چرا وقتی راه میرم پاهام صدا میده

دلایل صدای مفاصل بدن (کریپتوها) چیست؟

گاهی اوقات هنگام راه رفتن یا زمانی که می خواهیم پس از نشستن طولانی مدت یا حتی انجام برخی فعالیت ها بلند شویم، صداهایی از بدن ما منتشر می شود. گاهی اوقات این صداها مانند صدای ترق یا ساییدن است و انگار دو چیز به هم ساییده می شوند. این وضعیت ممکن است برای شما نگران کننده باشد و ممکن است تعجب کنید که آیا این طبیعی است یا خیر. حتی پیش می آید که در برخی افراد صدا آنقدر بلند است که شب ها اطرافیان را بیدار می کند.

این صدا معمولاً هنگام حرکت یا فشرده شدن مفاصل یا رباط ها ایجاد می شود. بدن انسان بافت های زیادی دارد و وقتی این بافت ها در کنار هم قرار می گیرند یا حرکت می کنند باعث ایجاد این صدا می شوند.

اگر ضربه ای به بدن وارد نشود، صدای مفاصل معمولاً نگران کننده نیست. اما اگر این صدا با درد یا سوزش نیز همراه باشد، ممکن است نوعی بیماری مفصلی باشد، مانند کاهش مایع مفصلی که از حرکت نرم مفاصل جلوگیری می کند و صدا تولید می کند.

بنابراین بررسی های دقیق لازم باید با مشورت پزشک انجام شود. این عارضه می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ساییدگی و پارگی بافت های نرم اطراف مفصل، آسیب به مینیسک زانو، وجود آسیب غضروف یا رباط اطراف مفصل باشد. اما اگر این صداها بدون درد باشد جای نگرانی نیست و نیازی به درمان خاصی نیست. صداهای مفاصل عمدتاً در مفاصل انگشتان، زانوها، مچ پا، کمر و گردن شنیده می شود. اما علت آن در همه مفاصل یکسان نیست.

علل مختلف درد مفاصل

– انتشار گاز

مفاصل بدن حاوی مایعی به نام مایع سینوویال هستند که می تواند گاز تولید کند. انتشار این گازها صدایی شبیه به ترکیدن بالون ایجاد می کند. پس از شنیدن این صدا، دیگر نمی توانید آن را تولید کنید. برعکس، مدتی باید بگذرد تا حباب های تشکیل شده مایع شوند و صدا تولید کنند.

– حرکت تاندون

حرکت مفصل وضعیت تاندون ها و رباط هایی را که آن را احاطه کرده اند تغییر می دهد. این تغییر موقعیت باعث حرکت آنها بر روی برجستگی های استخوانی می شود و با باز و بسته شدن مکرر مفاصل، این تاندون ها به جلو و عقب حرکت کرده و صدا تولید می کنند. این صداها فقط توسط خود شخص شنیده می شود یا دیگران نیز ممکن است متوجه این صدا شوند. همچنین با حرکت مفصل در برخی موارد رباط های آن کشیده می شود و این کشش باعث ایجاد صدا می شود.

– سطوح مفصلی ناهموار

در آرتروز، مفاصل درگیر دچار ساییدگی و پارگی می شوند و سطوح مفصلی به دلیل آسیب غضروف ناهموار می شوند. هنگامی که مفصل حرکت می کند و این استخوان ها روی یکدیگر ساییده می شوند، می توان صدا ایجاد کرد. همچنین با افزایش سن و نازک شدن غضروف های اطراف مفاصل، رباط ها به یکدیگر ساییده می شوند و صدا تولید می کنند.

علت پروب شدن مفاصل به خصوص مفصل زانو به دلیل ضعیف شدن غضروف بین استخوان ها است. این غضروف ها حرکت عضلات را تسهیل می کنند. اگر به دلایلی غضروف ها آسیب ببینند و از بین بروند، استخوان ها به هم ساییده می شوند و صدا تولید می کنند. برای جلوگیری از این امر، فشار روی زانو باید کاهش یابد. کاهش وزن، پرهیز از نشستن روی دو و چهار زانو، راه رفتن روی سطوح صاف و دویدن در کاهش فشار روی زانو موثر است.

به علاوه اگر مفاصل بدن فرد نرم باشد دلیل دیگری برای تولید صدا است. در افرادی که انعطاف بدنی بالاتری دارند، صدای ایجاد شده بیشتر است.

وجود نوعی مایع مفصلی که به منظور نرم کردن مفصل برای حرکت و تغذیه آن عمل می کند، اگر به هر دلیلی کم یا زیاد باشد باعث ایجاد صدا می شود.

وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید

اگر مفصل فرد آسیب دیده باشد و صدا ایجاد کند، ارتوپد با عکاسی یا ام آر آی شکستگی احتمالی را بررسی می کند. اما اگر مفصل شما سالم است و آسیب یا آسیب ندیده است، نیازی به انجام کار خاصی نیست. در غیر این صورت اگر این صدا در اثر زمین خوردن یا ضربه ایجاد شود، لازم است با پزشک مشورت شود.

بیشتر پزشکان علت درد زانو را ‘کندرومالاسی کشکک’ و ‘به دام افتادن تاندون’ می دانند.

کندرومالاسی کشکک در افرادی که زیاد می دوند و در زنان شایع تر است. در این بیماری استخوان کشکک از جای خود خارج شده و به دلیل حرکت مکرر زانو آسیب دیده است. در این حالت ممکن است حرکات زانو با صداها همراه باشد و با درمان زانو درد و تقویت عضلات چهار سر ران قابل درمان است.

چسبیدن تاندون ها مهم ترین علت ساییدگی مفصل ران در هنگام حرکت و راه رفتن است و علائم آن به صورت برق گرفتگی، گزگز و وزوز ظاهر می شود. همچنین اگر صدای مفصل در اثر ساییدگی غضروف و استخوان ایجاد شود، احساسی مانند فرورفتن ناخن ایجاد می کند. اگر این صدا با گرمی و تورم همراه باشد، لازم است با پزشک مشورت شود.

هنوز از نظر علمی ثابت نشده است که در انگشتان صدا وجود دارد، اما برخی از پزشکان معتقدند که انجام این کار برای مدت طولانی می تواند باعث تورم انگشتان و کاهش قدرت مشت فرد شود.

راه های درمان درد مفاصل

درمان این بیماری به علت آن بستگی دارد. اگر این صداها به دلیل تغییر در مایع داخل مفصل باشد، می توان با افزایش مصرف آب آنها را درمان کرد. در ورزشکاران کاهش و تغییر سبک تمرین می تواند راه حل موثری باشد. در برخی موارد، فیزیوتراپی می تواند موثر باشد. شیوه صحیح نشستن، کشش گردن، حرکات شانه، ورزش هایی مانند یوگا، شنا و دوچرخه سواری و پیاده روی در تقویت مفاصل مفید است.

اما اگر علت این صداها ساییدگی مفصل باشد، می توان با تقویت عضلات و کاهش فشار وارده به مفصل، این موضوع را بهبود بخشید.

تمرینات دامنه حرکتی نیز می تواند باعث ترشح مایع سینوویال شود. مانند نشستن روی لبه تخت و حرکت دادن پاهای خود مانند یک تاندول. در بیماران مبتلا به آرتروز این تمرین با وزنه انجام می شود تا مایع بیشتری ترشح شود.

هنگامی که صدا به دلیل آسیب شدید مفصلی باشد، پزشک ممکن است جراحی یا آرتروسکوپی را برای جایگزینی مفصل زانو توصیه کند.

آیا زانو زدن نشانه آرتریت است؟

اگر به دنبال یک قانون کلی هستید، بررسی مفاصل بدون درد ضرری ندارد. اما عقل سلیم حکم می کند که ترک خوردن مفاصل از نظر اجتماعی چندان قابل قبول نیست و البته زمانی که با درد همراه باشد می تواند نشانه ای از بیماری نیز باشد.

تحقیقات تا به امروز نشان نداده است که “شکستن قولنج” مضر یا مفید است. بر اساس نتایج این تحقیق شکستن قولنج و ایجاد صدا در مفاصل باعث آرتروز نمی شود.

اما اگر صدای مفصل با درد همراه باشد، ممکن است یک ناهنجاری زمینه ای مانند شل شدن غضروف یا آسیب رباط وجود داشته باشد.

برخی از بیماران مبتلا به آرتریت یا آرتریت، بورسیت یا تاندونیت متوجه می شوند که مفاصل آنها به دلیل وجود بافت های نامنظم و متورم صدا ایجاد می کنند.

منبع:

مجله پزشکی و سلامت

| زمان مطالعه مقاله: 3 دقیقه

نویسنده مقاله: دکتر سوشا

آیا در مورد این مقاله سوالی دارید؟

چه چیزی باعث ایجاد صدای مفصل مچ پا می شود؟

مجله پزشکی و سلامت : دلایل زیادی برای حلقه زدن استخوان مچ پا وجود دارد. آسیب دیدگی مچ پا بسیار شایع است. برخی از آسیب های مچ پا منجر به پارگی استخوان مچ پا می شود. شایع ترین آسیب مچ پا، رگ به رگ شدن مچ پا است که به حداقل یکی از رباط هایی که استخوان اطراف مچ پا را نگه می دارد آسیب می رساند. در بیشتر شرایط، ترکیدن استخوان مچ پا نگران کننده نیست. با این حال، مواردی از پیچ خوردگی مچ پا وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

3 دلیل بسیار رایج برای حلقه های استخوان مچ پا

• بی ثباتی مچ پا به دلیل پیچ خوردگی مزمن مچ پا
• پارگی تاندون بالای استخوان – معمولاً تاندون پرونئال
• استئوکندریت دیسک (TOC یا استئوکندریت)، که در آن یک تکه استخوان شل در مچ پا می شکند.

بی ثباتی مچ پا

بی ثباتی مفصل مچ پا یکی از شایع ترین علل ترک خوردن استخوان مچ پا است.بی ثباتی مچ پا معمولا در افرادی رخ می دهد که پاهای خود را بیش از عادت می پیچند. رگ به رگ شدن باعث آسیب شدید به تاندون هایی می شود که استخوان ها را در کنار هم نگه می دارند. پس از پیچ خوردگی های متعدد، رباط ها به اندازه قبل از آسیب اولیه قوی نیستند. هنگامی که به طور ناگهانی تغییر جهت می دهید یا یک حرکت یک طرفه انجام می دهید، استخوان مچ پا ممکن است در آینده جدا شود و منجر به بی ثباتی مچ پا و پیچ خوردگی شود.

بسیاری از بیماران مبتلا به بی ثباتی مچ پا مجبور به استفاده از مچ بند هستند. فیزیوتراپی یا ورزش های خاص نیز ممکن است برای این بیماران مناسب باشد. اگر مچ پای شما به اقدامات غیر جراحی پاسخ نمی دهد، پزشک ورزشی می تواند سعی کند آن را کوچک کند. تاندون تا حد زیادی خطر را کاهش دهد.

ناپایداری صدای تاندون پرونئال و استخوان مچ پا

این شامل ناپایداری تاندون پرونئال در قسمت خارجی مچ پا می باشد.در این حالت تاندون پرونئال به دور استخوان نازک ساق پا یا استخوان کوچکی در قسمت خارجی مچ پا می پیچد.پس از پیچ خوردگی مچ پا، تاندون به مچ پا متصل می شود. استخوان مچ پا می تواند اگر شبکیه پاره شده باشد، هر بار که مچ پا را حرکت می دهید، تاندون های پرونئال بلند می شوند و در برخورد با استخوان مچ پا صدا ایجاد می کنند.

در بیماران مبتلا به ناپایداری تاندون پرونئال در سمت خارجی مچ پا، اگر آسیب در مدت زمان کوتاهی رخ داده باشد، می توان با نگه داشتن تاندون در جای خود با گچ، آن را درمان کرد. اگر نگه داشتن تاندون هنوز کار نمی کند، برای جلوگیری از مزمن شدن آسیب، جراحی برای نگه داشتن تاندون در جای خود لازم است تا از ترکیدن استخوان مچ پا جلوگیری شود. پاره شود و مشکلات جدی تری ایجاد کند.

استئوکندریت دیسک مچ پا

استئوکندریت یا OCD (نوعی بیماری مفصلی) مچ پا یکی دیگر از دلایل اصلی زنگ زدن استخوان مچ پا است. بیماری استئوکندریت نوعی ضایعه در سطح فوقانی تالوس است. در شرایط خاصی، مقداری از غضروف و استخوان رشد می‌کند و این رشد استخوانی باعث می‌شود که استخوان مچ پا به پا کند. ، در مفصل مچ پا شل می شود. با حرکت یا استفاده از مچ پا، این تکه شل غضروف و زائده باعث زنگ زدن استخوان مچ پا می شود. افراد مبتلا به OCD معمولاً به روشی به نام آرتروسکوپی مچ پا نیاز دارند.

این روش شامل قرار دادن یک دوربین فیبر نوری کوچک در داخل مچ پا برای مشاهده تمام سطوح داخلی استخوان مچ پا است. گاهی اوقات این قسمت شل شده به جای اصلی خود بازگردانده می شود و ترمیم می شود یا گاهی اوقات باید قسمت شل را برداشته و غضروف را ترمیم و بازسازی کرد تا خطر ابتلا به آرتریت مچ پا به حداقل برسد.

مقاله ارسالی دکتر سوشا: پیشگیری از شکستگی استخوان در پوکی استخوان

© سایت اطلاع رسانی پزشکی و بهداشتی دکتر سوشا

افزودن به علاقه مندی ها 0

زانو زدن یعنی چی؟

آیا متوجه شده اید که هر بار که پاهای خود را راه می روید، خم می کنید یا پاهای خود را دراز می کنید، زانوهای شما صدای تق تق یا صداهای دیگری مانند جیرجیر زدن می دهد؟ آیا نگران هستید که ترکیدن مفصل زانو به چه معناست و برای جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید؟ آنچه احتمالاً می شنوید صداهای آزاردهنده ای است که به عنوان صداهای زانو شناخته می شوند. در انسان، زانوها مسئول تحمل وزن کل بدن هستند. علت زانو درد و علت صدای زانو می تواند به طور غیر منتظره رخ دهد، اما این بدان معنا نیست که شما یک مشکل اساسی دارید. دیده شده است که زنگ مفاصل برای چندین سال بدون ایجاد مشکلات قابل توجهی ادامه دارد. کلیک کردن و ترکیدن که با زانو درد همراه نیست، زمانی رخ می دهد که زانو کمی از محور خارج شده و به بافت های مجاور کشیده شود. با این حال، اگر صداگذاری منظم و همراه با درد باشد، به احتمال زیاد ممکن است به معنای یک مشکل اساسی باشد. هرچه وزن شما بیشتر باشد، فشار بیشتری به زانو وارد می شود که می تواند منجر به آسیب های حاد و آرتروز شود. صداهای دیگر ممکن است در اثر بافت اسکار یا تاندون های طنین دار در شرایط فشار/خلاء کم ایجاد شوند. شرایط فشار پایین مربوط به حباب های بخار موجود در مایع است.
• برخلاف ضربه مکانیکی که بدون درد و متناوب است، ضربه زدن و ضربه زدن زانو ناشی از آرتریت اغلب دردناک است.
• این علائم معمولاً با سایر علائم زانو که نشان دهنده آرتروز است همراه است و شامل درد زانو هنگام راه رفتن، تورم گاه به گاه زانو، سفتی و غیره می شود. و با قرار دادن دست خود روی زانو در حین خم شدن و صاف کردن مفصل می توانید آن را احساس کنید. زانو را خم کرده و صاف کنید و بدون معاینه کامل زانو، می توان گفت که آرتروز زانو یا سایر علل خوش خیم مانند حرکت کشکک/کشکک مشکل است.

علائم زانو درد

علائم زانو درد را بشناسید. برخلاف صدای “طبیعی”، شبیه صدای ترکیدن که می تواند در اثر کشش پا ایجاد شود و بدون درد است، صدای ضربه زدن و ترکیدن زانو به دلیل آرتروز اغلب بسیار دردناک است. خوشبختانه راه های مختلفی برای تشخیص زانو درد وجود دارد:
به دنبال علائمی مانند درد، قرمزی، تورم و سفتی مفاصل هنگام راه رفتن باشید. شایع ترین قسمتی از زانو که به دلیل آرتروز صدا ایجاد می کند، قسمت داخلی زانو است.

چرا زانو صدا می دهد؟

هنگامی که دو سطح ناهموار بدن با هم برخورد می کنند، صدای زانو می تواند ایجاد شود. به عنوان مثال، زمانی که در آرتروز یا آرتریت روماتوئید، غضروف های اطراف مفاصل فرسوده شده و سطوح مفصلی به تدریج به یکدیگر ساییده می شوند یا زمانی که سطح قسمت های استخوان شکسته نزدیک به هم هستند، علت صدای زانو هستند. ضربه زدن و کلیک کردن زانو یکی از علائم شایع شکستگی استخوان است.
با اعمال کمی نیرو بر روی مفصل به راحتی می توان زانو را کلیک کرد که به معنای کلیک کردن آن است. این صدا در اثر ترکیدن حباب های نیتروژن ایجاد می شود که در مایع سینوویال ایجاد می شود. تقریباً هر مفصلی در بدن می تواند از این طریق «کلیک» کند، اما مفاصلی که برای تولید صدا به کمترین نیرو نیاز دارند، مفاصل پا، انگشتان دست و گردن هستند. و هنگامی که گاز از ناحیه دیگری که به طور طبیعی گاز وجود ندارد وارد منطقه شود، کراکلینگ ایجاد می شود و باعث ایجاد یک بینابینی ریوی می شود. به این صداها “خش خش” می گویند. اگرچه ممکن است برای تشخیص موارد آواسازی ناشی از بیماری‌های تنفسی به گوشی پزشکی نیاز باشد، ضربه زدن به زانو اغلب به اندازه‌ای بلند است که گوش انسان بشنود. در صورت بد عمل جراحی، عوارض بعد از جراحی از جمله عفونت های بی هوازی ناشی از باکتری های گونه کلستریدیوم پرفرنجنس که می تواند باعث قانقاریای گازی در بافت ها شود نیز می تواند باعث افزایش ترک خوردن زانو شود. آمفیزم زیر جلدی یا هوای حبس شده در بافت های زیر پوست. منیسک زانو گاهی اوقات در حین انجام فعالیت هایی که فشار یا ضربه مستقیمی به زانو وارد می کند با چرخش یا چرخش با نیروی زیاد پاره می شود. چرخش ناگهانی یا حرکت محوری، نشستن طولانی مدت روی پاها یا بلند کردن اجسام سنگین از علل پارگی مینیسک زانو هستند. بسیاری از ورزشکاران تمایل دارند منیسک زانو خود را پاره کنند. ورزش هایی مانند فوتبال، بسکتبال، تنیس که با چرخش و توقف ناگهانی همراه هستند، احتمال این مشکل را افزایش می دهند.

درمان زانو درد

همانطور که متوجه شدید، صداهایی که باعث ایجاد درد نمی شوند، نباید شما را نگران کند. به جای نگرانی، برخی تمرینات درمانی را امتحان کنید تا به تقویت عضلات و مفصل زانو کمک کند. هرچه فشار کمتری به زانو وارد شود، بهتر است. اگر علائمی غیر از ضربه زدن و کوبیدن زانو دارید، باید برای معاینه و عکسبرداری با اشعه ایکس به پزشک متخصص مراجعه کنید تا به درستی علت زانو زدن شما را تشخیص دهد.

برای زانو زدن درمان وجود دارد و درمان ضربه زانو یکی از گزینه های توصیه شده برای کسانی است که مشکل دائمی ضربه زدن و ضربه زدن زانو دارند. زانو یک مفصل بسیار آسیب پذیر است و مردم همیشه تشویق به مراقبت از آن می شوند. اکثر افراد از صدای زانو رنج می برند، اما همیشه برای درمان صدای زانو عجله نمی کنند زیرا گاهی اوقات این مشکل کوتاه مدت است و ماهیت آن معمولاً مکانیکی است. این نوع صدا شبیه صدای ترک خوردن بدون درد است و با حرکت طبیعی زانو تداخلی ندارد.
اما نوع دیگری از صدای زانو وجود دارد که ماهیت مزمن دارد. این نوع کلیک در افرادی رخ می دهد که علائم اولیه بیماری دژنراتیو مفصلی دارند. این نوع صدای زانو خاص تر است و با ساییدن آشکارتر همراه است و تا حدودی دردناک است. به منظور تسکین درد و بازگرداندن عملکرد طبیعی زانو، درمان برای این گروه از افراد مورد نیاز است. هر یک از این گزینه ها بر اساس عواملی مانند شدت کلیک، وجود یا عدم وجود التهاب و/یا درد و دامنه حرکت مفصل توصیه می شود. روش درمان را می توان به دو گزینه جراحی و غیر جراحی دسته بندی کرد. رفتن به اتاق عمل به عنوان یک گزینه توصیه نمی شود تا زمانی که برخی از گزینه های غیر تهاجمی امتحان شوند.

درمان غیر جراحی

کاهش وزن

یکی از ساده ترین راه ها برای درمان کوبیدن زانو کاهش وزن است. اضافه وزن میزان کاری که زانو باید انجام دهد را افزایش می دهد. اگر فردی بتواند وزن اضافی خود را کاهش دهد و به شاخص توده بدنی طبیعی (BMI) برسد، درد زانو کاهش می یابد زیرا زانو بهتر می تواند وزن بدن را تحمل کند.

تمرینات درمانی

این ورزش همچنین برای افرادی توصیه می شود، به خصوص کسانی که همسترینگ آنها قوی تر از عضلات چهار سر ران است و کسانی که به زندگی نسبتاً کم تحرک ادامه می دهند. ادامه تمرینات کششی همسترینگ، به ویژه تمرینات پا مانند دویدن یا اسکات/اسکات در باشگاه، معمولاً برای ایجاد قدرت و استقامت در مفصل زانو کافی است.

داروهای ضد التهاب تجویز کنید

مسکن هایی برای علت کوبیدن زانو وجود دارد که می توانید در زمانی که ضربه زدن به زانو ملتهب و دردناک می شود مصرف کنید. موفقیت داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن در کاهش برخی علائم مفاصل بیمار زانو در گذشته ثبت شده است. این داروها تنها زمانی توصیه می شوند که مصرف آنها عوارض جانبی مضری برای شما ایجاد نکند. NSAIDهای تجویزی شامل Indocin، Dipro، Relafen و داروهای مختلف دیگر هستند. داروهای ضدالتهاب تجویزی قوی قوی‌تر از انواع بدون نسخه هستند و نشان داده شده است که در درمان درد و التهاب مرتبط با زانو درد مؤثرتر هستند. با این حال، استفاده از این داروهای قوی‌تر نیاز به تأیید پزشک دارد، که معمولاً به این معنی است که فرد باید زانوهای ضربه‌ای را از نظر بالینی معاینه کند. ضربه زدن به زانو می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد که شایع‌ترین آنها موارد شدید (و در صورت مصرف بیش از حد) سوزش سر دل است. البته احتمال زخم معده و آسیب کلیه نیز وجود دارد. همیشه دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

تزریق کورتیزون

کورتیزون یک هورمون استروئیدی است که به طور طبیعی توسط بدن در پاسخ به استرس تولید می شود. (توجه: کورتیزون آن نوع استروئیدی نیست که ورزشکاران و بدنسازان از آن استفاده می کنند و گاهی اوقات سوء استفاده می کنند.) کورتیزون سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند و التهاب را به طور چشمگیری کاهش می دهد. در مورد زانو دردناک، پزشکان ممکن است تصمیم بگیرند که کورتیزون را مستقیماً به مفصل زانو تزریق کنند تا درد و التهاب را کاهش دهند. با این حال، تزریق زودهنگام و مکرر کورتیزون به مفصل در واقع می تواند باعث بدتر شدن غضروف و بدتر شدن درد ناشی از پریدن از زانو شود. به همین دلیل، تزریق کورتیزون به عنوان یک درمان طولانی مدت مناسب نیست.

عمل جراحی

در مورد جراحی با پزشک خود صحبت کنید. در موارد شدید که ضربه زانو با آرتریت همراه است، جراحی ممکن است یک گزینه باشد. اگر کیفیت زندگی شما به دلیل درد زانو بدتر شده است و قبلاً درمان های غیر جراحی را امتحان کرده اید، با پزشک خود در مورد گزینه های جراحی زانو خود صحبت کنید. ترمیم غضروف، آرتروسکوپی زانو و استومی زانو گزینه های رایجی هستند. درمان آرتروز زانو به دقت و مهارت نیاز دارد، بنابراین قبل از تصمیم گیری حتماً همه گزینه ها را با پزشک خود در میان بگذارید.

همانطور که در بالا ذکر شد، روش های جراحی متعددی برای درمان کوبش و ضربه وجود دارد. جراحی برای اصلاح خود زانوی ضربه‌ای انجام نمی‌شود، بلکه برای اصلاح شرایط زمینه‌ای انجام می‌شود تا ضربات دوباره تکرار نشود. هدف اکثر جراحی ها صاف و صیقلی کردن سر مفصلی استخوان های زانو است تا اصطکاک کمتری در حین حرکت ایجاد شود. کندروپلاستی و آرتروپلاستی به روش خراش دادن از جمله رایج ترین جراحی هایی است که انجام می شود. وضعیت مالی نیز در نظر گرفته می شود زیرا روش های غیرجراحی از نظر پولی راحت تر هستند و تنها تا حدی می توانند موثر باشند که ترک های آزار دهنده را برطرف کنند. حفظ سلامتی تضمین می کند که ضربه زدن به زانو هرگز به مشکلی تبدیل نمی شود که باید با آن دست و پنجه نرم کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا