چرا وقتی زنگ میزنیم میگه تماس پایان یافت

اگر تمام مراحل بالا را برای رفع مشکل پایان تماس انجام داده اید اما نتیجه هنوز به دست نیامده است، باید از طریق تنظیمات اصلی گوشی گزینه Factory Reset را انجام دهید.

با استفاده از این گزینه تمامی برنامه ها و فایل های نصب شده از بین می روند، بنابراین در صورت نیاز از تمامی فایل های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر بعد از بازنشانی کارخانه ای مشکل همچنان ادامه داشت، حتما با کارشناسان پشتیبانی کامپیوتر صحبت کنید. دستیاران کامپیوتر مشکلات کامپیوتر و تلفن را به صورت تلفنی و حضوری حل می کنند. علاوه بر این، با عضویت در صفحه اینستاگرام Computer Help، به راحتی می توانید از آخرین اخبار و نکات فنی در مورد تلفن و رایانه بهره مند شوید.

رفع مشکل call failed در اندروید ( بررسی سیم کارت )

راه دیگر برای یافتن و رفع مشکل CALL ENDED در گوشی های اندرویدی بررسی سیم کارت گوشی است.

گاهی ممکن است دلیل قطع تماس و نمایش ارور CALL ENDED در گوشی سامسونگ و غیره خرابی یا سوختن سیم کارت باشد، پس بهتر است آن را بررسی کنید.

برای این کار به سادگی سیم کارت خود را از گوشی خارج کرده و آن را به صورت فیزیکی بررسی کنید. یعنی مثلا سیم کارت خود را روی گوشی دیگری تست کنید.

پس از آن سیم کارت را در گوشی دیگری قرار دهید، اگر مشکل همچنان پابرجا بود، ممکن است سیم کارت شما سوخته باشد یا محدودیت هایی از سوی اپراتور بر روی آن اعمال شده باشد، پس بهتر است مشکل رد خودکار را برطرف کنید. با تلفن اندروید تماس بگیرید. کارت خود را به نزدیکترین واحد امور مشترکین سیم کارت ارائه دهید.

رفع مشکل Call Failed و عدم برقراری تماس در اندروید ( شماره گیری کد دستوری *#*#۴۶۳۶#*#* در گوشی های سامسونگ و هوآوی و… )

در بسیاری از موارد، دلیل قطع تماس پس از چند ثانیه در اندروید به دلیل آنتن دهی ضعیف منطقه ای است که در آن هستید، بنابراین بهترین راه برای رفع خطای Call Failed در گوشی اندروید، تغییر سرویس آنتن دهی است. موبایل است

راه آسان دیگر برای تغییر سرویس آنتن دهی موبایل، وارد کردن کد دستوری *#*#4636#*#* است که مشکل پایان تماس سامسونگ و هواوی را حل می کند.

در واقع این کد دستوری شما را مستقیماً به قسمت تنظیمات مربوط به تغییر آنتن گوشی می برد که از طریق آن می توانید سرویس خود را تغییر دهید.

همچنین باید گفت که این کد در اکثر گوشی های هوشمند فعلی مانند (سامسونگ، هواوی، سونی و …) ثابت شده و کاربران می توانند با وارد کردن آن به سرعت آنتن گوشی خود را تغییر دهند.

توجه: دقت داشته باشید که این دستور را به درستی در گوشی خود وارد کنید زیرا اگر شماره را اشتباه وارد کنید ممکن است به قسمت دیگری از تنظیمات گوشی خود منتقل شوید. اگر مشکل خاصی در موبایل در این زمینه دارید، می توانید با کارشناسان فناوری اطلاعات تماس بگیرید و راهنمایی کنند. و مشاوره تلفنی و اینترنتی رایگان از آنها دریافت کنید.

به احتمال زیاد پس از وارد کردن این کد دستوری و انجام این فرآیند، مشکل قطع تماس در گوشی اندرویدی شما حل خواهد شد.

اما اگر این کد روی گوشی شما کار نمی کند، می توانید مشکل پایان تماس را در اندروید از قسمت تنظیمات گوشی برطرف کنید.

برای این کار ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و شبکه بیشتر را انتخاب کنید.

سپس قسمت شبکه موبایل را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه اپراتور موبایل ضربه بزنید.

اکنون در این بخش می توانید به صورت دستی اپراتور را انتخاب کرده و مشکل ناموفق تماس اندروید را برطرف کنید.

در این مقاله به پیام پایان تماس در گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی مانند سونی، هوآوی، اچ تی سی، ال جی و غیره می پردازیم. و ما به شما خواهیم گفت که پایان تماس به چه معناست؟ دلیل پیغام خطای «تماس پایان یافت» و قطع شدن تماس پس از چند ثانیه هنگام مکالمه با سیم کارت های همراه اول، ایرانسل و رایتل چیست؟ و راه حل این مشکل چیست؟

بر اساس بررسی‌های انجام شده، تعداد گزارش‌ها و شکایات گزارش شده در خصوص مشاهده پیام خطا یا خطای پایان تماس و قطع تماس و چت پس از چند ثانیه توسط کاربران گوشی سامسونگ و اپراتور همراه اول نسبت به سایر برندها و اپراتورها برتری دارد. البته می تواند به دلیل تعداد زیاد این گونه کاربران نیز باشد. از این رو در این مقاله به روش های تخصصی تری عیب یابی این کاربران می پردازیم که البته ممکن است برای دیگران مفید باشد.

روش‌هایی برای رفع مشکل پایان تماس در گوشی‌های سامسونگ و شرکت مخابراتی برتر موبایل

پیام پایان تماس اساساً ناشی از یک مسئله ساده و موقت است که با روش های زیر به راحتی قابل رفع است. در برخی موارد، مشکل بدون انجام کار خاصی برطرف می شود. اما از آنجایی که این مشکل می تواند بسیار آزاردهنده باشد و گاهی اوقات روند انجام کارها و زندگی روزمره شما را مختل کند، پیشنهاد می کنیم برای رفع مشکل راه حل های زیر را امتحان کنید.

اولین روش برای رفع مشکل پایان تماس در تلفن سامسونگ: راه اندازی مجدد

از آنجایی که احتمالاً یک نقص نرم افزاری ساده می تواند دلیل پایان پیام تماس در حین مکالمه باشد، اولین و موثرترین راه حل، راه اندازی مجدد گوشی است. این روش برای گوشی های دیگر به جز گوشی های سامسونگ نیز مفید است.

روش دوم برای رفع مشکل پایان تماس در گوشی های سامسونگ: تغییر تنظیمات به 2G

یکی از دلایل اصلی پایان تماس و خطای پایان تماس در صفحه گوشی سامسونگ، پوشش ضعیف شبکه اپراتور تلفن همراه پیشرو ایرانسل و غیره یا به عبارتی عدم وجود آنتن است.

امروزه به دلیل استفاده بسیاری از کاربران از اینترنت همراه، تنظیمات پوشش شبکه معمولاً روی 3G یا 4G تنظیم می شود. بنابراین، زمانی که آنتن دهی یک منطقه ضعیف است، گوشی باید به 2G سوئیچ کند که معمولا چند ثانیه طول می کشد.

البته اگر گوشی شما در حالت خودکار نباشد و شماره گیری نشده باشد، ممکن است در این قسمت با پیام پایان تماس مواجه شوید.

بنابراین در این شرایط به شما پیشنهاد می کنیم با طی مسیر زیر تنظیمات پوشش شبکه را روی 2G قرار دهید.

تنظیمات > بیشتر > شبکه های تلفن همراه > نوع شبکه ترجیحی > فقط 2G/2G

یکی از مشکلاتی که می تواند کاربران گوشی های هوشمند را آزار دهد، مشکل پایان تماس است. با وجود این خطا، دیگر نمی توانید طبق معمول تماس برقرار کنید و از این رو کاربران به دنبال رفع این مشکل در اسرع وقت هستند. امروز در انزل وب به بررسی روش هایی برای رفع مشکل پایان تماس در مکالمه اندروید از ایرانسل، همراه اول و رایتل اپراتورهای سامسونگ، سونی، ال جی و غیره خواهیم پرداخت.

تعمیر سامسونگ، هوآوی، سونی و…

نحوه رفع مشکل پایان تماس در اندروید

یکی از دلایل اصلی که منجر به اختراع تلفن همراه شد، برقراری ارتباط بی سیم بود. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که چند لحظه بعد از برقراری تماس، تماس شما قطع شده و پیام Call Ended را مشاهده کنید. صرف نظر از برند گوشی شما، با پیروی از روش هایی که در زیر معرفی می کنیم، پس از چند دقیقه دلیل قطع تماس پیدا می شود و این مشکل در گوشی شما حل می شود.

راه اندازی مجدد تلفن برای رفع مشکل پایان تماس در تلفن

اولین و ساده ترین کاری که می توانید برای رفع مشکل پایان تماس انجام دهید، راه اندازی مجدد گوشی است. گاهی اوقات با این کار ساده می توان مشکلات مختلفی را برطرف کرد.

رفع مشکل پایان تماس در اندروید

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد، پوشش ضعیف شبکه است. معمولا طبقات پایین یا زیرزمین خانه ها، مراکز خرید، مناطق حومه شهر و غیره. پوشش کمتری دارند از آنجا، تلفن شما معمولاً تحت پوشش شبکه 4G یا 3G است و در مناطق ضعیف باید به 2G سوئیچ شود. این سوئیچ مدتی طول می کشد و تماس شما قطع خواهد شد. البته ممکن است گوشی شما در حالت اتوماتیک نباشد و اصلا فعال نباشد.

برای حل این مشکل در موارد مشابه، زمانی که در محدوده کم پوشش هستید، به تنظیمات گوشی بروید.

روی More ضربه بزنید و وارد بخش Cellular Networks شوید.

از تنظیمات نمایش داده شده گزینه Preferred network type را انتخاب کنید. حالت شبکه را فقط روی 2G تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که پس از پایان مشکل یا خروج از محدوده کم، می توانید آن را به حالت 4G، 3G یا خودکار تغییر دهید. همچنین اگر مشکل کلی با پرش آنتن گوشی دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله حل مشکل وصل، قطع و پرش آنتن گوشی با دو یا یک سیم کارت را مطالعه کنید.

رفع مشکل پایان تماس در کدهای دستوری

مشابه روش قبلی برای رفع مشکل پایان تماس، می توانید با شماره گیری *#*#4636#*#* و انتخاب گزینه Set Preferred Network Type به بخش Phone Information دسترسی پیدا کنید. باید مقدار این گزینه را LTE/CDMA/UMTS (خودکار) قرار دهید.

همچنین در قسمت Device Information بهتر است گزینه Enable radio once را روشن و خاموش کنید.

برای رفع مشکل پایان تماس، حافظه پنهان برنامه شماره گیر را پاک کنید

برخی از دلایل دیگری که می تواند منجر به مشکل قطع شدن تماس های سامسونگ و غیره شود، حافظه پنهان و داده های پر از تلفن و برنامه شماره گیر است. حافظه پنهان برنامه های تماس تلفنی مربوط به تماس (سرویس تلفن و مدیریت تماس تلفنی و غیره) را پاک کنید.

حل مشکل پایان تماس در سامسونگ

اگر برند گوشی شما سامسونگ است و با مشکل عدم برقراری تماس مواجه هستید، به تنظیمات گوشی رفته و به قسمت تنظیمات تماس بروید. سپس روی Additional Parameter ضربه بزنید. سپس تنظیمات شناسه تماس گیرنده را روی Show number یا Default network قرار دهید.

رفع مشکل پایان تماس برای کاربران گوشی شیائومی

اگر از گوشی های شیائومی استفاده می کنید، عملکرد VoLTE ایرانسل، همراه اول یا رایتل ممکن است این مشکل را ایجاد کند. برای رفع این مشکل کافی است یک بار حالت هواپیما را روشن کرده و دوباره خاموش کنید.

اگر مشکل شما حل نشد، کد #31# را شماره گیری کنید. پس از آن پیام Outgoing Caller ID Disabled را مشاهده می کنید و پس از راه اندازی مجدد مشکل شما حل می شود.

برای رفع مشکل خطای پایان تماس، اپلیکیشن Jio 4g را دانلود کنید

می توانید از طرح های تماس مانند Jio 4g استفاده کنید. با این برنامه به صورت خودکار مشکل پوشش شبکه را برطرف می کند تا بتوانید تماس مناسبی برقرار کنید.

همچنین مشکلی مشابه این ممکن است برای گوشی های آیفون نیز پیش بیاید. در این صورت، خواندن 14 روش برای رفع مشکل و عدم برقراری تماس در آیفون برای شما مفید خواهد بود.

مشکل ناسازگاری برنامه با گوشی شما

اگر مشکل ادامه داشت، دلیل قطع شدن تماس در حین تماس ممکن است نصب برنامه هایی باشد که با اسلات شما ناسازگار هستند. برای اطلاع از این موضوع، گوشی خود را در حالت ایمن روشن کنید. سپس تماس بگیرید. اگر مشکل حل شد به این معنی است که یکی از برنامه هایی که نصب کرده اید باعث این مشکل شده است و برای رفع آن باید برنامه ناسازگار را پیدا کرده و حذف کنید.

تست سلامت سیم کارت در پایان تماس تلفنی

گاهی اوقات ممکن است مشکل عدم برقراری تماس از طریق سیم کارت باشد. در صورت امکان سیم کارت را از گوشی خارج کرده و در گوشی دیگری تست کنید تا از سالم بودن سیم کارت مطمئن شوید. در صورت بروز مشکل در سیم کارت، باید سیم کارت جدید درخواست کنید.

انسداد خط را در نظر بگیرید و مطالعه مقاله نحوه رفع مشکل انسداد خط سیم کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل را در این زمینه فراموش نکنید.

برای رفع مشکل عدم برقراری تماس، سیستم عامل را به روز کنید

گاهی اوقات علت پیام Call Ended در سیستم عامل شما ریشه دارد و احتمالاً در به روز رسانی جدید برطرف می شود. بنابراین به Settings، بخش About بروید و روی Software update ضربه بزنید. اکنون روی Update کلیک کنید تا در صورت موجود بودن گوشی خود را به آخرین نسخه ممکن آپدیت کنید.

برای رفع خطای پایان تماس، تلفن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

در نهایت، برای رفع مشکل قطع ارتباط در حین مکالمه، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. هنگام بازگشت به تنظیمات کارخانه نباید اثری از مشکل وجود داشته باشد. برای این منظور می توانید آموزش فکتوری ریست گوشی را که قبلا در انزل وب آموزش داده شده است را مطالعه کنید.

برای رفع مشکل قطع تماس در موبایل اول اندروید، ایرانسل و … به مرکز تعمیر مراجعه کنید.

اگر پس از انجام تمام مراحل ذکر شده گوشی شما همچنان با مشکل قطع تماس مواجه است، ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد. برای این کار باید گوشی خود را به تعمیرگاه های تخصصی ببرید تا مشکلات احتمالی و ایرادات سخت افزاری برطرف شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مقاله امروز سعی شده است تمامی راه حل های ممکن برای رفع مشکل Call Ended اندروید ارائه شود. مشکل شما چگونه حل شد؟ اگر راه حل دیگری می دانید، می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در رابطه با علت قطع تماس در نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پريسا

سلام! واقعا مقاله جالبی بود. اولین باره که دیدم این موضوع رو بررسی کنن. خیلی به نکته جالبی اشاره کردید که خیلی وقت‌ها بهش فکر نمیکردم.

محمدمتين

من هم از خوندن این مقاله لذت بردم. واقعا موضوع جذاب و کاربردی ای رو انتخاب کردید و به خوبی ارائه دادید. موفق باشید!

راضيه

خیلی خوب بود که این موضوع رو پوشش دادید. من همیشه می‌خواستم بدونم چرا اینطوری می‌شه. ممنون که روشن کردید. امیدوارم مقالات بیشتری از این دست ببینم.

طاها

سلام دوست عزیز! منم مقاله رو خوندم و واقعا کاربردی بود. این موضوع که چرا وقتی زنگ میزنیم میگه تماس پایان یافته رو تا حالا به این خوبی ندیده بودم. امیدوارم همیشه موفق باشی.

دکمه بازگشت به بالا