چرا غواص ها از لباس غواصی استفاده می کنند

خانه / لباس مرطوب

0 تومان

لباس غواصی وسیله ای یا به عبارتی پوششی است که برای محافظت از غواص در محیط زیر آب در نظر گرفته شده است.

در انبار موجود نیست

همانطور که می دانید لباس غواصی ست پوششی است که غواصان هنگام غواصی در دریای آزاد از آن استفاده می کنند.این ست کاور در واقع از قسمت ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است که در کنار هم یک مجموعه کامل را تشکیل می دهند. زندگی غواصان خطراتی مانند صدمات ناشی از جانوران دریایی، آلودگی های شیمیایی موجود یا وجود سنگ ها و موانع.

لباس غواصی

انواع لباس غواصی

با توجه به شرایط مختلف، مشخصات و ابعاد زیادی دارد; اما به طور کلی ما دو نوع کت و شلوار داریم:

لباس اسفنجی: این لباس انعطاف پذیر مناسب برای غواصی تحت فشار محیطی (سوت مرطوب) است. این لباس از تری فشرده ساخته شده است و در هنگام پوشیدن کاملاً با بدن غواص مطابقت دارد.

لباس لاستیکی: لباس نسبتاً سفت و خشک است و برای غواصی تحت فشار اتمسفر (کت و شلوار قورباغه) مناسب است. این کت و شلوار جنسی دارای لاستیک بوده و به صورت یک تکه ساخته می شود و زمانی که می خواهید در کار خود راحت باشید می توانید از این نوع کت و شلوار استفاده کنید که با زیرپوش استفاده می شود.

لباس مرطوب نئوپرن: این یک لباس مرطوب ساده و تقریبا انعطاف پذیر است که به کنترل دمای بدن در عمق آب کمک می کند. این کت و شلوار به طور کلی ارزان تر از سایر انواع کت و شلوار است. سایز این کت و شلوار بسیار مهم است، زیرا اگر کمی گشادتر از حد معمول باشد، آب وارد بدن می شود و گرمای بدن را از بین می برد و یا اگر خیلی تنگ باشد، گردش خون را مختل کرده و غواص دچار مشکل می شود.

لباس غواصی خشک: این نوع کت و شلوار هیچ راه عبوری برای آب نمی گذارد و حتی زیپ های این لباس ضد آب است. این نوع لباس در طراحی بسیار ابتدایی و استاندارد است. این نوع کت و شلوار برای دمای بین 2 تا 15 درجه مناسب است.

اجزای مختلف یک لباس مرطوب

همانطور که گفته شد، کت و شلوار در واقع مجموعه ای است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به برخی از این اجزا خواهیم پرداخت:

کلاه غواصی

کلاه غواصی معمولا از نئوپرن ساخته می شود و چسبندگی بسیار بالایی دارد، این ویژگی پوشاندن کل سر و گردن غواص است. کلاه غواصی کاملاً مقاوم در برابر گرما و سرمای شدید طراحی شده است.

دستکش غواصی

دستکش غواصی نیز بخشی از لباس غواصی است. دستکش های غواصی نئوپرن هستند. این دستکش ها به گونه ای طراحی شده اند که غواص را در برابر هر گونه آسیب، سرما و گرما، خط و خش یا مشکلی که ممکن است باعث آسیب شود، محافظت می کند. انواع مختلفی از دستکش های غواصی وجود دارد، اما همه آنها ویژگی مشترک مقاوم بودن را دارند.

کفش غواصی

یکی از اجزای مهم لباس غواصی کفش غواصی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. کفش‌های اسکوبا از نئوپرن ساخته شده‌اند که همان مواد لوازم اسکوبا هستند و بسیار کاربردی هستند زیرا پوشیدن این نوع کفش‌ها در عمق آب به کنترل دمای پا و احتمالاً کنترل دمای بدن کمک می‌کند. این نوع کفش سبک و در عین حال بسیار ایمن بوده و حتی برای سواحل سنگی نیز مناسب است.

جوراب غواصی

جوراب غواصی یکی دیگر از لباس های غواصی است. این گزینه بیشتر برای راحتی غواص طراحی شده است. جوراب های غواصی کاملاً مطابق با آناتومی پای چپ و راست طراحی شده اند. جوراب غواصی از تاول پا جلوگیری می کند و از نئوپرن ساخته شده و از لیز خوردن نیز جلوگیری می کند. جوراب غواصی می تواند دما را تنظیم کند و تبادل آب را کاهش دهد و گرما را حفظ کند.

در این مطلب با انواع وتسویت و ویژگی های آنها آشنا شده اید و می دانید که یک وت کت استاندارد باید چه ویژگی هایی داشته باشد در غیر این صورت آسیب های زیانباری به شما وارد می شود و ممکن است در حین غواصی آسیب ببینید نتیجه خوبی بگیرید.

تجهیزات گنجانده شده است

1. ماسک غواصی (از ماسک غواصی برای وضوح و دید در زیر آب استفاده می شود)

2. باله های غواصی (آنها به غواص کمک می کنند تا راحت تر و سریع تر در زیر آب حرکت کند)

3. لباس غواصی (لباس‌ها لباس‌های محافظی هستند که به به حداقل رساندن اثر حرارتی بدن کمک می‌کنند)

4. مخزن غواصی (وجود هوای قابل تنفس)

5. BCD غواصی (دستگاه کنترل شناوری غواصی)

6. کمربند وزنه غواصی (برای رسیدن به شناوری خنثی از سینک استفاده می کنیم)

7. ساعت غواصی (ساعت ضد فشار و ضد آب است، می تواند دیجیتال یا آنالوگ باشد)

8. چاقوی غواصی (برای خواص غواصی استفاده می شود)

9. شناور نشانگر غواصی (موقعیت غواص را در زیر آب نشان می دهد)

10. چراغ قوه غواصی (برای استفاده در مکان های غواصی تاریک)

11. قطب غواصی (جهت زیر آب در هنگام غواصی)

12. تنظیم کننده غواصی (رگولاتور وسیله ای است که هوای قابل تنفس با فشار بالا را در سیلندر برای تنفس غواص آماده می کند و به آنها امکان تنفس در زیر آب را می دهد)

قیمت (قیمت) 72,500,000 ریال

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سجاد

آره خیلی خوبه که غواص ها از لباس غواصی استفاده می کنن. اگر نه ممکنه آسیب ببینند. ولی من فکر می کنم باید بهترین لباس غواصی رو بسازند تا غواصی ایمن تری داشته باشیم.

رها

سلام! مقاله جالبی بود در مورد استفاده از لباس غواصی توسط غواصان. خیلی خوب توضیح داده بود که چرا لباس غواصی برای حفاظت از بدن غواص لازمه. ممنون از اینکه این موضوع رو روشن کردید.

علي

خیلی خوب بود، خیلی چیزا یاد گرفتم. واقعا قشنگ توضیح داده بودید که چرا غواص ها از لباس غواصی استفاده می کنند

دکمه بازگشت به بالا