چرا مردان برده زنان میشوند

3.1/5 – (32 امتیاز)

آزاردهنده ترین رفتارهای زنان برای مردان چیست؟ 🤔 مردان چه نوع زنانی را دوست ندارند؟ 🥺 عادات و رفتارهای زنانه خاصی وجود دارد که مردان از آنها متنفرند. 😩 رفتارهایی که مردها دوست ندارند متفاوت خواهد بود. یک مرد ممکن است وقتی همسرش نام او را در ملاء عام صدا می کند ناراحت شود. یا مثلاً به خاطر اینکه به تنهایی و بدون شوهرش به خرید رفته است عصبانی شود. در کنار این رفتارهای منحصربفرد و سلایق متفاوت، برخی از رفتارهای زنان که مردان آن را دوست ندارند عمومیت بیشتری دارد و می توان گفت برای همه زنان تقریباً یکسان است. تکرار رفتارهایی که مردها دوست ندارند می تواند زندگی مشترک افراد را تحت تاثیر قرار دهد. 🥴

پس اگر می خواهید مردی جذب شما شود. یا احساس می کنید زندگی مشترک شما تحت تاثیر رفتارهایی قرار گرفته است که باعث انزجار مردان می شود. بهتر است به دنبال رفتارهایی باشید که مردان را دور می کند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه زنانی را که مردان دوست ندارند بررسی کردند. آنها سعی کردند در این مقاله مهم ترین رفتارهای زنان را که مردان دوست ندارند بنویسند. اگر به دنبال ویژگی هایی در زنان هستید که مردان دوست ندارند. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر و مشاوره مناسب با مشاوران مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های خانم ها که آقایان دوست ندارند؟ 🤔🤔

ممکن است از شما این سوال پرسیده شود که مردان از چه زنانی فرار می کنند؟ همانطور که زنان از برخی عادات و رفتارهای مردان متنفرند. مردان نیز می توانند از برخی رفتارهای زنان متنفر باشند. حال این سوال پیش می آید که مردان از چه رفتاری متنفرند؟

تفاوت های جنسیتی و بیولوژیکی باعث شده است که مردان و زنان رفتار متفاوتی داشته باشند. گاهی اوقات رفتار یکدیگر را درک نمی کنند و به نظر آنها این رفتارها مضحک یا اشتباه است. برخی از مهم ترین و عمومی ترین رفتارهایی که مردان دوست ندارند و دوست ندارند عبارتند از:

انفجار بیش از حد احساسات غیرقابل توضیح 😣

زنان موجوداتی احساسی هستند. گاهی اوقات بی اختیار شروع به گریه می کنند. یا به نوعی با انفجار عواطفشان همراه می شوند. از آنجایی که مردها اینطور نیستند و در اکثر مواقع به راحتی می توانند احساسات خود را کنترل کنند. آنها ممکن است گاهی خسته شوند و از وجود احساسات قوی در زنان متنفر شوند. مردی از همسرش فرار می کند و می خواهد همیشه به او بچسبد یا همیشه بسیار احساساتی باشد.

توجه بیش از حد به جزئیات و مشاجرات و درگیری های غیر ضروری 🧐

برای اکثر مردان، جزئیات مهم نیست. برای آقایان فرقی نمی کند کوسن های قرمز کنار مبل های صورتی بنشینند یا کوسن های آبی! پس نیازی نیست از شوهرتان انتظار داشته باشید که به این جزئیات توجه کند. او با شما فرق دارد و بحث و دعوا بر سر این مسائل کوچک قابل حل بیهوده خواهد بود. مردان نیز از این رفتارهای زنان و توجه ویژه آنها به جزئیات متنفرند.

بی احترامی به زنان در مجالس دوستانه و خانوادگی 😤

یکی از ویژگی های زنان که مردان آن را دوست ندارند این است که گاهی برخی از زنان در مجالس خانوادگی یا دوستانه به همسر خود بی احترامی می کنند. مردها دوست ندارند در جمع دوستان یا خانواده مورد حمله قرار گیرند و غرورشان از بین می رود. مردان از زنانی که در جلسات دوستانه به همسر خود احترام نمی گذارند متنفرند. تعیین حد و مرز می تواند به شما کمک کند دقیقاً منظور شوهرتان از احترام در جمع چیست و چگونه باید آن را حفظ کنید.

وسواس بیش از حد به ظاهر یا عدم اعتماد به نفس 😓

رفتار زنانی که مردان دوست ندارند این است که بیش از حد معمول به ظاهر خود اهمیت می دهند. یا به دلیل عدم اعتماد به نفس می خواهند چهره و ظاهر خود را برای همیشه تغییر دهند. توجه و اهمیت دادن به ظاهر بسیار مناسب و یکی از رفتارهای پسندیده ای است که مردان را به خود جذب می کند. این رفتار را می توان یکی از ویژگی های زنان مورد قدردانی مردان دانست. اما اگر این مراقبت تبدیل به اعتیاد و وسواس شود، اصلا خوب نیست. اینکه مدام زیر چاقو هستید تا ظاهر خود را تغییر دهید. یا چون ظاهرتان را دوست ندارید و اعتماد به نفس کمی دارید، مدام آرایش می کنید. اصلا خوب نیست سعی کن به خودت اعتماد داشته باشی به طوری که مردان نیز جذب شما شوند و در لیست زنانی نباشید که مردان را می ترسانند.

بیش از حد وابسته بودن 😩🙅

زوج ها باید همیشه از یکدیگر حمایت کنند. اما وابستگی زیاد به هم خوب نیست. مردان از زنانی که دائماً برای همه چیز به آنها وابسته هستند و خودشان قادر به انجام هیچ کاری نیستند، خوششان نمی آید. شما باید خود را باور داشته باشید و با اعتماد به نفس مناسب برای رسیدن به آنچه می خواهید تلاش کنید. خوب نیست مدام با ناامیدی و ناامیدی بگویم که به تنهایی نمی توانم این کار را انجام دهم و همیشه خودم را وابسته به شوهرم بدانم. با این کار هم خودت را مجروح کردی و هم مردها را ترساندی. اگرچه مردها دوست دارند کارهایی را برای عشق انجام دهند و خودشان را ثابت کنند. علاوه بر این، آنها از صحبت و مسافرت با یک زن مستقل و با اعتماد به نفس لذت می برند.

زنانی که مدام دروغ می گویند و چیزها را پنهان می کنند 🥴

رفتاری که مردان را از خود دور می کند این است که مدام می خواهید به آنها دروغ بگویید. یا موضوعی را از آنها پنهان کنید. البته این فقط در مورد زنان صدق نمی کند. به طور کلی، همه از داشتن یک شریک دروغگو یا زندگی با همسر پنهانی متنفرند. اگر زنی مدام دروغ بگوید یا رازدار بماند، وقتی شوهرش متوجه رفتار بد همسرش شود، قطعا از او دور می شود. اگر این رفتار تکرار شود به مرور زمان فاصله بین آنها بیشتر می شود و مرد از همسرش متنفر می شود.

همسرانی که به نیازهای جنسی شوهرشان توجه نمی کنند

نیازهای جنسی یکی از موضوعاتی است که مردان بسیار نگران آن هستند. زنانی که مردان را می ترسانند، زنانی هستند که به نیازهای جنسی شوهرشان اهمیت نمی دهند. تحقیر شوهرتان برای نیازهای جنسی یا دوری از او می تواند شوهرتان را از شما دور کند. این مشکل می تواند به زندگی زناشویی شما آسیب برساند. خیلی مراقب باش.

شرکت در گروه ها و چت های مختلط و آنلاین ♂️💻 👯

مردان حتی دوست ندارند همسرانشان با مردان غریبه آنلاین چت کنند. همسرانی که به صورت آنلاین چت می کنند شوهرانشان را از آنها متنفر می کنند. چت آنلاین نیز نوعی خیانت است و انجام این کار به معنای خیانت به شوهرتان است. اگر شوهرتان متوجه شود که شما در حال چت و ارتباط با مردان دیگر هستید، قطعا این مشکل تا مدت ها در ذهن او باقی خواهد ماند و ممکن است باعث نفرت او از شما شود.

آنها خود را با دیگران مقایسه می کنند

زنانی که مردان را تعقیب می کنند، زنانی هستند که مدام خود را با دیگران مقایسه می کنند. هر کس یک زندگی منحصر به فرد و مشکلات، شادی ها و غیره دارد. برای او ممکن است بسیار متفاوت از شما باشد. زنانی که مردان آنها را دوست ندارند، آنهایی هستند که در هر موقعیتی خود را با دیگران مقایسه می کنند. شاید با هم به یک مهمانی دوستانه بروید، چون همسرتان همیشه به دیگران توجه می کند و مدل مانتو، مدل مو، رفتار شوهرش با آنها و … را با هم مقایسه می کند. با زندگی خودش تو خسته خواهی شد. زنانی که دائماً می خواهند بهتر و بهتر از اطرافیان خود باشند، همان هایی هستند که مردان را می ترسانند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مقایسه همسرتان با دیگران را مطالعه کنید.

خصوصی ترین مشکلات خود را با دوستان به اشتراک بگذارید 🙄🤨

زنانی که مردان از آنها خوششان نمی آید، آنهایی هستند که به دوستان خود از تمام مشکلات خصوصی و اتفاقاتی که در زندگی مشترکشان افتاده است می گویند. برخی از زنان به دلیل برون گرایی بیش از حد و احساسات قوی همه چیز را با جزئیات برای دوستان خود توضیح می دهند. این رفتار اصلا خوشایند نیست و باعث می شود شوهرتان از شما فاصله بگیرد. زوج ها باید در زندگی مشترک خود حریم خصوصی داشته باشند و اجازه ورود هیچکس جز خانواده به حریم خصوصی آنها را ندهند.

ناراضی بودن و مدام غر زدن 😫

همه ما می دانیم که مردان از زنان ناراضی و ناراضی متنفرند. اگر زنی نق نقو هستید که مدام از همه چیز شاکی هستید، بدانید که با رفتار خود مردان را می ترسانید. مردها دوست ندارند که همسرشان شروع به ناله کردنشان کند و از هر مشکل کوچکی شکایت کند. همه در زندگی خود لحظات شاد و غمگینی دارند. وقتی مدام بخواهید با شکایت از مشکلات جزئی و بی اهمیت خود و همسرتان را ناراحت کنید، خوب نیست. ناله زنان، مردان را از خود می راند و زندگی شاد و پرانرژی را از بین می برد. پس سعی کنید به جای اینکه نق بزنید، زندگی موفق و روابط شاد و سالم با انرژی و قدرت داشته باشید.

حسادت بیش از حد دیگران

حسادت بیش از حد زنان به دختران و زنان دیگر می تواند مردان را از خود دور کند. مردها از اینکه همسرانشان مدام به اطرافیانشان حسادت می کنند و می خواهند از آنها بهتر باشند متنفرند. مردان از دست این زنان فرار می کنند و دوست ندارند در دام زنان حسود گرفتار شوند. البته تا حدودی مردها حسادت شما نسبت به دخترهای دیگر را دوست دارند. اما وقتی این حسادت شعله ور می شود یا غیرضروری می شود و باعث مشاجره و دعوای غیر ضروری می شود، ناراحت و عصبانی می شوند. پس اگر می خواهید مردی جذب شما شود یا شوهرتان از شما فرار نکند، از حسادت به زنان دیگر، به خصوص خانواده همسرتان بپرهیزید.

برخی از خانم ها با خواهر شوهر خود مشکل دارند و می گویند که نمی توانند با خواهر شوهر حسود رفتار مناسبی داشته باشند. اگر شما هم از داشتن خواهر شوهر حسود رنج می برید، مقاله نحوه رفتار با خواهر شوهرتان را بخوانید.

بهداشت بد و کثیف

یکی دیگر از عادت هایی که می تواند مردان را از شما دور کند، رعایت نکردن بهداشت است. مردان دوست دارند که همسرشان به تمیزی بدن، بوی خوب، موهای تمیز و غیره توجه ویژه ای داشته باشد. وقتی مردی ببیند مدام بوی نامطبوع دارید یا دندان های کثیف و موهای ژولیده دارید، قطعا از حضور شما فرار می کند. شاید در نگاه اول فکر کنید که مردان به نظافت و بهداشت اهمیتی نمی دهند. اگر اینطور نیست. اکثر مردان به بهداشت خود و همسرشان اهمیت ویژه ای می دهند و در صورت عدم رعایت بهداشت از شما دور می شوند.

تنبل بودن 🥱

آزاردهنده ترین رفتار زنان نسبت به مردان این است که زن به شدت تنبل و کم اندام است. مردها به کسی نیاز دارند که به آنها انگیزه بدهد و با انرژی زیاد به همسرش کمک کند تا زندگی موفق و پیشرفت داشته باشد. مردها دوست ندارند همسرشان تمام روز را روی مبل بخوابد یا وقت خود را در فضای مجازی بگذراند. مردان زنان سخت کوش و رانده را دوست دارند و از زنان تنبل متنفرند.

ولخرج و بی ملاحظه بودن 👩‍🦱💸

یکی از رفتارهای زنان که مردها آن را دوست ندارند این است که همسرانشان به شدت ولخرج هستند و درکی از وضعیت مالی شوهرشان ندارند. برخی از خانم ها بی احتیاطی پول خرج می کنند. این افراد نه تنها در زندگی پیشرفت نمی کنند، بلکه با مشکلات مالی زیادی از سوی همسران خود مواجه می شوند. خرج بدون حساب و رعایت نکردن شرایط و مشکلات مادی باعث فرار مردان از دست این زنان می شود.

سخنی از مشاوران آویژه

با خواندن مطالب بالا متوجه شدید که چه عادات و رفتارهای زنانه می تواند مردان را از شما دور کند. بنابراین بهتر است سعی کنید این عادات و رفتارهایی که باعث انزجار مردان می شود را کنار بگذارید و به جای آن رفتارهای مثبت و جذاب را در پیش بگیرید. رفتارهای زنانی که مردان آن را دوست ندارند می تواند در زندگی مشترک شما چالش هایی ایجاد کند.

اگر در رابطه هستید و برخی از عادات همسرتان شما را آزار می دهد و باعث می شود از او دور شوید، بهترین کار این است که صادقانه و بدون تمسخر و تحقیر با همسرتان صحبت کنید. ممکن است همسرتان نداند که این رفتار شما را آزار می دهد یا نسبت به او سردتان می کند. بنابراین بسیار مهم است که این موضوع را با او در میان بگذاریم. همچنین می توانید در این امر از مشاوره خانواده کمک بگیرید و با حضور در جلسات مشاوره مشکلات خود را برطرف کنید.

سوالات متداول

مردها از چه رفتاری متنفرند؟

مردان از این متنفرند که همسرانشان مدام خود را با دیگران مقایسه کنند یا بیش از حد به زنان دیگر حسادت کنند. آنها همچنین از زنانی که در ملاء عام به همسر خود بی احترامی می کنند متنفرند.

آزاردهنده ترین رفتارهای زنان برای مردان چیست؟

یکی از آزاردهنده ترین رفتارهای زنان، نق زدن و شکایت از مسائل جزئی و بی اهمیت است. مردان از آزار و اذیت زنان بسیار متنفرند و وقتی زنی شروع به آزار و اذیت می کند به دنبال راه فرار می گردند.

مردان از چه نوع زنانی برای نصیحت متنفرند؟ 15 رفتاری که مردان را می ترساند

از مشاوران خانواده و روانشناسان متخصص از سراسر کشور

با شماره 02162999066 تماس بگیرید

منبع تصویر: Getty Images

در سال 2019، امی هارت در برنامه تلویزیونی واقعی Love Island، از کورتیس پریچارد که با او رابطه داشت پرسید: “رابطه انحصاری برای شما چه معنایی دارد؟” کورتیس در جای بدی گیر کرده بود و امی این را می دانست. کورتیس دخترهای دیگر را دور از چشم امی بوسیده بود. امی با شیوایی مشکلات رابطه آنها را بازگو کرد و کورتیس روی صندلی خود نشست. امی با این توضیح شروع کرد که ممکن است کرتیس همزمان احساسات عاشقانه ای نسبت به دو نفر داشته باشد و اینکه او چقدر به کورتیس نیاز دارد و او امی را تنها می گذارد. اصل امی این بود که عاشقانه فقط دو نفر را شامل می شود و کرتیس این قانون را می شکند. اما آنچه در مورد روابط انسانی می دانیم این است که از نظر تاریخی، این روابط بسیار پیچیده تر از رابطه تک همسری است که در اکثر جوامع امروزی در سراسر جهان مرسوم است.

منبع تصویر: Getty Images

آیا امکان بازگشت به ریشه های چندهمسری وجود دارد؟

“چندهمسری توافقی” (CNM) به هر دو طرف اجازه می دهد تا آزادانه با دیگران رابطه داشته باشند، این می تواند هر نوع رابطه ای باشد، از چند همسری تا نوسانی و سایر اشکال روابط “باز”. یکی از ویژگی های تعیین کننده چندهمسری توافقی، صرف نظر از ماهیت آن، این است که طرفین رابطه در مورد محدودیت هایی بحث و توافق می کنند، مانند اینکه تا کجا می توانند پیش بروند یا چه زمانی و کجا.

شیطنت های کرتیس در این تعریف نمی گنجد زیرا امی آنها را نپذیرفت. با این حال، وجود تعدد زوجات در میان اقلیت قابل توجهی از مردم ممکن است رفتار کورتیس را توضیح دهد. با وجود شیوع تک همسری، افراد وسوسه می شوند که با افرادی که شریک زندگی آنها نیستند، رابطه جنسی داشته باشند.

روانشناس جاستین لمیلر از 4000 آمریکایی خواست تا خیالات و تمایلات جنسی خود را برای کتابش به من بگو چه می خواهی را شرح دهند. رابطه جنسی سه نفری، تا حد زیادی، محبوب ترین فانتزی در میان شرکت کنندگان در نظرسنجی بود.

منبع تصویر: Getty Images

ایمی مویز، استادیار روان‌شناسی در دانشگاه یورک در تورنتو، کانادا، می‌گوید: «اگر همه افراد در روابط را در نظر بگیریم، حدود پنج درصد را می‌توان به عنوان چندهمسری توافقی تعریف کرد. »

اگر افرادی را که چندهمسری توافقی را امتحان کرده‌اند در نظر بگیریم، این رقم افزایش می‌یابد: «۲۱ درصد افراد در مقطعی از زندگی‌شان چندهمسری داشته‌اند». برای در نظر گرفتن این موضوع، 21٪ کمی کمتر از درصد خانواده های ایالات متحده است که در خانه به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند (21.9٪).

امی مورس، استادیار روان‌شناسی در دانشگاه چپمن در کالیفرنیا، گفت: «اگر این درصد حتی از این هم بالاتر باشد، تعجب نمی‌کنم. چیزی به نام مطلوبیت اجتماعی توضیح می دهد که چرا مردم به سوالات کمی محافظه کارانه تر پاسخ می دهند. روز و مقدار الکلی را که مینوشد اغراق یا دست کم میگیرد.

برای چنین اقلیت بزرگی، در حال حاضر، در برخی از کشورهای جهان، ممکن است امکان ملاقات با شرکای جنسی که هم اتاقی آنها نیستند، وجود نداشته باشد. با توجه به قوانین برای مقابله با شیوع کرونا، تعاملات اجتماعی محدود شده است. افراد در روابط چند همسری توافقی ممکن است به ناچار زمان بیشتری را با فردی که با او زندگی می کنند بگذرانند و برعکس، به دیدن کمتر شریک غیرهمسر خود عادت کنند. مشخص نیست که این چگونه بر سلامت آنها تأثیر می گذارد، اما تحقیقات به وضوح نشان داده است که روابط از راه دور می تواند رضایت بخش باشد. روان‌شناسی اجتماعی به ما می‌گوید که در زمان‌های عادی، برخلاف دوران کرونا، افرادی که در روابط چندهمسری توافقی هستند ممکن است نسبت به روابط تک همسری برتری داشته باشند.

منبع تصویر: Getty Images

تک همسری از چه زمانی شروع شد؟

زمانی که تک همسری در انسان ها آغاز شد، موضوع بحث است. برخی از مردم شناسان خاطرنشان می کنند که دوگانگی جنسی در میان اجداد انسان بسیار مشهود بوده است، یعنی تفاوت های زن و مرد فراتر از اندام های جنسی مانند قد، وزن و سایر صفات است. به گفته آنها، تفاوت زیاد بین دو جنس به این معنی است که یک یا هر دو جنس تحت فشار انتخاب جنسی قرار می گیرند. در برخی گونه‌ها، مانند گوریل، نرهای بزرگ‌تر احتمالاً از نظر جنسی موفق‌تر هستند، زیرا از جثه خود برای پیشی گرفتن از نرهای رقیب استفاده می‌کنند. در گوریل کوهی، نر غالب 70 درصد جفت گیری را در انحصار خود دارد و یک جامعه چندهمسری (چند ژنی یا جامعه ای که در آن یک نر با چند ماده جفت می شود) تشکیل می دهد.

اما دوگانگی جنسی همیشه به یک شکل عمل نمی کند. موجوداتی که از جذابیت های ظاهری خود استفاده می کنند، مانند پرندگانی با فن دم های زیبا یا ماهی های رنگارنگ، به جای مبارزه با رقبای خود، برای جلب توجه جفت خود رقابت می کنند. یک تفاوت در اینجا این است که برخلاف انسان ها، این گونه ها اغلب اجتماعی نیستند، بنابراین یک نر یا ماده واحد نمی تواند همه جفت های بالقوه را در محدوده خود کنترل کند.

شواهد به جا مانده در فسیل های انسان های باستانی پراکنده است، بنابراین از همین منطق برای استدلال بر عکس استفاده می شود: تفاوت بین دو جنس در انسان های باستان مانند ما بوده است و این با مطالعات فسیلی مختلف اثبات می شود و به همین دلیل است. ، تک همسری انسان ها کاملا امکان پذیر است.

تنوع یا عدم تنوع کروموزوم Y در انسان تا همین اواخر برای استدلال چندهمسر بودن انسان مورد استفاده قرار می گرفت. اما مردم شناسان این شواهد را زیر سوال می برند، اگرچه برخی معتقدند شباهت نسبی یافته های ژنتیکی مردان نشان می دهد که در گذشته چند مرد با هم جفت می شدند. اخیراً این تنوع ژنتیکی افزایش یافته است که نشان می دهد به دلیل تک همسری تعداد بیشتری از نرها توانسته اند جفت گیری کنند. از شواهد باستان شناسی می دانیم که انسان های باستان در گروه های خانوادگی کوچک، نزدیک و چند نسلی زندگی می کردند.

منبع تصویر: Getty Images

مدل‌سازی رایانه‌ای نشان می‌دهد که انسان‌های شکارچی-گردآورنده مجبور بودند با افرادی خارج از گروه خود جفت‌گیری کنند تا جمعیت خود را حفظ کنند. به همین دلیل، جفت گیری زیادی بین گروه های مختلف شکارچی-گردآورنده باید صورت می گرفت و امکان نداشت خانواده ای داشت که نسب ژنتیکی همه اعضای آن کاملاً مشخص باشد.

این مدل نشان می‌دهد که انسان‌های شکارچی-گردآورنده به‌طور مداوم تک‌همسر بوده‌اند و این جفت‌ها منحصراً با هم بوده‌اند تا زمانی که کودک از شیر گرفته شود، سپس به جستجوی شریک جدید ادامه داده‌اند. به نظر می رسد که این از نظر جنسی برای مرد مدرن مفید است و ممکن است دلیل علاقه بیشتر مردان به روابط باز باشد.

تحقیقات لمیلر در مورد تخیلات جنسی نشان داد که مردان بیشتر به رابطه جنسی گروهی علاقه دارند (26٪ از مردان در مقابل 8٪ از زنان). روند مشابهی در سایر انواع “سکس گروهی” مانند علاقه به مهمانی های جنسی یا کلوپ های مبادله ای (17٪ از مردان در مقابل 7٪ از زنان) دیده می شود. اما زنانی که به چنین فانتزی‌هایی علاقه دارند، بیشتر به آنها عمل می‌کنند. از همان افرادی که در رابطه جنسی گروهی شرکت داشتند، 12 درصد مرد و 6 درصد زن بودند. بنابراین به نظر می رسد که زنان بیشتر از این فرصت های مناسب بهره مند می شوند.

آنچه ما می دانیم این است که در 85 درصد از جوامع در جهان امروز، نوعی رابطه چندهمسری مجاز است. حتی کتاب مقدس عهد عتیق مملو از اشاره به چندهمسری است. با این حال، در بسیاری از جوامع، تک همسری اساس باقی می ماند. اگرچه عادی و معمولی است، اما با هر معیاری، انسان ها در طول تاریخ مانند ما تک همسر نبوده اند. پس چرا تک همسری پیش فرض مادام العمر در نظر گرفته می شود؟

امی مورس می گوید: «به سختی می توان به این سوال بدون مراجعه به رسانه ها پاسخی کوتاه و واضح داد» و بر نقش فرهنگ و هنر در شکل گیری ما تأکید می کند: «اکثر ما در دوران کودکی والدینمان یا ازدواج کرده بودند. یا تلاش برای تک همسر شدن.در بسیاری از نقاط دیگر جهان ما نهاد ازدواج را داریم.ازدواج از زمانی شروع شد که انسانها زمین را اشغال کردند و آن را مال خود نامیدند، راهی روشن برای کنترل مالکیت و انتقال آن به خانواده هایشان بود. سپس، ما زوج های غیر همجنس را در اولویت قرار داده ایم.”

منبع تصویر: Getty Images

آیا بهتر است چند رابطه داشته باشیم؟

تحقیقات در مورد چندهمسری توافقی بارها نشان داده است که زوج های دگرجنسگرا با چندین شریک بهتر عمل می کنند. ایمی مویز می‌گوید: «در یک رابطه، منافع هر دو طرف جنسی اغلب مخالف است. با این حال، به طور کلی، کسانی که چندین شریک جنسی دارند ممکن است رضایت بیشتری داشته باشند. اگر می‌خواهید با دیگران رابطه جنسی داشته باشید، می‌توانید آن را کشف کنید.»

مطالعات بلندمدت در مقیاس بزرگ به طور سنتی یک ضعف در تحقیقات در مورد چندهمسری توافقی بوده است، زیرا کسانی که تصمیم می‌گیرند صحبت خود را باز کنند، برای چندین سال، حتی قبل از اولین گفتگو در مورد آن، با شریک زندگی خود، تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

با این حال، برخی تحقیقات برای پر کردن این شکاف آغاز شده است. در یک مطالعه، افراد کنجکاو در مورد چند همسری توافقی و کسانی که هرگز قصد نداشتند رابطه خود را باز کنند، یک سری پرسشنامه در مورد رابطه و رضایت جنسی آنها داده شد. در ابتدا هیچ یک از آنها درباره رابطه خود با شریک زندگی خود صحبت نکرده بودند. در پایان از آنها سؤالات مشابهی در مورد میزان رضایت آنها از زندگی عاشقانه پرسیده شد و همچنین از آنها پرسیده شد که آیا روابط خود را باز کرده اند یا خیر؟

سامانتا جوئل، استادیار روان‌شناسی اجتماعی در دانشگاه غرب کانادا، می‌گوید: «رضایت در میان افرادی که می‌خواستند حرف خود را باز کنند و این کار را انجام دادند، به‌طور قابل‌توجهی بالاتر بود. افرادی که به آن فکر کرده بودند اما آن را انجام ندادند، رد کردند، اما آن را انجام ندادند. “ت. چشمگیر”.

خانم جوئل می‌گوید که افزایش رضایت در میان کسانی که به چندهمسری توافقی روی آورده‌اند، می‌تواند ناشی از «تأثیر فراگیر» باشد. رابطه جنسی بهتر با شریک دوم، رضایت از شریک اصلی را دوباره زنده می کند، زیرا فشار بر فرد برای اینکه تنها منبع لذت باشد، ناگهان ناپدید می شود: «ما می دانیم که افرادی که از زندگی جنسی خود رضایت بیشتری دارند، روابط بهتری نیز دارند. چند همسری رسیدن به توافق بدون بحث در مورد مرزها بسیار دشوار است، در حالی که در زوج های تک همسر این بحث های مرزی اغلب انجام نمی شود.

منبع تصویر: Getty Images

رضایت عاطفی (احساس امنیت، نزدیکی و مراقبت) در طول زمان در روابط عادی افزایش می یابد، اما خودانگیختگی و هیجان مرتبط با برانگیختگی جنسی کاهش می یابد.

روندا بالتزارینی، روانشناس دانشگاه یورک، می گوید: «در ابتدا سکسی و پرشور است، اما بعد قابل پیش بینی می شود. تازه نگه داشتن آن سخت است و میل آن کمرنگ می شود. »

خانم بالتزارینی فردی را مثال می‌زند که با شریک اصلی خود زندگی می‌کند، به طور قانونی با او ازدواج کرده است، صاحب فرزند می‌شود و مسئولیت‌های یک زندگی تک‌همسری را بر عهده می‌گیرد. با توجه به هر کاری که باید در چنین زندگی ای انجام شود، به قابلیت پیش بینی زیادی نیاز دارد و این سکسی نیست. شریک دوم ممکن است در هیچ یک از این مسئولیت ها سهیم نباشد و بنابراین از هیجان رابطه کاسته نشود. در نتیجه، شرکای جنسی غیر اولیه تمایل به داشتن رابطه جنسی بیشتر با مسئولیت های کمتر دارند.

خانم جوئل می گوید: «من فکر می کنم مسئله اصلی یافتن تعادل بین تازگی و ایمنی است. چندهمسری توافقی طولانی مدت راهی برای برآوردن هر دو نیاز به طور همزمان است و تنها راه نیست، اما راهی است که برای برخی کارآمد است. “

منبع تصویر: Getty Images

چگونه با حسادت کنار بیاییم؟

مویز می‌گوید که مزایای چندهمسری توافقی زمانی به حداکثر می‌رسد که هر دو شریک اصلی انگیزه‌های قوی برای حمایت از رضایت طرف مقابل داشته باشند: «به نظر می‌رسد یک تمایل اولیه برای دیدن رضایت جنسی شریک زندگی وجود دارد، اما این تمایل اوست. » می بینند که شریک اصلی آنها از رضایت آنها انگیزه دارد، آنها احساس راحتی بیشتری می کنند تا نیازهای خود را برآورده کنند.

این توصیف یک مفهوم روانشناختی به نام “فشرده سازی” است. از لذت دیگران لذت ببرید. این مفهوم احتمالاً خارج از روابط عاشقانه، مانند لذت دیدن کسی که هدیه ای دریافت می کند، آشناتر است، اما لذت مشترک می تواند شامل لذت دیدن رضایت جنسی فرد دیگر نیز باشد.

اما کسانی که در چند همسری توافقی هستند چگونه می توانند بر حسادت غلبه کنند؟ کاترین اومر، محقق دانشگاه هاوایی اقیانوس آرام، و همکارانش لذت مشترک را در زوج های چندهمسری تک همسری و توافقی بررسی کردند. آنها می نویسند که مردان بیشتر به خیانت جنسی حسادت می کنند تا خیانت عاطفی. بر اساس نظریه های تکاملی، انتظار می رود مردان انگیزه بیشتری برای شناخت پدر فرزندان خود داشته باشند، در حالی که شناخت مادر کودک برای زنان کار پیچیده ای نیست.

خانم عمر می گوید زنان احتمالاً به خیانت عاطفی بیشتر حسادت می کنند. با توجه به فشارهای تکاملی ناشی از تربیت فرزندان، زنان به شدت مایلند شریک مردی به آنها نزدیک باشد تا در دوران شیردهی از آنها تغذیه و محافظت کند. اما اگر مردی از نظر عاطفی روی زن دیگری سرمایه گذاری شود، دیگر نمی تواند بهترین غذا، مراقبت و سرپناه را برای مادر شیرده فراهم کند.

منبع تصویر: Getty Images

چرا برخی افراد چند همسری را انتخاب می کنند؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی افراد می توانند روابط چندگانه را بهتر از دیگران مدیریت کنند. تئوری دلبستگی توضیح می‌دهد که چگونه احساس امنیت یا ناامنی روابط ما را شکل می‌دهد و ممکن است توضیح دهد که چرا برخی افراد در به اشتراک گذاشتن شرکای خود مردد هستند.

کریس فرالی بیست سال است که داده ها را از طریق پرسشنامه های آنلاین در دانشگاه ایلینویز از پاسخ دهندگان جمع آوری می کند. او اکنون یک پایگاه داده از رفتارهای مختلف حدود 200000 نفر ایجاد کرده است که محققان از آن استفاده می کنند. با استفاده از این داده ها، امی مورس دریافت که افراد چندهمسری کمتر مضطرب هستند و از افراد دیگر دوری می کنند. البته او می گوید که این یک رابطه متقابل است، شاید کسانی که احساس امنیت بیشتری می کنند، کمتر مضطرب می شوند و کمتر خجالتی هستند، بیشتر جذب این سبک زندگی می شوند.

منبع تصویر: Getty Images

آنچه از بررسی ویژگی های روانی کسانی که چندهمسری توافقی انجام می دهند مشخص است این است که یک نفر نمی تواند نیازهای عاطفی آنها را برآورده کند. خانم بالتزارینی می‌گوید: «افراد در روابط چندگانه احتمالاً نیازهای بیشتری دارند. ما دریافتیم که افراد تک همسر از نظر نیاز به محبت و تحریک جنسی متعادل هستند، اما افراد چندهمسری این نیازها را در انتهای طیف دارند و ممکن است هر دو نیاز را همزمان داشته باشند و “برای “این بالاست” مشکل است. ممکن است شریک دلسوز اصلی به اندازه کافی جذاب نباشد.”

امی مورس می‌گوید: «متاسفانه، داده‌های بسیار کمی برای توصیف مشخصات روان‌شناختی چندهمسری وجود دارد. او در تحقیقات خود هیچ رابطه ای بین سن، درآمد، مکان، تحصیلات، نژاد، قومیت، مذهب، یا گرایش سیاسی با چندهمسری توافقی پیدا نکرد، اما کسانی که خود را همجنسگرا (زن و مرد) و دوجنسگرا می دانستند، تمایل بیشتری به توافق دارند. چند همسري. و این تنها همبستگی است که در این تحقیق یافت شد.

منبع تصویر: Getty Images

بد نامی

چندهمسری همچنان با انگ معافیت از مجازات در تمام جنبه های زندگی مواجه است. امی مورس می گوید که مردم عادی فکر می کنند که عشق افلاطونی یا عشق به خانواده را می توان به بسیاری از افراد هدیه کرد، اما به دلایلی این عشق عاشقانه نیست: “ما می دانیم که چگونه با چند نفر در همان زمان رابطه داشتم، اما ما باید به “حدس می زنم عشق رمانتیک باید به یک نفر محدود شود. چند نفر به تو نزدیک هستند؟ وای، چقدر نفرت انگیز است که این همه آدم به تو نزدیک هستند، مسخره است.”

توقعات ما از شریک زندگی مان خیلی زیاد است، امیدواریم که او بتواند راهنما، دوست و معتمد ما در تمام طول زندگی باشد. امی مورس می گوید: «نیازی نیست همه چیز را از یک نفر بگیریم.»

شاید بهتر باشد همه نیازهایمان را بین چند نفر تقسیم کنیم.

قدرت می تواند جسمی، ذهنی، عاطفی یا روانی باشد. در طول 50 سال گذشته، زنان در آموزش، اشتغال، تجارت و بسیاری از زمینه‌های دیگر تقریباً به مردان رسیده‌اند. اما تفاوت بزرگ در فیزیک به دلیل هزاران سال تکامل است. اگر زنان جنس قوی تر بودند، دنیا چگونه بود؟

جالب است که اگر به قلمرو حیوانات نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که بیشتر گونه‌ها ماده‌های بزرگ‌تری دارند (مانند حشرات، قورباغه‌ها، بیشتر ماهی‌ها، عنکبوت‌ها، جغدها و غیره). آنها بزرگتر و قوی تر هستند زیرا باید صدها تخم را در بدن خود حمل کنند. اکثر مهره داران خشکی از این قاعده مستثنی هستند و ما هم همینطور. بنابراین به راحتی کنجکاوی را برمی انگیزد که بپرسیم: چه می شد اگر همان قوانین طبیعی برای انسان ها نیز رعایت می شد؟

بر اساس داده های گروه تحقیقات جهانی پیری، 42 نفر از 43 نفر بالای 110 سال در جهان زن هستند. از نظر فلسفی، برکاتی که برای تلاش و صداقت خود به عنوان مادر، همسر، خانه دار، نان آور و … می خواهیم. می تواند در طول زندگی ما ظاهر شود. اما، از نظر علمی، طبق مطالعه ای که در مجله Proceedings of the National Academy of United States منتشر شده است، زنان به دلیل «تعامل پیچیده عوامل بیولوژیکی، محیطی و اجتماعی» بیشتر از مردان عمر می کنند.

مهارت‌های بقای ما به اندازه مهارت‌های مدیریتی ما مهم است.
همین مطالعه همچنین این واقعیت را برجسته می‌کند که زنان در شرایط سخت‌تر مانند قحطی، تغییرات شدید آب و هوا و بیماری‌های همه‌گیر جان سالم به در می‌برند – و همچنین ایمنی قوی‌تری دارند – فقط مردان. دکمه اشتراک گذاری تلگرام دکمه اشتراک گذاری ایمیل

اگرچه دلیل روشنی برای استقامت استثنایی ما هنوز پیدا نشده است، اما محققان آن را به احتمال تلاش جفت مادر برای حفظ بارداری و جلوگیری از عفونت در مورد جنین‌های دختر نسبت می‌دهند. بنابراین، زنان آن دوز اضافی بقا را در خود رحم دریافت می کنند.

برای بچه دار شدن لازم نیست زن قوی و مستقلی باشید. فقط باید تجهیزات فیزیکی مناسب داشته باشید. آیا می دانید برای بیرون راندن نوزاد از بدن زن چه چیزی لازم است؟

اندام های لگن زن شامل رحم، واژن و دهانه رحم است. این ماهیچه ها توسط گروهی از ماهیچه ها در کنار هم نگه داشته می شوند. در طول زایمان، ماهیچه های رحم به جنین فشار می آورند و سپس به سمت دهانه رحم حرکت می کنند. همراه با ترشح هورمون اکسی توسین و انقباضات بدن شما، استخوان ها و رباط ها کشیده می شوند. سپس نوزاد به سمت واژن حرکت می کند و سپس بیرون رانده می شود. بدن یک زن می تواند معجزه کند و این واقعیت در مجله سلامت تولید مثل ذکر شده است.

وقتی صحبت از عملکرد بدنی به میان می آید، یک زن نیازی به قوی بودن بدنی ندارد. حتی اگر نمی توانید انگشتان پای خود را لمس کنید، می توانید به گونه ای مانور دهید و بدن خود را حرکت دهید که مردان نمی توانند. طبق مطالعات انجام شده توسط Alexander Orthopedic Associates، زنان انعطاف پذیرتر از مردان هستند. این به این دلیل است که زنان تحرک و ثبات خاصی دارند که مردان آن را ندارند. این همچنین به این معنی است که زنان کمتر از مردان آسیب می بینند و سریعتر واکنش نشان می دهند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله فیزیولوژی کاربردی، تغذیه و متابولیسم نشان می دهد که ورزشکاران زن می توانند اکسیژن را سریعتر از مردان جذب و پردازش کنند. در حالی که مردان در مورد قدرت عضلانی قوی تر هستند، زنان در مورد تمرینات استقامتی قوی تر هستند. بنابراین، یک زن قوی و مستقل می تواند از طریق ایروبیک و ورزش چنین شود.

مطالعه‌ای با عنوان «تفاوت‌های جنسیتی در ادراک هیجانی و هوش هیجانی خود گزارش‌شده: آزمون حساسیت به فرضیه‌های عاطفی» توسط کتابخانه ملی پزشکی و مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، «مزیت زنانه کم تا متوسط» را در تشخیص نشان داد. بدن یک زن به تغییرات در سطح استرس بیشتر از احساسات حساس است و مهم است که استرس عاطفی و فیزیکی را که به بدن خود وارد می کنید در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا