چرا وقتی ناراحتم نمیتونم گریه کنم

گریه به عنوان روشی موثر برای ابراز احساسات برای حفظ سلامت روان انسان بسیار مهم است. چیزی که در مورد گریه مهم است این است که گریه نه تنها به دلیل تجربه پدیده های غم انگیز رخ می دهد، بلکه پاسخی طبیعی به احساسات شدید از هر نوع، اعم از هیجان انگیز و شادی آور تلقی می شود. بنابراین، داشتن توانایی گریه کردن در صورت نیاز حتی می تواند نوعی زنده ماندن باشد.

با وجود اهمیت بسیار زیاد این پدیده، گاهی اوقات ممکن است آن را از دست بدهیم. شاید میل شدید برای گریه کردن دارید، اما حتی نمی توانید یک قطره اشک بریزید! در چنین شرایطی چشم ها داغ و آماده اشک ریختن می شود اما هیچ کینه ای شکسته نمی شود و فشار روحی دو چندان می شود. شاید اصلاً حوصله گریه ندارید، اما به دلیل شدت احساساتی که در طول روز به شما دست می دهد، می خواهید با اشک آنها را رها کنید و شکست بخورید.

اگر این تجربیات برای شما آشنا به نظر می رسد، نگران نباشید. ناتوانی در گریه کردن بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید، و در بسیاری از موارد قابل درمان است. در ادامه این مقاله دیجی کالا مگ، به برخی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود نمی توانید گریه کنید و همچنین اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت گریه و راه های بهبودی را بیان خواهیم کرد. با ما بمان.

ابتدا به بررسی دلایل رایج پدیده ناتوانی در گریه می پردازیم. این دلایل متنوع است و هر یک به نوعی ریشه در مسائل سلامت روحی و جسمی دارد.

1. اختلالات جسمی

برخی از بیماری ها و اختلالات فیزیکی می توانند بر ظرفیت تولید اشک غدد اشک آور تأثیر منفی بگذارند. دو مورد از رایج ترین دلایل به شرح زیر است.

خشکی چشم

یکی از شایع ترین دلایل ناتوانی در گریه کردن، اختلال “خشکی چشم” است که به طور مستقیم میزان اشک تولید شده را کاهش می دهد و باعث خشک شدن سطح چشم و ایجاد مشکلات دیگر می شود.علائم ثانویه مانند سوزش و خارش از چشم ها .

خشکی چشم معمولاً در نتیجه تغییرات هورمونی (به ویژه در دوران بارداری و یائسگی)، افزایش سن، دیابت، فعالیت نامنظم غده تیروئید، آرتریت، استفاده زیاد از لنز و التهاب پلک ها ظاهر می شود. برای درمان این اختلال پس از مشورت با چشم پزشک می توانید از اشک مصنوعی برای مرطوب کردن سطح چشم استفاده کنید.

سندرم شوگرن

این سندرم یک اختلال التهابی مرتبط با سیستم ایمنی است که یک بیماری خودایمنی است که اغلب در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود و معمولاً زنان بالای 40 سال را درگیر می‌کند. این سندرم باعث می شود گلبول های سفید بدن به غدد تولید کننده رطوبت مانند اشک یا مخاط حمله کرده و فعالیت آنها را مختل کند. یکی از پیامدهای منفی این سندرم خشکی چشم و دهان است.

2. عوامل محیطی

اگر در آب و هوای خشک یا بادخیز زندگی می کنید، احتمالاً غدد اشکی شما به اندازه کافی اشک تولید نمی کنند. دلیل آن این است که هوای خشک باعث می شود اشک های شما به سرعت تبخیر شوند. این اتفاق در هوای آلوده یا دودی (ناشی از آتش سوزی یا حوادث مشابه) برای چشم ها رخ می دهد.

3. عوامل دارویی

استفاده از برخی داروها نیز ممکن است باعث ناتوانی در گریه و تولید اشک کافی شود. قرص های ضد بارداری، داروهای جذب کننده سروتونین (و به طور کلی داروهای ضد افسردگی)، آنتی هیستامین ها یا ضد احتقان ها، داروهای کنترل فشار خون و حتی جراحی لیزر چشم بیشترین تاثیر را در کاهش تولید اشک دارند.

4. اختلالات روانی

اگر هیچ یک از دلایل بالا باعث ناتوانی شما در گریه نمی شود، ممکن است یک اختلال روانی داشته باشید که مانع از گریه شما می شود. به خاطر داشته باشید که پریشانی روانی و عاطفی می تواند بر توانایی گریه شما به همان اندازه که اختلالات فیزیکی و آب و هوا تأثیر بگذارد.

افسردگی مالیخولیایی

افسردگی زیرمجموعه های مختلفی دارد که هر کدام ویژگی ها و شدت خاص خود را دارند. بنابراین، همه افراد مبتلا به افسردگی علائم یکسانی از این اختلال را تجربه نمی کنند.

افسردگی مالیخولیایی نوعی اختلال افسردگی شدید است که اغلب با علائم شدید و شدید همراه است. ابتلا به این نوع افسردگی می‌تواند با بی‌حسی، کند شدن عملکرد، ناامیدی شدید، بی‌تفاوتی، و احساس تعلق نداشتن و عدم پاسخگویی به دنیای اطراف شما به رویدادها (به ویژه رویدادهای مثبت) همراه باشد. فردی که از افسردگی مالیخولیایی رنج می‌برد، ممکن است احساسات بسیار کم‌تری را تجربه کند، که ممکن است باعث شود او نتواند گریه کند.

آنهدونیا

آنهدونیا اختلالی در عملکرد بخشی از مغز است که لذت را درک می کند، که معمولاً با کاهش انگیزه یا سطح درک لذت و اتفاقات خوشایند مشخص می شود. آنهدونیا معمولاً یکی از علائم افسردگی در نظر گرفته می شود، اما می تواند به طور مستقل یا همراه با سایر اختلالات روانی بیان شود. بارزترین پیامد بی لذتی، عدم علاقه به معاشرت و شرکت در فعالیت هایی است که عموم مردم آن را لذت بخش می دانند.

به دلیل این اختلال، احساس لذت به شدت سرکوب شده و توانایی ابراز احساسات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. مطالعات علمی بر روی افراد مبتلا به آنهدونیا یا آنهدونیا ناشی از افسردگی نشان داده است که آنها توانایی گریه کردن را تا حد زیادی یا حتی در برخی موارد کاملاً از دست داده اند.

احساسات سرکوب شده

بسیاری از مردم به سادگی احساسات خود را رد می کنند و سرکوب می کنند زیرا نمی دانند چگونه آنها را مدیریت کنند و با آنها کنار بیایند. سرکوب احساسات به عنوان یک مکانیسم دفاعی بسیار رایج است و به مرور زمان می تواند به یک عادت تبدیل شود. این عادت می تواند تا زمانی ادامه یابد که شدت درک احساس در حد متوسط ​​باقی بماند و از آن فراتر نرود.

در این شرایط اگر اتفاقی بسیار ناراحت کننده یا بسیار خوشحال کننده بیفتد، ذهن نسبت به شدت آن رویداد واکنشی نشان نمی دهد. لبخند زدن اما اشک نریختن نتیجه این نوع سرکوب احساسات است.

در مقابل گریه کردن مقاومت کنید

اگر فکر می کنید گریه شما را ضعیف یا آسیب پذیر نشان می دهد، ممکن است عمدا از گریه کردن خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که پرورش این طرز فکر می تواند شما را به جایی برساند که دیگر بین گریه نکردن و ناتوانی در ترک گریه تمایز قائل نشوید.

درک جامعه از گریه نیز نقش بازدارنده مهمی دارد. اعضای خانواده، خواهر و برادر و همسالان معمولاً فردی را که به راحتی گریه می کند سرزنش می کنند. از سوی دیگر، نگاه جنسیتی به ابراز احساسات به طور کلی و گریه به طور خاص، بسیاری از افراد را محدود کرده است. آنچه مهم است شناخت منبع این نظرات و تشویق نکردن آنهاست. توانایی گریه کردن ذاتی نیست و باید آموخت. اگر در محیطی زندگی می کنید که گریه کردن مورد انگ است، شاید بهترین راه برای بهبود خود تلاش برای تغییر محیط باشد.

اهمیت گریه چیست؟

گریه کردن آنقدر مهم است که ممکن است از اینکه بفهمید چقدر مهم است شوکه شوید! آبیاری عملکردهای مختلفی دارد و علاوه بر مرطوب نگه داشتن سطح چشم، به رها شدن احساسات و ایجاد احساس آرامش کمک می کند. در سطحی ترین حالت گریه چشم ها را تمیز می کند و گرد و غبار و آلودگی های انباشته شده در فضای چشم را از بین می برد. اگر کمی دقیق تر به این پدیده نگاه کنیم، خواهیم دید که گریه با تحریک ترشح اندورفین، نقش مثبتی در تسکین درد دارد.

از سوی دیگر، گریه می تواند موادی مانند هورمون استرس را از بدن خارج کند و احساس آرامش را به بدن تزریق کند. اشک همچنین یک سیگنال احساسی قدرتمند است.

در واقع، با گریه می توانید احساسات خود را بدون اعتراف شفاهی بیان کنید و در صورت لزوم درخواست کمک یا حمایت کنید. بنابراین، گریه کردن نیز می تواند روابط شما را با نزدیکانتان تقویت کند.

راه حل هایی برای بهبود

پس از شناسایی دلیل کلی که مانع از گریه شما می شود، بهترین کار این است که با یک متخصص مشورت کنید. بسته به علت این پدیده، ممکن است به کمک متخصصان روانی یا فیزیکی یا هر دو نیاز داشته باشید. پس از تشخیص دقیق، می توانید راه حل های زیر را برای بهبودی سریعتر امتحان کنید.

برای بررسی واکنش های احساسی خود وقت بگذارید

اگر عادت به کنار زدن یا سرکوب احساسات قوی دارید، ممکن است در مواجهه با حوادثی مانند مرگ یکی از عزیزان یا از دست دادن یک فرصت طلایی که نیاز به واکنش‌های عاطفی جدی دارند، احساس سردرگمی کنید. در اوایل ممکن است بخواهید این احساسات را مانند قبل به پشت ذهن خود منتقل کنید تا مجبور نباشید با عواقب منفی آنها دست و پنجه نرم کنید.

به طور کلی مقابله با احساسات منفی و ناخواسته کار خوشایندی نیست، اما گاهی برای جلوگیری از آسیب بیشتر، باید با این سختی مقابله کرد. نادیده گرفتن احساسات شما را از تجربیات و فرصت های ابراز و درک آنها محروم می کند. در این شرایط لازم است با احساسات خود رابطه ای دوستانه برقرار کنید.

با احساسات خود صلح کنید

ترس و سردرگمی در مورد عواطف، آنها را از ابراز مؤثر آنها به روش های مختلف مانند گریه باز می دارد و زمینه را برای سرکوب آنها فراهم می کند. بنابراین لازم است احساسات خود را به خوبی بشناسید و با آنها رابطه خوبی برقرار کنید. به یاد داشته باشید که احساس برخی از احساسات با شدت زیاد یا کم طبیعی است و این در افراد مختلف متفاوت است.

به جای انکار احساسات خود، سعی کنید آنها را به روش های زیر بپذیرید:

احساس‌هایتان را با صدای بلند بیان کنید.

مهم نیست که چه احساسی دارید، حق دارید بسیار خوشحال، عصبانی یا غمگین باشید. مهم است که با بیان آن‌ها با صدای بلند، به خود بگویید که حق ابراز مالکیت بر این احساسات را دارید و هیچ‌کس نمی‌تواند فوراً آن را از شما بگیرد.

احساس‌هایتان را بنویسید

داشتن دفترچه ای برای ثبت احساساتی که در طول روز احساس می کنید، راهی تضمین شده برای مدیریت آنهاست. همچنین به شما امکان می دهد در بیان احساسات خود به شیوایی دست یابید که در گذشته برای شما غیرممکن بود. این روش همچنین برای مرزبندی منطقی بین احساساتی که دوست دارید با دیگران به اشتراک بگذارید و احساساتی که برای خودتان امن تر است بسیار مناسب است.

برای ابراز احساس‌هایتان مکان امنی پیدا کنید

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که دوست ندارند احساسات خود را در جمع بیان کنند و این کاملا قابل درک است. درک این نکته مهم است که آماده شدن برای ابراز احساسات به زمان نیاز دارد. سعی کنید مکانی امن برای خود پیدا کنید که در آن از ابراز احساسات به روش های مختلف نترسید. این مکان می تواند اتاق، ساحل، فضای داخلی ماشین یا مکان های دیگر باشد. تنها چیزی که مهم است بیان درست احساساتتان است.

با افراد قابل اعتماد صحبت کنید

هنگامی که احساسات خود را به اندازه کافی پذیرفتید که دیگر نیازی به سرکوب یا کنار زدن آنها ندارید، می توانید با افرادی که به آنها اعتماد دارید در مورد احساسات خود صحبت کنید. با قدم های کوچک شروع کنید. می توانید با صحبت با نزدیک ترین دوست یا نزدیک ترین عضو خانواده خود شروع کنید.

صحبت با دیگران به شما کمک می کند تا احساسات خود را تأیید کنید و متوجه شوید که آنقدرها هم که فکر می کنید عجیب و غیرقابل درک نیستند. در همین حال ممکن است با همدلی برخی از افرادی که با آنها صحبت می کنید مواجه شوید که در تایید صحت احساسات شما بسیار موثر است. وقتی توانایی ابراز احساسات خود را در مقابل دیگران داشته باشید، گریه کردن برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

احساس‌هایتان را تحریک کنید

شاید این روش مورد علاقه همه نباشد، اما امتحانش ضرری ندارد. گاهی اوقات تماشای فیلم های غمگین یا گوش دادن به موسیقی احساسی می تواند به گریه شما کمک کند. جست‌وجوی افرادی که تجربه‌های مشابهی داشته‌اند، علاوه بر کمک به شما در غمگین شدن، می‌تواند منبع تشویق نیز باشد. به خاطر داشته باشید که این روش برای همه جواب نمی دهد و برای انجام آن نیازی به آسیب به روان خود ندارید.

از روان‌درمانگر کمک بگیرید

ناتوانی در گریه کردن در درجه اول ناشی از بیگانگی از احساسات است. اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده موثر نبود، همیشه می توانید روی کمک حرفه ای یک روان درمانگر حساب کنید. حرفه ای ها می توانند ریشه مشکل شما را پیدا کنند و در محیطی بدون قضاوت به نگرانی های شما گوش دهند.

اخرین حرف

وقتی نوبت به ابراز احساسات می رسد، هرکسی راه خودش را دارد. در این میان، گریه کردن یکی از رایج ترین و مؤثرترین راه ها برای ابراز احساسات شدید است. اگر قادر به گریه کردن نیستید، ممکن است در برقراری ارتباط و همدلی با دیگران نیز مشکل داشته باشید. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که گریه به هیچ وجه نشانه شرم یا ضعف نیست. اگر احساس می کنید که نیاز به گریه دارید، جلوی اشک های خود را نگیرید و اگر این توانایی را از دست داده اید، ناامید نشوید زیرا راه های زیادی برای بهبود این وضعیت وجود دارد.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت دیجی‌کالا مگ را بخوانید.

منبع: Health Line

چگونه گریه را کنترل کنیم؟ چگونه خشم خود را متوقف کنیم؟ چگونه هنگام عصبانیت گریه نکنیم؟ چگونه گریه خود را کنترل کنیم؟ اینها فقط سوالات کسانی نیست که به راحتی گریه می کنند یا راحت تر در انظار عمومی توهین می کنند. گیرندگان این سوالات شامل مردان و زنان یا سن هستند. مقاله سایت آی آر میکس را دنبال کنید تا به طور خلاصه به شما آموزش دهیم: اشک های خود را دور کنید.

آموزش اجتناب از عصبانیت و گریه در هنگام عصبانیت و ناراحتی

چگونه جلوی اشک هایمان را بگیریم وقتی عصبانی و ناراحت هستیم

گریه روش طبیعی بدن برای رهایی از تنش و بیان احساساتی است که پس از یک موقعیت یا موقعیت دشوار ایجاد می شود. مواقعی هست که دوست دارید گریه آخرین واکنش شما باشد. در این مواقع تمایلی به گریه کردن وجود ندارد. این دلایل می تواند ریشه های مختلفی داشته باشد. مثلا؛ در موقعیت های جدی یا زمانی که واکنش های هیستریک و عصبی دارید. دانستن اینکه چگونه در این مواقع گریه را متوقف کنید بسیار مفید خواهد بود. بله درست شنیدید؛ واقعاً راهی برای کنترل گریه وجود دارد.

کنترل گریه با استفاده از راهبردهای فیزیکی

1- یکی از روش های کنترل گریه نیشگون گرفتن است. مقدار کمی درد فیزیکی می تواند با سرکوب درد عاطفی مانع از ریزش اشک شما شود. راه های جلوگیری از گریه از طریق روش های فیزیکی به نقاط حساسی مانند پل بینی، گوشت بین انگشتان و قسمت های نرم و داخلی بازو بستگی دارد. این روش اغلب برای کسانی که سریع گریه می کنند موثر است.

2- روی تنفس خود تمرکز کنید. توجه به ریتم تنفس طبیعی بدن یکی از راه های جلوگیری از گریه است. به دم و بازدم خود توجه کنید. برای به دست آوردن آرامش، می توانید دم عمیق را از طریق بینی و بازدم را از طریق دهان انجام دهید. هدایت هوا به داخل شکم در این روش یک آرام بخش برای کنترل گریه است، به خصوص در هنگام عصبانیت یا عصبانیت.

3- از سرما به عنوان عامل حواس پرتی استفاده کنید. تغییر احساس شما می تواند مانع از ریختن اشک شما شود. یک بطری آب سرد یا یک تکه یخ روی مچ دست خود قرار دهید یا صورت خود را با آب سرد بشویید.

4- برای کنترل گریه چشمان خود را حرکت دهید. “چیکار کنم که زود گریه نکنم؟” و چگونه می توانیم خشم خود را متوقف کنیم؟ “، پاسخ به این سوال این است که چشمان خود را به طرفین حرکت دهید، چشمان خود را ببندید و به بالا نگاه کنید. سر خود را بالا نگه دارید، این روش از ریزش اشک در شرایط بحرانی جلوگیری می کند. البته می توان از این روش قبل از جمع شدن اشک استفاده کرد. داخل چشم

5- برای کنترل گریه خود وضعیت خود را تغییر دهید. تغییر موقعیت و ورود به مرحله جدید به شما کمک می کند تا وضعیت قبلی را از بین ببرید. البته به یاد داشته باشید که در این روش کنترل گریه تنها میزان اضطراب شما کاهش می یابد و ذهن شما منحرف می شود، اما هنوز مشکل به طور کامل حل نشده است.

اگر ایستاده اید بنشینید و اگر نشسته اید راه بروید

از اتاقی به اتاق دیگر بروید (اثر در)

برای کاهش استرس روی یک جسم نرم فشار دهید (بالش، تی شرت و غیره)

زبان خود را به سقف دهان و پشت دندان های خود بچسبانید

6- خواب کوتاه می تواند مغز را احیا کند. و بلافاصله پس از بیدار شدن، به بسیاری از دانش و اطلاعات مغز خود دسترسی خواهید داشت. که به مغز شما اجازه می دهد تا به دنبال راهی برای حل مشکل و کمک به شما باشد.

7- تغییر حالت چهره باعث تغییر حالت درونی و کنترل گریه شما می شود. از خم کردن ابروها و دهان خودداری کنید و سعی کنید حالت صورت خود را خنثی کنید. حتی اگر بتوانید لبخند بزرگی بزنید، می تواند در کنترل گریه و توقف آن موثر باشد.

چگونه خشم خود را متوقف کنیم؟

وقتی صحبت از راه هایی برای جلوگیری از گریه می شود؛ سخت ترین قسمت همیشه فرو بردن کینه است. کینه در گلو علت گریه است. خستگی زمانی شکل می گیرد که بدن شما در شرایط استرس زا قرار دارد. در این مدت واکنش سیستم عصبی باز کردن دهانه سلول است. دهانه حنجره ماهیچه های گلو و تارهای صوتی را کنترل می کند. دهانه حنجره مانند یک توده در گلو احساس می شود. برای قورت دادن آن:

برای شل شدن عضلات گلو یک لیوان آب بنوشید.

اگر به آب دسترسی ندارید، به آرامی و مداوم نفس بکشید.

خمیازه کشیدن یخ زدن به شل شدن عضلات گلو کمک می کند.

به دنبال راه حل های طولانی مدت برای کنترل گریه هستید

1- بر خلاف تصور، گاهی گریه کردن حتی برای پسران نیز ممنوع است. گریه کردن برای سلامتی شما مفید است. هفته ای یکبار به خود فرصت گریه بدهید. این فرصت ممکن است تماشای یک فیلم غمگین هفته ای یک بار در خلوت خانه شما باشد. به خودتان اجازه دهید تا احساس غم و اندوه کنید. گریه کردن با حذف برخی سموم از بدن به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند. گریه کردن گهگاهی برای سلامت جسمی و روحی شما مفید است. به طور کلی، کسانی که زود گریه می کنند اغلب افراد ضعیف نامیده می شوند. در حالی که گریه با یک جهش احساسی شما را قوی تر می کند. به همین دلیل است که گریه کردن یک روش خوب برای مدیریت استرس است.

2- پاسخ سوال «چگونه گریه نکنیم؟ » ; شما باید از روش های تغییر رفتار پیروی کنید. در این روش ها الگوی رفتاری منفی شناسایی شده و آگاهانه اصلاح می شود. کسانی که زود گریه می کنند و به دنبال پاسخ «چگونه در هنگام عصبانیت گریه نکنیم» هستند، باید بدانند که پیروی از روش های اصلاح رفتار می تواند به آنها کمک کند تا با اضطراب عاطفی کنار بیایند.
مردم اغلب وقتی غمگین هستند گریه می کنند. اگر هنگام عصبانیت گریه می کنید، برای تغییر رفتارتان به یک درمانگر مراجعه کنید. و اگر دانشجو هستید، از مدرسه یا دانشگاه خود مشاوره رایگان دریافت کنید.

3- در مورد نیازهای عاطفی خود فعال باشید. اغلب گریه های مکرر ناشی از ناتوانی در بیان نیازهای عاطفی خود به اطرافیان است. با عزیزان خود در مورد اینکه چرا و چه زمانی به حمایت عاطفی نیاز دارید صحبت کنید.

تکنیک هایی برای کنترل گریه احساسی برای کسانی که به راحتی گریه می کنند

1- وجود استرس یکی از عوامل بروز میگرن، سردرد و حتی گریه است. اگر دلیل گریه شما استرس عاطفی است. فاصله گذاری بین شما و عامل استرس زا به کنترل گریه کمک می کند. اگر مشاجره شما را به گریه انداخت، ناراحتی خود را بیان کنید. و برای تسلط بر خود و یافتن آرامش زمان بخواهید. مثلا:

راه رفتن

اتاق را ترک کن

کتاب بخوان

دوش گرفتن

ورزش

تلفنی صحبت کنید

تلگرام یا فیسبوک خود را چک کنید

برای یک دوست پیامک ارسال کنید

نفس های عمیق بکشید

2- هنوز فرصتی برای تغییر وضعیت نداریم. اگر نمی توانید از یک جلسه یا کلاس برای کنترل گریه خود اجتناب کنید، سعی کنید از ناراحتی دور شوید. برای این کار باید تمرکز خود را تغییر دهید. برخی از تکنیک های تمرکز برای کنترل گریه عبارتند از:

یادداشت برداری، این یادداشت ها نباید به موضوع ناراحتی (یک قطعه موسیقی، شعر، دیالوگ فیلم و غیره) مرتبط شوند.

یک صفحه طنز در یک مجله یا وب سایت سرگرمی بخوانید

یک سکانس فیلم خنده دار یا کلیپ جالب را به خاطر بسپارید

به یک مسئله ریاضی و راه حل آن فکر کنید

3- یکی از راه های جلوگیری از گریه کردن، یادگیری صحبت کردن درونی است. با خودتان صحبت کنید، این به شما کمک می کند تا از شر احساسات فروخورده خلاص شوید. وقتی در موقعیت غمگینی قرار می گیرید، یکی از راه های ترک گریه این است که به عبارات و نقل قول های مثبت و انگیزشی فکر کنید.
به عنوان مثال: «آخر شب سیاه و سفید است»، «اگر زندگی یک لیمو به شما داد، یک لیوان لیموناد درست کنید. “” و…

4- خشم را به عنوان یک احساس تجربه کنید. بیشتر مردم غم و اندوه خود را با گریه نشان می دهند. این لزوما یک تصمیم آگاهانه نیست. خشم نیز احساسی است که در صورت عدم احترام به وجود می آید.

چگونه گریه کنیم؟

برای کنترل گریه خود، زمانی که در جمع هستید، می توانید از برخی واکنش های طبیعی بدن که باعث جمع شدن اشک در چشم می شود، استفاده کنید. برخی از گریه های الکی عبارتند از:

وانمود کنید که چیزی را از چشم خود حذف می کنید. و اشک ها را با گوشه دستمال پاک کن.

وانمود کنید که عطسه می کنید و صورت خود را با آرنج بپوشانید تا اشک های خود را با بازو پاک کنید.

تصور کنید آلرژی دارید. این یک روش کلاسیک برای کنترل گریه در جمع است. آلرژی نیز باعث قرمز شدن چشم می شود.

خمیازه کشیدن هم جواب میده خمیازه های بلند و کشیده اشک تو را در می آورد.

نظرات و پیشنهادات؟

ما به پاسخ های متفاوت شما به این سوال علاقه مندیم که چگونه هنگام عصبانیت گریه نکنیم؟ » و «چگونه می توانیم گریه خود را کنترل کنیم؟» بیا گوش بدهیم. بنابراین پیشنهادات خود را در قسمت نظرات سایت آی آر میکس با ما در میان بگذارید.

شاید کسی از نظر جسمی یا روحی به شما صدمه زده باشد، شاید از یک فاجعه وحشتناک جان سالم به در برده اید، شاید با فجایعی مانند آتش سوزی، سرقت مسلحانه یا موارد دیگر روبرو شده اید. مواردی مانند مرگ عزیزان. شاید سال ها از این اتفاقات تلخ گذشته باشد، اما شما هنوز غم و اندوهی که در زندگی تان ایجاد می کنند را حس می کنید.

هر فردی حداقل یک بار در زندگی خود با حوادث تلخ و ناخوشایندی مواجه می شود، اما آنچه مهم است نحوه کنار آمدن با آنها و رهایی از غم و اندوه است.

چگونه می توانیم شادی را در درون خود پیدا کنیم؟ (راهنمای کامل خوددرمانی)

برای نوجوانی که به تازگی عشق را از دست داده است، غم به معنای پایان زندگی است. تخمین زده می شود که هر 100 دقیقه یک نوجوان خودکشی می کند و تعداد خودکشی در خانواده های پردرآمد به اندازه خانواده های فقیر است. اما دلیل آن چیست؟ احتمالاً همه این نوجوانان دچار مصیبت ها و گرفتاری هایی می شوند که آنها را رنج می دهد. این افراد نمی دانند چگونه بر این وضعیت اسفبار غلبه کنند و مرگ را تنها راه برون رفت از مشکلات خود می دانند. بنابراین دانستن تکنیک های رهایی از غم برای هر فردی در زندگی لازم است.

اگر شما نیز فردی آسیب دیده و زخمی هستید، باید راه هایی را بیاموزید تا از ناراحتی و غم و اندوه دوری کنید. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از شر این ناراحتی خلاص شوید. اگر یکی از دوستان یا عزیزانتان نیز در این شرایط گرفتار شده است، با به اشتراک گذاشتن این مطلب می توانید به او کمک کنید تا روزهای سخت زندگی را راحتتر پشت سر بگذارد.

26 راه برای رهایی از غم و اندوه

1- دلیل ناراحتی خود را بیابید

گاهی اوقات تشخیص و پذیرش علت ناراحتی ممکن است دشوار باشد. برخی از افراد به دلیل ترس از جدایی و اعتماد به نفس پایین در روابط آزاردهنده باقی می مانند زیرا معتقدند لیاقت بهتری را ندارند. در حالی که این طرز فکر بسیار بد آنها را از شادی و زندگی پر از غم محروم می کند.

اولین قدم برای یافتن خوشبختی پس از آسیب دیدگی این است که علت اصلی ناراحتی خود و همه چیزهایی را که زندگی را برای شما تلخ کرده است بیابید.

۲- احساس ناراحتی و ابراز ناراحتی کنید

باید بدانید که پذیرش احساسات درونی خود نشانه ضعف یا عدم غرور نیست. در مورد احساسات هیچ درست یا غلطی وجود ندارد و هرکسی آن را در مقطعی از زندگی خود تجربه می کند. بنابراین به جای پنهان کردن احساسات خود، آنها را بپذیرید و به روش های مختلف ابراز کنید. اگر ناراحت و نگران هستید، احساسات و دلیل خود را روی یک کاغذ بنویسید و بسوزانید! به هر طریقی که می دانید، احساسات خود را بیان کنید و در خود غرق نشوید.

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

3- در زمان حال زندگی کنید

بازگشت به گذشته برای هیچ کس ممکن نیست. اگر مدام فکر می کنید که باید به جای سکوت، رفتار دیگری می کردید و دعوا می کردید، فقط شرایط را برای خود سخت تر می کنید. یادآوری اتفاقات تلخ گذشته و داشتن حسرت دردی را التیام نمی بخشد و تنها بر ناراحتی و افسردگی شما می افزاید.

پس بپذیرید که گذشته گذشته است و همه چیز تمام شده است. در عوض در زمان حال زندگی کنید و به روزهای خوب آینده فکر کنید. اگر از PTSD رنج می برید، می توانید از یک مشاور یا متخصص کمک بگیرید. بارها و بارها با این همه درد و ناراحتی مبارزه کنید و بپذیرید که نمی توانید به عقب برگردید و شادی را در آنجا پیدا کنید. ذهن خود را از اتفاقات تلخ گذشته پاک کنید و از انرژی، امکانات و استعدادهای فعلی خود نهایت استفاده را ببرید.

4- از توضیح وقایع تلخ گذشته برای دیگران دست بردارید

گاهی برای تسکین دردمان مدام یک داستان غم انگیز تعریف می کنیم. اما آیا یادآوری مداوم این وقایع راه خوبی برای تسکین درد است؟

البته صحبت کردن در مورد احساسات و تجزیه و تحلیل آنها چیز بدی نیست، اما اگر سال ها به این کار ادامه دهید، فقط غم خود را تغذیه می کنید و به آن قدرت می دهید.

چگونه ذهن خود را از افکار منفی/آزاردهنده پاک کنیم؟

یادآوری خاطرات تلخ هرگز گذشته را تغییر نخواهد داد. با گفتن یک داستان دردناک و توضیح دادن آن برای همه نمی توان شادی را یافت. شادی زمانی به سراغ شما می آید که تجربیات دردناک خود را با خاطرات شیرین جایگزین کنید.

5- خودتان را ببخشید

مهم نیست که شما مسئول اتفاقات گذشته هستید یا نه، مهم این است که با خودتان مهربان باشید و اگر اشتباهی مرتکب شدید آن را فراموش کنید. هیچ انسانی از اشتباه مصون نیست، اما مهم این است که از اشتباهات خود درس بگیرید. از منظر مثبت به آن نگاه کنید و بدانید که اشتباه کردن راهی برای یادگیری و کسب تجربه است. حتی اگر احساس پشیمانی زیادی کنید، لیاقت این را دارید که دست از آسیب رساندن به خودتان بردارید و امروز با خودتان مهربان تر باشید.

بنابراین دو گزینه برای شما در دسترس است: یا خود را مجازات کنید و خود را در بدبختی رها کنید، یا خود را ببخشید و درهای خوشبختی را باز کنید. بستگی به تصمیم شخصی شما دارد. اگر قرار بود تصمیم عاقلانه ای بگیرید، کدام را انتخاب می کردید: عصبانیت خودساخته و ناراحتی طولانی مدت، یا خودبخشی و گامی به سوی خوشبختی؟

6- از “سرزنش دیگران” دست بردارید و از قربانی شدن دست بردارید

شاید شما در جریان حوادث تلخ گذشته قربانی شدید و بدون تقصیر مورد ظلم و خشونت قرار گرفتید. همه چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده به پایان رسیده است و شما باید به زندگی خود ادامه دهید. شما مسئول آنچه در گذشته اتفاق افتاده نیستید، بلکه مسئول تغییر نگرش خود در زمان حال هستید. سرزنش دیگران فقط شما را عقب نگه می دارد و شما را در گذشته نگه می دارد. بنابراین، تا زمانی که دیگران را سرزنش نکنید، نمی توانید خوشحال باشید. از خود بپرسید آیا عاقلانه است که اجازه دهید کسی که در گذشته به شما صدمه زده است بر حال شما مسلط شود؟

هرگز فراموش نکنید که همه ما در دنیایی پر از عیب و نقص و با افرادی پر از اشتباه و عیب مانند ما زندگی می کنیم. پس دیگران را به خاطر اشتباهات و گناهانشان سرزنش نکنید.

چگونه ذهن خود را از گذشته پاک کنیم؟ (12 نکته)

7- نگذارید ناراحتی بخشی از هویت شما باشد

اگر هر کاری که انجام می دهید و تمام روابط شما حول محور مسائل دردناک گذشته باشد، رسیدن به خوشبختی دشوارتر خواهد بود.

شاید با یادآوری گذشته بتوانید خود را خالی کنید، اما با ادامه دادن به این کار گذشته خود را قدرتمند می کنید و آن را به بخشی از هویت خود تبدیل می کنید. شما باید از تجربیات گذشته درس بگیرید و از آنها برای زندگی بهتر استفاده کنید، اما نباید زندگی فعلی خود را حول آنها بسازید.

8- روی احساسات خود کار کنید

زمانی را برای آرامش و تمرکز بگذارید و از تکنیک های مدیتیشن و مدیتیشن برای رسیدن به آرامش درونی استفاده کنید. در حین انجام این کار، به احساسات خود و نحوه پاسخگویی به آنها فکر کنید.

نوشتن احساسات خود نیز راهی عالی برای درک بهتر آنهاست. نوشتن احساسات روی کاغذ، احساسات مختلف را از هم جدا می کند، درگیری با خود را کاهش می دهد و همچنین استرس و هیجان را کاهش می دهد. البته نوشتن احساسات فقط احساسات تلخ و منفی نیست و باید با نوشتن احساسات خوب شروع کنید تا حالت مثبت پیدا کنید.

9- روی چیزهای مثبت و لذت بخش زندگی تمرکز کنید

به جای تمرکز مداوم بر ناراحتی خود، کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می کند. برای رسیدن به این هدف نیازی به انجام کارهای سخت و پیچیده ندارید، می توانید از کارهای ساده شروع کنید.

به بقیه روزت فکر نکن و فقط روی لحظه حال تمرکز کن. به قلبت آرامش بده و همه چیز را برای چند لحظه رها کن. هر دردی که احساس می کنید، به این فکر کنید که در حال حاضر از چه چیزی می توانید بهره مند شوید. آیا دراز کشیدن زیر آفتاب باعث می شود برای لحظه ای غم خود را فراموش کنی؟ آیا پختن غذای مورد علاقه تان یا رفتن به یک رستوران خوب می تواند شما را شادتر کند؟ پس برای چی منتظری؟ کارهایی را که دوست دارید از امروز شروع کنید.

10- از انزوا و گوشه گیری بپرهیزید

اکثر مردم پس از شکست در درون خود کنار می روند زیرا دوست ندارند ضعف خود را به دیگران نشان دهند. شما نباید احساس آسیب پذیری کنید و در عوض سعی کنید از دیگران حمایت کنید.

می توانید برای غذا خوردن، پیاده روی، تماشای فیلم و فرار از عصبانیت یا غم خود به دیگران بپیوندید. لازم نیست هر لحظه از روز این بار را با خود حمل کنید. گذراندن وقت با عزیزان و دوستانتان به شما این فرصت را می دهد که چندین ساعت احساس رهایی کنید و به تدریج از این وضعیت اسفبار خارج شوید.

11- ورزش کنید

ورزش های ساده مانند پیاده روی، شنا، باغبانی و حتی رقصیدن می توانند آرامش و رهایی از غم و اندوه را فراهم کنند. با تمرینات ملایم شروع کنید و به تدریج شدت و مدت آن را افزایش دهید. به این ترتیب از آسیب های مفصلی نیز جلوگیری می شود. ما به طور خاص این 5 حرکت روزانه یوگا را توصیه می کنیم

12- عمیق نفس بکشید

وقتی عصبانی و ناراحت هستید، نفس عمیق بکشید تا درد خود را کاهش دهید.

هنگامی که با عصبانیت مواجه می شوید، تعداد تنفس شما سریع تر و کم عمق تر می شود که می تواند باعث اضطراب یا وحشت شود. در عوض، سعی کنید به آرامی و عمیق نفس بکشید.

این به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری داشته باشید و آرام و بدون تنش یا اضطراب بمانید.

13- کتاب های آرامش بخش و انگیزشی بخوانید

کتاب‌های زیادی در مورد چگونگی شاد زیستن و جذب انرژی‌های مثبت وجود دارد که می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را بخوانید و با کمک نکات ارزشمند آن‌ها ناراحتی خود را کاهش دهید.

14- در صورت لزوم از مشاور کمک بگیرید

افسردگی می تواند باعث شود که شما احساس خستگی، اضطراب، افسردگی و بدخلقی کنید. این می تواند حال بد شما را بدتر کند.

اگر فکر می کنید بیرون آمدن از این شرایط سخت برایتان سخت است، از یک مشاور یا متخصص کمک بگیرید. مشاوران توصیه ها و روش های درمانی متناسب با مشکل شما را به شما ارائه می دهند.

15- به این موسیقی ساخته شده توسط روانشناس گوش دهید

موسیقی بسیار موثری توسط روانشناسان و آهنگسازان صرفاً برای کاهش حواس پرتی ذهن ساخته شده است که توسط کاربران استفاده شده و اثربخشی آن نیز ثابت شده است. در ابتدا توصیه می کنیم از امروز این آهنگ ها را دانلود کرده و روزی 3 بار (هر بار حداقل 10 دقیقه) گوش دهید. شما می توانید به این آهنگ ها در اینجا گوش دهید (شما باید VPN را فعال کنید)

16- حواس خود را پرت کنید

وقتی با پریشانی و هجوم افکار منفی مواجه می شوید، حواس خود را با چیز دیگری پرت کنید. در فعالیت های سرگرم کننده و هیجان انگیز شرکت کنید و زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانید. می توانید از سرگرمی های مختلفی مانند عکاسی، خیاطی یا بافتنی یا چیزهای دیگر استفاده کنید.

5 دلیل عصبانیت انسان، انواع خشم و روش های حل مسئله

17- خوب و کافی بخوابید

بسیاری از افراد وقتی ناراحت هستند خواب با کیفیتی ندارند. خواب کافی تاثیر زیادی بر خلق و خوی انسان دارد و اگر می خواهید به زندگی عادی برگردید نباید خواب کافی را از خود دریغ کنید.

برای رسیدن به این هدف، هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و در ساعت مشخصی صبح از خواب بیدار شوید و از چرت زدن در طول روز خودداری کنید. اگر همچنان مشکل خواب دارید، با پزشک مشورت کنید.

18- خوشبختی را در چیزهای کوچک جستجو کنید

یک کودک شاد، کمک به افراد نیازمند یا غذا دادن به حیوانات می تواند شما را خوشحال کند. مثبت اندیش باشید، مهربان باشید و چیزهایی که شادی را از بین می برد را رها کنید.

19- اپلیکیشن Positive Thinking Melodies (فوق العاده موثر) را نصب کنید

یک برنامه فوق العاده که به تمرکز و کاهش خستگی ذهنی کمک می کند. آن را روی گوشی خود نصب کنید، بقیه مراحل بسیار ساده است و استفاده از آن کاملا آسان و رایگان است. شامل مجموعه ای از ملودی ها و راه حل های بسیار موثر (از این برنامه حداقل 20 دقیقه در روز استفاده کنید):

20- ببخش و فراموش کن

بخشش استرس را از انسان دور می کند.

خشم خود را کنترل کنید.

اشتباهات خود را بپذیرید و عذرخواهی کنید.

همیشه از کسی که به شما کمک می کند تشکر کنید.

21- از چیزهای زیبا عکس بگیرید

برای ثبت خاطرات خوب از اتفاقات اطرافتان عکس بگیرید. از طبیعت، محیط اطراف، گل ها، لبخند کودک یا هر چیز جالب دیگری عکس بگیرید.

برای عکس گرفتن می توانید از تلفن همراه یا دوربین استفاده کنید.

22- با افرادی که شما را می خندانند وقت بگذرانید

لبخند بزنید و تا می توانید خودتان را دوست داشته باشید. با افراد شاد و افرادی که شما را خوشحال می کنند وقت بگذرانید. خنده باعث ترشح اندورفین می شود و احساس خوبی دارد.

23- به دنبال یادگیری و رشد باشید

یادگیری و شکست فرآیندی است که در دوران رشد اتفاق می افتد.

چیزهای جدیدی بیاموزید که به زندگی شما شادی و معنا می بخشد.

به شکست های خود واکنش مثبت نشان دهید و ناامید نشوید.

در زندگی فردی ریسک پذیر باشید.

24- از مشکلات به عنوان فرصت یادگیری استفاده کنید

شما می توانید از چالش ها و مشکلاتی که برایتان پیش می آید چیزهای جدیدی بیاموزید و زمینه را برای رشد و پیشرفت شما فراهم کند. مشکلات شما را قوی تر می کند. از مشکلات فرار نکنید و با استراتژی مناسب برای مقابله با آنها اقدام کنید.

25- زیاد لبخند بزنید

خنده زیباترین لباسی است که می توان روی صورتت گذاشت. خنده با تولید اندورفین نگرش شما را بهبود می بخشد و سطح استرس را کاهش می دهد.

26- توضیحات تکمیلی

سعی نکنید همه چیز را کنترل کنید. بیش از 90 درصد از آنچه اتفاق می افتد خارج از کنترل ما است.

عصبانیت و ناامیدی خود را مدیریت کنید. با کمک این راهنما

به اشتباهات خود رسیدگی کنید یا اگر نمی توانید از آنها درس بگیرید!

احساس غرور. حتی اگر شکست خوردید، بدانید که تلاش کرده اید.

از روابط بد و ناسالم خودداری کنید. روابط ناسالمی وجود دارد که جرقه افکار منفی را در ذهن شما ایجاد می کند.

از شکست نترسید. اگر شکست نخورید، موفق نخواهید شد.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. در واقعیت، شما فقط سطح زندگی دیگران را می بینید.

اخرین حرف…

تجربه روزهای سخت و رویارویی با مشکلات امری رایج است و همه ما در مقطعی از زندگی با آنها روبرو هستیم. اما مدیریت احساسات و اجتناب از ناراحتی مهارتی است که باید در زندگی یاد بگیریم. گذر زمان کمک زیادی به پردازش احساسات و تسکین درد ما می کند، اما شما می توانید با راهکارهای مختلف ذکر شده در این مقاله این زمان را به حداقل برسانید و سریعتر به زندگی عادی و شاد خود بازگردید.

همه سزاوار خوشبختی هستند، اما مهم ترین فردی که می تواند این هدایای ارزشمند را به شما بدهد، خودتان هستید! این شما هستید که باید تصمیم بگیرید قوی باشید و با تمام قدرت بر مشکلات غلبه کنید و به سمت روزهای خوب زندگی پیش بروید. همیشه این جمله را به خاطر بسپارید که “درد واجب است اما رنج اختیاری است”.

منبع 1 منبع 2

15 نکته بسیار موثر برای داشتن یک زندگی شاد

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا