چرا لاک پشت چیزی نمی خورد

در پاسخ به این سوال که چرا لاک پشت غذا نمی خورد؟ باید بدانید که به طور کلی نخوردن لاک پشت همیشه مشکل ساز نیست و دلایل مختلفی ممکن است باعث این موضوع شده باشد. با این حال، به خصوص اگر بچه لاک پشت شما از خوردن امتناع کند. باید علت این مشکل را پیدا کنید و آن را برطرف کنید. اگر حیوان اشتها نداشته باشد و زیاد حرکت نکند، ممکن است تغییرات استرس زا در زیستگاهش رخ دهد. به همین دلیل خوردن حیوان خانگی با مشکل مواجه می شود.

چرا لاک پشت حیوان خانگی گاهی غذا نمی خورد؟

شاید دیدن توقف غذا خوردن لاک پشت برای اولین بار باعث شود صاحب حیوان خانگی احساس درماندگی و ناامیدی کند. علاوه بر این، اگر بی اشتهایی لاک پشت با بی تحرکی همراه باشد. حتی می تواند نگران کننده باشد. برخی از دلایلی که لاک پشت از مصرف غذا خودداری می کند عبارتند از:

یک لاک پشت ممکن است به دلیل متابولیسم کندش از خوردن امتناع کند. کمبود نور UVA روزانه یا کاهش دما می تواند متابولیسم لاک پشت را کند کند. گاهی اوقات لاک پشت ها به طور طبیعی متابولیسم خود را در زمان های خاصی از سال کاهش می دهند.

با این حال، دریافت نور بیش از حد می تواند یک لاک پشت را غیرفعال یا حتی بیمار کند.

عامل دیگری که ممکن است در بی اشتهایی لاک پشت حیوان خانگی شما نقش داشته باشد، تغییرات استرس زا در زیستگاه حیوان است. اگر لاک پشت به تازگی به مکان جدیدی منتقل شده باشد، ممکن است برای خوردن بیش از حد استرس داشته باشد. با گذشت زمان و عادت کردن لاک پشت به محیط، دوباره شروع به خوردن می کند.

در موارد نادر، ممکن است تغییر رژیم غذایی برای تشویق حیوان خانگی شما به خوردن ضروری باشد. به عنوان مثال، اکثر بچه لاک پشت ها به نوع متفاوتی از غذا نسبت به بزرگسالان نیاز دارند. در ادامه این مقاله علل فوق را با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد.

کند شدن متابولیسم به دلیل کمبود اشعه UVA

لاک پشت ها نیاز به قرار گرفتن روزانه در معرض اشعه UVA دارند. زیرا این تشعشع باعث تحریک اشتها، فعالیت و تحرک، رفتار سرزمینی و جفت گیری آنها می شود. تابش نور UVA بخشی از طیف فرابنفش است و طول موج آن بین 315 تا 400 نانومتر است.

عدم قرار گرفتن روزانه در معرض این نوع نور می تواند اشتهای لاک پشت خانگی شما را با کاهش متابولیسم آن سرکوب کند. کاهش این تشعشع نیز می تواند بی حس کننده باشد. برای تامین این نوع تابش باید از لامپ های مخصوص در محلی که لاک پشت خود را نگهداری می کنید استفاده کنید.

یک لاک پشت برای حفظ متابولیسم طبیعی بدن خود باید بتواند در مواقعی که نیاز دارد غذا بخورد. علاوه بر این، بچه لاک پشت ها حتی بیشتر از بزرگسالان نیاز به خوردن دارند تا کیفیت و سرعت رشد خود را حفظ کنند.

به یاد داشته باشید که مراقب لاک پشت خود باشید و از آن در برابر گم شدن یا حمله حیوانات دیگر محافظت کنید.

استرس ناشی از حرکت به مکان جدید

لاک پشت ها موجوداتی هستند که می توانند با انتقال از یک زیستگاه به زیستگاه دیگر تحت استرس قرار گیرند. اگر لاک پشت شما به یک آکواریوم جدید منتقل شده است، می توانید مطمئن باشید که از همان ابتدا همه چیز به درستی تنظیم شده است. ممکن است به دلیل استرس از خوردن امتناع کند.

لاک پشت ها تا 2 هفته طول می کشد تا به محیط جدید عادت کنند و در آنجا احساس راحتی کنند. در این مدت، حیوان ممکن است از خوردن امتناع کند. طبیعی است.

لاک پشت ها موجوداتی بسیار مقاوم هستند. حتی در پر تحرک ترین دوره هایشان هم مشکلی برای نخوردن به مدت 2 هفته ندارند. با این حال، حتی اگر یک بچه لاک پشت دارید که وقتی به یک محوطه جدید می رسد نمی خواهد غذا بخورد، این طبیعی است. اما باید سعی کنید روزانه آن را تغذیه کنید.

نخوردن برای بچه لاک پشت ها ایده آل نیست. اما حتی در این شرایط همه چیز خوب خواهد بود. سعی کنید انواع مختلف غذا را به حیوان خانگی خود ارائه دهید. در مورد رژیم غذایی گونه های لاک پشت حیوان خانگی خود تحقیق کنید تا اشتهای آنها را بدانید.

همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی لاک پشت بسته به سن آن می تواند تغییر کند.

برخی از صاحبان لاک پشت های خانگی ترجیح می دهند حیوانات خود را خارج از محوطه دائمی خود تغذیه کنند. این یکی از راه های تمیز نگه داشتن مخزن اصلی لاک پشت است. با این حال، به خاطر داشته باشید که دست زدن در ابتدا باعث ایجاد استرس اضافی بر لاک پشت ها می شود. اما به مرور زمان به آن عادت می کنند.

کاهش دمای آب در آکواریوم های لاک پشت آبی

هنگامی که دما کاهش می یابد، لاک پشت ها حرکات خود را محدود می کنند. حتی ممکن است به طور کامل از خوردن دست بکشند. به عنوان یک قاعده کلی، دمای آب در اکثر آکواریوم های لاک پشت باید حدود 75 درجه فارنهایت باشد و نباید از 80 درجه فارنهایت (بین 23.8 تا 26.66 درجه سانتی گراد) تجاوز کند.

هنگامی که پاییز فرا می رسد، دما می تواند به طور نامحسوسی روی آکواریوم لاک پشت ها تأثیر بگذارد. در این زمان، دما کمی کاهش می یابد. اما این موضوع در حدی نخواهد بود که لاک پشت های آبزی سرعت خود را کاهش داده و اشتهای خود را از دست بدهند.

بهتر است دمای آب آکواریوم لاک پشت آبی خود را با قرار دادن دماسنج های مختلف در سراسر آکواریوم در محدوده متعادل نگه دارید.

لاک پشت برای خواب زمستانی آماده می شود

به طور معمول همه لاک پشت ها در طول زمستان سرعت خود را کاهش می دهند، حتی اگر در دمای مناسب نگهداری شوند. در واقع، لاک پشت ها از دما و نور به عنوان شاخصی برای رسیدن بهار و زمستان استفاده می کنند. کارشناسان این فرضیه را مطرح کرده اند که لاک پشت ها ممکن است بتوانند زوایای مختلف نور خورشید را در زمستان درک کنند.

اگر لاک پشت شما نزدیک پنجره نگهداری می شود، لاک پشت حیوان خانگی شما ممکن است کاهش دما را نشانه ای از آمدن زمستان بداند. برای آماده شدن برای زمستان، لاک پشت متابولیسم خود را کاهش می دهد. در این صورت باید بیشتر غذا را به روده خود منتقل کند. متابولیسم لاک پشت در این مدت کند می شود و بنابراین سطح انرژی و نیازهای غذایی حیوان ممکن است کاهش یابد.

در طبیعت و در طول زمستان، لاک پشت ها وارد حالت نیمه خواب زمستانی می شوند که در واقع بروماسیون نامیده می شود. وقتی لاک پشت ها وارد این حالت می شوند، نمی خوابند. آنها بیدار هستند، اما بسیار غیرفعال هستند. همه لاک پشت های خانگی تا حدودی تحت تاثیر این رفتار قرار می گیرند، پس اگر مثل گذشته غذا نمی خورند نگران نباشید.

بچه لاک پشت ها به رژیم غذایی متفاوتی نیاز دارند

برخلاف لاک پشت های بالغ که ترجیح می دهند از گیاهان بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنند. اکثر بچه لاک پشت ها نیاز به خوردن گوشت و پروتئین بیشتری دارند. بنابراین، اگر از یک بچه لاک پشت مراقبت می کنید، باید در مورد رژیم غذایی آن تحقیق کنید.

رژیم غذایی خاص یک بچه لاک پشت به گونه آن بستگی دارد. اما باید تا حد زیادی شامل کرم های کوچک، حشرات، میگو و ماهی های خاص باشد.

اکثر گونه های لاک پشت آبزی فقط می توانند غذا را در زیر آب ببلعند. قورت دادن غذا در بالای آب برای اکثر لاک پشت های دریایی از نظر فیزیکی غیرممکن است. در واقع، لاک پشت های آبزی بزاق تولید نمی کنند. آنها برای خوردن به آب نیاز دارند. این چیزی است که اکثر صاحبان لاک پشت های خانگی به مرور زمان آن را درک خواهند کرد.

چگونه از لاک پشت ها مراقبت کنیم؟ بیشتر بدانید.

خجالتی بودن در هنگام غذا خوردن!

برخی از گونه‌های لاک‌پشت‌ها، مانند لاک‌پشت جعبه‌ای، دوست ندارند هنگام غذا خوردن، دیده شوند. این رفتار معمولا در سنین پایین رخ می دهد و ممکن است علت اصلی امتناع لاک پشت از غذا خوردن در حضور صاحبش باشد. در چنین شرایطی بهتر است غذا را در محل نگهداری لاک پشت قرار دهید و برای دقایقی از محیط خارج شوید.

بیماری و نیاز به مشورت با دامپزشک

اگر لاک پشت حیوان خانگی شما غذا نمی خورد، ممکن است بیمار باشد و نیاز به مراقبت های دامپزشکی داشته باشد. بیشتر اوقات بی اشتهایی ناشی از موارد ذکر شده در بالا است. اما در برخی موارد، می تواند نشانه ای از بیمار بودن لاک پشت حیوان خانگی باشد. در چنین شرایطی بهترین راه حل این است که لاک پشت بیمار خود را نزد دامپزشک ببرید. در برخی موارد، ممکن است آنتی بیوتیک برای مبارزه با عفونت مورد نیاز باشد.

لاک پشت را به خوردن تشویق کنید

بهتر است در هر وعده غذایی به حیوان خانگی خود انواع مختلف غذا بدهید. همیشه می توانید سبزیجات برگدار مانند کاهو را در محل نگهداری لاک پشت حیوان خانگی خود نگهداری کنید. همچنین توصیه می شود هفته ای یکبار غذاهای زنده یا منجمد شده غنی شده با ویتامین ها را به حیوان خانگی خود بدهید.

هنگامی که لاک پشت حیوان خانگی شما بفهمد که شما “صاحب غذا” هستید، به یک جوینده واقعی تبدیل می شود. برای رفع گرسنگی سیری ناپذیر بین وعده های غذایی، می توانید به لاک پشت حیوان خانگی خود کاهو بدهید. کاهو پروتئین بالایی ندارد و رژیم غذایی حیوان خانگی شما را نامتعادل نمی کند.

سخن آخر

مزیت داشتن لاک پشت حیوان خانگی این است که لاک پشت ها موجوداتی سرسخت هستند و شما معمولا زمان زیادی خواهید داشت تا بفهمید چرا حیوان خانگی شما غذا نمی خورد.

با گذشت زمان و تجربه، یاد خواهید گرفت که مشکلات لاک پشت ها را در یک نگاه تشخیص دهید و به سرعت آنها را حل کنید.

اگر به مشاوره بیشتری نیاز دارید و می خواهید پاسخ سوالات خود را در مورد تغذیه لاک پشت خانگی خود بیابید، می توانید با دامپزشک تماس بگیرید و سوالات خود را در میان بگذارید.

با شایع ترین بیماری در لاک پشت ها آشنا شوید.

منبع:

https://aquanswers.com/turtle-wont-eat/

انتشارات مراجعه شده: 17977

بهترین نام ها برای کودکان

کف:

تاریخ تولد:

ارسال

برای من یک ایمیل ارسال کنید نمایش در سایت

اگرچه این ممکن است شما را به عنوان اولین صاحب لاک پشت نگران کند، اما در واقع طبیعی است که یک لاک پشت برای چند روز بدون غذا بماند. اگر چند روزی است که غذا نخورده است، وقت آن است که محیط او را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. بیشتر اوقات هیچ مشکلی وجود ندارد، اما همیشه خوب است که مراقب باشید. اگر لاک پشت شما بیش از چند روز غذا نخورده باشد، ممکن است دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد و مهم است که علت احتمالی بی اشتهایی او را کشف کنید.

دلایل بی اشتهایی لاک پشت

قبل از اینکه بخواهید لاک پشت خود را به خوردن تشویق کنید، مهم است که بدانید چرا او غذا نمی خورد. تغییرات در محیط، رژیم غذایی و رژیم غذایی آنها می تواند دلایل احتمالی باشد.

فشار

اگر به تازگی لاک پشت جدید خود را به خانه آورده اید، ممکن است به دلیل تمام تغییرات محیطی که دارد استرس زیادی داشته باشد. اگر زیاد با لاک پشت خود رفتار می کنید، این نیز می تواند باعث استرس شود. آستین وبر، کارشناس مراقبت از آکواریوم در لاکی داگ ادونچرز، می‌گوید: «لاک‌پشت‌ها موجوداتی نیستند که در دنیای ایده‌آل‌شان هر روز با آن‌ها رفتار کنید. اگر لاک‌پشتی می‌خواهید که با دست‌کاری بیشتر خوب باشد، لاک‌پشت‌ها انتخاب بهتری هستند. لاک پشت های آبزی خیلی دوست ندارند که لمس شوند. وبر همچنین گفت که استرس می تواند ناشی از کیفیت پایین آب و کمبود نور باشد.

[محتوای تعبیه شده]

دماها

از آنجایی که لاک‌پشت‌ها به دمای مشخصی نیاز دارند، اگر مخزن شما به اندازه کافی گرم نباشد، می‌تواند اشتهای آنها را کاهش دهد. مانند بسیاری از خزندگان، یک لاک پشت به مناطقی از آکواریوم خود با دماهای مختلف نیاز دارد که بتواند هر طور که دوست دارد حرکت کند. دمای مناسب بسته به گونه لاک پشت متفاوت است. مثلا:

منگ با کلاه فارغ التحصیلی از کدام طرف می رود

یک لاک پشت جعبه ای به یک منطقه حمام 80 تا 90 درجه فارنهایت و یک منطقه خنک 70 تا 80 درجه در طول روز نیاز دارد. دمای هوا در شب نمی تواند کمتر از 60 درجه باشد.

یک لاک پشت کشویی گوش قرمز بالغ برای شنا در دمای 75 تا 80 درجه فارنهایت به آب در مخزن خود نیاز دارد. لاک پشت های جوان بین 80 تا 85 درجه به آب نیاز دارند. دمای منطقه حمام باید 85 تا 90 درجه در طول روز با چراغ حرارتی خاموش در عصر باشد.

نورپردازی خوب

درست مانند دما، تامین نور مناسب برای گونه های موجود در محوطه لاک پشت مهم است. بیشتر گونه های لاک پشت های خانگی به حدود 12 تا 14 ساعت نور در روز نیاز دارند و به دنبال آن یک چرخه شبانه حدود 10 تا 12 ساعت وجود دارد. وبر خاطرنشان می کند که لاک پشت ها برای پردازش صحیح مواد مغذی به نور UVB نیاز دارند و کمبود آن می تواند آنها را بی حال و اشتهای خود را از دست بدهد.

بیماری

اولین کاری که باید انجام دهید این است که لاک پشت خود را از نظر علائم بیماری معاینه کنید. برخی از علائم رایج این بیماری عبارتند از:

خس خس سینه، عطسه، مشکل در تنفس و ترشحات بینی و چشم که تحریک شده و متورم به نظر می رسد و همچنین بی حالی نشان دهنده این احتمال است. عفونت تنفسی.

نواحی تغییر رنگ روی پوست ممکن است به دلیل کمبود ویتامین A در رژیم غذایی آنها باشد.

اگر مدفوع را در مخزن نمی بینید و دفع آنها را نمی بینید، ممکن است این مدفوع به دلیل یبوست باشد.

اگر مدفوع لاک پشت شما علائم کرم را نشان می دهد، ممکن است عفونت کرم انگلی داشته باشد که اشتهای او را کاهش می دهد.

اگر لاک پشت ماده باشد و غذا خوردن را متوقف کرده باشد، ممکن است دیستوشیا داشته باشد، یعنی نمی تواند تخم های خود را به درستی بیرون بیاورد. لاک پشت های مبتلا به دیستوشی ممکن است در ابتدا خوب به نظر برسند، جدای از کمبود اشتها، اما به سرعت دچار بی حالی و کاهش وزن می شوند.

رژیم غذایی

لاک پشت شما ممکن است به دلیل رژیم غذایی خود غذا نخورد. وبر به صاحبان لاک پشت ها پیشنهاد می کند سعی کنند رژیم غذایی خود را تغییر دهند. شما می توانید چیزهای متفاوتی را امتحان کنید تا اشتهای آنها را تحریک کنید. اگر به آنها عمدتاً از رژیم غذایی لاک‌پشتی که به صورت تجاری تهیه شده بود تغذیه می‌کردید، بهتر است از غذاهای زنده مانند جیرجیرک، حلزون، کرم آرد و کرم خاکی استفاده کنند. برخی از لاک پشت ها حتی موش های کوچک یا ماهی می خورند. در اینجا تغییرات دیگری وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی آنها ایجاد کنید تا به آنها در غذا خوردن کمک کنید:

نام دختران که با j شروع می شوند

غذاهای تازه مانند قارچ، خیار، گوجه فرنگی، سبزیجات سبز، هویج و سبزیجات برگدار مانند کاهو، آرگولا، اسفناج و کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مقدار کمی میوه تازه مانند توت فرنگی، تمشک، موز، هندوانه، انگور، طالبی، پاپایا یا انبه اضافه کنید.

لاک پشت ها جذب رنگ های روشن می شوند، بنابراین علاوه بر میوه، برخی به گلبرگ های رز و قاصدک ها نیز پاسخ مثبت می دهند.

غذای خشک لاک پشت را در آب میوه، نوشیدنی های ورزشی بدون کافئین یا آب کنسرو ماهی تن خیس کنید.

اگر حشرات زنده گزینه ای نیستند، می توانید حشرات کنسرو شده را امتحان کنید. برخی از لاک پشت ها ممکن است از قطعات کوچک مرغ پخته شده، گوشت گاو، ماهی آب شیرین یا سفیده تخم مرغ آب پز استفاده کنند.

از آب استفاده کنید

برخی از گونه های لاک پشت ها غذای خود را بهتر در زیر آب می خورند. می‌توانید با قرار دادن غذای او در ناحیه آبکی مخزنش آزمایش کنید تا ببینید آیا این باعث ایجاد جرقه در اشتهای او می‌شود یا خیر. راه دیگر برای استفاده از آب برای ترغیب لاک پشت خود به خوردن این است که یک بطری اسپری را پر کنید و به آرامی آن را اسپری کنید. این به این دلیل است که لاک‌پشت‌ها به طور غریزی سعی می‌کنند وقتی باران می‌بارد غذا بخورند، زیرا در طبیعت می‌دانند که در آن زمان است که کرم‌ها راحت‌تر در دسترس هستند.

کمبود کلسیم

یکی دیگر از مشکلات تغذیه ای که می تواند بر اشتهای لاک پشت شما تأثیر بگذارد، کمبود کلسیم است. اگر لاک پشت شما علاوه بر رژیم غذایی معمولی خود مکمل کلسیم دریافت نمی کند، می توانید هر هفته با پاشیدن پودر کلسیم روی غذای او کلسیم اضافی دریافت کنید. استخوان‌های سگ ماهی و بلوک‌های کلسیمی موجود در مخزن آن نیز گزینه‌های خوبی هستند.

زمان روز

لاک‌پشت‌ها در اوایل روز یا بعدازظهر زمانی که بیشتر فعال هستند اشتهای بهتری دارند. اگر در ظهر یا عصر که تنبل‌تر هستند به آنها غذا می‌دهید، سعی کنید زمان روز را تغییر دهید تا ببینید آیا این باعث تحریک اشتهای آنها می‌شود یا خیر. هرچه زودتر بتوانید در شروع روز به آنها غذا بدهید، بهتر است، حتی اگر به این معنی باشد که زنگ صبح را برای شما تنظیم کنید! لاک پشت های بالغ نیز نیازی به خوردن هر روز ندارند، بنابراین اگر به جای یک روز در میان به آنها غذا دهید، ممکن است گرسنه نباشند.

دوره از سال

برخی از لاک پشت ها در پاییز و زمستان سعی می کنند شکم خود را پر کنند. اگر هیچ مشکلی در سلامتی در لاک پشت خود مشاهده نکردید، با دامپزشک خود در مورد احتمال تلاش برای خواب زمستانی صحبت کنید. بروم ممکن است توسط دامپزشک شما توصیه نشود زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات پزشکی اضافی برای لاک پشت شما شود. حتی اگر لاک پشت شما در زمستان به طور کامل از بین نرود، وبر می گوید که طبیعی است که در این فصل از سال کمتر غذا بخورند و تحرک کمتری داشته باشند.

وقت دامپزشکی است

اگر بتوانید علت بی اشتهایی لاک پشت خود را پیدا کنید و تنظیمات ساده ای را در محیط تانک یا رژیم غذایی او انجام دهید، امیدواریم با تغذیه منظم به مسیر خود برگردید. اگر لاک پشت شما به مدت یک هفته غذا نخورده است یا زودتر از یک هفته متوجه علائم بیماری همراه با کاهش اشتها شدید، وقت آن است که لاک پشت خود را نزد دامپزشک خزندگان ببرید. اگرچه ممکن است یک لاک پشت هفته ها بدون غذا بماند، اما اگر علت یک مشکل پزشکی زمینه ای باشد، نمی خواهید درمان را به تعویق بیندازید.

ماشین حساب

کف:

سن:

رشد (بر حسب سانتی متر):

وزن (به کیلوگرم):

سطح فعالیت بدنی:

محاسبه

برای من یک ایمیل ارسال کنید نمایش در سایت

لاک پشت ها انواع مختلفی دارند. در حال حاضر 12 خانواده و تقریباً 257 گونه لاک پشت وجود دارد. این حیوان بی ضرر می تواند تا 100 سال یا بیشتر عمر کند، اما گاهی اوقات مرگ آن خیلی سریع اتفاق می افتد و باید علت آن بررسی شود. صدمات ناشی از حمل و نقل، گرسنگی، شرایط نامناسب نگهداری در منازل و عدم تعادل هوای محیط از مهم ترین عوامل مرگ و میر حیوانات است.

قیمت۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومانطول عمر۸۰ تا ۱۰۰ سالانواعرودخانه‌ای، دریایی، خاکیردهخزندگانوزن (نوع خانگی)۱ تا ۲ کیلوگرم

لاک پشت ها خزندگان تخمی هستند که در دو نوع گیاهخوار و گوشتخوار وجود دارند. غلاف لاک پشت یک پوسته سخت است که از استخوان یا غضروف ساخته شده و در صورت احساس خطر به داخل لاک پشت می رود.

این جانوران موجودات خونسردی هستند که دمای آنها بسته به محیطشان تغییر می کند. برای مثال لاک پشت های پشت چرمی به دلیل ساختار بدنی که دارند دمای بالاتری نسبت به آب دارند.

اگرچه بسیاری از لاک پشت ها در آب زندگی می کنند، اما فاقد آب هستند. این حیوانات ریه دارند و هوا تنفس می کنند. با این حال، آنها در آب تخم نمی گذارند.

انواع لاک پشت

به طور کلی لاک پشت ها بسته به محل زندگی خود به 3 دسته تقسیم می شوند:

لاک پشت های رودخانه ای

لاک پشت های دریایی که پنجه ندارند و با پاهایشان که شبیه بال هستند در دریا شنا می کنند.

لاک پشت هایی که در خشکی زندگی می کنند

در فارسی به آنها لاک پشت، سنگ پوش، پوش خشک، کاسه پوش کشف، کشتوک، کشو و باخه نیز گفته می شود.

مراقبت و تغذیه لاک پشت

لاک پشت برای داشتن خوابی آرام و مداوم باید در مکانی بخوابد که دمای آن بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد باشد. برای اینکه این حیوان عمر طولانی تری داشته باشد، اول از همه باید غذاهای متنوع و سرشار از ویتامین داشته باشد. کاهو غذای اصلی و سایر سبزیجات مخلفات آن هستند.

کمبود ویتامین ها و کلسیم، غذاهای بسیار سرد و سمومی که برای مبارزه با حشرات و آفات گیاهی استفاده می شود، مشکلاتی را ایجاد می کند که گاهی منجر به مرگ حیوان می شود. باد شدید، رطوبت و دمای پایین محیط به سرعت باعث ابتلای آنها به بیماری های ریوی می شود.

مکانی با مساحت 4 متر مربع می تواند محل مناسبی برای زندگی یک لاک پشت باشد. اما بیشتر مکان هایی که برای نگهداری آنها انتخاب شده اند باریک و کوچک هستند.

فواید پرورش لاک پشت

حیوانات خانگی به طور کلی نیاز به مراقبت ویژه دارند، اما لاک پشت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با رعایت قوانین نگهداری از این حیوانات به راحتی می توانید سال ها از آنها مراقبت کنید.

لاک پشت ها از ظرف سر و صدا نمی کنند و شما را آزار نمی دهند.

یکی دیگر از مزایای لاک پشت ها هزینه نگهداری آنهاست. اگر نمی خواهید از فروشگاه حیوانات خانگی غذا بخرید، می توانید به راحتی با غذا و گیاهانی که خودتان تهیه می کنید به لاک پشت خود غذا بدهید.

یکی دیگر از مزایای نگهداری از لاک پشت ها این است که به راحتی با کودکان اداره می شوند. اگر به نکات بهداشتی احترام بگذارید، هیچ خطری برای فرزندان شما وجود ندارد. (اگر نمی خواهید گرفتار بیماری لاک پشت شوید، این مقاله را بخوانید)

شناسایی لاک پشت های نر و ماده

بیشتر گونه ها دوجنسه هستند، اما در جوانی نمی توان نر را از ماده تشخیص داد. نرها دم بلندی دارند و قسمت شکمی ناخن مقعر است.
دست ها و پنجه ها در برخی از گونه های آبزی بلند است.

لاک پشت ماده بزرگتر از لاک پشت نر است (او پوسته بزرگتری دارد). در لاک‌پشت‌های تراپن آمریکایی، رنگ عنبیه در نرها قرمز و در ماده‌ها زرد مایل به قهوه‌ای است.

در مردان آلت تناسلی به شکل برآمدگی در کف کلوکا قرار دارد و بیضه ها به کلیه ها متصل می شوند. ماده ها دارای یک جفت تخمدان هستند که در قسمت پشتی حفره شکمی آویزان شده و حاوی تعداد زیادی فولیکول هستند.

برای اینکه این حیوان وارد خواب زمستانی شود باید دستگاه گوارشش خالی از غذا باشد به همین دلیل در طبیعت هشت روز قبل از خواب زمستانی غذا نمی خورد.

تخم گذاری لاک پشت

فرض بر این است که ماده ها بین 30 تا 50 سالگی شروع به تخم گذاری می کنند، اما این به طور دقیق مشخص نشده است. معمولاً بین دو دوره تخم ریزی بین 2 تا 4 سال فاصله وجود دارد، اما ماده ها تا 100 سالگی می توانند تولید مثل کنند.

میانگین وزن لاک پشت لانه ساز بیش از 136 کیلوگرم و طول متوسط ​​آن یک متر یا بیشتر است. آنها در هر دوره تخم گذاری حدود 110 تخم می گذارند و حدود 55 روز بعد تخم ها به نوزاد تبدیل می شوند.

لاک پشت ماده پس از جفت گیری با دو پای عقبی خود که ناخن های محکمی دارد زمین را حفر می کند و تخم های خود را در عمق 12 سانتی متری می گذارد که به گونه ای صاف می شوند که امکان یافتن جای خود برای کسی وجود ندارد.

معمولاً نوزادان 4-8 هفته بعد از تخم بیرون می آیند، آنها را باید در ظرفی گذاشت و یک فنجان آب در کنار آنها قرار داد. هر روز آنها باید مدت زمان مشخصی در معرض نور خورشید قرار گیرند تا قوی شوند.

تغذیه لاک پشت

بسته به نوع لاک پشت، رژیم غذایی آنها متفاوت است. اما به طور کلی از گیاهان آبزی، کرم ها، حلزون ها و حشرات تغذیه می کنند. برخی از لاک پشت هایی که در حوضچه زندگی می کنند شکارچی ماهی هستند و از آنها تغذیه می کنند. لاک پشت هایی که کوچک هستند و به پروتئین بیشتری نیاز دارند اغلب تمایل بیشتری به غذاهای گوشتی دارند.

غذای لاک پشت های دریایی معمولاً از چتر دریایی و اسفنج های دریایی تشکیل شده است.علاوه بر این، لاک پشت هایی با دهان قوی تر غذاهای سفت تری مانند صدف می خورند. از سوی دیگر، برخی از لاک پشت ها مانند لاک پشت های سبز که در دریا زندگی می کنند از گیاهان و جلبک ها تغذیه می کنند.

غذای لاک پشت های خانگی

لاک پشت های اهلی عموماً گیاهخوار هستند. این لاک پشت ها عموماً نیمه آبزی هستند. انواع غذای لاک پشت در فروشگاه های حیوانات خانگی موجود است و می توانید آنها را تهیه کنید.

باقیمانده غذای خود را به لاک پشت ندهید زیرا ممکن است او را بیمار کند.

با توجه به اینکه در روزهای اول پس از آوردن لاک پشت به خانه امکان غذا نخوردن آن وجود دارد، می توانید کمی شوید بگذارید تا کم کم اشتهای آن افزایش یابد. خوب است بدانید که لاک پشت های کوچک به غذای بیشتری نیاز دارند و با افزایش سن باید در رژیم غذایی آنها سبزیجات و میوه های بیشتری وجود داشته باشد.

یکی از غذاهایی که می توانید به لاک پشت بزرگ بدهید هویج است. هویج ورقه شده را به لاک پشت خود بدهید تا بتواند به راحتی آن را بخورد. همچنین سعی کنید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش داده و مقدار آنها را کاهش دهید.

بهترین غذاها برای لاک پشت های خانگی

غذای لاک پشت می تواند شامل گیاهان، میوه ها و سبزیجاتی مانند کاهو، کدو تنبل، فلفل سبز، کلم، گوجه فرنگی، اسفناج، هندوانه، سیب، موز و غیره باشد. و حشرات و حیوانات مانند کرم خاکی، جیرجیرک، گوپی و غیره.

غذای لاک پشت چیست؟

به طور کلی، لاک پشت های خانگی همه چیزخوار هستند، یعنی هم گوشت و هم گیاهان می خورند. یک رژیم غذایی معمولی برای لاک پشت های حیوان خانگی بالغ باید شامل محصولات حیوانی، سبزیجات و میوه ها باشد. لاک پشت های جوان 6 تا 10 ساله معمولاً به مقدار بیشتری از غذای حیوانی نیاز دارند.

دلیل غذا نخوردن لاک پشت چیست؟

فهرست طولانی از دلایلی وجود دارد که چرا لاک پشت بچه شما غذا نمی خورد. شایع ترین علل تغییرات محیطی، استرس، دما، بیماری، نور و رژیم غذایی است.

آیا لاک پشت سمی است؟

هیچ لاک پشت سمی شناخته شده ای وجود ندارد. اما مواردی از مرگ و میر ناشی از مصرف گوشت لاک پشت پوزه عقابی توسط انسان وجود داشته است!

فرق لاک پشت دریایی و خشکی چیست؟

لاک پشت های دریایی در دریا زندگی می کنند و فقط برای تخم گذاری به ساحل می آیند، در حالی که لاک پشت های خشکی همیشه در خشکی زندگی می کنند و به ندرت به داخل آب می روند. لاک پشت ها باله هایی برای شنا دارند در حالی که لاک پشت ها پا دارند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا