چرا مودم فقط به یک دستگاه وصل میشود

اگر در اتصال به اینترنت مشکل دارید، ممکن است مشکل از مودم Wi-Fi شما باشد. مودم شما در واقع مرکز فعالیت های اینترنتی شما برای برقراری ارتباط با دستگاه های محلی یا شبکه گسترده تر است. برای داشتن یک اتصال سریع و مطمئن، بهتر است مودم خود را بررسی کنید.

با استفاده از پیشنهادات این لیست، می توانید بررسی کنید که آیا مودم شما واقعاً علت مشکلات اتصال شما است یا خیر، و در این صورت، می توانید آن را عیب یابی کنید و در اسرع وقت دوباره آنلاین شوید.

قبل از رفتن به تکنیک های پیچیده تر، اجازه دهید با چند راه حل ساده شروع کنیم. گاهی اوقات ساده ترین تکنیک ها برای حل مشکلات و بازیابی اتصال اینترنت کافی است:

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

مودم خود را خاموش و روشن کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید و ببینید آیا اتصال اینترنت دوباره کار می کند یا خیر.

بررسی کنید که آیا مشکل از سرویس اینترنت شماست. اکثر سرویس ها دارای صفحه وضعیت هستند که در آن می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. می توانید نام سرویس اینترنتی خود را در گوگل تایپ کنید و سپس عباراتی مانند “وضعیت سرویس” یا “نقشه قطعی” را جستجو کنید.

سعی کنید با دستگاه دیگری وصل شوید. اگر با دستگاه خاصی مشکل دارید، ممکن است مشکل از دستگاه شما باشد نه اتصال اینترنت شما. در صورت امکان، بهتر است حداقل اتصال خود را با استفاده از دستگاه متصل به اینترنت دیگری آزمایش کنید. اگر این دستگاه بدون مشکل با موفقیت وصل شد، احتمالاً مشکلی برای مودم وجود ندارد.

از کابل اترنت استفاده کنید. اگر می‌خواهید به Wi-Fi متصل شوید، ممکن است با اتصال مستقیم دستگاه خود به مودم با استفاده از کابل اترنت، نتایج بهتری دریافت کنید. عوامل زیادی می توانند در اتصال Wi-Fi اختلال ایجاد کنند، از جمله موانع فیزیکی، مانند دیوارها. با اتصال دستگاه خود به مودم، می توانید بررسی کنید که آیا مشکل از خود مودم است یا کیفیت سیگنال وای فای شما.

کابل اترنت دیگری را امتحان کنید. اگر به مودم وصل هستید، بررسی کنید که کابل محکم وصل شده باشد. همچنین ممکن است لازم باشد کابل اترنت را قطع و سپس دوباره وصل کنید تا ببینید آیا اتصال کار می کند یا خیر. اگر به کابل اترنت دیگری دسترسی دارید، می توانید کابل را تغییر دهید.

کانال وای فای مودم را تغییر دهید

مشکل ممکن است یک شبکه کند یا غیر قابل اعتماد باشد. در این صورت باید سعی کنید کانالی را با کمترین ترافیک انتخاب کنید.

از طریق تنظیمات مودم می توانید کانال Wi-Fi خود را به صورت دستی تغییر دهید. برای دسترسی به تنظیمات مودم، باید آدرس IP آن را بدانید. معمولا چیزی شبیه به 192.168.1.1، 192.168.0.1، 192.168.1.254 یا مشابه. فقط آن را در مرورگر وارد کنید.

پس از بازیابی این اطلاعات، آدرس IP مودم خود را در مرورگر وب خود وارد کنید. از شما یک نام کاربری و رمز عبور برای سیستم مودم خواسته می شود. این اطلاعات بر اساس ارائه دهنده IP متفاوت است، اما معمولاً در مودم یافت می شود.

تنها روش های موثر برای افزایش پوشش آنتن وای فای

اگر نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض را تغییر نداده‌اید، می‌توانید با استفاده از موتور جستجوی دلخواه خود و وارد کردن شماره مدل مودم و عباراتی مانند کاربر و رمز عبور پیش‌فرض یا «ورود پیش‌فرض» این اطلاعات را بازیابی کنید. شماره مدل مودم شما باید در دفترچه راهنما یا روی آن باشد.

ریست مودم

یک مرحله اساسی‌تر از راه‌اندازی مجدد یا تنظیم مجدد مودم، ریست کردن آن است که مودم را به تنظیمات پیش‌فرض برمی‌گرداند.

این مراحل ممکن است بسته به مودم شما متفاوت باشد، اما معمولاً شامل فشار دادن یک دکمه روی مودم یا باز کردن تنظیمات مودم و جستجوی گزینه تنظیم مجدد است.

سیستم عامل مودم (سخت افزار) را ارتقا دهید.

گزینه دیگری که می توانید در تنظیمات مودم خود پیدا کنید، ارتقاء سیستم عامل است. بدیهی است که برای انجام این کار، مودم شما باید به اینترنت متصل باشد (بنابراین این روش ممکن است مشکلات اتصال مودم به دستگاه را حل کند، اما مشکلات اتصال اینترنت به مودم را حل نمی کند).

موارد بالا برخی از راه های اصلی عیب یابی مودم است. اگر می خواهید مودم را ریست کنید باید این کار را به درستی انجام دهید. اگر همه موارد فوق موفق نشدند، در تماس با میز پشتیبانی اینترنتی خود تردید نکنید. شاید لازم باشد به فکر یک مودم جدید باشید.

سایر مشکلات و راه حل های رایج Wi-Fi

همه ما عادت داریم از Wi-Fi برای گوش دادن به موسیقی، پخش ویدیوهای مورد علاقه خود و حتی کار از راه دور استفاده کنیم و قطع کردن آن یکی از بدترین تجربیات ممکن در زندگی مدرن خواهد بود.

قطعی‌ها روال روزانه ما را مختل می‌کنند، اما رفع اکثر مشکلات اتصال آسان است، بنابراین نگران نباشید، می‌توانید دوباره آنلاین شوید.

1- در برخی مناطق دسترسی به مودم کم است یا اصلا وجود ندارد

Wi-Fi یک موج رادیویی است، به این معنی که مودم شما امواج را از یک نقطه مرکزی در همه جهات پخش می کند. اگر مودم در گوشه ای از خانه شما قرار دارد، ممکن است مناطق خاصی را پوشش ندهد. اگر می توانید مودم خود را به مکان بهتری منتقل کنید.

اگر آنتن خارجی دارید، می توانید آن را نیز پیکربندی کنید.

اگر در آپارتمان زندگی می کنید، مودم های دیگر ممکن است با مودم شما تداخل داشته باشند. نرم افزارهای رایگان، مانند NetSpot در مک و ویندوز (و اندروید) یا Wi-Fi Analyzer در اندروید، می توانند شبکه های بی سیم اطراف را به شما نشان دهند. اگر مودم شما با شبکه های اطراف تداخل دارد، می توانید از یک کانال کم ترافیک استفاده کنید.

محدود کردن سرعت اینترنت وای فای برای افراد خاص

اگر هیچ یک از موارد بالا کمکی نکرد، خانه شما ممکن است به بیش از یک مودم نیاز داشته باشد. در این صورت، ممکن است برای افزایش برد مودم اصلی خود، یک مودم قدیمی راه اندازی کنید.

2- اینترنت همه جا کند است

اگر سرعت وای فای شما در همه زمینه ها پایین است، سعی کنید لپ تاپ خود را مستقیماً به مودم متصل کنید و با استفاده از سایتی مانند speedtest.net سرعت اینترنت خود را تست کنید. اگر سرعت پایین است احتمالا مشکل از اتصال اینترنت شماست نه مودم. در این صورت می توانید با پشتیبانی سرویس اینترنت خود تماس بگیرید.

اگر مشکل این نیست، ممکن است کانال بی‌سیم فعلی شما با دستگاه‌های شما یا سایر شبکه‌های اطراف مشغول باشد. تغییر کانال از طریق تنظیمات مودم می تواند کمک کننده باشد. هر برندی می تواند آن را به سبک خاصی انجام دهد.

اگر با این کار مشکل برطرف نشد، ریست فکتوری مودم و ریست کردن آن ممکن است راه حل مشکل شما باشد. اکثر مودم ها دارای یک دکمه تنظیم مجدد هستند که می توانید آن را با گیره کاغذ فشار دهید. این کار را به مدت 30 ثانیه انجام دهید تا مودم به تنظیمات کارخانه بازنشانی شود.

اگر هیچ یک از این راه حل ها کار نمی کند و اینترنت شما سیمی است (مشکلی نیست)، ممکن است مودم شما قطع باشد. بنابراین بهتر است به فکر خرید یک مودم جدید باشید.

3- دستگاه خاصی نمی تواند به وای فای متصل شود

گاهی اوقات در یک دستگاه خاص با مشکل مواجه می شوید. این احتمالاً یک مشکل موقتی است. وای فای دستگاه را خاموش کنید، سپس آن را دوباره روشن کنید. اگر جواب نداد، مودم را از برق بکشید و بعد از 30 ثانیه دوباره وصل کنید.

اگر با این کار مشکل برطرف نشد یا اگر مشکل دوباره تکرار شد، شبکه فعلی خود را از لیست شبکه های ذخیره شده در دستگاه حذف کنید، سپس دوباره وصل شوید.

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، عبارت “wifi troubleshooting” را جستجو کنید و نتیجه را باز کنید که باید Identify and repair network troubles باشد. این گزینه یک سری تشخیص است که می تواند اتصال را بازیابی کند. در MacOS، می‌توانید Wireless Diagnostics را اجرا کنید. کلید Options را نگه دارید و روی نماد AirPort (Wi-Fi) در نوار منو کلیک کنید. Open Wireless Diagnostics را پیدا کنید، سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اگر هیچ یک از موارد بالا کمکی نکرد، دستگاه را مجددا راه اندازی کنید.

4- هیچ دستگاهی نمی تواند به وای فای متصل شود

اگر نمی توانید به وای فای خود وصل شوید، لپ تاپ خود را مستقیماً با استفاده از کابل اترنت به مودم متصل کنید و ببینید آیا می توانید از این طریق وصل شوید یا خیر. اگر وصل شد، مشکل وای فای شماست – اما اگر وصل نشد، ممکن است اتصال اینترنت شما قطع شود. به وب سایت و حساب های اجتماعی سرویس اینترنتی خود مراجعه کنید یا با آنها تماس بگیرید.

با ریست کردن مودم می توانید مشکلات بی شماری مانند عدم امکان برقراری ارتباط را حل کنید. دکمه ریست پشت مودم را با یک گیره کاغذ به مدت 30 ثانیه فشار دهید تا مودم به تنظیمات کارخانه بازنشانی شود.

دلیل کند بودن وای فای و 12 راه برای افزایش سرعت

اگر مشکل حل نشد، ممکن است نیاز به خرید یک مودم جدید داشته باشید.

5- سرعت اتصال در زمان های تصادفی کند می شود

مدل خاصی هست؟ به عنوان مثال، آیا هر بار که از مایکروویو استفاده می کنید، اتصال خراب می شود؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برخی از مودم ها، به خصوص در فرکانس 2.5 گیگاهرتز یا هنگام استفاده از مایکروویو قدیمی، مشکل دارند.

ممکن است با شبکه ها یا دستگاه های دیگر تداخل داشته باشید. اگر همسایگان شما هر روز در زمان خاصی از اینترنت زیاد استفاده می کنند، می تواند سرعت شما را کاهش دهد. تغییر کانال مودم ممکن است به حل این مشکل کمک کند. می‌توانید از NetSpot در Mac و Windows و Wi-Fi Analyzer در Android برای پیدا کردن شبکه‌های بی‌سیم اطراف استفاده کنید. اگر شبکه شما با شبکه های اطراف تداخل دارد، ممکن است به کانالی با ترافیک کمتر تغییر دهید.

اگر کمکی نکرد، مودم خود را با قرار دادن یک گیره روی دکمه تنظیم مجدد به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

6- شبکه وای فای کاملا قطع شده است

اگر شبکه Wi-Fi در دستگاه های مختلف قطع شود، ممکن است مودم شما ریست شده باشد. آیا در نام مودم خود شبکه محافظت نشده می بینید؟ این شبکه می تواند مال شما باشد. لپ تاپ یا دسکتاپ خود را از طریق کابل اترنت به آن متصل کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید.

اگر چنین شبکه ای را نمی بینید، لپ تاپ خود را با اترنت به مودم وصل کنید و ببینید آیا اتصال برقرار است یا خیر.

7- شبکه وصل می شود اما دسترسی به اینترنت وجود ندارد

این راه حل ممکن است کمی تکراری باشد، اما سعی کنید مودم خود را از برق بکشید و دوباره آن را وصل کنید. اگر مشکل حل نشد، روتر را به همین ترتیب ریست کنید.

لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود را با کابل اترنت به مودم وصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است مودم با مشکل مواجه شده باشد و باید ریست شود. اگر بعد از تنظیم مجدد مودم هنوز اینترنت وجود نداشته باشد، ممکن است اتصال آن قطع شده باشد. در این شرایط بهتر است با پشتیبانی سرویس اینترنت خود تماس بگیرید.

6 راه برای بازیابی رمز عبور وای فای وقتی آن را فراموش کردید

8- مودم مرتب خراب می شود و فقط راه اندازی مجدد کمک می کند

اگر مودم شما نیاز به راه اندازی مجدد منظم دارد، بهتر است یک هارد ریست انجام دهید. در اکثر مودم ها یک دکمه تنظیم مجدد پیدا می کنید که می توانید آن را با گیره کاغذ نگه دارید. این کار را به مدت 30 ثانیه انجام دهید تا مودم به تنظیمات کارخانه بازنشانی شود.

اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است مودم شما خراب باشد. تنها گزینه واقعی شما این است که اگر هنوز تحت گارانتی است آن را برگردانید یا یک مودم جدید بخرید.

9-دستگاه های ناشناخته در شبکه وای فای

وارد برنامه تنظیمات Wi-Fi یا Admin شوید (که با جستجوی آدرس IP خود در مرورگر می توانید آن را پیدا کنید). به دنبال لیستی از دستگاه های متصل در حال حاضر بگردید و هر کدام را که نمی شناسید به دقت بررسی کنید. ابتدا مطمئن شوید که این اتصالات متعلق به شما نیستند – دستگاه‌های هوشمند اتصالات خاص خود را دارند و اگر نام آنها را نبرید، ممکن است عناوین عجیب و غریبی داشته باشند. کنسول های بازی و تلویزیون ها نیز می توانند متصل شوند.

اگر همه دستگاه های خود را بررسی کرده اید و هنوز یک یا دو اتصال وجود دارد که آنها را نمی شناسید، ممکن است شخص دیگری از شبکه Wi-Fi شما استفاده کند. در این صورت، باید در تنظیمات خود به دنبال گزینه ای برای مسدود کردن این دستگاه ها بگردید. Wi-Fi و در صورت امکان، آدرس MAC آنها را مجاز نکنید. سپس رمز وای فای را تغییر دهید و مودم را ریستارت کنید. در حالی که این شما را در برابر هکرهای حرفه ای محافظت نمی کند، معمولا برای دور نگه داشتن مهمانان ناخواسته از شبکه شما کافی است.

10- آپدیت اخیر وای فای را خراب کرد

این مشکل ممکن است مربوط به به روز رسانی سیستم عامل خاصی باشد. به عنوان مثال، به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 در اواسط سال 2020 دارای اشکالاتی بودند که برخی از کاربران را از اتصال به شبکه‌های Wi-Fi یا حتی دیدن اتصالات Wi-Fi جلوگیری می‌کرد. «اندروید و سایر سیستم‌عامل‌ها نیز در گذشته باعث ایجاد اشکالاتی شده‌اند که اتصالات Wi-Fi را مختل کرده‌اند. .

7 راه آسان برای جلوگیری از هک وای فای کامپیوتر

هنگامی که این اتفاق می افتد، بهتر است به روز رسانی را حذف کنید و سیستم خود را به نسخه قبلی بازگردانید.

امروزه با عرضه نسل جدید مودم های بی سیم، استفاده از فناوری Wi-Fi به جریان اصلی تبدیل شده است. احتمالاً شما به عنوان یک کاربر هنگام کار با مودم بی سیم با مشکل قطع و وصل شدن ناگهانی مواجه شده اید و این مشکل شما را نگران کرده است. دلایل مختلفی برای قطع اتصال، کیفیت پایین اتصال یا اتصال به اینترنت وجود دارد. در این مقاله سه راه عملی برای حل این مشکل را معرفی می کنیم.

علت اتصال و قطع مودم وای فای (بی سیم) چیست و چگونه آن را تعمیر کنیم؟

نحوه رفع قطع یا قطع اتصال مودم بی سیم

در مورد مودم وایرلس قبلا مطالب زیادی از جمله نحوه کنترل ولوم وایرلس مهمان که یکی از نیازهای کاربران است را معرفی کرده ایم و قبلا در انزل وب معرفی کرده ایم. دلیل قطع و وصل ناگهانی مودم وای فای (بی سیم) می تواند چندین مورد باشد: ارائه دهنده خدمات اینترنت، سیم کشی خانه، تنظیمات مربوط به مودم یا هر تجهیزات مرتبط دیگری که باعث اختلال در مودم وای فای و اتصال می شود. دستگاه دریافت کننده و ایجاد نویز .

اگر مشکل شما به سیم کشی خانه یا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما مربوط نیست، تنظیمات درایور، مودم و سیستم عامل ممکن است علت خرابی و اتصالات مودم شما باشد که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

برای رفع مشکل قطع و وصل، آخرین نسخه درایور مودم را دانلود و نصب کنید

ابتدا باید به وب سایت سازنده رایانه یا درایور لپ تاپ خود، به عنوان مثال، Dell، HP، Toshiba و غیره مراجعه کنید و سپس به صفحه دانلود درایور رایانه خود بروید. لینک مستقیم دانلود درایور برخی از تولید کنندگان برتر لپ تاپ و کامپیوتر را می توانید در زیر مشاهده کنید:

Dell – http://www.dell.com/support/home/us/en/19/Products

HP – http://www8.hp.com/us/en/drivers.html

توشیبا – http://support.toshiba.com/drivers

سونی – http://esupport.sony.com/perl/select-system.pl?DIRECTOR=DRIVER

Lenovo – http://support.lenovo.com/us/en/products?tabName=Downloads

آخرین نسخه درایور موجود را دانلود کنید. معمولا در صفحه دانلود قسمتی به نام Networking وجود دارد که در شکل زیر می توانید لیست درایورها را در این قسمت مشاهده کنید. در این لیست باید بخشی به نام Wireless وجود داشته باشد.

با فشردن همزمان کلیدهای Windows و Pause می توانید شماره مدل کارت بی سیم رایانه خود را مشاهده کنید.

با فشار دادن این کلیدها پنجره System Properties باز می شود. روش دیگر این است که روی Computer راست کلیک کنید، Properties و سپس Advanced System Settings را انتخاب کنید.

سپس روی تب Hardware کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

در این قسمت می توانید لیستی را ببینید که جلوی هر کدام علامت + دارد. گزینه Network Adapters را پیدا کرده و روی + کلیک کنید تا گزینه های موجود برای سیستم بی سیم شما نمایش داده شود.

بد نیست بدانید بسته به سازنده، آداپتور بی سیم ممکن است در این قسمت با نام های دیگری مانند Intel Pro Wireless یا Dell Wireless نمایش داده شود.

اگر با نصب درایور صحیح مشکل شما حل نشد، باید فریمور روتر را آپدیت کنید تا دلیل قطع و وصل شدن مودم وای فای را بیابید.

به روز رسانی سیستم عامل روتر برای رفع مشکل اتصال و قطع وای فای

مودم های بی سیم به صورت خودکار آپدیت نمی شوند و هر کاربر باید فریمور را از سازنده مودم دانلود کرده و مراحل نصب را مطابق مدل مودم خود دنبال کند. برای آپدیت فریمور باید آدرس IP مودم خود را پیدا کرده و از طریق مرورگر متصل شوید که قبلا در قسمت کنترل حجم بی سیم مهمانان وب انزل آموزش داده ایم. اگر با به روز رسانی سیستم عامل به نتیجه نرسیدید، تنظیمات مودم را تغییر دهید.

تنظیمات روتر

همانطور که قبلاً در بخش 4 دلایل کاهش سرعت وای فای و راه های افزایش سرعت آن اشاره کردیم، مودم های جدیدتر معمولاً از طریق فرکانس 2.4-5 گیگاهرتز با نسخه های مختلف گجت ها و نرم افزارهای سازگار متصل می شوند. اما برای مودم های قدیمی باید این تنظیمات را تغییر داد تا اتصال پایدارتری داشته باشد و از قطع شدن اینترنت جلوگیری شود.

برای تغییر تنظیمات مودم روتر، باید:

ابتدا فرکانس مودم را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر روی 2.4 گیگاهرتز است، این مقدار را به 5 افزایش دهید.

مطمئن شوید که قسمت تنظیمات کانال مودم شما روی Auto تنظیم شده است. اگر از کانال خاصی استفاده می کنید و مودم شما روی آن تنظیم شده است، این مقدار را تغییر دهید.

بخش هایی که برای امنیت بیشتر در رایانه خود استفاده می کنید، به عنوان مثال، بخش فیلتر آدرس را در بخش فیلتر MAC غیرفعال کنید.

مطمئن شوید که حالت شبکه بی سیم روی Mixed تنظیم شده است. گاهی اوقات حالت های دیگر مودم را با دستگاه های قدیمی ناسازگار می کنند.

اگر با تنظیمات مودم آشنا نیستید، بهتر است یک بار مودم را ریست کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

سه راه حل ذکر شده احتمالا مشکل اتصال مودم شما را حل خواهد کرد. اما اگر همچنان مشکل قطع و وصل وای فای لپ تاپ و غیره را دارید، مشکل و راه حل های دیگر را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

در بالا به اختصار به SSID اشاره کردیم. اما SSID وای فای چیست و برای چیست؟ به عنوان مثال، اگر علامتی را مشاهده کردید که از شما می‌خواهد از طریق SSID با Wi-Fi کافی به یک شبکه متصل شوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن شبکه بی‌سیم را پیدا کنید و برای دسترسی به اینترنت به همان شبکه متصل شوید.

در واقع هدف اصلی SSID ها تمایز بین چندین شبکه وای فای است که با تکیه بر این قابلیت می توانید به درستی به شبکه مورد نظر خود متصل شوید. SSID برای همه انواع شبکه های Wi-Fi، از جمله شبکه های خانگی استفاده می شود. اما البته آنها به این اپلیکیشن محدود نمی شوند. اگر شبکه Wi-Fi را کنترل می کنید، می توانید SSID آن را به دلخواه تغییر دهید.

شایان ذکر است که SSID نمی تواند بیش از 32 کاراکتر باشد. با این حال، آنها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند. به عنوان مثال، در دنیای SSID و تنظیمات آنها، عبارت MyNetwork کاملا متفاوت از mynetwork در نظر گرفته خواهد شد. با این حال، بسته به پروتکل ها، کاراکترهای خاصی مانند خط تیره، نقطه و غیره وجود دارد. مجاز.

SSID انتخاب شده توسط روتر بی سیم یا سایر ایستگاه های پایه Wi-Fi پخش می شود و شناسایی شبکه های موجود با نام های قابل خواندن توسط انسان را برای دستگاه های اطراف آسان تر می کند.

اگر شبکه ای رمز عبور نداشته باشد، هرکسی می تواند با انتخاب SSID مربوطه به این شبکه متصل شده و به راحتی از آن استفاده کند. اما اگر شبکه رمزگذاری شده باشد، طبیعتا وضعیت متفاوت خواهد بود. بنابراین برای محافظت از شبکه بی سیم خود توصیه می شود تحت هر شرایطی از میزبانی شبکه وای فای به صورت باز و بدون رمز عبور خودداری کنید.

پیدا کردن یک SSID Wi-Fi یک فرآیند نسبتاً ساده است. به سادگی به تنظیمات روتر بروید و از اعتبار خود برای اتصال استفاده کنید. پس از ورود، SSID وای فای را در پنل تنظیمات مشاهده می کنید و می توانید از طریق همان پنل آن را تغییر دهید.

لینک را کپی کنید

دلیل عدم دسترسی به اینترنت و قطع وای فای چیست؟

Wi-Fi یک فناوری رادیویی است، به این معنی که ممکن است به شبکه متصل باشید و سیگنال قوی باشد. اما هنوز نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. برای حل این مشکل، ابتدا باید از صحیح بودن تنظیمات شبکه خود اطمینان حاصل کنید و آدرس شبکه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا در محدوده APIPA قرار دارد یا خیر. اگر مشکلی در دادن آدرس به دستگاه شما از شبکه های محلی وجود داشته باشد، رایانه یا موبایل شما به خود آدرس اختصاص می دهد و در این صورت نمی تواند داده ها و مسیرها را تبادل کند.

برخی از سیستم عامل ها به شما می گویند در صورت مشکل اینترنت، علائمی مانند علامت تعجب زرد روی آنتن وای فای مشکل دارد. در این صورت به تنظیمات زیر بروید:

در Android: تنظیمات > درباره تلفن > وضعیت

در iOS: Settings > Wi-Fi و دکمه روی گزینه i

در ویندوز: تنظیمات > شبکه و اینترنت و سپس آداپتور Wi-Fi را انتخاب کنید.

در macOS: پنجره تنظیمات سیستم شبکه را باز کنید، Wi-Fi Adapter را انتخاب کنید، روی Advanced کلیک کنید، سپس روی برگه TCP/IP کلیک کنید.

اگر آدرس IP دستگاه شما برای IPv4 با 169.254 شروع می شود، یک آدرس APIPA است. این بدان معنی است که سیستم عامل شما نمی تواند یک آدرس IP به طور خودکار از طریق DHCP دریافت کند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه زهرا

مقاله بسیار جالبی بود. من همیشه می‌خواستم بدونم چرا مودم فقط به یک دستگاه وصل می‌شود. ممنون بابت توضیحات خوبتون.

دکمه بازگشت به بالا