چرا نصف یارانه قابل برداشت است

به گزارش ایسنا، پس از اعلام و توضیح رئیس جمهور درباره روند اصلاح یارانه های پنهان و ارز 4200 تومانی، یارانه جدید شب گذشته واریز شد.

اما در رابطه با این کمک هزینه ها ابهاماتی وجود دارد که از سازمان در مورد هدف اعطای کمک ها سوال شده است.

کمک هزینه جدید جایگزین کمک های قبلی شد

بر اساس این گزارش، یارانه جدید پرداختی جایگزین یارانه معیشتی 45.000.500 تومانی شده است و این مبالغ دیگر ماهانه پرداخت نمی شود، بلکه به صورت نرخ جدید است که در آینده با تغییر ارز قابل تغییر است. 4200.

23 میلیون خانوار 300 تا 400 تومان یارانه گرفتند

اما یارانه جدید برای 72 میلیون ایرانی شامل 23 میلیون خانوار با مبلغ 400 هزار تومان برای سه دهک اول و 300 هزار تومان برای دهک های چهارم تا نهم واریز شد.

کمک مالی جدید در حال حاضر قابل برداشت نیست. اعلام می شود

برداشت این یارانه به دلایلی در حال حاضر امکان پذیر نیست که احتمالا طی روزهای آینده از سوی دولت ابلاغ خواهد شد و امکان برداشت آن برای مشمولان فراهم خواهد شد.

چرا مبلغ کمتر از 300-400000 تومان است؟

افرادی که کمک بلاعوض جدید دریافت می کنند ممکن است کمتر از 300 تا 400 هزار تومان در حساب خود داشته باشند که این به دلیل کسر یک میلیون قسط وام مربوط به دوران کرونا است که به دریافت کنندگان کمک هزینه پرداخت شده و هر بار از حساب کمک هزینه آنها کسر می شود. ماه . بر این اساس از آنجایی که کمک 45 هزار تومانی دیگر پرداخت نمی شود و این مبلغ 300 تا 400 هزار تومان جایگزین شده است، بنابراین پرداخت وام کرونا از این مبلغ که تقریباً کمتر از 50 هزار تومان بوده است، کسر شده است.

اعتراض کنید

اما کسانی که در فهرست دریافت کنندگان کمک هزینه هستند اما هیچ کمکی دریافت نکرده اند می توانند اعتراض خود را نسبت به این موضوع از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir یا شماره 6369 اعلام کنند که در وزارت امور اجتماعی بررسی می شود.

بر این اساس پس از بررسی های صورت گرفته در این خصوص، در صورتی که معترض مستحق دریافت یارانه تشخیص داده شود، این مبلغ به وی پرداخت می شود. حتی در این دو ماه که واریز می شود به صورت معوقه پرداخت می شود.

انتهای پیام

اقتصاد24- سازمان هدفمندسازی کمک های بلاعوض اعلام کرد این مرحله پرداخت پس از دستور رئیس جمهور و در پی ارائه درخواست بررسی سرپرستان خانوار مشمول کمک هزینه عشریه و حذف 135 پله ای از طریق وزارت تعاون و کار و اجتماعی است. وب سایت بهزیستی hemayat.mcls.gov.ir انجام شد، بایگانی شد.

بر این اساس کمک معیشتی مرحله 135 الحاقی به حساب خانوار که تا اردیبهشت 1401 مشمول دریافت یارانه بود، اما در این مرحله طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب خانوار قرار گرفت. دهک دهم و متقاضی بررسی و بررسی طبقه بندی دهک از سوی این وزارتخانه اعلام شد.

بیشتر بخوانید: آیا می توان کمک مالی ژوئن را لغو کرد؟

این مبلغ واریز به حساب ناظران تا زمان رسیدگی و تایید وزارت تعاون، کار و رفاه مسدود و غیرقابل وصول خواهد بود.

همچنین طبق اطلاعیه های قبلی، اقساط تسهیلات قرض الحسنه قرض الحسنه به مبلغ 10 میلیون ریال از سرپرستان خانوارهای دریافت کننده این تسهیلات کسر شد.

بدینوسیله یادآور می شود، معترضان به عشریه اعلامی یا کاهش یارانه ها در اردیبهشت ماه 1401 همچنان موظفند نسبت به ثبت نام و پیگیری اعتراض خود از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir و یا شماره تلفن 09200006369 وزارت تعاون، کار و کار اقدام کنند. حمایت اجتماعی.

منبع: خبرآنلاین

چه زمانی می توان کمک مالی دوم را پس گرفت؟ زمان برداشت یارانه دوم 300 هزار تومانی خرداد 1401

چه زمانی می توان کمک هزینه دوم را برداشت؟زمان دقیق برداشت 300 و 400 هزار تومانی در خرداد 1401 چه زمانی است؟ جزئیات و روز و تاریخ انصراف فاز دوم یارانه 300 هزار و 400 هزار تومانی را در ادامه می خوانید.

مهلت برداشت یارانه دوم 300 و 400 هزار تومانی خرداد 1401 + تاریخ برداشت تعیین شد.

قابل توجه خانوارها مرحله دوم یارانه نقدی و کمک معیشتی جدید در خرداد 1401 واریز می شود و می توانید از 24 ساعت اعلام شده یارانه دوم 300000 تومانی و 400000 تومانی را برداشت کنید.

به استناد اطلاعیه شماره 2 از مقر تنظیم بازار و پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان رئیس جمهور محترم در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری همه ملت شریف ایران در اجرای طرح. همگانی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها با توجه به اقدامات انجام شده و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نظرات کارشناسی در خصوص تعدیل و تناسب قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات). محصولات) بدین وسیله اعلام می کند:

بنا به پیشنهاد سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و تعیین و از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط به اتحادیه‌های صنفی ابلاغ شده است. و مجاز به اعمال تدریجی از پنجشنبه 22 بهمن 1401 می باشد. تعرفه های جدید. استانداران اقدامات لازم را برای تعدیل قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمت ها انجام خواهند داد.

مجدداً اعلام می شود یارانه نان و دارو مانند گذشته برای تمامی دهک ها و اقشار جامعه حفظ می شود و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نمی شوند.

با توجه به موارد فوق در بند اول، مبلغ معیشت واریزی یک ماهه از ساعات پایانی امشب اخذ می شود.

سیستم پیگیری درخواست

کلیه افرادی که به هر دلیلی مشمول دریافت یارانه در این طرح نیستند، می توانند درخواست خود را جهت بررسی مجدد وضعیت خود در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی (https://hemayat.mcls) ثبت کنند. ir). افرادی که پس از بررسی با درخواست آنها موافقت شود، کمک هزینه زندگی آنها با شروع اجرای طرح به طور کامل محاسبه و پرداخت می شود.

افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی مراحل قانونی ممنوع است و همانطور که در اطلاعیه شماره یک اشاره شده است، نهادهای تحریمی و حمایتی تولیدکننده و مصرف کننده موظفند نظارت مستمر بر بازار و رسیدگی به هرگونه تخلف داشته باشند. هموطنان گرامی در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق سامانه های ارتباطی مردمی (شماره های 124 و 135) به نهادهای مذکور اطلاع دهند.

داود محمد بیگی در روزهای اخیر گفت: شب گذشته در این دو نوبت حدود 23 میلیون و 680 هزار سرپرست خانوار کمک بلاعوض اردیبهشت و خرداد دریافت کردند. به این ترتیب دوبار 47 میلیون و 360 هزار سرپرست خانوار یارانه گرفتند.

مدیرکل نظام پرداخت بانک مرکزی می گوید: این مبالغ تا زمان اعلام دولت در حساب های مردم بلوکه می شود. چرا که دولت برای آرامش مردم این مبالغ را زودتر از موعد به حساب مردم واریز کرد و مجموع واریزهای صورت گرفته به حساب مردم بیش از 40 هزار میلیارد تومان است.

رئیس جمهور شب گذشته از پرداخت کمک هزینه معیشتی به اقشار مختلف جامعه خبر داد. پس از مصاحبه آقای رئیسی، یارانه 300 تا 400 هزار تومانی به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گفته معاون اقتصادی رئیس جمهور، این یارانه در ازای اصلاح نحوه تخصیص یارانه های ارزی که قبلاً به نهاده ها و واردکنندگان تعلق می گرفت، به مصرف کننده نهایی پرداخت می شود.

همانطور که می دانید مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی گفت: شب گذشته 47 میلیون و 360 هزار سرپرست خانوار یارانه جدید معیشت دریافت کردند.

اینها تخلف است. هموطنان گرامی در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق سامانه های ارتباطی مردمی (شماره های 124 و 135) به نهادهای مذکور اطلاع دهند / منبع: فارس

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا