چرا قناری من اواز نمی خواند

قناری هایی که آواز نمی خوانند برای صاحبانشان بسیار غمگین هستند. همه عاشق شنیدن صدای جیر جیر این پرندگان باشکوه هستند. بنابراین اگر قناری آواز نخواند دنبال علت می گردند.

نخواندن قناری باید پیگیری شود تا علت آن مشخص شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود قناری آواز نخواند.

آواز قناری

آواز قناری حکایت از سرزندگی و سلامتی آن دارد. قناری ها عاشق آواز خواندن هستند و آواز خواندن یکی از مهارت های آنهاست. برای ادامه آواز قناری باید شرایط ایده آلی برای آن فراهم شود. شرایط ایده آل به معنای تهیه غذا و آب کافی و کافی، قفس تمیز، شرایط محیطی بدون استرس و غیره است.

دلایل آواز خواندن قناری ها چیست؟

اگر متوجه شدید که قناری آواز و همیشه آواز شما به طور ناگهانی آواز خواندن را متوقف کرده است، باید دلیل آن را بیابید. در ادامه مهمترین دلایل این مشکل را بررسی خواهیم کرد. اگر پس از بررسی دلایل زیر هنوز علت مشکل را متوجه نشدید، می توانید با دامپزشک آنلاین پرنده صحبت کنید.

درد و ناراحتی

قناری ها به دلایل مختلفی ممکن است افسرده و ناراحت شوند. تغییر محیط، خستگی، نرسیدن نور به قفس، یکنواختی غذا و… برخی از علل ناراحتی قناری هستند. البته گاهی دلیل آواز نخواندن قناری سن کم آن است و در چنین شرایطی باید به فکر آموزش آواز خواندن با روش های مناسب بود.

قناری ماده که آواز نمی خواند

اگر قناری دارید که جنسیتش را نمی دانید و آواز نمی خواند، احتمالا ماده است. قناری های ماده معمولاً آواز نمی خوانند یا خیلی آرام آواز نمی خوانند. یافتن جنسیت قناری کار سختی است و کار شما نیست. برای این منظور می توانید از دامپزشک آنلاین برای تعیین جنسیت قناری خود کمک بگیرید.

رژیم قناری

قناری باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. دانه ها به تنهایی برای غذای قناری کافی نیستند. تخم مرغ باید در رژیم غذایی قناری وجود داشته باشد. سبزیجات و میوه هایی مانند سیب و برگ تربچه برای قناری ها مفید هستند. هویج و سیب زمینی به دلیل داشتن ویتامین A برای قناری مفید است البته همه این موارد باید در حد متوسط ​​باشد و زیاده روی نشود. برنامه غذایی مناسب به قناری آوازخوان کمک خواهد کرد. قناری که غذای یکنواخت و فاقد ویتامین های لازم است، نمی خواهد آواز بخواند.

پرها را بچینید (دلیل آواز خواندن قناری)

یکی دیگر از دلایلی که قناری ها آواز نمی خوانند، کندن پرهایشان است. همه قناری ها دوره ای را می گذرانند که در آن پرهای خود را می چینند. کندن پر انرژی زیادی از قناری ها می گیرد و آنها را به آواز خواندن بی میل می کند. این کاملا طبیعی است و نیازی به بررسی ندارد.

قناری بی حال

اگر قناری آواز نمی خواند و علائم دیگری مانند بی اشتهایی و خواب زیاد دارد، احتمالاً بیمار است. در این صورت باید قناری خود را به مرکز درمانی حیوانات خانگی ببرید و به متخصص پرندگان نشان دهید.

برای آواز خواندن قناری چه چیزی لازم است؟

بعد از اینکه فهمیدید چرا قناری شما آواز نمی خواند، باید این مشکلات را برطرف کنید و با دنبال کردن مراحل زیر به آواز خواندن قناری خود کمک کنید.

محیطی مناسب برای قناری

محل قفس و ویژگی های قفس برای قناری خوانی بسیار مهم است. یک قفس بزرگ و تمیز تاثیر زیادی در روحیه قناری دارد. بررسی کنید که دمای محیط مناسب باشد. همیشه قفس را تمیز کنید. قفس را در مکانی قرار دهید که نور کافی داشته باشد. منظور از نور نور طبیعی است نه نور لامپ یا نورهای دیگر.

از سر و صدا اجتناب کنید

قناری ها صدا و سر و صدا را دوست ندارند. محیط قناری باید ساکت و به دور از سر و صدا و سر و صدا مانند صدای ماشین لباسشویی و صدای ماشین و غیره باشد. قناری ها باید 12 ساعت خواب مفید داشته باشند. بنابراین لازم است 12 ساعت سکوت نسبی ایجاد شود تا آنها بتوانند بخوابند.

صدای قناری های دیگر را پخش کنید

اگر تمام دلایل نخواندن قناری را بررسی کرده اید و مشکلات مربوط به آن را حل کرده اید، او را تشویق کنید تا به قناری در آواز خواندن کمک کند. یکی از کارهایی که می توانید در این راستا انجام دهید پخش صدای قناری است. قناری ها دوست دارند صدای پرندگان دیگر را بشنوند.

سامانه دامپزشکی یک مرکز دامپزشکی آنلاین در خدمت شما عزیزان می باشد که امکان مشاوره تلفنی را در هر ساعت از شبانه روز به شما ارائه می دهد تا بتوانید با کارشناسان مجرب طیور کشور مشورت کرده و خدمات درمانی در منزل را دریافت نمایید. . بدون هزینه سفر علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه شما، سلامت حیوانات شما نیز کمتر در خطر است.

گاهی اوقات یک قناری نر سالم از خواندن دست می کشد و دیگر نمی خواهد آواز بخواند. اگر در ماه های پایانی تابستان این اتفاق می افتد به این دلیل است که قناری در حال پوست اندازی (کوچ سالانه) است و تمام انرژی خود را صرف رفع این عیب می کند که در قناری ها و این دسته از پرندگان کاملا طبیعی است. اگر در فصل دیگری این اتفاق برای قناری بیفتد، ممکن است نشانه عارضه ای در بدن پرنده یا تداخل بیولوژیکی در زندگی پرنده باشد که عمدتاً مربوط به رژیم غذایی نامناسب و شرایط نگهداری کاملاً نامناسب است. همچنین می تواند به صورت متناوب رخ دهد. از آنجایی که پر و تولکی تمام ذخایر معدنی بدن پرنده را مصرف می کند، بهترین اقدام در این شرایط ایجاد یک برنامه غذایی متعادل و مغذی غنی از مواد معدنی و مواد معدنی است تا از فقیر نشدن مواد معدنی بدن پرنده جلوگیری شود. یک رژیم غذایی ایده آل باعث تسریع پوست اندازی قناری ها می شود. آب آشامیدنی تازه و تعویض روزانه آن از نکات مهم در این شرایط است. از آنجایی که سیستم ایمنی قناری در این مواقع به شدت تضعیف می شود، خطر ابتلا به بیماری بسیار زیاد است، بنابراین لازم است به طور مداوم از مکمل های ویتامین (A.E.D3) در جیره غذایی پرنده استفاده شود تا سیستم ایمنی بدن پرنده در حد ایده آل حفظ شود. به یاد داشته باشید که ویتامین های ذکر شده در بالا را در دوز مشخص با توجه به وزن پرنده استفاده کنید و از مصرف دوزهای بالا و مقادیر بیش از حد خودداری کنید. استحمام روزانه پرنده یکی از موارد ضروری در این مرحله است. حمام منافذ پوست پر پرنده را تمیز نگه می دارد و پرها به راحتی رشد می کنند که برای بررسی تمام موارد بیماری پرندگان ضروری است. در چنین مواقعی اولین گزینه مدفوع پرندگان است که باید به دقت بررسی شود. تغییر در مدفوع می تواند نشان دهنده نوع عارضه باشد. بدن پرنده را با دقت بررسی کنید. در صورت عدم مشاهده ایراد در تمامی بازرسی ها، پس از عبور از پرریزان و تولکی، قناری آهنگ خود را از سر می گیرد. دلسوز، کوشا و سخاوتمند باشید. تیم تحقیقاتی سایت 6019 از طرف خود و تمامی دوستداران محیط زیست از احساس مسئولیت شما سپاسگزارم (موفق و پیروز باشید) نام تیم تحقیقاتی سایت 6019 نشان دهنده عدم رعایت حقوق دیگران است. . در صورت مشاهده نشریه بدون نام منبع، پیگیری لازم انجام خواهد شد. با تشکر از توجه ویژه شما

چرا قناری آواز نمی خواند؟ قناری ها پرندگان آوازخوان زیبایی هستند که دلیل اصلی نگهداری آنها در خانه ها آواز زیبای آنهاست. گاهی انتظار دارید قناریتان آواز بخواند اما فقط سکوتش را می بینید که در این صورت نگران می شوید. با ما در فراپات همراه باشید تا به بررسی این مشکل بپردازیم که چرا قناری نمی خواند!؟

علل آواز خواندن قناری ها را بررسی کنید

چرا قناری آواز نمی خواند؟ سکوت قناری و آواز نخواندن پرنده می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم!

ماده بودن: قناری های ماده مانند قناری های نر آواز نمی خوانند. قناری های ماده آواز نمی خوانند و صدای دلنشینی ندارند. پس انتظار نداشته باشید که قناری های ماده مانند قناری های نر زیبا بخوانند.

جفت گیری: اگر قناری در کنار جفت خود باشد معمولا کمتر آواز می خواند. برای اینکه قناری بیشتر وقت خود را به آواز خواندن اختصاص دهد، باید تنها باشد. چون قناری نر برای جذب ماده می خواند پس اگر جفتش در کنار او باشد نیازی به آواز نیست.

افسردگی: قناری به دلایل مختلفی می تواند از افسردگی و ناراحتی رنج ببرد. دلایلی مانند: راحت نبودن و ناراضی بودن از قفس; نارضایتی از غذای خود؛ نداشتن نور کافی در قفس به معنای قرارگیری ضعیف قفس قناری است. این نکات می تواند باعث ناراحتی قناری شما شود و از آواز خواندن آن جلوگیری کند. در این صورت باید مشکل قناری خود را پیدا کرده و با آن مقابله کنید.

سن کم پرنده: مراقب باشید اگر قناری شما مرغ است و او جوان است، ممکن است هنوز آواز خواندن را یاد نگرفته باشد، در این صورت باید آن را به قناری آموزش دهید.

تعویض جای قناری: قناری ها زود به جای خود عادت نمی کنند پس مرتب جای خود را عوض نکنید و اگر مجبورید صبور باشید تا قناری به جای خود عادت کند، زیرا تا زمانی که قناری به جای خود عادت کند. جای جدید، ممکن است آواز نخواند.

دوره چیدن: این دوره طبیعی در پرندگان اتفاق می افتد. در آن زمان قناری از آواز خواندن منصرف می شود زیرا این دوره زمان سختی برای قناری خواهد بود.

بیماری: اگر قناری شما نمی تواند آواز بخواند و علائمی مانند: بی حالی دارد. زیاد بخواب؛ بی اشتهایی و چنین شرایطی نشانه این است که قناری شما بیمار است و باید آن را درمان کنید.

عدم تغذیه کافی: تغذیه قناری ها بسیار مهم است. رژیم غذایی قناری شما باید سرشار از ویتامین باشد. اگر قناری تغذیه کافی نداشته باشد، نمی خواهد آواز بخواند.

پرنده را بترسان: گاهی اوقات سکوت و آواز نخواندن قناری ممکن است به این دلیل باشد که او از حیوانات درنده می ترسد، مثلاً پرنده قفس خود را به جایی برده و حیوانی مانند گربه او را ترسانده است. او ساکت

اگه قناری نخونه چی؟

محل قفس: محل قفس قناری در آواز خواندن آن بسیار موثر است. قفس قناری را در مکان های پر سر و صدا قرار ندهید زیرا قناری باید بتواند به اندازه کافی استراحت کند.

اندازه قفس: اندازه قفس قناری باید متناسب با زندگی و حرکات آن باشد. اگر قفس قناری تنگ باشد باعث ناراحتی پرنده می شود پس حتما قفس مناسبی برای قناری خود تهیه کنید. طرف ضروری یک پرنده در آنجا قرار می گیرد.

آواز خواندن: اگر تمام مسائل و دلایل سکوت قناری را حل کرده اید و قناری شما هنوز آواز نمی خواند، باید کاری کنید که آن را خوشحال کنید. برای این کار آهنگی را پخش کنید که شامل آهنگ قناری در نزدیکی قفسش است. این کار باعث تحریک قناری می شود و به او یادآوری می کند که آهنگ بخواند.

بازی: با قناری خود بازی کنید و او را خوشحال کنید، پیوند عاطفی بین خود و قناری را تقویت کنید تا به او احساس امنیت دهید، تاب را در قفس پرنده نصب کنید تا او روی آن بنشیند.

خواب راحت: برای استراحت قناری، شب قفس را با کتانی مناسب بپوشانید. دقت کنید که این پارچه نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد و همچنین کاملا تمیز و بدون آلودگی باشد.

تمیزی: نظافت برای قناری بسیار مهم است پس حتما ظرف مناسبی از آب برای استحمام قناری قرار دهید تا قناری بتواند در آن شستشو دهد. اطمینان حاصل کنید که پس از پایان حمام کردن پرنده، باید ظرف آب را بردارید. همچنین هفته ای دو بار قناری را با جریان آب تمیز کنید تا طراوت پرنده از بین نرود.

معاینه سالیانه: حتما قناری خود را برای معاینه سالانه نزد دامپزشک ببرید. اگر با نکات ذکر شده در بالا نتوانستید پرنده را وادار به آواز خواندن کنید، حتما با دامپزشک مشورت کنید.

سوالات متداول

قناری از چه زمانی شروع به خواندن می کند!؟

قناری خوانی معمولا از شش ماهگی شروع می شود.

بعد از خرید قناری و تغییر مکان چند روز طول می کشد تا دوباره آواز شروع شود؟

بعد از اینکه قناری را به خانه آوردید، ممکن است حدود 5-6 روز ساکت بماند و نخواند، این طبیعی است و جای نگرانی نیست.

قناری چقدر عمر می کند؟

اگر از قناری خود به خوبی مراقبت کنید، حدود 14 سال زنده می ماند.

چه بازی برای قناری می تواند خوشحال کننده باشد!؟

قناری ها به توپ علاقه زیادی دارند، بهتر است توپ مناسب قناری را در قفس آن قرار دهید.

رژیم غذایی قناری باید چگونه باشد؟

رژیم غذایی قناری باید شامل مقدار مناسب میوه باشد. داشتن دانه ها و سبزیجات برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدنش. کفایت و کفایت رژیم غذایی قناری کمک زیادی به آواز خواندن آن می کند.

آیا قناری به مکمل های غذایی نیاز دارد؟

برای تصمیم گیری در مورد مکمل، بهتر است با دامپزشک قناری خود مشورت کنید.

آخرین کلمه

قناری ها به دلیل زیبایی و آواز خوب در قفس نگهداری می شوند. اگر از این پرنده زیبا در خانه نگهداری می کنید، به یاد داشته باشید که پرنده حساس و ضعیفی است و نیاز به ایمنی و مراقبت شما دارد، پس با دانستن نکات نگهداری، سعی کند زندگی سالمی را در کنار شما داشته باشد. در پت شاپ فراپت با این سوال که چرا قناری آواز نمی خواند همراه شما هستیم؟ و ما هر آنچه شما و پرنده زیبا و جذاب شما نیاز دارید را فراهم خواهیم کرد. در فیسبوک با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا