چرا وقتی شمع روشن میکنیم اشک شمع شروع به سرازیر شدن میکند

بهترین راه برای از بین بردن لکه شمع از سطوح مختلف

فرض کنید مهمانی به خانه شما آمده و شما با عشق زیاد شمعی روشن کرده اید تا دکوراسیون خانه را گرم کنید. همانطور که شمع برای مدت طولانی روشن می ماند، پارافین آن آب می شود و اشک شمع جاری می شود. پارافین روی سفره می ریزد و حتی می تواند فرش و میز را لکه دار کند. خبر بد این است که هیچ راه جادویی و سریعی برای پاک کردن موم پارافین از مبلمان وجود ندارد. و خبر خوب این است که با کمی صبر و دانش می توانید لکه های شمع و پارافین ذوب شده را از هر وسیله ای پاک کنید:

برداشتن شمع از دیوار رنگ شده
روی پارافینی که به دیوار نشت کرده است دستمال کاغذی بگذارید. اتو را با دمای کم گرم کنید و با فاصله کوتاهی اتو را از روی حوله ها عبور دهید. در این حالت شمع پارافین به دستمال کاغذی می چسبد. همچنین می توانید از سشوار استفاده کنید تا پارافین باقی مانده روی دیوار را ذوب کنید تا آنها را از بین ببرید.

از بین بردن لکه شمع از روی آجر
ابتدا شمع را با حوله یا هر وسیله دیگری روی آجر نکشید زیرا فقط باعث یخ زدن آن می شود. به جای آن، پارافین را فریز کرده و با یک چاقوی کره یا مشابه آن را بتراشید. پس از تراشیدن شمع ذوب شده از دیوار آجری، پارافین باقی مانده را با لکه بر قوی جدا کنید. آجر را با آب گرم و صابون بشویید.

شمع ها را از روی چوب جدا کنید
پارافین را با استفاده از سشوار نرم کنید سپس با یک پارچه نرم پاک کنید. هرگز پارافین را از روی چوب نتراشید. این به سطح چوب آسیب می رساند.

برداشتن شمع از تشک
یک کیسه کاغذی و مقوا را روی پارافین قرار دهید. اتو را در پایین ترین سطح قرار دهید و روی کیسه کاغذی در قسمت پارافین بکشید. پارافین توسط کاغذ و مقوا جذب می شود.

پاک کردن لکه شمع از روی پارچه
پاک کردن شمع آب شده از روی پارچه دو مرحله دارد: در مرحله اول پارچه را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس پارچه را بردارید و پارافین یخ زده را بتراشید. در نهایت با استفاده از اتو داغ و کیسه کاغذی لکه شمع را از روی پارافین پاک کنید. مقداری مواد شوینده را مستقیماً به لکه اضافه کنید و آن را بشویید. اگر لکه ای روی پارچه باقی مانده است، می توانید با استفاده از لکه بر آن را بشویید.

برداشتن شمع ها از سینک و وان
برای حذف پارافین از کارت اعتباری یا سوهان پلاستیکی استفاده کنید. در صورت لزوم، شمع ها را با آب جوش ذوب کنید.

برداشتن شمع های پارافینی از اقلام کوچک
ساده ترین راه برای جدا کردن شمع های پارافینی از وسایل کوچک مانند شمع، قرار دادن آنها در فریزر است. پس از خنک شدن، شیشه را از فریزر خارج کرده و پارافین یخ زده را بزنید.

پاک کردن صفحه تلویزیون و صفحه کامپیوتر از روی شمع
بهترین راه برای مقابله با این دستگاه ها استفاده از تکه های یخ برای سفت شدن شمع است تا به راحتی جدا شوند. اگر باقی ماندند، از اسپری لکه بر همه منظوره استفاده کنید. برای جلوگیری از این ناراحتی، بهتر است شمع را از وسایل الکترونیکی دور نگه دارید.

منبع: چیدانه

موضوع: بهترین راه برای از بین بردن لکه شمع از سطوح مختلف

مطالب مرتبط:
بهترین روش برای تمیز کردن با روغن زیتون
پاک کردن بالش پر از حشرات مرده

نکات مهم شمع سازی

پارافین:

ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺻﻠﻰ ﺷﻤﻊ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺟﺎﻣﺪ ﺟﺎﻣﺪ ﺟﺎﻣﺪ ﺟﺎﻣﺪ ﺟﺎﻣﺪ ﺟﺎﻣﺪ ﺟﺎﻣﺪ ﺟﺎﻣﺪ
(ﻣﻌﻤﻮﻟﻰ) ، ﮐﺮﻳﺴﺘﺎﻝ ﮐﺮﻳﺴﺘﺎﻝ ، ﭘﻮﺩﺭﻯ ، ﮊﻟﻪ ﺍﻯ ﻭ ﻭ ﻭ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺷﺪ 7575759988888 iil stour poureser poureser pouresera و غیره

پارافین معمولی
که رنگ کدر و درصد چربی بالایی دارد شمع های ساخته شده با این پارافین به مرور زمان زرد می شوند. اما برای مبتدیان بهتر است از این نوع پارافین استفاده کنند

Paraffin_Crystal
دارای رنگ سفید و شفاف، قیمت بالاتری نسبت به پارافین معمولی دارد، برای ساخت شمع پیشنهاد می شود.

stearin_acid یک ماده سفید و تقریبا پودری است که برای پاره کردن شمع ها استفاده می شود. رنگ شمع بهتر حل می شود و شمع با خارج کردن آن از قالب کوچکتر می شود.

شمع_رنگ مخصوص
در تکه های رنگ های مختلف. معمولاً در جعبه های طلق فروخته می شود.

فتیله های
بافته های کتانی هستند که به صورت متری یا کلاف به فروش می رسند.

اسپری سیلیکونی
در قالب گذاشته می شود تا شمع به راحتی از قالب خارج شود.

Candle_mould
در مدل های مختلف در سیلیکون فلزی یا پلاستیک فشرده مخصوص به فروش می رسد. حتی می توانید از وسایلی که در خانه دارید مانند پارچ شیر، ظرف بستنی و لیوان استفاده کنید. استفاده در اسپری

ظرف فلزی گالوانیزه برای ذوب پارافین. مشکوک. قاشق. دسته چاقو. بشقاب و سینی سیخ های چوبی و لاستیکی. پارچه کهنه یک سیخ یا سیم نازک
رب فتیله را به ته قالب محکم کنید تا پارافین از قالب خارج نشود.

پارافین جامد

تفاوت بین پارافین جامد و کریستالی

تفاوت پارافین کریستال با پارافین معمولی در درصد چربی و خالص سازی آن است.
درصد چربی پارافین کریستال کمتر از پارافین معمولی است و دارای استحکام بیشتر، عمر سوخت بیشتر و رنگ پذیری بهتر است و از نفت خام به دست می آید. پارافین معمولی از ضایعات نفتی به دست می آید که نسبت به پارافین کریستالی تصفیه شده کمتری دارد و ظاهری تیره تر و کدرتر از کریستال دارد و طبیعتاً قیمتی کمتر از کریستال دارد.

ژله پارافین

این پارافین شفافیت بالایی دارد و طول عمر بهتری نسبت به پارافین جامد دارد.

این پارافین به دما حساس بوده و بسیار آسیب پذیر است و به همین دلیل از حرارت غیر مستقیم (بخار یا بن ماری) برای ذوب آن استفاده می شود.

بدیهی است که در صورت تماس با حرارت شدید این پارافین آسیب می بیند و رنگ آن از شفاف به زرد تغییر می کند و به سیستم پارافین آسیب وارد می کند و گاز هیدروژن آزاد می شود.

شمع های ژله ای بیشتر اوقات در لیوان های کریستالی ساخته می شوند و به دلیل عدم پایداری از قالب گیری خودداری می شود.

پارافین مایع

این پارافین دارای غلظت کم و روغنی است و برای ساخت شمع های مایع از آن استفاده می شود و شفافیت و بی رنگ بودن آن رابطه مستقیمی دارد.

نحوه ذوب پارافین جامد

برای ذوب شدن پارافین جامد، کوچکترین شعله گاز را روشن کرده و روی آن یک دیفیوزر قرار می دهیم. یک تکه پارافین جامد را در ظرف مخصوص می گذاریم، وقتی 80 درصد آن ذوب شد، پارافین را به همین ترتیب روی گاز می گذاریم تا رنگ آن روغن مایع شود، سپس می گذاریم کمی گاز برداریم و می ریزیم. داخل قالب

نحوه ذوب پارافین کریستالی

مقداری از پارافین را در ظرف مخصوص بریزید، روی شعله پخش کن روی گاز قرار دهید (با همان شعله بسیار ملایم)، وقتی پارافین کاملا آب شد، 15-20 دقیقه صبر کنید تا پارافین داغ شود. یکی از دلایل شفافیت گل خشک پارافین داغ و دلیل بعدی چیدن گل در قالب است.

پارافین کریستال

رنگ شمعی:

ﺭﻧﮓ ﺷﻤﻊ ﺩﺭ ﻓﺮﻣﻬﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺘﺪﺍﻭﻟﺘﺮﻳﻦ ﺁﻧﻬﺎ
ﺭﻧﮕﻬﺎﻯ ﭘﻮﺩﺭﻯ ﻭ ﻗﺮﺻﻰ ﻫﺴﺖ
ﺭﻧﮕﻬﺎﻯ ﭘﻮﺩﺭﻯ ﺭﻧﮕﻬﺎﻯ ﻗﻮﻳﺘﺮﻯ
ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺭﻧﮕﻬﺎﻯ ﻗﺮﺻﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ .
ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻬﺘﺮ ﺣﻞ ﺷﺪﻥ ﺭﻧﮓ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺭﻧﮓ ﻭ
ﺍﺳﻴﺪ ﺭﺍ ﺑﺎﻫﻢ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﻣﻮﺭﺩﻧﻈﺮ ﺣﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﺿﺎﻓﻪ
ﮐﻨﻴﺪ .
ﺿﻤﻨﺎ می توانید از مداد رنگی روغنی به عنوان رنگ شمعی نیز استفاده کنید.

رنگ مخصوص شمع

اسید استریک

ﻣﺎﺩﻩ ﺍﻯ ﺳﻔﻴﺪ ﮐﺮﻳﺴﺘﺎﻟﻰ ﻭ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﭘﻮﺩﺭ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻓﺰﻭﺩﻧﻰ
ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻴﻔﻴﺖ ﺷﻤﻊ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺑﺴﺰﺍﻳﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ
ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺷﻤﻊ ﺩﻳﺮﺗﺮﺁﺏ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻗﺎﻟﺐ ﺧﺎﺭﺝ
ﺷﻮﺩﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺣﻼﻝ ﺧﻮﺑﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﻧﮓ ﺷﻤﻊ ﺍﺳﺖ .
ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﻌﻬﺎﻯ ﻇﺮﻓﻰ ﻭ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ نیازی به افزودن اسید به کریستال
نیست. اسید فقط در پارافین جامد استفاده می شود و به نسبت
هستند یعنی برای یک کیلو پارافین صد گرم اسید کافی است. استفاده از
اسید زیاد باعث صابون شدن شمع می شود.

آماده سازی فتیله

فتیله را کمی بیشتر از اندازه قالب ببرید و داخل پارافین ذوب شده بریزید، وقتی حباب کوچکی بیرون آمد به آرامی بیرون بیاورید و روی روزنامه بگذارید تا سفت شود.

فیتیله مخصوص شمع سازی

قالب_آماده سازی

قالبی که از بیرون میخریم باید شسته شود. مخصوصا قالب های فلزی چون بعد از ساخت شمع ممکن است سطح شمع سیاه و کثیف شود.

از تمیز بودن داخل قالب مطمئن می شویم. اگر از قبل استفاده شده باشد، قالب را گرم کرده و با دستمال تمیز می کنیم تا آثار پارافین قبلی پاک شود.

اگر ته قالب سوراخ نداشت با میخ سوراخی به اندازه قطر فتیله ایجاد کنید
قالب نباید خیس باشد.

داخل قالب اسپری سیلیکونی میزنیم و اجازه میدیم 5 دقیقه بماند.

قالب مخصوص شمع سازی
قالب مخصوص شمع سازی

راه فتیله کردن قالب

دو سیخ چوبی را کنار هم می چینیم و دو طرف را می کشیم تا تکان نخورند. فتیله آماده شده را از ته قالب به بالای قالب کشیده وارد کنید، یک سیخ چوبی را از وسط رد کنید و روی قالب قرار دهید و ته فتیله را با خمیر به قالب محکم کنید.

پارافین را ذوب کنید

قسمتی از پارافین را با چاقو برش می دهیم و در ظرف می ریزیم و مانند بن ماری روی آتش می گذاریم. اسید استئارین را به نسبت مقدار پارافین می ریزیم. (برای هر نیم کیلو پارافین دو تا سه قاشق اسید استئاریک کافی است)
برای پارافین جامد حدود 200-300 گرم و برای کریستال حدود 100 گرم برای یک کیلو پارافین کافی است!

لکه پارافین

وقتی آخرین تکه پارافین آب شد، مقداری از پارافین را داخل ملاقه بریزید و رنگ دلخواه را اضافه کنید (رنگ را زیاد نریزید چون حل نمی شود و ته نشین می شود).

پارافین را داخل قالب بریزید

ظرف پارافین را چند دقیقه کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس با قاشق یا ملاقه آن را به آرامی داخل قالب بریزید. مراقب باشید فتیله در وسط قالب صاف باشد. به آرامی روی قالب می زنیم تا هوای اضافی آزاد شود و اجازه می دهیم پارافین در دمای اتاق (به مدت 24 ساعت) سفت شود.

هوادهی_پارافین

هنگامی که پارافین سرد و سفت شد، معمولاً در اطراف فتیله پوک می شود که ناشی از هوای اضافی است. یک سیخ را گرم می کنیم. و دور فتیله را وارد می کنیم (ته قالب نروید). و اجازه دهید دو ساعت بماند تا کاملا سفت شود

شمع را از قالب خارج کنید

برای درآوردن شمع از قالب خمیر، ته قالب را جدا می کنیم و فتیله ها را از بالا و پایین قالب رها می کنیم.

پرداخت_شمع

گاهی اوقات سطح شمع یا ته شمع دارای ارتفاع و نامنظمی است. برای صاف کردن کف شمع، پشت شیشه یا کاسه را گرم می کنیم و شمع را بیرون می آوریم تا صاف شود. و بی نظمی های سطح شمع را با جوراب زنانه صاف می کنیم.

قرار دادن قالب بدون سوراخ

برای فتیله کردن این قالب ها می توانیم از یک فتیله مخصوص همانطور که در فیلم نشان داده شده است استفاده کنیم. یا نمی توانید از کراوات استفاده کنید، تمام مراحل مانند فیلم است، اما بدون کراوات خاص شمع.

فتیله را بسوزانید

یک لیوان آب در ظرف مناسبی بریزید و یک قاشق غذاخوری اسید استئاریک به آن اضافه کنید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید و فتیله را از ابتدا در این محلول قرار دهید. نگه دارید تا محلول جذب فتیله شود.
بعد از این مدت گاز را خاموش کرده و بلافاصله فتیله را از آب خارج کرده و در نمک خوراکی فرو کنید. آن را آویزان کنید تا 24 ساعت در همان حالت باقی بماند.
فیتیله شما آماده است.

بهترین نخ برای فتیله نخ فرش است

فتیله را بسوزانیم؟؟؟

ابزار و مراحل کار برای ساخت فتیله ای که خیلی خوب بسوزد و هنگام سوختن و خاموش شدن دود و شعله خوبی بدهد به این صورت است که در حال جوشیدن است ریخته و هم می زنیم سپس از روی حرارت بردارید و حدود 10 دقیقه فتیله را می گذاریم. -15 دقیقه 7575759999888
سپس فتیله را بیرون بیاورید و روی روزنامه بگذارید (باید روزنامه باشد چون پارچه آب فتیله را به سرعت جذب می کند و فتیله خراب می شود) سپس آن را روی روزنامه پهن کنید. مقدار زیادی نمک روی فتیله بریزید و بگذارید کاملا خشک شود.
پس از خشک شدن، نمک اضافی فتیله را با دست جدا کنید.
پارافین معمولی را در ظرفی بریزید و ذوب کنید تا پارافین سرد شود سپس آن را بیرون بیاورید و روی همان روزنامه قرار دهید تا ببندد سپس فتیله را زیر شیر آب قرار دهید و آن را به آرامی بالا و پایین تکان دهید تا پارافین اضافی گرفته شود. از فتیله جدا شد شما یک فتیله مقاوم و ضد شعله دریافت خواهید کرد

نقاط فتیله ای مهم

1) فتیله های آماده ای که از بیرون می خرید نیازی به آماده شدن ندارند و اگر از آنها استفاده می کنید و شعله خوبی ندارند کاری نمی توانید انجام دهید پس اگر فتیله قوی می خواهید تهیه کنید. آن را خودتان با روش ذکر شده انجام دهید.
2) داخل پارافین رنگی را که برای تهیه فتیله استفاده می کنید اضافه نکنید زیرا با روشن شدن فتیله سمی می شود.
3) پارافینی را که برای تهیه فتیله استفاده می کنید با پارافینی که می خواهید شمع درست کنید مخلوط نکنید زیرا حاوی نمک است و شمع شما را خراب می کند. پس پارافین را کنار بگذارید تا فتیله آماده شود.

اسپری سیلیکون

ﺟﻬﺖ ﭼﺮﺏ ﮐﺮﺩﻥ ﻗﺎﻟﺐ ﺍﻳﻦ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﭙﺮﻯ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻪ ﮐﻪ ﮐﻪ ﮐﻪ ﮐﻪ
ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻣﻮﺟﻮﺩ.

قابل توجه دوستان علاقمند به شمع سازی. در کانال اینستاگرام art.mabanoo تمامی ویدیوها و آموزش های گام به گام به روز شده برای شما قرار داده شده است

شاید فکر کنید که روشن کردن شمع یکی از ساده ترین کارهایی است که حتی یک معدنچی هم می تواند انجام دهد، اما مشکل اصلی روشن کردن شمع نیست، بلکه دانستن نحوه روشن کردن آن است.

برای اینکه یک شمع شعله خوبی داشته باشد، دود نکند، سریع خاموش نشود و عطر خوبی بدهد، باید بدانید که چگونه آن را به درستی روشن کنید. اکثر مردم از این موضوع بی اطلاع هستند. اما در ادامه این مقاله راه حل های کاربردی را ذکر کرده ایم که شاید برای شما مفید باشد.

فتیله را کوتاه و تمیز کنید

اولین کاری که باید قبل از روشن کردن شمع انجام دهید این است که فتیله را بین 3 تا 6 میلی متر کوتاه کنید. برای این کار می توانید از قیچی یا ناخن گیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر بار که می خواهید شمع را روشن کنید باید این کار را انجام دهید. دلیل این امر این است که با کوتاه کردن فتیله، آتشی تمیز و روشن خواهید داشت.

همچنین فتیله های بلند شعله ای شبیه قارچ دارند و نور زیادی از خود ساطع نمی کنند. آنها همچنین باعث ایجاد دوده در اطراف شیشه ای می شوند که شمع را در آن قرار داده اید.

با کوتاه کردن فتیله شعله شمع را کنترل می کنید و از بوی سوختگی و دود شمع جلوگیری می کنید و نور درخشانی خواهید داشت.

اجازه دهید پارافین به صورت یکدست آب شود

هنگامی که شمع روشن شد، آن را خاموش نکنید تا زمانی که لایه بالایی پارافین به طور یکنواخت در تمام سطح شمع ذوب شود. این ممکن است چندین ساعت طول بکشد، بنابراین تا زمانی که زمان کافی برای روشن نگه داشتن آن ندارید، شمع را روشن نکنید.

اگر اجازه ندهید شمع به درستی ذوب شود، در واقع حالتی به نام “تونل زنی” ایجاد می کنید. به این معنا که فتیله می سوزد و کوتاه می شود و پدیده ای مانند تونلی در وسط شمع ایجاد می کند. عکس زیر این مشکل را نشان می دهد.

علاوه بر این، تونل زدن باعث می شود فتیله در اعماق شمع فرو رود و احتراق مجدد آن را دشوار می کند. بنابراین تمرین کنید و یاد بگیرید که باید به شمع فرصت دهید تا کاملا بسوزد تا سطح آن مانند قبل صاف بماند و دیوار شیشه ای تمیز بماند.

از شمع هایی که چندین فیلتر دارند استفاده کنید

اگر زمان کافی برای سوختن کامل شمع ندارید، بهترین راه حل این است که شمع هایی بخرید که فیلترهای متعددی دارند. هنگامی که شمع بیش از یک فیلتر داشته باشد، گرمای بیشتری تولید می کند و بنابراین پارافین سریعتر ذوب می شود.

توجه: از خرید شمع های بزرگ با قطر بیشتر از 7 سانتی متر و تنها یک فیتیله خودداری کنید. این شمع ها معمولاً حرارت کافی برای ذوب پارافین تولید نمی کنند.

شمع را از جریان هوا و باد دور نگه دارید

برای اطمینان از اینکه شمع در بهترین شرایط می سوزد و به سرعت در نزدیکی هوا، باد یا حتی ترافیک خاموش نمی شود، می توانید آن را در لیوان های شیشه ای یا جا شمعی شیشه ای قرار دهید.

شیشه را در مکانی قرار دهید که در مسیر حرکت هوا نباشد زیرا باعث ایجاد دوده روی دیواره شیشه می شود.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علي

واقعا عجیبه که چرا باید اشک شمع بریزه! ولی مقاله جالبی بود و باعث شد که بیشتر درباره علتش بدونم.

دکمه بازگشت به بالا