چرا من بی احساسم

آیا طبق گفته دوستان و خانواده خود جزء گروه غیر حساس هستید؟ به کدام افراد بی احساس می گویند؟ به نظر شما چنین افرادی هرگز نمی توانند دوست داشتنی باشند؟ همه ما می دانیم که ابراز عواطف و احساسات امری به ظاهر ساده اما خاص و دشوار است. اینکه فرد به راحتی می تواند عواطف و احساسات خود را بیان کند یا قادر به بیان احساسات خود نیست، موضوعی است که به طور جدی و مستقیم با ویژگی ها و تیپ شخصیتی فرد مرتبط است. این یک ویژگی شخصیتی است که نشان می دهد افراد بی احساس هستند یا احساساتی. اما چرا به برخی افراد بی احساس گفته می شود؟ این موضوعی است که ما می خواهیم بیشتر آن را بررسی کنیم.

حس چیست؟

برای اینکه بتوانید تعریف درستی از افراد بی عاطفه داشته باشید، بهتر است ابتدا یک تعریف کلی از احساسات ارائه دهید. در واقع می توان گفت: احساس، محرک عواملی است که به شما نشان می دهد چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. چه مسائلی باعث ناراحتی و خجالت شما می شود و چه چیزهایی حال شما را خوب می کند. آنها همچنین به شما نشان می دهند که چه می خواهید و چه چیزی نمی خواهید. در واقع می توان گفت که مجموعه ای از حالات مانند ترس، شادی، خشم، نفرت، میل و غیره است.

البته این پیچیده تر به نظر می رسد. عمق احساسات و عوامل آشکار کننده احساسات را می توان گفت بسیار زیاد است. آنچه در بیان احساسات مهم است، تجربیات و حالات شخصی افراد است. انواع مختلفی از احساسات وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

انواع احساسات

احساس خوشایند

برخی از احساسات خوشایند هستند. یعنی مردم نسبت به این چیزها احساس خوبی دارند، انرژی مثبت دریافت می کنند و همیشه آنها را با آغوش باز می پذیرند. مانند: مهربان بودن، لذت، عشق (علاقه)، امید، آرزو، احترام، رضایت و شادی، شادی و نشاط، انگیزه، داشتن ایمان، احساس امنیت، آرامش، غرور و موفقیت، شجاعت، احساس رضایت، احساس خود. اعتماد به نفس، ارزش و غرور

احساس ناخوشایند

احساس ناخوشایند دقیقا برعکس احساس خوشایند است. اینکه مردم نسبت به موضوعی احساسات خوب و مثبتی ندارند و سعی می کنند از آن دور شوند. چنین شرایطی نشان می دهد که این چیزها برای آنها خوشایند نیست و همیشه به دنبال راهی برای رهایی از آنها هستند. مانند: احساس شرم، احساس نفرت، ترس، اشتیاق، افسردگی، اندوه، درد، نگرانی، خصومت، اکراه، خستگی، نارضایتی، حسادت، قطع، بی انگیزگی، سردرگمی، بی عدالتی، اندوه و پشیمانی.

همانطور که گفته شد انواع احساسات متفاوت است و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. حال این ویژگی ها می تواند مثبت یا منفی باشد. همچنین ذکر شد که مردم منبع اصلی احساسات هستند. اما جالب است بدانید که افراد نیز به دو دسته افراد بی عاطفه و افراد احساساتی تقسیم می شوند.

افراد بی احساس چه ویژگی هایی دارند؟

به طور کلی، افراد بی احساس نوعی دیوار دفاعی در برابر ابراز احساسات خود می سازند. آن ها همیشه چهره ای ثابت و بی احساس به نمایش می گذارند. آنها به رویدادهای اطراف واکنش نشان نمی دهند. آنها نمی توانند احساسات خود را به خوبی بیان کنند و همچنین توانایی درک احساسات دیگران را ندارند. آنها اصلاً اجتماعی نیستند و در واقع می توان برخی از آنها را درونگرا دانست، اما نه لزوماً همه آنها. آنها دور هستند و سعی می کنند کارها را به تنهایی انجام دهند. در کل زندگی پویایی ندارند.

اصولاً از تعاریف و توضیحاتی که در بالا در مورد این نوع افراد ارائه شد، می توان گفت که بر اساس ویژگی های فردی و شخصیتی این افراد، به آنها افراد غیر حساس گفته می شود. در ادامه به موارد دیگری از این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد.

آنها از بیان احساسات خود می ترسند

افراد بی احساس قادر به بیان عواطف و احساسات خود نیستند. تصور و باور این افراد این است که اطرافیان باید احساسات آنها را درک کنند و با آنها همدلی کنند. ابراز احساسات از طریق کلمات برای این افراد غیر ممکن و دشوار است. علاوه بر این، دریافت بازخورد بهتر از افراد قابل اعتماد اطرافشان باعث رشد آنها می شود.

آنها افراد بسیار حساسی هستند

بی احساس به کوچکترین مشکلی حساس می شود و خود را در شرایط سخت قرار می دهد. دشواری ابراز احساسات نسبت به این افراد باعث می شود که از ابراز احساسات خودداری کنند. ترس این افراد از دریافت بی تفاوتی از اطرافیان غیرقابل انکار است و همیشه فکر می کنند که اگر احساسات خود را ابراز کنند، دیگران از آنها روی گردان خواهند شد. همچنین درک این موضوع برای این افراد دشوار است که ابراز احساسات باعث افزایش عزت نفس آنها می شود.

آنها می توانند به خود یا دیگران صدمه بزنند

مردم اغلب بر این باورند که داشتن شخصیت غیر عاطفی باعث می شود فرد تمایلی به بحث نداشته باشد و از هر عاملی که می تواند منجر به درگیری شود اجتناب کند. اما نکته اصلی داستان این است که عدم حساسیت عاملی است که فرد را به درگیری می کشاند.

افراد عاطفی چه ویژگی هایی دارند؟

افرادی که عواطف و احساسات در آنها غالب است، افراد عاطفی و برونگرا نامیده می شوند. این تسلط باعث می شود افراد ویژگی های خاصی را در رفتار خود تجربه کنند. این ویژگی ها عبارتند از:

درک دیگران

اهمیت دادن به دیگران

احساس مسئولیت

گاهی ظاهر رفتار کودکانه

به هنر علاقه مند باشید

ناتوانی در “نه” گفتن.

پویا

افسرده بودن

سادگی

تعاملات و روابط متعددی داشته باشید

آیا همه افراد درونگرا بی احساس هستند؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که تعریف درونگرایی چیست؟ چگونه کار می کند و شامل چه ویژگی هایی است؟ یکی از بهترین پیشنهاداتی که هر کسی می تواند در این زمینه بدهد، استفاده از آزمون MBTI است. تست شخصیت MBTI یکی از معتبرترین تست های شخصیتی در جهان است که به تفصیل به مقوله های درون گرایی و برون گرایی می پردازد. به عنوان مثال، در نتایج این آزمون، افراد درونگرا به شرح زیر توصیف می شوند:

این افراد اغلب منزوی هستند و تمایلی به کار گروهی ندارند. آنها از جامعه دور می شوند و به کاری روی می آورند که افراد کمی در آن نقش دارند. این افراد برای مشاغلی که نیاز به رازداری، ارتباطات ضعیف و نیاز به تجزیه و تحلیل دارند عالی هستند.

پس بهتر است ابتدا ویژگی های درون گرایی را به تفصیل بدانیم و سپس بررسی کنیم که آیا درون گراها افراد بی احساسی هستند؟

ویژگی های افراد درونگرا در آزمون MBTI

سخن نهایی

همان طور که گفته شد، بی عاطفی خصوصیتی است که برخی افراد دارند. این واقعیت که فرد نمی تواند احساسات خود را بیان کند و جلوی احساسات خود را می گیرد، او را گوشه گیر، ضد اجتماعی و اغلب خجالتی می کند. به طور کلی پرهیز از مشاجره، ابراز نکردن احساسات، توقع درک احساسات دیگران، حساس بودن و خودآزاری از جمله عواملی است که باعث می شود فرد جزء افراد بی احساس به حساب آید.

در ادامه این مطلب مجموعه ای از متن ها و جملات زیبا در مورد افراد احساسی و بی تفاوت ارائه کرده ایم. با پرشین استار همراه باشید.

متن زیبا برای بی احساسی و بی تفاوتی آدما

اما دلیل اینکه ما الان آدم های عصبی و بی احساسی هستیم کاملا تقصیر کسانی است که دوستشان داشتیم و نمی فهمیدیم.

*****

بار اول که میبازی گم میشی
دفعه دوم که به دوستت میگی
دفعه سوم که گم میشی

*****

جملات کنایه آمیز در مورد افراد بی احساس

هرگز ارزش های خود را به خاطر افراد بی تفاوت و بی احساس رها نکنید
زیرا وقتی آن شخص شما را ترک می کند
می مانید و یک خود بی ارزش

*****

من آدم منطقی و بی احساسی هستم.

*****

مردم مدام در حال تغییر هستند.
روزی دنیایشان پر از عطر عشق تو می شود. هوا بد است، بنابراین دعوا وجود دارد.

*****

نه غمگینم و نه خوشحال
فقط خالی از هر احساسی

*****

عادت کردن به روزهای سخت
یا شما را سخت می کند
یا بی تفاوت

*****

یکی بود که یه بار منو دوست داشت و الان رفت
هیچکس نبود که نداند کجا داره میره
کجایی بی احساس دیوونه ای

*****

آداب و رسوم مردم دنیا شبیه آداب و رسوم دنیاست.

*****

در شهری که چراغ ها خاموش است
تا می توانید روشن باشید
گاهی نمای خود را روشن کنید
و گاهی نمای دیگران را
فقط آن را خاموش نکنید 7599588 بی تفاوت نباش 7 575759999 888 و انسان باشید

*****

جملات کنایه دار در مورد بی احساسی

ای کاش یک نفر ناراحت شود
و دلش شکست

*****

متن بی احساسی مردم

کسی که نبودت را حس نمی کند
مطمئن باش که او هم حضورت را حس نمی کند.

*****

بی تفاوت باش
آیا دریا از بی بارانی مرده است؟

*****

هر چی هستی
من بی تفاوتم
این قانون منه

*****

ببخشید دلم انگار داره میمیره
بخاطر بی تفاوتی های شما.
زیاد مزاحم روزهایت نمی شوم. خواندم

*****

مردم به شما احساس
می دهند و سپس از اینکه چقدر سنگدل هستید شکایت می کنند.

*****

احساساتی ترین افراد
کسانی هستند که
تظاهر به سنگ می کنند.

*****

اینکه من به جایی رسیده ام که
به راحتی می توانم مردم را از زندگی ام رها کنم
به این معنا نیست که من یک فرد بی احساس هستم و من باید از کسانی که مرا غمگین می کنند دور باشم 757 575999888 حتی اگر بی نهایت دوستشان داشته باشم

منبع تصویر: Getty Images

تنهایی موضوعی است که به ندرت درباره آن صحبت می شود و بیشتر اوقات درباره آن صحبت نمی شود.

آمارها نشان می دهد که جوانان و زنان تنهاتر از دیگران هستند و تقریباً دو برابر افراد 16 تا 29 ساله نسبت به افراد بالای هفتاد سال احساس تنهایی می کنند.

در اینجا به موضوع تنهایی پرداختیم و با زنانی که تنهایی را تجربه کرده اند صحبت کردیم. ما همچنین تأثیر تنهایی بر سلامت و جامعه را مورد مطالعه قرار دادیم و به دنبال ارائه راهکارهایی برای کاهش تنهایی بودیم.

در ابتدا، با دو زن جوان پشت میز نشسته ایم که در مورد تجربیات خود از تنهایی صحبت می کنند. بث مک کول 30 ساله و ریچل دیوین 33 ساله هر دو با تنهایی، غم و حسرتی که به همراه دارد دست و پنجه نرم می کنند.

“من فکر می کردم این فقط مشکلات دیگران است.”

بث می‌گوید: «من همیشه از تنها بودن خوشحال بودم. حفظ استقلال فردی برای من بسیار مهم است. احساس می‌کردم احساس تنهایی نوعی غرور از هویت فردی من است، بنابراین آن را انکار می‌کردم و فکر می‌کردم که این تنها مشکل دیگران است و من مشکلی با تنهایی ندارم.»

“احساس ناراحتی و آزردگی داشتم. مدتی آن را نادیده گرفتم. سپس احساسات خود را در توییتر به اشتراک گذاشتم و پرسیدم که آیا دیگران نیز چنین تجربه ای داشته اند یا خیر، و گفتگوهای عمیقی در مورد این موضوع انجام شد. متوجه شدم که تجربه کرده ام. مدتی تنهایی.هیچ چیز تو زندگیم تغییر نکرده بود.همه شرایط زندگیم عادی بود.فکر میکردم تنهایی برایم غیرممکن باشه اما شد.

“مثل این بود که دنیا را با عینکی ببینم که همه چیز را متفاوت نشان می داد. من روال همیشگی خود را داشتم. قبل از آن، تنها سفر می کردم، در خانه به نوشتن ادامه می دادم، اما این چیزها دیگر به من انرژی نمی داد، از درون احساس پوچی می کردم. وقتی رفتم در مکان‌ها و موقعیت‌های عمومی، دیگران را غیردوستانه و خصمانه می‌دیدم. احساس می‌کردم شکاف بین من و دوستانم روز به روز بیشتر می‌شود. من به آدم عجیبی تبدیل شده بودم.»

“در اعماق درونم احساس تنهایی می کردم”

راشل می‌گوید: «هر کاری که انجام دادم انفرادی بود. عجیب بود اما من همیشه دوست داشتم تنها زندگی کنم اما تنهایی با احساس تنهایی زمین تا آسمان فرق می کند.

“تنهایی بر همه چیز سایه افکنده است. بخشی از من از 33 سالگی و هنوز مجرد بودن کمی خجالت می کشم. من مدام می شنوم که دهه 20 و 30 سالگی ما بهترین سال های زندگی ما هستند. شما باید از این فرصت ناب زندگی لذت ببرید. تا حد امکان، و در این سن، در این گوشه نشسته ام و احساس تنهایی می کنم.»

“کم کم احساس شرم از راه می رسد”

بت می گوید: نوعی احساس تنهایی است که در پاسخ به غم و اندوه و فقدان یا دگرگونی های اساسی یا تغییر شرایط زندگی به وجود می آید، اما زمانی که احساس تنهایی طولانی و مداوم باشد، به تدریج احساس شرمندگی و پشیمانی ظاهر می شود. شما فکر می کنید دلیلی برای این احساس وجود ندارد. این احساس در من نشأت می‌گیرد، بنابراین نمی‌تواند فقط یک احساس انسانی باشد و حتماً مشکلی وجود دارد.»

“به نظر من نباید احساس تنهایی را به یک هیولای درونی تبدیل کنم. باید آن را درک کنم. تنهایی بهترین نیازهای انسان را آشکار می کند، نیاز به ارتباط، نزدیکی، صمیمیت و ساختن با هم. پس می پذیرم، معامله می کنم. با آن و نمی گذارم دشمن درونی من شود.»

منبع تصویر: Getty Images

“من هر روز با این داستان روبرو می شوم”

راشل می‌گوید: «من فکر می‌کنم در همه جا با کمبود گسترده اجتماع و همزیستی افراد با علایق مشترک مواجه هستیم. چنین گروه ها و جوامعی بسیاری از مشکلات را حل می کنند. ما به آنها نیاز داریم. همه دوستام سرشون شلوغه ما مدام کار می کنیم و خسته و کوفته هستیم. بحران هزینه زندگی ما را به پایین می کشاند و ما پول کافی برای مبارزه با آن به دست نمی آوریم. بیشتر ما در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنیم که جایی برای تجمع مردم وجود ندارد.»

می‌خواستم یکی از دوستانم را ببینم و به دلیل فشار بی‌وقفه کار روزانه، دو ماه طول کشید تا این قرار ساده را بگیریم، تا حدودی می‌توان برای تنهایی راه‌حل‌هایی پیدا کرد و از شر آن خلاص شد، اما در نهایت من فکر می کنم که جوامع بشری باید دگرگون شوند.”

وقتی احساس تنهایی می کنیم چه کنیم؟

در ادامه، دو زن باتجربه در زمینه تنهایی، فرانچسکا اسپکتر، مجری پادکست و نویسنده کتاب “تنهایی” و کلودیا هاموند، مجری بی بی سی که رهبری یکی از بزرگترین نظرسنجی های جهان در مورد تنهایی در سال 2018 را بر عهده داشت، توصیه های خود را در این زمینه با وی به اشتراک می گذارند. به اشتراک گذاشتیم.

1. ارتباط برقرار کنید، از صحبت کردن در مورد احساس تنهایی خود نترسید

فرانچسکا گفت: “من تاریخی را تعیین کردم که هر زمان احساس کردم تجربه ای باعث می شود احساس تنهایی کنم، چه روابط نامناسب یا هفته ها ناامیدی بدون بازخورد از اطرافیانم، در مورد آن صحبت خواهم کرد. با کسی که دوستم دارد صحبت کنم.” گفت. باید آهسته صحبت کنم و احساساتم را با او در میان بگذارم.

صحبت کردن در مورد آن مفید است، چه در رسانه های اجتماعی، توییت کردن، یا حتی پیدا کردن یک دوست جدید… جالب است که حداقل بخشی از تنهایی را پر می کند. فقط صحبت در مورد تجربه ناخوشایند باعث می شود کمتر احساس تنهایی کنید.

کلودیا می گوید: «حتی یک مکالمه ساده با یک غریبه در فروشگاه یا اتوبوس، ارتباط با دیگران برای رهایی از تنهایی مفید است. اگرچه چنین گفتگویی به دوستی عمیق منجر نمی شود، اما روابط با دیگران را بازیابی می کند و به ما یادآوری می کند که در چنین تجربیاتی تنها نیستیم.

2. به تنهایی فکر نکنید، سعی کنید از زمان تنهایی خود لذت ببرید

کلودیا می‌گوید: «در نظرسنجی بی‌بی‌سی تنهایی، از شرکت‌کنندگان پرسیدیم که به نظر آنها بهترین راه برای مقابله با تنهایی چیست، و بهترین پاسخ این بود که مشغول فعالیت‌های مختلف باشند. کار و فعالیت هایی را بیابید که شما را در درون خود غرق کند تا اگر احساس تنهایی زودگذر است، مانند گاهی اوقات، در فعالیتی غوطه ور شوید که شما را مجذوب خود می کند و بدون نیاز به همراهی با دیگران، آن را به تنهایی انجام دهید و از انجام آن به تنهایی خوشحال باشید. این به شما کمک می کند از تنهایی خود لذت ببرید.

فرانچسکا می گوید: “وقتی در چنین وضعیت ذهنی هستم و می دانم که غیرمنطقی است، فکر می کنم نمی توانم این احساس را با کسی در میان بگذارم و اولین راه حلی که به نظرم می رسد نوشتن در یک مجله است.” این کار برای من به عنوان یک نویسنده بسیار مهم است، اما هرکسی فرار خودش را دارد.»

“بعضی از افراد برای احساس تنهایی به درمانگر مراجعه می کنند. برای برخی دیگر، کارهای هنری یا گفتگو با عزیزانی که شنوندگان خوبی هستند راه حل است. شاید شما نتوانید از کلمه مراقبت از خود برای آن استفاده کنید، اما به هر حال، این راهی است که به راحتی انجام شود. بر احساس تنهایی غلبه کنید مهم این است که به طور منظم بنویسید و اساس ارتباط با خود را ایجاد کنید و زمانی که چنین ارتباطی با خود برقرار می کنید می توانید روابط گسترده تری با جامعه ایجاد کنید.

منبع تصویر: Getty Images

3. سعی کنید دوستان مختلف پیدا کنید

فرانچسکا می‌گوید: «می‌بینی چه نوع تنهایی احساس می‌کنی؟ آیا در جامعه خود احساس تنهایی می کنید؟ آیا در موقعیت زندگی خود احساس تنهایی می کنید؟ آیا شما تنها فرد مجرد در گروه دوستان خود هستید؟ آیا شما تنها فردی در بین دوستانتان هستید که فرزند دارید؟ گاهی اوقات داشتن یک شبکه بزرگ و متنوع از دوستان کمک می کند. همیشه در موقعیت ها و شرایط مختلف زندگی، گروه دوستان در درک تنهایی ما دچار مشکل می شوند. شاید راه حل این باشد که افراد مختلفی را انتخاب کنید که بتوانند شما را در هر مرحله و موقعیتی از زندگی حمایت و همراهی کنند.

“البته، اگر در اطرافمان افرادی داشته باشیم که همه در شرایط یکسانی هستند، دشوار است.” “بسیاری از دوستان من تازه مادر شده اند و من فکر می کنم، بدون اینکه به آنها حسادت کنم، چه اتفاق شگفت انگیزی است.” می‌توان هر آخر هفته را با دوستانی که تازه مادر شده‌اند بگذراند.”

4. نگرش خود را تغییر دهید، مثبت فکر کنید

کلودیا می‌گوید: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد احساس تنهایی باعث می‌شود که افراد منفی‌تر فکر کنند. پس بدانید که در حال آماده شدن برای ارزیابی منفی هر نشانه ای از اطرافیانتان هستید. نگرش خود را تغییر دهید و به خاطر داشته باشید که در هر فردی که ملاقات می کنید به دنبال خوبی ها باشید و به یاد داشته باشید که بیشتر مردم خوب هستند. »

“اگر می توانید از بودن در کنار خود احساس خوشبختی بیشتری داشته باشید، قدم بعدی این است که با دیگران گفتگو کنید. خواهید دید که همه ما در یک دنیا هستیم و مشکلات می تواند کم و بیش برای همه در جهان وجود داشته باشد.

فرانچسکا ادامه می دهد: “نکته مهم در مورد تنهایی این است که وقتی در شکم تنهایی هستیم، نمی توانیم بفهمیم که تنها هستیم. انگیزه خود را از دست می دهیم و کاملا منزوی می شویم. سعی کنید این موقعیت را درک کنید و خود را به خاطر تمام اوقاتی که دارید ببخشید. احساس تنهایی کنید و این وضعیت را به نقطه شروعی برای جستجوی راه حل تبدیل کنید.

“اگر شما هم مانند من نگرش دارید و فکر می کنید که گذراندن وقت به تنهایی یک شکست است، اگر آخر هفته ها به تنهایی سپری می شود، و شاید حتی فکر می کنید که مجرد بودن یک شکست محسوب می شود، بدانید که این باور است که باید تغییر دهید. من می‌خواستم نمونه‌های الهام‌بخش و آموزنده‌ای از افرادی پیدا کنم که به تنهایی کارها را انجام می‌دهند، بازدید از صفحات افرادی که تنها سفر می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی اشکالی ندارد. «این را در ذهن خود عادی کنید، نه به عنوان یک راه حل درمانی، بلکه به عنوان یک روش متعادل و مثبت. “

5. با خود مهربان باشید

کلودیا می‌گوید: «احساس تنهایی بسیار طبیعی است، به‌ویژه در فراز و نشیب‌ها و چرخش‌ها و چرخش‌های زندگی. به عنوان مثال، اگر به مکان جدیدی رسیده اید، به تازگی فرزندی به دنیا آورده اید، بازنشسته شده اید یا در سوگ یکی از عزیزان خود هستید.

“با خود مهربان باش و خودت را کتک نده و به خودت سخت نگیر چون احساس تنهایی می کنی. فکر نکن فردا می روم بیرون و این کار را انجام می دهم و همه چیز درست می شود” و بعد نگران آن باشید. “کاش چنین کاری انجام نمی دادی. باید قدم به قدم آن را پیش ببری و با خود مهربانی کنی.”

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا