چرا من کسل هستم

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب احساس خستگی می کنید و از خود می پرسید که چرا صبح ها حوصله ام سر رفته است. یکی از علل تهوع صبحگاهی می تواند بیماری تنفسی باشد که باعث خستگی صبحگاهی می شود.

جدول دسترسی سریع

اگر بخواهیم مثالی بزنیم می‌توان به آمریکا اشاره کرد که دوازده میلیون نفر از این بیماری، آپنه و حالت تهوع صبحگاهی رنج می‌برند که خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. الکل و چاقی همراه با کم تحرکی از جدی ترین موارد هستند. باعث ایجاد این بیماری می شود و احتمال ابتلا به این مشکل را افزایش می دهد

مورد دوم اینکه صبح که از خواب بیدار می شوم تمام بدنم خسته است، مثل اینکه هر چند ساعت بخوابم خستگی ام برطرف نمی شود، هر چند ساعت بخوابم تمام بدنم خسته است. اما چه چیزی باعث این مشکل می شود؟ در زیر به علل رایج این مشکل خواهیم پرداخت. چند بار این جملات را شنیده و گفته اید؟ این مشکل بسیار شایع است، ما برای رفع خستگی می خوابیم و دوباره شاد و آرام از خواب بیدار می شویم، اما این اتفاق نمی افتد و به همین دلیل است که در طول روز خواب آلودیم و تمرکز نداریم و…

چه چیزی باعث تهوع صبحگاهی می شود؟

در زیر به بررسی علل رایج این مشکل می پردازیم. مشکل اصلی این است که ساعاتی که در رختخواب می مانید شما را شاداب و سرزنده نمی کند. این مشکلات همان مشکلاتی است که ممکن است بدون اینکه بدانید به دلیل آن دچار مشکل می شوید، یعنی فکر می کنید خواب هستید اما در خواب عمیق نیستید. خروپف شما و همسرتان را بی خواب می کند. یا سریع نفس بکش، بیدار شو.

تنفس کامل از طریق دهان و همچنین خروپف و خروپف می توانند بر کیفیت و کمیت خواب تأثیر بگذارند. برای اینکه متوجه شوید این مشکل را دارید یا نه، پس از بیدار شدن از خواب به بالش یا گوشه های دهان خود توجه کنید یا از همسرتان بخواهید به خروپف، خروپف یا نحوه تنفس شما توجه کند.

درمان خستگی صبحگاهی

سعی کنید تنفس از طریق بینی خود را تمرین کنید. می توانید از چسب ها و راهنماهای مناسب برای تنفس از طریق بینی استفاده کنید. برخی از اسپری ها می توانند تنفس شما را بهبود بخشند.

بسیاری از افراد هنگام خوابیدن به پشت، بیشتر از طریق دهان نفس می کشند. بنابراین می توانید با قرار دادن بالش ها حالت خوابیدن به پهلو ایجاد کنید. آنچه به برخی افراد توصیه می شود این است که یک توپ کوچک در جیب شلوار خواب خود قرار دهند و به پهلو بخوابند. در این حالت زمانی که وضعیت خوابیدن تغییر می کند، فرد از خواب بیدار می شود و می تواند به حالت پهلو برگردد. قرص های خواب آور و آرام بخش به دلیل شل شدن عضلات باعث تنفس دهانی می شوند، کاهش وزن می تواند کمک زیادی به بهبود این وضعیت کند.

علائم خستگی در صبح

بسیاری از مردم برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار می شوند. طبق مطالعه موسسه ملی سالمندان کانادا، 65 درصد از سالمندانی که مشکلات خواب دارند، چندین بار در طول شب با احساس توالت رفتن از خواب بیدار می شوند و نمی توانند چندین ساعت در خواب عمیق بمانند.

همه انسان ها احتمالا حداقل یک بار این وضعیت را تجربه کرده اند و می دانند که این مشکل چگونه بر کیفیت خواب آنها تأثیر می گذارد. بسیاری از مردم قبل از بیدار شدن برای استفاده از حمام از خواب بیدار می شدند و سپس به خواب می رفتند.

با کارهای ساده مشکل را حل کنید، حداقل 3 ساعت قبل از خواب چیزی ننوشید، بهتر است از غذاهای حاوی آب زیاد (مانند سوپ و میوه ها) پرهیز کنید و مقدار قهوه و چای مصرفی خود را کاهش دهید، زیرا محتویات اسیدی چای و قهوه مثانه را تحریک می کند. دیابت یکی از دلایلی است که افراد به دلیل تکرر ادرار دچار مشکل می شوند و اگر آزمایش دیابت انجام نداده اید، حتما از پزشک خود در مورد آزمایش های لازم بپرسید.

آیا اکثر روزهای هفته بی قرار هستید؟ آیا در به خواب رفتن و قوی بیدار شدن مشکل دارید؟ آیا صبح که از خواب بیدار می شوید بدخلق هستید؟ انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزانه خود ندارید و احساس بی انگیزگی می کنید؟ بسیاری از ما چنین علائمی را در خود یا اطرافیانمان مشاهده کرده ایم. اگر این تغییرات خلقی، که ما آنها را “نوسانات خلقی صبحگاهی” می نامیم، به تدریج بهبود یافته و با گذشت زمان از صبح تا ظهر کاهش می یابد، اینها احتمالاً علائم هشدار دهنده ای هستند که ما را به مشکل سوق می دهند. به این حالت “افسردگی صبحگاهی” می گویند. .

انواع مختلفی از اختلالات افسردگی وجود دارد که برخی از آنها به نوسانات خلقی روزانه معروف هستند و علائم آن در ساعات خاصی از روز تشدید می شود.

علائم افسردگی شامل احساس ناامیدی، ناراحتی و درماندگی است و اگر این علائم در صبح تشدید شود به آن افسردگی صبحگاهی می گویند. برای برخی از افراد، این علائم در بعد از ظهر یا عصر رخ می دهد.

علت خستگی و کسالت صبحگاهی

چگونه بفهمم که تهوع صبحگاهی دارم؟

علائم افسردگی شامل عدم تمایل یا لذت بردن از فعالیت های روزانه و مشکلات خواب است. گاهی اوقات علائم اختلال افسردگی اساسی در فردی که از افسردگی صبحگاهی رنج می برد نیز دیده می شود. این علائم که اغلب در صبح بدتر می شوند، در طول روز ناپدید می شوند و یا از شدت آن کاسته می شود.
به گفته متخصصان، افسردگی در صورتی تشخیص داده می شود که فرد در مدت دو هفته یا بیشتر پنج علامت یا بیشتر را تجربه کند.
از جمله علائم این بیماری است. اختلال به موارد زیر اشاره می کنیم:

احساس افسردگی که بیشتر روز طول می کشد

عدم لذت بردن از فعالیت های روزانه

کاهش وزن شدید بدون رعایت رژیم غذایی خاص

مشکل در به خواب رفتن یا خواب زیاد

در بیشتر روزهای هفته احساس بی قراری می کنید

احساس خستگی یا کمبود انرژی در طول هفته

احساس بی ارزشی

مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری

علاوه بر این، علائم زیر ممکن است ظاهر شود:

بیدار شدن در صبح سخت است

مشکل فیزیکی در برخاستن از رختخواب

خواب بیش از حد مکرر

مشکل در تفکر واضح، به خصوص در صبح

مشکل در انجام فعالیت های منظم صبحگاهی مانند پوشیدن لباس و مسواک زدن

در فردی که از افسردگی صبحگاهی رنج می برد، علائم به مرور زمان بهبود می یابند.

چرا صبح ها خسته و افسرده هستیم؟

پزشکان دلیل واضحی برای افسردگی صبحگاهی شناسایی نکرده اند، اما عوامل زیادی در بروز آن نقش دارند. از آنجایی که افسردگی صبحگاهی در ساعات خاصی از روز ظاهر می شود، پزشکان اغلب آن را با عدم تعادل در ساعت بیولوژیکی بدن مرتبط می دانند. ساعت بیولوژیکی فرآیندی است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. تغییرات هورمونی در طول روز می تواند بر ساعت بدن تأثیر بگذارد. یکی از این هورمون ها «ملاتونین» است که باعث خوابیدن افراد می شود.
همه افراد می توانند در طول روز دچار نوسانات خلقی شوند، اما کسانی که از افسردگی صبحگاهی رنج می برند، فراز و نشیب های زیادی در خلق و خوی خود دارند که هر روز یا بیشتر روزهای هفته اتفاق می افتد.
برخی تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر تغییر در ریتم طبیعی بدن، عوامل متعدد دیگری نیز در بروز افسردگی صبحگاهی و اختلال افسردگی اساسی موثر است.

این عوامل عبارتند از:

سابقه خانوادگی افسردگی

مصرف مواد مخدر یا الکل

داشتن بیماری‌هایی که بر خلق و خوی تأثیر می‌گذارند، مانند درد مزمن یا اضطراب و اختلال بیش‌فعالی کمبود توجه

اتفاقات ناگوار زندگی

ضربه روحی یا جسمی

تشخیص افسردگی صبحگاهی

پزشک فرآیند تشخیص را با پرسیدن چند سوال آغاز می کند. سوالاتی در مورد تغییرات خلق و خو، خواب، وزن و اشتها پرسیده می شود. پزشک سعی می کند بفهمد بیمار چه مدت این علائم را داشته است و چه زمانی متوجه بهبود یا بدتر شدن علائم می شود.

درمان افسردگی صبحگاهی

اگر افکاری مانند آسیب رساندن به خود یا افکار خودکشی به سراغتان آمد، باید سریعاً با یک متخصص مشورت کنید. پزشک می تواند به سرعت شما را درمان کند. گزینه های درمانی برای این نوع افسردگی بسته به شدت آن عبارتند از:

روان درمانی: این روش به فرد کمک می کند تا متوجه شود که افکار منفی دارد و او را به سمت افکار مثبت هدایت می کند. گروه درمانی یا خانواده درمانی به تقویت روابط کمک می کند.
داروها: برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، تثبیت کننده های خلق و خو و داروهای ضد روان پریشی بخشی از درمان دارویی افسردگی هستند.
ورزش: ورزش منظم، به ویژه در فضای باز، می تواند کمک کننده باشد. بهبود علائم افسردگی خفیف تا متوسط ورزش در خارج از خانه به ویژه برای کسانی که از افسردگی صبحگاهی رنج می برند موثر است، بی خوابی را کاهش می دهد و با قرار دادن فرد در معرض نور طبیعی فراوان علائم او را بهبود می بخشد و “تحریک مغناطیسی جمجمه ای مکرر” به کاهش علائم و شدت آنها در افسردگی کمک می کند. ، اما به ندرت درمان انتخاب اول هستند.

بسیاری از افراد از درمان های جایگزین مانند طب سوزنی، مدیتیشن و یوگا استفاده می کنند. این درمان‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا در طول زمان احساس بهتری داشته باشند، اما جایگزین درمان‌های بالینی اختلال افسردگی اساسی نخواهند شد.

علل اصلی خستگی و افسردگی پس از بیدار شدن از خواب

وقتی نمی‌توانید بخوابید، می‌دانید که علت خستگی و بی‌حالی‌تان ناشی از کم‌خوابی است، اما وقتی خسته از خواب بیدار می‌شوید و احساس کبودی می‌کنید یا بعد از چند ساعت دوباره به خواب می‌روید چطور؟ اغلب به نظر می رسد که مشکل این است که شما از خواب بیدار نمی شوید، اما خواب شما به دلایل کوچکی مختل می شود، بنابراین ساعاتی که در رختخواب می گذرانید، خستگی را آنطور که باید از بدن شما خارج نمی کند.

در اینجا 7 دلیل وجود دارد که چرا در به خواب رفتن مشکل دارید اما مخفیانه استراحت می کنید.

1. بد می خوابید و با طعم بد در دهان از خواب بیدار می شوید

طعم بد دهان در صبح می تواند نشانه رفلاکس اسید یا سوزش سر دل بدون علامت باشد. مطالعات اخیر خواب نشان داده است که تا 25 درصد از افراد بدون تشخیص به دلیل ریفلاکس خواب ضعیفی دارند. اما از آنجایی که سوزش سر دل ندارند، آن را نادیده می گیرند.

چگونه خواب را متوقف می کند؟

رفلاکس اسید باعث می شود بخشی از بدن بیدار بماند. اگر با سوزش سر دل همراه نباشد به آن رفلاکس خاموش می گویند. نتیجه خواب ضعیف است، اما وقتی از خواب بیدار می شوید، فرآیند هضم به پایان رسیده است و نمی توانید دلیل آن را توضیح دهید. بد خوابی شما برای هر کسی

چه کاری باید انجام دهید؟

توصیه های درمان سوزش سر دل را امتحان کنید حتی اگر علائم کلاسیک سوزش سر دل را تجربه نمی کنید: از غذاهای اسیدی مانند شکلات و الکل، سس های سنگین، گوشت های چرب، غذاهای تند، مرکبات و گوجه فرنگی اجتناب کنید. برخی از پزشکان جویدن آدامس را قبل از خواب توصیه می کنند. زیرا تولید بزاق می کند. ، اسید معده را خنثی می کند.

برخی از داروها از جمله آسپرین و مسکن ها در معده به سختی هضم می شوند، بنابراین قبل از خواب آنها را مصرف نکنید. مطالعات نشان می دهد که خوابیدن به پهلوی چپ علائم را کاهش می دهد و خوابیدن به پهلوی راست آنها را بدتر می کند. پشت نیز می تواند کمک کند. افزایش رفلکس. بالا بردن سر و شانه ها می تواند کمک کننده باشد.

کاهش وزن برای کبد و رفلاکس معجزه می کند. اگر همه چیز شکست خورد، یک آنتی اسید را امتحان کنید.

2. برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار می شوید

Nocturia نام رسمی برای دستشویی رفتن در نیمه شب است. بنیاد ملی خواب تخمین می زند که 65 درصد از افراد مسن به دلیل تکرر ادرار دچار کمبود خواب هستند. به طور طبیعی بدن ما دارای یک فرآیند طبیعی است که ادرار را در هنگام خواب ذخیره می کند. بنابراین می توانیم 6-8 ساعت بدون نیاز استراحت کنیم، اما با افزایش سن به دلیل کاهش هورمون های ضد ادرار، قادر به حفظ مایعات برای مدت طولانی نیستیم.

چگونه خواب را متوقف می کند؟

برای افرادی که نیاز به حمام دارند، امکان بازگشت به خواب بعد از حمام وجود ندارد، در نیمه های شب دچار بی خوابی می شوند و ساعت ها بیدار می مانند، اما برای برخی دیگر شرایط حساس تر است، ممکن است مبهوت شوند. خوابیدن بدون بیدار شدن کامل، تلاش برای ارسال سیگنالی مبنی بر اینکه باید برود.

چه کار باید بکنیم؟

با مراحل ساده شروع کنید. حداقل سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب هیچ مایعی ننوشید. این شامل غذاهای حاوی مایعات زیاد مانند سوپ و میوه است. مصرف قهوه و چای خود را کاهش دهید. اسید موجود در قهوه و چای می تواند مثانه را تحریک کند.

قبل از رفتن به رختخواب و به خواب رفتن کامل، به دستشویی بروید و قبل از رفتن به رختخواب مثانه خود را کاملا خالی کنید. همچنین اگر مشکلات ادراری و پروستات دارید، باید آن را بررسی کنید. التهاب پروستات، هیپرپلازی پروستات و تومورهای پروستات می تواند باعث تکرر ادرار در زنان شود. عفونت بیش از حد ادرار، بی اختیاری ادرار و سیستیت از علل شایع مشکلات ادراری هستند.

دیابت همچنین می تواند باعث بی اختیاری ادرار شود، بنابراین اگر اخیرا آزمایش دیابت انجام نداده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید. برخی از داروهای جدیدتر برای مشکلات قلبی نیز می توانند این مشکل را ایجاد کنند. زمان استفاده را به صبح زود تغییر دهید. همه این روش ها با شکست مواجه می شوند و شما نمی توانید علت مشکل خود را پیدا کنید، از داروی ضد ادرار استفاده کنید، این کار باعث توقف تکرر ادرار در هنگام خواب می شود.

3. آیا دندان قروچه می کنید یا از دندان درد رنج می برید؟

دندان قروچه یا دندان قروچه با نام رسمی دندان قروچه شناخته می شود. فعالیت عضلانی ناخودآگاه دندان قروچه معمولاً بدون اطلاع شما ادامه می یابد. کارشناسان تخمین زده اند که تنها 5 درصد از افراد در زمان خواب به دندان ها و فک خود آسیب می رسانند. زن با صدا بیدار نمی شود یا دندانپزشک متوجه آسیب دندان هایش نمی شود، او نمی داند. یکی دیگر از مشکلات دندان قروچه این است که به جای فشار دادن محکم دندان ها به هم، آنها را به سمت چپ حرکت می دهید و تشخیص دندان قروچه ممکن است دشوار باشد، اما یکی از علائم آن این است که با گردن درد یا سفتی از خواب بیدار می شوید.

چگونه خواب را متوقف می کند؟

دندان قروچه شامل انقباض عضلات فک می شود و در نتیجه آرامش لازم برای خواب را مختل می کند.

و اگر این مشکل را دارید، بدن شما به جای استراحت حرکت می کند.

چه کار باید بکنیم؟

به دندانپزشک خود مراجعه کنید و اگر دندانپزشکی ندارید، دانشجویان زیر نظر استاد دندانپزشکی خدمات ارزان تری ارائه می دهند. دندانپزشک می تواند ریشه مشکلات را بیابد، مثلاً ردیف دندان ها را بررسی می کند و در صورت لزوم هنگام خواب از محافظ دهان استفاده می کند. اگر دندان قروچه مشکل اصلی شماست، وسایل دندانپزشکی مخصوصی برای این کار وجود دارد.

متخصصان همچنین توصیه می کنند از جویدن آدامس در طول روز خودداری کنید، زیرا ممکن است در هنگام خواب به جویدن ادامه دهید. برخی از این افراد با تزریق بوتاکس به فک خود از این مشکل خلاص می شوند.

4. در تمام تخت حرکت می کنید یا با هم بسته از خواب بیدار می شوید.

این حرکت نشان دهنده سندرم پاهای بی قرار یا مشکل مربوط به اختلال حرکتی اندام PLMD است.

چگونه خواب را متوقف می کند؟

پزشکان دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث اختلالات حرکتی خواب می شود، اما می دانند که این اختلالات مستقیماً با کمبود خواب عمیق و ترمیمی مرتبط است.

چه کار باید بکنیم؟

برای تشخیص سندرم بی خوابی و بررسی مشکل خود به پزشک مراجعه کنید.

دیابت، آرتریت، نوروپاتی محیطی، کم خونی، بیماری تیروئید و مشکلات کلیوی می توانند باعث سندرم پای بی خوابی شوند. در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید. تعدادی از داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها و لیتیوم می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث ایجاد سندرم پای بی قرار شوند.

همچنین می توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید علاوه بر اسید فولیک، آهن و ویتامین های B کافی دریافت می کنید. گوشت قرمز، اسفناج و سایر سبزیجات برگدار منابع خوبی از مواد مغذی هستند، اما ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشید. پزشک شما این سندرم را تشخیص می‌دهد، با تجویز داروی پارکینسون، می‌تواند علائم اسپاسم عضلانی را از بین ببرد و می‌تواند از دارو برای عمیق‌تر کردن خواب شما و جلوگیری از حرکات ناخواسته در طول خواب سبک استفاده کند.

5. با خشکی دهان یا بوی بد دهان از خواب بیدار می شوید

تنفس دهان و خروپف هر دو باعث مشکلات خواب می شوند. به دنبال بزاق روی بالش یا گوشه دهان خود باشید. از همسرتان در مورد خروپف و تنفس دهانی یا زمزمه کردن هنگام خواب بپرسید.

چگونه باعث بی خوابی می شود؟

تنفس دهانی و خروپف شما را از تنفس هوای کافی برای استراحت باز می دارد و خواب شما را مختل می کند. خروپف شدید، به خصوص زمانی که همراه با خس خس یا خرخر باشد، می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی تنفسی باشد.

چه کار باید بکنیم؟

یاد بگیرید که از طریق بینی نفس بکشید. از نوارهای بینی برای جلوگیری از خروپف استفاده کنید که در داروخانه ها موجود است. یا از قطره های بینی برای مرطوب نگه داشتن بینی خود استفاده کنید. وضعیت های مختلف خوابیدن را آزمایش کنید: بیشتر افراد تمایل دارند به پشت دراز بکشند و از طریق دهان نفس بکشند. از بالش استفاده کنید. به پهلو بخوابید یا از توپ تنیس استفاده کنید. یک توپ تنیس را در جیب پشتی خود قرار دهید تا به شما یادآوری کند که به پشت می خوابید.

آیا قرص های خواب آور باعث خروپف می شوند، بنابراین از مصرف داروهای آرام بخش خودداری کنید.
کاهش حتی یک پوند وزن می تواند خروپف را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که اگر هیچ کدام از اینها موثر نبود، با پزشک خود مشورت کنید.

6. بد می خوابید، همیشه احساس خستگی می کنید و با گلودرد یا گردن درد از خواب بیدار می شوید.

آپنه انسدادی خواب اختلالی است که به صورت قطع شدن تنفس در فواصل 10 ثانیه یا بیشتر تعریف می شود. یک مشکل خفیف تنفسی سندرم UARS است که در آن تنفس با فواصل کمتر از 10 ثانیه قطع می شود. تعداد افراد مبتلا به آپنه خواب دانشمندان تخمین می زنند که 20 میلیون آمریکایی به آپنه خواب مبتلا هستند و 87 درصد از آنها از آن اطلاعی ندارند. اشتباه این است که فکر کنیم خروپف یکی از علائم آپنه خواب است، زمانی که اکثر افراد مبتلا به آپنه خواب خروپف نمی کنند.

چگونه خواب را متوقف می کند؟

آپنه باعث انسداد گلو و قطع جریان هوا می شود و دریافت اکسیژن کافی را دشوار می کند.
شبیه UARS است، اما معمولاً موقعیت زبان است که هوا را خارج می کند. مقدار اکسیژن در خون کاهش می یابد و مغز می داند که اکسیژن کافی وجود دارد. اگر یکی نیاورد، شروع به بیدار شدن می کند و این باعث بد خوابی می شود. افزایش وزن باعث آپنه می شود زیرا وقتی وزن فرد افزایش می یابد، بافت نرم در ناحیه زیر گلو تشکیل می شود و باعث انسداد می شود.

چه کار باید بکنیم؟

یک متخصص گوش و حلق و بینی که دهان، گلو و بینی را معاینه می کند تا ببیند چه چیزی باعث توقف تنفس می شود تا مشکل را حل کند. و سطح اکسیژن شما باید هنگام خواب اندازه گیری شود. پزشک احتمالاً دستگاه فشار هوا به شما می دهد. PPE را توصیه می کند. پاسخ “این ماسکی است که مستقیماً هوا را تزریق می کند و در برابر آپنه بسیار مؤثر است. ماسک دیگری به نام Bipop همین کار را انجام می دهد اما دارای دو تنظیم فشار است. ماسک های فشار هوا فقط زمانی کار می کنند که آنها را می پوشید، بنابراین برای انتخاب مدل مناسب با پزشک خود مشورت کنید. .

گزینه های دیگر عبارتند از: دستگاه های دهانی که فک شما را به جلو و عقب حرکت می دهد تا موقعیت جغرافیایی صحیحی برای تنفس ایجاد کند، جراحی برای برداشتن بافت اضافی گلو و روش های جدید که شامل بخیه می شود. بخیه زدن سرپایی دائمی و کاهش بافت بینی و استفاده از لیزر و دی اکسید کربن برای کاهش لوزه ها

۷- خوب می خوابید، اما مدام در حین رانندگی احساس خواب آلودگی می کنید و به خواب می روید

مشکلات ریتم شب یا هماهنگی شب و روز علت این مشکل است. خواب نامنظم، دیر خوابیدن، خوابیدن در نور شدید و تغییر برنامه کاری، استفاده از یارانه و سایر وسایل در رختخواب می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.

شروع تاریکی باعث تولید ملاتونین می شود که خواب را کنترل می کند. در عوض، هنگامی که چشمان شما نور را ثبت می کنند، ملاتونین خاموش می شود و به شما می گوید زمان بیدار شدن است. حتی مقدار کمی نور در اتاق می تواند بدن شما را بی خواب کند. به گفته دانشمندان، دستگاه های صفحه نمایش روشن، به دلیل اینکه نور را مستقیماً به چشم شما می آورند و در طیف نور آبی قرار دارند، باعث اختلال در ریتم روزانه می شوند.

چه کار باید بکنیم؟

سعی کنید برنامه خواب منظمی داشته باشید که از چرخه طبیعی روز و شب منحرف نشود و ترجیحاً شب بخوابید. مشاوره تخصصی از ساعت 22 تا 6 صبح یا 11 شب تا 7 صبح هر شب می باشد. اگر صبح ها احساس خستگی می کنید، بیرون بروید. و یک پیاده روی صبحگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شد که چقدر راحت تر خواهد بود. در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و خود را مجبور کنید که در ساعت مشخصی صبح با نور از خواب بیدار شوید. زود بیدار میشی

درمان کسالت صبحگاهی

برای جلوگیری از تنبلی در صبح چه باید کرد؟

خستگی صبحگاهی را می توان با تغییرات کوچک در رژیم غذایی یا با کاهش و افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی روزانه بهبود بخشید. اما یکی از مهم ترین نکات این مقاله این است که در طول شب به اندازه کافی بخوابید و چرخه خواب طبیعی و مناسبی داشته باشید.

برخی از مواد غذایی موثرتر از قهوه در رفع خواب آلودگی صبحگاهی هستند:

نعناع: سبزیجات با برگ های سبز تیره از غذاهای انرژی زا محسوب می شوند و به راحتی در دسترس هستند. این سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. اگر برای تهیه یک کاسه بزرگ سالاد وقت ندارید، مقداری سبزیجات را با مخلوط کن مخلوط کنید یا مقداری آب بردارید و بنوشید.

تخم مرغ: شما می توانید انرژی مورد نیاز بدن و مغز خود را از یک صبحانه کامل دریافت کنید. صبحانه حاوی پروتئین و چربی؛ زیرا پروتئین ها و چربی ها برای تامین انرژی بدن ضروری هستند. تخم مرغ گزینه خوبی است و اگر می خواهید برای مدت طولانی تری انرژی داشته باشید، کربوهیدرات ها را به صبحانه خود اضافه کنید و از مصرف غذاهای شیرین و فرآوری شده در وعده صبحانه خودداری کنید.

بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر غذای خوبی برای مبارزه با خستگی است. این غذا حاوی کربوهیدرات های پیچیده و باکیفیت است که به عنوان گلیکوژن در بدن ذخیره می شود و به عنوان سوخت برای مغز و عضلات در طول روز استفاده می شود. علاوه بر این، بلغور جو دوسر حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، منیزیم و فسفر است. و ویتامین B1 به افزایش سطح انرژی کمک می کند.

سرکه سیب: مخلوط سرکه سیب با آب و عسل نه تنها یک درمان سنتی محسوب می شود و در حفظ سلامت کلی بدن مفید است، بلکه اسیدهای آمینه و پتاسیم موجود در این سرکه باعث رفع خواب آلودگی و خستگی بدن می شود. صبح.

دانه چیا: حاوی اسیدهای چرب امگا 3 تقویت کننده مغز است که ممکن است به افزایش هوشیاری در صبح و رفع خستگی در شب کمک کند. البته فواید دانه چیا در اینجا محدود نمی شود و مصرف آنها به شما کمک می کند هیدراته بمانید، غذا را سریعتر جذب و هضم کنید و آن را به انرژی تبدیل کنید.

آب: نوشیدن آب ساده ترین راه برای کمک به بیدار شدن در صبح است. حتی کم آبی جزئی بدن می تواند احساس بی هوشی را افزایش دهد. در واقع، اکثر ما هنگام صبح که از خواب بیدار می شویم، درجاتی از کم آبی را تجربه می کنیم. اگر می خواهید از آبی که می نوشید حداکثر استفاده را ببرید، کمی لیمو به آب اضافه کنید. این کار به سیستم گوارش کمک می کند و داشتن سیستم گوارشی قوی مهمترین نکته در حفظ سطح انرژی بالا محسوب می شود.

انرژی قدیمی شما برای انجام کارها از بین رفته است، حتی اگر خواب و فعالیت هر دو مسائل مهمی هستند، گویی فقط این نیست که بیش از حد کار می کنید و به اندازه کافی نمی خوابید! گاهی اوقات به راحتی می‌توان دلیلی را پیدا کرد که یک شب در وضعیت خوبی نیست (مثلاً آخر هفته به مهمانی رفتید)، اما گاهی اوقات دلیل خستگی و کمبود انرژی پیچیده‌تر است.

در اینجا چند دلیل احتمالی رایج برای کمبود انرژی و خستگی شما آورده شده است:

شما به اندازه کافی نمی خوابید

خواب فقط برای استراحت نیست. وقتی شب ها می خوابید، اتفاقات زیادی برای شما می افتد. ما در مورد هورمون رشد انسانی صحبت می کنیم. هورمون رشد پروتئینی است که توسط غده هیپوفیز ساخته می شود و ماهیچه ها و استخوان های قوی ایجاد می کند. این هورمون بر نحوه ذخیره چربی در بدن ما (به ویژه در اطراف شکم) تأثیر می گذارد و به تعادل نسبت کلسترول خوب به بد کمک می کند. همچنین برای عملکرد طبیعی مغز ضروری است. کمبود این هورمون باعث خستگی، کاهش توانایی ها و علائم افسردگی می شود. از آنجایی که هورمون رشد هنگام خواب تولید می شود، هفت و نیم تا هشت ساعت خواب با کیفیت، با چشمان بسته، وزن و درد شما را کاهش می دهد و انرژی شما را افزایش می دهد.

شما غذاهای بد زیادی می خورید

ما همیشه به محصولات قندی به عنوان راهی سریع برای افزایش انرژی فکر می کنیم، اما با گذشت زمان کاملا برعکس است. هر چیزی که به اونس ختم می شود مانند گلوکز، دکستروز، مالتوز و ساکارز شما را بی حال تر می کند. تحقیقات نشان می دهد که فست فود شما را در حرکت آهسته بیولوژیکی نیز قرار می دهد.

به اندازه کافی آب نمی نوشید

بسیاری از مردم نمی دانند که خستگی آنها به دلیل کمبود آب است. یک لیوان آب به جای محصولات قندی ممکن است تنها تقویت کننده مورد نیاز شما باشد. در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید تا دهانتان همیشه مرطوب بماند و همیشه آن نوک طلایی را به یاد داشته باشید که ادرارتان باید شفاف و براق باشد. اگر زرد است، باید آب بیشتری بنوشید.

کمبود ویتامین B دارید

میتوکندری شما برای تبدیل گلوکز به انرژی به ویتامین B نیاز دارد. ما به راحتی می توانیم ویتامین B را به صورت مایع یا قرص جذب کنیم، اما 99 درصد از ما به اندازه کافی از آن در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنیم. سعی کنید صبح و عصر یک ویتامین B مصرف کنید. این به شما انرژی می دهد و همه چیز ساکن خواهد بود. در ضمن این کار ضرری ندارد زیرا اگر ویتامین محلول در آب اضافی باقی بماند از طریق ادرار دفع می شود.

اگر علائم کم انرژی را تجربه کردید، سطح ویتامین B12 و D خود را بررسی کنید (در غیر این صورت، این بررسی را سالانه انجام دهید). اگر از آن دسته افراد محدودی هستید که نمی توانید این ویتامین را به راحتی از طریق معده و روده جذب کنید، می توانید یک آمپول سالانه B 12 مصرف کنید.

عفونت داری

عفونت و التهاب می توانند دو منبع کمبود انرژی شما باشند. یکی از اهداف شما ممکن است مراقبت از بدنتان باشد تا هیچ عفونتی ادامه پیدا نکند. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ برای کاهش خطر عفونت لثه به طور منظم نخ دندان بکشید. کاهش سینوزیت با استفاده از بخور از پروبیوتیک ها برای جلوگیری از بیماری پروستات، بیماری واژن و عفونت مثانه استفاده کنید. برای جلوگیری از عفونت های ویروسی، دست های خود را مرتب بشویید، منظم بخوابید و مصرف چربی های اشباع شده و قندهای ساده را کاهش دهید.

شما باید فعال تر باشید

می توانید با فعالیتی به سادگی پیاده روی انرژی خود را افزایش دهید. هنگامی که ورزش می کنید، اسید نیتریک از پوشش داخلی رگ ها آزاد می شود و به خون اجازه می دهد آزادانه در رگ ها جریان یابد. این اجازه می دهد تا مواد مغذی بیشتری به سلول های شما برسد. بدن شما به فعالیت های شما پاسخ می دهد. اگر به بدن خود بگویید که می‌خواهید تمام شب پخش‌های مجدد را تماشا کنید، تولید انرژی را کاهش می‌دهد. وقتی به بدن خود می گویید که به پیاده روی سریع صبحگاهی نیاز دارید، با دادن انرژی لازم به شما پاسخ می دهد.

هورمون های شما به درستی کار نمی کنند

بسیاری از هورمون ها بر سطح انرژی یا احساس شما تأثیر می گذارند. هورمون ها مانند چراغ های جلوی خودرو هستند. هنگامی که به نور بیشتری نیاز دارید، هورمون های خاصی را فعال می کنید تا انرژی را در آن ناحیه افزایش دهید و مصرف انرژی را در جاهای دیگر کاهش دهید. این عملکرد متعادل کننده در هیپوتالاموس و غده هیپوفیز شما شروع می شود. دو منبع اصلی این مشکل می تواند تیروئید کم کار یا غده فوق کلیوی باشد. برای بررسی هورمون های آدرنال خود، این آزمایش سریع را انجام دهید: آیا وقتی گرسنه هستید، به سرعت آنقدر گرسنه می شوید که اگر غذا نخورید احساس بدی پیدا کنید؟ این می تواند نشانه این باشد که غدد فوق کلیوی شما خوب کار نمی کنند.

شما مقاوم به انسولین هستید

مقاومت به انسولین (یکی از علائم دیابت) رسیدن قند (سوخت بدن ما) به مکان های تولید انرژی بدن را دشوار می کند. در این صورت به جای ذخیره قند در سلول هایی که برای تولید انرژی به آن نیاز دارند، آن را در ذخایر چربی توزیع می کنیم.

منبع: پانا

چگونه بی حوصلگی و کسالت را درمان کنیم؟

بی حوصلگی زمانی اتفاق می افتد که ما دیگر علاقه ای به اطرافیان، اشیاء اطراف و فعالیت های روزانه خود نداریم یا از آن لذت نمی بریم. قبل از هر گونه توصیه و پیشنهادی در این قسمت از نمناک، ترجیح می دهیم ابتدا این شرایط را تعریف کرده و به بی حوصلگی بپردازیم.

کسالت چیست؟

خستگی و کسالت از احساسات رایج هستند. احساس نارضایتی یا علاقه به یک فعالیت می تواند منجر به کسالت و خستگی شود. خستگی و بی حوصلگی زمانی رخ می دهد که احساس کنید پر انرژی هستید اما جایی برای هدایت انرژی خود ندارید.

همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که در تمرکز روی یک کار مشکل دارید. خستگی و بی حوصلگی شکایات رایج در بین کودکان و نوجوانان است. در برخی موارد، آنها ممکن است از خستگی در هنگام برخورد با افکار یا احساسات خود شکایت کنند.

کسالت و کم حوصله گی نشانه چیست؟

علائم بی حوصلگی و بی حوصلگی چیست؟

خستگی و کسالت نشان دهنده احساس پوچی و خستگی است. زمانی که حوصله تان سر می رود، ممکن است کمتر به آنچه در اطرافتان می گذرد توجه کنید. ممکن است احساس بی حالی، خستگی، مضطرب یا عصبانیت کنید.

چه چیزی باعث بی حوصلگی می شود؟

افراد خستگی را متفاوت تشخیص می دهند و تجربه می کنند. در برخی موارد، بی حوصلگی ممکن است به این دلیل ایجاد شود:

استراحت ناکافی یا رژیم غذایی نامناسب

سطوح پایین تحریک ذهنی

عدم انتخاب یا کنترل فعالیت های روزانه

نداشتن سرگرمی های متنوع

درک ضعیف از زمان

شما یا فرزندتان ممکن است هنگام شرکت در یک فعالیت خسته شوید زیرا:

از دست دادن علاقه

دستورالعمل های گیج کننده

ترس از اشتباه کردن

فعالیت را برای مدت بسیار طولانی تکرار کنید

به تعویق انداختن کارها: تنبل نیستید، فقط کار را به تعویق می اندازید و برنامه ریزی نمی کنید.

کمبود انرژی مفید: بی حوصلگی همان خستگی نیست، بلکه زمانی اتفاق می افتد که شما انرژی زیادی داشته باشید، اما در آن انرژی مفید تنبل باشید. این زمانی اتفاق می‌افتد که نمی‌توانید خود را مجبور به انجام کاری کنید، اما از نظر فیزیکی احساس خستگی می‌کنید. فعالیتی را پیدا کنید که انرژی زیادی مصرف می کند. این ممکن است به معنای انجام یک کار فیزیکی بعد از یک روز طولانی باشد.

بی حوصلگی را چگونه درمان کنیم؟

چه کسانی مستعد کسالت و کسالت هستند؟

تقریباً همه گاهی اوقات خسته می شوند. برخی از گروه های سنی ممکن است تجربه بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند.

نوجوانان اغلب بی حوصله هستند. اگرچه آنها آزادی بیشتری برای انجام کارهایی که دارند با زمانی که در اختیار دارند دارند، اما ندانستن روی چه چیزی تمرکز کنند می‌تواند منجر به کسالت و کسالت شود.

چگونه بی حوصلگی را تشخیص دهیم؟

خستگی و بی حوصلگی یک واکنش طبیعی به موقعیت های خاص است. اگرچه هیچ آزمایشی برای تشخیص خستگی وجود ندارد، اما بی حوصلگی که برای مدت طولانی طول می کشد یا به طور مکرر رخ می دهد ممکن است نشانه افسردگی باشد.

کسالت و بی حوصلگی در بزرگسالان:

اگر بی حوصلگی بر توانایی شما برای انجام وظایف یا کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد، در صورت مشاهده علائم زیر که ممکن است با افسردگی مرتبط باشد، با پزشک خود صحبت کنید:

احساس درماندگی

غمگینی

طفره رفتن از فرصت تحریک

کسالت و بی حوصلگی در کودکان:

علائم افسردگی و بی حوصلگی گاهی شبیه هم هستند. یک کودک بی حوصله ممکن است بخواهد به راحتی درگیر شود و زمانی که شما چیزی «سرگرم کننده» به او پیشنهاد می کنید، در حالی که یک کودک افسرده ممکن است از آن اجتناب کند.

برخی از کودکان نمی توانند به اندازه کافی احساسات خود را توصیف کنند. صحبت با یک متخصص سلامت روان و پرسیدن سوالات می تواند سرنخ هایی به شما بدهد.

درمان بی حوصلگی و کسالت کودکان

راه های مقابله با کسالت و کسالت

در ادامه نمناک راه حل های بسیار ساده و موثری را به شما پیشنهاد می کند تا بدون صرف هزینه زیاد بر خستگی خود غلبه کنید.

کارهایی را که می خواهید انجام دهید توصیف کنید: خستگی اغلب به شما اجازه نمی دهد که فعالیت هایی را که می خواهید انجام دهید، گویی چیزی مانع شما می شود. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که بخواهید برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید، اما حوصله ندارید. اولین قدم برای غلبه بر کسالت، شناسایی فعالیتی است که واقعاً می خواهید انجام دهید.

اجتماعی باشید: بیرون بروید و با برخی از دوستان خود ملاقات کنید یا دوستان جدیدی پیدا کنید. بی حوصلگی و بی حوصلگی اغلب می تواند انرژی شما را کاهش دهد.

با بی حوصلگی مبارزه کنید: به لیست کارهای خود نگاهی بیندازید. شما می خواهید قبل از انجام هر کاری فقط یک کار کوچک از این لیست انجام دهید. برای چند دقیقه خستگی خود را کنار بگذارید

چیز جدیدی یاد بگیرید: شاید به تحریک ذهنی نیاز داشته باشید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای یادگیری چیزهای جدید انجام دهید:

کتاب بخوان

موضوع مورد علاقه خود را جستجو کنید

برنامه خود را پر کنید: زمان زیاد بدتر از بی زمانی است. برای این منظور، برنامه خود را مطابق برنامه تنظیم کنید

کمی مدیتیشن انجام دهید: یوگا و مدیتیشن برخی از فعالیت های موثر در هنگام خستگی و بی حوصلگی هستند.

خلاق باشید: اگر به دلیل گیر افتادن در خانه حوصله تان سر رفته است، صنایع دستی زیادی وجود دارد که می توانید با وسایل اطراف خانه درست کنید که می توانند به شما کمک کنند بدون نیاز به هزینه بیشتر یا سفر، خستگی را درمان کنید.

یک مهارت جدید بیاموزید: به یک سرگرمی جدید عادت کنید، این کار باعث بهبود انگیزه، خلق و خو و بی حوصلگی شما نیز می شود.

اگر خیلی هنرمند نیستید، نقاشی را یاد بگیرید. شما می توانید بسیاری از آموزش های آنلاین را پیدا کنید. شما همچنین می توانید هنری مانند بافندگی را یاد بگیرید.

روزانه ورزش کنید: فعال نگه داشتن بدن به فعال نگه داشتن ذهن کمک می کند. این می تواند به بهبود بیقراری کمک کند. برای فعال شدن نیازی به انجام یک فعالیت شدید مانند بازی بسکتبال ندارید. می تواند به سادگی راه رفتن باشد. اگر حوصله دارید و بیشتر وقت خود را صرف ورزش می کنید، می توانید به ما کمک کنید.

ورزش روزانه بهترین درمان بی حوصلگی و کسالت

باغبانی را شروع کنید: اگر حوصله دارید، باغبانی را امتحان کنید. وقتی بیرون می روید و به طور منظم با طبیعت تعامل می کنید، می تواند برای سلامت جسمی و روحی شما مفید باشد.

برای سفرها و رویدادهای آینده خود برنامه ریزی کنید: اگر کاری برای انجام دادن ندارید، می توانید از قبل برنامه ریزی کنید. وقتی حوصله دارید، برای سفرها و رویدادهای آینده برنامه ریزی کنید.

مرتب کردن: یکی دیگر از کارهایی که در زمان بی حوصلگی می توانید انجام دهید، مرتب کردن کشوی لباس و به طور کلی خانه است. این کار به تخصص و هزینه ای نیاز ندارد و شما در اکثر مواقع می توانید آن را انجام دهید.

پختن کلوچه: اگر می خواهید کاری انجام دهید که حال و هوای خود را تغییر دهد، به کمد بروید، احتمالاً کمی آرد و شکر دارید، ببینید چه کاری می توانید انجام دهید، یک دستور غذا پیدا کنید که به راحتی بتوانید درست کنید. انجام کمی آشپزی می تواند راهی سرگرم کننده و سازنده برای گذراندن زمان باشد.

اگر کسی تولدش را جشن می گیرد، می توانید چیزی برای او تهیه کنید

به عکس های قدیمی نگاه کنید: عکس های قدیمی می توانند سرگرم کننده باشند. برای مثال، ممکن است تعجب کنید که ببینید از سال اول چقدر تغییر کرده اید. ممکن است بخندید زیرا از تفاوت سبک خود متعجب خواهید شد.

فضای کار را ساکت کنید: اگر عادت دارید در سکوت کامل کار کنید و تلویزیون را خاموش کنید، زودتر خسته و بی حوصله خواهید شد، پس در حین کار به صداهای خاصی گوش دهید.

قند خون خود را تنظیم کنید: هنگامی که قند خون شما کاهش می یابد، تمرکز بر روی کارتان به طور فزاینده ای دشوار خواهد بود. تنقلات سالم مانند میوه یا آجیل را در محل کار خود نگه دارید تا مغز خود را در اوج عملکرد نگه دارید. برای تکمیل تکالیف به خصوص دشوار یا یک سری یادداشت در دفتر به خود پاداش دهید.

کنجکاو باشید: به تخیل خود اجازه بدید. کنجکاوی طبیعی شما را از محدودیت های تحمیلی رها می کند. سوال بپرس. به دنبال پاسخ باشید. شما می خواهید بدانید، بفهمید، یاد بگیرید.

افراد کنجکاو چه شکلی هستند؟ اینها افرادی هستند که کتاب می خرند، کتابخانه شخصی دارند، در سمینارها شرکت می کنند، وبلاگ های محبوب می خوانند، مستند تماشا می کنند، مستند تماشا می کنند.

اقدام کنید: در برخی مواقع باید کتاب را زمین بگذارید و سعی کنید آنچه را که می دانید به کار ببرید. ایده های خود را آزمایش کنید. عمل کردن به کلمات مردم به ندرت در مورد عمل خسته کننده هستند.

ثابت باشید: اگر آنچه را که در تلویزیون پخش می شود دوست ندارید، تلویزیون را خاموش کنید. اگر برنامه های شما به نتیجه نمی رسد، کار دیگری انجام دهید. یک مسیر جدید پیدا کنید و قالب را بشکنید.

جلوگیری از کسالت و کسالت:

در مورد موقعیت هایی که در آن شما یا فرزندتان خسته شده اید گزارش دهید. قبل از اینکه حوصله سر برید، از زمان روز، مکان و فعالیت ها آگاه باشید تا از این وضعیت جلوگیری کنید

کارهای روتین را با افزودن یک عنصر منحصر به فرد جالب تر کنید: به عنوان مثال، زمانی را شروع کنید تا ببینید با چه سرعتی می توانید آنها را تکمیل کنید.

چندین کار تکراری را با هم ترکیب کنید تا بتوان آنها را با هم انجام داد.

کارهای بزرگ را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و برنامه های خود را به مراحل اصلی تقسیم کنید.

فهرستی از فعالیت‌ها ایجاد کنید تا زمانی که احساس خستگی می‌کنید، آن‌ها را امتحان کنید. اگر کودک حوصله دارد، این لیست را با هم ایجاد کنید.

فضای ویژه ای را تعیین کنید که در آن شما یا کودک بتوانید فعالیت های کسالت آور را سازماندهی کنید.

شما در یک بحران انرژی هستید: شما خسته هستید، شما به طرز وحشتناکی خسته هستید.

انرژی قدیمی شما برای انجام کارها از بین رفته است، حتی اگر خواب و فعالیت هر دو مسائل مهمی هستند، گویی فقط این نیست که بیش از حد کار می کنید و به اندازه کافی نمی خوابید! گاهی اوقات به راحتی می‌توان دلیلی را پیدا کرد که یک شب در وضعیت خوبی نیست (مثلاً آخر هفته به مهمانی رفتید)، اما گاهی اوقات دلیل خستگی و کمبود انرژی پیچیده‌تر است.

در اینجا چند دلیل احتمالی رایج برای کمبود انرژی و خستگی شما آورده شده است:

شما به اندازه کافی نمی خوابید

خواب فقط برای استراحت نیست. وقتی شب ها می خوابید، اتفاقات زیادی برای شما می افتد. ما در مورد هورمون رشد انسانی صحبت می کنیم.

هورمون رشد پروتئینی است که توسط غده هیپوفیز ساخته می شود و ماهیچه ها و استخوان های قوی ایجاد می کند. این هورمون بر نحوه ذخیره چربی در بدن ما (به ویژه در اطراف شکم) تأثیر می گذارد و به تعادل نسبت کلسترول خوب به بد کمک می کند. همچنین برای عملکرد طبیعی مغز ضروری است.

کمبود این هورمون باعث خستگی، کاهش توانایی ها و علائم افسردگی می شود. از آنجایی که هورمون رشد هنگام خواب تولید می شود، هفت و نیم تا هشت ساعت خواب با کیفیت، با چشمان بسته، وزن و درد شما را کاهش می دهد و انرژی شما را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: علت اصلی خستگی ذهنی

شما در حال خوردن بیش از حد غذاهای اشتباه هستید.

ما همیشه به محصولات قندی به عنوان راهی سریع برای افزایش انرژی فکر می کنیم، اما با گذشت زمان کاملا برعکس است. هر چیزی که به اونس ختم می شود مانند گلوکز، دکستروز، مالتوز و ساکارز شما را بی حال تر می کند. تحقیقات نشان می دهد که فست فود شما را در حرکت آهسته بیولوژیکی نیز قرار می دهد.

به اندازه کافی آب نمی نوشید

بسیاری از مردم نمی دانند که خستگی آنها به دلیل کمبود آب است. یک لیوان آب به جای محصولات قندی ممکن است تنها تقویت کننده مورد نیاز شما باشد. در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید تا دهانتان همیشه مرطوب بماند و همیشه آن نوک طلایی را به یاد داشته باشید که ادرارتان باید شفاف و براق باشد. اگر زرد است، باید آب بیشتری بنوشید.

کمبود ویتامین B دارید.

میتوکندری شما برای تبدیل گلوکز به انرژی به ویتامین B نیاز دارد. ما به راحتی می توانیم ویتامین B را به صورت مایع یا قرص جذب کنیم، اما 99 درصد از ما به اندازه کافی از آن در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنیم.

سعی کنید صبح و عصر یک ویتامین B مصرف کنید. این به شما انرژی می دهد و همه چیز ساکن خواهد بود. در ضمن این کار ضرری ندارد زیرا اگر ویتامین محلول در آب اضافی باقی بماند از طریق ادرار دفع می شود.

اگر علائم کم انرژی را تجربه کردید، سطح ویتامین B12 و D خود را بررسی کنید (در غیر این صورت، این بررسی را سالانه انجام دهید). اگر از آن دسته افراد محدودی هستید که نمی توانید این ویتامین را به راحتی از طریق معده و روده جذب کنید، می توانید هر سال یک آمپول B12 مصرف کنید.

عفونت داری

عفونت و التهاب می توانند دو منبع کمبود انرژی شما باشند. یکی از اهداف شما ممکن است مراقبت از بدنتان باشد تا هیچ عفونتی ادامه پیدا نکند. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ برای کاهش خطر عفونت لثه به طور منظم نخ دندان بکشید. کاهش سینوزیت با استفاده از بخور

از پروبیوتیک ها برای جلوگیری از بیماری پروستات، بیماری واژن و عفونت مثانه استفاده کنید. برای جلوگیری از عفونت های ویروسی، دست های خود را مرتب بشویید، منظم بخوابید و مصرف چربی های اشباع شده و قندهای ساده را کاهش دهید.

شما باید فعال تر باشید

می توانید با فعالیتی به سادگی پیاده روی انرژی خود را افزایش دهید. هنگامی که ورزش می کنید، اسید نیتریک از پوشش داخلی رگ ها آزاد می شود و به خون اجازه می دهد آزادانه در رگ ها جریان یابد. این اجازه می دهد تا مواد مغذی بیشتری به سلول های شما برسد.

بدن شما به فعالیت های شما پاسخ می دهد. اگر به بدن خود بگویید که می‌خواهید تمام شب پخش‌های مجدد را تماشا کنید، تولید انرژی را کاهش می‌دهد. وقتی به بدن خود می گویید که به پیاده روی سریع صبحگاهی نیاز دارید، با دادن انرژی لازم به شما پاسخ می دهد.

همچنین بخوانید: چگونه خستگی خود را رفع کنیم

هورمون های شما به درستی کار نمی کنند

بسیاری از هورمون ها بر سطح انرژی یا احساس شما تأثیر می گذارند. هورمون ها مانند چراغ های جلوی خودرو هستند. هنگامی که به نور بیشتری نیاز دارید، هورمون های خاصی را فعال می کنید تا انرژی را در آن ناحیه افزایش دهید و مصرف انرژی را در جاهای دیگر کاهش دهید.

این عملکرد متعادل کننده در هیپوتالاموس و غده هیپوفیز شما شروع می شود. دو منبع اصلی این مشکل می تواند تیروئید کم کار یا غده فوق کلیوی باشد.

برای بررسی هورمون های آدرنال خود، این آزمایش سریع را انجام دهید: آیا وقتی گرسنه هستید، به سرعت آنقدر گرسنه می شوید که اگر غذا نخورید احساس بدی پیدا کنید؟ این می تواند نشانه این باشد که غدد فوق کلیوی شما خوب کار نمی کنند.

شما مقاوم به انسولین هستید

مقاومت به انسولین (یکی از علائم دیابت) رسیدن قند (سوخت بدن ما) به مکان های تولید انرژی بدن را دشوار می کند. در این صورت به جای ذخیره قند در سلول هایی که برای تولید انرژی به آن نیاز دارند، آن را در ذخایر چربی توزیع می کنیم.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا