چرا همه از امبر هرد بدشون میاد

زمانی که جانی دپ در پرونده بریتانیا علیه امبر هرد شکست خورد، برادران وارنر. Entertainment از او خواست که سریال Fantastic Beasts را ترک کند، اما هرد با وجود از دست دادن امبر هرد در دادگاه ایالات متحده در سال گذشته، همین موضوع را رد کرد. در واقع، برادران وارنر. به تازگی اعلام کرد که امبر هرد علیرغم تمامی شایعات تایید شده، از دنباله جدید آکوامن حذف نخواهد شد.

در آخرین رویداد CinemaCon، تصاویری از جدید Aquaman: The Lost Kingdom منتشر شد که در پایان سال 2023 اکران می شود. در کمال تعجب، شخصیت مرا با بازی امبر هرد در صحنه هایی از این فیلم به نمایش درآمد و از دست دادن کنترل به طرفداران جانی دپ. به خاطر داشته باشید که خود جیسون موموآ کسی بود که ظاهراً می‌خواست هرد با وجود مشکلات حقوقی که با آن روبرو بود، جایگاه خود را در فیلم حفظ کند.

چه چیز دیگری در تریلر آکوامن نشان داده شد؟

CinemaCon مکانی است که در آن بسیاری از پروژه های جدید از طریق یک فیلم بلند کامل یا تریلرهای آن نمایش داده می شود. در فیلم جدید «آکوامن: پادشاهی گمشده» تنها افرادی که در جلسه حضور داشتند می توانستند این تیزر را ببینند.

چرا بسیاری از مردم فکر می کنند امبر هرد دروغ می گوید؟

این فیلم دکتر استفن شین با بازی راندال پارک و شخصیت بلک مانتا یحیی عبدالمتین دوم را نشان می دهد که با نیزه سیاه قدرتمند سه سر به جهان زمین حمله می کند. علاوه بر این، ما آتلانا را با بازی نیکول کیدمن در یک صحنه می بینیم و متوجه بازگشت او به داستان می شویم. این فیلم همچنین نشان می دهد که آرتور کری باید با برادر ناتنی خود اوشن استاد همکاری کند.

آزار و اذیت سایبری بی سابقه امبر هرد و طرفدارانش در جریان دعوا با جانی دپ

اما چیزی که احتمالاً باعث ناراحتی و عصبانیت بسیاری از افراد شد، قرار دادن Mera در پایان تریلر بود، این فقط یک نگاه کوتاه بود اما کافی بود تا اینترنت را به آتش بکشد. برای طرفداران جانی دپ، گنجاندن هرد در فیلم مضحک است، اما آنها فراموش کرده‌اند که چگونه زنان در طول دهه‌ها، به‌ویژه در صنعت فیلم، از حق حقوق محروم شده‌اند.

انتقاد شدید از وکیل امبر هرد: “سکوت او در دادگاه عواقب جهانی برای زنان دارد”

دپ کسی است که پس از پایان شکایت بیشترین تمجید را دریافت کرد، اما هر دو اشتباهات وحشتناکی در رابطه خود مرتکب شدند. این نشان می دهد که ما چقدر به عنوان یک جامعه تنزل یافته ایم و چگونه زنان در مقایسه با مردان همچنان طرد شده یا بدرفتاری می شوند.

منبع تصویر: Getty Images

امبر هرد، هنرپیشه هالیوود، در جلسه چهار هفته گذشته دادگاه، در جعبه شاهد حاضر شد و گفت که همسر سابقش، جانی دپ، یکی از بازیگران مشهور، او را در زمان عصبانیت و افزایش ضربات مکرر کتک می‌زند. -افزایش ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل؛ به گفته او، آقای دپ به یک “چیز وحشتناک” تبدیل شده بود.

خانم هرد در آن جلسه مدعی شد که رفتار خشونت آمیز جانی دپ در سال 2012 و تنها یک سال پس از شروع رابطه آنها آغاز شد.

جانی دپ از امبر هرد به دلیل ارسال مقاله ای که در آن خود را قربانی خشونت خانگی معرفی می کند، شکایت کرد. جانی دپ در طول شهادت قبلی خود در دادگاه هرگونه تخلفی را رد کرد.

خانم هرد هنگام باز کردن اظهارات شاهد خود گفت: “من از کلمات برای توصیف دردناک بودن این وضعیت خسته هستم.”

خانم هرد، 36 ساله، در طی چندین ساعت شهادت در روز چهارشنبه در ویرجینیا، توضیح داد که چگونه “عشق” او به جانی دپ “کاریزماتیک” یک سال پس از شروع آن با اولین سیلی وی آلوده شد.

امبر هرد احساسی در طول شهادتش گفت که جانی دپ، 58 ساله، وقتی توضیح او را برای خالکوبی “وینو” روی بازویش مسخره کرد، به صورت او سیلی زد.

پس از جدایی آقای دپ از وینونا رایدر، این بازیگر بخشی از نام خالکوبی شده خود را حذف کرد.

خانم هرد گفت: “من خندیدم چون فکر می کردم او شوخی می کند. اما او به من سیلی زد. در حالی که هنوز می خندیدم او را تماشا کردم، زیرا فکر می کردم او می خواهد بخندد تا بگوید این یک شوخی است. اما او دوباره به من سیلی زد. من هرگز آن را فراموش نمی کنم.

آقای دپ این حادثه را رد کرد و در شهادت خود گفت که این ادعا “برای او منطقی نبود”.

منبع تصویر: Getty Images

خانم هرد گفت جانی دپ در تلاش بود اعتیاد خود را به مواد مخدر که از نوشیدن الکل گرفته تا مصرف “مقدار زیادی” کوکائین را در بر می گرفت، پنهان کند. او ادعا کرد که آقای دپ، تحت تأثیر الکل و مواد مخدر، در چندین نوبت به او سیلی زد و به او دست زد، اما ناپدید شد و پس از بازگشت به آرامی به او دلداری داد.

او همچنین ادعا کرد که آقای دپ پس از مشاجره در یک مهمانی در هیکسویل، کالیفرنیا، در حالی که تحت تأثیر مواد مخدر بود، اندام تناسلی او را برای یافتن مواد مخدر جستجو کرد.

بیشتر بدانید:

امبر هرد ادعا می کند که سال ها توسط یک مرد بسیار مشهور مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. اما چرا بسیاری از مردم از او متنفرند؟ کدام زنان را برای باور کردن انتخاب می کنیم؟

امبر هرد هفته هاست که در دعوای افترای جانی دپ صحبت کرده است. او به جزئیات ادعای خود در مورد سوء استفاده و خشونت جانی دپ پرداخت، اما طرفداران این بازیگر بارها او را به دروغگویی متهم کرده و او را “ملکه درام” خطاب کرده اند. نوشته اند که «اشک تمساح می ریزد»، «فقط از خودش حرف می زدند»، «چه فیلمی بازی می کند» و «واقعاً یک اثر هنری است». او در دادگاه به استفاده از کوکائین متهم شد و گفت که دیالوگ های یک فیلم را کپی کرده است.

در چهار هفته گذشته، هرد و دپ تصویری دلخراش از ازدواج کوتاه اما پر دردسر خود ارائه کرده اند. شهادت هر دو طرف دردناک و دشوار بود: وکلای هرد ساعت‌ها به انتقاد از دپ برای مصرف مواد پرداختند و شاهدان ادعا کردند که هرد از اختلالات شخصیتی از جمله اختلال شخصیت نمایشی رنج می‌برد.

مهم نیست که شواهد در دادگاه چقدر بد به نظر می‌رسند، رسانه‌های اجتماعی داستان متفاوتی را بیان می‌کنند: اینستاگرام و TikTok مملو از میم‌هایی هستند که دپ را قربانی و هرد را مهاجم نشان می‌دهند. فردی که قصد دارد به شغل همسر سابق خود آسیب برساند. اما چرا به نظر می رسد بسیاری از مردم از او متنفرند، حتی اگر در اینجا زنی جزئیات دردناک سوء استفاده یک مرد مشهور از او را بازگو می کند؟

این احساسات ضد شنیده به سرعت فراتر از بخش نظرات در رسانه های اجتماعی گسترش یافت و مجموعه ای از الگوهای رفتاری به افتخار جانی دپ ایجاد شد. با این حال، هرد هرگز ادعا نکرد که رابطه آنها عالی است. او در جایگاه اعتراف کرد که سر دپ فریاد می‌کشید، او را با نام‌های زشت خطاب می‌کرد و گاهی اوقات به او ضربه می‌زد.

طرفداران دپ به دستگیری او در سال 2009 در پی مشاجره با شریک سابقش، تاسیا ون ری، اشاره می کنند تا دلیلی بر این باشد که او عادت به قلدری به شرکای سابق خود داشته است. با این حال، ون ری قبلا گفته بود که پلیس به اشتباه هرد را در این حادثه متهم کرده است.

یکی از افرادی که دادگاه نمی شناخت الن بارکین بود. این بازیگر و تهیه کننده آمریکایی در بیانیه ای گفت که در مدت کوتاهی که او و دپ با هم قرار داشتند، یک بار دپ یک بطری مشروب به سمت او پرتاب کرد. دپ در محاکمه خود در بریتانیا انگیزه بارکین را “کینه” خواند زیرا معتقد بود که او احساسات الن بارکین را متقابل نکرده است.

شاهدان دپ هرد را فردی خواستار و بی ثبات توصیف کردند و یک مشاور ازدواج که با این زوج کار می کرد گفت که این دو درگیر “سوءاستفاده متقابل” بودند. این اصطلاحی نیست که کارشناسان خشونت خانگی دوست دارند از آن استفاده کنند، زیرا قدرت نابرابر و ارعاب ذاتی خشونت شریک جنسی را نادیده می گیرد. «دفاع از خود» اصطلاح دقیق‌تری است و شهادت هرد چرخه‌ای را دنبال می‌کند که در آن حسادت‌های دپ، ناشی از اعمال خلاف ادعایی او، به مشاجره‌های شدید این زوج دامن می‌زند. او گفت که دپ سعی کرد او را از اقدام منصرف کند و به او اطمینان داد: “تو مجبور نیستی کار کنی، بچه، من از تو مراقبت خواهم کرد.” و او را به خاطر پذیرفتن نقش هایی که مستلزم سکس و صحنه های بوسیدن است، مورد انتقاد قرار داد.

به گفته هرد، اعتیاد دپ به مواد مخدر او را به دو شخصیت متمایز تبدیل کرده بود: یک شریک دلسوز و سخاوتمند زمانی که هوشیار بود و یک هیولای خشن و غیرمنطقی در هنگام مصرف مواد. وقتی طرفداران دپ هرد را به سوء استفاده از ثروت و موقعیت بازیگر متهم می کنند، به طور ضمنی عدم تعادل قدرت را تشخیص می دهند. هر دو بازیگر هستند، اما یکی از آنها موفق تر، تحسین شده و تاثیرگذارتر است. یکی از این دو سه بار نامزد اسکار شد. یکی نام آشناست و دیگری در میدان این دعوای حقوقی شهرت بیشتری دارد.

طرفداران دپ همچنین توانایی عجیبی در گرفتن شواهد ارائه شده توسط هرد دارند و سپس آن ها را علیه خود تبدیل می کنند. ویدئویی از دپ در حال زدن لیوان و پایین انداختن یک بطری الکل به توانایی هرد در تقلب نسبت داده می شود. آنها انگیزه های این زن را زیر سوال می برند: چرا او از ابتدا فیلم را ضبط کرد؟

پیام هایی وجود دارد که دپ در سال 2013 برای دوستش پل بتانی ارسال کرد و در مورد غرق شدن هرد و سوختن بدن او صحبت کرد. یکی که محاکمه این زوج را از تلویزیون تماشا کرد، نوشت: “این پست ها اشتباه به نظر می رسند، اما او به هر حال با دپ ازدواج کرد.”

اگر این روزها سرزنش شدن غیر وجدان و غیر وجدان است، با نگاه کردن به نحوه صحبت مردم در مورد هرد متوجه نمی شوید. حتی شرکت لوازم آرایشی میلانی با انتشار یک ویدیوی تیک توک وارد عمل شد تا ادعاهای مطرح شده در اظهارات اولیه مبنی بر استفاده هرد از کانسیلرهای شرکت برای پوشاندن کبودی‌هایش را رد کند.

پیش از این ایرلند بالدوین درباره ماجرای جنجالی این زوج در اینستاگرامش نوشته بود: “من زنان زیادی را می شناسم که چنین هستند. آنها فریبکار و بی روح هستند و از زنانگی خود برای بازی در نقش قربانی استفاده می کنند و دنیا را علیه مردان می چرخانند. . زیرا ما در یک زندگی می کنیم. جامعه ای که در آن خیلی خوب است که بگوییم مردان ترسناک ترین موجودات هستند.”

ادعاهای نادرست خشونت خانگی بسیار نادر است. با در نظر گرفتن این دادگاه، می توانید دلیل آن را درک کنید. گذراندن مراحل قانونی غم و اندوه بی امان مصدوم را دوباره نمایان می کند و قطعاً به نفع بازماندگان نیست. اگر تلافی کنید، اغلب از شما به عنوان همدست مهاجم یاد می شود. با این حال، به نظر می رسد که این ایده که زنان برای فریب مردان بی گناه داستان می سازند هرگز از بین نمی رود. وکلای هاروی واینستین، تهیه کننده آمریکایی، متهم به آزار جنسی در سال 2017، متهمان را به عنوان دروغگویان تحت تاثیر شهرت و پول معرفی کردند. بیل کازبی، کمدین آمریکایی که یک سال بعد به اتهام تجاوز جنسی متهم شد، بارها همین ادعا را مطرح کرد. وودی آلن همچنین اتهامات آزار جنسی دخترش را انتقام جویانه و با هدف نابودی حرفه دخترش خوانده است.

با این حال، به نظر می رسد که در سال های اخیر مردم در نهایت شروع به باور قربانیان کرده اند. اما به نظر می رسد دپ همچنان از شک و تردید پیرامون ادعای هرد استقبال می کند، حتی با خواندن پیام های متنی که در آن هارد را “فاحشه” می خواند.

هرد در مقاله‌اش می‌نویسد پس از طلاق از دپ، او تمام خشم فرهنگی را متوجه زنانی بود که با صدای بلند صحبت می‌کردند. همانطور که این دادگاه به وضوح نشان می دهد، او در مورد آن دروغ نگفته است. حتی پس از اینکه زنان بیشتری در سال‌های اخیر برای گزارش آزار و اذیت مطرح شده‌اند، محاکمه هرد به ما یادآوری می‌کند که پذیرش قربانی هنوز یک موضوع شکننده است. مهم نیست وقتی کسی نمی خواهد آن را بشنود چه می گویید. به قربانیانی فکر کنید که این دادگاه را از خانه‌هایشان تماشا می‌کنند: اگر این واکنشی است که یک شخص باید هنگام ارائه ادعاهای خود در دادگاه انتظار داشته باشد، اصلاً چرا صحبت می‌کند؟

در نهایت، بسیاری از اتهاماتی که جانی دپ و امبر هرد در دادگاه به یکدیگر می زنند، درست است، اگرچه جدیت آنها با دراماتیک کردن داستان ها تغییر کرده است. هیچ یک از این زوج ها رفتار معقولانه ای نداشتند و از رفتار او دلخور نشدند. هر دو با درجات مختلف از خشونت فیزیکی علیه یکدیگر استفاده کردند. از آنجایی که هرد یک زن بود و از نظر جسمی ضعیف‌تر بود، بدون شک خشونت فیزیکی کمتری انجام می‌داد و خشونت روحی و روانی بیشتری انجام می‌داد و از طرفی، جانی دپ خشونت فیزیکی بیشتری داشت، حتی اگر این خشونت فیزیکی را بر روی بدن هرد به شکلی انجام نمی‌داد. پرتاب کردن اشیا و شکستن آنها متأسفانه بحث آگاهی و درمان در مورد آزار جنسی و خشونت خانگی به بیراهه رفته است و نمی توان با قطعیت تمام ادعاهای مطرح شده در این زمینه را صحت یا حداقل تمام حقیقت دانست.

بیشتر بدانید:

تحلیل روانشناختی رفتار امبر هرد در دادگاه از دیدگاه کارشناس زبان بدن + فیلم

فریادهای امبر هرد در دادگاه و روایت او از خشونت و رفتار عجیب جانی دپ + فیلم

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا