چرا لباسشویی تمیز نمیشوره

شستن لباس ها با ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین و متداول ترین کارهایی است که در طول روز و هفته انجام می دهیم. اگر لباس ها به درستی شسته و تمیز نشوند، نمی توان از آنها استفاده کرد. علاوه بر این، شستشوی مجدد زمان و انرژی زیادی می گیرد. در این مورد، انجام دوباره کارها نه تنها ناخوشایند است، بلکه از نظر روانی نیز آزاردهنده است. در این مقاله سعی داریم به دلایل تمیز نشدن لباسشویی نگاهی عمیق داشته باشیم تا مشکل شستن لباس های کثیف را برای همیشه حل کنید. با ما بمان.

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوید؟ تنظیمات شستشوی اشتباه

هر لباس بسته به جنسش به درجه حرارت و مواد شوینده خاصی نیاز دارد. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید. هر ماشین لباسشویی تنظیمات خاصی دارد، حتی اگر ماشین لباسشویی ها برنامه شستشوی یکسانی داشته باشند. اما بهتر است دفترچه راهنما را بخوانید. به لباس ها توجه کنید، سعی کنید آنها را با لباس هایی که می خواهید در ماشین بپوشید هماهنگ کنید. لباس های پشمی، حوله ها و غیره را بشویید. به صورت جداگانه در ماشین لباسشویی زیرا برخی از لباس ها به دلیل موادی که دارند به آب گرم و برخی برای شستن نیاز به آب سرد دارند. به عنوان مثال، حوله ها و لباس های کتان برای شستن تمیز به آب گرم نیاز دارند. دومین موردی که باید بررسی کنید مواد شوینده است. برخی از آنزیم های شوینده در آب سرد و برخی دیگر در آب گرم بهترین عملکرد را دارند. توجه داشته باشید که اگر لباس ها بسیار کثیف هستند، از برنامه شستشوی سریع استفاده نکنید. برای این لباس ها دمای شستشو را روی دمای بالا مثلا 60 درجه تنظیم کنید. البته توجه داشته باشید که در این دما بسته به نوع لباس ممکن است آسیب وارد شود. اگر برند ماشین لباسشویی شما ال جی است می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی با کارشناسان نیو سرویس تماس بگیرید.

مخزن داخلی ماشین لباسشویی کثیف است

ماهی یکبار مخزن لباسشویی را چک کنید. با یک چراغ قوه می توانید فضای داخلی و دیواره های مخزن را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه کثیفی یا لکه ای، آنها را با دستمال یا حوله تمیز کنید. رسوب مواد شوینده لباس و الیاف لباس می تواند به تدریج باعث ایجاد جرم و کثیفی در مخزن شود. داخل تانک را احساس کنید. اگر مخزن بوی نامطبوعی متصاعد شود، ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر و شستشو از داخل دارد. برای اینکه ماشین لباسشویی لباس ها را تمیز کند، وان و دیواره های آن باید تمیز و بدون لکه باشند. با گذشت زمان، کثیفی و کثیفی در ماشین لباسشویی جمع می شود. به همین دلیل در صورت مشاهده هرگونه بو یا کثیفی و لک با تعمیرکار تماس بگیرید تا اقدامات لازم برای شستشو و تعمیر انجام شود.

استفاده از نوع و مقدار نامناسب مواد شوینده

تصور غلط این است که هر چه مواد شوینده کف بیشتری ایجاد کند، لباس تمیزتر خواهد بود. اگر مواد شوینده کف زیادی تولید کند، لباس ها به خوبی روی هم قرار نمی گیرند. لباس ها به یکدیگر ساییده می شوند و معمولاً این اصطکاک باعث تمیزی لباس ها می شود و خاک زیاد باعث کاهش سایش و اصطکاک می شود و لباس ها به درستی تمیز نمی شوند. با این حال، کف بیش از حد در مخزن نیز می تواند منجر به نشت آب شود. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید. دریابید که کدام ماده شوینده با ماشین لباسشویی شما سازگارتر است. اگر روی مواد شوینده خود حساس و مراقب نیستید، تجدید نظر کنید و شروع به تهیه شوینده های استاندارد کنید. هنگام خرید مواد شوینده، طبق دفترچه راهنمای دستگاه خود، یکی از مواد شوینده حاوی آنزیم تهیه کنید.

مخزن شستشو پر است

اگر عادت دارید مخزن را با لباس های زیادی پر کنید، دست نگه دارید. عدم شستشوی مناسب احتمالاً به دلیل پر بودن مخزن است. اگر مخزن پر از لباس است؛ لباس ها در مخزن حرکت ضعیفی دارند و لباس ها به دلیل سنگینی پیچ خورده یا گره می خورند یا به ته مخزن می چسبند. تمامی ماشین های لباسشویی مجهز به سنسور تشخیص سطح آب هستند. این سنسور به لطف ظرفیت خود از پر شدن بیش از حد ماشین لباسشویی با آب جلوگیری می کند. اگر مقدار لباسی که در ماشین لباسشویی می گذارید زیاد باشد، سنسور آب به درستی کار نمی کند و آب کافی برای شستشوی تمیز جمع نمی شود. سعی کنید تعداد شستشوها را افزایش دهید یا یک روز مشخص را برای دو بار شستن لباس در نظر بگیرید. اگر برند ماشین لباسشویی شما اسنووا است، مقاله عیب یابی ماشین لباسشویی اسنووا را بخوانید تا بیشتر بدانید.

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوید؟ لکه های سرسخت را نمی توان با شستشو پاک کرد!

برخی از لکه ها به دلیل مواد شیمیایی که دارند به راحتی پاک نمی شوند. دفترچه راهنما را بخوانید، ممکن است نکات مهمی در مورد نحوه پاک کردن انواع لکه ها ارائه شده باشد. لکه هایی مانند لکه های چمن و خون ممکن است به راحتی تمیز نشوند یا نیاز به شستشو در دمای بالا داشته باشند. در این مواقع لباس های دارای لکه های سرسخت را با شستن سریع آن ها نشویید. لباس های لکه دار را در دمای بالا و مدت طولانی تری بشویید و از مواد شوینده و محلول مناسب برای از بین بردن لکه استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر لکه ها هنوز قبل از خشک شدن وجود داشته باشند، پاک کردن آنها از روی لباس دشوار خواهد بود.

با سرعت صحیح نمی چرخد

اگر ماشین لباسشویی به درستی نچرخد، لباس تمیز نخواهد شد. ماشین لباسشویی خود را چک کنید و از چرخش آن مطمئن شوید. اگر ماشین لباسشویی کند می چرخد ​​یا اصلا نمی چرخد، لازم است ماشین لباسشویی خود را چک کنید. زیرا اگر ماشین لباسشویی نچرخد، آب و کف به درستی با لباس حرکت نمی کند و عدم این حرکت مانع از شستشوی مناسب لباس می شود.

ماشین لباسشویی تراز نیست

مطمئن شوید که ماشین لباسشویی روی فرش یا سطح نرم قرار نگرفته است. ماشین لباسشویی خود را مستقیماً روی کف آشپزخانه قرار دهید. اگر ماشین لباسشویی شما در حین شستشو زیاد می لرزد یا صدای بلندی تولید می کند، احتمالا ماشین شما از تراز خارج شده است. در این صورت ممکن است شستشوی باکیفیت انجام نشود و عملکرد آن مختل شود. تراز و تعمیر ماشین لباسشویی را به کارشناسان فنی این حوزه بسپارید.

بعد از شستن لباس ها را در نیاورید

محیط مرطوب برای رشد قارچ ها و باکتری ها مساعد است. اگر لباس ها را به موقع از ماشین لباسشویی بیرون نیاورید. بو و رنگ لباس ممکن است روی هم قرار بگیرد و باعث ایجاد لکه شود. پس از شستشو، داخل مخزن را بررسی کنید. اگر مخزن خیس شد، آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

ظرف مواد شوینده کثیف است

گاهی اوقات مشکلات و گرفتاری های ما از یک چیز کوچک سرچشمه می گیرد. قبل از ریختن پودر یا مایع در ظرف پودر، آن را بررسی کنید. اگر کثیفی یا هر نوع آلودگی دیگری وجود دارد، آن را تمیز کرده و سپس خشک کنید. اگر رسوبات و پودر یا هر نوع آلودگی دیگری به قسمت‌های داخلی چسبیده و تمیز کردن آن دشوار است، از مسواک آغشته به آب گرم، سرکه یا جوش شیرین روی محل آلوده استفاده کنید و سپس آن را با دستمال کاملاً خشک کنید. اگر در این زمینه مشکلی خارج از کنترل شما وجود دارد، برای تعمیر لوازم خانگی خود با کارشناسان فنی در این زمینه مشورت کنید.

خرابی عناصر و عدم شستشوی تمیز

برای شستشوی دقیق و تمیز به آب داغ و زمان بیشتری نیاز است. اگر دمای ماشین لباسشویی خود را روی بالا تنظیم کنید اما آب همچنان سرد است، ممکن است المنت گرمایشی ماشین لباسشویی شما آسیب ببیند. اگر عنصر ماشین لباسشویی آسیب ببیند یا خراب شود، آب گرم نمی شود. شاید این دلیل تمیز نشدن لباس ها باشد. برای رفع این مشکل می توانید با تکنسین ها و کارشناسان فنی تماس بگیرید. اگر ماشین لباسشویی شما قبلا با مشکل جدی مواجه شده است یا تصمیم به خرید ماشین لباسشویی جدید گرفته اید، برای انتخاب بهینه تر مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

مواد شوینده را حل نمی کند

حتما بارها دیده اید که بعد از شستن لباس ها با ماشین لباسشویی، مقدار زیادی سفیدی روی لباس ها وجود دارد. این سفیدی ها به دلیل انحلال ضعیف پودر هستند. آب سرد حلال خوبی برای لباسشویی نیست. اگر تنظیمات آب گرم را به درستی تنظیم کرده اید و همچنان سفیدی روی لباس می بینید، یا المنت شستشو شکسته است یا شلنگ تخلیه مسدود شده است.

گرفتگی لوله تخلیه

ماشین لباسشویی که تمیز بماند می تواند عوامل زیادی داشته باشد. یکی دیگر از دلایل بسیار مهم می تواند مسدود شدن لوله ای باشد که مواد شوینده را به مخزن می آورد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است فقط مقداری از مواد شوینده در مخزن ریخته شود و باعث شود لباس ها به درستی تمیز نشوند. اگر برند ماشین لباسشویی شما دوو است، در این رابطه می توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تعمیر ماشین لباسشویی دوو را مطالعه کنید.

عیب یابی ناخالصی ماشین لباسشویی با تیم متخصص نیو سرویس

در بالا ۱۲ مورد از مهمترین دلایل عدم شستشوی صحیح ماشین لباسشویی را بررسی کرده ایم. اگر با رعایت راهکارهای فوق نتیجه نمی گیرید یا می خواهید کارشناسان فنی در این زمینه از ابتدا عدم شستشوی مناسب را بررسی کنند. می توانید با تیم تخصصی سرویس خبر تماس بگیرید. ما خدمات تعمیر ماشین لباسشویی را بهتر از هر نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران، ال جی، دوو، اسنوا و سایر برندها ارائه می دهیم. نیو سرویس کلیه خدمات تعمیرات برندهای مختلف را از صفر تا صد در محل شما انجام می دهد. برای ارتباط با نوو سرویس با شماره 02177442720 تماس بگیرید.

در گذشته شستن لباس ها برای مردم بسیار سخت و دشوار بود به همین دلیل مردم مجبور بودند هر از چندگاهی زمان زیادی را صرف شستن دستی آن ها کنند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود ماشین لباسشویی به زندگی روزمره مردم، شستشوی لباس بسیار آسان و سریع شده است. تا کاربران نه تنها از لباس های تمیز و یکدست لذت ببرند، بلکه فرصت استفاده بیشتر از وقت خود را پیدا کنند. این کار با بی نظمی مقابله می کند و شما را با این سوال مواجه می کند که چرا لباس های شسته شده تمیز نمی شوند؟ شایان ذکر است که این مشکل دلایل زیادی می تواند داشته باشد که در مقاله زیر شما را با دلایل اصلی آشنا می کنیم تا در صورت خرید ماشین لباسشویی بتوانید شستشوی خوبی داشته باشید.

1. پر شدن بیش از حد مخزن دلیل تمیز ماندن ماشین لباسشویی است

ماشین لباسشویی های جدید موجود در بازار دارای سنسور هوشمندی هستند که بسته به بار دستگاه، آب را به داخل دیگ پمپ می کند. اگر بیش از ظرفیت اصلی ماشین لباسشویی لباس قرار دهید، فرآیند پاشش و شستشو در داخل درام قطعاً بسیار دشوار خواهد بود، بنابراین ممکن است لباس های شما آنطور که باید تمیز نشوند. با توجه به این مشکل، اگر لباس های زیادی دارید و انتظار یک شستشوی باکیفیت را از ماشین خود دارید، ما به شما یک ماشین لباسشویی 8 کیلوگرمی پیشنهاد می کنیم که با توانایی بسیار بالا قادر خواهد بود لباس های شما را به تمیزترین حالت ممکن بشویید. لیست انتخاب

2. تنظیم نکردن برنامه شستشو، دلیل اصلی تمیز ماندن ماشین لباسشویی است

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شرکت‌های تولیدی چندین برنامه شستشوی لباس‌ها را در خشک‌شویی‌ها طراحی می‌کنند، تمیز نگه داشتن آن‌ها تا حد امکان و آسیب نرساندن به الیاف و پارچه است. اگر برنامه شستشوی انتخاب شده با نوع لباسی که در دستگاه می گذارید یکسان نباشد، قطعا به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. بنابراین برای یک شستشوی ایده آل ابتدا برنامه مناسب را انتخاب کنید. البته برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی را در مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی با جزئیات بیشتری توضیح داده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید.

3. خرابی المنت ماشین لباسشویی از دیگر دلایل تمیز ماندن لباس ها در ماشین لباسشویی است.

آب داغ می تواند در شستن لباس ها بسیار موثر باشد. گاهی اوقات ماشین لباسشویی شما چرخه شستشو را به بهترین شکل ممکن بدون هیچ مشکلی کامل می کند، اما پس از اتمام کار، متوجه خواهید شد که لباس های شما کاملا تمیز نشده اند و لکه های کثیفی همچنان روی پارچه باقی می مانند. در چنین شرایطی احتمال زیادی وجود دارد که آب گرم نشود و مشکل از خرابی المنت دستگاه باشد.

4. چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوید؟ مخزن را بررسی کنید

یکی دیگر از عواملی که ماشین لباسشویی را از انجام فرآیند شستشو باز می دارد، رسوب پودر ماشین لباسشویی و همچنین الیاف پارچه باقی مانده در مخزن ماشین لباسشویی است. در چنین مواقعی، توده منافذ باقی مانده داخل شیشه نه تنها باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود، بلکه از شستن کامل لباس های شما نیز جلوگیری می کند. با توجه به این مشکل می توانید یک ماشین لباسشویی سامسونگ خریداری کنید که قابلیت شستشوی مخزن را دارد. می توانید هر از چندگاهی این برنامه را فعال کنید تا فضای داخلی دستگاه کاملاً شسته شود.

5. گرفتگی فیلتر تخلیه پمپ یکی از دلایل تمیز ماندن ماشین لباسشویی است

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود ماشین لباسشویی لباس ها را تمیز نشوید مسدود شدن فیلتر تخلیه آب است. ممکن است به دلیل گیرکردن اجسام کوچک در داخل فیلتر، مواد شوینده کاملاً تخلیه نشده و به مخزن برگردد و به جای تمیز کردن لباس‌های شما کثیف‌تر شود.
برای تمیز کردن این فیلتر می توانید درب کوچکی را در جلوی ماشین لباسشویی باز کنید، آن را باز کنید، فیلتر را بردارید و تمیز کنید و یک چرخه شستشو را تست کنید تا مطمئن شوید ماشین دوباره فوق العاده تمیز است.

6. لباس ها تمیز نمی شوند زیرا ماشین لباسشویی نمی چرخد

به غیر از شوینده های مناسب، چرخش درام یکی از دلایل دیگری است که فرآیند شستشو را بی عیب و نقص می کند. اگر ماشین لباسشویی حرکت نکند، قطعا لباس های شما شسته نمی شود، زیرا با چرخش درام لباس های شما اصطکاک بیشتری خواهند داشت و شما را تمیزتر می کند. اگر درام ماشین لباسشویی شما نمی چرخد، شکی نیست که یا موتور ماشین آسیب دیده یا تسمه ماشین پاره شده است.

7. مواد شوینده یکی از دلایل اصلی تمیز ماندن ماشین لباسشویی هستند

بسیاری از کاربران با انتخاب مواد شوینده ارزان قیمت بر این باورند که خریدی اقتصادی و مقرون به صرفه داشته اند. اما بدون اینکه بدانید این مواد شوینده ارزان و بی کیفیت نه تنها داخل ماشین لباسشویی رسوب می کنند بلکه از تمیز شدن لباس های شما نیز جلوگیری می کنند. معمولا شوینده های بی کیفیت اصلا کف نمی کنند یا کف زیادی تولید می کنند که باعث می شود ماشین لباسشویی لباس های شما را تمیز نشوید. البته برندهای قدرتمندی مانند بوش به کاربران این امکان را داده اند که حتی اگر مواد شوینده مناسب نباشند، فرآیند شستشو را بدون هیچ نقصی انجام دهند. اما توجه داشته باشید که قیمت ماشین لباسشویی بوش به دلیل فناوری ها و مزایای فوق العاده آن بیشتر است.

دلیل تمیز ماندن ماشین لباسشویی

تمیز ماندن ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که رایج ترین آنها استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش از حد از مواد شوینده، تنظیمات نادرست برنامه شستشو، تمیز کردن غیر منظم ماشین و غیره است. اگر ماشین شما به درستی کار نمی کند، از یک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید تا به قطعات آن آسیب نرسد.

علت تمیز نشدن البسه در ماشین لباسشویینحوه رفع مشکلتنظیمات نادرست برنامه شستشومراجعه به دفترچه راهنما و انتخاب برنامه مناسب شستشو متناسب با حجم و نوع لباس‌هابارگیری بیش از حد ماشین لباسشوییتوجه به ظرفیت لباسشویی و حجم لباس‌هامواد شوینده نامناسباستفاده از مواد شوینده مرغوب و عدم استفاده بیش از حد از شوینده برای شستشوتراز نبودن لباسشویی و عدم کارکرد صحیح دستگاهتراز کردن پایه‌های ماشین لباسشوییماندن لباس‌ها برای مدت طولانی در دستگاهخارج کردن البسه بلافاصله پس از اتمام کار لباسشوییتمیز نکردن مخزن داخلیتمیز کردن منظم دستگاه و خشک کردن فضای داخلی لباسشویی پس از هربار شستشوکثیف بودن محفظه مواد شویندهتمیز کردن محفظه شوینده با محلول سرکه، جوش شیرین و آب گرمکثیف بودن فیلتر لباسشوییبررسی و تمیز کردن فیلتر لباسشوییخراب شدن المنت یا هیتر و گرم نشدن آبتعمیر یا تعویض المنت توسط تکنسیننچرخیدن دیگ لباسشوییبررسی توسط تکنسینگرفتگی لوله متصل به مخزن لباسشوییرفع گرفتگی لوله متصل‌کننده جا پودری به مخزن

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمی شود؟

اگر ماشین لباسشویی لباس ها را به خوبی نمی شویید و بعد از شستن لکه های سفید روی لباس ها مشاهده می شود، ممکن است این مشکل به دلیل معیوب بودن قطعه یا استفاده نادرست از ماشین لباسشویی باشد. در زیر توضیح می دهیم که چرا ماشین لباسشویی تمیز می ماند و چگونه مشکل را حل کنیم.

1. تنظیمات برنامه شستشو نادرست

ماشین لباسشویی شما دارای چندین چرخه و تنظیمات مختلف است زیرا انواع لباس ها و پارچه ها را در ماشین لباسشویی می شویید و شستن همه آنها به یک شکل باعث تمیزی یکسان نمی شود. بنابراین تنظیمات نادرست در برنامه شستشوی ماشین لباسشویی می تواند یکی از دلایل تمیز ماندن آن باشد.

برای مثال برخی از لباس ها به آب سرد و برخی دیگر مانند ملحفه و حوله به آب گرم نیاز دارند. زمان شستشو و سایر پارامترها نیز مهم هستند.

برای انتخاب برنامه شستشوی صحیح برای ماشین لباسشویی، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای تنظیم صحیح و نحوه ساخت آن به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

سپس با استفاده از برچسب چسبانده شده به لباس، دمای مناسب را تنظیم کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد مشخصات مواد شوینده را بررسی کنید، برخی از مواد شوینده در آب سرد و برخی دیگر در آب گرم بهتر عمل می کنند.


تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید
ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته
درخواست تعمیر

2. اضافه بار ماشین لباسشویی

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی یکی دیگر از موارد تمیز نشدن لباس های شما آن طور که باید باشد است. ماشین لباسشویی شما مجهز به سنسور تشخیص سطح آب است که از سرریز شدن ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

اگر لباس‌های زیادی را در دستگاه قرار دهید، آب کافی برای تمیز کردن آن‌ها در دستگاه وجود نخواهد داشت.

اگر ماشین لباسشویی بیش از حد پر باشد، لباس‌ها در هم می‌پیچند، در هم می‌روند یا برای همیشه در پایین وان می‌مانند.

آن را به اندازه کافی در ماشین لباسشویی قرار دهید، مهم است که آن را به درستی و تمیز بشویید.

بار زیاد می تواند منجر به مشکلات دیگری مانند خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی شود.

راه حل: مهم نیست ماشین لباسشویی شما چقدر سنگین است، به سادگی مخزن ماشین لباسشویی را بیش از سه چهارم پر کنید یا به عبارتی فضای بالای مخزن را به اندازه یک دست خالی نگه دارید.

3. نوع و مقدار نامناسب مواد شوینده لباسشویی

گاهی اوقات دلیل تمیز ماندن ماشین لباسشویی ممکن است استفاده از شوینده های بی کیفیت باشد.

کف کردن بیش از حد مواد شوینده در دستگاه به جای کمک به تمیز کردن لباس، اصطکاک بین لباس ها را کاهش می دهد. پوشیدن لباس روی هم یکی از نکات کلیدی در تمیز کردن لباس است.

کف زیاد باعث نشت آب از دستگاه می شود.

بهترین شوینده ماشین لباسشویی پودری است که کف کمتری داشته باشد و همچنین حاوی آنزیم باشد. علاوه بر این، صابون های پودری به زمان بیشتری برای حل شدن در آب نیاز دارند و قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی باید آن را در مخزن دستگاه بریزید.

اگر از صابون های پودری به مقدار زیاد استفاده شود، آثاری روی لباس باقی می ماند.


بهترین مایع لباسشویی؛ چه نکاتی در انتخاب مواد شوینده مناسب اهمیت دارند؟

معرفی انواع شوینده های لباسشویی. شوینده های مناسب لباسشویی در انواع و برندهای مختلف […]

4. ماشین لباسشویی تراز نیست

اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، می لرزد، صدا ایجاد می کند و ممکن است نشت کند. این عناصر بر عملکرد دستگاه شما تأثیر می گذارد و کیفیت شستشو را کاهش می دهد. با تسطیح ماشین لباسشویی این مشکل تا حدودی حل می شود.

رویکرد:

بسیاری از ماشین های لباسشویی دارای پایه های قابل تنظیم هستند. در این صورت، آنها را کاملاً مطابق با سطح خود تراز کنید.

ساق پا را بررسی کنید. آنها می توانند به دلیل سایش و پارگی آسیب ببینند. در این صورت، باید براکت های خود را تعویض کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما پایه ندارد یا پایه های آن قابل تنظیم نیستند، باید از اشیایی برای تراز کردن آن استفاده کنید.

هرگز ماشین لباسشویی را روی فرش یا سطح نرم قرار ندهید. ماشین های لباسشویی برای کارکرد صحیح نیاز به سطح صاف و سخت دارند.

4. بیرون نیاوردن به موقع لباس ها دلیل تمیز نبودن ماشین لباسشویی است

این موضوع که ساده به نظر می رسد می تواند علت بوی نامطبوع لباس شما و خود مخزن بعد از شستشو باشد. بیرون نیاوردن به موقع لباس های شسته شده و ماندن لباس های خیس به مدت طولانی در ماشین لباسشویی، محل مناسبی برای تولید و رشد قارچ ها و باکتری ها ایجاد می کند.

رویکرد:

در صورت امکان، پس از شستن لباس‌ها، آن‌ها را خارج کرده و فورا آویزان کنید.

اگر بعد از اتمام کار، داخل مخزن ماشین لباسشویی خیس شد، لاستیک و داخل آن را با یک حوله یا پارچه تمیز خشک کنید.

درب ماشین لباسشویی را برای چند ساعت پس از اتمام کار باز بگذارید تا بخار و رطوبت خارج شود.

5. مخزن داخلی ماشین لباسشویی تمیز نیست

برای تمیز بودن لباس باید خود ماشین لباسشویی تمیز باشد. گرم شدن آب توسط المنت، انبساط و انقباض آب، رسوبات لباس‌شویی و الیاف لباس‌های باقی‌مانده در وان یا لاستیک ماشین لباسشویی باعث ایجاد جرم و در نتیجه شستشو می‌شود. ماشین تمیز است

رویکرد:

دو فنجان سرکه سفید را داخل ظرف پودر بریزید.

ماشین لباسشویی را روی بالاترین چرخه شستشو تنظیم کنید.

ماشین لباسشویی را بدون قرار دادن لباس در آن روشن کنید.

سرکه باکتری ها و بوهای ناشی از کپک را از بین می برد.

پس از اتمام این شستشو، مسواک یا اسفنج را به مخلوط سرکه سفید و آب گرم آغشته کنید و لاستیک، قلاب ها، سوراخ ها، قطعات پلاستیکی ماشین لباسشویی و قسمت داخلی ماشین لباسشویی، درب را تمیز کنید.

در نهایت درب ماشین لباسشویی را برای چند ساعت باز بگذارید تا کاملا خشک شود یا دوباره آن را روی چرخه شستشو با آب گرم قرار دهید (این بار بدون سرکه).

6. محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی تمیز نیست

اگر محفظه پودر ماشین لباسشویی شما تمیز نیست، ممکن است لباس شما تمیز نباشد. آن را بررسی کنید. کثیفی و آلودگی در صورت وجود باید حذف شود.

رویکرد:

کشوی پودر را بردارید و آن را با مواد شوینده کاملا تمیز کنید و سپس خشک کنید.

اگر هنوز لکه‌های کثیفی وجود دارد، می‌توانید مسواک را در محلولی از سرکه، جوش شیرین و آب گرم آغشته کنید و آن را روی خاک بمالید.

7. فیلتر ماشین لباسشویی کثیف

گاهی اوقات دلیل تمیز ماندن ماشین لباسشویی کثیف بودن فیلتر ماشین لباسشویی است. تمامی ماشین های لباسشویی مجهز به فیلتر تخلیه آب هستند. اگر این فیلتر گرفتگی داشته باشد، تخلیه دستگاه مشکل دارد. بنابراین منجر به نشت آب، بوی ماشین لباسشویی و خرابی آن می شود.

برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید و شیرهای آب را کاملا ببندید.

دوشاخه تخلیه اضطراری را باز کنید و صبر کنید تا تمام آب خارج شده و وارد ظرف شود.

فیلترها را از منبع آب خارج کرده و با سرکه سفید یا یک پاک کننده ضد رسوب شروع به تمیز کردن آنها کنید.

سپس فیلترها را در جای خود قرار دهید.

8. خرابی المنت باعث تمیز ماندن ماشین لباسشویی می شود

دمای آب تاثیر زیادی در تمیزی لباس دارد. در ماشین لباسشویی عنصر گرمایش وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد. گاهی اوقات به دلیل سوختن رادیاتور لباس ها در ماشین لباسشویی تمیز نمی شوند.

ابتدا مطمئن شوید که دمای شستشو را به درستی تنظیم کرده اید.

سپس زمانی که آب شروع به پر شدن مخزن می کند و همچنین هنگام شستشو دمای آب را به دقت اندازه گیری کنید یا با لمس درب جلو و شیشه ماشین لباسشویی بررسی کنید که آیا داغ هستید یا خیر.

اگر هیچ گرمایی متوجه نشدید، احتمالا بخاری ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد.

9. مخزن ماشین لباسشویی نمی چرخد

علاوه بر وجود آب و مواد شوینده، لازم است شرایط دیگری نیز برای نظافت لباس فراهم شود. لباس ها باید به اندازه کافی به هم مالیده شوند. اگر ماشین لباسشویی حرکت نکند و محفظه نچرخد، لباس ها تمیز نمی شوند.

این عدم چرخش ممکن است به دلیل آسیب به خازن موتور ماشین لباسشویی یا ضعیف شدن موتور باشد.

علاوه بر این، سایش یا بزرگ شدن تسمه ماشین لباسشویی از حرکت مخزن آن جلوگیری می کند.


علت ضعیف شدن موتور لباسشویی + علائم و نشانه ها

در ماشین لباسشویی موتور یکی از قطعات حیاتی است که دائما در حال استفاده […]

10. گرفتگی لوله متصل به وان ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل تمیز ماندن ماشین لباسشویی، مسدود شدن شیلنگی است که مواد شوینده را به مخزن ماشین لباسشویی می آورد. این باعث می شود که فقط مقداری از مواد شوینده به مخزن جریان یابد و بقیه در پشت انسداد گیر کنند.

راه حل: ابتدا باید بدانید که آیا در لوله متصل به درام ماشین لباسشویی انسداد وجود دارد یا خیر. برای آن به صورت زیر عمل کنید:

لباس های کثیف خود را در ماشین لباسشویی بیندازید و قبل از روشن کردن ماشین، به جای پودر، مواد شوینده یا شوینده خود را روی لباس بریزید و ماشین لباسشویی خود را روشن کنید.

پس از اتمام کار، اگر این بار لباس ها تمیز شده اند، به این معنی است که مشکل ماشین لباسشویی شما مسدود شدن لوله اتصال ظرف پودر به مخزن است.


راهکارهایی برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

زنگ زدگی ماشین لباسشویی می تواند در اثر عوامل مختلفی مانند رسوب، آهن […]

آخرین کلمه

همانطور که مشاهده کردید دلیل تمیز ماندن ماشین لباسشویی می تواند خطای کاربر، تمیز نبودن قطعات ماشین لباسشویی یا مشکلات فنی باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل فنی در دستگاه و نقص قطعات آن، حتما از تعمیرگاه معتبر لوازم خانگی کمک بگیرید.

سوالات متداول

تمیز ماندن ماشین لباسشویی می تواند ناشی از خطای کاربر، تمیز نبودن قطعات ماشین لباسشویی یا مشکلات فنی باشد.

استفاده از شوینده های بی کیفیت و استفاده زیاد از مواد شوینده می تواند باعث ایجاد لکه و باقیمانده مواد شوینده روی لباس شود.

علت این مشکل می تواند کثیف بودن فیلتر آب، ماندن لباس برای مدت طولانی در دستگاه، کثیف بودن لاستیک اطراف در و ماشین لباسشویی باشد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا