبی انجام نمی شود و ماشین پاره می شود.

نشتی در سیستم جاروبرقی موتور
ماشین دارای شیلنگ های وکیوم زیادی است که به مرور زمان فرسوده شده و نشتی می دهد، این نشتی باعث می شود خودرو دچار اشتباه یا پارگی شود، این مشکل ناشی از مخلوط سوخت و هوا است که گاهی اوقات بسیار رقیق یا غلیظ می شود و معمولاً خود را نشان می دهد. خودش روی شتاب

علت پاره شدن گاز یا بنزین خودروهای دوگانه سوز را بررسی کنید

در خودروهای دوگانه سوز همیشه این سوال مطرح می شود که چرا خودرو روی بنزین ریپ می کند یا بنزین؟ به طور کلی باید گفت که وقتی نوع سوخت را عوض می کنید، می توانید شاهد پارگی خودرو باشید، حتی در موارد شدید خودرو متوقف می شود که طبیعی است. اما پارگی خودروهای دوگانه سوز در شرایط دیگر ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد که در این زمینه به طور مفصل به شایع ترین علت پارگی خودرو در حالت گاز cng و دلیل پارگی خودرو در بنزین می پردازیم. حالت برخی از رایج ترین خرابی هایی که باعث پارگی در خودروهای دوگانه سوز می شوند عبارتند از:

خرابی انژکتور دوگانه سوز خودرو
رایج ترین مشکلاتی که پس از دوگانه سوز شدن دستی خودروهای تک سوختی رخ می دهد و باعث پاره شدن گاز خودرو می شود، انژکتور در مدت زمان بسیار کوتاهی آسیب می بیند، اگر مدام از گاز سوخت استفاده کنید این خرابی پیش می آید. در عرض 4 تا 6 ماه، معمولاً اگر نتوان خودرو را به حالت اولیه بازگرداند، به صاحب خودرو پیشنهاد می شود انژکتور و نرم افزار کنترل سوخت و هوا را خارج کند. با این کار مشکل پارگی و توقف خودرو حل می شود اما ممکن است به دلیل برداشتن انژکتور مشکلات دیگری برای خودرو پیش بیاید.

خرابی پمپ سوخت خودروهای دوگانه سوز
معمولاً عمر مفید این قطعه در خودروهای دوگانه سوز کمتر از حد معمول است، به خصوص آنهایی که به صورت دستی سوخت رسانی شده اند. این مورد بیشتر در پمپ بنزین دیده می شود و یکی از شایع ترین علل کارکردن خودرو با گاز به دلیل ضعیف شدن پمپ بنزین خودرو می باشد.

خرابی فیلتر بنزین
سومین موردی که می تواند باعث پارگی خودرو شود فیلتر بنزین است، فیلتر بنزین مانند فیلتری عمل می کند که ناخالصی ها و ذرات معلق در سوخت را گرفته و اجازه ورود این ذرات به داخل سیلندرها را نمی دهد. … اگر صافی بنزین آسیب دیده باشد یا مقدار زیادی ذرات ناخالص در آنجا جمع شده باشد، بنزین به سادگی از صافی عبور نمی کند که منجر به کاهش مقدار بنزین ورودی به سیلندر می شود و باعث پارگی خودرو می شود. ، به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از این مشکل باید هر 10000 کیلومتر فیلتر بنزین را تعویض کنید. معمولا در خودروهای دوگانه سوز به تعویض سریع این قطعه توجه کافی نمی کنند بنابراین مسدود شدن این قطعه به مرور زمان باعث پاره شدن بنزین خودروی دوگانه سوز می شود.

چرا ماشین در قسمت بالایی پاره می شود؟

گاهی اوقات نیز پیش می آید که خودرو در حالت عادی و در جاده های غیر شیب دار به راحتی حرکت می کند، اما به محض رسیدن به سربالایی، موتور خودرو خوب کار نمی کند و شروع به پارگی می کند، قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که در دستی ماشین های گیربکس، اگر با دنده به اصطلاح مرده دنده را بالا ببرید، ماشین پاره می شود و در نهایت متوقف می شود. این پارگی به دلیل عدم استفاده صحیح از دنده در سربالایی است و مشکل فنی ایجاد نمی شود.

سوخت نامناسب
اولین و شایع ترین دلیل پارگی خودرو در سربالایی می تواند عدم تامین سوخت کافی به سیلندرها باشد که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در انتهای بالای موتور خودرو، تحت فشار بیشتری قرار دارد و نیاز به تزریق سوخت بیشتری دارد، بنابراین هرگونه افت در عملکرد سوخت رسانی، از کمبود سوخت در باک گرفته تا خرابی پمپ بنزین، گرفتگی فیلتر بنزین، کثیفی یا شکستن انژکتورها و غیره. به صورت اشک در بالای سر ظاهر می شود.

وجود ناخالصی در بنزین
دلیل دوم را نیز می توان به وجود ناخالصی در بنزین و بی کیفیت بودن سوخت، به طور کلی مخلوط شدن آب در بنزین یا وجود ناخالصی ها و ذرات موجود در بنزین مربوط کرد. موتور به درستی روشن نمی شود و باعث ضربه می شود ماشین در سربالایی شیب دار است.

گرفتگی گازهای خروجی اگزوز
گرفتگی گازهای خروجی اگزوز یا به طور کلی یکی از لوله های منتهی به اگزوز می تواند باعث کاهش شدید قدرت تنفسی موتور و در جاده های با شیب متوسط ​​و زیاد شود که موتور به قدرت بیشتری نیاز دارد. توانایی حرکت چرخ ها، خفگی و توقف، و در بسیاری از موارد پارگی، به خصوص در قسمت بالای سر.

مشکل در سیستم برق خودرو
مورد چهارم مربوط به وجود ایراد در سیستم برق خودرو می باشد که بخشی از سیستم برق خودرو مربوط به موتور و سیستم جرقه زنی می تواند باعث ایجاد مشکل و ایجاد مشکل شود. ماشین برای پاره کردن روی تپه ها سیم، شمع، سیم کشی، جعبه فیوز و غیره. قطعاتی هستند که در این شرایط باید بررسی شوند. گاهی اوقات سیم ها خوب به نظر می رسند، اما اگر پوشش پلاستیکی را بردارید، متوجه خواهید شد که زیر آن پوسیده شده است.

علت پارگی خودرو را در حالت ساکن یا در دور موتور پایین بررسی کنید

حالت بعدی که می تواند باعث نگرانی و ناراحتی شود، پارگی خودرو در محل است، این پارگی می تواند به چند دلیل عمده مربوط به شمع، پمپ بنزین و سیستم جرقه زنی باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

شمع
انگار برگشتیم تو همون خونه! شمع های آسیب دیده یا کثیف می توانند حتی زمانی که خودرو در حال کار است ظاهر شوند و باعث پارگی و توقف خودرو شوند.

پمپ بنزین
عنصر دوم نیز مربوط به پمپ بنزین است، این پمپ باید در هر ثانیه مقدار مشخصی بنزین به سیلندرها برساند تا این سوخت بسوزد و انرژی خودرو را تامین کند، در صورت بروز مشکل در این پمپ، ماشین در حالت نقطه نیز تحت تاثیر استخراج است.

سیستم جرقه زنی
در صورت بروز مشکل در سیستم جرقه زنی برخلاف دو مورد قبلی که دور موتور به زیر دور آرام می رسد، خودرو می ایستد. این مشکل ممکن است به دلیل ترکیب آب و روغن ناشی از واشر و یا مشکل در سیستم برق خودرو و … ایجاد شود.

مواردی که باعث ریپ شدن ماشین در دورهای پایین یا در حالت ثابت می شود را باید خیلی جدی گرفت چون در دورهای پایین و بدون فشار ایرادات خود را نشان می دهند پس بدیهی است که مشکل از هر جایی به اوج خود رسیده است. باید فوراً رفع شود.

علت پارگی خودرو در صبح زود و زمانی که هوا سرد است را بررسی کنید

در بیشتر خودروها می‌توانید هنگام سرد شدن پارگی ماشین را ببینید، معمولاً وقتی هوا سرد است ماشین‌ها سخت‌تر استارت می‌زنند، اما پارگی ماشین اول صبح یا پاره شدن ماشین در هوای سرد طبیعی نیست و بهتر است پیدا کنید. در ادامه علت پارگی خودرو در صبح را توضیح خواهیم داد:

سوپاپ ها و محفظه احتراق
به گفته بسیاری از کارشناسان و حتی تعمیرکاران واجد شرایط، اگر خودروی شما در هوای سرد یا در ساعات اولیه صبح شروع به پارگی کند، ممکن است در آب بندی نامناسب سوپاپ رخ دهد، نکته دوم در مورد سوپاپ نیز می تواند مربوط به سفتی پر شدن شیر باشد.

خرابی شمع و فرسودگی سیم
دلیل دوم می تواند مربوط به شمع ها و سیم ها باشد که نیاز به بررسی دقیق سیم های زیر پوسته آنها دارد تا مطمئن شوید که سیم ها آسیب دیده اند یا خیر، می توانید از سیم های ماشین دیگری استفاده کنید. در اگر مشکل حل نشد، عیب را در قسمت دیگری جستجو کنید. همچنین دانستن زمان تعویض شمع های خودرو و علائم خرابی آن به شما در این امر کمک می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم مقاله زمان تعویض شمع خودرو را مطالعه کنید تا با این مشکلات بیشتر آشنا شوید.

خرابی سنسور اکسیژن
سنسور اکسیژن میزان اکسیژن مورد نیاز برای سوزاندن بنزین را تعیین و تحویل می دهد. اگر این قطعه مشکل داشته باشد، ماشین شروع به پارگی می کند. این شایع ترین دلیلی است که باعث می شود ماشین در صبح زود پاره شود، به خصوص وقتی هوا سرد است.

کامپیوتر مرکزی خودرو
ECU یا کامپیوتر مرکزی خودرو در صورت وجود هر گونه خطا یا مشکل دیگری در نهایت ممکن است باعث خرابی خودرو شود، برای جلوگیری از این امر بهتر است کل کامپیوتر و سیستم برقی خودرو را بررسی کنید. با دستگاه عیب یابی و در صورت وجود خطا، آن را اصلاح کنید.

دلایل پارگی خودرو پس از استارت را بررسی کنید

دلایل پارگی خودرو در هنگام استارت معمولاً از سیستم جرقه زنی خودرو ناشی می شود و باعث ایجاد مشکل در آن سیستم می شود. موارد زیادی می تواند باعث این مشکل شود، ما رایج ترین آنها را پوشش می دهیم:

وجود رطوبت در کاور دلکو
این مورد مخصوص خودروهای کاربراتور ریپینگ می باشد. دلکو مرطوب از جرقه زدن و احتراق مناسب در موتور جلوگیری می کند و موتور پاره می شود.

فیلتر سوخت معیوب
گرفتگی فیلتر بنزین می تواند باعث پاره شدن خودرو در هنگام استارت و انتقال ناقص سوخت به موتور شود.

ایراد کویل یا شمع
خرابی این قسمت مستقیماً در جرقه موتور اختلال ایجاد می کند و مشخص است که ماشین در هنگام سرد شدن پاره می شود.

آسیب یا پارگی تسمه تایم
پارگی یا پارگی تسمه تایم اساساً باعث وقفه در حرکت پیستون ها و اختلال در زمان بندی موتور می شود و در نتیجه موتور خودرو نرم کار نمی کند و پاره می شود.

علت پارگی خودرو در هوای بارانی را بررسی کنید

فرض کنید در جاده ای رانندگی می کنید، باران بسیار تند و شدیدی می بارد، تنها چیزی که می تواند سختی رانندگی شما را دو چندان کند، مشکل پاره شدن و خاموش شدن ماشین در باران است که ناگهان موتور ماشین متوقف می شود ظاهر بی دلیل شروع به پارگی می کند، در ابتدا نمی توانید چیزی را که بخواهید با پارگی ماشین مرتبط کنید، فکر کنید، اما قطعاً مشکلی وجود دارد که باعث می شود ماشین به این وضعیت برسد، در سریال زیر از چنین مشکلاتی و علت ما به شما خواهیم گفت که چگونه ماشین را در باران پاره کنید.

اتصال سیم‌کشی خودرو
مورد اول مربوط به اتصال سیم‌کشی خودرو است، گاهی اوقات آب باران با خط و خش، بریدگی، حتی از بین رفتن و سایش پوسته قسمت بسیار کوچکی از سیم‌ها مواجه می‌شود که احتمالاً باعث کل سیستم الکتریکی خودرو می‌شود. برای رفع این مشکل می توانید قبل از صرف هزینه زیاد برای تعویض سیم کشی به علائم و مشکلات دیگر توجه کنید و در صورت اطمینان از تکنیک سلامتی سایر قطعات نسبت به تعویض سیم کشی اقدام نمایید. سیم کشی

باتری
عمر باتری منقضی شده در اثر تماس با آب باران یا هر گونه افزایش رطوبت می تواند تاثیر زیادی در پارگی خودرو داشته باشد.

سنسور دور موتور
خرابی سنسور دور موتور یکی از دلایل پاره شدن خودرو در هوای بارانی است.سنسور دور موتور یک قطعه الکترونیکی متشکل از یک سیم پیچ، یک آهنربا و یک هسته آهنی است.این سنسور در زیر قرار دارد. گیربکس نصب شده است و به طور مداوم سرعت خودرو و دور موتور را بسته به سوخت و میزان احتراق آن تنظیم می کند.

در هوای بارانی که احتمال اتصال قطعات الکترونیکی زیاد می شود این قطعه نیز دچار مشکل می شود و در نهایت خودرو پاره می شود، در خودروهایی مانند پژو 206 و مخصوصا تیپ 2 این مشکل به وفور دیده می شود پس اگر خودروی شما از این مدل و در باران پاره شده است، بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا این قسمت سالم است یا خیر.

ابتدا سوکتی که زیر فیلتر هوا قرار دارد را باز کرده و در کنار ترموستات سوکت را خارج کرده و با سشوار یا حتی سشوار روی دمای کم خشک کنید، پس از خشک شدن کامل پریز می توانید از چسب برقی استفاده کنید. چسب آهن یا حتی چسب آکواریوم که خاصیت ضد آب دارند برای چسباندن و ثابت کردن سوکت در جای خود.

استخراج چیست؟

تکان دادن در واقع به معنای تکان دادن و کار نکردن درست و به موقع خودرو است که با کمی مکث همراه می شود

دلیل ریپ زدن ماشین در حالت بنزینی

خرابی انژکتور، خرابی پمپ بنزین، خرابی فیلتر بنزین

دلیل پاره شدن خودرو در محل چیست؟

خرابی سیستم جرقه زنی، خرابی پمپ بنزین، خرابی شمع

پارگی خودرو هنگام شتاب گیری چیست؟

نشت منیفولد، خرابی یا انسداد کاتالیزور، کثیف انژکتور، خرابی سنسور اکسیژن، شمع معیوب، سنسور هوای کثیف، نشت سیستم خلاء موتور

علت پارگی ماشین در سربالایی چیست؟

سوخت ناکافی، ناخالصی بنزین، گرفتگی اگزوز، مشکل در سیستم برق

علت پاره شدن ماشین در سرما چیست؟

خرابی سوپاپ ها و محفظه احتراق، خرابی شمع ها و سیم ها، خرابی سنسور اکسیژن و ECU خودرو

در حالت عادی، اگر خودروی شما سالم باشد، موتور خودرو باید به خوبی و بدون هیچ صدای عجیبی کار کند. اگر ماشین را روشن کنید و صداهای غیرعادی مانند ضربات و ضربات موتور را بشنوید که به پارگی ماشین معروف است، به این معنی است که موتور ماشین شما دچار مشکل شده است. بنابراین نباید آن را نادیده بگیرید و پس از عیب یابی آن را برطرف کنید.

لرزش موتور خودرو موضوع بسیار مهمی است که در اینجا به آن می پردازیم. در این مقاله دلایل اصلی پارگی خودرو در حالت های مختلف بررسی خواهد شد. و ما راه حل های تخصصی و ساده ای را ارائه خواهیم داد تا بتوانید خودتان مشکل خودروی خود را برطرف کنید. کافیست ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید دلایل پارگی خودرو چیست؟

علاوه بر این بهتر است بدانید که شعله و اشتعال ناشی از وجود ایراد در حین کار موتور خودرو را پارگی خودرو نیز می گویند. و برخی به جای ریپ از اصطلاح «دور موتور» استفاده می کنند که معادل هستند.

دلایل رایج پارگی ماشین چیست؟

علت ریپ زدن خودرو

لرزش و صدای مصنوعی موتور خودرو را کوبیدن می گویند که نشان دهنده درست کار نکردن موتور خودرو است.

در اکثر خودروها عوامل زیر باعث پارگی موتور می شوند.

وجود مشکلاتی در منبع تغذیه خودرو که شامل شمع، سیم و کویل می شود. بنابراین، شمع ها را عوض کنید. حتی ممکن است باتری ماشین شما آسیب دیده باشد.

عدم توانایی در تامین بنزین کافی به موتور، به عنوان مثال زمانی که آب با بنزین مخلوط می شود.

سوزن انژکتور معیوب

فیلترهای شیر تمیز نیستند

سیلندرها ایراد دارد

در شیلنگ های هوا نشتی وجود دارد

معیوب دریچه گاز و سنسور

تجمع رسوب در مدار

اشکال در دریچه های سوزنی

عدم وجود پدال گاز با دریچه گاز

تغذیه خودکار معیوب

سایر عوامل پارگی عبارتند از ترکیب نسبت تراکم محفظه احتراق، عدم تنظیم سنسور اکسیژن و دمای موتور.

دریچه گاز یا سنسورهای مربوط به هوای ورودی شکسته یا گرد و غبار شده است.

ممکن است به دلیل هر یک از موارد فوق با پارگی خودرو مواجه شوید. دلیل پارگی در اکثر خودروها یکسان است. اما اکثر خودروهایی که سیستم های بسیار مشابهی دارند از جمله پژو 206 (تیپ 2، 3، 5، 6 و همچنین 405)، تندر، سمند و پراید، دلیل پاره شدن آنها تقریبا یکی است.

دلیل پارگی ماشین در هر شرایطی

آیا خودروی شما در تمام حالت ها ریپ می زند؟

موتور در شرایط مختلف ممکن است پاره شود. مثلاً هنگام حرکت یا گاز گرفتن یا در موارد دیگر. اما وقتی در همه حالت ها ریپ می شود، مشکل واضح است. در اینجا دلایل پارگی ماشین در هر شرایطی وجود دارد.

لوله های اگزوز ممکن است با دود مسدود شده باشد. در این حالت دود حاصل از احتراق به سختی از خودرو خارج می شود و این باعث پارگی می شود. مراقب باشید، اگر خروجی دود کاملا مسدود باشد، خودرو روشن نمی شود و خفه می شود.

مدار احتراق ممکن است معیوب باشد. بنابراین لازم است مدار جرقه زنی، چکش برقی را بررسی کرده و از خشک و تمیز بودن تمامی اجزای سیستم و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

احتمالا شمع ها خرابه برای حل این مشکل، شمع ها را بشویید سپس برد مدار را تنظیم کرده و در مدار قرار دهید. اگر مشکل برطرف نشد، شمع ها را تعویض کنید.

وقتی ماشین در هر شرایطی پاره می شود شاید بنزین کافی نباشد یا با آب مخلوط شده باشد. برای رفع این مشکل، باک را کاملا خالی کنید، آن را تمیز کنید و در نهایت آن را با بنزین خالص جایگزین کنید.

یا به احتمال زیاد بنزین به موتور نمی رسد و لوله های آن مسدود شده است. بنابراین لوله ها را از نظر انسداد بررسی کنید. مخزن سوخت را از هرگونه رسوب تمیز کنید.

ویدیوی بررسی علل تکان خوردن و موج دار شدن خودرو

در این ویدیو قصد داریم تمام دلایل و علائمی را که ممکن است ماشین شما در حال لرزیدن یا لرزش باشد پوشش دهیم. چه احساس لرزش در حالت در جا، چه در سرعت های بالا، در حالت گاز، هنگام حرکت، یا فقط هنگام استفاده از ترمز و یا فقط در هنگام قرار دادن ماشین در دنده و ریپ زدن ماشین در تمام حالت ها را بررسی می کنند. تمام این علائم به قسمت های خاصی از خودرو اشاره دارد که در این ویدئو توضیح داده است.

علت لگد زدن موتور خودرو هنگام حرکت

وقتی موتور نرم کار نمی کند و ضربه می زند چه باید کرد؟ در صورت بروز چنین مشکلی موارد زیر را بررسی کنید:

محفظه های احتراق موتور آلوده هستند. موتور را باز کنید و هر محفظه احتراق را از دوده و زباله تمیز کنید. به عبارت دیگر کربن زدایی کنید.

دمای موتور خیلی بالاست سیستم خنک کننده را بررسی کنید.

شمع ها گرم می شوند. برای رفع مشکل دوشاخه ها ابتدا دهانه استیج را تنظیم کنید. و اگر مشکل گرما حل نشد شمع ها را تعویض کنید.

پیش پرداخت دلکو بیشتر از مقدار استاندارد است. مبلغ پیش پرداخت را با اندازه استاندارد ذکر شده در کاتالوگ تنظیم کنید.

عملکرد پیشروی گریز از مرکز خودکار نادرست است. می توانید این فنرها را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

دلیل اشک های ماشین در حال حرکت

علت ریپ زدن ماشین و لرزش آن در حال حرکت

ممکن است فکر کنید مشکل پیچیده و گسترده است. اما نگران نباشید، اینجا همه چیز به زبان ساده توضیح داده شده است. پاره شدن خودرو در حین حرکت یکی از شایع ترین موارد این مشکل است که می تواند دلایل زیر داشته باشد.

هنگامی که ماشین در حین رانندگی پاره می شود، احتمالا مسیر اگزوز مسدود می شود. در این حالت دود حاصل از احتراق به سختی از خودرو خارج می شود و این باعث پارگی می شود. مراقب باشید، اگر خروجی دود کاملا مسدود باشد، خودرو روشن نمی شود و خفه می شود.

مدار احتراق ممکن است آسیب دیده باشد. بنابراین لازم است مدار جرقه زنی، چکش برقی را بررسی کرده و از خشک و تمیز بودن تمامی اجزای سیستم و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

یا شاید شمع ها خراب است. برای حل این مشکل، شمع ها را بشویید سپس برد مدار را تنظیم کرده و در مدار قرار دهید. اگر مشکل برطرف نشد، شمع ها را تعویض کنید.

دلیل دیگر می تواند این باشد که بنزین کافی نیست یا آب به آن اضافه شده است. برای رفع این مشکل، باک را کاملا خالی کنید، آن را تمیز کنید و در نهایت آن را با بنزین خالص جایگزین کنید.

احتمالاً بنزین به موتور ارسال نمی شود و شیلنگ ها گرفتگی دارند، بنابراین در صورت انسداد شیلنگ ها را بررسی کنید تا آنها را تعمیر کنید. مخزن سوخت را از هرگونه رسوب تمیز کنید.

دلیل ریپ کردن ماشین در سرعت 2

علت ریپ زدن ماشین در دنده ۲

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات پارگی سقف خودرو در دنده 2 است. این مشکل باعث می شود هر روز بسیاری از رانندگان شکایت کنند. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، احتمالاً ماشین شما مشکلات زیر را دارد و باید آنها را بررسی کنید.

اگر ماشین در دنده 2 پاره می شود، احتمالاً مشکل از سیستم برق است که شامل شمع ها، سیم ها و کویل ها می شود.

اگر خودرو پس از استارت زدن با دنده 2 کار کند، سوخت یا برق به یکی از سیلندرها نمی رسد، مثلاً سیم پیچ برق یکی از سیلندرها را تامین نمی کند یا سوزن انژکتور بنزین را به یکی از سیلندرها نمی فرستد. از سیلندرها، بنابراین سیلندر کار نمی کند و نقشی را در چرخه حرکات موتور بازی نمی کند، بنابراین موتور می لرزد و باعث پارگی ماشین در دنده 2 می شود.

در این حالت، احتمال دارد که نسبت مخلوط سوخت و هوا مناسب نباشد. این معمولاً به دلایل زیر رخ می دهد:

بنزین با آب یا مواد دیگر مخلوط می شود.

فشار پایین سوخت به دلیل خرابی پمپ بنزین یا گرفتگی فیلتر بنزین.

سوزن های انژکتور شکسته است.

دریچه گاز یا حسگرهای مربوط به هوای ورودی آسیب دیده یا کثیف شده اند. برای رفع آن، از اسپری شوینده “Gunk” استفاده کنید تا کثیفی را از شیر گاز پاک کنید.

دلایل پارگی ماشین در سرعت بالا

وقتی ماشین با سرعت زیاد پاره می شود دلیلش سوختن پلاتین است که با برس درشت تمیز می شود و اگر این سوختگی زیاد باشد و شکل پلاتین تغییر کند باید تعویض شود. در شمع هایی که بیش از یک عدد پلاتینیومی دارند، همه آنها را بررسی و تصحیح کنید.

شکاف بین دهانه صفحه قابل تنظیم نیست، می توانید اندازه را با استفاده از پرکننده تنظیم کنید.

سیم ها به خوبی به هم وصل نیستند و انتهای آنها کثیف است. باید آنها را باز کرده و تمیز کنید، سپس آنها را در جای خود محکم کنید و تمام اتصالات داخلی دلکو را تمیز کنید.

وقتی موتور روشن است، با وجود دمای معمولی، آب از اگزوز خارج می شود

اگر هنگام کار موتور، آب از اگزوز خارج شود، احتمالاً سر سیلندر ترک خورده است و وجود این ترک باعث می شود که آب از سیستم خنک کننده به سایر قسمت های مجموعه ژنراتور و از سرسیلندر خارج شود. اگزوز

اگر در حین کار موتور آب از اگزوز خارج شود، ممکن است واشر سر سوخته باشد. در این حالت، سرسیلندر را از بلوک خارج کرده، واشر سر سوخته را با کاردک دامپزشکی جدا کنید تا کاملا تمیز شود. سپس واشر سرسیلندر جدید را با چسب مخصوص بمالید و در جای خود قرار دهید.

دلیل ریپ زدن ماشین در حالت بنزینی

پارگی خودرو در حالت بنزینی نیز تقریباً همان دلایلی دارد که علت پارگی هنگام حرکت و تعویض دنده است. شما می توانید این مشکل را به تنهایی و بدون تماس با متخصص برطرف کنید.

هنگام شتاب گیری ماشین تکان می خورد

یکی از اتفاقاتی که می تواند بیفتد این است که ماشین در هنگام شتاب گیری تکان بخورد که مانند شلاق موتور ماشین اتفاق می افتد.

دلیل اصلی این افت فشار ریل سوخت است که می تواند ناشی از خرابی پمپ، مشکلات در رگولاتور، فیلتر یا حتی سولفاته شدن فیوز پمپ باشد.

همچنین، صحبت نادرست در مورد شمع های نصب شده، سنسورهای معیوب (مانند کیلومتر شمار یا سنسور اکسیژن) و سیم کشی نامناسب نیز می تواند به این مشکل دامن بزند.

البته در نمونه های صفر مایل به دلیل عملکرد ناچیز، برای بررسی این قطعات کمی زود است و ممکن است مشکل خود به خود برطرف شود، اما در صورت تداوم باید در مصاحبه اولیه این موضوع را به کارشناس فروشنده اطلاع دهید.

دلیل پاره شدن ماشین در صبح

علت ریپ زدن ماشین در صبح

یکی از بزرگترین دلایل پارگی خودرو در هوای سرد در اوایل صبح، خرابی سیستم قدرت موتور است. اما می تواند دلایل دیگری باشد که در زیر ذکر شده است.

1. یکی از شایع ترین دلایل پارگی خودرو در صبح، به هم خوردن نسبت تراکم محفظه احتراق است که به دلیل سفت نبودن کامل سوپاپ ها یا خرابی آنها، سفتی پر شدن سوپاپ باعث اختلال می شود. نسبت تراکم

2. سیم های فرسوده، شمع های قدیمی یا نامناسب باعث نشتی برق یا به اصطلاح دزدی برق سیستم می شود و به همین دلیل است که خودرو اول صبح پاره می شود.

3. سومین دلیل پارگی خودرو در صبح زود خرابی سنسور اکسیژن، سنسور دمای موتور یا سنسور فشار هوای ورودی است که ارتباط مستقیمی با سوخت-هوا و موتور دارند.

4. خراب شدن سوزن انژکتور از دیگر عوامل پارگی خودرو در صبح زود است.

5. هر چیزی که باعث شود کامپیوتر مرکزی موتور (ECU) رفتار نامناسبی داشته باشد به طوری که نتواند زمان صحیح پاشش سوخت و میزان و زمان جرقه را تشخیص دهد.

دلیل پاره شدن خودرو در محل

دلیل ریپ زدن ماشین در حالت درجا

اولین دلیل پارگی خودرو در محل باید بررسی شود. شلنگ های مکش احتمالاً نشتی دارند. برای رفع این مشکل، منیفولد و تمام قطعات مربوطه را از نظر نشتی بررسی کنید، سپس اتصالات را سفت کنید.

عامل دوم امکان تنظیم نشدن پیچ گاز است. آن را تا زمانی تنظیم کنید که دور دور موتور افزایش یابد و از خاموش شدن موتور جلوگیری شود.

دلیل سوم این مورد احتمال مسدود شدن سوراخ هوا می باشد که با بازکردن انسداد می توانید این مشکل را حل کنید.

دلیل پاره شدن ماشین از سربالایی

علت ریپ زدن ماشین در سربالایی

دلیل اول: احتمال معیوب بودن فیلتر سوپاپ باعث پارگی خودرو در سربالایی می شود و برای رفع آن باید فیلتر را بردارید.

دلیل دوم: احتمالاً فشار کمپرسور کمتر از حد مجاز است، پس مشکل را در مجموعه داخلی سیلندرها جستجو کنید.

دلیل سوم: ممکن است نشتی در خطوط هوایی وجود داشته باشد. بنابراین تمام قسمت های متصل به منیفولد را بررسی و سفت کنید.

دلیل چهارم: ممکن است سوخت کافی به موتور ارسال نشود. بنابراین رسوبات را از مدار پاک کنید. دریچه های سوزنی در خودروهای کاربراتوری را بررسی کنید.

دلیل پنجم: احتمالاً اهرم دریچه گاز تنظیم نشده است. مطمئن شوید که گاز کامل برابر است با گاز کامل.

دلیل ششم: دلکو احتمالا باید تنظیم شود.

دلیل آخر: احتمالاً آوانس خلاء خودکار خراب است. بنابراین آن را تنظیم کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

چرا موتور در دور آرام متوقف می شود؟

وقتی موتور در حالت دور آرام متوقف می شود، احتمالاً لوله های ورودی نشتی دارند. برای رفع این مشکل، منیفولد و تمام قطعات مربوطه را از نظر نشتی بررسی کنید، سپس اتصالات را سفت کنید.

یا ممکن است پیچ گاز تنظیم نشود. آن را تا زمانی تنظیم کنید که دور دور موتور افزایش یابد و از خاموش شدن موتور جلوگیری شود.

وقتی موتور در دور آرام متوقف می شود، احتمالاً سوراخ هوای دور آرام مسدود شده است. رفع انسداد برای حل این مشکل.

چرا وقتی موتور روشن است آب از اگزوز خارج می شود؟

علت خروج آب از اگزوز

بسیاری از مواقع با وجود اینکه دمای هوا نرمال و استاندارد است، آب از اگزوز خودرو جاری می شود. دلیل این چیست؟ چطوری میشه اینو تعمیر کرد؟

سر سیلندر ترک خورده است. ترک در سر سیلندر باعث می شود که آب از سیستم خنک کننده به قسمت های دیگر مجموعه ژنراتور جریان یابد و در نهایت از اگزوز خارج شود. ممکن است رفع این مشکل برای شما گران تمام شود.

واشر سر سوخته اگر دانش و ابزار لازم را دارید، سرسیلندر را از بلوک خارج کرده، واشر سرسیلندر سوخته را با استفاده از کاردک (مراقب باشید به مجموعه آسیب نرسانید) و سطحی نازک یا حلال دیگر کاملا جدا کنید.
سپس واشر سرسیلندر جدید را با چسب مخصوص بمالید و در جای خود قرار دهید. توجه داشته باشید که برای انجام تعمیرات تخصصی موتور باید اصول و قوانین زیادی را در نظر بگیرید که نیاز به تجربه دارند.

چرا قدرت موتور کم شده؟

اگر قدرت موتور خودرو به طور محسوسی کاهش یافته باشد. شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

پر شدن شیر درست نیست، پس پر کنید.

فشار کمپرسور کمتر از حد مجاز است، پس مشکل را در مجموعه داخلی سیلندرها جستجو کنید.

نشتی در خطوط هوایی وجود دارد. بنابراین تمام قسمت های متصل به منیفولد را بررسی و سفت کنید.

سوخت کافی به موتور ارسال نمی شود. بنابراین رسوبات را از مدار پاک کنید. دریچه های سوزنی در خودروهای کاربراتوری را بررسی کنید.

دریچه گاز قابل تنظیم نیست. مطمئن شوید که گاز کامل برابر است با گاز کامل.

دلکو نیاز به تنظیم دارد.

پیشروی خودکار خلاء قطع می شود. بنابراین آن را تنظیم کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

توجه: اگر ماشین شما هنگام استارت زدن صدای کلیک می دهد، مقاله زیر را بخوانید.

صدای ضربه استارتر نشانه چیست؟

علت پاره شدن خودروهای پژو 405، 206، پارس، پراید، تندر 90

ریپ زدن خودروی سمند

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد علت پارگی خودرو در اکثر خودروها تقریبا یکسان است. پس اگر این خودروها را دارید نگران نباشید و از روش های این مقاله استفاده کنید. در این صورت نیازی به مشورت با متخصص نیست.

اگر بعد از استارت زدن خودرو صدای تق تق در موتور شنیدید، مشکل از سیستم برق است که شامل شمع، سیم و کویل است.

سوخت یا برق به یکی از سیلندرها نمی رسد مثلاً سیم پیچ به یکی از سیلندرها برق نمی دهد یا سوزن انژکتور بنزین را به سیلندر نمی فرستد یکی از سیلندرها که سیلندر کار نمی کند و در چرخه حرکت موتور نقش خود را ایفا نمی کند در نتیجه موتور می لرزد و پاره می شود.

دلایل کلی لرزش های شدید و مداوم موتور خودرو

دلایل کلی لرزش شدید و دائمی موتور خودرو

یکی از علل لرزش خودرو در هنگام صبح، خرابی سیستم برق موتور است، اما از علل لرزش های شدید و دائمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. یکی از شایع ترین دلایل به هم خوردن نسبت تراکم محفظه احتراق این است که سوپاپ ها کاملا آب بندی نشده یا آسیب دیده اند، پر شدن سوپاپ سفت است که نسبت تراکم را مختل می کند.

2. سیم های فرسوده، شمع های قدیمی یا نامناسب باعث نشتی برق و یا به اصطلاح دزدی برق سیستم می شود و به همین دلیل خودرو پاره می شود.

3. خرابی سنسور اکسیژن، سنسور دمای موتور یا سنسور فشار هوای ورودی که مستقیماً با مخلوط هوا و سوخت و موتور مرتبط هستند.

4. آسیب به سوزن انژکتور.

5. هر چیزی که کامپیوتر مرکزی موتور (ECU) را از تشخیص زمان پاشش سوخت، مقدار و زمان جرقه زنی صحیح باز دارد.

بالانس چرخ علت لرزش موتور در سرعت های بالای 80 کیلومتر است.

سه بوق دیگر عامل لرزش موتور در هنگام حرکت و سر بالایی است.

لرزش هنگام تعویض دنده و رها کردن کلاچ روی چرخ فلایویل و دیسک کلاچ تاثیر می گذارد.

لرزش های حالت نیم کلاچ و ضربه های شاسی خودرو برای موتورهاست.

راه حل های مشکل پارگی خودرو

راهکارهای مشکل ریپ زدن خودرو

اگر هنگام حرکت یا تعویض دنده هنگام شتاب گیری ماشین شما پاره می شود دلیل آن به شرح زیر است.

1. شمع های خودرو را تعویض کنید.

دلیل اصلی پاره شدن خودرو کثیف بودن شمع هاست که هر 30000 کیلومتر باید تعویض شود. هنگامی که احتراق کامل نمی شود، بنزین به شدت می سوزد و در سیلندر جمع می شود و با یک جرقه ضعیف (گاهی تصادفی) مشتعل می شود و باعث انفجار خفیف می شود. در این حالت مسافت پیموده شده گاز زیاد است و خودرو شتاب خوبی ندارد و در صعودها عملکرد خوبی ندارد.

2. انژکتور را بشویید.

اگر ماشین شما هنگام حرکت یا تعویض دنده با بنزین پاره می شود، انژکتور کثیف است که باید سالی یک بار آن را بشویید.

3. مطمئن شوید که موتور تنظیم شده است.

اگر ماشین شما هنگام حرکت یا تعویض دنده هنگام شتاب گیری پاره می شود، یکی از دلایل آن عدم تنظیم موتور است. که باید سالی یک یا دو بار تنظیم شود تا صدای دود خروجی از اگزوز یکنواخت باشد و کم و زیاد نشود.

4. مخزن گاز را چک کنید.

کثیفی پمپ بنزین خودرو عامل ریپ زدن آن است.

یکی دیگر از عوامل پارگی آن کثیف بودن پمپ بنزین خودرو است که زمان تعویض آن برای تعمیرات اساسی دوره ای (زمان تعویض روغن موتور و فیلترها) است.

آخرین کلمه

در این مطلب به زبان ساده به عوامل موثر در پاره شدن خودرو اشاره شده است که این مشکل که یکی از رایج ترین مشکلات خودرو است برای شما هم می تواند پیش بیاید. در اینجا چند راه حل حرفه ای وجود دارد که هر کسی می تواند برای حل مشکل خود از آنها استفاده کند. تنها توصیه ای که به شما عزیزان داریم این است که ابتدا متوجه شوید کدام قسمت از خودرو مشکل دارد و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر

اصلا به خودت فشار نده، همه ما این مشکل رو داریم. این مقاله واقعا کاربردی بود و به من کمک کرد که بفهمم چرا این اتفاق می افته. مرسی بابت این توضیحات عالی!

ريحانه

واقعا مقاله خوبی بود، من همیشه این سوال رو داشتم که چرا ماشین ریپ میزنه ولی هیچ وقت جوابش رو نمی‌دونستم. با خوندن این مقاله خیلی چیزا یاد گرفتم، ممنون بابت این مطلب خوب.

دکمه بازگشت به بالا