چرا عینک زیر چشم را گود می کند

رابطه بین عینک و سیاهی زیر چشم

یکی از باورهای غلط رایج در مورد استفاده طولانی مدت از عینک، تاثیر آن بر محیط زیست است. بنابراین در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که آیا بین عینک و گودی یا تیرگی زیر چشم ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ «اگر شما هم جزو افرادی هستید که در رابطه بین عینک و گودی یا سیاهی زیر چشم به یکی از دغدغه های شما تبدیل شده اید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

تاثیر عینک بر چشم

بسیاری از افراد در سراسر جهان به دلایل مختلف مجبور به استفاده دائمی یا موقت از عینک طبی هستند.اگر این عینک برای فرد انتخاب نشود; این می تواند روی حالت چشم او تأثیر بگذارد. به طور کلی می توان گفت که میدان دید یک فرد بدون عینک بسیار بیشتر از زمانی است که فرد عینک می زند. در واقع ماهیچه های چشم مانند سایر اندام ها در صورت محدود شدن طولانی مدت دچار تنبلی می شوند که این امر بر بینایی فردی که عینک دارد تأثیر می گذارد.

تاثیر عینک بر چشم

در حال حاضر یکی از نگرانی های مردم تاثیر عینک در تیرگی یا گودی زیر چشم است. از این رو در ادامه موضوع عینک و گودی یا سیاهی زیر چشم را برایتان بیشتر خواهیم گفت.

رابطه بین عینک و سیاهی زیر چشم

یکی از رایج‌ترین باورهای غلط در بین عینک‌زنان، سیاهی زیر چشم است. اگرچه ارتباط عینک با گودی یا تیرگی زیر چشم از نظر علمی ثابت نشده است، اما می توان گفت این مشکل به دلایل دیگری در ناحیه اطراف چشم ایجاد می شود. مطمئناً خرید عینک مناسب کمک زیادی به کنترل این نگرانی ها می کند، اما بهتر است در صورت مشاهده مواردی مانند گودی زیر چشم یا سیاهی زیر چشم به مواردی که در ادامه این متن اشاره می کنیم بیشتر توجه کنید. . انجام دادن.

رابطه بین عینک و سیاهی زیر چشم

تاثیر عینک بر حدقه چشم

همانطور که گفته شد استفاده از عینک ربطی به گودی زیر چشم ندارد و دلایل آن می تواند تغییرات هورمونی، بی خوابی مداوم، تغییر وزن یا تغییر آنزیم های کبدی و … باشد.

بر این اساس هیچ دلیل ثابتی برای ایجاد سیاهی و گودی دور چشم به دلیل استفاده از عینک وجود ندارد و در این زمینه افرادی که مدام مجبور به استفاده از عینک هستند، لازم است هر 6 ماه یکبار معاینه شوند. چشم شما برای تعیین درجه عینک و لنز جدید به پزشک متخصص ارجاع داده می شود. بنابراین افرادی که نیاز به استفاده از عینک دارند نباید نگران تاثیر عینک بر گودی یا تیرگی زیر چشم خود باشند و تحت هیچ شرایطی بدون تشخیص پزشک آن را دور بیندازند.

راه های رفع سیاهی زیر چشم

اگر با چنین عارضه ای در اطراف چشم خود مواجه شده اید; بهتر است برای تشخیص درست بیماری های پنهان در بدن خود آزمایش بدهید. همچنین از فشار اضافی روی چشم خودداری کنید و ساعات خواب خود را تنظیم کنید. انتخاب عینک بر اساس نمره چشم و همچنین وزن مناسب از دیگر مواردی است که افرادی که همیشه از عینک استفاده می کنند باید مراقب آن باشند. فرد می تواند با تنظیم ساعات خواب مناسب و صحیح، تغذیه و ورزش از سلامت چشمان خود اطمینان حاصل کند. اگر آزمایش شما مستقیماً با هر یک از موارد مانند تغییرات هورمونی، بی خوابی مداوم، تغییر وزن یا تغییرات آنزیم های کبدی مرتبط است، باید با پزشک متخصص مشورت کنید و زیر نظر او اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهید.

راه های برداشتن گودی چشم به دلیل عینک زدن

نکاتی برای عینک و گودی یا تیرگی زیر چشم

عینک و گودی یا تیرگی زیر چشم هیچ ربطی به هم ندارند و اگر در این مورد شبهه وجود داشته باشد; در خرید یک عینک مناسب همیشه به نکات زیر توجه کنید:

عینک را از فروشگاه هایی خریداری کنید که دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت هستند

به نوع پایه لنز توجه کنید. به عنوان مثال، شکل استوانه ای قاب لنز آستیگماتیسم

عینک را با توجه به اندازه صورت انتخاب کنید

استفاده از قاب هایی با فریم بزرگ به دلیل محدودیت کمتر در میدان دید افراد

کنترل دوره ای و توجه به تاثیر عینک بر بیماری های چشم توسط چشم پزشک

آخرین مطالب اضافی از کلینیک بینایی را در این بخش دنبال کنید

آیا عینک زدن چشمان شما را ضعیف نمی کند؟

بهترین راه برای خداحافظی با عینک

تاثیر عینک نامناسب بر وضعیت چشم

عوامل موثر بر حلقه های تیره زیر چشم

تاثیر عینک و گودی یا تیرگی زیر چشم ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که در صورت بی توجهی و عوامل موثر دیگر قابل حل نیست. عوامل موثر بر رابطه بین عینک و گودی یا تیرگی زیر چشم که قابل اصلاح نیستند عبارتند از:

اختلال رنگدانه

مصرف مواد مخدر یا کافئین

بی خوابی برای مدت طولانی

نازک شدن پوست و دیده شدن رگ های اطراف چشم به دلیل افزایش سن

افزایش ملانین در اثر نور خورشید

میراث

ویژگی های ظاهری صورت یک فرد از بدو تولد

و…

تبصره: هر یک از موارد مذکور در صورت سهل انگاری یا تکرار مستمر غیر قابل حل است. بنابراین بهتر است همه افراد از سن 25 سالگی به سلامت چشم خود توجه زیادی داشته باشند.

گودی زیر چشم یکی از علائم شایع پیری در افراد است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال درمان سریع گودی زیر چشم هستند.

لکه های تیره و سیاهی زیر چشم یکی از مشکلات رایج در بین افراد است و ده ها روش درمانی مختلف وجود دارد که ادعا می کنند در رفع سیاهی زیر چشم موثر هستند. متأسفانه اکثر این روش های درمانی فقط باورهای نادرستی هستند که مدعی رفع مشکل و از بین بردن گودی زیر چشم هستند. اما در واقع آنها فقط می توانند از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

در ادامه قصد داریم به برخی از باورهای غلط رایج در زمینه رفع گودی زیر چشم بپردازیم که نباید گول آن ها را بخورید. بسیاری از این موارد تنها قادر به جلوگیری از بدتر شدن لکه ها و سیاهی زیر چشم هستند، اما نتایج آنها ماندگار نیست. اما به نظر شما برای گودی زیر چشم چه کنیم؟

گودی زیر چشم نشانه چیست؟

اغلب اوقات، گودی زیر چشم به دلیل مسائل تغذیه ای و سبک زندگی ناسالم ایجاد می شود. اگر این موارد دلیل گودی زیر چشم باشد با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی مشکل گودی زیر چشم بدون نیاز به درمان بیشتر برطرف می شود. در غیر این صورت، باید با روش هایی که در ادامه این مقاله توضیح دادیم، گودی زیر چشم را درمان کنید.

نکته مهم این است که درمان قطعی برای گودی زیر چشم وجود ندارد و بسیاری از روش های ذکر شده بر اساس تجربه بوده و ممکن است برای همه نتایج مثبتی نداشته باشد. اول از همه باید بدانیم گودی زیر چشم نشانه چیست؟
در ادامه تعدادی از موارد مهم که از علل اصلی گودی و سیاهی زیر چشم می باشد ارائه می شود:

در اینجا دلایل شناخته شده سیاهی زیر چشم آورده شده است:

– کمبود آب در بدن: ننوشیدن آب کافی و مصرف زیاد نوشابه و قهوه در طول روز باعث کمبود آب در بدن می شود.

– کمبود ویتامین: اگر ویتامین C، K و آهن در بدن کم باشد، گودی زیر چشم ظاهر می شود. بهترین ویتامین ها برای کاسه چشم ویتامین های ذکر شده هستند. با انجام آزمایشات لازم از کمبود این ویتامین ها مطلع می شوید و در صورت نیاز داروهای لازم را برای رفع این کمبود مصرف می کنید.

– کم خوابی: اگر به اندازه کافی نخوابید (7-8 ساعت در روز)، ممکن است سیاهی زیر چشمتان ایجاد شود.

– افزایش سن: با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد. اولین قسمتی که تحت تاثیر این کمبود کلاژن قرار می گیرد، پوست حساس دور چشم است. شاید دلیل اصلی گودی زیر چشم بالا رفتن سن باشد. علاوه بر این، افزایش سن باعث لاغر شدن صورت و افتادگی گونه ها می شود و به همین دلیل گودی زیر چشم بیشتر نمایان می شود.

– کاهش وزن: اکثر افراد ابتدا در صورت لاغر می شوند. زمانی که فردی وزن زیادی از دست داده باشد، ممکن است زیر چشمش گود باشد. این گودی هم به دلیل لاغری ناگهانی صورت و هم به دلیل کمبود ویتامین ها در اثر کاهش وزن ایجاد می شود. مقاله ما در مورد “چروک دور چشم” را بخوانید.

– ژنتیک: یکی از علل ایجاد گودی زیر چشم عوامل ژنتیکی و ارثی است که در این صورت با روش های زیبایی قابل درمان است. ژنتیک را می توان عامل ایجاد گودی و سیاهی دور چشم دانست.

– سیگار کشیدن: سیگار عامل کمبود کلاژن است و بنابراین خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد. سیگار کشیدن می تواند باعث سیاهی زیر چشم شود.

– مشکل سینوس: التهاب سینوس ها باعث ایجاد گودی زیر چشم می شود. گرفتگی بینی یکی از علائم این التهاب است. در این صورت برای حل مشکل باید با پزشک مشورت کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، گاهی فشار خون، کم کاری یا پرکاری تیروئید، بیماری ها و مشکلات مختلف چشمی، مشکلات قلبی، ناراحتی ها و بیماری های کلیوی و موارد دیگر می تواند بر حدقه چشم اثر بگذارد. علت مدار هر چه باشد نتیجه ناخوشایندی به همراه خواهد داشت و زیبایی چهره افراد را از بین می برد. به همین دلیل باید از همان ابتدا از گودی زیر چشم جلوگیری کرد و در صورت بروز این حالت به دنبال بهترین روش های درمان و رفع گودی زیر چشم باشید.

درمان گودی زیر چشم

1- درمان های خانگی و کرم های زیر چشم

درمان های خانگی زیادی برای سیاهی زیر چشم وجود دارد. برخی از این موارد شامل استفاده از چای کیسه ای، خرید کرم های دور چشم گران قیمت و استفاده از ماسک صورت است. این موارد می توانند ظاهر ناحیه زیر چشم را بهبود بخشند، اما این تنها یک درمان موقت است که به طور موقت گودی و لکه های تیره زیر چشم شما را می پوشاند.

درمان های خانگی، کرم ها و لوازم آرایشی می توانند تا حدی از سیاهی دور چشم جلوگیری کنند. البته این مواد روی همه افراد موثر نیستند و حتی ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند. علاوه بر این، استفاده از ماسک های خانگی و مواد طبیعی برای موثر بودن زمان بیشتری می برد.

اگر استفاده از این نوع لوازم آرایشی را کنار بگذارید، شاهد بازگشت لکه های تیره زیر چشم خواهید بود. در اینجا قصد نداریم بگوییم که از مصرف این مواد اجتناب کنید، بلکه باید دید واقع بینانه ای نسبت به نتایج این نوع درمان های خانگی برای لکه های تیره زیر چشم داشته باشید.

2- درمان گودی زیر چشم با لیزر

لیزر درمانی در سال های اخیر بسیار رایج شده است و برخی افراد معتقدند که لیزر می تواند سیاهی زیر چشم را نیز درمان کند. اگرچه لیزر در درمان بسیاری از مشکلات پوستی موفق عمل می کند، اما نمی توان رفع گودی و لکه های زیر چشم را از جمله آنها دانست.

برخی از کلینیک های پزشکی به مراجعین خود قول می دهند که گودال زیر چشم
و تیرگی آن را با لیزر درمان و رفع کنند که کاملا اشتباه است و رفع این گودال و سیاهی با لیزر امکان پذیر نیست.

3- رفع گودی زیر چشم با خواب

بسیاری از مردم بر این باورند که افزایش ساعات خواب می تواند به آنها کمک کند تا از شر لکه های تیره و گودال زیر چشم خلاص شوند. در حالی که خواب بیشتر قطعا در کاهش سیاهی زیر چشم موثر است، اما نمی توان گفت که تاثیر طولانی مدت دارد و برای برخی افراد موثر نیست.

واقعیت این است که گودی زیر چشم و لکه های تیره می تواند ناشی از عوامل ژنتیکی باشد و خواب بیشتر درمان درد شما نیست. خواب نمی تواند فضای خالی زیر پوست چشم را پر کند و بنابراین گودی را نمی توان برداشت.

4- با مصرف نمک کمتر گودی زیر چشم را بهبود ببخشید

مانند خواب، مصرف نمک کمتر می تواند ظاهر سیاهی زیر چشم را بهبود بخشد، اما مشکل را به طور کامل حل نمی کند.

5- چین و چروک و گودی زیر چشم را با جراحی از بین ببرید

بسیاری از افراد پس از مصرف داروها و کرم های مختلف و عدم مشاهده نتیجه، از همه این روش ها ناامید می شوند و فکر می کنند جراحی تنها راه بهبود ظاهر زیر چشم است. این یک تصور اشتباه است و برای بهبود ظاهر این قسمت از صورت خود نیازی به چاقوی جراحی و روش تهاجمی ندارید.

به جای جراحی یا چند درمان، یک راه حل سریع وجود دارد و آن استفاده از پرکننده های مخصوص زیر چشم است.

درمان سریع گودی زیر چشم با پرکننده های زیر چشم

بهترین راه برای از بین بردن لکه های تیره زیر چشم و گودی، استفاده از پرکننده مخصوص زیر چشم (پر کردن بافت زیر پوست) است. درمان گودی زیر چشم با استفاده از اسید هیالورونیک مانند Restelin یا Juviderm و سایر برندهای معتبر امکان پذیر است. خوشبختانه امروزه شاهد تولید پرکننده های با کیفیت بالاتر در این زمینه هستیم. درباره پرکننده های زیر چشم بیشتر بدانید.

بتونه یا همان ژل به عنوان موثرترین روش درمانی برای درمان سریع و رفع گودی زیر چشم شناخته می شود و نتایج مورد انتظار شما را به همراه خواهد داشت.

پرکننده ها همچنین برای رفع چین و چروک پوست اطراف دهان یا چشم استفاده می شوند. برخی از افراد ممکن است از تزریق فیلر به پوست خود عصبی باشند، اما جای نگرانی وجود ندارد. زیرا فیلرهای اسید هیالورونیک توسط FDA تایید شده و از سال 1996 برای مشتریان مختلف استفاده شده است.

اسید هیالورونیک ماده ای است که به طور طبیعی در بدن تولید شده و زیر پوست قرار می گیرد. اسید هیالورونیک همچنین در بسیاری از محصولات پوستی استفاده می شود زیرا آبرسانی مناسبی به بافت های زیر پوست می دهد.

بنابراین، از آنجایی که فیلر از یک ماده طبیعی در بدن ساخته شده است، احتمال حساسیت به آن بسیار کم است. پس از تزریق فیلر، حجم مناسبی در زیر پوست ایجاد می شود که باعث از بین رفتن لکه های تیره و گودی زیر چشم می شود.

امروزه کلینیک های زیبایی بسیاری در زمینه تزریق فیلر و مشکلات پوستی فعالیت می کنند. اگر تصمیم به مراجعه به این مراکز دارید، از معتبر بودن و تجربه پزشک اطمینان حاصل کنید، زیرا پوست صورت به خصوص دور چشم بسیار حساس است و به سرعت خراب می شود.

نکاتی برای جلوگیری از گودی زیر چشم

با گذشت زمان و نیروی جاذبه، چشمان شما جوانی خود را از دست می دهد و مشکلاتی مانند لکه های تیره زیر چشم، گودی، افتادگی پلک و … به نظر می رسد. اما برخی عوامل می توانند از این مشکل جلوگیری کنند:

◼ رژیم غذایی متعادل داشته باشید

کمبود ویتامین می تواند منجر به ایجاد لکه های تیره زیر چشم شود و ظاهر پوست را خراب کند. غذاهای سرشار از آهن و ویتامین C مصرف کنید و ویتامین K را فراموش نکنید همچنین غذاهای شور می توانند باعث تورم پوست دور چشم شوند.

◼ خواب بیشتر

اگر به اندازه کافی نخوابید، ظاهر چشم ها و نواحی اطراف آن تحت تاثیر قرار می گیرد. البته زیاد خوابیدن این مشکل را حل نمی کند اما می تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

◼ استفاده از ضد آفتاب

پوست اطراف چشم در مقایسه با پوست سایر نواحی بسیار حساس است. کرم های ضد آفتاب برای چشم حاوی مواد مفیدی هستند که برای محافظت از پوست دور چشم بسیار مهم هستند. حتما از کرم های مفید برای حفظ پوست اطراف چشم استفاده کنید.

◼ استفاده از شیر

یکی از مواد بسیار موثر برای سلامت پوست دور چشم شیر است. این ماده مغذی می تواند کمک زیادی به زیبایی و جلوگیری از گودی دور چشم کند. کافی است یک تکه پنبه را در شیر خیس کنید و در فریزر قرار دهید، سپس آن را دور چشم بمالید و پس از چند دقیقه صورت خود را بشویید.

◼ آب بیشتری بنوشید

سطح بالای آب بدن می تواند به ظاهر ناحیه زیر چشم کمک کند. مصرف آب کافی یکی از بهترین و مهم ترین موارد برای سلامت و زیبایی پوست است. با مصرف آب کافی، پوست آبرسانی شده و از خشکی و سوزش زیر چشم جلوگیری می شود.

◼ سیگار را ترک کنید

سیگار تاثیر زیادی بر سلامت افراد از جمله زیبایی پوست دارد.

◼ مسائل مربوط به آلرژی و عفونت سینوسی را بررسی کنید

ماساژ روغن بادام

استفاده از روغن بادام و ماساژ دور چشم به رسیدن مواد مغذی به دور چشم کمک می کند و از ایجاد گودی و سیاهی دور چشم جلوگیری می کند. روغن بادام به ترمیم سلول های آسیب دیده و بهبود پوست اطراف چشم کمک می کند.

چند تمرین برای از بین بردن گودی زیر چشم

با افزایش سن، حجم گونه ها کاهش می یابد که می تواند منجر به گودی زیر چشم شود. برای حالت دادن و بلند کردن ماهیچه های اطراف چشم پیشنهاد می کنیم تمرین زیر را انجام دهید:

1- حرکت حدقه چشم

قبل از ورزش مقدار مناسبی از مرطوب کننده ها را به دست ها و صورت خود بمالید. کف دست ها را روی گونه ها قرار دهید، به طوری که نوک انگشتان در دو طرف پیشانی قرار گیرند. دست خود را حرکت دهید تا ماهیچه ها و پوست پیشانی و گونه ها حرکت کند. این تمرین را حداکثر دو دقیقه ادامه دهید.

2- حرکت رقص چشم

این نرم کننده می تواند حرکات عضله دایره ای چشم را تقویت و تقویت کند و در نتیجه شلی و تیرگی پوست را از بین می برد.

برای انجام این کار، کافی است سر خود را بالا و صورت خود را به سمت جلو نگه دارید، سپس چشمان خود را از بیرون به مرکز و سپس از مرکز به بیرون متمرکز کنید. این کار را پنج بار انجام دهید. حالا با چشمان بسته به بینی خود نگاه کنید.

3- حرکت نیشگون گرفتن چشم

این حرکت می تواند کل ناحیه چشم و اطراف آن را حالت دهد و عمدتاً روی پلک های تحتانی و حفره زیر چشم متمرکز می شود. مقاله تخصصی ما در مورد تقویت مو را بخوانید.

یک انگشت را روی هر پلک بسته خود قرار دهید. این حرکت می تواند به تمرکز شما کمک کند. حالا سعی کنید چشمانتان را محکم بفشارید و تا پنج بشمارید. پس خیلی سریع چشماتو باز کن حالا دوباره تا پنج بشمارید و سریع نگاه خود را بین چپ و راست حرکت دهید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

4- حرکت لیفت پلک

این حرکت برای سفت و محکم شدن ناحیه زیر پلک توصیه می شود. کارشناسان معتقدند این حرکت می تواند گردش خون را افزایش دهد و چشمان شما را جوان تر نشان دهد.

برای این حرکت از انگشتان میانی دست خود استفاده کنید و پلک پایین را با آن بکشید. در عین حال سعی کنید پلک های بالایی خود را ببندید. این حرکت را سه ثانیه نگه دارید. حرکت لیفت پلک را 10 بار و پنج روز در هفته برای بهترین نتیجه انجام دهید.

ماسکی طبیعی برای رفع گودی زیر چشم

1- ماسک با روغن نارگیل

روغن نارگیل برای رفع تیرگی یا افتادگی زیر چشم بسیار موثر و مفید است. برای اینکه در زمان کوتاه تری بهترین نتیجه را بگیرید، روزانه چند قطره از این روغن را روی ناحیه زیر چشم ماساژ دهید.

2- ماسک روغن بادام

روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده پوست عمل می کند و به از بین بردن سیاهی زیر چشم و به حداقل رساندن چین و چروک های پنجه کلاغی کمک می کند. افراد می توانند هر شب ترکیبی از روغن بادام و عسل را به نواحی اطراف چشم بمالند و از سیاهی دور چشم جلوگیری کنند.

3- ماسک گل رز

این ماسک برای رفع خستگی چشم بهترین کار را دارد. قرار دادن پنبه آغشته به گلاب روی چشم ها به مدت 15 دقیقه می تواند باعث آرامش و رفع خستگی آنها شود. علاوه بر این، ماسک گلاب می تواند به کاهش پف زیر چشم کمک کند.

4- ماسک جوش شیرین و شیر

شیر می تواند خستگی چشم را برطرف کند. برای تهیه این ماسک، 4 قاشق غذاخوری شیر کامل تازه و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. برای اینکه این مخلوط یکدست و خامه ای شود باید خوب مخلوط شود. سپس مخلوط را در فریزر قرار دهید و پس از خنک شدن روی چشمان خود قرار دهید. بعد از 20-25 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. پس از استفاده از این ماسک، چشم ها پس از مدتی احساس سلامت و شادابی خواهند کرد.

5- بسته چای

چای کیسه ای سبز، سیاه یا دارویی، درمان مناسبی برای رفع افسردگی و سیاهی زیر چشم محسوب می شود. چند عدد چای کیسه ای استفاده شده را به مدت 5 تا 10 دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس چای کیسه ای را مرطوب کرده و به مدت 10-15 دقیقه روی چشم ها قرار دهید. این روش یکی از بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن تورم و سیاهی دور چشم است.

6- ماسک خیار

خیار به خاطر خاصیت تسکین دهنده اش معروف است و ماسک آن بیشتر برای رفع درد و خستگی چشم استفاده می شود. استفاده منظم از این ماسک انرژی و طراوت را به چشم باز می گرداند. خیار را رنده کرده و بعد از نیم ساعت گذاشتن در یخچال به طور یکنواخت دور چشم پخش کنید. بعد از 30 دقیقه چشم ها را با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید که همه روش های درمانی برای کاهش سیاهی و گودی دور چشم نتایج یکسانی برای افراد مختلف به همراه نخواهد داشت. حتی استفاده از روش های طبیعی نیز می تواند با حساسیت های پوستی همراه باشد. به همین دلیل بهترین راه برای درمان سیاهی دور چشم، مشورت با پزشک و استفاده از روش های درمانی توصیه شده است. علت گودی زیر چشم مردان و زنان متفاوت است و به هر یک از دلایل ذکر شده ممکن است رخ دهد.

دکتر گیتا مجیدزاده، کلینیک پوست، مو و زیبایی

چگونه گودی زیر چشم ناشی از عینک را رفع کنیم؟

آیا استفاده از عینک باعث می‌شود که چشم‌های شما به درون بنشیند؟ برای جلوگیری از گودی عینک چه باید کرد؟ چگونه گودی زیر چشم ناشی از عینک را رفع کنیم؟

استفاده از عینک باعث گودی چشم در برخی افراد می شود، اما اگر از عینک مناسب استفاده کنید، این مشکل هرگز پیش نخواهد آمد.

علت گودی چشم در عینک‌زنان / آیا عینک باعث گودی چشم می‌شود؟

چشمانم به دلیل انتخاب اشتباه عینک فرو رفته است. چگونه کاسه چشم را جدا کنم؟

برخی افراد مجبورند همیشه از عینک استفاده کنند، بنابراین انتخاب عینک مناسب بسیار مهم است. گاهی اوقات به طور ناخواسته مرکز دید فرد به مرکز عدسی عینک محدود می شود، بنابراین میدان دید به صفحه عینک محدود می شود. در این مدت ماهیچه های اطراف چشم نیز مانند سایر ماهیچه های بدن نیاز به حرکت دارند وگرنه دچار تنبلی می شوند. در نتیجه این تنبلی، ضعیف شدن عملکرد و حتی کوچکتر شدن عضلات اطراف چشم خواهیم داشت.

دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، بی خوابی مداوم، تغییر وزن یا تغییر در آنزیم های کبدی می تواند باعث سیاهی دور چشم شود و باعث شود که چشمان شما گود افتاده به نظر برسند، بنابراین عینک بر ساختار فرورفته اطراف چشم شما تاثیری نخواهد داشت. .

ویژگی های عینک سازگار

علاوه بر وضعیت چشم ها، تأثیر عینک نامناسب بر روی سایر قسمت ها از جمله شبکیه بسیار زیاد است. هر فردی باید عینک خود را بر اساس استانداردهای خاصی انتخاب کند تا به چشم آسیبی نرسد از فروشگاه هایی خرید کنید که دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت هستند.

برخی از عینک ها نیاز به فریم خاصی دارند، به عنوان مثال عینک های آستیگماتیسم به دلیل شکل استوانه ای باید روی یک فریم مناسب نصب شوند. اندازه فریم عینک را با توجه به چهره خود انتخاب کنید. از فریم هایی با فریم بزرگ استفاده کنید که در کنار هم ذکر شده اند. و شما را وادار به انتخاب صحیح کند.

منبع: khorasannews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

⇐ کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز ⇒

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ايليا

این مقاله خیلی عالی بود! خیلی خوب توضیح داده شده که چرا عینک زیر چشم رو گود می‌کنیم. من خودم همیشه این سوال رو داشتم ولی هیچوقت پاسخش رو پیدا نکرده بودم. ممنون بابت این مقاله عالی!

نيايش

من هم با علی موافقم، این مقاله خیلی خوب بود و به خوبی توضیح داده شده بود. این مقاله بهترین راهنمایی برای من بود که می‌خواستم بفهمم چرا عینک زیر چشم را گود می‌کند. ممنونم!

دکمه بازگشت به بالا