چرا من گریه میکنم

دانلود آهنگ شب چرا میکشد مرا از چارتار

هم اکنون دانلود کنید و آهنگ جدید و زیبای شب را از چارتار گوش دهید

آهنگ اختصاصی چارتاار – شب با متن و لینک مستقیم در آپ موزیک

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

من به سفر نمی روم، دیگر تو را ندارم، فقط چند چیز باقی مانده که پشت سر بگذاریم ♬♫♪
فراموش نمی شوم اگر از من خبر نداری…
چرا شب میکشی -من که نشستی قصه کجاست ♬♫♪75757599888 انقدر گریه میکنم که خدا بغلم میکنه… یادم نمیاد بعدش گریه کردم شهر من کجاست…

صبح می رود این تن من است هجرت تو مرده را بر دوش تو ♬♫♪
این یقین مثل مرگ با تو روشن است..
چرا شب مرا می کشد کجا نشسته ای؟ لحظه خداحافظی و صدای پاهای تو آخرین صداست.

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

این موسیقی را بصورت آنلاین گوش دهید

مرورگر شما از Player ساپورت نمی کند.

موزیک با کاور اصلی و بدون برچسب تبلیغاتی می باشد

فرم با 5 گزینه

قبل از اینکه خیلی دیر شود در مورد علائم خود به من بگویید، با پزشک خود صحبت کنید:

——————————————–

چرا بی دلیل غمگین می شویم؟ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما احساس غمگینی بدون دلیل خاصی می تواند تا حدودی غیرعادی باشد و نیاز به درمان و توجه بیشتری دارد. غم و اندوه حالتی موقتی است که اغلب علت آشکاری دارد. به عنوان مثال، عواملی مانند ناامیدی، از دست دادن یکی از عزیزان یا دریافت اخبار بد از کسی که دوستش دارید می تواند شما را ناراحت کند.

این نوع غم و اندوه می تواند در طول روز متفاوت باشد. گاهی اوقات در ساعات خاصی از روز غم و اندوه بسیار سنگین می شود و باعث گریه، خستگی، بی حالی یا عدم تمرکز می شود. اما در مواقع دیگر، اندوه شما ممکن است آنقدر سبک به نظر برسد که به سختی آن را احساس کنید. به عنوان مثال، زمانی که به یک سرگرمی دلپذیر مشغول هستید یا با نامزد خود هستید، ممکن است غم و اندوه خود را فراموش کنید. غم و اندوه موقت برای روزها یا هفته ها با شما می ماند، سپس به طور طبیعی شروع به فروکش می کند.

فهرست

احساس مداوم غم و اندوه نشان دهنده چیست؟

اما غم و اندوه مداوم چیز دیگری است. غم و اندوه مداوم فضای سنگینی را در اطراف شما ایجاد می کند و لذت زندگی روزمره را از بین می برد. این غم و اندوه باعث می شود احساس ضعف، پوچی و شکست در شما ایجاد کند. شما نمی دانید چه چیزی باعث می شود احساس بدی داشته باشید، بنابراین نمی توانید احساس بهتری نداشته باشید.

احساس غم و اندوه در زندگی غیرعادی نیست. به هر حال، غم و اندوه یک واکنش طبیعی انسان به ناامیدی و از دست دادن است. غمگینی که دلیل روشنی ندارد و برای مدت طولانی ادامه دارد ممکن است نشان دهنده مشکل جدی تری به نام افسردگی باشد.

آیا غم و اندوه مداوم نشانه افسردگی است؟

غمگین بودن به تنهایی نشانه افسردگی نیست. با این حال، غم و اندوه یکی از اولین علائم افسردگی است.

اگر غم و اندوه شما با افسردگی مرتبط باشد، تقریبا هر روز احساس غم و اندوه خواهید کرد. این غم می تواند بیش از دو هفته طول بکشد. به عبارت دیگر، اگر از افسردگی رنج می برید، غم و اندوه همراه همیشگی شما خواهد بود.

افسردگی علائم زیادی دارد. بنابراین، اگر غم و اندوه شما با علائم زیر همراه باشد، به احتمال زیاد از افسردگی رنج می برید:

از دست دادن اشتها

آشفتگی یا بی قراری

افزایش تحریک پذیری

خستگی، کمبود انرژی

تغییر در عادات خواب

کند شدن حرکت یا گفتار

احساس اضطراب یا پوچی

احساس گناه، بی ارزشی یا درماندگی

احساس بدبینی و ناامیدی نسبت به آینده

مشکل در تمرکز و از دست دادن حافظه

پریشانی مزمن مرتبط با افسردگی می تواند باعث افکار منفی مرگ یا خودکشی شود. حتی اگر برنامه ای برای عمل به این افکار ندارید، بهتر است به یک روانپزشک مراجعه کنید و از او کمک و راهنمایی بگیرید.

سایر علل احتمالی احساس غم و اندوه مداوم

غم و اندوه همیشه نشان دهنده افسردگی نیست. گاهی اوقات غم شما ممکن است از الگوی خاصی پیروی کند. در واقع، عوامل زمینه‌ای مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث شود شما موقتاً احساس غمگینی کنید، از جمله:

نوسانات خلقی

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی اغلب دوره های افسردگی را به عنوان بخشی از یک چرخه تجربه می کنند. این چرخه علاوه بر غم و اندوه شامل دوره های شیدایی یا هیپومانیا نیز می شود.

افراد مبتلا به این اختلال ممکن است ناگهان به شدت احساس شادی و سرخوشی کنند یا برعکس احساس غمگینی کنند. این تغییر ناگهانی خلق و خو معمولاً با علائم زیر همراه است:

بیخوابی

رفتار تکانشی

عدم اعتماد به نفس

بی قراری و تحریک پذیری

چرخه های غم و شادی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می تواند یک هفته یا بیشتر طول بکشد.

غم فصلی

گاهی غم تو با فرا رسیدن پاییز و کوتاه شدن روزها آغاز می شود. با فرا رسیدن روزهای آفتابی طولانی بهار و تابستان، غم و اندوه شما خود به خود از بین می رود و احساس بهتری خواهید داشت.

در نیمه دوم سال، شب‌ها طولانی‌تر و سردتر می‌شوند و برخی از روزها به دلیل هوای بارانی حتی خورشید را نمی‌بینید. این تغییرات فصلی عده ای را غمگین و دچار ضعف جسمانی می کند.

اگر این غم و اندوه فصلی ادامه یابد و آنقدر شدید شود که زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد، ممکن است از اختلال عاطفی فصلی (SAD) رنج ببرید. اختلال عاطفی فصلی نوعی افسردگی است که در طول تغییرات فصلی رخ می دهد.

سایر علائم اختلال عاطفی فصلی عبارتند از:

افزایش میل به خوردن و خوابیدن

کناره گیری یا اجتناب از محیط های اجتماعی

غم و اندوه قبل از سیکل قاعدگی

هورمون ها یکی از مهم ترین عواملی هستند که بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارند. بنابراین ابتلا به اختلالات هورمونی می تواند خلق و خوی افراد را تغییر دهد. به عنوان مثال، هورمون های تولید مثلی مانند استروژن و پروژسترون ممکن است در غمگین کردن زنان نقش داشته باشند. تغییر سطح این هورمون ها در بدن دو هفته قبل از قاعدگی باعث ایجاد احساس غم و اندوه و افسردگی در زنان می شود. به این احساس غم و اندوه موقت، سندرم پیش از قاعدگی نیز گفته می شود. بنابراین توجه به زمان شروع سیکل قاعدگی می تواند سرنخ های مهمی را در مورد علت احساس غم و اندوه در اختیار زنان قرار دهد.

بلوز قبل از قاعدگی معمولا یک هفته قبل از شروع قاعدگی ظاهر می شود. علاوه بر غم و اندوه، ممکن است احساسات دیگری مانند اضطراب یا عصبی بودن، پارانویا یا هراس را نیز تجربه کنید.

علاوه بر این، احساس غم و اندوه می تواند در دوران یائسگی یا در دوره گذار قبل از یائسگی رخ دهد. در این مدت، احتمالاً زیاد گریه خواهید کرد، علاقه خود را به فعالیت های معمول خود از دست خواهید داد و مدیریت استرس برایتان دشوار است.

چگونه از شر غم خلاص شویم؟

هنگامی که غم و اندوه بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، ممکن است به دنبال راه حلی برای کاهش غم خود باشید. استفاده از استراتژی های زیر به شما کمک می کند بر غم خود غلبه کنید و زندگی شادتری داشته باشید:

با عزیزان خود صحبت کنید.

بسیاری از علائم مرتبط با غم و اندوه یا افسردگی باعث می شود که خود را منزوی کنید و از دیگران فاصله بگیرید. وقتی احساس غمگینی یا افسردگی می کنید، به راحتی از کمک عزیزان ناامید می شوید. همچنین ممکن است در مورد احساسات منفی نسبت به دیگران، لغو برنامه ها یا از دست دادن علاقه به فعالیت های معمول خود احساس گناه کنید.

به طور کلی، انزوا فقط غم و اندوه شما را شدیدتر می کند. بنابراین سعی کنید احساسات خود را با کسی که به آن اعتماد دارید در میان بگذارید. صحبت با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده می تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید.

صحبت کردن لزوماً غم و اندوه شما را از بین نمی برد، اما باعث می شود کمتر غمگین شوید.

به موسیقی گوش دهید.

موسیقی اثرات مفید بسیاری بر سلامت روان افراد دارد. یکی از این اثرات مهم رهایی موقت از غم و اندوه است. گوش دادن به موسیقی خستگی را از بین می برد و به شما انرژی می دهد.

علاوه بر این، گوش دادن به موسیقی باعث افزایش تولید هورمون هایی مانند دوپامین و سروتونین در مغز می شود. این هورمون های شاد خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و اضطراب شما را کاهش می دهد.

از موسیقی که با خلق و خوی شما مطابقت دارد خودداری کنید. گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند غم و اندوه را افزایش دهد یا باعث شود که برای مدت طولانی ادامه یابد.

به یک سرگرمی جذاب بپردازید.  

وقتی احساس غمگینی یا افسردگی می کنید، ممکن است سرگرمی های مورد علاقه شما چندان لذت بخش به نظر نرسند. در هر صورت، امتحان کردن این سرگرمی ها می تواند روحیه شما را تقویت کند.

اگر فکر می کنید انرژی کافی برای دنبال کردن سرگرمی های مورد علاقه خود ندارید، می توانید با فعالیت های بسیار ساده شروع کنید، از جمله:

کتاب خواندن

به یک دوست زنگ بزن

دوش آب گرم بگیرید

بوی روغن های ضروری را استشمام کنید

روشنایی شمع و ماساژ درمانی

به موسیقی آرامش بخش گوش دهید

بیشتر بخندید.

می توانید از خنده به عنوان یک راه ساده برای مقابله با احساس غم، افسردگی و سایر بیماری های روانی استفاده کنید. خنده می تواند به جلوگیری از احساس غم و اندوه کمک کند و شما را شاد کند.

اگر برای مدتی حوصله خندیدن یا شنیدن جوک ندارید، می توانید کتاب های خنده دار بخوانید یا کمدی های مورد علاقه خود را تماشا کنید. انجام ندادن هیچ یک از این کارها ممکن است باعث خنده شما نشود، اما برعکس، به شما این نگرش را می دهد که زندگی را خیلی جدی نگیرید.

آفتاب بگیرید.

اگر احساس ناراحتی می کنید، سعی کنید از خانه خارج شوید. این کار به ویژه در رفع غم و اندوه موقت تأثیر بسزایی دارد. نور خورشید به طور کامل احساس غم و اندوه را از بین نمی برد، اما قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید می تواند سلامت جسمی و روانی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

نور خورشید باعث افزایش ترشح سروتونین می شود. کاهش سطح سروتونین در بدن یکی از دلایل اصلی احساس غم و اندوه است. این مشکل به خصوص در پاییز و زمستان جدی تر می شود. بنابراین، گذراندن زمان بیشتر در آفتاب می تواند باعث افزایش سروتونین و کاهش غم و اندوه تا حد زیادی شود.

ورزش راه دیگری برای بهبود خلق و خو و کاهش احساس غم و اندوه است. می توانید قرار گرفتن در معرض نور خورشید و پیاده روی در محله یا پارک مورد علاقه خود را ترکیب کنید. اگر خروج از منزل برایتان سخت است می توانید از روش نور درمانی لامپ SAD استفاده کنید.

چه زمانی باید با ناراحتی دائمی به پزشک مراجعه کرد؟

اگر به نظر می رسد هیچ یک از راه حل های بالا به شما کمک نمی کند تا با غم خود کنار بیایید، ممکن است وقت آن رسیده که با یک درمانگر یا روانشناس صحبت کنید. مراجعه به روانپزشک در موارد زیر ضروری است:

با گذشت زمان، احساس غم و اندوه در شما بیشتر می شود.

غم و اندوه زیاد شما را از قبول مسئولیت باز می دارد.

احساس غم و اندوه بر زندگی روزمره و روابط شما تأثیر می گذارد.

احساس غم و اندوه با علائم جسمی مانند از دست دادن اشتها یا مشکل در خواب یا درد غیر قابل توضیح همراه است.

به طور کلی، احساس غمگینی بدون دلیل خاصی همیشه به این معنا نیست که شما افسردگی دارید. عوامل زیادی می توانند باعث شوند که شما موقتاً احساس غمگینی و بی حوصلگی کنید. بنابراین بد خلقی و غمگین بودن در بین مردم یک مشکل کاملا طبیعی است. اما اگر غم و اندوه برای مدت طولانی ادامه دارد و روابط شما را تحت تاثیر قرار داده است، توصیه می شود به یک درمانگر مراجعه کنید. در نهایت، خیلی به خود سخت نگیرید و به یاد داشته باشید که این احساس برای همیشه ادامه نخواهد داشت.

منبع:

https://www.healthline.com/health/mental-health/why-am-i-sad-for-no-reason#coping-tips

همه ما در حال بدی هستیم. غم و اندوه یا ناراحتی کوتاه مدت لزوماً به معنای افسردگی نیست، حال بد ما می تواند یک احساس ناراحت کننده باشد که ترجیح می دهیم از آن دور شویم.

من سال ها از بد خلقی های گاه و بیگاه رنج می برم. داروهای ضد افسردگی، یوگا، نوشیدنی های سبز، روغن ماهی و … را امتحان کردم، اما با وجود تلاشم، حال بدم برطرف نشد.

اگرچه نمی‌توانستم بفهمم چگونه خلق‌های بد را به طور کامل از زندگی‌ام حذف کنم، اما موفق شدم نکات کلیدی را برای کنترل خلق و خوی خود بیابم.

دفعه بعد که با یک توده در گلو یا ناراحتی عمومی از خواب بیدار شدید، یکی از این تکنیک ها را امتحان کنید.

آن را احساس کن

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اغلب سریع‌ترین راه برای غلبه بر خلق و خوی بد این است که به خودتان اجازه دهید آن را احساس کنید. مانند همه چیز، احساسات زودگذر هستند و در نهایت ناپدید می شوند. همه ما می دانیم که گریه کردن چه حس خوبی دارد. احساس شفقت و رهایی در عمق گریه است که موجی از هوای گرم را مانند طوفان و باران رها می کند.

به خود اجازه دهید گریه کنید، بالش خود را مشت کنید، در مورد تاریک ترین و عمیق ترین ترس خود بنویسید، و هر کاری که باعث می شود احساس بدی در شما ایجاد کند را انجام دهید.

در لحظه باشید

خلق و خوی ما معمولاً نتیجه نگرانی از آینده یا غم و عصبانیت از گذشته است.

یک راه مؤثر برای بیرون آمدن از این جلیقه، بازگشت به زمان حال است. تکنیک هایی مانند مراقبه ذهن آگاهی به ما می آموزد که توجه خود را بر زمان حال متمرکز کنیم. به خصوص با تمرکز بر تنفسمان.

محققان این روش را توصیه می کنند، ارزش امتحان کردن را دارد.

چگونه می توانیم حال بد خود را بهبود بخشیم؟

به روحیه بد خود توجه کنید

گاهی اوقات به نظر می رسد که بدخلقی ما ناشی از چیزی نیست، اما به ندرت این اتفاق می افتد. سعی کنید با کمک مکاشفات و تأملات یا با کمک مشاور، ریشه بد خلقی خود را خودتان پیدا کنید.

شما اغلب می توانید با اقدام قاطعانه ناراحتی خود را کنترل کنید. برای مثال، ممکن است لازم باشد با یکی از اعضای خانواده خود مرزهای واضح تر و مشخص تری تعیین کنید یا با رئیس خود گفتگو کنید. به آنچه که حواس شما می خواهند به شما بگویند توجه کنید.

خودت را چک کن

احساسات ما معمولاً نتیجه الگوهای فکری ناقص هستند که در ذهن ما تکرار می شوند.

یک تمرین ساده، درمان شناختی رفتاری است که ضبط افکار را بررسی می کند.

هدف از این روش بررسی اعتبار و درستی افکار شماست.

مثلاً آیا واقعاً این درست است که همه از شما متنفرند؟ احتمالا نه! بررسی سوابق ذهنی افکار پشت ذهن شما را آشکار می کند و بنابراین اصلاحات بعدی به صورت خودکار انجام می شود.

حرکت

بسیاری از ما زمانی که احساس خوبی نداریم کمتر به ورزش فکر می کنیم. اما به گفته دانشمندان، ورزش هایی مانند حرکات کششی و یوگا می تواند در بهبود خلق و خو مفید باشد.

اگر برای رفتن به باشگاه یا کلاس یوگا مشکل دارید، یا اگر اصلاً غیرممکن به نظر می رسد، 20 دقیقه پیاده روی کنید.

در نهایت، برای بهتر شدن عجله نکنید، در زمان حال بمانید، به خود اجازه دهید آنچه را که احساس می کنید احساس کنید و بدانید که در نهایت، مانند بسیاری از چیزها، حال بد شما نیز از بین خواهد رفت.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا