چرا من ریاضی یاد نمیگیرم

همانطور که می دانید ریاضی در هر رشته ای بسیار مهم است و اگر دانش آموزی روش مطالعه خوبی در این درس نداشته باشد نمی تواند در ریاضی درصد بالایی کسب کند.

اولین نکته ای که باید به شما یادآوری کنم این است که ریاضی موضوع مطالعه نیست و اگر فقط هزار سال ریاضی بخوانید به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

مشکل خیلی از دانش‌آموزان این است که ریاضیات می‌خوانند، مثل زیست‌شناسی، جغرافیا، تاریخ و… و بعد گلایه می‌کنند که چرا نمی‌توانم سؤالات را حل کنم یا تست‌ها را قبول کنم، چرا در ریاضی نمره خوبی نمی‌آورم و ….

باید به این عزیزان بگویم تا زمانی که ریاضی را به این شکل نخوانید و تمرین نکنید، اوضاع بهتر نمی شود.

ریاضی یک دوره تمرین و حل است، یعنی برای یادگیری آن باید دست روی قلم بگذارید، باید سوالات و تست های زیادی را روی کاغذ بنویسید و حل کنید تا به تسلط کافی برسید.

نکته مهم این است که به هیچ وجه نباید نسبت به ریاضی منفی نگر باشید، بسیاری از افراد در مورد ریاضیات افکار منفی دارند و مدام به خود پیشنهادات منفی می دهند و می گویند ریاضی درس بسیار سنگین و سختی است. من نمیتونم یاد بگیرمشون!! !

در درس ریاضی به هیچ عنوان اعتماد به نفس خود را از دست ندهید، مدام جملات مثبت را برای خود تکرار کنید، مثل من بسیار باهوش هستم و ریاضی را به راحتی یاد می گیرم.

سعی کنید پایه های خود را در ریاضی تقویت کنید، تا زمانی که در مباحث پایه مشکل نداشته باشید، نمی توانید سوالات پیچیده ریاضی را حل کنید. برخی از دانش آموزان با جدول ضرب در دوم متوسطه نیز مشکل دارند و نمی توان از این دانش آموزان انتظار داشت که به سرعت مباحث جدید را یاد بگیرند و تمام سوالات را حل کنند.

برای کنکوری ها بسته به زمانی که دارند باید یک تا دو ماه روی دروس پایه کار کنند و به آنها تسلط پیدا کنند، سپس به سراغ یادگیری مباحث اصلی بروند، زیرا اگر این کار را انجام دهند مستقیماً به سراغ مباحث اصلی می روند. ، ممکن است بدون اینکه متوجه شوند فقط حل سوالات را حفظ می کنند و این می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا برخی از سوالات ریاضی نیاز به خلاقیت دارند و اگر طراح سوال را حتی کمی پیچیده کند دیگر نمی توانید به آن پاسخ دهید. از مباحث اولیه شروع کنید و آنها را به صورت دقیق و اساسی یاد بگیرید

تنها راه تسلط بر حل سوالات ریاضی، حل نمونه سوالات مختلف در یک مبحث است. این امکان وجود دارد که هنگام حضور در جلسه امتحان با نمونه سوال جدیدی در موضوعی مواجه شوید که تا به حال ندیده اید. برای اینکه بتوانید این نوع سوالات را در جلسه امتحان به راحتی حل کنید باید تمامی نمونه سوالات را از قبل داشته باشید. سوالات این مبحث را حل کرده اید تا اگر مثال جدیدی آمد بتوانید با کمی خلاقیت سوال را حل کنید و پاسخ آن را پیدا کنید.

تست های کتبی و کنکور سال های گذشته را حتما مرور کنید و نکات آنها را یادداشت کنید و به ذهن خود اعتماد نکنید که آنها را به خاطر بسپارید زیرا اگر آن نکته در فواصل زمانی مختلف تکرار نشود زحماتی که کشیده اید را فراموش خواهید کرد. برای یادگیری، او ناپدید شده است.

نکاتی برای مطالعه دروس ریاضی

در کلاس به دستورات معلم با دقت گوش کنید و یک بروشور کامل داشته باشید (سعی کنید بروشور را خودتان بنویسید و از دانش آموز باهوش کلاس انتظار نداشته باشید که بروشور را بنویسد زیرا او به زبان خودش می نویسد و ممکن است شما نوشته های او را متوجه نشوید. )

با کمک جزوه معلم و دفترچه راهنمای کتاب درسی یا فیلم آموزشی خود به تسلط کامل بر این موضوع برسید.

پس از یادگیری مفاهیم کامل و مفهومی این مبحث تمرینات و تست های آموزشی را فراموش نکنید. (مهمترین بحث در ریاضیات نیاز به تمرین زیاد دارد، پس به راحتی از کنار مباحث نگذرید)

تمام تمرین ها را روی کاغذ بنویسید و در مورد آن فکر کنید و اگر نتوانستید آن را حل کنید به پاسخ نامه مراجعه کنید و توضیحات آن را بخوانید و سعی کنید آن را به زبان خودتان برای خود توضیح دهید و سعی کنید دوباره به سوال خود پاسخ دهید. سوالات و تست هایی که قبلا در آنها با مشکل مواجه شده اید و نکاتی را یادداشت کرده اید. برای مرور آنها زمان بگذارید.

نکات مهم را در یک دفتر یادداشت کنید و هنگام اصلاح از آنها استفاده کنید. (می توانید در کنار پاسخ های آزمون یادداشت بنویسید)

هنگامی که به اندازه کافی در حل سوالات مهارت دارید، به سراغ تست های زمان بندی شده بروید و سعی کنید به هر سوال با سرعت خاص خود پاسخ دهید.

چرا من ریاضی یاد نمی گیرم؟ این یکی از سوالات دانش آموزان است که چرا من یاد نمی گیرم، خوب باید بگویم که بسیاری از این مشکلات به دلیل عدم دسترسی به آموزش جامع و با کیفیت (کتاب های آموزشی یا فیلم یا دوره های آنلاین کنکور) است. ). ) که باعث بی انگیزگی و در نتیجه کاهش اثربخشی شما در درس ریاضی می شود.

انشا تندخوانی برای امتحان را بخوانید.

اگر این سوال که چگونه ریاضیات را از ابتدا یاد بگیریم، چگونه در ریاضیات نابغه شویم، چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم و… در این بخش به شما راه حل هایی برای یادگیری پایه و یادگیری بهتر ریاضیات می پردازد. دوره ها به شما ارائه می شود. . برای یادگیری اصول اولیه درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید.

تماشای این ویدیو را به شما پیشنهاد می کنیم: فیلم آموزشی – نحوه یادگیری و آموزش سریع ریاضیات در کمترین زمان ممکن

1- در درس ریاضی مدرسه یا دانشگاه حضور کامل داشته باشید و با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

2- در دروس تدریس ریاضی جزوه خود را بنویسید و تمام نکات را یادداشت کنید.

3- جزوه ریاضی را در کلاس های ریاضی بنویسید تا زیاد درگیر آن نشوید. این یعنی گوش دادن و نوشتن.

4- کتابچه راهنمای خود را با دقت و تا حد امکان کامل بنویسید.

5- در کلاس درس ریاضی هر سوالی برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.

حتما بخوانید: چگونه پایه ریاضی خود را تقویت کنیم

6- به سوالات همکلاسی های خود و پاسخ های معلم ریاضی خود گوش دهید.

7- در صورت لزوم از درس های پشتیبان تحصیلی ریاضی استفاده کنید.

برای مشاهده لیست مدرسان ریاضی بر روی عبارت math tutors کلیک کنید یا فیلم کوتاه بهترین معلمان ریاضی را مشاهده کنید.

8- بعد از درس های تدریس ریاضی درس را مرور کنید.

9- حل تمرین ها و مثال های حل شده بین درس های تدریس ریاضی.

10- برای یادگیری بهتر ریاضی، تمرین ها و مسائل بیشتری را حل کنید.

11- مطالعه راهنما را بر کتاب های کمک آموزشی اولویت دهید.

12- تمرین های بیشتر و بیشتری را حل کنید تا هر چه بیشتر بر درس ریاضی تسلط پیدا کنید.

13- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. ریاضی امتحان شبانه نیست.

14- در صورت استفاده از دروس پشتوانه تحصیلی در رشته ریاضی، دروس را در طول ترم تنظیم کنید.

توصیه می شود بخوانید: چگونه در یادگیری ریاضی و فیزیک موفق تر باشیم؟

15- ابتدا تمرین های جدید را خودتان حل کنید سپس راه حل ها را ببینید.

16- از جزوات آموزشی و سوالات امتحانی موجود در این سایت استفاده کنید.

برای دانلود جزوه امتحانی و سوالات ریاضی روی لینک کلیک کنید.

17- با دوستانتان به صورت گروهی مطالعه کنید و مشکلات را برای یکدیگر توضیح دهید.

18- ریاضیات را به صورت مفهومی بخوانید و فقط فرمول ها را حفظ نکنید.

19- برای یادگیری ریاضیات پایه باید هر ترم این موارد را رعایت کنید.

20- سوالاتی که در دوران تحصیل برایتان پیش می آید را یادداشت کنید تا در جلسه آموزشی بعدی یا پشتیبان تحصیلی ریاضی از آنها بپرسید.

خواندن: 20 نکته کلیدی برای قبولی در امتحان ریاضی را توصیه می کنیم

21- تلاش خود را در ایام امتحانات مضاعف کنید.

22- سوالات امتحانی سالهای قبل را حل کنید.

23- برای خود جزوه داشته باشید و نکاتی را که با مطالعه و حل تمرین های ریاضی یاد می گیرید یادداشت کنید.

ساعت 24- اگر مسائل ریاضی شما به سال های قبل برمی گردد، درس های خصوصی ریاضی را برای حل مسائل انتخاب کنید.

این مقاله خوب را نیز بخوانید: چگونه ریاضیات را بفهمیم و نمره خوبی بگیریم؟

25- روی عبارت موفقیت در آزمون ریاضی کلیک کنید و سایر مقالات این سایت (ایران مدرس) در زمینه یادگیری پایه ریاضی و موفقیت در تدریس ریاضی را مطالعه کنید.

کلمات کلیدی: چگونه ریاضیات را از پایه یاد بگیریم، یادگیری ریاضیات پایه، تقویت پایه های ریاضی، چگونه پایه های ریاضی خودمان را تقویت کنیم، تدریس موفق ریاضی

منبع: ایران مدرس

آمار بازدید: 99824 بار

نظرات کاربران

محدث کاظمی، شنبه 21 امرداد 1402 – 16:35.

خوب

لیلا آدینا 8 اردیبهشت 1402 – 12:34

سلام من کلاس ششم هستم ولی هیچی نمیفهمم مخصوصا محیط و مساحت دایره و ذوزنقه و متوازی الاضلاع و لوزی و … و شکلهای ترکیبی رو یادم نیست. کسری، و من اصلاً نسبت درصد را نمی دانم. از م پرسیدم و با دیدن نتیجه ریاضیم چندین بار گریه کردم 😔 الان نمیدونم چیکار کنم 😠

نهال، سه شنبه 22 فروردین 1402 – 12:34 بعد از ظهر.

سلام من کلاس دهم هستم ریاضیمون مثل انسانه ولی ضعیفم. دوباره اتفاق افتاد. امسال نمی توانم با معلمم ارتباط برقرار کنم.

سهیل، دوشنبه 24 فروردین 1402 – 18:41.

این افرادی که می گویند نمی فهمند از کلاس هفتم و هشتم و نهم چیزی یاد نگرفته اند پس باید از اول شروع کنیم.

کوروش، یکشنبه 25 آذر 1401 – 21:47.

سلام من الان کلاس نهم هستم و این دو سالی که آنلاین بودم در ریاضی خیلی ضعیف شدم. اگر بتونید کمکم کنید که ریاضیات رو دوباره یاد بگیرم، معلممون همه تمرینات کتاب رو خودش حل میکنه و چیزی به ما یاد نمیده.

دانشجو، شنبه 5 دسامبر 1401 – 2:42 بعد از ظهر.

من دانش آموز ریاضی مدرسه فرزانگان هستم، اما از زمانی که وارد مدرسه جدید شدم، ریاضیم به شدت افت کرده و نسبت به بچه های دیگر ضعیف شده ام. من که عاشق ریاضی بودم درس نمی خواندم.

مهتاب رها نیک بین پنجشنبه 5 آبان 1401 تا 13:16.

ریاضیاتم عالیه 😊 سلام دوستان من الان یه دختر کلاس دوم دبستان هستم همیشه از اول ابتدایی تو همه دروس پاس کردم سوالات من در مورد تقسیم و ضرب، خوشبختانه همه آنها درست بودند، بدون تقلب

سه شنبه 15 سپتامبر 1401 – 5:54 بعد از ظهر.

سلام شاید نظر من خوشتون بیاد درسته من ریاضی رو نمیفهمیدم و اصلا یاد نمیگرفتم و دنبال مسائل سخت نمیگشتم و فقط سوالات آسون رو حل میکردم. مشکل من زمانی حل شد که از اول همه چیز را بدون ترس خواندم. برای خواندن ریاضی باید از این زمان ها از 6 صبح تا 9 صبح، 11 صبح تا 12 صبح، 3 صبح تا 6 صبح و 7 صبح تا 8 صبح استفاده کنید. سپاسگزار.

ریحانه چهارشنبه 12 امرداد 1401 – 16:11.

سلام من ریاضیات عالی بودم الان خوب میفهمم ولی سریع یادم میره چندتا نمونه سوال خوندم و خودم تست زدم معلم خصوصی پیدا کردم و همچنین چند تا ویدیو در مورد تدریس ریاضی تو گوگل دیدم ولی هیچ کدوم نتیجه نداد هر نتیجه ای نمی دانم چرا به این دلیل افسرده شدم، می توانید کمکم کنید؟

zulaykhoa Adina 30 خرداد 1401 – 03:27

بهتر است در محیطی آرام مطالعه کنید

عسل ابراهیمی، دوشنبه 29 بهمن از ساعت 14 الی 18:17

من واقعاً می خواهم ریاضی یاد بگیرم، اما هر چه گوش می دهم یا می خوانم، چیزی به ذهنم نمی رسد، نمی فهمم چرا؟ من در حال یادگیری نیستم، من واقعاً در این مورد افسرده هستم

سال هفتم، یکشنبه 21 دسامبر، 14:00 – 10:17 صبح.

من ریاضی رو اصلا نمیفهمم قبلا تا حدودی میفهمیدم ولی الان که همه چی مجازیه نمیفهمم نمیتونم گوش کنم نمیخوام معلم خصوصی داشته باشم بگو اگر او راه حلی به من بدهد که می تواند به ما کمک کند. من این نکات را در تمام سایت های کمک ریاضی دیده ام، همه آنها تکراری هستند.

یکشنبه 20 دسامبر، 14:00 تا 13:06.

من واقعا ریاضی رو نمیفهمم و مخصوصا اون مواقعی که آنلاینه و کامل گوش میکنم ولی اصلا هیچی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

???? دوشنبه 29 سپتامبر، 14:00 – 11:38 صبح.

من 20 سالمه که باعث افتخار مامان و بابام، کلاس هشتم هستم. یکی از من خواست که حساب کنم

رامین آدینا 12 شهریور 1400 – 21:09

چگونه ریاضیات را یاد بگیریم؟

حسین، چهارشنبه 19 ژوئن، ساعت 14 الی 16:22.

لطفاً به من بگویید برای درک خوب ریاضیات باید چه کار کنم. هر سال نمره ریاضیم 20 بود اما امسال چون مجازی شد هیچی از ریاضی نمیفهمم.

نازنین شنبه 1 خرداد 1400 – 10:11 صبح.

میگی ریاضی خیلی خوبه و معدل من هنوز 20 هست اگه ریاضیت خوب بود اصلا به این مطالب نیاز نداشتی و دنبال این مطالب نمیریستی…!!؟؟؟ ? ????

زینب، چهارشنبه 29 اردیبهشت، ساعت 14 الی 12:02 بعد از ظهر.

سلام میشه کمکم کنید من دوست دارم ریاضی یاد بگیرم. من الان کلاس هشتم هستم و قبلا از کتاب ریاضی چیزی نمی فهمیدم. من حضور داشتم. عالی بود. مثلا پارسال که کلاس هفتم بودم ریاضی نوبت اول 17 بود و نوبت دوم. 20 سال پیش ریاضیاتم هم عالی بود ولی من ریاضی رو خیلی دوست ندارم ولی دوستم. خوب یاد می گیرم چون رشته ای که سال آینده انتخاب می کنم تجربی است. باید چکار کنم ؟ من عاشق این منطقه هستم. لطفا کمکم کن.

مارینت، دوشنبه 20 مه، 14:00 – 7:51 صبح.

درضمن چون گرفتن مجوز مدرسه خیلی سخت شد نمیتونم ریاضی رو تو مغزم بفهمم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیلوفر یکشنبه 29 فروردین از ساعت 14 الی 12:38

من عاشق ریاضیات هستم، به نظر من بخشی از زندگی من است. انسان باید همیشه ایمان قلبی داشته باشد، به خدا ایمان داشته باشد. مثلاً وقتی یک مسئله ریاضی را متوجه نمی شوم، تمرکز می کنم و خدا را به یاد می آورم و خدا به من کمک می کند. به شما هم پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید، قطعا نتیجه خواهید گرفت. هرکسی می تواند ریاضی بیاموزد، اما باید سعی کند تمرکز کند، به خدا ایمان داشته باشد و خدا به او کمک می کند و نتیجه می گیرد.

نجیب، چهارشنبه 25 آوریل، ساعت 14:00 الی 6:06 صبح.

سلام من ریاضی میخوندم وقتی وارد دانشگاه شدم، رشته ام ریاضی بود، اما به دلایلی آن را ترک کردم. بعد از دو سال انگار همه چیز را فراموش کرده ام. آیا می توانم تکرار کنم و دوباره یاد بگیرم؟

زهرا شنبه 9 مارس 2019 – 10:47 ب.ظ.

من همیشه در ریاضیات خوب بوده ام، اما از آنجایی که این کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود، برای من سخت است

علیرضا یکشنبه 12 اسفند 1397 – 01:23

ممنون میشم ولی اگه میشه بگید چطوری میشه ریاضیات رو خیلی خوب در دروس مجازی یاد گرفت.

دوشنبه 20 فوریه 2019 – 10:15 ب.ظ.

هر سال نمره من 20 بود. امسال که مجازی شد من کاملاً مکث کردم

عرفان شنبه 11 فوریه 2019 – 11:39 ب.ظ.

من به ریاضی علاقه ای ندارم و حتی آن را دوست ندارم، اما باید آن را یاد بگیرم زیرا هر درسی که انتخاب می کنم ریاضی در آن وجود دارد.

کیوان، آدینا، 19 دسامبر 2019 – 5:46 ب.ظ.

سلام من دوست دارم ریاضی یاد بگیرم ولی هر کاری میکنم نمیتونم اگه میشه راهنماییم کنید

زهرا آدینا 21 دسامبر 2019 – 6:51 ب.ظ.

عشق من ریاضی، حاضرم برای این درس هر کاری بکنم، دوستت دارم، خیلی شیرین است

کیمیا دوشنبه 26 آذر 1398 – 12:31

من سالهای قبل خیلی خوب درس خوانده بودم و در کلاس ریاضی 1 نمره گرفته بودم اما امسال که مجازی شد چیزی متوجه نشدم لطفا کمکم کنید.

ارشایا شنبه 24 آبان 1399 – 18:39.

من همه آنها را دارم و 20 تا از آنها دارم. خیلی راضی بودم. با تشکر از کمک شما

طاها دوشنبه 5 نوامبر 2019 – 8:13 ب.ظ.

سلام، من ریاضی را خوب یاد می گیرم و مسائل را به خوبی درک می کنم، اما در طول امتحان به نظر می رسد همه چیز بیرون می زند، مثل اینکه نمی توانم چیزی بنویسم. البته من در مورد آزمون مجازی صحبت می کنم وگرنه همه ما 20 پیش رو داریم. امتحانات حضوری لطفا کمکم کن.

رومینا، دوشنبه 26 شهریور 1398 – 00:57

من اصلا ریاضی یاد نمی گیرم، این نکات همه تکراری بود.

صابر آدینا 31 امرداد 1399 – 19:20

به خدا من ریاضی را خیلی دوست دارم، من کلاس دهم هستم، اما هر کاری می کنم، هیچکس نمی تواند به من کمک کند.

نعمت شنبه 17 ژوئن 2019 – 19:21.

من این چیزها را می دانم اما باید از روش های جدید ریاضی استفاده کرد. من از ریاضیات خیلی متنفرم

Darista Adine 9 ژوئن 2019 – 08:26

سلام مطالب تکرار شده اکثرا همه میدونن

علی، شنبه 20 مه 2019 – 15:13.

اوه، من ریاضی را دوست دارم و می روم ریاضی

امیر ح. پهلوان، چهارشنبه 18 دسامبر 2018 – 20:02.

چند نکته ساده بود داداش، بیشترشونو خودم میدونستم ولی بازم ممنون

هانیه، چهارشنبه 13 دسامبر 2018 – 23:30.

سلام متشکرم. من ریاضیات را خیلی دوست دارم

عرفان، یکشنبه 24 سپتامبر 2018 – 1:30 بامداد.

این فقط چند نکته ساده بود، چیزی آموزنده. چیز خاصی در مورد آن وجود نداشت

علی، چهارشنبه 6 سپتامبر 2018 – 17:09.

عالی بود البته برای من که سریع خوندن رو یاد گرفتم

آرمین پهلوان یکشنبه 9 دی 1396 – 20:45.

اینجوری میشناختمش!!!!!

آروین، شنبه 14 اسفند 1394 – 21:24.

ممنون واقعا خوب بود

تینا آدینه 12 نوامبر 2016 – 21:20.

خیلی خوب بود ولی برای من جواب نمیده چون ریاضی یاد نمیگیرم

ریاضیات موضوعی است که نمی توان از آن فرار کرد.
برخی از مردم ریاضی را دوست دارند، اما اگر صادقانه به آن نگاه کنیم، بیشتر مردم از ریاضی متنفرند. بیایید بترسیم.
ترس از چیزی مانند ریاضی منجر به فرار از یادگیری می شود.
ماهی را هر بار که از آب بیرون می آورید تازه است و بهتر است هر چه زودتر جواب سوال ریاضی را بدانید.

خیلی از خانواده ها زنگ می زنند و می گویند پسر یا دختر ما اصلا ریاضی را دوست ندارد.
به محض گفتن این جمله می فهمیم که چون آموزش درستی ندیده اند و نمی توانند با ریاضیات ارتباط برقرار کنند به خودشان پیشنهاد دادند که من ریاضی بکنم. من دوستش ندارم.
خب حالا مهم ترین سوالی که پیش میاد اینه:
چطوری ریاضی بخونیم تا خوب یاد بگیریم؟

معرفی :

ریاضیات یکی از دروسی است که می توانید ساعت ها برای یادگیری آن وقت بگذارید.
اما اگر در انتها سوالات را حل نکنید به شما می گویند که درس را یاد نگرفته اید و نمره نمی گیرید.
پس چه خوب است؟ زمانی که در بهترین شرایط ممکن خرج کنید و بیشترین کارایی را داشته باشید. در این صورت شما کمترین زمان را صرف کردید و بیشتر آموختید.

راه های مختلفی برای یادگیری بهتر ریاضی وجود دارد که می توانید بدون در نظر گرفتن سطح خود از آنها استفاده کنید.
با استفاده از این روش ها کم کم به ریاضیات علاقه مند می شوید. تغییر را یاد بگیرید و ریاضی بخوانید تا بتوانید به راحتی با آن کنار بیایید.

8 نکته برای یادگیری ریاضی

1- آموزش اقتباسی

برای اینکه بتوانید ریاضیات را یاد بگیرید، کاملاً به آموزش صحیح نیاز دارید.
یک آموزش خوب به شما کمک می کند تا 50 درصد از مسیر یادگیری ریاضی را به راحتی پوشش دهید.
بزرگترین هدف آل یاسین ارائه بسته های ریاضی با آل یاسین است تا کل کشور بتواند از بهترین و روان ترین آموزش موجود بهره مند شود.

اگر آموزش معلم موثر است، باید یک فصل از کتاب درسی خود را در دو روز یا کمتر تکمیل کنید. هرگز نمی توان هر فصل را در یک یا دو روز تدریس کرد.
و اکثر اوقات وقت دانشجو تلف می شود.

در بسته های ریاضی با آل یاسین، اتفاق ارزشمندی که افتاد این است که دیگر درگیر ساعات اضافه کلاس نیستید.
یا حتی نیازی به دیدن تبلیغات سایر محصولات ما در حین تماشای ویدیوها ندارید. می توانید
را یاد بگیرید در این صورت می توانید امیدوار باشید که از زمان خود به نحو مطلوب استفاده کنید.
و بخشی از پاسخ سوال چگونه ریاضی بخوانیم را پیدا کرده اید.

2- عملی، عملی و کاربردی

هیچ راهی برای یادگیری ریاضی با خواندن و گوش دادن وجود ندارد.
شما حتما باید ریاضیات را با تمرین حل یاد بگیرید.
هر چه خودتان پاسخ دادن به سوالات ریاضی را بیشتر تمرین کنید، برای شما بهتر است.
حل کنید تمرین بیشتر مشکل را در ذهن شما حل می کند. .
هر مشکلی می تواند راه های مختلفی داشته باشد.
پس سعی کنید با تمرین بیشتر با روش های مختلف حل مسائل آشنا شوید.
دانستن چندین راه کمک می کند. تصمیم بگیرید که کدام یک شما را سریعتر به پاسخ نهایی می رساند.
بنابراین برای اینکه در امتحانات ریاضی خوب عمل کنید باید هنگام تمرین حل آنها، بسیاری از مسائل را حل کرده باشید.

3- خطاهای بررسی

هنگام حل تمرین ها، بسیار مهم است که سعی کنید به پاسخ نهایی برسید.
در راه پاسخ ممکن است اشتباه کنید.
باید در پایان تمرین آنها را اصلاح کنید.
بسیار مهم است که به اشتباه خود پی ببرید و از تکرار این اشتباه جلوگیری کنید.
از تکرار اشتباهات خودداری کنید. اولی یک اصل مهم برای موفقیت است. در زندگی مانند ریاضیات!

4- به مفاهیم مهم تسلط داشته باشید و آنها را حفظ نکنید

سعی نکنید روند حل مسئله را حفظ کنید.
حفظ روش حل مسئله در صورت تغییر مشکل باعث سردرگمی شما می شود و نمی توانید پاسخ را پیدا کنید.
بنابراین مطمئن شوید که مفاهیم را درک کرده اید و می دانید که چرا یک مشکل خاص با این روش حل می شود.
اگر اهل مفاهیم هستید استاد شوید و در آینده می توانید به راحتی مشکلات مشابه را حل کنید.
به یاد داشته باشید که ریاضیات یک موضوع متوالی است.
بنابراین مهم است که درک درستی از مفاهیم اصلی داشته باشید تا بتوانید روی مسائل پیچیده تر کار کنید.

5- هر وقت گیر کردید، سوال را رها نکنید

وقتی تمرین می کنید، فرصت دارید اشتباه کنید و برای تصحیح اشتباهات و یادگیری صحیح آنها وقت بگذارید.
برای آماده شدن برای تست ها چون تست ها مکانی برای سنجش میزان یادگیری شما هستند.
باید مسائل ریاضی را حل کنید. persistent.
بسیاری از شما، زمانی که در حل یک سوال مشکل دارید، آن سوال را رها کرده و به سراغ سوالات دیگر بروید.

قبل از اینکه پاسخ این سوال را بخوانید، باید خودتان به آن بپردازید.
روش های دیگری که به ذهنتان می رسد را امتحان کنید تا لذت دریافت پاسخ سوال را تجربه کنید.
یک راه خوب برای انجام این کار، مشورت با یک دوست برای حل یک سوال است.
سعی کنید با همین تفکر برای حل سوال پیش بروید.
هر زمان که راه حل را متوجه نشدید از خود سوال بپرسید. خواندن ریاضیات است. یادگیری شما را دقیق تر می کند.

6- ریاضیات را در محیطی آرام بخوانید

ریاضیات درسی است که نیاز به تمرکز زیادی دارد.
پس سعی کنید ریاضی را در محیطی آرام و بدون سروصدا بخوانید.
در این صورت می توانید امیدوار باشید که راه های مختلفی را مشاهده کرده و برای بررسی آن ها تمرکز کنید.

خواندن و تمرین ریاضی در محیطی آرام یکی از پاسخ های این سوال است که چگونه ریاضی بخوانیم.
یک محیط آرام به شما کمک می کند در مورد موضوعات پیچیده ریاضی و حساب، هندسه و سوالات گسسته فکر کنید.

7- دوره هر روز یک روز است

هنگام مطالعه ریاضی، سعی کنید همان روزی که چیزی یاد می گیرید، مسائل خود را حل کنید. اصل درس روزانه بسیار مهم است. این اصل برای برخی فقط یک شعار است.
علاوه بر این، حل مسائل فصل در همان روز یادگیری درس، کارایی یادگیری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند مطالب را سریعتر یاد بگیرید.

به همین دلیل آل یاسین اشاره کرد که پس از تماشای فیلم های یک فصل در همان روز، تمرین های همان فصل را به طور کامل حل کنید.
در این صورت سرعت یادگیری ریاضی شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

8- درس را در کلاس یاد بگیرید

اگر درس را به طور کامل در کلاس یاد بگیرید، بسیار بهتر از صرف زمان زیادی برای یادگیری آن در خانه است. شما باید تمام تمرکز خود را صرف مطالعه
کنید و ذهن خود را از موضوعات مختلف پاک کنید.

اگرچه یادگیری هر فصل در کلاس های مدرسه کندتر و کارآمدتر از بسته های ریاضی آل یاسین است.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است تمام نکات لازم برای یادگیری ریاضی را به شما یادآوری کنیم.
اگر ریاضی را به درستی یاد بگیرید و بدانید چگونه برای یادگیری بهتر مطالعه کنید، سرعت شما افزایش می یابد.
با سرعت یادگیری بالاتر، زمان کمتری را صرف مطالعه می کنید.
در این صورت می توانید روی سایر کارهای متفرقه خود تمرکز کنید و مهارت هایی را که در زندگی برای شما مفیدتر است بیاموزید.

امیدواریم با دانستن روش های خواندن ریاضی بتوانید از بسته های ریاضی آل یاسین به نحو احسن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا