چرا قبل پریودی زیر شکمم درد میگیره

فرناز پیرهادی
۰۶ شهریور ۱۴۰۰

اگرچه احساس درد در اندام هایی مانند شکم و کمر در دوران قاعدگی طبیعی است، اما زمانی که قبل از قاعدگی اتفاق می افتد می تواند آزاردهنده و نگران کننده باشد. در بسیاری از موارد، درد زیر شکم قبل از پریود علامت خطرناکی نیست. اما در برخی موارد می تواند نشانه ای از وجود مشکل در بدن باشد.

اما درد زیر شکم قبل از پریود چه علامتی دارد و چگونه باید آن را درمان کرد؟ پاسخ این سوالات را در ادامه این مطلب از مجله زیبا بامن خواهیم یافت. با ما بمان.

فهرست مقاله

درد زیر شکم چیست و چه زمانی ایجاد می شود؟

اگرچه در اکثر زنان درد شکم درست در شروع قاعدگی رخ می دهد، گاهی اوقات ممکن است فرد چند روز قبل از قاعدگی احساس ناراحتی در معده کند. دلیل این امر سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است که در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می شود. این سندرم اغلب با علائمی مانند نوسانات خلقی، حساسیت سینه ها و خستگی همراه است.

درد زیر شکم همیشه از علائم PMS نیست، اما می تواند باشد. درد همراه با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) معمولاً خفیف و قابل تحمل است. درد شکمی ناشی از PMS اغلب 3 تا 5 روز قبل از قاعدگی رخ می دهد. بنابراین، ممکن است حتی 5 روز قبل از قاعدگی احساس بیماری کنید.

البته باید توجه داشت که اکثر خانم ها 5 روز قبل از قاعدگی دچار گرفتگی عضلات نمی شوند. اگر همچنان درد زیر شکم را به عنوان بخشی از PMS تجربه می کنید، احتمالاً طبیعی است. اما اگر اخیراً با این مشکل مواجه شده اید، ممکن است مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد.

اما از کجا بفهمیم که درد زیر شکم قبل از قاعدگی برای ما طبیعی است یا نشان دهنده بیماری است؟ اولین قدم تشخیص درد شدید و درد خفیف است. دل درد “شدید” قبل از پریود اصلا طبیعی نیست. علائمی که نشان می دهد دل درد شما شدید است عبارتند از:

حتی اگر از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید، درد بهبود نمی یابد.

وقتی درد زیر شکم دارید نمی توانید تمرکز کنید، به طور معمول صحبت کنید یا به راحتی نفس بکشید.

به دلیل درد معده انجام برخی فعالیت های روزانه را متوقف کرده اید.

دردی که احساس می کنید بدتر از درد معمولی در طول قاعدگی است.

درد شکم با درد لگن همراه است. به خصوص در هنگام رابطه جنسی.

علاوه بر دل درد، ممکن است استفراغ، سرگیجه، ترشح غیرطبیعی یا تب را نیز تجربه کنید.

اگر این علائم را دارید به این معنی است که از درد شدید شکم رنج می برید. درد شدید شکم قبل از قاعدگی می تواند نشانه بیماری ها و مشکلات مختلف باشد.

نشانه درد شدید زیر شکم قبل از پریود چیست؟

درد شدید زیر شکم قبل از قاعدگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد (از مشکلات باروری تا بارداری). برخی از این مشکلات به راحتی و به سرعت قابل حل هستند. در حالی که دیگران ممکن است به مراقبت جدی تری نیاز داشته باشند.

در برخی موارد، درد شکم ممکن است مربوط به قاعدگی نباشد. اگر عفونت ادراری یا عفونت مثانه دارید، ممکن است در قسمت پایین شکم خود احساس درد کنید. با عفونت دستگاه ادراری، هنگام ادرار تب و درد را تجربه می کنید. درد شکم همچنین می تواند ناشی از یبوست، آنفولانزای معده و مسمومیت غذایی باشد. در چنین مواردی، درد معمولاً با مدفوع عجیب و احتمالاً استفراغ همراه است.

یکی دیگر از دلایل احتمالی درد شکم قبل از قاعدگی، کیست تخمدان است. تخمدان ها هر ماه در طول تخمک گذاری ساختارهای کیست مانند تولید می کنند. اما گاهی اوقات کیست پس از تخمک گذاری به محیط اطراف می چسبد. این کیست می تواند بزرگ شود و در نهایت باعث درد لگن و نفخ شکم شود. کیست ها نیز می توانند روی دیواره رحم ایجاد شوند. این کیست ها فیبروم نامیده می شوند. که منجر به درد، خونریزی شدید و درد لگن می شود.

در برخی موارد، درد زیر شکم حدود 5 روز قبل از قاعدگی به دلیل آندومتریوز است. آندومتریوز اختلالی است که زمانی رخ می دهد که پوشش داخلی رحم در خارج از رحم رشد کند. این منجر به بی نظمی قاعدگی و درد مزمن می شود.

آدنومیوز یک اختلال مشابه است که در آن سلول‌های پوشش داخلی رحم خارج از محل طبیعی خود شروع به رشد می‌کنند. اما در این اختلال، سلول های غیرطبیعی به جای رشد در خارج از رحم، در دیواره های خود رحم رشد می کنند. علاوه بر بزرگ شدن رحم باعث درد نیز می شود.

گاهی اوقات درد شکم قبل از پریود نشانه بارداری است. اگر تخمک بارور شود و در رحم کاشته شود، ممکن است درد داشته باشید. درد لانه گزینی کاملاً شبیه درد قاعدگی است. چون در همان مکان در حال وقوع است. کاشت تخمک بارور شده معمولاً حدود 10 روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد. بنابراین چند روز قبل از قاعدگی می تواند باعث دل درد شود. این گاهی اوقات با خونریزی خفیف و کمی حالت تهوع اتفاق می افتد.

با این حال، بسیاری از انواع اختلالات تخمدان و رحم علائم بسیار ظریفی دارند و ممکن است به راحتی قابل تشخیص نباشند. بنابراین بهتر است برای معاینه دقیق تری و تعیین علت درد در ناحیه پایین شکم قبل از قاعدگی به متخصص زنان مراجعه کنید.

چگونه درد زیر شکم را درمان کنیم؟

برای کنترل درد شایع ناشی از PMS، بهترین راه استفاده از مسکن‌های بدون نسخه است. این داروها می توانند به کاهش درد یا از بین بردن کامل آن کمک کنند. بسیاری از زنان نیز روش هایی مانند گرم کردن حوله و گذاشتن آن روی شکم را ترجیح می دهند.

استفاده از دمنوش های گیاهی و دمنوش های گیاهی گرم نیز می تواند در کاهش دل درد موثر باشد. جالب است که برخی تحقیقات نشان داده اند که درد زیر شکم قبل از قاعدگی ممکن است با کمبودهای تغذیه ای مرتبط باشد. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که در روزهای منتهی به قاعدگی، مقدار زیادی آب و منیزیم مصرف می کنید.

اگر درد زیر شکم غیر طبیعی و به دلایلی غیر از قاعدگی طبیعی و PMS ایجاد می شود، بهترین روش درمانی چیزی نیست جز تشخیص علت اصلی این مشکل. انواع تست های تشخیصی برای درد غیرطبیعی قاعدگی موجود است. می توانید با انجام تست بارداری خانگی شروع کنید تا ببینید آیا درد شکم شما به دلیل بارداری است یا خیر.

برای تشخیص مشکلی مانند UTI، باید به پزشک مراجعه کنید تا آن ناحیه را از نظر باکتری آزمایش کند. کیست ها را می توان با آزمایش های تصویربرداری مانند سونوگرافی یا ام آر آی مشاهده کرد. مشکلاتی مانند آندومتریوز نیز ممکن است برای تشخیص نیاز به جراحی اکتشافی داشته باشند.

پس از تشخیص علت درد زیر شکم، می توان آن را درمان کرد. به عنوان مثال، یک دوره آنتی بیوتیک تحت نظر پزشک می تواند باعث تسکین دائمی درد ناشی از عفونت شود. داروهای ضد بارداری هورمونی همچنین می توانند به تشخیص پزشک به درمان بسیاری از علائم مرتبط با کیست تخمدان و اندومتریوز کمک کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است برای رفع کامل مشکل نیاز به جراحی داشته باشند.

آخرین کلمه

به طور کلی، داشتن درد شدید در ناحیه پایین شکم چند روز قبل از عادت ماهانه طبیعی نیست. اگر درد شدیدی را تجربه کرده اید، باید با پزشک مشورت کنید. اگر اندوه شما خفیف است، ممکن است ناشی از سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشد که خطرناک نیست. با این حال، توصیه می شود در صورت احساس درد غیر معمول (خفیف یا شدید) با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

برگرفته از: toplinemd

وقتی پریود می‌شوید، درد خاصی را در زیر شکم خود احساس می‌کنید که با دردهای دیگر مانند دردهای ناشی از اسهال و نفخ بسیار متفاوت است، به این حالت درد قاعدگی می‌گویند. اما منشأ واقعی این وضعیت چیست؟ چرا در دوران قاعدگی چنین درد و گرفتگی احساس می کنیم؟ در ادامه این مقاله به شما می گوییم که علت درد زیر شکم در دوران قاعدگی چیست و چگونه می توان آن را تسکین داد؟ آیا درد شدید زیر شکم در دوران قاعدگی طبیعی است یا خیر؟

علت درد زیر شکم در دوران قاعدگی چیست؟

قاعدگی زمانی اتفاق می افتد که رحم یک بار در ماه مخاطی را که لایه داخلی آن را می پوشاند می ریزد. مقداری درد، گرفتگی و ناراحتی در طول قاعدگی طبیعی است، اما به یاد داشته باشید که درد آنقدر شدید است که باعث می‌شود از کار یا مدرسه غیبت کنید، طبیعی نیست.

قاعدگی دردناک را دیسمنوره نیز می نامند. دو نوع دیسمنوره وجود دارد: اولیه و ثانویه.

دیسمنوره اولیه در افرادی رخ می دهد که همیشه قبل و در حین قاعدگی درد دارند. اگر در گذشته قاعدگی طبیعی داشته اید که اخیراً دردناک شده است، ممکن است دیسمنوره ثانویه داشته باشید. شرایطی که رحم یا سایر اندام های لگنی را تحت تاثیر قرار می دهد، مانند آندومتریوز یا فیبروم رحم، می تواند باعث این شود.

علت درد شدید قاعدگی چیست؟

همیشه نمی توان گفت دقیقاً چه چیزی باعث درد زیر شکم در طول قاعدگی می شود، اما تحقیقات نشان داده است افرادی که سطوح بالایی از پروستاگلاندین ها در بدن خود دارند، معمولا دوره های دردناک تری را تجربه می کنند. برخی افراد بیشتر در معرض خطر قاعدگی دردناک هستند. این خطرات عبارتند از:

• سن زیر 20 سال

• سابقه خانوادگی پریودهای دردناک داشته باشید

• سیگار کشیدن

• خونریزی شدید همراه با پریود

• پریود نامنظم

• شما هرگز بچه دار نشده اید

• رسیدن به بلوغ قبل از 11 سالگی

هورمونی به نام پروستاگلاندین باعث انقباض عضلانی در رحم شما می شود که پوشش داخلی رحم را می ریزد. این انقباضات می تواند باعث درد شدید قاعدگی شود. سطح پروستاگلاندین درست قبل از قاعدگی افزایش می یابد و هر چه سطح آن بالاتر باشد، درد شدیدتری احساس خواهید کرد.

پریودهای دردناک نیز می تواند نتیجه یک بیماری زمینه ای باشد، مانند:

• سندرم پیش از قاعدگی (PMS). PMS یک بیماری شایع است که در نتیجه تغییرات هورمونی در بدن رخ می دهد. معمولاً 1-2 هفته قبل از شروع قاعدگی علائم آن را احساس می کنید. علائم معمولاً پس از شروع خونریزی از بین می روند.

• اندومتریوز. این یک وضعیت پزشکی دردناک است که در آن سلول‌های پوشش داخلی رحم به قسمت‌های دیگر لگن، معمولاً لوله‌های فالوپ، تخمدان‌ها یا بافت‌هایی که لگن را می‌پوشانند، رشد می‌کنند.

• فیبروم در رحم. فیبروم ها توده های غیر سرطانی هستند که می توانند به رحم فشار وارد کنند و باعث پریودهای سنگین و درد غیرطبیعی شوند، اگرچه اغلب بدون علامت هستند.

• بیماری التهابی لگن (PID). PID عفونت رحم، لوله های فالوپ یا تخمدان ها است که اغلب توسط باکتری های مقاربتی ایجاد می شود که باعث التهاب اندام های تولید مثل و درد می شود.

• آدنومیوز. این یک بیماری نادر است که در آن پوشش داخلی رحم به دیواره عضلانی رحم رشد می کند و باعث التهاب، فشار و درد می شود. همچنین می‌تواند باعث طولانی‌تر یا سنگین‌تر شدن قاعدگی‌ها از حد معمول شود.

• تنگی دهانه رحم. تنگی دهانه رحم یک بیماری نادر است که در آن دهانه رحم آنقدر کوچک یا باریک است که جریان قاعدگی را کند می کند، تجمع خون و مخاط دهانه رحم باعث افزایش فشار داخل رحم می شود و باعث درد شدید می شود.

درمان خانگی برای درد زیر دل پریودی چیست؟

حال که گفتیم علت درد زیر شکم در دوران قاعدگی چیست، نوبت به شرح روش های درمان خانگی می رسد. درمان های خانگی می تواند به تسکین قاعدگی دردناک کمک کند. چیزهای مختلفی که می توانید در خانه امتحان کنید عبارتند از:

• از یک پد گرم کننده روی لگن یا پشت خود استفاده کنید

• شکم خود را ماساژ دهید

• ورزش منظم

• وعده های غذایی سبک و مقوی بخورید و از غذاهای نفخ آور استفاده نکنید

• تمرین تکنیک های تمدد اعصاب یا یوگا

• چند روز قبل از قاعدگی و در اولین روز خونریزی شدید از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن استفاده کنید.

• ویتامین ها و مکمل هایی مانند:

o ویتامین B-6

o ویتامین B-1

ویتامین E

o اسیدهای چرب امگا 3

کلسیم

منیزیم

• پاها را بالا بیاورید یا با زانوهای خم شده دراز بکشید

• برای جلوگیری از نفخ، مصرف نمک، الکل، کافئین و شکر را کاهش دهید

چه موقع برای درد پریود شدید باید با متخصص مشورت کنیم؟

اگر درد پریود به قدری شدید است که توانایی شما را برای انجام کارهای اساسی هر ماه مختل می کند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص زنان صحبت کنید. در مورد علائم و نشانه های خود به پزشک خود بگویید:

• درد مداوم پس از گذاشتن IUD

• حداقل سه دوره دردناک بدون سابقه

• ترشح لخته های خونی بزرگ

• یبوست همراه با اسهال و حالت تهوع

• درد لگن در دوران قاعدگی

گرفتگی ناگهانی یا درد لگن می تواند نشانه عفونت باشد. عفونت درمان نشده می تواند به اندام های لگن آسیب برساند و منجر به ناباروری شود. اگر علائم عفونت دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

• تب

• درد شدید لگن

• درد ناگهانی، به خصوص اگر باردار هستید

• ترشحات واژن با بوی بد

روش تشخیص علت درد زیر شکم در پریودی چیست؟

وقتی می خواهید علت اصلی پریودهای دردناک را بدانید، پزشک سابقه پزشکی شما را می گیرد و شکم و لگن شما را معاینه می کند. این معاینه به منظور بررسی وجود ناهنجاری های احتمالی در سیستم تولید مثل و بررسی علائم عفونت انجام می شود.

اگر پزشک فکر می کند که یک اختلال زمینه ای باعث درد پریود شما شده است، ممکن است آزمایش های تصویربرداری را توصیه کند. این شامل:

• سونوگرافی

• توموگرافی کامپیوتری

• ام ​​آر آی

بسته به نتایج آزمایشات و تصویربرداری، پزشک ممکن است لاپاراسکوپی را تجویز کند. این آزمایشی است که در آن پزشک برش‌های کوچکی در شکم شما ایجاد می‌کند که در آن یک لوله فیبر نوری با یک دوربین در انتهای آن به شکم شما وارد می‌شود تا داخل حفره شکم شما را ببیند و مشکلات احتمالی را برطرف کند. . در واقع وقتی مشخص شد که علت درد زیر شکم در دوران قاعدگی چیست، پزشک بهترین گزینه درمانی را به شما پیشنهاد می کند.

بیشتر بدانید:

آیا خونریزی شدید قاعدگی یا منوراژی خطرناک است؟

5 روش خانگی برای کاهش قاعدگی یا درد قاعدگی

درمان خونریزی شدید قاعدگی و محلول هایی برای درمان خونریزی

دلایل قطع نشدن خونریزی قاعدگی و داروهای گیاهی برای درمان آنها

علائم درد زیر شکم قبل از پریود چیست؟

به گزارش سایت دکتر حمیدی:

آخرین سوالات در مورد #دردهای زیر شکم کلینیک سایت نی نی .

علائم درد زیر شکم قبل از پریود چیست؟ دلیل روش پردازش

اما درد زیر شکم قبل از پریود چه علامتی دارد و چگونه باید آن را درمان کرد؟ منتظر این مطلب از مجله زیبا باشید. ما پاسخ این سوالات را پیدا می کنیم. با ما بمان

آیا درد زیر شکم نشانه بارداری است؟ – دکتر فاطمه نعمت اللهی.

آیا درد شکم در بارداری طبیعی است؟ شکم درد گاه به گاه یک شکایت رایج در دوران بارداری است. اگرچه درد شکم در دوران قاعدگی مشکلی نیست، اما می تواند نشانه یک عارضه جدی باشد

علت درد زیر شکم در دوران قاعدگی چیست؟ دکتر فکار

3 علت درد شدید در دوران قاعدگی چیست؟ 3.1 سندرم پیش از قاعدگی (PMS): 3.2 آندومتریوز. 3.3 فیبروم در رحم. 3.4 درد زیر شکم در طول قاعدگی و بیماری التهابی لگن (PID) 3.5 تنگی دهانه رحم. 3.6 تعویض دیرهنگام بلبرینگ

علائم درد زیر شکم قبل از پریود چیست؟

درد زیر شکم نشانه بارداری است.

علائم درد زیر شکم چیست؟ ممکن است قبل از پریود علائمی را تجربه کنید، از جمله: سینه های سفت. خستگی و کبودی بدن. حساسیت به بو. مشکل خوردن حالت تهوع و تکرر ادرار: 9 ثانیه

10 علامت و نشانه شروع قاعدگی – مرکز پزشکی.

درد معده؛ به درد شکم یا قاعدگی، دیسمنوره اولیه نیز گفته می شود که یکی از علائم شایع PMS است. درد شکم می تواند از روزهای قبل از قاعدگی شروع شود و چند روز یا بیشتر بعد از آن ادامه یابد. : 7 ثانیه

علائم قاعدگی: 10 نشانه نزدیک شدن قاعدگی – سلامت زنان اوما

10 علامت رایج قاعدگی PMS معمولا چند روز قبل از قاعدگی اتفاق می افتد. در اینجا 10 علامت رایج وجود دارد که به شما نشان می دهد دوره قاعدگی شما نزدیک است. 1. گرفتگی شکم. گرفتگی شکم یا پریود. گرفتگی عضلات

علائم درد زیر شکم قبل از پریود چیست؟

کوچکترین علائم بارداری قبل از پریود، 21 علامت اولیه بارداری.

اولین علائم بارداری قبل از قاعدگی معمولا بین 2 تا 3 هفته پس از لقاح شروع می شود. اما همانطور که در بالا ذکر شد. برای افراد مختلف. علائم و نشانه های فیزیکی متفاوت خواهد بود

این مطلب در سایت دکتر حمیدی نوشته شده است.

100% علائم بارداری از روز اول تا انفجار – دکتر چک.

سنگینی در قسمت پایین شکم نشانه بارداری است، اولین علائم بارداری قبل از پریود یک سال و نیم به تعویق افتاد اما جواب نداد. الان 3 روزه پریود شدم و درد زیر شکم و گرفتگی دارم سینه هام هم درد میکنه و میسوزه.

6 علت درد زیر شکم بعد از پریود درد در قسمت پایین شکم و کمر بعد از آن.

درد در قسمت پایین شکم قبل از قاعدگی. یکی از بارزترین نشانه های نزدیک شدن به سیکل قاعدگی. درد در قسمت پایین شکم است. برخی تنها ایجاد تفاوت محسوس در اخلاق و رفتار زن را از نشانه های عادت ماهانه می دانند.

علائم درد زیر شکم قبل از پریود چیست؟

درد زیر شکم در دختران علت –

درد شکم دردی است که بین قفسه سینه و لگن ایجاد می شود. درد شکم ممکن است گرفتگی باشد. ناراحت کننده متناوب یا حاد دردناک. در این مقاله به درد زیر شکم در دختران و علت آن می پردازیم.

علت درد شکم در سمت راست. ترک کرد. مرکز. صعود و فرود + درمان.

درد شدید در قسمت بالای شکم و زیر شانه: سنگ کیسه صفرا تشخیص وجود سنگ کیسه صفرا در بدن شما آسان نیست. شما فقط وقتی واقعاً می دانید که آنها وجود دارند که ملتهب شوند و در یکی از کانال ها قرار بگیرند

کمردرد بعد از قاعدگی. نشانه چیست؟

سوال مخاطب نینی بان: من بعد از آخرین رابطه جنسی. من پریود شدم اما بعد از پریود بیشتر علائم بارداری از جمله درد سینه را داشتم. درد زیر شکم. در عضلات پشت و پا درد دارم. ممکنه باردار باشم؟ پاسخ دکتر مریم غفاری. متخصص زنان و زایمان:

علائم درد زیر شکم قبل از پریود چیست؟

18 علت تاخیر در قاعدگی و درد زیر شکم – سلامت زنان اوما.

· 18 علت دیررس پریود و درد زیر شکم. در برخی از دوره های قاعدگی، ممکن است نفخ شدید را تجربه کنید. بدخلق و خسته باشید. گرفتگی شدید و به عبارت دیگر را تجربه کنید. از همه نشانه های کلاسیک

علت انقباضات رحمی و درد زیر شکم در زنان چیست؟ روش پردازش.

روش پردازش. دردهای رحم و دردهای ضربان دار و ناگهانی برای هر زنی نفس گیر است. این درد در دوران بارداری یا قبل و بعد از قاعدگی بیشتر دیده شده است. لازم به ذکر است که در ناحیه لگن، اندام های مختلف

علائم کمردرد قبل از پریود چیست؟ دکتر فکار

کاهش کمردرد قبل از قاعدگی. درد قاعدگی می تواند شامل درد شکم نیز باشد. نفخ و سردرد و حتی درد قفسه سینه برای اکثر زنان. علاوه بر علائم معمول مرتبط با چرخه قاعدگی. برخی از زنان نیز از کمردرد رنج می برند

درد شکم بعد از تخمک گذاری. نشانه بارداری است.

برخی از زنان علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مانند گرفتگی و درد شکم را 2 هفته قبل از قاعدگی تجربه می کنند. بنابراین. بروز این درد تا یک هفته پس از تخمک گذاری می تواند یکی از علائم سندرم پیش از قاعدگی باشد.

درمان دل درد و دردهای قاعدگی در طب سنتی.

درمان درد قاعدگی و درد قاعدگی در زنان. بسیاری از زنان. قبل و در طول دوره. از یبوست رنج می برند. گرفتگی عضله عمدتاً توسط پروستاگلانین، که یک ماده شیمیایی است که در بدن زنان و عضلات رحم تولید می شود.

علت کمردرد و دیر پریود بودن چرا با وجود علائم پریود نمی شوم.

کمردرد همچنین می تواند نشانه نزدیک شدن به قاعدگی باشد. اما نشانه بارداری هم هست. گرفتگی کمر و درد شکم یا لگن در بسیاری از زنان قبل از قاعدگی رخ می دهد

آیا دو قاعدگی در یک ماه طبیعی است؟ – مجله سلامت دکتر.

, 2022 · وضعیت شما چیست; دوره مجدد یا نشانه؟ قبل از اقدام، ابتدا باید مشخص کنید که خونریزی واژینال شما به دلیل پریود یا لکه بینی است. باید هر چند ساعت یک بار انتظار خونریزی داشته باشید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا