چرا نباید عنکبوت را کشت

در این مقاله به این می پردازیم که چرا نباید عنکبوت ها را کشت، طول عمر و تغذیه آنها چگونه است و اگر عنکبوت را در خانه دیدیم چه باید کرد. عنکبوت ها بی مهرگان هستند و بندپایان محسوب می شوند. این حیوان جزو پرجمعیت ترین […]

در این مقاله به این می پردازیم که چرا نباید عنکبوت ها را کشت، طول عمر و تغذیه آنها چگونه است و اگر عنکبوت را در خانه دیدیم چه باید کرد.

عنکبوت ها بی مهرگان هستند و بندپایان محسوب می شوند. این حیوانات جزو پرجمعیت ترین و بی ضررترین حشرات هستند. اگرچه در باور عمومی این حشره یک حشره سمی محسوب می شود، اما می توان گفت که تنها درصد کمی از هزاران گونه این حیوان نیش سمی را نشان می دهند.

طول عمر و نوع تغذیه عنکبوت ها بسته به گونه و محل آنها متفاوت است، بنابراین عنکبوت ها را می توان در دو نوع گوشتخوار و گیاهخوار با طول عمر چند ماه تا چند سال یافت.

چرا عنکبوت را نمی کشیم؟

عنکبوت ها یکی از حشراتی هستند که گاهی خانه ما را به عنوان محل زندگی انتخاب می کنند. وقتی اکثر مردم این حشرات را در خانه خود می بینند، سعی می کنند آنها را از بین ببرند. اما آیا لازم است خانه ما عاری از همه حشرات باشد؟

واقعیت این است که برخلاف تصور رایج، خانه ما لزوماً نباید بدون اشکال باشد. در اکوسیستم طبیعی، انواع خاصی از حشرات مانند عنکبوت ها حشرات مفید در نظر گرفته می شوند. زیرا می توانند با تغذیه از حشرات دیگر از شر انگل ها خلاص شوند.

البته وجود حشراتی مانند عنکبوت در خانه باعث می شود افراد احساس کنند که در نظافت منزل خود کوشا نبوده اند. بنابراین سعی می کنند با تمیزکردن گوشه و کنار خانه و استفاده از حشره کش ها تمامی حشرات خانه از جمله عنکبوت ها را از بین ببرند.

بیشتر مردم نگران نیش عنکبوت و سمیت آن هستند. باید بدانید که تاکنون حدود 40000 گونه عنکبوت شناسایی شده است که تنها 10 درصد از آنها سمی هستند. مطمئناً عنکبوت های خانگی جزو دسته عنکبوت های سمی نیستند. فقط در موارد خاص ممکن است افراد به عنکبوت حساسیت داشته باشند یا توسط نیش عنکبوت گزیده شوند. در این موارد جای نگرانی وجود ندارد و خطر جدی برای فرد ایجاد نمی کند.

عنکبوت چند پا دارد؟

اکنون که می دانید چرا نباید عنکبوت ها را کشت، اطلاعاتی در مورد عنکبوت ها برای شما آماده کرده ایم. از مجله شلپ با ما همراه باشید. عنکبوت ها جانوران بی مهره ای هستند که از گروه بندپایان و عنکبوت ها هستند. در واقع عنکبوت ها بزرگترین گروه بندپایان را تشکیل می دهند. این گروه شامل عنکبوت، عقرب، شپش، عقرب، کنه و کرم است. اکثر عنکبوت ها 8 پا دارند. اما عنکبوت ها 10 پا دارند که 8 پا برای حرکت و یک جفت پا که مانند دست عمل می کنند و به آنها پدیپالپ می گویند.

پدیپالپ ها در جلوی پاها قرار دارند. این دست ها اندام های حسی در نظر گرفته می شوند که در خدمت دفاع، تغذیه و لمس محیط هستند.

ادامه مطلب: هدر چیست؟ هدر موجودی با زندگی ابدی است

غذای عنکبوت چیست؟

رژیم غذایی عنکبوت ها بسته به گونه و زیستگاه آنها متفاوت است. اما بیشتر عنکبوت ها حیوانات گوشتخواری در نظر گرفته می شوند که از حشرات کوچکی مانند پشه، مورچه، سوسک، کک، پروانه، مگس و در برخی موارد از عنکبوت های دیگر تغذیه می کنند. البته مشخص شده که برخی از گونه های بزرگ عنکبوت، مارمولک، کرم، ماهی و پرندگان کوچک نیز شکار شده و خورده شده اند!

علاوه بر این، برخی از انواع عنکبوت ها گیاهخوار هستند و از برگ درختان، شهد گل و ابریشم تار عنکبوت تغذیه می کنند. در واقع، عنکبوت ها با خوردن تارهای خود نوعی بازیافت را انجام می دهند. عنکبوت های خانگی عنکبوت های گوشتخواری هستند که از سایر بندپایان و حشرات زنده یا مرده تغذیه می کنند.

جالب اینجاست که برخی از انواع عنکبوت های ماده بعد از جفت گیری عنکبوت نر را می خورند! عنکبوت های نر سعی می کنند با ارائه طعمه های دیگر از این امر جلوگیری کنند.

عنکبوت چقدر عمر می کند؟

زندگی همه عنکبوت ها شامل سه مرحله است: تخم، عنکبوت و بالغ. یک عنکبوت پس از جوجه ریزی، شبیه والد خود می شود، اما قادر به تولید مثل نیست. این حیوان پس از چندین پوست اندازی به بلوغ کامل می رسد. در این مرحله عنکبوت می تواند جفت گیری و تولید مثل کند. مدت زمان هر یک از این سه مرحله از چرخه زندگی بسته به گونه متفاوت است. اما همه عنکبوت ها این سه مرحله را طی می کنند.

به طور کلی عنکبوت ها بین چند ماه تا 40 سال عمر می کنند. عنکبوت های خانگی عنکبوت هایی هستند که بیش از یک سال عمر نمی کنند. در بین همه عنکبوت ها، رتیل ها بیشترین طول عمر را دارند. این نوع عنکبوت بین 40 تا 45 سال عمر می کند.

معنی تار عنکبوت در خانه چیست؟

دیدن تار عنکبوت در خانه همیشه حس بدی به شما دست می دهد. دیدن تار عنکبوت در محیط زندگی انسان می تواند به دلایل مختلفی از جمله تمیز نبودن خانه، شرایط زندگی عنکبوت ها، وجود فضای سبز در اطراف خانه و … رخ دهد. البته این مشکل مشکلی ندارد و می توان با رعایت نظافت و استفاده از حشره کش ها خانه را از شر عنکبوت و تار عنکبوت خلاص کرد. دین اسلام نیز وجود تار عنکبوت در خانه را محکوم کرده است; چنان که در حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) آمده است که می فرماید:

خانه های خود را از تار عنکبوت پاک کنید. زیرا تار عنکبوت در خانه باعث فقر می شود.

نشانه بیدار دیدن عنکبوت چیست؟

البته دلیل اینکه دیدن تار عنکبوت در خانه باعث فقر می شود در هیچ داستان دیگری توضیح داده نشده است. اما به نظر می رسد علت اصلی تار عنکبوت در خانه نظافت نکردن و تنبلی اعضای خانه باشد. این تنبلی و افسردگی می تواند منجر به فقر در خانه و خانواده شود.

به طور کلی احترام به نظافت و نظافت همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده و نظافت از نشانه های ایمان شمرده شده است. بنابراین نظافت منظم خانه به خصوص گوشه دیوارها، درها و پنجره ها می تواند مشکل عنکبوت های خانه را حل کند.

اگر سوال شما این است که “چگونه از شر عنکبوت ها خلاص شویم؟” به دلایل علمی به شما می گوییم که کشتن عنکبوت ها را فراموش کنید.

عنکبوت ها بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم خانه ما و شما هستند. ما مطمئن هستیم که برای متقاعد کردن شما برای دست کشیدن از کشتن عنکبوت ها مشکل خواهیم داشت، اما اجازه دهید به شما بگوییم که چرا دفعه بعد که یکی را در خانه خود دیدید نباید آنها را بکشید. برای یافتن پاسخ این سوال در روزهای خود با ما همراه باشید.

عنکبوت ها ؛ حشراتی زشت و ترسناک اما مفید

خوب، ابتدا کمی فکر کنید و ببینید چرا؟ درسته. زیرا همانطور که گفتیم آنها بخش مهمی از اکوسیستم و فضای طبیعی داخل خانه و فضای زندگی ما هستند و به خودی خود موجودات یا موجودات زنده بی ضرری هستند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که باید فضای داخل خانه را از تمام موجودات متعلق به دنیای طبیعی تمیز کنند، اما عنکبوت های زیادی می توانند بدون آسیب رساندن به ما در داخل خانه زندگی کنند. برخی از عنکبوت ها به طور تصادفی در خانه ما گیر می افتند و راهی برای فرار ندارند و برخی دیگر در مدت کوتاهی بدون اینکه متوجه شوید پیدا می شوند و پس از مدتی ناپدید می شوند.

خواندن این مقاله را نیز به شما پیشنهاد می کنیم: تصاویری که نظر شما را در مورد عنکبوت ها تغییر می دهد

گونه های مختلف عنکبوت ها و فواید آنها

خوب است بدانید که عنکبوت ها انواع مختلفی دارند و برخی از آنها دوست دارند در محیط های سرپناهی مانند خانه ما زندگی کنند، در کنار خانواده خود با خوشی زندگی می کنند و عنکبوت های دیگری به دنیا می آورند.

این حیوانات معمولاً مرموز و دور از دید ما هستند و تقریباً همه انواعی که در خانه با آنها مواجه می شویم موجوداتی مهربان، آرام و امن هستند. آنها حتی می توانند خدمات خوبی به شما ارائه دهند. به عنوان مثال، آنها انگل یا انواع دیگر عنکبوت ها را می خورند.

خواندن این مقاله را نیز به شما پیشنهاد می کنیم: کشف 10 گونه سمی و خطرناک عنکبوت در جهان

عنکبوت اینجا ، عنکبوت آنجا ، عنکبوت همه جااا

آمار خانه های ساخته شده در ایالت کارولینای شمالی آمریکا نشان می دهد که عنکبوت ها زیر سقف تمام خانه ها زندگی می کنند که اکثر آنها شیروانی هستند. رایج ترین گونه های این عنکبوت های خانگی عنکبوت پاشنه دار و تارتان بود.

عنکبوت پاشانه ای

هر دو گونه از این عنکبوت ها تار می چرخند و منتظر طعمه خود هستند. عنکبوت های منفرد دراز گاهی تارهای خود را برای تعقیب عنکبوت های دیگر در خانه رها می کنند. آنها از طعمه خود تقلید می کنند تا خانواده خود را به عنوان شام بخورند.

عنکبوت بابالنگ دراز

اگرچه عنکبوت ها شکارچیان عمومی هستند، اما هر چیزی را که بتوانند صید کنند، می خورند. این حشرات می توانند به طور منظم انگل ها و حشراتی مانند پشه های ناقل بیماری را از بین ببرند. حتی در خانه های آفریقایی عنکبوت های جهنده وجود دارند که ترجیح می دهند پشه های خونی بخورند. بنابراین کشتن یک عنکبوت فقط به این معنی نیست که شما یک حشره گزنده را کشته اید، بلکه می تواند به این معنی باشد که یک شکارچی بالقوه را از خانه خود بیرون کرده اید.

خواندن این مطلب را نیز به شما پیشنهاد می کنیم: آیا می دانستید عنکبوت ها سالانه میلیون ها تن بیشتر از انسان گوشت می خورند؟!

ترس از عنکبوت

ترس از عنکبوت یک ترس طبیعی و موجه است زیرا این حشرات پاهای زیادی دارند و تقریباً همگی سمی یا سمی هستند. اما باید بدانید که بیشتر عنکبوت ها سم بسیار ضعیفی دارند و با وجود اینکه دندان نیش آنها می تواند پوست انسان را پاره کند، باز هم نمی تواند برای انسان مشکلی ایجاد کند.

بی ضرر بودن این حشرات به حدی است که حشره شناسان در مسیر عنکبوت ها شکار می کنند تا گونه های مختلف آن ها را بشناسند. حتی برخی از محققانی که روی عنکبوت ها مطالعه می کنند، با کار با این موجودات شگفت انگیز و مشاهده آنها از نزدیک، توانسته اند بر ترس خود غلبه کنند. اگر آنها بتوانند بر ترس خود غلبه کنند، مطمئناً شما نیز می توانید.

خواندن این مقاله را نیز به شما پیشنهاد می کنیم: چه عواملی باعث ترس مردم از عنکبوت می شود؟

عنکبوت ها قصد حمله به شما را ندارند و ترجیح می دهند تا حد امکان از ما انسان ها دور بمانند. ما برای آنها خطرناکتر از خودمان هستیم.

نیش عنکبوت بسیار نادر است. با این حال، چندین گونه از عنکبوت ها وجود دارند که از نظر پزشکی برای انسان مهم هستند. مانند عنکبوت بیوه و عنکبوت گوشه نشین (عنکبوت ویولن). اگرچه نیش این دو گونه عنکبوت غیرعادی و نادر است، اما می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

با عنکبوت های خانگی چه کنیم؟

اگر نمی توانید حضور این حشره را در خانه، آپارتمان، گاراژ یا هر جای دیگر اطراف خود تحمل کنید، به جای کشتن آن، سعی کنید آن را به دام انداخته و در طبیعت رها کنید.

اگر بتوانید زندگی این حشره را در خانه خود معده کنید، حضورش در هر کجا که دیدید اشکالی ندارد. در واقع، بسیار طبیعی است. حتی ممکن است عنکبوت ها را به راحتی نبینید، اما این بدان معنا نیست که آنها در خانه شما نیستند. آنها حتماً در جایی پنهان شده اند و کاملاً دور از چشم شما هستند.

در نهایت، توصیه می کنیم دفعه بعد که با تار عنکبوت در خانه خود مواجه شدید که روی آن یک عنکبوت نشسته است، وحشت نکنید و فقط سعی کنید رویکرد “زندگی و اجازه زندگی” را در پیش بگیرید.

چند مطلب جالب و خواندنی دیگر:

نوع جدیدی از عنکبوت غول پیکر در معادن متروکه مکزیک کشف شد

دعوای دیدنی یک عنکبوت پشت قرمز و یک مار قهوه ای در استرالیا [تماشا کنید]

تصاویر این عنکبوت شکارچی غول پیکر در اینترنت رایج شده است

عنکبوت شکار غول پیکر در استرالیا سعی می کند موش را بخورد [تماشا کنید]

وقتی عنکبوت در گوش یک زن زندگی می کند [تماشا کنید]

بسیاری از مردم بدون تردید عنکبوت ها را در خانه های خود می کشند. اما عنکبوت ها موجودات خطرناکی نیستند! در ادامه اطلاعات بیشتری در این باره از زبان یک حشره شناس خواهیم شنید.

آیا باید عنکبوت های داخل خانه را بکشید؟ شاید تا به امروز همه شما آنقدر پاسخ این سوال را بدیهی دانسته اید که حتی به آن فکر نکرده اید، چه برسد به جستجوی پاسخ. اما امروز پاسخ متفاوتی از یک حشره شناس خواهید شنید. می دانم که متقاعد کردن شما سخت است، اما امتحان کردن ضرری ندارد، پس لطفا این بار عنکبوت بعدی را که در خانه خود می بینید نکشید! برای چی؟ زیرا عنکبوت ها جزئی از طبیعت و اکوسیستم خانه ما هستند و باید به حقوق این همسایه احترام بگذاریم.

انسان ها دوست دارند فضای خانه خود را به طور کامل در برابر دنیای بیرون محافظت کنند، اما مهم نیست که چقدر در این زمینه تخصص داریم، عنکبوت های زیادی به خانه ما راه پیدا می کنند. برخی از گونه ها به دام می افتند و برخی دیگر فرار می کنند. برای برخی از گونه‌های عنکبوت، زندگی در کنار انسان و در داخل خانه زندگی لذت‌بخش و وصف‌ناپذیری محسوب می‌شود. جایی که تمام عمرشان شاد زندگی می کنند و به برکت بازتولیدشان این شادی را به نسل های جانشینشان می دهند البته اگر گرفتار نشوند! بیشتر این عنکبوت ها زندگی مخفیانه ای دارند و بیشتر آنها نه تهاجمی هستند و نه برای انسان خطرناک هستند و حتی با خوردن حشرات و دیگر عنکبوت های مزاحم به انسان خدمت می کنند.

چندین حشره شناس در یک مطالعه میدانی، با مشاهده و بررسی 50 خانه در منطقه کارولینای شمالی، به این نتیجه رسیدند که در هر یک از این خانه ها عنکبوت وجود دارد. بیشتر گونه های عنکبوت در این خانه ها عنکبوت های تار عنکبوت و عنکبوت های زیرزمینی هستند.

عنکبوت از نوع غار

هر دوی این گونه ها به امید به دام انداختن طعمه خود تار می چرخند، اما گونه غار بر خلاف گونه های دیگر، تار خود را برای به دام انداختن و شکار عنکبوت های دیگر رها می کند. اگرچه عنکبوت ها شکارچیان ماهری هستند و از خوردن هر چیزی که می توانند شکار کنند دریغ نمی کنند، طعمه آنها معمولا آفات یا حشرات مزاحم مانند پشه ها هستند. در آفریقا، در داخل خانه ها، گونه ای از عنکبوت را می یابیم که طعمه اصلی آن پشه خونخوار است. بنابراین، کشتن یک عنکبوت در خانه ممکن است به معنای کشتن یک حشره درنده باشد که خانه شما را آزار می دهد.

عنکبوت از نوع تار عنکبوت

ترس از عنکبوت طبیعی است. آنها پاهای زیادی دارند و تقریباً همه گونه های عنکبوت سمی هستند – اگرچه در بیشتر گونه های عنکبوت این سم بسیار ضعیف است و نمی تواند در انسان مشکلی ایجاد کند یا سلامتی آنها را تهدید کند، اگر در نظر نگیریم که آیا نیش آنها توانایی عبور از پوست انسان را دارد یا خیر. نه – با همه اینها، بسیاری از حشره شناسان از عنکبوت می ترسیدند، اما با مطالعه و کار روی گونه های مختلف عنکبوت، ترس آنها از بین رفت. اگر آنها بتوانند بر ترس خود غلبه کنند، شما نیز می توانید.

مشکل مهم دیگر این است که باید به یاد داشته باشیم که عنکبوت ها دوست ندارند در معرض ما قرار بگیرند و ترجیح می دهند از چشم ما دور بمانند زیرا ما برای آنها بسیار خطرناک تر هستیم. نیش عنکبوت بسیار نادر است و به ندرت اتفاق می افتد. اگرچه در تعداد بسیار کمی از گونه ها مانند بیوه ها و گوشه نشین ها که از نظر پزشکی گونه های مهم و ارزشمندی هستند، این گزش تا حدودی بیشتر از سایر عنکبوت ها دیده می شود، اما حتی در این گونه ها نیز نیش آنها نمی تواند مشکل حاد و قابل توجهی برای انسان ایجاد کند. سلامتی. ايجاد كردن

عنکبوت بیوه

منزوی از نوع عنکبوتی

اگر واقعا نمی توانید عنکبوت ها را در خانه، پارکینگ یا هر جای دیگری از خانه خود تحمل کنید، بهتر است به جای کشتن عنکبوت ها را در خارج از آن منطقه به دام انداخته و رها کنید. آنها می‌روند میزبان دیگری پیدا می‌کنند و شاید آن میزبان خوب‌تر باشد و هر دو طرف از نتیجه راضی باشند.

اما اگر عنکبوت ها را تحمل می کنید و این حشرات زیاد شما را اذیت نمی کنند، باید بگویم وجود این حشرات در خانه ایرادی ندارد. در واقع، صادقانه بگویم، چه بخواهید و چه نخواهید، عنکبوت ها مهمان خانه شما هستند حتی اگر آنها را نبینید. بنابراین، اگر با این حشرات خیلی مهربان نبوده‌اید، دفعه بعد که با آن‌ها برخورد کردید، رویکرد متفاوتی در پیش بگیرید و اجازه دهید این موجودات بی‌آزار زندگی آرام خود را با شما داشته باشند.

منتخب کاربران

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا