چرا موقع مسواک زدن حالت تهوع میگیرم

خانوما مسواک میزنم مریضم زردی دارم قبل بارداریم اینطوری بودم الان نیست چیکار کنم؟

حالت تهوع درد معده و احساس میل به استفراغ است. حالت تهوع ممکن است پس زمینه استفراغ یا تخلیه محتویات معده باشد. این بیماری دلایل زیادی دارد و اغلب قابل پیشگیری است. علائم بیماری های مختلف مانند بارداری اولیه، تروما و آنفولانزای معده. که هم در بزرگسالان و هم در کودکان رخ می دهد، راه های زیادی برای تسکین حالت تهوع وجود دارد. خوردن نوشیدنی های بسیار سرد، سبزیجات و غذاهای شیرین می تواند کمک کننده باشد. در هر صورت، با رسا همراه باشید تا علت تهوع و استفراغ را بیابید.

فهرست

حالت تهوع و استفراغ چیست؟

تهوع و استفراغ بیماری نیست! بلکه در اثر علائم بسیاری از بیماری‌های مختلف مانند عفونت (آنفولانزای معده)، مسمومیت غذایی، بیماری حرکت، پرخوری، انسداد روده، بیماری ناشی از ضربه یا آسیب مغزی، آپاندیسیت (آپاندیس) و میگرن ایجاد می‌شوند.

تهوع و استفراغ گاهی اوقات می تواند نشانه بیماری های جدی تری مانند حمله قلبی، مشکلات کلیوی یا کبدی، اختلالات سیستم عصبی مرکزی، تومورهای مغزی و انواع خاصی از سرطان باشد. حالت تهوع و استفراغ در کودکان و بزرگسالان رخ می دهد. افرادی که تحت درمان سرطان، مانند پرتودرمانی یا شیمی درمانی قرار می گیرند، خطر تهوع و استفراغ را افزایش می دهند.

زنان باردار همچنین ممکن است در سه ماهه اول بارداری خود حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند که معمولاً به عنوان حالت تهوع صبحگاهی شناخته می شود. تخمین زده می شود که 50 تا 90 درصد زنان باردار حالت تهوع دارند، در حالی که 25 تا 55 درصد استفراغ دارند.

تفاوت بین حالت تهوع و استفراغ چیست؟

حالت تهوع یک معده درد است که اغلب با استفراغ همراه است، اما همیشه منجر به استفراغ نمی شود! استفراغ عبارت است از تخلیه اجباری یا غیر ارادی (پرتاب) محتویات معده از طریق دهان. برخی از محرک‌هایی که می‌توانند باعث استفراغ شوند می‌توانند از معده و روده (عفونت، آسیب، و تحریک غذا)، گوش داخلی (سرگیجه و بیماری حرکت) و مغز (تروما به سر، عفونت‌های مغزی، تومورها و میگرن) باشند. . ).

چه چیزی باعث تهوع می شود؟

حالت تهوع می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود. برخی از افراد به برخی غذاها، داروها یا اثرات برخی شرایط پزشکی بسیار حساس هستند. همه اینها می تواند باعث تهوع شود. علل شایع تهوع در زیر توضیح داده شده است.

سوزش سر دل یا بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD): سوزش سر دل یا بیماری ریفلاکس معده (GERD) باعث می شود که محتویات معده هنگام غذا خوردن به سمت مری بالا برود. این احساس سوزش باعث حالت تهوع می شود.

عفونت یا ویروس: باکتری ها یا ویروس ها می توانند بر معده تأثیر بگذارند و باعث تهوع شوند. باکتری‌های موجود در غذا می‌توانند باعث ایجاد حالتی به نام مسمومیت غذایی شوند. عفونت های ویروسی نیز می توانند باعث تهوع شوند.

داروها: برخی از داروها، مانند داروهایی که برای درمان سرطان یا شیمی درمانی استفاده می شوند، می توانند معده را ناراحت کنند یا به حالت تهوع کمک کنند. برای هر نوع درمان یا دارویی که مصرف می کنید، همیشه اطلاعات دارویی را با دقت بخوانید. خواندن این اطلاعات و اطلاع دادن به پزشک در مورد تمام داروها و درمان هایی که مصرف می کنید می تواند به به حداقل رساندن حالت تهوع ناشی از دارو کمک کند.

بیماری حرکت و دریازدگی: بیماری حرکت و دریازدگی ناشی از تکان دادن بیش از حد وسایل نقلیه است. این حرکت می تواند پیام های ارسال شده به مغز را با حواس هماهنگ کند و منجر به حالت تهوع، سرگیجه یا استفراغ شود.

رژیم غذایی: خوردن بیش از حد یا خوردن برخی غذاها مانند غذاهای تند یا پرچرب می تواند باعث ناراحتی معده و حالت تهوع شود. خوردن غذاهایی که به آنها حساسیت دارید نیز می تواند باعث تهوع شود.

درد: درد شدید می تواند به علائم تهوع کمک کند. این برای شرایط دردناکی مانند پانکراتیت، سنگ کیسه صفرا یا سنگ کلیه صادق است.

زخم‌ها: زخم‌های معده و روده کوچک می‌توانند باعث تهوع شوند. هنگام غذا خوردن، این زخم ها می توانند باعث احساس سوزش و حالت تهوع ناگهانی شوند.

حالت تهوع همچنین می تواند نشانه ای از چندین بیماری دیگر باشد، از جمله:

سرگیجه حمله ای خوش خیم (BPPV)

عفونت گوش

حمله قلبی

ایلئوس

نارسایی کبد یا سرطان کبد

مننژیت

میگرن

برخی دیگر از علل تهوع عبارتند از:

الکل، کافئین، شکر اضافی

اضطراب، افسردگی و اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی و پرخوری عصبی.

بیماری آدیسون

آپاندیسیت

تومور مغزی

هیدروسفالی

سرطان و شیمی درمانی

عفونت های ویروسی، از جمله آبله مرغان، آنفولانزا، آنفولانزای معده و نوروویروس

سندرم خستگی مزمن

آسیب سر

دیابت (گاستروپارزی)

بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، سندرم روده تحریک پذیر

اختلال رفلاکس معده

مسمومیت غذایی

پانکراتیت

زخم ها

اختلالات گوش، سرگیجه، بیماری منیر

داروهای خاص

مواد مخدر

حمله قلبی (انفارکتوس حاد میوکارد)

افزایش سطح پتاسیم خون

افزایش فشار در جمجمه

مننژیت یا التهاب و عفونت غشاها

نارسایی کلیه و اختلالات کلیوی

میگرن

تهوع صبحگاهی مرتبط با بارداری

سندرم پیش از قاعدگی

ذات الریه

استرس و کم خوابی

سندرم ترک

اختلالات کبدی و هپاتیت

علائم و نشانه های تهوع و استفراغ

اغلب توصیف علائم تهوع در افراد دشوار است. این علائم دردناک نیستند، اما بسیار ناراحت کننده هستند و می توانند در قفسه سینه، بالای شکم یا پشت گلو احساس شوند. حالت تهوع ممکن است با علائم زیر نیز همراه باشد:

سردرد

تب

اسهال

گوز

بالا آوردن

سرگیجه

درد شکم و ناراحتی عمومی در معده

پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ

اجتناب از حالت تهوع می تواند به پیشگیری از آن کمک کند. این شامل اجتناب از موارد زیر است:

نورهای سوسو می‌توانند حملات میگرنی را تحریک کنند.

گرما و رطوبت

سفرهای دریایی

بوی قوی مانند عطر پخت و پز

مصرف داروی ضد تهوع هیوسین (اسکوپولامین) قبل از سفر نیز می تواند از بیماری حرکتی جلوگیری کند. تغییر در عادات غذایی، مانند خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر، می تواند به کاهش علائم تهوع کمک کند. اجتناب از فعالیت بدنی شدید بعد از غذا نیز می تواند حالت تهوع را به حداقل برساند. پرهیز از غذاهای تند و چرب نیز می تواند به کاهش این عارضه کمک کند. نمونه هایی از غذاهایی که کمتر باعث تهوع می شوند عبارتند از غلات، کراکر، نان تست، ژلاتین و آبگوشت.

درمان حالت تهوع و استفراغ

درمان حالت تهوع به علت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، نشستن در صندلی جلوی اتومبیل می تواند بیماری حرکت را تسکین دهد. در بیماری حرکت می توان از داروهایی مانند دیمن هیدرینات، آنتی هیستامین ها یا استفاده از چسب اسکوپولامین برای تسکین صرع استفاده کرد.

داروهایی برای درمان علت زمینه‌ای تهوع نیز ممکن است کمک کنند. به عنوان مثال، این دارو شامل داروهای کاهش دهنده اسید معده برای GERD یا مسکن برای سردردهای شدید است. هیدراته ماندن می تواند به به حداقل رساندن کم آبی بدن پس از فروکش حالت تهوع کمک کند. این شامل مصرف مکرر مایعات کوچک، مایعات شفاف مانند آب یا نوشیدنی های حاوی الکترولیت است.

هنگامی که دوباره شروع به غذا خوردن کردید، بهتر است تا زمانی که معده به طور کامل پاک شود، به رژیم غذایی BRAT یعنی خوردن موز، برنج، سیب و نان تست پایبند باشید.

حال چگونه از شر حالت تهوع خلاص شویم. حالت تهوع می تواند دلایل زیادی داشته باشد و پیشگیری از آن بسیار دشوار است. با این حال، احساس تهوع را می توان با استفاده از برخی از روش های زیر کاهش داد:

داروهای ضد میکروبی: ممکن است داروهای ضد میکروبی برای کمک به تسکین علائم استفراغ و تهوع تجویز شوند. اینها داروهای ضد تهوع هستند که می توانند به کاهش احساس تهوع یا استفراغ کمک کنند. آنها اغلب برای درمان حالت تهوع یا استفراغ ناشی از بیماری حرکت یا عفونت استفاده می شوند. عوارض جانبی رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

دهان خشک

خستگی

سوء هاضمه

از دست دادن اشتها

فشار

آنتی بیوتیک های مختلفی وجود دارد و هر کدام می توانند عوارض جانبی متفاوتی داشته باشند.

زنجبیل (نوشیدنی یا دارو): زنجبیل به طور گسترده ای برای کاهش حالت تهوع استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که زنجبیل در درمان علائم تهوع و استفراغ ناشی از بارداری و شیمی درمانی موثر است. این دارو عوارض جانبی کمی دارد و می تواند به اندازه آنتی بیوتیک ها موثر باشد. زنجبیل تازه را می توان در آشپزی یا به تنهایی استفاده کرد. زنجبیل را می توان به شکل چای نیز مصرف کرد.

نعناع فلفلی: یک مطالعه جدید نشان داده است که نعناع فلفلی به کاهش حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی کمک می کند. این ماده را می توان به صورت کپسول، چای یا روغن مصرف کرد.

نوشیدنی های ورزشی: طبق تحقیقات، مایعات نمکی مانند مایعات موجود در نوشیدنی های ورزشی جایگزین الکترولیت می توانند به کاهش حالت تهوع کمک کنند.

پروتئین: وعده‌های غذایی شامل غذاهای غنی از پروتئین، به جای کربوهیدرات، توسط محققان برای کاهش حالت تهوع پیشنهاد شده است.

دارچین: یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که دارچین می تواند به کاهش حالت تهوع ناشی از دردهای قاعدگی کمک کند. دارچین معمولا به عنوان طعم دهنده در آشپزی استفاده می شود.

نوشیدنی های گازدار: نوشیدنی های گازدار مانند کوکاکولا می توانند باعث نفخ و بدتر شدن حالت تهوع شوند.

بدن خود را هیدراته کنید (هیدراته بمانید): اگر حالت تهوع با استفراغ همراه است، لازم است با نوشیدن منظم آب بدن را هیدراته نگه دارید. خوردن غذاهای شور یا نوشیدنی های شیرین و بدون گازدار می تواند به جایگزینی قند و نمک از دست رفته در اثر استفراغ کمک کند.

اجتناب از غذاهای تند: رژیم غذایی BRAT ممکن است برای کاهش حالت تهوع توصیه شود. یک رژیم غذایی شیرین به کاهش حالت تهوع کمک می کند. هر غذایی با طعم قوی می تواند معده را بیشتر تحریک کند. به عنوان مثال، رژیم غذایی BRAT که اغلب برای تسکین علائم مسمومیت غذایی یا عفونت استفاده می شود، شامل موز، برنج، سیب و نان تست است.

بدن فیزیکی برای مقابله با حالت تهوع تغییر می کند

از خم شدن به جلو بپرهیزید: برخی از فعالیت های روزمره و موقعیت هایی مانند این نیز می توانند حالت تهوع را افزایش دهند. اجتناب از خم شدن به جلو می تواند فشار روی معده را کاهش دهد و علائم را بهبود بخشد.

صاف بنشینید: صاف نگه داشتن بدن می تواند به هضم غذا کمک کند و ممکن است حالت تهوع را بهبود بخشد.

کمتر حرکت کنید: حرکت بیش از حد می تواند حالت تهوع را بدتر کند، به خصوص اگر ناگهانی یا شدید باشد.

کنترل تنفس: تحقیقات نشان داده است که تنفس عمیق با سرعت آهسته و ثابت می تواند به کاهش حالت تهوع کمک کند.

طب سوزنی مچ دست: یک بررسی شواهد در سال 2009 نشان داد که طب سوزنی مچ دست می تواند به کاهش تهوع بعد از عمل کمک کند. با این حال، نسخه جدیدتر بررسی نشان داد که شواهد با کیفیت پایینی هستند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا طب سوزنی مچ دست می تواند به طور موثر حالت تهوع را کاهش دهد، مورد نیاز است.

استفراغ: استفراغ می تواند به کاهش حالت تهوع در مواردی مانند حالت تهوع ناشی از مسمومیت غذایی یا الکل کمک کند. با این حال، این روش تنها باعث تسکین کوتاه مدت می شود و همچنین می تواند حالت تهوع را بدتر کند.

علت تهوع را تشخیص دهید

با یک آزمایشگاه تخصصی در زمینه حرکت دستگاه گوارش، یک آزمایش تشخیصی کامل و همه کاره در داخل و خارج از آزمایشگاه برای تشخیص سریع و دقیق بیماری ارائه می شود. اکثر افراد به یک یا چند آزمایش از جمله موارد زیر نیاز دارند:

آزمایش خون: با استفاده از نمونه خون، می توان تعدادی از آزمایشات را انجام داد، از جمله:

شمارش کامل خون برای بررسی علائم کم خونی و عفونت انجام می شود.

تست های الکترولیت و عملکرد کلیه به بررسی ناهنجاری های الکترولیت و مشکلات کبدی می پردازند.

تست آلبومین برای ارزیابی وضعیت تغذیه فرد استفاده می شود.

مطالعه تخلیه معده: با استفاده از فناوری تصویربرداری پیشرفته و مقدار کمی مواد رادیواکتیو (هسته ای)، می توان میزان انتقال غذا از معده به روده کوچک را پس از خوردن یک وعده غذایی کوچک بررسی کرد.

سیستم مانیتور دستگاه گوارش کپسول بی سیم: قورت دادن یک قرص با یک سیستم مانیتورینگ بی سیم کوچک در داخل این قرص هوشمند برای ثبت سطح اسید، دما و فشار در دستگاه گوارش. روده ای استفاده می شود. تست بی سیم موبایل به ما امکان می دهد تا ببینیم معده، روده کوچک و روده بزرگ با چه سرعتی (آهسته یا سریع) تخلیه می شوند. بدن نمی تواند این قرص های هوشمند را هضم کند و در نهایت با مدفوع دفع می شوند.

مانومتری معده اثنی عشر: با استفاده از یک لوله انعطاف پذیر کوچک، یک دوربین کوچک و دستگاه های مخصوصی که از طریق دهان به مری (اندوسکوپ) می گذرد، میزان انقباض و انبساط عضلات صاف معده و روده کوچک را اندازه گیری می کنیم.

مانومتری مری: با عبور لوله کوچکی از بینی به داخل مری، این آزمایش به پزشک اجازه می دهد تا فشار و انقباضات ماهیچه ها را اندازه گیری کند.

تست عملکرد اتونومیک: یک سری آزمایش شامل تست تنفس، تست تعریق و احتمالا سونوگرافی برای ارزیابی بخشی از مغز که مسئول تنظیم سیستم گوارشی (سیستم عصبی خودگردان) است، انجام خواهد شد.

حالت تهوع و استفراغ در زنان باردار

حالت تهوع در دوران بارداری که به عنوان حالت تهوع صبحگاهی نیز شناخته می شود، می تواند نشانه خوبی باشد. مطالعات نشان داده است که زنان مبتلا به تهوع و استفراغ سه ماهه اول در مقایسه با زنان بدون این علائم کمتر در معرض خطر سقط جنین قرار دارند. حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری می تواند نشان دهنده ترشح هورمون های لازم برای بارداری سالم باشد.

تحقیقات نشان می دهد که تهوع و استفراغ در دوران بارداری ممکن است به دلیل اثرات گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) باشد. زنان باردار بلافاصله پس از ورود تخمک بارور شده به دیواره رحم، HCG تولید می کنند. زنان مبتلا به تهوع شدید صبحگاهی (hyperemesis gravidarum) سطح HCG بالاتری نسبت به سایر زنان باردار دارند.

علاوه بر این، زنان باردار که بیشتر به تهوع صبحگاهی مبتلا می شوند، سطح HCG بالاتری نیز دارند. به طور مشابه، استروژن، هورمون دیگری که در دوران بارداری افزایش می یابد، باعث تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری می شود.

با این حال، سطوح بالای هورمون های بارداری همیشه با حالت تهوع و استفراغ همراه نیست. البته به یاد داشته باشید که عدم وجود حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری جای نگرانی ندارد. برخی از زنان با بارداری سالم هرگز تهوع صبحگاهی را تجربه نمی کنند.

دیدگاه بیماران مبتلا به تهوع و استفراغ

حالت تهوع اغلب خود به خود بدون درمان برطرف می شود. این عارضه یک علامت شایع در اوایل بارداری است، اما اگر فردی مشکوک به بارداری است، باید برای تشخیص دقیق آزمایش بارداری انجام دهد. افراد مبتلا به حالت تهوع مزمن یا شدید می توانند انواع مختلفی از بیماری ها را داشته باشند، بنابراین نباید خود تشخیص دهند. اگر علت تهوع نامشخص است، باید با یک پزشک مجرب مشورت کنید.

حالت تهوع علامتی است که همه از آن می ترسند. این احتمال وجود دارد که هنگام مطالعه کتاب یا در وسیله نقلیه در حال حرکت یا شاید بعد از غذا خوردن بدون استفراغ حالت تهوع داشته باشید. حالت تهوع اصطلاحی است که معمولاً بیانگر احساس ناراحتی در معده است و گاهی اوقات ممکن است به استفراغ ختم شود. در صورت احساس تهوع از آن اجتناب کنید. مراقب باشید در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید. در چنین شرایطی می توانید از طریق سایت نوبت دهی تبینجا توسط پزشک به صورت آنلاین ویزیت شوید.

علامت تهوع چیست؟

حالت تهوع به خودی خود یک بیماری نیست، اما می تواند نشانه بسیاری از اختلالات مربوط به دستگاه گوارش باشد، از جمله:

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)

زخم معده

مشکلات مربوط به اعصاب یا ماهیچه های معده، مانند سردی معده که باعث تخلیه کند معده یا هضم می شود (گاستروپازیس)

ناراحتی در قسمت فوقانی معده که به زخم مربوط نمی شود (سوء هاضمه بدون زخم)

هنگامی که اعصاب و سیگنال های مغزی مانع از عبور غذا از دستگاه گوارش می شوند، حتی اگر انسداد فیزیکی وجود نداشته باشد (انسداد روده)

مشکلات ناحیه ای از مغز که فرآیندهای گوارشی را کنترل می کند (اختلال خودکار)

سردرد میگرنی

تغییر غیر طبیعی در ضربان قلب هنگام تغییر وضعیت بدن (سندرم تاکی کاردی ارتواستاتیک موضعی)

مشکلات در نواحی خاصی از بدن یا در سراسر بدن، مانند سرطان یا عفونت، و برخی داروها که باعث تهوع بدون استفراغ می شوند. این نواحی خاص از بدن که معمولاً باعث تهوع می شوند عبارتند از:

• اندام های شکمی یا لگنی
• مراکز تعادل واقع در گوش داخلی
• مغز یا مایع مغزی نخاعی

علائم تهوع بدون استفراغ

به طور کلی، زمانی که حالت تهوع دارید، نوعی ناراحتی در معده خود احساس خواهید کرد. اما توصیف حالت تهوع برای بسیاری از افراد سخت است. این وضعیت بسیار ناراحت کننده است اما در پشت گلو، سینه یا بالای شکم بدون درد است. حالت تهوع بدون استفراغ با بیزاری از غذا یا میل به استفراغ همراه است. همانطور که بدن برای استفراغ آماده می شود، توالی زیر ممکن است رخ دهد:

• حلقه عضلانی بین مری و معده (اسفنکتر مری) شل می شود
• عضلات شکم و دیافراگم منقبض می شوند
• نای (حنجره) بسته می شود 75757599999999988 قسمت پایینی معده می بندد. استفراغ کردن در نتیجه این اعمال بدن، زمانی که احساس تهوع می کنید، دچار پس زدن یا پس زدن می شوید. خروپف انقباض ریتمیک و مکرر ماهیچه های تنفسی و شکمی است که بدون کنترل شما اتفاق می افتد. ممکن است با استفراغ همراه باشد یا استفراغ نداشته باشد. تعریق زیاد گاهی اوقات با حالت تهوع همراه است.

البته احساس تهوع بدون استفراغ می تواند با علائم و نشانه های دیگری نیز همراه باشد مانند:
• ضعف
• تعریق
• تجمع بزاق در دهان 75757859998

علت تهوع بدون استفراغ

دو مورد از بزرگترین علل تهوع و استفراغ آنفولانزای معده ناشی از گاستروانتریت ویروسی و مسمومیت غذایی است. اما سایر علل تهوع بدون استفراغ عبارتند از:
• مراحل اولیه بارداری (بیماری صبحگاهی)
• دریازدگی و سایر اشکال بیماری حرکت
• درد شدید e به سموم شیمیایی 7575759 99888 • استرس عاطفی، مانند Fear
• افت قند خون
• بیماری کیسه صفرا
• سوء هاضمه
• رایحه یا بوهای خاص
• مصرف الکل همچنین می تواند باعث تهوع بدون استفراغ شود. ، بیهوشی عمومی نیز می تواند باعث تهوع شود.

عوامل خطر

اگر درمان های سرطان مانند پرتودرمانی یا شیمی درمانی داشته اید، خطر تهوع و استفراغ شما دو برابر می شود. بیش از نیمی از زنان باردار از حالت تهوع رنج می برند.

علت تهوع مداوم و مداوم را تشخیص دهید

برای تعیین اینکه چه عواملی باعث تهوع شما می شوند، بهترین متخصص داخلی می تواند با پرسیدن چند سوال و انجام معاینه فیزیکی، سابقه و وضعیت جسمانی شما را بررسی کند. برخی از پزشکان همچنین به دنبال علائم کم آبی بدن هستند و ممکن است آزمایشاتی از جمله آزمایش خون، آزمایش ادرار و احتمالاً آزمایش بارداری در زنان را تجویز کنند. درمان حالت تهوع بدون استفراغ به علت اصلی آن بستگی دارد.

علل تهوع مداوم در زنان

علل تهوع مداوم در مردان

چه زمانی با پزشک مشورت کنیم؟

اگر حالت تهوع مداوم بدون استفراغ دارید یا اگر این حالت بیش از سه روز طول کشید، بهتر است با پزشک مشورت کنید. اگر این حالت تهوع با شرایط زیر همراه باشد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید:
• آسیب اخیر به سر
• سردرد شدید
• درد شدید شکم 7575759999888 •595999888 •5759999888 •575757599888 75999888 • تب بالا 75757 5999888 تاری دید یا درد چشم
گیجی یا سفتی گردن

منبع

خبر خوب این است که با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین تبینجا می توانید به راحتی با متخصصین گوارش تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید. همچنین برای مراجعه حضوری به پزشک می توانید از طریق سایت با متخصص گوارش یا پزشک داخلی وقت بگیرید.

5/5 – (54 امتیاز)

بازدید: 104,529

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا