چرا قضاوت دیگران برای ما مهم است

طبیعی است که نگران این باشیم که دیگران در مورد ما چه فکری می کنند. این یک واکنش طبیعی انسان است، شبیه به ترشح بزاق با دیدن یک غذای وسوسه انگیز. همه ما می خواهیم مورد قبول همسالان و عزیزانمان قرار بگیریم نه طرد شده، پس مسلماً قضاوت دیگران برای ما مهم است.

با این حال، تفاوت زیادی بین مراقبت و نگرانی دائم در مورد قضاوت شدن وجود دارد. وقتی نگران قضاوت دیگران برای اعمال و تصمیماتمان هستیم، افکار خود ویرانگر بیشتر و بیشتر شروع به ظهور می کنند.

تقصیر تو نیست که اینقدر اهمیت میدی

اضطراب در مورد پذیرفته نشدن فقط روانی نیست (اگرچه تحقیقات نشان می دهد که طرد شدن همان مسیرهای عصبی را تحریک می کند که در هنگام درد فیزیکی فعال می شوند)، بلکه بیولوژیکی است. این در DNA شماست.

ترس از طرد شدن به اجداد شکارچی-گردآورنده ما برمی گردد. اگر آنها از قبیله خود کنار گذاشته می شدند، ممکن بود غذا، گرما یا محافظتی که برای زنده ماندن نیاز داشتند را نداشته باشند. حتی اگر هیچ پیامد فاجعه بار مشابهی در دنیای مدرن وجود نداشته باشد، این اضطراب می تواند بسیار آزاردهنده و طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر در حال حاضر از منطقه راحتی خود خارج شده اید یا احساس می کنید کار اشتباهی انجام داده اید. چیزی که جایگاه شما را در جهان به خطر می اندازد ( به عنوان مثال از دست دادن شغل، خجالت در ملاء عام و غیره)

اما شرم چه ربطی به این قضیه دارد؟

شرم زمانی اتفاق می افتد که هنجارهای مورد انتظار یا قوانین اخلاقی درک شده را نقض کنید. این باعث می شود فکر کنید ارزش کمتری دارید زیرا مرتکب اشتباهی شده اید یا کاری را انجام داده اید که پشیمان شده اید. و هنگامی که مزمن باشد، می تواند باعث شود که شما اساساً احساس نقص یا “ناکافی” داشته باشید. همه اینها باعث می شود به دنبال تایید خارجی باشید. مشکل این است که هیچ مقدار اعتبار خارجی نمی تواند خلاء ایجاد شده توسط شرم را پر کند.

5 راه برای تسلط بر هنر عدم اهمیت دادن به قضاوت دیگران

صرف وقت به تنهایی

برای اینکه بدانید چه چیزی واقعا برای شما مهم است، باید صدای دیگران را از ذهن خود دور کنید. زمانی را به ارزش ها، اهداف و آنچه شما را خوشحال می کند فکر کنید و آن را یادداشت کنید. تمرین مدیتیشن را شروع کنید. مهم نیست چگونه آن را انجام می دهید، آن را انجام دهید.

“بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟” »

با دانستن اینکه نمی توانید همه را راضی کنید و اکثر مردم به هر حال نگران آنها هستند، دفعه بعد که می خواهید کاری را انجام دهید یا چیزی را که واقعاً می خواهید بگویید، از خود بپرسید که چه چیزی می تواند بدتر باشد؟ این احتمال وجود دارد که کسی شما را نام ببرد یا چیزهای بدی در مورد شما فکر کند، و اگر چنین کرد، فقط بدانید که این بازتابی از اوست، نه شما. با این حال، شما نمی توانید قضاوت دیگران را کنترل کنید.

کمال گرایی را کنار بگذارید

به یاد داشته باشید که همه اشتباه می کنند. این بخشی از انسان بودن است و می تواند یک کاتالیزور عالی برای رشد باشد.

مهربانی درونی خود را توسعه دهید؟

به خودتان اجازه دهید تا آنچه را که احساس می کنید بدون قضاوت احساس کنید. سعی کنید احساسات خود را بیان کنید، نسبت به خود دلسوزی داشته باشید و مهربان تر از سرزنش خود باشید.

توجه داشته باشید که افراد دیگر نیز چمدان دارند

حتی اگر متقاعد شده اید که دیگران درباره شما بد فکر می کنند، احتمالاً به دلیل مسائل شخصی در زندگی آنها است. اغلب افراد ناامنی های خود را به دوستان، اعضای خانواده یا همکاران نشان می دهند و در مشکلات خود گرفتار می شوند. نسبت به دیگران همدلی نشان دهید.

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)

کمی صبر کنم…

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که می ترسند دیگران شما را قضاوت کنند؟ آیا دائماً نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند؟ آیا این ترس و اضطراب بر زندگی شما تأثیر منفی گذاشته است؟

اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است، مقاله امروز برای شما نوشته شده است. ما قصد داریم حقایقی را با شما در میان بگذاریم که ترس از قضاوت شدن را از بین می برد. هر چه بیشتر بتوانید با این افکار مخرب کنار بیایید، کمتر ذهنتان را مشغول چنین مسائل بی ارزشی می کنید و بیشتر از زندگی لذت خواهید برد.

اماده ای ؟ خوب، بیایید شروع کنیم!

در این بسته‌های فوق‌العاده، رازهای میلیونر شدن را به گونه‌ای که در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده‌اید یا نشنیده‌اید، یاد می‌گیرید! اگر این ترفندها شما را ثروتمند نمی کند، واقعاً در زندگی ضروری هستند. از آن استفاده کنید و درآمد کسب کنید!

در این بسته فوق العاده، قوانین رشد و موفقیت را به گونه ای یاد می گیرید که در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده اید یا نشنیده اید! به راحتی راه خود را برای موفقیت در زندگی، در محل کار و هر کجا پیدا کنید!

1- چیزی کم ندارید

احتمالا این عبارت را بارها شنیده اید. اما آیا به معنای آن فکر کرده اید؟ تو که دیروز بودی، امروز هستی و فردا خواهی بود، چیزی کم نداری و باید خودت را آنطور که هستی دوست بداری.

شما غایب، ناقص یا شکسته نیستید. شما به اندازه کافی خوب هستید. البته شما هم مثل بقیه عیب هایی دارید، اما این مشکل نباید باعث شود که خودتان را از دیگران پست بدانید.

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید به خود بگویید: من خیلی خوب هستم. هر زمان که از قضاوت دیگران ترسیدید این عبارت را با خود تکرار کنید.

2- بیش از حد به خود سخت می گیرید

همه ما عیب هایی داریم و به خاطر آن عیب ها ناراحت هستیم. این احساس برای همه یکسان است. اما این یک مقدار نسبت به شما سخت تر است، زیرا قبل از اینکه دیگران شما را قضاوت کنند، خود را خیلی سخت قضاوت می کنید.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

اگر این مشکل را به طور کامل درک و درک کنید، احساس آزادی بیشتری خواهید کرد. در واقع چیزی که از قبل به خود نگفته اید برای دیگران اتفاق نخواهد افتاد. ابتدا باید از شر قضاوت های خود خلاص شوید و سپس به فکر رهایی از ترس از قضاوت دیگران باشید.

3- قضاوت افرادی که نمیشناسید مهم نیست

آیا از قضاوت غریبه ها می ترسید؟ یک لحظه بایستید و از خود بپرسید چرا؟ شما قرار نیست با این افراد تعامل داشته باشید، پس قضاوت آنها چقدر مهم است؟ واقعاً فکر و قضاوت کسانی که در پیاده روها یا مترو می بینید یا کسانی که لحظه ای از کنار شما می گذرند به شما چه ربطی دارد؟

شما چند لحظه با این افراد برخورد می کنید و بعد پوف می کنید! ناپدید می شوند! حتی اگر آنها افکار عجیب و غریب یا ناخوشایند در مورد شما داشته باشند، تأثیر آنها بر زندگی شما صفر است. پس نگران چیزی نباشید که مهم نیست.

17 ترفند برای پاکسازی ذهن از افکار منفی

4- قضاوت افرادی که به تازگی ملاقات کرده اید موقتی است

همه ما هنگام ملاقات با افراد جدید در ذهن خود قضاوت می کنیم. خیلی شرم آور به نظر می رسد، اما این همه طبیعت ماست! ظاهر یک فرد، صدای او هنگام صحبت و معرفی خود، یا نحوه دست دادن، اولین برداشت ما از او را تشکیل می دهد.

اما برداشت های اولیه زیاد دوام نمی آورند و موقتی هستند. مهم ترین مسئله درک و قضاوت ما پس از شناخت واقعی یک شخص است. در مورد شما هم همینطور. وقتی دیگران خود واقعی شما را بشناسند، حتی اگر قضاوت اولیه آنها نسبت به شما خوب نبود، این احساسات منفی به تدریج محو می شوند.

به هر حال، بیشتر مردم ترجیح می دهند مورد علاقه دیگران باشند تا اینکه مورد نفرت همه قرار گیرند. پس فکر نکنید همه کسانی که برای اولین بار شما را می بینند شروع به قضاوت های منفی در ذهن خود می کنند، بلکه دیگران به دنبال یافتن چیزهای مثبت و خوشایند در شما هستند.

5- قضاوت ها همیشه بر نحوه تعامل مردم با شما تأثیر نمی گذارد

حتی اگر کسی در مورد شما قضاوت کند، همیشه تفاوتی در رابطه او با شما ایجاد نمی کند. شاید در مورد افراد مختلف هزار و یک نظر و قضاوت داشته باشیم اما همیشه با آنها رابطه خوبی داریم.

حتی در بسیاری از مواقع، علی رغم قضاوت هایمان، می توانیم واقعاً دیگران را دوست داشته باشیم. بنابراین اگر از قضاوت دیگران می ترسید، به یاد داشته باشید که این قضاوت ها همیشه روابط شما با دیگران را خراب نمی کند. این دو مشکل کاملاً متفاوت هستند.

6- قضاوت دیگران می تواند مثبت باشد

آیا تا به حال فکر کرده اید که قضاوت دیگران در مورد شما همیشه منفی نیست و می تواند مثبت باشد؟ بله این درست است. قضاوت دیگران در مورد شما می تواند مثبت باشد. در حالی که همیشه فکر می کنیم وقتی کسی ما را قضاوت می کند، فقط به نکات منفی فکر می کند.

در واقع، بسیاری از قضاوت های دیگران در مورد ما مثبت است و ما از آن آگاه نیستیم. اجازه ندهید ترس از قضاوت های منفی دیگران این ایده را که شما ویژگی های مثبتی دارید را از بین ببرد و این نشان می دهد.

50 نکته ساده که زندگی شما را تغییر می دهد (تغییر مثبت)

7- مردم هنوز دیگران را قضاوت می کنند

مهم نیست که چگونه هستید، بسیاری از مردم راهی برای قضاوت شما پیدا خواهند کرد. پس چرا وقت خود را صرف نگرانی درباره قضاوت دیگران کنید؟ حتی اگر چیز منفی یا بدی نداشته باشید، همیشه افرادی هستند که از شما انتقاد خواهند کرد.

شما نمی توانید همه را راضی کنید و نباید! دیگران را به حال خود رها کنید و اجازه دهید در مورد شما قضاوت کنند.

8- قضاوت یک فرد بازتابی از ناامنی های خود اوست

وقتی کسی شما را قضاوت می کند، مهم است که بدانید این قضاوت از کجا می آید. در بسیاری از موارد، قضاوت و برداشت دیگران در واقع بازتابی از ناامنی آنهاست که در لایه های افکارشان وجود دارد.

قضاوت دیگران در مورد شما نقطه درد آنهاست و آنها به دنبال آن نقاط درد در دیگران هستند تا کمتر احساس ناراحتی و رنج کنند. بسیاری از اوقات، اگر خود واقعی خود را نشان دهید، دیگران به شما حسادت می کنند. آنها نمی توانند خود را نشان دهند زیرا خودشان از قضاوت دیگران می ترسند!

9- بیشتر مردم آنقدر سرشان شلوغ است که وقت قضاوت شما را ندارند.

زندگی سخت است و اکثر مردم با چالش هایی روبرو هستند که مدیریت آنها دشوار است. حتی اگر آنها شما را قضاوت می کنند، افکار و نگرانی های خودشان فراتر از چیزی است که دائماً می خواهند در مورد شما فکر کنند.

فقط از خود بپرسید آخرین باری که تمام وقت خود را صرف فکر کردن به افکار ناخوشایند و قضاوت در مورد دیگران کردید چه زمانی بوده است؟ در واقع، قضاوت های کوچک ما در مورد افراد مختلف در مقایسه با نگرانی های بزرگی که داریم، بسیار بزرگ به نظر می رسد. این در مورد قضاوت دیگران در مورد شما نیز صدق می کند.

چنین قضاوت‌هایی برای لحظه‌ای به ذهن خطور می‌کنند، سپس در میان انبوهی از افکار بزرگ‌تر و مهم‌تر شناور می‌شوند، سپس ناپدید می‌شوند. پس چرا باید به آنها اهمیت دهید؟ اگر بخواهیم خیلی منطقی به موضوع نگاه کنیم، در واقع این شما هستید که به این قضاوت ها می چسبید و نه دیگران.

10- وقتی عیوب خود را بپذیرید، هیچکس نمی تواند از آنها علیه شما استفاده کند

این عبارت که توسط تیریون لنیستر در سریال بازی تاج و تخت بیان شده است حاوی معانی بسیار مهم و قابل توجهی است. بله، ما موجوداتی ناقص هستیم، هیچ کس کامل نیست، و هرکسی که خود را کامل نشان دهد، در لایه‌های زیرین شخصیتش شکاف‌های زیادی دارد.

اما وقتی عیوب خود را بپذیرید و از وجود آنها آگاه باشید، دیگر هیچکس نمی تواند از آنها برای حمله به شما استفاده کند، زیرا پذیرفته اید که این عیوب بخشی از شخصیت شماست و حداقل اکنون که در مسیر تکامل و رشد قرار گرفته اید. بله، این ایرادات وجود دارد و ممکن است در آینده نزدیک بتوانید آنها را برطرف کنید.

140 عادت بدی که باید ترک کنیم (مگا لیست)

قضاوت های یک فرد در مورد شما و حتی کلمات تند و ناراحت کننده آنها نمی تواند به شما آسیب برساند، زمانی که شما عیب های خود را پذیرفته اید.

11- از افراد مخرب و بدخواه دوری کنید

اگر کسی واقعاً می‌خواهد با قضاوت‌هایش به شما صدمه بزند و شما را ناراحت کند، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که او را متوقف کنید. این افراد را همانطور که می دانید از زندگی خود حذف کنید. آنها را از شبکه های اجتماعی خود حذف کنید، از تعامل و ارتباط شخصی با آنها خودداری کنید و در صورت امکان سعی کنید اصلا آنها را نبینید.

این افراد فقط انرژی منفی و مخرب تولید می کنند. حرف هایشان از دردشان سرچشمه می گیرد، پس به تو ربطی ندارد و نیازی نیست به قضاوت هایشان گوش کنی.

12- تحقیر و تمسخر به ندرت اتفاق می افتد

اگر از قضاوت شدن می ترسید، به احتمال زیاد از تحقیر و تمسخر می ترسید. اما حقیقت این است که بسیار بعید به نظر می رسد که شما کاری انجام دهید که به تحقیر و تمسخر شما منجر شود.

از این می ترسید که به خاطر آن مورد قضاوت قرار بگیرید، از ترس انجام کاری شرم آور یا مضحک و اینکه دیگران شما را تحقیر کنند یا مسخره تان کنند. اگرچه اینها تنها بخشی از تخیل شما هستند، نه چیزی بیشتر! چنین زمانی نخواهد آمد و کسی به شما نخواهد خندید.

آنقدر نادر است که اصلاً لازم نیست نگران باشید. از خود بپرسید وقتی از خانه بیرون می روید، آیا از صاعقه زدن می ترسید؟ نه! زیرا چنین اتفاقی واقعا بعید است. به همین ترتیب، به ندرت و بعید است که شما کار شرم آور انجام دهید و دیگران بخواهند شما را تحقیر کنند و شما را مسخره کنند.

13- تایید و تمجید دیگران به شما آرامش و شادی واقعی نمی دهد

طرف دیگر ترس از قضاوت تایید است. ما نمی خواهیم مورد قضاوت قرار بگیریم، اما می خواهیم همه ما را تایید کنند و به ما تبریک بگویند. ما می خواهیم لایق عشق ورزیدن و دوست داشته شدن باشیم. اما این تنها شروع داستان است. تعریف و تمجید دیگران از شما آرامش و شادی واقعی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

احساس آرامش و شادی چیزی است که به درون شما بستگی دارد نه به آنچه دیگران در مورد شما می گویند. هیچ کس نمی تواند چیزی بگوید یا انجام دهد که شما را برای همیشه خوشحال کند. این بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که کسی به شما تعارف می‌کند و خودتان می‌دانید که چنین چیزی نیستید.

14- اگر از قضاوت دیگران دست بردارید، از قضاوت شدن نمی ترسید

ممکن است نگران قضاوت دیگران باشید زیرا قضاوت های مشابهی در مورد آنها دارید. اگر به دنبال نکات منفی و بدترین موقعیت های کسی باشید، می ترسید که دیگران چیزهای بدی در شما ببینند.

اگر فقط به عیب های دیگران توجه کنید، می ترسید که دیگران هم عیب های شما را ببینند. بنابراین، برای رهایی از ترس از قضاوت شدن، ابتدا باید از قضاوت کردن خود دست بردارید و سعی کنید عادت به قضاوت دیگران را از خود دور کنید.

هر زمان که ایده قضاوت دیگران به ذهنتان خطور کرد، آن را به چالش بکشید و سعی کنید آن قضاوت را با یک فکر مثبت و خوب جایگزین کنید. اگر بتوانید از قضاوت دیگران دست بردارید، از قضاوت شدن خودتان کمتر می ترسید.

15- وقتی از قضاوت خود دست بردارید، دیگر از قضاوت شدن نمی ترسید

منبع ترس شما در درون خودتان است. شما عیب های خود را می بینید و مدام در مورد آن عیوب قضاوت می کنید. اما این گفتگوی درونی بر تعاملات و ارتباطات شما با دنیای اطرافتان نیز تأثیر می گذارد.

شما خودتان را قضاوت می کنید و سپس می ترسید که دیگران شما را قضاوت کنند. بنابراین با قطع این نخ می توانید ترس از قضاوت شدن را کاهش دهید. باز هم، همه چیز به افکار شما بستگی دارد. وقتی افکار قضاوت آمیز در مورد خودتان به ذهنتان خطور می کند، برای مقابله با این افکار، بر ویژگی های خوب و ویژگی های دوست داشتنی خود تمرکز کنید.

چگونه انسان خوبی باشیم؟ (101 ایده برای کمک به دیگران)

این به شما کمک می‌کند افکار ناخوشایند و نفرت‌انگیز در مورد خودتان را از بین ببرید و در نتیجه بر ترس از قضاوت شدن توسط دیگران غلبه کنید.

فلانی آدم خوبی است. قلب رحم چنین است. دیگری ضعیف است، آن شخص قد بلند و آن یکی کوتاه قد یا چاق است. اگر انسان دچار مشکل شود، برخی می گویند حقش بود، به اندازه کافی بدی کرده و خداوند چنین عذابی به او وارد کرده است. اگر کسى به مقام و مال و مقامى برسد، بعضى قضاوت مى کنند که حتماً خداوند او را دوست داشته است که چنین امکاناتى به او داده است. این گونه قضاوت ها در ادارات و سازمان ها زیاد است. مثلاً اگر کارمندی کوچکترین اختلافی با رئیس داشته باشد، به راحتی قضاوت می کند و می گوید: نیروی ضعیفی است یا توان کاری ضعیفی دارد. جالب است بدانید که اغلب این قضاوت ها مربوط به افرادی است که ما چیز زیادی از آنها نمی دانیم. یا اصلاً آنها را ندیدیم یا خیلی کم با آنها ارتباط داشتیم.

وقتی مشکلی را نمی دانیم و شروع به قضاوت می کنیم به خاطر نادانی خودمان است. معمولاً انسان وقتی یکی از این کارها را در ذهن خود انجام می دهد شروع به قضاوت می کند. فضول یا مقایسه. قضاوت شدن برای ما به همان اندازه که برای دیگران ناخوشایند است. توقف قضاوت دیگران و جایگزینی آن با پذیرش نقاط ضعف طرف مقابل، شفای دو طرف است و با فراگیری این مهارت، هم قاضی آرام می گیرد و هم شخص مورد قضاوت آرام می گیرد و هم گناه کبیره را ترک نمی کند. غیبت و غیبت. دیگران را مبتلا نمی کند.

انسان موجود عجیب وپیچیده ای است، برای رسیدن به خواسته خود حاضر است از حقوق دیگران به راحتی بگذرد و در این راستا از تباه کردن حقوق دیگران ابایی ندارد چراکه خود را مستحق و لایق رسیدن به آن چیزی می داند که دیگران در نگاه او چندان جایگاه ممتازی برای رسیدن به آن ندارند لذا برای دستیابی به خواسته خود دیگران را به راحتی از سر راه خود بر می دارد و گاهی حتی فدا می کند.

برخی از ما انسانها به خاطر موهبت اختیار و آزادی آنقدر در رفتار و کردار خود پیش میرویم که حاضریم خودمان را از صحنه اجتماعی پاک کنیم تا بمانیم و تنها زندگی کنیم حتی برخی از ما انسانها آماده برای موقعیت اجتماعی بالاتر و آسایش بیشتر از مرزهای الهی و اجتماعی عبور کنیم.

اساساً قضاوت کردن دارای بار منفی است و تنها راه رسیدن به آرامش عشق ورزیدن به دیگران و قبول کردن آنهاست همان طور که هستند و بهترین نقطه شروع از خویشتن است یعنی انسان به خود عشق بورزد و به خود احترام گذارد. ما از درون انسان ها و نیت آنها آگاه نیستیم. تنها خداوند حکیم است که می داند در دل هر انسانی چه می گذرد و هم اوست که بر اساس آنچه می داند قضاوت می کند و جزای عمل انسان را می دهد.

پس بدانیم و آگاه باشیم که قضاوت در مورد خوب و بد دیگران و نیت اعمال آنها خارج از صلاحیت ماست پس ما انسانها حق نداریم در مورد خوبی یا بدی کسی قضاوت کنیم یکی به جای خداوند متعال.

قضاوت عجولانه در مورد دیگران، افشای اسرار دیگران، زیر سوال بردن عنوان و شخصیت اجتماعی دیگران و نقض حریم خصوصی افراد مانند آبرو، زندگی و وسعت افراد، بخشی از این رفتارهای ناشایست است. اما انسان همیشه و همیشه به دنبال توجیه خود و جدا کردن خود از عیوب و زشتی‌هایی است که مرتکب شده است، گویی وجدانش قبول نمی‌کند که به راحتی می‌تواند سنگینی گناهی را که به میل خود و خداوند مرتکب شده است تحمل کند. در آیه ۲۲۹ سوره بقره می‌فرماید: «من از حدود خدا تجاوز می‌کنم و ما ظالمیم.

در این فرصت می‌خواهیم مرور کنیم که با قضاوت‌های مخرب و افراط‌‌گونه دیگران چگونه رفتار کنیم؟
برای پاسخ به این سؤال لازم است به چند نکته توجه داشته باشیم:

– خود را در معرض قضاوت قرار ندهید

از خودمان شروع کنیم، رفتارمان را جدی عوض کنیم و خود را در معرض قضاوت قرار ندهیم. این را در مورد کسانی می گوییم که توقعات غیرمنطقی از قضاوت نشدن دارند و می خواهند از خط قرمزها عبور کنند و کاری با آنها ندارند. اما برخی از ما عادت داریم در مورد دیگران قضاوت کنیم.

ریشه قضاوت افراد در ضعف شخصیتی و مشکل رفتاری آنهاست و اگر بخواهم زندگی خود را بر اساس آن ضعف شخصیتی بنا کنم، بسیار اشتباه است. بنابراین ضمن توجه به رفتار منصفانه، شایسته و معقول، نظر دیگران برای شما مهم نباشد.

– شفاف باشید

افراد شفافی که چیزی برای پنهان کردن ندارند، عموما قضاوت نمی شوند. بسیاری از قضاوت ها زمانی اتفاق می افتد که ابهام و پنهان کاری در رفتار و اعمال من وجود داشته باشد. وقتی موبایلم چندتا رمز داره و با خودم میبرم دستشویی هرجا میرم به خانواده ام خبر نمیدم و… طبیعیه که زمینه قضاوت رو فراهم کنم. بنابراین در زندگی تا حد امکان شفاف عمل کنید.

– مؤدب به آداب باشید

بسیاری اوقات دلیل قضاوت‌هایی که در مورد ما اتفاق می‌افتد،  ضعف رفتاری ما در آداب معاشرت و مراودات اجتماعی است. دست ندادن، بی‌توجهی، برخورد سرد، پاسخ ندادن به احوالپرسی‌های مجازی دیگران، وفادار نبودن به تعهدات خود نسبت به دیگران همه و همه احتمال قضاوت بد دیگران را نسبت به ما بیشتر می‌کند. بنابراین اگر نقصی در آداب و معاشرت‌هایمان وجود دارد آن را اصلاح کرده و پاسخ دادن به محبت دیگران و جبران کردن خوبی‌ها را به بهترین شکل ممکن یاد بگیریم.

– عذرخواهی نکنید

همیشه به خاطر رفتار و منش و شخصیت خود از دیگران عذرخواهی نکنید. اگر واقعاً اشتباهی مرتکب شده اید، عذرخواهی ضروری است، اما عذرخواهی بی مورد را عادت نکنید.

– نگران قضاوت نباشید

همانطور که گفتیم ریشه قضاوت افراد ضعف شخصیتی و مشکل رفتاری آنهاست و اگر بخواهم زندگی خود را بر اساس این ضعف شخصیتی بنا کنم، بسیار اشتباه است. بنابراین ضمن توجه به رفتار منصفانه، شایسته و معقول، نظر دیگران برای شما مهم نباشد. این قضاوت ها زودگذر هستند و در مغز ما ذخیره نمی شوند. بنابراین، هنگامی که شخصی درباره شما قضاوت منفی می کند، نگران نباشید زیرا پس از روزها یا لحظاتی از هوشیاری او خارج می شود.

– توانایی های خود را افزایش دهید

به یاد داشته باشید که ورود شبکه های اجتماعی به متن زندگی فردی مسلما نیاز به کنترل و برنامه ریزی بیشتری خواهد داشت. طبیعی است که وقتی عکس لحظه لحظه زندگی ام را در شبکه های مجازی می گذارم و همه از غذا و سبک زندگی من باخبر می شوند، نظرات و قضاوت های زیادی می شود. پس توانایی خود را در برخورد با حرف های مردم افزایش دهید.

– از تصورات خود خارج شوید

به یاد داشته باشید که مردم اغلب نمی دانند و آنقدر که فکر می کنید برای تحلیل رفتار شما وقت صرف نمی کنند. بسیاری از خودخواهی ها نتیجه افکار فردی ما، تصورات ما و آنچه دیگران در مورد من فکر می کنند و نوع ذهنیت آنهاست.

– تاییدطلب نباشید

این که نظر دیگران برای ما مهم است نشان از این دارد که ما آدم تاییدطلبی هستیم.با خودمان بگوییم این تایید یا عدم تأیید دیگران در زندگی و سرنوشت من چه تأثیر و اهمیتی دارد که من فکر و ذهنم را درگیر نظر دیگران کنم؟ آیا تا به امروز که این همه از جانب دیگران تایید شدم، چیزی به زندگی من اضافه شده است؟ 

– نظر دیگران را نپرسید

گاهی اوقات شما محصولی دارید و از مصرف کننده در مورد کار خود و کیفیت خدمات خود نظر می خواهید. مشکلی نیست، می تواند بسیار مفید باشد، اما جستجوی نظر دیگران برای گرفتن تاییدیه شخصیت شما ناشی از بی شخصیتی است و بسیار اشتباه است.

همیشه به خاطر رفتار، روش و منش خود از دیگران عذرخواهی نکنید. اگر واقعاً اشتباهی مرتکب شده اید، عذرخواهی ضروری است، اما عذرخواهی بی مورد را عادت نکنید.

بگذارید قضاوت کنند!

اصلاً اجازه دهید قضاوت ها حضور داشته باشند. از خودتان بپرسید:” از چه قضاوتی می ترسم؟” یا “اگر در مورد من چنین قضاوتی شود چه اتفاقی می افتد؟” وقتی ترس تان مشخص شد سعی کنید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. روابط وقتی عمیق تر می شوند که نسبت به قضاوت ها سخت نگیرید.هیچ چیزی همیشگی نیست.

– تمرکز بر مسائل مهم

همیشه به یاد داشته باشید که باید روی مسائل مهم زندگی تمرکز کنید. چگونه می توانم در جامعه یک فرد صادق و قابل اعتماد باشم، چگونه می توانم مهربانی را در زندگی خود گسترش دهم و … اینگونه است که وقتی به مسائل مهم و تعیین کننده زندگی توجه می کنید، جایی برای توجه به سوالات بی اهمیت نیست. مثل اینکه آیا او هدیه من را دوست داشت یا نه، شام امشب من خوب بود، آیا دوستانم لباس من را دوست داشتند و … نمی ماند.

– اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

خود را همانگونه که هستید بپذیرید. مهارت ها و توانایی های خود را افزایش دهید و بپذیرید که خداوند انسان ها را متفاوت آفریده است. برای دوست داشتن یا پذیرفته شدن توسط دیگران تغییر نکنید.

فهرستی از ویژگی هایی که در مورد خود دوست دارید تهیه کنید و ویژگی هایی را که دوست ندارید یادداشت کنید و ببینید برای تغییر و بهبود رفتارهای ناخوشایند خود چه کاری باید انجام دهید. مثبت باشید و روی ویژگی های تغییر ناپذیر تمرکز نکنید.

– برخی قضاوت ها طبیعی است

8 توجه کنید که هر فردی هنجارها، عادات، ذهنیت و تربیت خانوادگی خود را دارد که لزوماً همه آنها صحیح نیست، یک سری قضاوت ها به صورت شخصی من می خواهم. life on این خطاها قطعا اشتباه هستند.

به قضاوت های خودت توجه کن

حواست باشه ببینه دیگران رو چطور قضاوت میکنی. تمرکز خود را از دیگران به خودتان برگردانید و روی افکارتان کار کنید. به عنوان مثال، به جای گفتن “او بهم می خورد” از خود بپرسید: “این شخص با من چه می کند که باعث می شود از او دوری کنم؟”

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا