چرا فایل با idm دانلود نمیشه

اصل دانلود سریع و بدون دردسر برای دستیابی به رضایت کاربر است. دانلود منیجرهای مختلفی برای سیستم عامل های موجود تولید شده است تا کاربران بتوانند با استفاده از آنها دانلودهای بی نقص و بدون وقفه را تجربه کنند. اما اگر به هر دلیلی هنگام دانلود فال خود با مشکل و خطا مواجه شدید، نحوه رفع مشکل دانلود راهنمای کامپیوتر را در این مقاله بخوانید تا بدانید چگونه فایل های خود را سریع و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن دانلود کنید.

معرفی:

IDM مخفف Internet Download Manager است. این نرم افزار کم حجم دارای امکانات مختلفی می باشد. در صورت رضایت از عملکرد این نرم افزار می توانید به مدت 30 روز کاملا رایگان برای خرید نسخه کامل آن استفاده کنید. Internet Download Manager با امکانات فراوانی که دارد ما را ملزم به استفاده از آن می‌کند، یکی از ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار عملکرد Scheduler است که به ما امکان دانلود همزمان چندین فایل را می‌دهد تا با اتمام خودکار فایل اول، فایل دوم شروع به دانلود می کند و به همین ترتیب ادامه می یابد و در نهایت به صورت خودکار بسته می شود.

اول از همه نکته مهم اینه که اگر کرک مشکل داشت یا به دلیل لایسنس دانلودتون از کار افتاد یا با اتمام تاریخ دانلود و … مشکل داشتید فقط نسخه جدید رو از اینجا دانلود کنید و فالو کنید دستورالعمل های مرحله به مرحله فایل کرک

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

نکته مهم 2: حتما به این نکته توجه کنید که اگر نسخه قبلی راهنمای دانلود مشکل داشت و آن را حذف کردید و می خواهید دوباره آن را نصب کنید، باید باقیمانده فایل قبلی را که در فایل موجود است پاک کنید. زیر دو آدرس ها:

٪فایلهای برنامه٪

% داده های برنامه %

یعنی دو عبارت بالا را یکی یکی در قسمت آدرس پنجره کامپیوتر وارد کنید و Enter بزنید. سپس یک پوشه به نام IDM پیدا کنید و آن را حذف کنید (مطابق تصویر زیر) و پس از حذف تمام پوشه های باقی مانده، دانلود منیجر را دوباره نصب کنید:

عیب یابی اینترنت دانلود منیجر (IDM):

حتما بخوانید: 3 جدیدترین و بهترین نرم افزار مدیریت دانلود کامپیوتر کدامند؟

نرم افزاری است که تمامی دانلودهای شما را به صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به نظارت انجام می دهد. برای مثال، می‌توانید لینک‌های دانلود خود را در طول روز به نرم‌افزار اضافه کنید و آن را طوری تنظیم کنید که دانلود آن‌ها در شب شروع شود (مثلاً در ساعت 12:00 بعد از ظهر) و پس از اتمام دانلود، رایانه خود را خاموش کنید. یا مثلا وقتی روی لینک یک فایل صوتی کلیک می کنید، به جای اینکه متوجه افت سرعت شوید و مدت زیادی منتظر بمانید تا دانلود شما تمام شود و مسیر هر فایلی را که می خواهید دانلود کنید به صورت دستی مشخص کنید، IDM می تواند این کار را انجام دهد. . بدون هیچ گونه دخالتی و بدون نظارت فایل خود را بدون افت سرعت دانلود کرده و در مسیری که قبلا برای فایل های صوتی مشخص کرده اید ذخیره کنید.

دلایل دانلود نکردن فایل ها:

بعد از نصب برنامه IDM کار خاصی لازم نیست! فقط روی لینک دانلود کلیک کنید. در این زمان Internet Download Manager پیغام شروع دانلود را نمایش می دهد و با انتخاب Start Download دانلود شروع می شود. در برخی موارد امکان کلیک بر روی لینک دانلود وجود دارد اما دانلود منیجر اینترنتی پیامی ارسال نمی کند و دانلود از طریق مرورگر شروع می شود. در این زمان، به احتمال بسیار زیاد هنگام راه اندازی ویندوز، دانلود منیجر به صورت خودکار اجرا نشده است. می توانید با دوبار کلیک کردن روی نماد نرم افزار Internet Download Manager دوباره آن را فعال کنید. دلایل اصلی که باعث ایجاد خطا در هنگام دانلود می شوند عبارتند از:

این مشکل ممکن است به دلیل نسخه قدیمی اینترنت دانلود منیجر باشد، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید حذف نسخه قدیمی و نصب نسخه جدید است.

شاید به دلیل تداخلی است که بین این برنامه و آنتی ویروس یا فایروال پیش آمده است، در حالی که برنامه Internet Download Manager مستقیماً به اینترنت متصل است، اما آنتی ویروس یا فایروال مانع از پایان روند دانلود شده است، اکنون به دلایل امنیتی و یا اصلاً به اشتباه، بنابراین همیشه باید اینترنت دانلود منیجر را با اجرای آن به عنوان مدیر باز کنید تا مجوزها را به برنامه بدهید. اگر مشکل حل نشد، آنتی ویروس یا فایروال را حذف و غیرفعال کنید، سپس سعی کنید ببینید که آیا مشکل از آنتی ویروس است یا خیر، اگر چنین است، از آنتی ویروس دیگری استفاده کنید.

این مشکل ممکن است به دلیل درگیری نرم افزار با برنامه Download Manager باشد، بنابراین اگر برنامه ای غیر از Download Manager در رایانه خود دارید که برای دانلود استفاده می کنید، آن را حذف کرده و دوباره امتحان کنید.

گاهی اوقات ممکن است این مشکل به دلیل فعال بودن فیلترشکن و پراکسی ایجاد شود، بنابراین آن را خاموش کنید و دوباره امتحان کنید.

ممکنه به خاطر کرکی باشه که برای برنامه دانلود منیجر استفاده میکنید چون وقتی برنامه به اینترنت وصل میشه احتمالا به شرکت وصل میشه و به همین دلیل این مشکل پیش میاد.

این ممکن است به دلیل سرور دانلود استفاده شده باشد، مثلاً قبل از بسته شدن Rapidshare می خواستید از این سایت دانلود کنید و این مشکل پیش آمده است، بنابراین باید سرورهای دیگر را امتحان کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روند دانلود در 99 درصد ثابت بماند و تنها چند کیلو بایت برای تکمیل باقی بماند، در این صورت می توانید دانلود را متوقف کرده و دوباره دکمه Start را فشار دهید تا دانلود کامل شود، اما خواهید دید که فرقی نمی کند و حتی سرعت دانلود صفر است، برای رفع این مشکل، مودم را خاموش و دوباره روشن کنید، سپس از طریق آیکون کنار ساعت، برنامه IDM را کاملا ببندید، سپس برنامه را دوباره باز کنید و دانلود را تمام کنید.

1- رفع نشدن IDM در مرورگرها:

IDM شما ممکن است در یک مرورگر خاص کار نکند. برای رفع این مشکل ابتدا به تنظیمات IDM رفته سپس به تب general رفته و گزینه موجود در مرورگر خود را تیک بزنید. اگر مرورگر شما در این لیست نیست، گزینه Add browser را انتخاب کنید.

اکنون محل نصب مرورگر خود را پیدا کرده و فایل اجرایی (exe) آن را انتخاب کنید.

2- رفع مشکل برخی از فرمت های فایل توسط IDM دانلود نشده است:

IDM لیستی از فرمت های فایل دارد و فقط آن فایل ها را دانلود می کند! و هر فرمتی که در این لیست نباشد توسط IDM دانلود نمی شود، برای مثال فرمت های EXE یا APK در این لیست نیستند، بنابراین زمانی که می خواهید این فایل ها را دانلود کنید توسط مرورگر شما دانلود می شوند نه توسط IDM.

برای رفع این مشکل IDM را باز کنید و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

حالا به تب نوع فایل بروید، در اینجا در بالاترین کادر، لیستی از فرمت های مختلفی را می بینید که IDM آن ها را دانلود می کند، در اینجا شما می توانید فرمت های مورد نظر خود را بنویسید تا آن ها نیز توسط IDM دانلود شوند.

همچنین بخوانید : 3 قدرتمندترین و سریع ترین دانلود منیجر اندروید کدامند؟ با لینک دانلود

3- دانلود فایل ها فقط با IDM:

1) روی لینک کلیک راست کرده و Download with IDM را انتخاب کنید.

اگر این گزینه در منوی زمینه مرورگر شما وجود ندارد، به تنظیمات IDM بروید و اولین گزینه ویرایش را در برگه عمومی انتخاب کنید. در پنجره باز شده تیک گزینه download by IDM را در هر دو تب بزنید.

4- رفع مشکل غیرفعال کردن دانلود منیجر در مرورگرهای مختلف:

IDM ممکن است به دلیل به روز رسانی مرورگر و تغییرات تنظیمات به درستی کار نکند که در ادامه با نحوه رفع این مشکل آشنا خواهید شد. اگر مشکل IDM مربوط به آپدیت مرورگر است، باید وارد قسمت Add-ns شوید و ببینید که افزونه با رنگ قرمز نمایش داده نمی شود. گاهی اوقات افزونه غیرفعال می شود و باید آن را فعال کنید. مانند تصویر زیر:

۲__غیر_فعال_شدن_دانلود_منیجر_در_مرورگرهای_مختلف

پس از بررسی این مشکل، باید بررسی کنید که اینترنت دانلود منیجر شما آخرین نسخه باشد. باید اینترنت دانلود منیجر را به روز کنید و مشکل را بررسی کنید. پس از به روز رسانی، بر روی آیکون Internet Download Manager (نرم افزار نصب شده بر روی کامپیوتر) دوبار کلیک کنید تا اجرا شود. روی منوی تنظیمات یا گزینه‌ها کلیک کنید
در برگه عمومی، کادر جستجوی جستجوی پیشرفته مرورگر را علامت بزنید. سپس در قسمت Capture download از قسمت مرورگر زیر نام یک سری مرورگر نمایش داده می شود که همه آنها باید فعال باشند.

دقت داشته باشید که اینترنت دانلود منیجر بیشتر با فایرفاکس مشکل دارد و این موضوع هم بر می گردد به بروزرسانی های پشت سرهم فایرفاکس. نسخه اصلی افزونه را باید از طریق این لینک دانلود کنید ولی در حال حاضر افزونه برای فایرفاکس نسخه جدید در دسترسی نمی باشد و نصب نمی شود. مگر اینکه از نسخه های قبل از ۴۳ استفاده کرده باشید و بروزرسانی جدید را دریافت نکرده باشید.

اگر اینترنت دانلود منیجر نصب نشده باشد دو مرحله در پیش دارید:
ابتدا نسخه نصب شده را با کرک به آخرین نسخه آپدیت کنید. این در مورد مرورگر نیز صدق می کند.
دوم اینکه هر دو گزینه ذکر شده را فعال کنید و یک فایل را از طریق مرورگر دانلود کنید.

اگر پس از مطالعه این مقاله همچنان با مشکل دانلود فایل از طریق IDM مواجه هستید، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با کارشناسان مربوطه ما بپرسید.

ممکن است هنگام دانلود با برنامه IDM ⬇️ با خطا مواجه شوید. یکی از این خطاها مربوط به خطای فایروال است. این کار از دانلود فایل جلوگیری می کند. در این مقاله انزل وب 3 روش برای رفع عدم دانلود فایل به دلیل خطای فایروال IDM را آموزش می دهیم.

چگونه مشکل فایروال اینترنت دانلود منیجر را برطرف کنیم

نحوه رفع خطای فایروال IDM

فایروال فعال در سیستم شما ممکن است از دانلود فایل با Internet Download Manager جلوگیری کند. در نتیجه قادر به دانلود فایل مورد نظر نخواهید بود و با خطای “Permission denied, please check your firewall settings” مواجه می شوید. در این مقاله انزل وب روش های رفع مشکل فایروال IDM را توضیح می دهیم.

رفع مشکل پیام Internet Download Manager ناشی از فایروال

برای رفع مشکل دانلود نشدن فایل با Internet Download Manager، به Options رفته و سپس به تب Proxy/Socks رفته و گزینه No proxy/socks را انتخاب کنید.

راه دیگر برای رفع مشکل دانلود منیجر، تغییر تنظیمات فایروال است. هر آنتی ویروس روش مخصوص به خود را دارد که می توانید در سایت آنها برای دستورالعمل ها بررسی کنید. با این حال، می توانید به طور موقت فایروال را حذف کنید. غیرفعال کردن آن کافی نیست زیرا فایروال غیرفعال نیز می تواند دانلود را مسدود کند. بنابراین، برای پیکربندی فایروال برای دانلود با IDM، آن را حذف کرده و سپس سیستم خود را ریستارت کنید. حالا Internet Download Manager را دوباره امتحان کنید.

علاوه بر این، برای رفع مشکل دانلود نشدن IDM، مطمئن شوید که حالت هواپیما فعال نیست. اگر مشکل همچنان ادامه داشت و دلیل آن را نمی دانید، به دنبال فایل اجرایی IDM به نام IDMan.exe بگردید. این فایل جایی است که IDM را نصب کرده اید.

اساساً باید به درایو C، پوشه Program Files و سپس پوشه Internet Download Manager بروید. نام فایل را به IDman2.exe تغییر دهید. دوباره اجراش کن سپس سعی کنید چیزی را دانلود کنید.

برای رفع خطای فایروال مدیریت دانلود، به منوی استارت و سپس تنظیمات و سپس کنترل پنل بروید. فایروال ویندوز را انتخاب کنید. در برخی موارد، ابتدا باید به Network and Internet Connection و سپس فایروال ویندوز بروید.

در تب General، گزینه Do not allow استثناها نباید فعال باشد.

سپس به تب Exceptions بروید. کادر Internet Download Manager (تنظیمات فایروال برای دانلود منیجر) را علامت بزنید. اگر این گزینه را نمی بینید، روی افزودن برنامه کلیک کنید، اینترنت دانلود منیجر را جستجو کرده و انتخاب کنید. سپس روی OK کلیک کنید. اگر این برنامه در این لیست نیست، روی دکمه Browse کلیک کنید و IDman.exe را جستجو کنید. آن را اضافه کنید و OK را فشار دهید.

با این برنامه می توانید ویدیوها را از یوتیوب دانلود کنید. اگر با مشکلی مواجه شدید به آموزش دانلود از یوتیوب با IDM مراجعه کنید.

با فعال کردن Run as Administrator، خطای رد مجوز در IDM را برطرف کنید

برای رفع مشکل دانلود منیجر در ویندوز 10، روی نماد IDM کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید. سپس به تب Compatibility بروید. حال برای رفع خطای دانلود منیجر در حین دانلود، تیک گزینه Run as administrator را بزنید.

اگر فایل ها ناقص دانلود شده اند برای رفع این مشکل به روش های ادامه دانلود و تعمیر فایل ناقص دانلود شده در IDM مراجعه کنید.

رفع خطای فایروال ADM با غیرفعال کردن سرویس ها

برای رفع خطای فایروال در IDM، ابتدا دکمه های ترکیبی Win+R را فشار دهید. msconfig را در کادر تایپ کنید. تب Startup را انتخاب کنید. گزینه Hide all Microsoft services را علامت بزنید. روی Disable All کلیک کنید. سپس روی Apply و OK کلیک کنید. حالا کامپیوتر را ریستارت کنید.

پس از رفع نیاز پیشنهاد می کنیم این سرویس ها را با دنبال کردن مسیر بالا و فعال کردن گزینه Enable مجددا راه اندازی کنید، زیرا غیرفعال کردن دائمی آنها در ویندوز شما را با مشکل مواجه می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله انزل وب مشکل دانلود منیجر با فایروال را حل کرده ایم و نحوه رفع خطای فایروال IDM را توضیح داده ایم. برای حل این مشکل از چه روشی استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اینترنت دانلود منیجر بسیار محبوب است و تقریباً بر روی تمامی رایانه ها و گوشی های هوشمند نصب می شود. در این مقاله مشکل اینترنت دانلود منیجر را حل کرده ایم.

نرم افزار دانلود منیجر که برای مدیریت دانلودها استفاده می شود، مطمئنا یکی از قدرتمندترین و پرکاربردترین برنامه ها در هر سیستم کامپیوتری است. در این میان، اینترنت دانلود منیجر (IDM) بیشتر از سایر دانلود منیجرها استفاده می شود، اما اگر از این نرم افزار برای مدیریت دانلودها نیز استفاده می کنید، حتماً در استفاده از آن با مشکلاتی مانند به روز رسانی پیام های مکرر، مشکلات دانلود از سایت های خاص و. .. ممکن است برای حل آنها به کمک نیاز داشته باشید. سایر برنامه ها مانند EagleGet، FlashGet و Free download manager این محدودیت ها را ندارند و از طریق رابط کاربری ساده، سرعت خوب و امکانات متنوعی را ارائه می دهند. با این حال، اگر همچنان می خواهید از IDM استفاده کنید و بر محدودیت های آن غلبه کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله مشکل اینترنت دانلود منیجر را حل کرده ایم. گوش به زنگ باشید.

رفع مشکل Internet Download Manager

مشکل Internet Download Manager را در کروم و فایرفاکس برطرف کنید

اینترنت دانلود منیجر قطعا محبوب ترین و کاربردی ترین نرم افزار مدیریت دانلود است که طرفداران زیادی در بین کاربران دارد. یکی از مشکلاتی که کاربران با IDM دارند نحوه هماهنگی آن با مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس است. در این قسمت یاد گرفتیم که چگونه این مشکل مربوط به یک سایت را برطرف کنیم و پس از ورود به پنل شخصی، محتوای آن را دانلود کنیم. اگر از چنین سایت هایی استفاده نمی کنید، می توانید همین روند را برای استفاده از سایت های معمولی دنبال کنید.

یادداشت مهم:

مطمئن شوید که از آخرین نسخه گوگل کروم یا فایرفاکس و اینترنت دانلود منیجر استفاده می کنید.

روش اول: مسیر زیر را دنبال کنید. اگر افزونه ای در مسیر زیر وجود دارد، آن را فعال کنید و کارتان تمام است.

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

اگر این مراحل را دنبال کردید و افزونه Download Manager را مشاهده کردید، آن را فعال کنید و مراحل زیر را برای دانلود دنبال کنید.

اکنون این افزونه را با موفقیت فعال کرده اید. حالا وارد پنل کاربری خود شوید. مطابق تصویر زیر

با کلیک بر روی این گزینه و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد پنل کاربری خود شوید!

حال بر روی گزینه دانلود کلیک کنید.

مطابق تصویر زیر:

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

با کلیک بر روی این گزینه وارد محیطی شبیه به محیط زیر می شوید:

مطابق تصویر بالا روی لینک دانلود کلیک راست کرده و گزینه Download with IDM را انتخاب کنید. چند لحظه صبر کنید تا لینک بارگذاری شود و پس از بارگذاری فایل، برای دانلود روی Start کلیک کنید.

نصب افزونه در گوگل کروم

مرحله 1: همگام سازی IDM با Google Chrome

نرم افزار IDM را باز کنید و از منوی دانلودها گزینه Options را انتخاب کنید و سپس به تب General بروید.

در این قسمت ابتدا مطابق تصویر
گزینه Use advanced browser integration را تیک بزنید سپس مطابق تصویر زیر گزینه Google Chrome را در قسمت Capture downloads از مرورگرهای زیر تیک بزنید.
در نهایت روی OK کلیک کنید. .

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

مرحله دوم: برنامه افزودنی IDM را در گوگل کروم نصب کنید

ابتدا مرورگر کروم را باز کرده و بر روی Customize and Control Google Chrome واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید. عکس سمت راست مرورگرهای قدیمی و عکس سمت چپ نسخه جدید مرورگر کروم را نشان می دهد.

در صفحه باز شده Extensions را انتخاب کنید.

در این مرحله، پسوند مدیریت دانلود شما ممکن است نصب شده باشد، اما غیرفعال باشد. مطابق تصویر زیر آن را فعال کنید:

اگر نمی توانید آن را فعال کنید، باید نسخه جدید افزونه را نصب کنید. در پایین این صفحه، روی دریافت افزونه‌های بیشتر کلیک کنید تا به صفحه اصلی برنامه‌های افزودنی گوگل بروید.

بیشتر بدانید:

در سمت چپ صفحه، IDM Integration را در کادر تایپ کنید.

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

روی گزینه add در مقابل افزونه IDM Integration Download Manager کلیک کنید.

اکنون پیغامی مبنی بر افزودن افزونه فوق ظاهر می شود و باید بر روی گزینه add کلیک کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، افزونه شما با موفقیت اضافه شد.

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

حالا به صفحه Extensions برگردید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، افزونه شما با موفقیت اضافه شد.

برای همگام سازی Internet Download Manager با مرورگر گوگل کروم، سیستم خود را بازنشانی کنید تا تنظیمات اعمال شود.

اکنون این افزونه را با موفقیت فعال کرده اید.

وارد پنل کاربری خود شوید و روی گزینه دانلود کلیک کنید.

مطابق تصویر زیر:

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

با کلیک بر روی این گزینه وارد محیطی شبیه به محیط زیر می شوید:

مطابق تصویر بالا روی لینک دانلود کلیک راست کرده و گزینه Download with IDM را انتخاب کنید. چند لحظه صبر کنید تا لینک بارگذاری شود و پس از بارگذاری فایل، برای دانلود روی Start کلیک کنید.

نصب افزونه در فایرفاکس

گاهی اوقات ممکن است IDM به دلیل به روز رسانی مرورگر و تغییرات تنظیمات به درستی کار نکند. اگر مشکل IDM مربوط به آپدیت مرورگر است، باید وارد قسمت Add-ns شوید و ببینید که افزونه با رنگ قرمز نمایش داده نمی شود. به تصویر زیر دقت کنید. گاهی اوقات افزونه غیرفعال می شود و باید دوباره آن را فعال کنید.

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

پس از بررسی این مشکل، باید بررسی کنید که اینترنت دانلود منیجر شما آخرین نسخه باشد. در مرحله قبل مرورگر آپدیت شد و از افزونه پشتیبانی نمی کرد. در این بخش باید Internet Download Manager را به روز کنید. پس از به روز رسانی، بر روی آیکون Internet Download Manager (نرم افزار نصب شده بر روی کامپیوتر) دوبار کلیک کنید تا اجرا شود. حالا روی منوی تنظیمات یا Options کلیک کنید.

در برگه عمومی، کادر نظرسنجی استفاده از مرورگر پیشرفته را علامت بزنید. سپس تمام مرورگرها را در قسمت Capture دانلود از قسمت مرورگر زیر فعال کنید.

مراقب باشید اینترنت دانلود منیجر با فایرفاکس مشکلات بیشتری دارد و این مشکل به آپدیت های متوالی فایرفاکس مرتبط است. اگر آخرین نسخه فایرفاکس را دارید و افزونه نصب نمی شود، باید از نسخه قدیمی فایرفاکس استفاده کنید.

رفع پیام شماره سریال جعلی Internet Download Manager

خوب، مانند بسیاری از نرم افزارهای دیگر، Internet Download Manager نیز باید فعال باشد. اگر پس از نصب این نرم افزار را فعال و کرک نکنید یا پس از مدتی با انتشار نسخه جدید آن را آپدیت کنید، با پیغام اشتباه بودن شماره سریال اینترنت دانلود منیجر مواجه خواهید شد. برای حذف این پیام می توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

روش اول: با استفاده از فایل های برنامه Internet Download Manager پیام شماره سریال نادرست را رفع کنید.

پوشه ای را که برنامه در آن نصب شده است باز کنید. (برای این کار می توانید بر روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و گزینه Open file location را انتخاب کنید و همچنین می توانید پوشه فایل برنامه را از درایو مورد استفاده برای نصب برنامه ها باز کرده و Internet Download Manager را جستجو کنید).

فایل IDMGrHlp را پیدا کرده و حذف کنید.

یک کپی از فایل idmBroker بگیرید و آن را در همان پوشه قرار دهید. (با این کار فایلی با نام idmBroker – Copy اضافه می شود).

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

تغییر نام idmBroker – فایل را به IDMGrHlp کپی کنید.

اکنون کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل برطرف شود.

روش دوم: با کرک مجدد اینترنت دانلود منیجر پیام شماره سریال نادرست را رفع کنید.

برای رفع این پیام باید برنامه را کرک کنید. برای این کار کافی است فایل کرک را کپی کرده و در مسیر نصب برنامه پیست کنید تا جایگزین فایل های فعلی شود.

اگر قبلا این کار را انجام داده اید و اکنون با این پیغام مواجه شده اید، باید فایل کرک جدید را دانلود کرده و کرک قبلی را جایگزین کنید.

البته در برخی موارد ممکن است نیاز به حذف و نصب مجدد برنامه باشد و سپس با نصب کرک آن را فعال کنید.

بیشتر بدانید:

مشکل به روز رسانی Internet Download Manager را برطرف کنید

اینترنت دانلود منیجر معمولا هفته ای یکبار سرور خود را چک می کند و در صورت وجود نسخه جدید، مدام از شما درخواست آپدیت می کند، اما به روز رسانی برنامه باعث غیرفعال شدن آن می شود.

همانطور که گفته شد با به روز رسانی نرم افزار کرک از بین می رود و شما دوباره درگیر پیام های جعلی سریال خواهید شد. پس روی دکمه آپدیت کلیک نکنید و اگر می خواهید نرم افزار را به نسخه بالاتر ارتقا دهید، نسخه فعلی را حذف و نسخه جدید را دانلود و نصب کنید.

برای اینکه دیگر پیام به‌روزرسانی مدیریت دانلود را مشاهده نکنید، این مراحل را دنبال کنید:

منوی Start را باز کنید و regedit را جستجو کنید.

در پنجره باز شده مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareDownloadManager

اکنون در سمت راست صفحه، LastCheck را پیدا کرده و با دوبار کلیک آن را باز کنید.

در پنجره جدید مقدار فیلد Value data را برای سال های بعد تنظیم کنید. LastCheckQU را هم حتما حذف کنید تا هرگز پیام آپدیت Internet Download Manager را نبینید.

دانلود نشدن فرمت های خاص Internet Download Manager را برطرف کنید

با توجه به گسترش برنامه ها و در نتیجه افزایش تعداد فرمت های فایل، ممکن است Internet Download Manager نتواند برخی از پسوندها را شناسایی و دانلود کند، بنابراین بهتر است این فرمت ها را به صورت دستی به این برنامه اضافه کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

IDM را باز کرده و با انتخاب گزینه Option از منوی بالا وارد تنظیمات Internet Download Manager شوید.

تب File Types را باز کنید.

در قسمت Automatically start downloading انواع فایل های زیر، فرمت ها را اضافه کنید.

توجه داشته باشید که فرمت ها با فاصله از هم جدا شده اند.

در نهایت روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

دانلود نشدن اینترنت دانلود منیجر از سایت های خاص را برطرف کنید

می توانید روی یک لینک کلیک کنید، اما در کمال تعجب خواهید دید که به جای اینکه IDM شروع به دانلود فایل کند، مرورگر آن را دانلود می کند. این مشکل زمانی رخ می دهد که سایت مورد نظر به دلایلی مانند لغو چندین بار دانلود در لیست بلاک IDM قرار می گیرد.

برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

IDM را باز کرده و با انتخاب گزینه Option از منوی بالا وارد تنظیمات Internet Download Manager شوید.

به تب File Type بروید.

نام سایت مورد نظر را از قسمت دانلود خودکار شروع نشود از قسمت سایت های زیر حذف کنید.

علاوه بر این، اگر می خواهید سایتی را مسدود کنید تا اینترنت دانلود منیجر نتواند از آن دانلود کند، می توانید نام سایت را پس از یک فاصله در این قسمت اضافه کنید.

برای اعمال تغییرات روی دکمه OK کلیک کنید.

اما اگر فقط یک لینک از یک سایت مسدود شده باشد، می توانید با کلیک بر روی دکمه Edit List آن لینک را پیدا کرده و حذف کنید.

رفع مشکل فایروال Internet Download Manager

احتمالا هنگام دانلود فایل با IDM با خطای زیر مواجه شده اید:

از آنجایی که بسیاری از سایت های فارسی زبان برنامه هایی را بدون شماره سریال اصلی ارائه می دهند و اکثر کاربران این برنامه ها را به صورت کرک شده دانلود می کنند، معمولا این مشکل برای این نوع برنامه ها پیش می آید. برنامه های کرک شده مثل اینترنت دانلود منیجر بعد از نصب و ثبت نام از طریق اینترنت به وب سایت خودشان متصل می شوند تا بررسی کنند که سریال قانونی است یا خیر. به دلیل غیرقانونی بودن سریال ها، به محض اتصال برنامه به وب سایت و بررسی سریال، این نرم افزار غیر فعال می شود (Expires) و از این رو کاربر نمی تواند با آن کار کند.

روش اول:

برای رفع مشکل فایروال Internet Download Manager می توانید با قرار دادن نام این برنامه در فایروال ویندوز از اتصال اینترنت دانلود منیجر به اینترنت جلوگیری کنید و در نتیجه از غیرفعال شدن این برنامه جلوگیری کنید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید (در ویندوز 7-8-10):

ابتدا وارد منوی Start شده و روی Control Panel کلیک کنید (می توانید Control Panel را در کادر جستجو جستجو کنید).

سپس مطابق تصویر زیر گزینه Windows Firewall را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

در مرحله بعد روی Advanced Settings کلیک کنید.

در پنجره باز شده در سمت راست گزینه Incoming Rules و سپس گزینه New Rule در سمت چپ (منوی Action) را انتخاب کنید.

در این مرحله برنامه را انتخاب کرده و سپس Next را بزنید.

حل مشکل اینترنت دانلود منیجر

حال باید فایل exe را از محل نصب نرم افزار از طریق گزینه Browse پیدا کنید و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در پنجره باز شده روی Block connection کلیک کنید و روی Next کلیک کنید تا به مرحله آخر بروید.

در مرحله آخر نام برنامه را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه Finish کلیک کنید.

در مرحله بعد، باید همان مراحل را برای قوانین خروجی دنبال کنید تا IDM نتواند اطلاعات را از سیستم شما ارسال کند.

روش دوم:

گاهی اوقات به دلیل آلوده شدن ویندوز و تغییر ویروس تنظیمات آنتی ویروس (nod32)، هنگام دانلود فایل با IDM، این خطا به کاربر نمایش داده می شود و فایل دانلود نمی شود:

اجازه رد شد. لطفاً تنظیمات فایروال خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که IDM مجوزهای لازم برای دسترسی به اینترنت را دارد.

برای رفع این مشکل ابتدا آنتی ویروس را اجرا کنید. به احتمال زیاد آنتی ویروس فعال نشده یا به درستی کار نمی کند. بنابراین آن را حذف و دوباره نصب کنید. سپس فایروال آنتی ویروس را غیرفعال کنید.

اگر مشکل همچنان حل نشد، می توانید فایروال ویندوز را از کنترل پنل (مسیر زیر) غیرفعال کنید.

کنترل پنل > فایروال ویندوز دیفندر > فایروال ویندوز دیفندر را روشن یا خاموش کنید

بیشتر بدانید:

.

منبع: تکراتو

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا