چرا من بدبختم خدا

چرا من ناراضی هستم؟

چرا من ناراضی هستم؟ چرا فکر می کنیم ناراضی هستیم و همیشه مردم بدشانس هستیم؟

اکنون آزمایش کنید. به وب‌سایت Google بروید و «چرا من» را تایپ کنید. همان دو کلمه ای که تایپ می کنید، خود گوگل بر اساس جستجوهای قبلی به شما پیشنهاد می دهد.

آیا می دانید پیشنهاد او چیست؟ میگه چرا من بدبختم! ظاهرا این احساس بدبختی آنقدر رایج است که به یکی از محبوب ترین جستجوهای گوگل تبدیل شده است!!

انصافاً افراد مختلف از زوایای مختلف و با تعاریف متفاوتی از ناراحتی و خوشبختی، شادی و افسردگی، خوش شانسی و بدشانسی به این سوال برخورد کرده اند. استاد روان‌شناسی دانشگاه هرتفوردشایر گفت: می‌خواستم بدانم که چرا شانس همیشه در خانه به عده‌ای ضربه می‌زند و آن‌ها در جای مناسبی هستند، در حالی که برخی دیگر از آن محروم هستند؟!

به عبارت دیگر، چرا برخی افراد خوش شانس و برخی دیگر بدشانس هستند؟
من یک بار یک آزمایش جالب طراحی کردم. و به دو گروه از افراد که قبلاً خود را خوش شانس و بدشانس معرفی کرده بودند روزنامه دادم و از آنها خواستم آن را برگردانند و بگویند چند عکس در آن وجود دارد. مخفیانه یک آگهی بزرگ در وسط روزنامه گذاشتم که می گفت: اگر به ناظر این مطالعه بگویید که این آگهی را دیده اید، 50 دلار به شما پاداش می دهد.

با وجود اینکه این آگهی نیمی از صفحه را پر کرده بود و با حروف بزرگ چاپ شده بود، اکثر افرادی که احساس بدشانسی می کردند آن را ندیدند، در حالی که بیشتر خوش شانس ها آن را ندیدند!

مطالعه او نشان داد که افراد بدشانس عموماً عصبی تر از افراد خوش شانس هستند و این تنش عصبی توانایی آنها را برای توجه به فرصت های غیرمنتظره مختل می کند. در نتیجه، فرصت‌های غیرمنتظره را با تمرکز بیش از حد روی چیزهای دیگر از دست می‌دهند. افراد خوش شانس در واقع افرادی آرام تر و بازتر هستند، بنابراین آنچه را که در اطرافشان است می بینند و نه فقط آنچه را که به دنبال آن هستند.

این پاسخ کامل به این مشکل (ناراحتی و خوشبختی) نیست، فقط می تواند یکی از پاسخ ها باشد.

دوره ای که در وهله اول می تواند به شما کمک کند: دوره افزایش عزت نفس

تجزیه و تحلیل استراتژیک و تجویز:

خوشبختی و ناراحتی سوالی است که در طول تاریخ مطرح شده و همچنان پابرجاست. اما تا اطلاع ثانوی می توان به دو نکته کلیدی در این زمینه توجه کرد.

1- اولا این سوال نادرست است.

بدبختی یا خوشبختی در اصطلاح اشتباه به نظر می رسد زیرا فرض می کند که همه چیز به شانس (شانس، شانس یا سرنوشت) مرتبط است. در تاریخ هزاران ساله فرهنگ و ادب ایران، این پرسش را از روی کلمات می توان فهمید. به این کلمات دقت کنید: نیک اختری، نکوطلایی، خوش اقبالی، نیک بختی، نگون بختی، سیاه بختی و شوربختی. هفت کلمه دلالت بر این فرض دارد که ریشه خوشبختی/شکست انسان بیرونی است. من هر از گاهی عمدا به جای کلمه خوشبختی از کلمه رفاه استفاده می کنم. کلمه ای که در آن فعالیت و عمل مطرح می شود.

بد شانسی

ممکن است خواندن این مقاله برای شما مفید باشد: لطفاً مانند جان کندی خود را نکشید! حرکت کن!

2- یکی از مهمترین درس هایی که در زندگی آموخته ام.

(و البته ای کاش کسی پیدا می شد و به جای اینکه در مورد آمیب، جلبک، یون، الکترون، سینوس و کسینوس به ما یاد بدهند، این چیزها را در مدرسه به ما یاد می دادند.) این است که بین خوشبختی زندگی و خوبی زندگی

در یک زندگی شاد، من برای خودم به دنبال بیشترین لذت ممکن و کمترین رنج ممکن هستم. خوشبختی زندگی در گرو لذت ها و دردها و بسیاری از چیزهای خوشایند یا دردناک است که خارج از اختیار و توان ماست.

اما در زندگی خوب داستان کاملا متفاوت است، در زندگی خوب لذت و درد مهم نیست، بلکه بستگی به این دارد که چه کار باید انجام دهم و چه کاری می توانم انجام دهم.

در هر شرایطی (به بدترین شرایط زندگی، طاعون، فقر و سیل فکر کنید) هرکسی می تواند کارهایی انجام دهد که از نظر اخلاقی درست و عملاً ممکن است.

اگر بین آنچه می توانم و باید انجام دهم و کاری که انجام می دهم تناظر وجود داشته باشد، خیر زندگی برقرار می شود. شادی زندگی لذت و خوبی زندگی رضایت را به همراه دارد.

اگر می خواهید به خودتان کمک کنید، ابتدا باید شخصیت خود را بشناسید. پیشنهاد ما: دوره شخصیت شناسی آناگرام 1

لذت یک واکنش موقت به رویدادهای عاشقانه خارجی است. اما رضایت از اعماق وجود ما می آید. “خوشبختی” حالتی است که به سرعت می آید و می رود، اما “رضایت” حالتی است که دوام می آورد.

لذت یک شب اقامت در گران ترین هتل دنیا را با رضایت از نجات یک انسان مقایسه کنید. زندگی مهاتما گاندی، نلسون ماندلا و مادر ترزا ممکن است همیشه خوشبخت نبوده باشد (آنها سال ها در درد و رنج زندگی کردند).

اما این بدبختی در زندگی از خوبی زندگی و رضایت عمیق و ماندگارشان کم نکرده است. مزیت یک زندگی خوب این است که بسیاری از خوشبختی زندگی در دستان شما نیست، بلکه خوبی های زندگی کاملاً در دستان شماست. خوشبختی در زندگی مهم است. اما کافی نیست. زندگی خوب لازم است.

حتما به یاد داشته باشید که فرصت های موفقیت رنگ و بوی خاصی ندارند! بدبینی و منفی نگری را کنار بگذارید و سعی کنید حتی در بدترین شرایط موفق شوید! اوضاع اقتصادی بد است اما بدتر از جنگ تحمیلی نیست! وضعیت اشتغال خیلی بد است اما بدتر از زمان جنگ نیست؟

من نمی خواهم شما خوشحال باشید. امیدوارم موفق بشی موفقیت از وجود شادی و خوبی در زندگی حاصل می شود. چرا باید خود بدبختم را از زندگی و افکارمان حذف کنیم.

مجتبی لشکر بلوکی

گاهی اوقات در زندگی با افرادی روبرو می شویم که می گویند ما چقدر ناراضی هستیم! و از آنجایی که پاسخی ندارند، دلیل آن را در جای دیگری جستجو می کنند.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخت و اقبال از جمله مسائلی است که در عرصه انسان و جامعه بشری مطرح می شود. این پرسش را می توان از نظر عقل و همچنین از نظر کتاب و سنت بررسی کرد.

امام صادق (علیه السلام) در حدیثی به این سؤال پاسخ می دهد که آیا خداوند کسی را بدبخت می کند؟ می فرمایند: «خداوند تبارک و تعالی بنده را از بلا به سعادت منتقل می کند، ولی از سعادت به بدبختی منتقل نمی کند».

امام علی (ع) نیز پرسید که علت بدبختی چیست؟ گفتند: عامل بدبختی دنیاپرستی است.

امام حسین (علیه السلام) نیز در دعای روز عرفه می فرماید: «خدایا! مرا چنان بترس که گویا تو را دیدم و با تقوا و ترس از خود شادم کن و از گناه و نافرمانی ناخوشم مکن».

همچنین در برخی از احادیث مهم امام علی (ع) به این سؤال پاسخ می دهیم که بدبخت از نظر ایشان کیست؟

بدبخت کسی است که به خود اجازه می دهد فریفته هوس ها و هوس هایش شود.

بدبخت کسی است که از عقل و تجربه خود استفاده نکند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز می فرماید: «از گناهان دست بردارید و جان خود را از آن حفظ کنید، زیرا بدبخت است کسی که خود را در عرصه گناهان رها کند. »

مراجع:

1- التوحید: 6/358، میزان الحکمه منتخب: 300.

2- غرار الحکمه: 5516، منتخب میزان الحکمه: 300.

3- بحارالأنوار: 98/218/3 منتخب مرتبه حکمت: 300.

4- نهج البلاغه: الخطاب 86، منتخب میزان الحکمه: 300.

5- نهج البلاغه: الکتاب 78، منتخب میزان الحکمه: 300.

6- غرار الحکمة: 4499، میزان الحکمة منتخب: 300.

انتهای پیام

دوست عزیز
اتفاقا هیچ امیدی به تو نمی توان داد و باید به خودت وعده زجر و عذاب بیشتر بدهی باور کن، بخوان و عمل کن تو نتیجه زندگیت رو ساختی این چیزیه که میبینی و روز به روز بدتر میشه و دیگران
تو باور نکردی و باور نکردی که هیچی الان چه خدا
چه انرژی
چه مادر طبیعت
چه هوشیاری بالاتر 75757599 9888 هر روزی را که می گویند حمایت کنند 9888 هر روزی را که می گویند حمایت کنند. s و شرایط در زندگی تو.

بنابراین، همانطور که انیشتین گفت: احمق کسی است که همان کارهای قبلی را انجام می دهد، که افکار گذشته را در سر دارد و انتظار نتایج جدید را دارد.

اگر فکر می کنید این دنیا
می دهد، پس حتما آن را بدهید

اگه فکر میکنی آدم بدبختی هستی و اوضاع عوض نمیشه و نمیتونی کاری بکنی و برگی در باد هستی
قطعا بدبختی
و هیچکس
اصرار میکنم هیچکس حتی خدایی که شما طبق فلسفه قبول دارید نمی تواند در این افکار به شما کمک کند

اگر واقعاً بهانه نمی آورید و می خواهید وضعیت خود را بهبود ببخشید
اگر واقعاً می خواهید پیشرفت کنید
به افکاری که دارید شک می کنید و آنها را یادداشت می کنید
ذهن خود را از دانش گذشته خالی می کنید و به دنبال مسیری جدید و جدید می گردید. مسیر و دانش جدید
شما به سایت می آیید و فایل های رایگان را می بینید 757575 999888 مقاله در قسمت پاسخ گروه پژوهشی عباس منش
را می خوانید و عمل می کنید
تکرار می کنید 757575999978 تکرار می کنید 757575997 999888 بدون شک
شما اقدام کنید
شما 7575 75999888 را تکرار می کنید و همیشه
را می پذیرید شک نکنید

ولی

اگر به دنبال تایید سخنان فلسفه هستید
اگر به دنبال تایید بدبختی های خود هستید
اگر به دنبال تایید شرارت دنیا هستید

این سایت و کاربران آن هیچ کاری نمی توانند برای شما انجام دهند

همه و حتی من پاسخگو تأیید می کنیم که هر چیزی که می گویید درست است
زیرا آن را در زندگی خود می بینید.

موفق باشید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا