چرا وقتی پیامک میاد معلوم نمیشه

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که اخیرا با مشکل عدم دریافت پیامک مواجه شده اید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید و با مایکت همراه باشید.

سرویس پیام کوتاه که ما آن را با نام SMS می شناسیم، در واقع همان نامه کوتاهی است که بین دو خط تلفن همراه رد و بدل می شود. با وجود اینکه شبکه‌های اجتماعی زیادی ایجاد و منتشر شده‌اند، اما هیچ‌کدام نتوانستند به طور کامل جایگزین پیامک شوند، زیرا مخاطبان ما همیشه آنلاین نیستند تا پیام‌های پی‌ام ما را در شبکه‌های مجازی دریافت کنند، اما اگر تلفنشان روشن باشد پیامک‌های ما همچنان به آنها می‌رسد. از این رو می توان این ویژگی را یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های هر گوشی موبایلی دانست زیرا حتی گوشی های بسیار قدیمی نیز این ویژگی را دارند.

اما گاهی ممکن است تلفن همراه شما به دلایلی نتواند پیامک دریافت کند و راه حلی برای آن نداشته باشید. در واقع علت سطح موبایل شما نیست و مهم نیست که چه برندی مانند شیائومی، آیفون، سامسونگ و … داشته باشید، می توانید آن را تجربه کنید. در ادامه 7 دلیل این اتفاق را به همراه راه حل های حل هر دلیل توضیح می دهیم.

لیست این مقاله (با کلیک بر روی هر عنوان به این قسمت منتقل می شوید):

7 دلیل عدم دریافت پیامک و راه حل

همانطور که قبلا گفتیم عدم دریافت پیامک دلایل مختلفی دارد که در اصل قابل حل است. بنابراین، تمام موارد زیر را بخوانید و با توجه به شواهد راه حل خود را بیابید و از آن برای روشن کردن مجدد دریافت پیامک استفاده کنید.

ابتدا حافظه گوشی خود را بررسی کنید زیرا دلیل اصلی عدم دریافت اس ام اس حافظه کم است، به خصوص در گوشی های قدیمی با حافظه کمتر. حتی اگر پیام کوتاه فضای کمی را اشغال کند، گاهی اوقات فضای گوشی شما آنقدر پر است که حتی نمی توانید آن را دریافت کنید. برای بررسی فضای گوشی، به تنظیمات بروید و سپس فضای ذخیره‌سازی را پیدا کنید. اکنون می توانید فضای باقی مانده و اشغال شده را مشاهده کنید. برای آزاد کردن فضا، فقط برخی از عکس‌ها، ویدیوها، نرم‌افزارها یا داده‌های دیگر را حذف کنید. استفاده از گزینه فکتوری ریست نیز می تواند به شما کمک کند، البته در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از این گزینه اطلاعات شما به طور کامل پاک می شود.

ممکن است تلفن شما قفل شده باشد، بنابراین موبایل خود را یک بار خاموش و روشن کنید. پس از آن در صورت رفع مشکل، ناگهان تعداد زیادی پیامک دریافت خواهید کرد. اگر حل نشد، می توانید بازنشانی را نیز امتحان کنید. راه اندازی مجدد به معنای شروع مجدد است و هیچ یک از داده ها یا اطلاعات شما را حذف نمی کند.

سیم کارت خود را کمی تکان دهید یا حتی آن را به طور کامل بردارید و دوباره در گوشی خود قرار دهید. ممکن است گوشی شما افتاده یا ضربه خورده باشد که باعث قطع سیم کارت شده است. مراقب باشید، اگر گوشی شما به گونه ای طراحی شده است که درگاه سیم کارت به نوعی زیر باتری قرار دارد، بهتر است قبل از درآوردن گوشی، آن را خاموش کنید.

اگر از سیستم خاصی پیامی دریافت نمی کنید، ممکن است با ارسال کد خاصی این سیستم را غیرفعال کرده باشید، می توانید با جستجو در اینترنت یا ارسال پیامک غیرفعال سازی همان سامانه، راه غیرفعال کردن این کد ویژه را پیدا کنید. در مورد پیامک های بانکی برای دریافت مجدد آن باید هزینه ای پرداخت کنید زیرا دریافت این نوع پیام ها کمی طول می کشد و احتمالا زمان شما به پایان رسیده است.

اگر از کسی پیامی دریافت نمی‌کنید، مطمئن شوید که در گذشته آن شخص را مسدود نکرده‌اید. ممکن است این شخص را به عنوان مزاحم بلاک کرده باشید. در این صورت با رفع انسداد مشکل حل می شود، برای این کار روی مخاطب مورد نظر ضربه بزنید و سپس مسدود بودن شماره را بررسی کنید و در صورت فعال بودن آن را غیرفعال کنید.

اگر این مشکل برای مدت کوتاهی رخ داده است، صبور باشید! این مشکل ممکن است موقتی و مربوط به آنتن دهی شرکت سیم کارت شما باشد. چند ساعت صبر کنید و اگر مشکل حل نشد با اپراتور مربوطه تماس بگیرید و مشکل خود را در میان بگذارید.

به عنوان آخرین راه حل، به یاد داشته باشید که سیم کارت خود را غیرفعال کنید. یکی از ویژگی های مشترک همه اپراتورها این است که اگر کاربر برای مدت طولانی از خط خود استفاده نکند (یعنی طرح اینترنت نخرد، هزینه ای دریافت نکند، با کسی تماس نگیرد و پیامک ارسال نکند)، آن را غیرفعال می کند و حتی می تواند آن را به کاربر دیگری بدهد. البته اگر خط شما غیرفعال باشد، دیگران نمی توانند با شما تماس بگیرند. بنابراین اگر مدت زیادی است که از خط خود استفاده نکرده اید، احتمالاً غیرفعال شده است و می توانید با پیگیری مجدد آن را فعال کنید.

علاوه بر تمامی توضیحات بالا لازم به ذکر است که ممکن است پیامک دریافت کرده باشید اما از آنجایی که نوتیفیکیشن های شما فعال نیست متوجه دریافت آن نخواهید شد. اگر به قسمت اس ام اس گوشی رفتید و آنها در دسترس هستند، به این معنی است که اعلان ها مشکل دارند که می توانید در قسمت تنظیمات، بخش اعلان ها، اعلان ها را فعال کنید.

حالا نوبت شماست!

در این مقاله تمام دلایل عدم دریافت پیامک از یک یا چند نفر را بررسی کرده ایم و راه حل آن را نیز به شما آموزش داده ایم، امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. اکنون نوبت شماست که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما ارسال کنید و پاسخ سوالات خود را از ما بخواهید. با تشکر.

مقاله مرتبط را بخوانید: [button color=”purple” size=”medium” link=”https://myket.ir/mag/gow-to-change-android-phone-font/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]چگونه فونت گوشی اندرویدی را تغییر دهیم؟ -format-sd-card/” icon= ”” target=”true” nofollow=”false چگونه رم گوشی را فرمت کنیم؟ [/دکمه]

راهنمای مطالعه

دلیل عدم دریافت پیامک همراه اول و پیامک ایرانسل چیست؟ حتما برای شما هم پیش آمده است که در مدت زمان محدودی متوجه شده اید که تلفن همراه شما هیچ پیامکی دریافت نمی کند یا مثلا پیامک تبلیغاتی یا پیام های مهم بانکی به دست شما نمی رسد. در این شرایط، مخصوصاً اگر منتظر پیامک مهمی هستید، باید سریعا راهی پیدا کنید تا متوجه شوید که چرا پیامک روی گوشی نمایش داده نمی شود و چگونه این مشکل را برطرف کنید. به همین دلیل و به دلیل اهمیت بسیار زیاد این مشکل، در این مقاله قصد داریم به دلایل عدم دریافت پیامک از موبایل اول و ایرانسل و ترفندهای حل این مشکل بپردازیم.

توجه: برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک از سیم کارت همراه اول با شماره 9990 تماس بگیرید.

دلایل عدم دریافت پیامک ایرانسل و عدم دریافت پیامک همراه اول چیست؟

برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک از ایرانسل و همراه اول ابتدا باید دلایل آن را جویا شوید. در اینجا گزینه های زیادی روی میز وجود دارد. گاهی اوقات یک خاموش کردن ساده می تواند مشکل را حل کند. در برخی موارد، باید کارهای بیشتری انجام دهید. اگر مشتریان پنل اس ام اس شما با این مشکل مواجه هستند، باید سریعا اقدام کنید و با پشتیبانی پنل اس ام اس خود پیگیری کنید. همکاران ما از طریق مشاوره تلفنی رایگان آماده خدمت رسانی به شما و رفع این مشکل می باشند. البته با استفاده از پنل اس ام اس قدرتمند فراز قطعا با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

1- خاموش و روشن کردن تلفن همراه، ساده ترین راه حل مشکل عدم دریافت پیامک

اگر با مشکل عدم دریافت پیامک و عدم نمایش پیامک روی گوشی خود مواجه هستید، مطمئن شوید که از ساده ترین و سنتی ترین روش یعنی راه اندازی مجدد گوشی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

با توجه به مشکلات رایج سخت افزاری تلفن همراه و همچنین مشکلات نرم افزاری مانند خراب شدن گوشی که از نمایش پیامک ها در گوشی جلوگیری می کند، این امکان وجود دارد که با خاموش و روشن کردن مجدد تلفن همراه، مشکل عدم دریافت پیامک را برطرف کنید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که پس از راه اندازی مجدد تلفن همراه مشکل شما حل شده است یا خیر، مطمئناً پس از روشن کردن گوشی با حجم بالایی از پیامک های اخیر مواجه خواهید شد. البته این مشکل هم در ارسال پیامک از طریق اینترنت و هم با پنل اس ام اس قابل مشاهده است و گاهی عدم دریافت پیامک ربطی به گوشی و سیم کارت ندارد.

توجه: برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک از سیم کارت همراه اول با شماره 9990 تماس بگیرید.

با توجه به شیوع این مشکل، پیشنهاد می کنیم پس از بررسی سلامت تلفن همراه خود، با اپراتورهای خدمات مرتبط با خط خود تماس بگیرید تا مشکلات احتمالی پوشش شبکه را به شما یادآوری کنند.

2- مشکل آنتن دهی خط، مهمترین دلیل عدم دریافت پیامک از ایرانسل و همراه اول

به جرات می توان گفت که بیش از 50 درصد از دلایل عدم نمایش پیامک در گوشی و عدم دریافت پیامک از موبایل اول و ایرانسل به دلیل مشکلات مربوط به سرویس شبکه است. اما نکته مهم این است که در این مواقع از آنجایی که کاربر تا به حال با این مشکل مواجه نشده است، عدم سرویس دهی را پیش بینی نمی کند و همیشه فکر می کند که مشکل از دریافت پیامک از خود موبایلش نیست.

با توجه به شیوع این مشکل، پیشنهاد می کنیم پس از بررسی سلامت تلفن همراه خود، با اپراتورهای خدمات مرتبط با خط خود تماس بگیرید تا مشکلات احتمالی پوشش شبکه را به شما یادآوری کنند.

3- سیم کارت را دوباره فعال کنید تا مشکل نمایش داده نشدن پیامک روی گوشی حل شود

روش دیگری که می تواند مشکل عدم دریافت پیامک ایرانسل و همراه اول را برطرف کند این است که سیم کارت خود را برای چند دقیقه از تلفن همراه خود خارج کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران پس از قرار دادن مجدد سیم کارت در تلفن همراه، پیامک هایی را که دوباره در نوبت قرار گرفته اند، دریافت می کنند، اما اگر باز هم پیامک های خود را دریافت نکردید، به این معنی است که مشکل دریافت نشدن پیامک مربوط به تلفن همراه و سیم کارت شما نیست و حتی در صورت تست ارسال پیامک با کامپیوتر، خط شما پاسخ نمی دهد. با این حساب چگونه برای دریافت مجدد پیامک خود اقدام کنیم؟ راهی هست؟

4- غیر فعال کردن دریافت پیام های تبلیغاتی، مهم ترین دلیل عدم دریافت پیامک

اکنون که گوشی موبایل و سیم کارت خود را با موفقیت چک کرده اید و هیچ خطایی در رابطه با سیم کارت و گوشی خود مشاهده نکرده اید، بهتر است عوامل خارجی دیگر را بررسی کنید تا در نهایت متوجه شوید که چرا نمی توانیم پیامک های خاصی را دریافت کنیم.

مهم ترین دلیل دریافت نشدن بسیاری از پیامک ها این است که کدهای مربوط به عدم دریافت پیام کوتاه توسط کاربران وارد شده است که منجر به دریافت نشدن بسیاری از پیام های مهم و ارزشمند توسط کاربران شده است. توجه داشته باشید که اگر این کدهای دستوری را وارد کرده اید، آن را غیرفعال کنید تا دوباره پیام های اعلان و تبلیغاتی مورد نظر خود را دریافت کنید.

توجه: برای رایت سیم همراه اول با شماره 9990 از خط سیم همراه اول
تماس بگیرید توجه: برای سیم کارت ایرانسل با شماره 700 از خط سیم ایرانسل تماس بگیرید.

5- عدم صورتحساب سرویس پیامک، مهمترین دلیل عدم دریافت پیامک از همراه اول و ایرانسل

یکی دیگر از شایع ترین دلایلی که منجر به دریافت نشدن پیامک می شود این است که بسیاری از پیامک ها مانند پیامک های بانکی یا پیامک هایی که پرداخت کرده اید نیاز به شارژ دارند و در صورت عدم شارژ و تمدید اعتبار، کاربر پیامک دریافت نخواهد کرد. به عنوان مثال پیامک هایی که بانک برای کاربران ارسال می کند، مستلزم تمدید کارمزد سالانه است و در صورتی که مشتریان نیاز به تمدید دریافت پیامک از بانک داشته باشند، باید هر سال هزینه پیامک خود را دریافت کنند، در غیر این صورت پیامکی از بانک دریافت نخواهند کرد.

توجه: برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک از سیم کارت همراه اول با شماره تلفن 9990 تماس بگیرید
توجه: برای حل مشکل عدم دریافت پیامک از سیم کارت ایرانسل با شماره 700 تماس بگیرید.

4.2/5 – (33 امتیاز)

گاهی اوقات ممکن است هنگام ارسال پیام به طور تصادفی گزینه Never allow را علامت بزنید و در آینده نتوانید به هیچ شماره ای پیام ارسال کنید. در این صورت فقط با ما همراه باشید و آموزش رفع مشکل ارسال نشدن پیامک.

آموزش رفع مشکل ارسال نشدن پیامک + غیرفعال سازی مجوز پیامک

برای رفع مشکل ارسال نشدن پیامک در گوشی های سامسونگ، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد تنظیمات گوشی شده و قسمت Applications را انتخاب کنید

3 در بالای صفحه کلیک کنید و گزینه دسترسی ویژه را انتخاب کنید

در قسمت Access، Use Premium text messaging services را انتخاب کنید

سپس، دسترسی برنامه پیام را روی حالت سؤال تنظیم کنید

پس از آن فقط وارد برنامه پیام رسان گوشی شده و برای تست پیام ارسال کنید.

می توانید از پنل اس ام اس برای ارسال پیام های تبلیغاتی یا صوتی استفاده کنید

مشکل ارسال نشدن پیامک را در سایر گوشی های اندرویدی برطرف کنید، اگر طبق مراحل بالا نتوانستید مشکل را برطرف کنید، کافی است:

وارد تنظیمات گوشی شده و در قسمت جستجو وارد Access شوید

سپس گزینه Special app access را انتخاب کنید

در قسمت دسترسی، گزینه دسترسی به sms premium را انتخاب کنید

در مرحله بعد گزینه درخواست یا Always allow را تنظیم کنید

نکته : اگر این قابلیت در گوشی شما به درستی عمل نکرد و نتوانستید دسترسی را تغییر بدید میتوانید یک برنامه مدیریت پیام مانند برنامه سیگنال یا .. نصب کنید
نکته 2 : اگر نخواستید برنامه جدید نصب کنید متاسفانه تنها راه باقیمانده بازنشانی به تنظیمات کارخانه میباشد

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا