چرا محسن چاوشی به تلویزیون نمی آید

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، شهریور ماه به دهه سوم خود رسیده بود که خبر رسید محسن چاوشی تیتراژ این سریال دهه دوم محرم را خواهد خواند. نعمت چگینی تهیه کننده این سریال در آن روز (27 شهریور) گفت: با محسن چاوشی درباره خواننده سریال «تلفن» صحبت هایی داشتیم که خوشبختانه امروز نهایی شد و امروز محسن چاوشی می خواند. عنوان این سریال

اما داستان این خواننده و سریال هاتف به این راحتی پیش نرفت. خواننده ای که تصمیمات 90 دقیقه ای اش گاهی برای تلویزیون و برخی برنامه ها حاشیه ایجاد کرده است. شاید یکی از عوارضی که در اذهان مردم نقش بسته حضور او در برنامه تحویل سال باشد که در دقیقه 90 تصمیم گرفت به این برنامه نیاید و مجری برنامه (احسان علیخانی) مجبور به عذرخواهی شد. مخاطب آن روز

حالا اما به نظر می رسد همکاری این خواننده پاپ در هاله ای از ابهام قرار دارد. همکاری ای که خودش به آن اشاره کرد، هیچ وقت آماده ادامه دادن نیست.

چاوشی در یک نگاه

محسن چاوشی هم خواننده محبوب و هم پرحاشیه است. او در سال های اخیر به قدری با شایعات زیادی درباره کارش مواجه شده که برخی از صدای غیراصیل او یاد کرده اند. این حرف و حدیث ها زمانی زیاد شد که چاوشی بعد از یک دهه فعالیت در عرصه موسیقی حاضر به برگزاری کنسرت و برنامه زنده نشد. موضوعی که انتقاداتی را علیه او برانگیخت و البته او هم به ناتوانی اش در اجرای زنده این برنامه پاسخ داد. چاوشی دلیل برگزار نشدن کنسرت را شباهت آن به جنگ دانست و گفت: در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شاد است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می نوازند و ناگهان از جعبه بیرون می آیند و ظاهر می شوند. ما صدابردار خوبی نداریم.بنابراین در اکثر کنسرت ها هارمونی یا آن صداهایی وجود ندارد که مخاطب موزیکال نیاز به شنیدن ساز و ضبط داشته باشد.آنها فقط کار باربری را در همه جهات ارائه می دهند که من هستم. خوب نیست.” با این حال شاید تمام آن فشارها او را مجبور به اجرای زنده چند آهنگ در اینستاگرام کرد.

این ها اما همه حرف و حدیث ها درباره او نبود. پیش از این در جریان فیلمبرداری فیلم «چ» اعلام شده بود که تیتراژ این فیلم را خواهد خواند. ابراهیم حاتمی کیا در آن زمان در نشست خبری فیلم «چ» درباره این موضوع گفت: فیلم تعطیل شد و بعد از آن آقای چاوشی فیلم را دید. ایشان با «چ» ارتباط زیادی داشت و از او خوشش می آمد و در نهایت تصمیم گرفت برای آن کار آزاد انجام دهد، نه برای تیتراژ. ظاهراً این سخنان بر محسن چاوشی تریجقوبی ضربه خورده و واکنش او را برانگیخته است و او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته است: «با توجه به ادعاهای کاملا وارونه و نادرست مبنی بر همکاری من با پروژه «چ» در نشست خبری این فیلم در جشنواره، بهتر است که قرن اولین و آخرین تجربه سینمایی من باشد.

داستان دوگانه
چاوشی یک هفته پیش و پس از اعلام همکاری با پروژه تلفنی از عدم تمایل به همکاری با صداوسیما خبر داد. وی در یادداشتی در اینستاگرام نوشت: همین که اجازه می دهید هر سال یکی از آلبوم های ما دو سال بدون خودکار منتشر شود و به دست خانواده اش برسد، از شما ممنونم وگرنه ندهید. اجازه بدهید به سریال های تلویزیونی، تلویزیونی و غیره بروم. من ساده و صادقانه فکر می کردم در این ماه عزیز به رفتار و زبانشان توجه کنند و محترم بشوند، اما متاسفانه اشتباه کردم. از اینجا برویم خلاصه تا زمانی که اخلاق و منش اهالی تلویزیون تغییر نکند (که بعید است تغییر کند) با چنین رسانه های مشابهی همکاری نخواهم داشت. تو هیچ وقت اسم من را نشنیده ای، باور نکن.

با این حال همین دیروز نعمت چگینی، تهیه کننده سریال هات اعلام کرد: بنا به دلایل مختلف تصمیم گرفته شد که در این پروژه با آقای چاوشی همکاری نکنند. موضوعی که بلافاصله با واکنش چاوشی در اینستاگرام مواجه شد و او دو بار حضور به عنوان خواننده در آن سریال را تکذیب کرد و نوشت: تا زمانی که اخلاق و منش اهالی تلویزیون تغییر نکند، هیچ همکاری با این رسانه و رسانه های مشابه نخواهم داشت.

در میانه این دعوا، تولیدکننده تلفن دلایل این قطع همکاری را مشخص نکرد. اگرچه چاوشی دلایلی را برای عدم همکاری بیان کرد، اما چگینی تنها به ذکر کلیات پرداخت.

طبق آمار، چاوشی تاکنون بیش از 15 قطعه را اجرا کرده است. اما بخشی از فهرست جوایز او به همکاری با تلویزیون یا سینما مربوط می شود. حضور او در آثاری چون قنطورس، شهرزاد، لامپ 100، برای سینما و قطعات اجرایی مانند لباس نو (ویژه برنامه تحویل سال نوی شبکه دو سیما در 8 اسفند 93)، برای افتخار مردم شما (پشت صحنه سه سیما) برنامه در سال 1391، زندگی (زندگی و برنامه آموزش عالی سه سیما در سال 1391) و مادر (برنامه مهربانو شبکه سه سیما در نوروز 1394) بخشی از همکاری وی با صداو سیما را نشان می دهد.

آن زمان که ریمیکس «قطر» و «عروس من» در نظرسنجی برنامه «هفت ترانه» شبکه شما قرار می گرفت یا زمانی که آهنگ «قطر» به عنوان عنوان پخش در ساعت 25 منتشر می شد. وی بیانیه ای منتشر کرد و در آن خاطرنشان کرد: برای پخش هیچ یک از قطعات آلبومم از من اجازه نگرفته است.

ممنوع

شایعات جدید درباره کار جدید چاوشی در تلویزیون به تازگی آغاز شده است. پس از اعلام نعمت چگینی، زمزمه هایی مبنی بر ممنوع التصویری چاوشی به گوش می رسد و او نخواسته دیگر ابعاد خود را بیان کند. چگینی کلیاتی را مطرح کرد و حامیان این نظر می گویند: چاوشی پیش قدم شد و پایان همکاری را اعلام کرد.

این گروه بر این باورند که چون آهنگ چاوشی در دیوار به دیوار از حسن روحانی تمجید می کند، برخی از صدا و سیما از او دلخور هستند. این در حالی است که گروهی دیگر معتقدند این تهیه کننده بود که پس از اعلام پایان همکاری چاوشی با تلویزیون، پیشقدم شد و تصمیم عدم همکاری با چاوشی را مطرح کرد. در هر صورت این داستان روایتی دوگانه دارد و باید منتظر روشن شدن زوایای دیگر آن در روزهای آینده باشیم.

منبع: سینما سینما

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه

شنبه 20 آذر 1400 – 00:27

تهران (پانا) – کسانی که اجرای زنده محسن چاوشی را در استودیو دیده اند، به شدت معتقدند اجرای زنده چاوشی بسیار بلندتر و ترسناک تر از صدایی است که از او در سیستم های PA شنیده اند.

به گزارش هنر امروز، وقتی اطلاعات زیادی از فرد معروفی که صدایش بر روی آهنگ های پرطرفدار و ماندگار آن سال ها است، در دست نیست، طبیعی است که او به عنوان فردی مرموز ظاهر می شود که کنجکاوی مردم را برمی انگیزد.دیگران. صحبت از محسن چاوشی، نوازنده و خواننده مطرحی است که با تمام تلاشش برای دوری، نامش را در میان جنجال های مختلف شنیدیم، اما گوشه گیری، دوری از مصاحبه با نشریات و فعالیت کم در شبکه های اجتماعی تا حدودی باعث می شود که او و شخصیتش. ناشناخته. او یکی از معدود خوانندگانی است که با وجود جوایز و ممتازهای مختلف در جشنواره های موسیقی هرگز کنسرتی برگزار نکرده است. شناخت زندگی و شخصیت این خواننده محبوب که با فیلم «قرن» ساخته داریوش مهرجویی به شهرت باورنکردنی دست یافت خالی از لطف نیست.

فرار از حاشیه
سفر چاوشی نشان می دهد که او معتقد است نام بردن همیشه نیاز به سر و صدا و جنجال ندارد. گاهی اوقات، در حالی که ساکت و نامرئی است، یک چهره تبدیل به چهره ای حاشیه ای می شود. تعداد مصاحبه های مطبوعاتی چاوشی کمتر از انگشتان دست است و عکس ها و فیلم های زیادی با غذاهای مختلف در زندگی روزمره او دیده نمی شود. چاوشی دقیقا زمانی در کانون توجه قرار گرفت که جز صدایی خش دار و دردناک، منبع دیگری برای معرفی خود به مردم ارائه نکرد. این روند ادامه داشت تا اینکه بعد از تبدیل شدن به یک خواننده محبوب، هیچکس نتوانست مصاحبه یا عکسی از این خواننده نامرئی پیدا کند تا به تمام سوالات او پاسخ دهد. این کنجکاوی در گوشه ذهن همه مردم باقی ماند تا همه بتوانند چاوشی با تصویری در ذهن بسازند. با وجود این همه رمز و راز و این ناشناخته، او به گفته نزدیکانش اصلا منزوی و افسرده نیست و برعکس به خوش اقبالی شهره است. او بچه جنوب است و این خصوصیت او با این سوال ارتباط مستقیم دارد. با وجود اینکه این نامرئی بودن عوارض زیادی برای او به همراه داشت اما نشان داد که در تصمیم گیری هایش جدی و وسواس دارد. البته دوری او از خطوط تماس به معنای دوری او از جدل نیست، زیرا در این سال ها نام چاوشی در بسیاری از جدل ها شنیده می شد. از تلاش برای کمک به زندانیان برای درگیری با خوانندگان آنور آب و حتی با داریوش مهرجویی و…

با حداقل امکانات
محسن چاوشی متولد خرمشهر و اصالتا کرد است. خانواده او به دلیل شرایط کاری پدرش به عنوان کارمند شرکت نفت به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر به دنیا آمد. او فرزند پنجم خانواده است و 2 خواهر و 3 برادر دارد. از کودکی زندگی در شهرهای مختلف را تجربه کرد زیرا پس از اشغال خرمشهر در جنگ، خانواده اش به شهرهای کرمانشاه، مشهد و در نهایت تهران مهاجرت کردند. دوران جوانی او پرماجرا بود.

پس از ترک تحصیل برای رهایی از مخمصه دور از خانواده شروع به کار کرد، به فروش ادویه و سوغاتی از مشهد پرداخت و حتی در یک زمان سیگار هم می فروخت! اما او از سال های نوجوانی به موسیقی علاقه مند بود و به دنبال فرصتی بود تا به آرزوی خود یعنی کار در عرصه موسیقی جامه عمل بپوشاند. پس از پایان خدمت سربازی به صورت حرفه ای در این هنر مشغول به کار شد. قبل از کار به عنوان خواننده مجاز و اضافه کردن صدای خود به تیتراژ سریال های تلویزیونی، موسیقی زیرزمینی می ساخت. او در خاطراتش از سختی های آن دوران می گفت، از زمانی که بدون امکانات، به سختی اتاق را به فضای استودیو مانند برای ساخت آهنگ تبدیل کرده بود و می ترسید صدای ساز اعتراضی ایجاد نکند. همسایه ها.

چاوشی در خاطراتش می گوید: «هنوز مجوز نداشتم و کم و بیش می توانستم آثار و آهنگ هایم را که در جاهای مختلف و در سیستم پخش ماشین شنیده می شد، بشنوم. وضعیت مالی خیلی بدی داشتم و شهرداری دستور داده بود تنها استودیویی را که در حیاطی که آهنگ هایم را در آن ضبط کرده بودیم، تخریب کنند. ظاهرا طبق قوانین شهری داشتن محیط سرپوشیده در حیاط این مکان جرم بوده است. وقتی استودیو را ویران کردند، هیچ فاصله ای تا آخر دنیا نداشتم. انگیزه ای نداشتم و وضعیت مالی و شخصی ام خیلی بد بود.

در اوج این وضعیت بود که تلفنم زنگ خورد. جواب دادم و مردی آن طرف خط گفت: سلام من شریفی نیا! تعجب کردم و قبل از اینکه بیشتر بپرسم ادامه داد: حمید شریفی نیا برادرزاده معروف محمدرضا شریفی نیا! همان روز و همان موقع به من گفت که داریوش مهرجویی از شما می خواهد برای فیلم جدیدشان بخوانی و آهنگ بسازی. ایشان توضیحات لازم را دادند و قرار شد برای یک جلسه مشترک به آقای مهرجویی بیاییم و صحبت های لازم را داشته باشیم.»

نترس در کسب و کار
خود را فراری اجرای زنده می نامد و از خواندن در چشم مخاطبش “ترس” دارد و صدایش با افکت ها و نرم افزارهای تولید صدا ساخته می شود و اگر کنسرتی اجرا کند او را وادار نمی کند. یک بت دیگر «ترس» را یکی از ویژگی های شخصیتی غیرقابل انکار چاوشی در مواجهه با عاشقانش می دانند و هرگز پاسخ درستی در این باره نداد. اما کسانی که اجرای زنده او را در استودیو دیدند به شدت معتقدند که اجرای زنده چاوشی بسیار بلندتر و آسیب دیده تر از صدایی است که از او در سیستم های PA شنیده اند. در هر صورت چاوشی نشان داده است که از هیچ مشکلی برای پیشرفت در دنیای موسیقی نمی ترسد و اهل ترس نیست. او در خاطراتش از ضبط موسیقی فیلم قرن می گوید: «چاره ای نداشتم جز اینکه ضبط را در خانه در یکی از اتاق هایمان انجام دهم. با کمک مادرم پتویی را جلوی پنجره میخکوب کردیم و دیوارها را با پتو پوشانید تا سروصدا نشود مادرم از اتاق خواب بیرون آمد و در اتاق خواب را با پتو پوشاند من هم از این طرف پتو آویزان کردم تا بالاخره جایی برای آواز خواندن داشته باشم. اتفاقات، پتو را روی سرم کشیدم و با همان حالت آواز خواندم و ضبط کردم، وقتی از زیر پتو بیرون آمدم «علی سنتوری» متولد شد، همان نسخه نهایی شد و منتشر شد.

کمال گرایی هنرمند
بعد دیگر این شخصیت کمال گرایی در فعالیت های هنری اش است. محسن چاوشی در یکی از مصاحبه های نادر خود می گوید: «ترجیح می دهم چاهی بی نام و عمیق باشم تا دریای کم عمق». در این سال ها کار خاصی انجام نداده ام اما هنوز فرصت کمی دارم. شاید بهتر است بگویم در این چند سال فقط تجربه کسب کردم. سعی کردم با همه چیز مخاطبم را غافلگیر کنم تا مرا بشناسند و دوباره بپذیرند. سعی کردم در ساخت ملودی حرکت جدیدی ایجاد کنم. من خیلی روی صدایم کار کردم تا از فضایی که به من داده شده بود دور شوم.» با این اظهارات می توان دریافت که او همیشه به دنبال انتخاب بهترین گزینه زندگی خود بوده است. به خصوص در موسیقی تا بتواند قوی ترین آثارش را در اختیار مخاطبانش قرار دهد. شاید حتی عدم اجرای زنده او به دلیل کمال گرایی او باشد زیرا او می خواهد کنسرتش آنقدر متفاوت از سایر اجراهای زنده باشد که به سن ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن چاوشی، اصالتا خرمشهری اما بزرگ شده مشهدی، طی سال ها آلبوم های مختلفی منتشر کرده است، اما برخلاف دیگر خوانندگان، علاقه ای به برگزاری کنسرت ندارد.

او در گفت و گو با روزنامه شرق بازهم در پاسخ به این سوال گفت: الان حالم خوب است. من وقت دارم روز و شب کار کنم و در خلوتم چیزی خلق کنم. یه روز که نوبت کنسرت باشه حتما انجامش میدم. اما فعلاً عجله ای ندارم.”

چاوشی پس از ترانه هایی که برای سریال شهرزاد خواند، اخیرا آلبوم امیر بیگزند را منتشر کرد.

او در این آلبوم علاوه بر استفاده از ترانه های ترانه سرایان امروزی ایران، یک غزل از سعدی و شش غزل از مولانا جلال الدین محمد بلخی خواند.

چاوشی همچنین درباره این آلبوم گفت: در این آلبوم سعی شده از مضامین مختلف از شرق تا غرب، از گوشه و کنار و نغمات بومی و فولکلور ایران تا کشورهای دیگر استفاده شود. شاید تا حدودی به این دلیل است که من موسیقی دنیا را زیاد گوش می دهم و علاوه بر شنیدن، کیفیت و ارزش هنری آنها نیز برایم مهم است.

به گفته این خواننده، آنها مولانا را هم می خوانند و اگر صدای خواننده را در نظر نگیریم، باید به آنچه در تنظیم ها و ساخته هایشان انجام می دهند و کیفیت و دانشی که استفاده می کنند، توجه کنیم. اتفاقاً، به نظر من بسیاری از موسیقی‌هایی که در ایران تولید می‌شوند، بهتر از موسیقی‌های تولید شده در اروپا و آمریکا به نظر می‌رسند، یا حداقل اینطور نیست.

چاوشی گفت: از روز اولی که برای این آلبوم روی اشعار مولانا کار کردم، دوست داشتم حداقل در تفسیر شعر مولانا مرزها برداشته شود. همانطور که خود مولانا حد و مرزی ندارد و همه جهان عاشق او هستند. موسیقی زبان مشترک همه دنیاست و اگر اشراف داشته باشی مطمئناً می‌توانی در این زبان مشترک نامی برای خود دست و پا کنی. شرایط هر کس متفاوت است و بر اساس ارزش و تجربه اوست.

وی درباره نمایش امیر بیگزند و روی صحنه بردن آن نمایش که با اذان مؤذن زاده اردبیلی شروع می شود، گفت: در قسمت ترانه یک روایت وجود دارد و آن روایت اغلب به شما می گوید که چه کار کنید و چه کار نکنید. بیش از همه متن ترانه ها مربوط به بخشی از زندگی مادی ماست و می توان گفت تجربه مشترک مردم است که به شعر تبدیل شده است. اما در مورد اشعار مولانا، به ویژه، ذهن و روح پاک است. در ذهن من در نمایش «امیر بیگزند» همه دوست دارند. هیچ قضاوتی در مورد کسی وجود ندارد. همه اجزاء عبادت و سجده; چه صدای مؤذن زاده باشد و چه صدای دیگری. هیچ قضاوتی وجود ندارد. همه به هم پیوسته اند و یکی با عناصر طبیعت. همه مورد لطف و مراقبت هستند. مردم در این اتاق امنیت و آرامش دارند. آنها خوب هستند. خوشحالم که گفتی با استقبال خوبی از سوی دیگرانی که آلبوم را شنیدند، مواجه شد. همانطور که گفتم، در بیشتر مواقع مهندسی و طراحی واقعاً کار نمی کند و فقط باید قلب و ذهن خود را در آن صرف کنید. من این قطعه را به عنوان اولین قطعه آلبوم قرار دادم تا همه در آرامشی که به من داده است شریک شوند.

5757

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا