چرا واتساپ چیزی رو دانلود نمیکنه

WhatsApp گاهی اوقات کاربران خود را با مشکلاتی مواجه می کند. در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه فایل دانلود نشدن در واتس اپ و نمایش ندادن عکس و فیلم آن در گالری را رفع کنیم.

با گذشت زمان، واتس اپ وب ویژگی های زیادی دریافت کرد و بیش از پیش به یک اپلیکیشن موبایل تبدیل شد. از جمله امکان آپلود فایل های مختلف، از تصاویر و ویدئوها گرفته تا اسناد با فرمت PDF یا حتی فایل های صوتی. در شرایط عادی، تمامی این فایل ها به سادگی و به راحتی دانلود می شوند. اما گاهی اوقات می بینیم که واتس اپ وب در دانلود آنها با مشکل مواجه می شود. کاربران با کلیک بر روی آن با گزینه دانلود مواجه نمی شوند یا پاسخ خاصی دریافت نمی کنند. این مشکل گاهی اوقات در واتس اپ وجود دارد. در ادامه پس از آموزش دانلود فایل در واتس اپ با نحوه حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ و همچنین حل مشکل عدم نمایش عکس و فیلم واتس اپ در گالری آشنا شدیم. گوش به زنگ باشید.

نحوه دانلود فایل در واتس اپ

دانلود تصاویر و فیلم ها

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

برای دانلود هر نوع تصویری از طریق واتس اپ وب، ابتدا با ورود به صفحه چت مورد نظر، مشاهده خواهید کرد که تصاویر بدون کلیک بر روی گزینه خاصی قابل مشاهده هستند اما هنوز دانلود نشده اند. برای مشاهده روی تصاویر کلیک کنید. سپس مطابق تصویر بر روی گزینه دانلود در بالای صفحه کلیک کنید.

همچنین می توانید با کلیک راست بر روی تصویر و انتخاب گزینه Save Image As و سپس گزینه Save، تصویر مورد نظر را در سیستم خود دانلود کنید. تمامی مراحل دانلود ویدیو نیز یکسان است. تنها تفاوت این است که باید کمی بیشتر برای ویدیو صبر کنید تا گزینه دانلود فعال شود. زیرا در ابتدا این گزینه ضعیف است و کلیک بر روی آن واکنش خاصی ایجاد نخواهد کرد.

دانلود اسناد به صورت PDF، Word و…

آپلود اسناد در واتس اپ وب چندان پیچیده نیست. باید با یک بار کلیک بر روی فایل، پنجره ذخیره فایل را باز کنید و با انتخاب مسیر دانلود فایل مربوطه را در گوشی خود ذخیره کنید.

فایل صوتی را از واتس اپ وب دانلود کنید

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

برای دانلود فایل صوتی از این برنامه ابتدا بر روی فلش کوچک سمت چپ فایل کلیک کنید تا فایل بارگذاری شود. سپس می توانید روی فلش سمت راست کلیک کنید و روی گزینه دانلود کلیک کنید تا فایل در کامپیوتر شما ذخیره شود.

چگونه چندین تصویر را همزمان بارگذاری کنیم

شما نمی توانید همزمان چندین تصویر را در واتس اپ وب انتخاب و دانلود کنید. برای این کار به یک افزونه جداگانه نیاز دارید که بتوانید آن را برای مرورگر کروم دانلود کنید. این افزونه که Image Downloader نام دارد به شما این امکان را می دهد که چندین تصویر را همزمان از وب سایت ها دانلود کنید.

با دانلود این افزونه می توانید صفحه چت مربوطه را در واتس اپ وب باز کنید. با کلیک بر روی گزینه مربوط به افزونه که به صورت فلش آبی رنگ می باشد خواهید دید که تمامی تصاویر چت برای شما نمایش داده می شود. تصاویری که می خواهید دانلود کنید را با کلیک بر روی آنها انتخاب کنید و سپس روی گزینه دانلود کلیک کنید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

پیامی ظاهر می شود که به شما می گوید باید No را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمامی تصاویر را به یکباره دانلود خواهید کرد. اگر روی گزینه Yes کلیک کنید باید برای هر تصویر مکان خاصی را مشخص کنید.

و چگونه مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ وب را حل کنیم…

برنامه (مرورگر) و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید

ما با اساسی ترین راه حل برای هر مشکلی شروع می کنیم، یعنی بستن و راه اندازی مجدد برنامه یا راه اندازی مجدد دستگاه! به این ترتیب ابتدا برنامه را باز و بسته کنید و اگر مشکل شما حل نشد دستگاه را ریستارت کنید. اگر از طریق مرورگر از این برنامه استفاده می کنید، یک بار مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ برطرف شود.

بیشتر بدانید:

اتصال اینترنت را بررسی کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که دستگاه شما به اینترنت متصل است تا مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ برطرف شود. صفحه ای را در مرورگر خود باز کنید و بررسی کنید که دستگاه شما در اتصال به اینترنت مشکلی ندارد. اگر مشکل مربوط به اتصال اینترنت نیست، باید مودم خود را مجددا راه اندازی کنید یا با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید تا مشکل خود را حل کنید.

تاریخ و زمان را بررسی کنید

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برای رفع مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ، باید مطمئن شوید که تاریخ و ساعت دستگاه شما صحیح است. برای انجام این کار در ویندوز، همانطور که در تصویر نشان داده شده است، بر روی قسمت زمان در نوار ابزار ویندوز کلیک کرده و گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید. در پنجره باز شده گزینه Set time automatically و Set time zone را فعال کنید تا ویندوز به طور خودکار منطقه زمانی و ساعت شما را تنظیم کند. در مرحله آخر بر روی گزینه Sync now کلیک کنید تا همگام سازی نهایی انجام شود.

واتساپ وب را دوباره وصل کنید

سعی کنید از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید. نه به معنای باز و بسته شدن برنامه. همانطور که در تصویر مشخص است، با باز شدن اپلیکیشن تحت وب واتس اپ، روی سه نقطه بالای آن کلیک کرده و گزینه Sign out را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، برنامه از شما می‌خواهد با اسکن یک کد QR با گوشی خود، دوباره متصل شوید. با کلیک بر روی سه نقطه در اپلیکیشن موبایل واتس اپ و انتخاب گزینه واتس اپ وب می توانید این کار را انجام دهید. پس از ورود مجدد، سعی کنید فایل خود را آپلود کنید.

غیرفعال کردن سرکوب تبلیغات

اگر از پسوند حذف آگهی در مرورگر خود استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید تا مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ برطرف شود. اگر با این کار مشکل شما حل می شود، پس مشکل از سر شماست. البته غیرفعال کردن حذف تبلیغات فقط می تواند روی این اپلیکیشن تاثیر بگذارد. با بررسی تنظیمات حذف آگهی‌ها، مطمئن شوید که web.whatsapp.com در فهرست وب‌سایت‌های ایمن قرار دارد.

کش و کوکی ها را پاک کنید

در بسیاری از موارد، مشکلات دانلود فایل با پاک کردن کش و کوکی ها حل می شود. این به هیچ وجه اطلاعات مرورگر شما را حذف نمی کند و فقط فایل های موقت را حذف می کند. در اینجا برای رفع مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ، مرورگر کروم و نحوه پاک کردن کش و کوکی ها در این مرورگر را بررسی می کنیم. مرورگر را باز کنید و روی سه نقطه سمت راست بالای برنامه کلیک کنید. در منوی باز شده بر روی گزینه Settings کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات مرورگر دسترسی پیدا کنید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

سپس به پایین اسکرول کرده و روی گزینه Advanced کلیک کنید. در این قسمت Clear browsing data را انتخاب کنید.

در منوی باز شده مطابق تصویر گزینه های Cookies and other site data و Cached images and files را فعال کنید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

سپس بر روی گزینه Clear data کلیک کنید و مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید. با ورود مجدد به برنامه، دوباره فایل را دانلود کنید.

DNS رایانه را به DNS Google تغییر دهید

در برخی موارد تغییر DNS کامپیوتر به DNS گوگل می تواند راه حلی برای مشکل دانلود نشدن فایل در واتس اپ باشد. برای این کار ابتدا باید مطابق تصویر بر روی گزینه Internet در نوار ابزار ویندوز کلیک راست کرده و سپس بر روی گزینه Open Network and Internet Settings کلیک کنید.

در صفحه باز شده روی Change adapter options کلیک کنید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

سپس شبکه فعال خود را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید.

با انتخاب گزینه آخر مطابق تصویر وارد منوی Ethernet Properties می شوید که باید از طریق گزینه Internet Protocol Version 4 وارد صفحه مربوطه شوید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در واتساپ

دو دستورالعمل در انتهای منوی باز شده وجود دارد، باید گزینه Use the following DNS server address را تیک بزنید سپس اعداد زیر را در جدول مقابل وارد کنید.

سرور DNS ترجیحی: 8.8.8.8
سرور DNS جایگزین: 8.4.4.8

در برخی موارد که اینترنت کامپیوتر به دلایل نامعلومی با مشکل مواجه می شود، استفاده از Google DNS می تواند راه حلی باشد.

بیشتر بدانید:

چگونه می توان عکس ها و ویدیوهای واتس اپ را در گالری نشان نداد؟

WhatsApp نه تنها یک پیام رسان بسیار خوب است، بلکه راه حلی مناسب برای تبادل عکس و فیلم بین دوستان، همکاران و اعضای خانواده است. البته مشاهده عکس ها و ویدیوهای آپلود شده با استفاده از خود برنامه چندان جالب نیست، بنابراین ما تمایل داریم فایل های تصویری آپلود شده را با استفاده از گالری مرور کنیم.

اما گاهی اوقات ممکن است همه چیز به این سادگی نباشد و عکس ها و ویدئوهای آپلود شده از طریق واتس اپ در اپلیکیشن گالری گوشی نمایش داده نشوند. این مشکل برای هر دو گوشی اندروید و iOS رخ می دهد، اما دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود، زیرا این دو سیستم عامل با فایل های ویدیویی ارسال شده از طریق واتس اپ رفتار متفاوتی دارند. در ادامه این مقاله یاد گرفتیم که چگونه عکس‌ها و ویدیوهای واتس‌اپ را در گالری نشان دهیم.

1. گوشی را ریستارت کنید

در ابتدا شاید بد نباشد که روش قدیمی راه اندازی مجدد گوشی را امتحان کنید که دردسر کمتری دارد و ممکن است راه حل مناسبی برای مشکل شما باشد. با روشن و خاموش کردن گوشی و استفاده از دکمه مخصوص ریستارت می توانید گوشی را ریستارت کنید.

2. تنظیمات نمایان بودن رسانه را در اندروید فعال کنید

در سیستم‌عامل اندروید، پس از دانلود هر فایل ویدیویی یا تصویری در واتس‌اپ، آن فایل‌ها به‌طور خودکار در برنامه گالری گوشی در دسترس خواهند بود و فرقی نمی‌کند گوشی اندرویدی شما چه مدلی باشد.

با این حال، واتس اپ برای حفظ حریم خصوصی کاربران، قابلیت جدیدی به نام Media Visibility را معرفی کرده است که عکس ها و ویدئوهای آپلود شده از طریق این اپلیکیشن را در گالری مخفی می کند. بنابراین یکی از دلایل عدم نمایش عکس های واتس اپ در گالری ممکن است به دلیل همین ویژگی باشد.

دو راه برای تغییر تنظیمات نمایان بودن رسانه وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

راه اول: فعال کردن Media visibility برای تمام مخاطبان

مرحله اول: WhatsApp را باز کنید و از طریق نماد سه نقطه در سمت راست بالای برنامه به بخش تنظیمات بروید.

مرحله دوم: با ورود به قسمت Chats، گزینه media visibility را با تغییر حالت سوئیچ آن فعال کنید تا سوئیچ سبز شود. با این کار تمامی فایل های تصویری دریافتی از طریق واتس اپ در اپلیکیشن گالری شما مخفی می شوند و می توانید آن ها را مشاهده کنید.

راه دوم: فعال کردن Media visibility برای یک یا چند مخاطب خاص

اگر در دیدن تنها فایل های تصویری آپلود شده توسط برخی از بینندگان خود در گالری مشکل دارید، ممکن است ویژگی نمایان بودن رسانه فقط برای آنها غیرفعال شده باشد. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید این ویژگی را برای این مخاطب(ها) فعال کنید.

مرحله 1: چت مخاطب مورد نظر خود را باز کنید و روی نام آنها (یا نام گروه) ضربه بزنید.

مرحله 2: روی Media Visibility ضربه بزنید و Yes را در پاسخ تایید انتخاب کنید.

اگر قابلیت مشاهده رسانه را فعال کنید، از این پس فقط فایل های تصویری که برای شما ارسال می شوند در گالری قابل مشاهده خواهند بود. برای مشاهده عکس ها و ویدیوهای قدیمی، باید از یک برنامه کاوشگر فایل استفاده کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی مانند نکات زیر انجام دهید.

3. کش واتس اپ را در اندروید پاک کنید

مرحله 1: منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و به بخش Apps یا Apps & Notifications بروید.

مرحله 2: WhatsApp را در زیر شاخه All Apps پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

مرحله 3: از صفحه نمایه ای که باز می شود، Storage و سپس Clear cache را انتخاب کنید و سپس گوشی را ریستارت کنید.

توجه داشته باشید که پاک کردن کش واتس اپ، چت ها و رسانه های آنها را پاک نمی کند، اما گزینه Clear storage یا Clear data این کار را انجام می دهد.

4. قابلیت Save to Camera Roll را در آیفون فعال کنید

برخلاف اندروید، عکس‌های واتس‌اپ در آیفون پس از دانلود به‌طور خودکار در Photos یا هر برنامه گالری دیگری نمایش داده نمی‌شوند و برای مشاهده آن‌ها در برنامه گالری پیش‌فرض گوشی خود، یا باید هر عکس را به صورت دستی ذخیره کنید یا از عملکرد ذخیره استفاده کنید. فعال کردن برای رول دوربین. فقط در صورت انجام یکی از این دو کار، می توانید عکس های آپلود شده در واتس اپ را از طریق گالری مشاهده کنید.

برای فعال کردن این قابلیت، واتس اپ را باز کرده و وارد قسمت تنظیمات شوید. با زدن گزینه Chats در صفحه باز شده Save to Camera Roll را پیدا کرده و سوییچ آن را روشن کنید.

5. Photo Access را در آیفون فعال کنید

برای اینکه واتس اپ بتواند عکس ها و فیلم های ارسال شده توسط واتس اپ را دانلود کند، باید به آنها دسترسی داشته باشد. بنابراین، اگر به دنبال راه حلی برای مشکل عدم نمایش عکس های واتس اپ در گالری هستید، باید از فعال بودن این دسترسی اطمینان حاصل کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی خود بروید و به پایین اسکرول کنید تا WhatsApp را پیدا کرده و وارد تنظیمات آن شوید. سپس روی Photos ضربه بزنید و گزینه Read & Write را انتخاب کنید.

6. عکس های اضافی را حذف کنید

اگر تعداد زیادی عکس و فیلم در واتس اپ ارسال کنید، ممکن است فضای ذخیره عکس و فیلم تمام شود و در این صورت عکس ها در گالری نمایش داده نمی شوند. راه حل این مشکل واضح است: شما باید عکس های اضافی خود را با استفاده از یک برنامه کاوشگر فایل یا مستقیماً از طریق خود WhatsApp حذف کنید.

7. Google Photos را مرور کنید

اگر از Google Photos به‌عنوان برنامه پیش‌فرض گوشی خود استفاده می‌کنید و از ویژگی‌های «حذف کپی محلی» یا «آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی دستگاه» استفاده کرده‌اید، احتمالاً مشکل نمایش داده نشدن عکس‌های واتس‌اپ در گالری از اینجا ناشی می‌شود. اگر از موارد بالا استفاده کنید، عکس‌ها از دستگاه حذف می‌شوند، اما همچنان از طریق سرویس Google Photos در دسترس خواهند بود.

8. واتس اپ را به روز کنید

همیشه این احتمال وجود دارد که باگ های موجود در برنامه ها مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد کنند. در مورد واتس اپ هم همینطور است. اگر از نسخه به روز شده این برنامه استفاده نمی کنید، به بازار اپلیکیشن سیستم عامل خود بروید و واتس اپ را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

آخرین راه حل: واتس اپ را دوباره نصب کنید

اگر روش های بالا را امتحان کردید و هیچ کدام مشکل نمایش نشدن عکس های واتس اپ در گالری گوشی شما را حل نکرد، به عنوان آخرین راه حل، واتس اپ را حذف و دوباره نصب کنید. احتمالاً پس از نصب مجدد می توانید عکس ها و فایل های تصویری دریافتی را در گالری خود مشاهده کنید.

اما قبل از آن، مطمئن شوید که از طریق ویژگی پشتیبان گیری موجود در برنامه WhatsApp، از چت های خود در Google Drive (اندروید) یا iCloud (iPhone) نسخه پشتیبان تهیه کنید. زیرا با حذف واتس اپ تمام چت ها، تنظیمات، فایل ها و سایر داده ها از حساب شما حذف می شود.

بیشتر بدانید:

.

منبع: guidancetech and guidancetech

واتس اپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان است. بیش از 10 درصد از مردم هر ماه این برنامه را فعال می کنند. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد مشکل آپلود نکردن عکس و آپلود نکردن فیلم و غیره صحبت کنیم. در واتس اپ و پیشنهاد راهکارهایی برای رفع مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتس اپ. امیدواریم این پست مورد توجه شما قرار گیرد.

مشکل آپلود نکردن عکس و ارسال فیلم در واتس اپ را حل کنید

نحوه رفع ناتوانی در ذخیره، ارسال یا دانلود عکس ها و فیلم ها در Whatsapp

به‌طور پیش‌فرض، واتس‌اپ در iOS 7 همه رسانه‌های دریافتی را در Camera Roll آیفون شما ذخیره می‌کند. اگر به دلایلی واتس‌اپ ذخیره عکس‌ها و ویدیوها را در رول دوربین شما متوقف کرده است، چند روش وجود دارد که باید بررسی کنید. مطمئن شوید که دانلود عکس و ویدیو در واتس اپ غیرفعال نیست. قبل از انجام هر کاری، مطمئن شوید که واتس اپ را به آخرین نسخه به روز کرده اید. App Store را باز کنید و روی منوی به‌روزرسانی ضربه بزنید و مطمئن شوید که WhatsApp منتظر به‌روزرسانی نیست. اما اگر آخرین نسخه واتس اپ برای iOS وجود دارد، روی آپدیت ضربه بزنید.

مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتساپ را حل کنید

WhatsApp را در دستگاه آیفون خود باز کنید. روی منوی تنظیمات ضربه بزنید. روی تنظیمات چت ضربه بزنید. دکمه Record Media Input را فعال کنید. از دوستتان بخواهید عکس یا ویدیویی برای شما بفرستد. حال بررسی کنید که آیا مشکل آپلود نکردن عکس و فیلم در واتس اپ شما حل شده است یا خیر.

اگر اعلان‌های واتس‌اپ نمایش داده نمی‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم پست 3 راه برای رفع عدم نمایش هشدارهای پیام جدید در تلگرام، اینستاگرام، واتس‌اپ و غیره را مطالعه کنید.

مشکل دانلود نشدن تصاویر در واتس اپ

گاهی اوقات، حتی زمانی که Save Incoming Media را فعال کرده اید، واتس اپ هنوز نمی تواند عکس ها و ویدیوهای شما را در دوربین ذخیره کند. مشکل دانلود نشدن تصاویر و ویدیوها در واتس اپ عمدتاً به این دلیل است که دسترسی واتس اپ را به برنامه Photos مسدود کرده اید. حتی ممکن است تصادفی رخ داده باشد. یعنی وقتی از واتس اپ خواسته می شود به برنامه Photos دسترسی داشته باشد؟ شما به طور تصادفی روی Disallow کلیک کردید.

به تنظیمات → حریم خصوصی → عکس ها بروید. در لیست برنامه های نمایش داده شده، مطمئن شوید که سوئیچ Whatsapp روشن است. از واتس اپ خارج شوید برنامه را دوباره راه اندازی کنید. از دوستان خود بخواهید برای شما عکس بفرستند. حال بررسی کنید که آیا مشکل دانلود نشدن تصاویر در واتس اپ حل شده است یا خیر.

اگر دو روش توضیح داده شده در بالا برای شما کار نمی کند، سعی کنید برنامه WhatsApp را به طور کامل حذف کنید. سپس برنامه را دوباره نصب کنید. واتس اپ آپدیت جدیدی را آماده می کند و نسخه های قبلی را ظرف یک ماه حذف می کند. اگر واتس اپ از شما می خواهد که اجازه دسترسی به برنامه Photos را بدهید، Allow را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن و پخش نشدن عکس و فیلم در واتس اپ

اگر عکس‌هایتان در واتس‌اپ باز نمی‌شوند یا ویدیوها پخش نمی‌شوند، به تنظیمات > استفاده از داده بروید. اکنون بررسی کنید که آیا گزینه های تصاویر و ویدیوها در رومینگ، هنگام اتصال به وای فای، هنگام استفاده از داده برای شما در حالت انتخابی هستید یا خیر. اگر نه، این گزینه ها را انتخاب کنید و گوشی خود را ریستارت کنید.

برای حذف خودکار عکس های دانلود شده واتس اپ، آموزش حذف خودکار عکس های استفاده نشده و دانلود شده در تلگرام، واتس اپ، هایک، لاین و … را مطالعه کنید.

حافظه پنهان و داده ها را برای رفع مشکل دانلود نشدن عکس ها و فیلم های واتس اپ پاک کنید

گاهی اوقات، با پاک کردن کش و داده ها، می توانید مشکل دانلود نشدن کش را در واتس اپ برطرف کنید. برای این کار به Settings > Data & Storage > Storage Usage رفته و روی Clear Cache ضربه بزنید. در این صفحه می توانید روی پاک کردن داده ها کلیک کنید تا داده های برنامه پاک شود.

دو ویژگی مخفی واتس اپ را بخوانید و با ویژگی های واتس اپ بیشتر آشنا شوید.

روش‌های دیگر برای رفع آپلود نشدن تصویر نمایه، ویدیوهای آپلود شده و غیره در واتساپ

به طور خلاصه، برخی از رایج ترین دلایل آپلود نکردن عکس و فیلم در واتس اپ شامل موارد زیر است:

اتصال اینترنت شما ممکن است ضعیف باشد. در صورت امکان با اینترنت قوی تر به WhatsApp متصل شوید.

ممکن است تاریخ و ساعت در گوشی شما اشتباه تنظیم شده باشد. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Data and time را انتخاب کنید و تاریخ و ساعت را به درستی تنظیم کنید.

ممکن است کارت SD شما خراب شده باشد و باید آن را تعویض کنید.

کارت حافظه شما ممکن است فضای کافی نداشته باشد. با حذف فایل‌ها و برنامه‌هایی که نیاز ندارید یا حافظه خود را ارتقا دهید. می توانید کارت حافظه خود را فرمت کنید.

کارت حافظه شما ممکن است در حالت فقط خواندنی باشد.

اکثر این روش ها را قبلا در پست 7 راه حل مشکل عدم ارسال، پخش و باز کردن عکس، فیلم و … توضیح داده ایم. در تلگرام که در صورت تمایل می توانید آن را بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا با روش هایی که امروز در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم مشکل باز نشدن عکس و فیلم در واتس اپ خود را حل کرده اید؟ اگر روش دیگری برای رفع مشکل آپلود نکردن عکس‌های واتس‌اپ می‌شناسید، یا نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً آن‌ها را در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج دانلود فایل در اپلیکیشن واتس اپ را بررسی کنیم و 7 راه حل برای رفع آنها را به شما معرفی کنیم.

با گذشت زمان، واتس اپ وب ویژگی های زیادی دریافت کرد و بیش از پیش به یک اپلیکیشن موبایل تبدیل شد. از جمله امکان آپلود فایل ها، تصاویر روی فیلم ها، اسناد با فرمت PDF یا حتی فایل های صوتی.

در شرایط عادی، تمامی این فایل ها به سادگی و به راحتی دانلود می شوند. اما گاهی اوقات می بینیم که واتس اپ وب در دانلود آنها با مشکل مواجه می شود. کاربران با کلیک بر روی آن با گزینه دانلود مواجه نمی شوند یا پاسخ خاصی دریافت نمی کنند.

در این مواقع دانلود این فایل ها روی گوشی بدون مشکل انجام می شود. یعنی مشکل از فایل نیست و باید راه حل را در کامپیوتر خود پیدا کنیم. در ادامه 7 روش برای حل این مشکلات را معرفی می کنیم.

ابتدا این مورد را بررسی می کنیم که دانلود فایل ها در واتس اپ وب به روش های مختلفی انجام می شود.

نحوه دانلود فایل ها در واتس اپ وب

دانلود تصاویر و فیلم ها

برای دانلود هر نوع تصویر از طریق واتس اپ وب، ابتدا با ورود به صفحه چت مورد نظر، مشاهده خواهید کرد که تصاویر بدون کلیک بر روی گزینه خاصی قابل مشاهده هستند. اما هنوز آپلود نشده اند. برای مشاهده روی تصاویر کلیک کنید. سپس مطابق تصویر بر روی گزینه دانلود در بالای صفحه کلیک کنید.

همچنین می توانید با کلیک راست بر روی تصویر و انتخاب گزینه Save Image As و سپس گزینه Save، تصویر مورد نظر را در سیستم خود دانلود کنید. تمام مراحل برای ویدیو نیز یکسان است. تنها تفاوت این است که باید کمی بیشتر برای ویدیو صبر کنید تا گزینه دانلود فعال شود. زیرا در ابتدا این گزینه تاریک است و با کلیک بر روی آن واکنش خاصی ایجاد نخواهد کرد.

دانلود اسناد به صورت PDF، Word و…

آپلود اسناد در واتس اپ وب چندان پیچیده نیست. با کلیک بر روی فایل، پنجره ذخیره فایل باز می شود و می توانید با انتخاب مسیر دانلود فایل مربوطه را در گوشی خود ذخیره کنید.

فایل صوتی را از واتس اپ وب دانلود کنید

برای دانلود فایل صوتی از این برنامه ابتدا بر روی فلش کوچک سمت چپ فایل کلیک کنید تا فایل بارگذاری شود. سپس می توانید روی فلش سمت راست کلیک کنید و روی گزینه دانلود کلیک کنید تا فایل در کامپیوتر شما ذخیره شود.

چگونه چندین تصویر را همزمان بارگذاری کنیم

شما نمی توانید چندین تصویر را با هم در واتس اپ وب انتخاب و آپلود کنید. برای این کار به یک افزونه جداگانه نیاز دارید که می توانید از طریق این لینک برای مرورگر کروم دانلود کنید. این افزونه که Image Downloader نام دارد به شما این امکان را می دهد که چندین تصویر را همزمان از وب سایت ها دانلود کنید.

با دانلود این افزونه می توانید صفحه چت مربوطه را در واتس اپ وب باز کنید و با کلیک بر روی گزینه مربوط به افزونه که به صورت فلش آبی رنگ است، مشاهده کنید که تمامی تصاویر موجود در چت برای شما نمایش داده می شود. . با کلیک بر روی تصویر مورد نظر خود را برای دانلود انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه دانلود کلیک کنید.

پیامی ظاهر می شود که به شما می گوید باید No را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمامی تصاویر را به یکباره دانلود خواهید کرد. اگر روی گزینه Yes کلیک کنید باید برای هر تصویر مکان خاصی را مشخص کنید.

و راه حل برای حل مشکلات چیست؟

برنامه (مرورگر) و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید

ما با اساسی ترین راه حل برای هر مشکلی شروع می کنیم، یعنی بستن و راه اندازی مجدد برنامه یا راه اندازی مجدد کامپیوتر! به این ترتیب ابتدا برنامه را باز و بسته کنید و اگر مشکل شما حل نشد کامپیوتر را ریستارت کنید. اگر از این برنامه از طریق مرورگر استفاده می کنید، یک بار مرورگر خود را ریستارت کنید.

اتصال اینترنت را بررسی کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که رایانه شما به اینترنت متصل است. صفحه ای را در مرورگر خود باز کنید و بررسی کنید که کامپیوتر مشکلی برای اتصال به اینترنت ندارد. اگر مشکل مربوط به اتصال اینترنت نیست، باید مودم خود را مجددا راه اندازی کنید یا با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید تا مشکل خود را حل کنید.

تاریخ و زمان را بررسی کنید

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مطمئن شوید که تاریخ و ساعت رایانه شما صحیح است. برای انجام این کار در ویندوز، همانطور که در تصویر نشان داده شده است، بر روی قسمت زمان در نوار ابزار ویندوز کلیک کرده و گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده گزینه Set time automatically و Set time zone را فعال کنید تا ویندوز به طور خودکار منطقه زمانی و ساعت شما را تنظیم کند. در مرحله آخر بر روی گزینه Sync now کلیک کنید تا همگام سازی نهایی انجام شود.

واتساپ وب را دوباره وصل کنید

سعی کنید از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید. نه به معنای باز و بسته شدن برنامه. همانطور که در تصویر مشخص است، زمانی که اپلیکیشن تحت وب واتس اپ باز شد، روی سه نقطه بالا کلیک کرده و گزینه Sign out را انتخاب کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، برنامه از شما می‌خواهد با اسکن یک کد QR با گوشی خود، دوباره متصل شوید. با کلیک بر روی سه نقطه در اپلیکیشن موبایل واتس اپ و انتخاب گزینه واتس اپ وب می توانید این کار را انجام دهید. با ورود دوباره فایل را دانلود کنید.

غیرفعال کردن سرکوب تبلیغات

اگر از افزونه حذف تبلیغات در مرورگر خود استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید. اگر این مشکل شما را حل کرد، پس مشکل از آن شماست. البته غیرفعال کردن حذف تبلیغات فقط می تواند روی این اپلیکیشن تاثیر بگذارد. با بررسی تنظیمات حذف آگهی، مطمئن شوید که web.whatsapp.com در لیست وب سایت های ایمن قرار دارد.

کش و کوکی ها را پاک کنید

در بسیاری از موارد، مشکلات دانلود فایل را می توان با پاک کردن کش و کوکی ها حل کرد. این به هیچ وجه اطلاعات مرورگر شما را حذف نمی کند و فقط فایل های موقت را حذف می کند. در اینجا قصد داریم مرورگر کروم و نحوه پاک کردن کش و کوکی ها در این مرورگر را بررسی کنیم.

مرورگر را باز کنید و روی سه نقطه سمت راست و بالای برنامه کلیک کنید. در منوی باز شده بر روی گزینه Settings کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات مرورگر دسترسی پیدا کنید.

سپس به پایین اسکرول کرده و روی گزینه Advanced کلیک کنید. در این قسمت Clear browsing data را انتخاب کنید.

در منوی باز شده مطابق تصویر گزینه های Cookies and other site data و Cached images and files را فعال کنید.

سپس بر روی گزینه Clear data کلیک کنید و مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید. با ورود مجدد به برنامه، دوباره فایل را دانلود کنید.

DNS رایانه را به DNS Google تغییر دهید

در برخی موارد، تغییر DNS کامپیوتر به DNS گوگل می تواند مشکل دانلود فایل را برطرف کند. برای این کار باید روی گزینه Internet در نوار ابزار ویندوز کلیک راست کرده و روی Open Network and Internet Settings کلیک کنید.

در صفحه باز شده روی Change adapter options کلیک کنید.

شبکه فعال خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید.

با انتخاب گزینه آخر مطابق تصویر وارد منوی Ethernet Properties می شوید که با انتخاب Internet Protocol Version 4 وارد صفحه مربوطه می شوید.

دو دستورالعمل در انتهای منوی باز شده وجود دارد، باید گزینه Use the following DNS server address را تیک بزنید سپس اعداد زیر را در جدول مقابل وارد کنید.

سرور DNS ترجیحی: 8.8.8.8
سرور DNS جایگزین: 8.8.4.4

در برخی موارد که اینترنت کامپیوتر به دلایل نامعلومی دچار مشکل می شود، استفاده از Google DNS می تواند راه حلی باشد. همچنین می توانید آدرس 8.4.4.8 را در قسمت Alternate DNS امتحان کنید.

امیدواریم راه حل های فوق در حل مشکل شما به شما کمک کند. اگر مشکلات برطرف نشد، می توانید برنامه وب واتس اپ را از طریق این لینک دانلود کنید و آن را به عنوان یک برنامه جداگانه تجربه کنید، که معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

منبع: guidancetech

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا