چرا عکس پروفایل روبیکا عوض نمیشه

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

* لطفا قبل از ثبت نام مراقب ایجاد موضوعات و نظرسنجی باشید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از ارسال وجود ندارد. علاوه بر این، شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نینی سایت هستید.

ثبت نام

انصراف دهید

به گزارش ایمنا، حواشی اپلیکیشن روبیکا باز هم افزایش یافته و اعتراض کاربران به صفحات جعلی موجود در آن، نظراتی را در پی داشته است.

برنامه روبیک چیست؟

نرم افزار روبیکا یک اپلیکیشن کامل (فوق العاده) برای دستیابی به مجموعه ای از اطلاعات در یک محیط واحد و کامل برای کاربران دستگاه های هوشمند است، مشاهده کلیپ، پخش موسیقی و پرداخت الکترونیکی از توانایی های روبیکا است. به طور کلی اعلام شد که روبیکا نرم افزاری همه کاره است که سعی دارد خدمات بسیاری از اپلیکیشن های مختلف را به صورت همزمان ارائه کند و در اختیار کاربر قرار دهد و اپلیکیشن های بسیاری از اپلیکیشن های مختلف را در خود جای دهد. یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن سادگی و روان بودن آن است.

روبیکا با تبلیغات گسترده در رسانه ملی به طور گسترده در بین مردم شناخته شد.

روبینو چیست؟

Rubino نرم افزار شبیه سازی اینستاگرام در فضای مجازی است که توسط تیم روبیکا طراحی و وارد بازار شد.

ویژگی ها و ویژگی های روبیک

ویژگی های زیادی برای روبیک اعلام شده است، از جمله:

امکان دسترسی به مجموعه فیلم ها و سریال های روز

دسترسی به کانال های تلویزیون دیجیتال

امکان دسترسی به آرشیو موسیقی و ایجاد لیست پخش

یک شبکه اجتماعی داخلی داشته باشید

دارای یک برنامه ایمیل داخلی است

دسترسی به آرشیوهای مختلف آموزش الکترونیکی با شرکت در دوره های آنلاین

اتصال به برنامه های مختلف تلویزیون و امکان ارسال پیام به این برنامه ها

امکان ساخت کیف پول

امکان خرید شارژ موبایل

پرداخت انواع قبوض

امکان خرید از طریق درگاه پرداخت درون برنامه ای

مدیریت مالی و حساب های شخصی

دسترسی به آرشیو برنامه های تلویزیونی و امکان توقف، بازپیچ کردن یا پخش مجدد برنامه ها

دسترسی به آرشیو برنامه های مختلف ورزشی زنده

دسترسی به آرشیو برنامه های سلامت

بدون نیاز به استفاده از حجم اینترنت برای مشترکین همراه اول و ایرانسل

رابط کاربری ساده و روان

پشتیبانی کامل از زبان فارسی

معایب روبیک

یکی از مسائل مهمی که در ابتدای معرفی اپلیکیشن روبیکا مطرح شد، عدم شفافیت در مورد اینکه چه کسی یا کدام شرکت واقعاً از آن پشتیبانی می کند، است. در سایت رسمی این شرکت نام شرکت فناوری های هوشمند پارسی نوین ذکر شده اما نام و نشان خاصی اعلام نشده است. البته موضوع ارسال پیامک به این اپلیکیشن از شماره اختصاصی ایرانسل نیز در این زمینه مطرح شده است.

تردید دیگری در خصوص امنیت این برنامه نیز اعلام شده است: بسیاری از افراد بر این باورند که این اپلیکیشن به دلیل استفاده از بخشی از کدهای تلگرام در بین کدهای خود، ممکن است اطلاعات تلگرام افراد پشت صحنه را به خطر بیندازد. این موضوع به حدی حساس شد که وزیر ارتباطات وقت شخصا واکنش نشان داد و پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داد.

همین مشکل باعث شد تا مدیران اپلیکیشن روبیکا به این شبهات پاسخ دهند و به نوعی بر امنیت اپلیکیشن خود تاکید کنند.

پاسخ روبیکا به این شبهات این بود: «استفاده از کدهای متن باز رایج است، تلگرام متن باز است و ما در روبیکا از بخشی از کدهای تلگرام برای مدیریت بهتر صفحات برنامه استفاده کرده ایم. (BaseFragment) تا روبیکا، مانند تلگرام در گوشی های قدیمی به درستی کار می کند و به دلیل کمبود وقت فرصتی برای حذف قسمت های غیر ضروری کد تلگرام نداشتیم که در نسخه بعدی حذف خواهند شد.

از نظر فنی هیچ اپلیکیشنی نمی تواند به هیچ بخشی از تلگرام شما دسترسی داشته باشد و تنها در صورت دسترسی به حافظه می تواند به فایل های دانلود شده تلگرام دسترسی داشته باشد.

روبیکا در حین نصب هیچ گونه دسترسی حساسی را از شما درخواست نمی کند و فقط برای آپلود عکس پروفایل و همچنین در زمان اجرا به حافظه گوشی می خواهد و اگر اجازه دسترسی را ندهید، روبیکا نمی تواند به حافظه شما دسترسی پیدا کند.

بنابراین اگر بخشی از کد تلگرام در برنامه استفاده شده باشد، ربطی به جاسوسی در تلگرام ندارد.”

تاریخچه ایجاد صفحات جعلی در روبیک

چندی پیش برخی از بازیکنان پرسپولیس در صفحه اینستاگرام خود اعلام کردند که بدون اطلاع آنها صفحه ای جعلی برای آنها در روبیکا ایجاد شده که حتی دارای تیک آبی (احراز هویت) است.

روبیکا با انتشار بیانیه ای در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: پیرو مطالب منتشر شده در خصوص صفحات رسمی منتسب به بازیکنان این باشگاه از پرسپولیس تا روبینو، این صفحات در آذرماه 99 در حاشیه دربی 94 ایجاد شد. استقلال و پرسپولیس با هماهنگی کامل باشگاه و بازیکنان و در کمپین مربوطه انجام شد. به مناسبت این کمپین، مصاحبه با بازیکنان استقلال و پرسپولیس نیز در این صفحات منتشر شده است. روبیکا ضمن احترام به این دو باشگاه بزرگ و بازیکنان محترم آنها اعلام می کند که بازیکنان در صورت عدم دسترسی به صفحات و یا حذف آنها می توانند با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرند.

در ادامه برخی از کاربران توییتر به ویژه افرادی که فالوورهای بیشتری دارند، اعلام کردند که صفحاتی با نام آنها در روبیکا ایجاد شده و از مطالب مختلفی که توسط این افراد در فضای مجازی منتشر شده است، در روبیکا استفاده شده است.

سپس امکان مشاهده اکانت روبیکا که تا چند روز پیش از طریق rubika.ir/YourUsername امکان پذیر بود از کار افتاد.

اطلاعیه روبیکا در مورد شباهت نام کاربری در صفحات روبینو

روبیکا اعلام کرد: در روبینو مانند تمامی شبکه های اجتماعی امکان ثبت نام کاربری 5 تا 30 کاراکتری برای تمامی کاربران وجود دارد و تنها محدودیت ایجاد حساب کاربری این است که نام کاربری مورد نظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد. در تمامی شبکه های اجتماعی صفحات و کانال های بی شماری مشابه عنوان یا شناسه افراد توسط کاربران ایجاد می شود که در پلتفرم روبیکا با بیش از 47 میلیون کاربر منحصر به فرد ثبت نام شده، حضور 7.6 میلیون کانال در پیام رسان روبیکس و ثبت بیش از 9 میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو برای کاربران ضروری است.

ضمن احترام به عزیزانی که افتخار میزبانی در پلتفرم روبیکا را نداشتیم و از ایجاد کانال های دیگر کاربران به نام خود در روبیکس و روبینو انتقاد می کنند، به اطلاع شما می رسانیم که حذف شناسه کاربری بدون کسب مجوز از آن امکان پذیر نیست. از صاحب کانال یا صفحه روبیکا از تمامی متخصصین این حوزه که راه حلی برای بهبود روند ثبت کانال و صفحه دارند دعوت می شود پیشنهادات خود را به آدرس [email protected] ارسال کنند.

مجوز صوتی و تصویری روبیکا لغو شد

در پی اعتراض کاربران به صفحات جعلی در روبیکا، علی سعد، معاون کاربران و مقررات اجتماعی ساترا (تنظیم کننده رسانه های صوتی و تصویری فراگیر) در توییتر نوشت: پیگیری پرونده نقض حقوق کاربران در روبیکا را از زمان آغاز کرده ایم. فوریه 2019 و با طیفی با تخلفات متعددی مواجه بوده ایم. تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت های غیرمجاز، نقض قوانین رقابت، گزارش های اخیر مبنی بر استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران و غیره. ضرورت اصلاحات را روشن تر کنید.

ساترا اولین گام ها را با لغو مجوز سرویس چهره و تصویر ابر اپلیکیشن روبیکا و ممنوعیت نمایش تبلیغات تجاری آن در رسانه ملی برداشت. وی در خصوص تخلفات راهنمایی و رانندگی، با مکاتبه به اداره ارتباطات و طرح شکایت در کمیسیون ماده 90، پرونده های حقوق کاربران را پیگیری کرد که منجر به حذف پهنای باند محاسباتی غیرقانونی شد. اما متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی ها همچنان شاهد ادامه فعالیت غیرقانونی این پلتفرم هستیم.

اگرچه ساترا “اولین و تنها” نهادی بود که علیه تخلفات روبیکا اقدام کرد، اما متعهد به حمایت کامل از “خدمات حقوقی داخلی” است. واضح است که حمایت از بستر ملی به معنای فعالیت در شرایط برابر و در چارچوب مقررات کشور است که در مورد روبیکا نقض شد. ساترا تا اصلاح نهایی و فعالیت قانونی پیگیر تخلفات روبیکا خواهد بود.

FATA و فونت روبیکا

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین در خصوص دخالت پلیس فتا در این پرونده و استخراج مدارک دیجیتال و پیگیری تخلفات با دستور یگان ویژه خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی در این خصوص گفت: این مستند بر اساس مشاهدات صورت گرفته و گزارش های مردمی متعدد به پلیس فتا توسط کاربران عادی و تعداد زیادی از شخصیت های برجسته هنری و ورزشی مبنی بر «مجوز عدم استفاده از اطلاعات شخصی کاربران و… ایجاد حساب‌های کاربری بدون اطلاعات و اجازه افراد»، تمامی موارد و تخلفات مربوطه هم اکنون در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است. در این راستا ضمن استخراج مدارک دیجیتالی مربوط به تخلفات، وضعیت در حال رصد است و نتایج اقدامات متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدتی است که نام روبیکا را در رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما زیاد می شنویم. روبیکا یک اپلیکیشن کامل یا یک برنامه فوق العاده است که با داشتن آن بر روی گوشی هوشمند خود، نیازی به نصب اپلیکیشن های مختلف با اپلیکیشن های مختلف نخواهید داشت. در این مقاله قصد داریم نحوه ورود اکانت روبیکا برای استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

لیست این مقاله (با کلیک بر روی هر عنوان به این بخش منتقل می شوید):

مکعب روبیک چیست؟

قبل از اینکه راه‌های ورود به حساب روبیکا را به شما بگوییم، باید کمی در مورد این برنامه تمام فناوری صحبت کنیم. همانطور که گفتیم، روبیکا یک اپلیکیشن عالی است که طیف وسیعی از امکانات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از ویژگی های مهم روبیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آرشیو عظیمی از فیلم ها و سریال های قدیمی و جدید ایران و جهان;

آرشیو کامل موسیقی، با بهترین کیفیت;

Rubino که یک شبکه اجتماعی مشابه اینستاگرام در روبیکا است که می توانید پست های مختلف را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پخش زنده شبکه های تلویزیونی؛

از سرویس پرداخت روبیکا می توان برای پرداخت قبوض مختلف و خرید شارژ استفاده کرد و همچنین درگاه پرداخت آنلاین را برای فروشندگان فراهم می کند.

بخش آموزش که منبع عالی فیلم ها و فیلم های آموزشی در شاخه های مختلف می باشد.

پیام رسان با امکانات کامل و کاربردی;

و ….

می توانید Rubika را مستقیماً از کادر زیر دانلود و نصب کنید تا ویژگی های توسعه یافته آن در اختیار شما قرار گیرد:

از طریق شماره موبایل یا شماره مجازی وارد حساب روبیکا شوید

پس از نصب اپلیکیشن روبیکا وارد اپلیکیشن شوید. در ابتدا با چهار صفحه مواجه می شوید که در آن توضیحات مختصری در مورد ویژگی های اپلیکیشن ارائه شده است.

با فشردن دکمه “Word to Program” به صفحه ای منتقل می شوید که از شما خواسته می شود شماره موبایل خود را وارد کنید. در کادر مشخص شده شماره موبایل یا شماره مجازی خود را که به آن دسترسی دارید و می توانید پیامک حاوی کد تایید را دریافت کنید وارد کنید.

پس از فشردن دکمه مرحله بعد، در کمتر از یک دقیقه پیامکی با کد تایید دریافت می کنید و با وارد کردن آن در صفحه مربوطه، حساب کاربری خود را در اپلیکیشن روبیکا وارد می کنید.

پس از ورود به حساب کاربری روبیکا، می توانید نام کاربری و تصویر پروفایل را برای خود تعیین کنید.

از طریق نسخه وب وارد حساب روبیکا خود شوید

اتصال به روبیکا از طریق نسخه وب آن بسیار ساده است. به نسخه وب روبیکا دسترسی داشته باشید. در صفحه اول از شما خواسته می شود شماره موبایل خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن شماره موبایل و کلیک بر روی دکمه مرحله بعدی، یک کد تایید به شماره شما ارسال می شود.

کد تأیید را در صفحه جدید وارد کنید و به طور خودکار وارد روبیکا می شوید.

همزمان یک نوتیفیکیشن روی گوشی موبایل شما که روبیکا را روی آن نصب کرده اید ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد که از طریق نسخه تحت وب وارد روبیکا شده اید و همچنین آدرس IP شما را نمایش می دهد.

نکته مهم در مورد نسخه تحت وب روبیکا این است که از طریق آن فقط به ایمیل و مکالمات خود دسترسی خواهید داشت و استفاده از آن زمانی است که از گوشی خود دور هستید و با رایانه شخصی یا لپ تاپ کار می کنید و در عین حال زمان مورد نیاز شما باید از بخش پیام رسانی روبیکا استفاده کنید.

عملکرد بخش چت وب روبیکا کاملاً مشابه عملکرد در نظر گرفته شده در بخش پیام رسانی برنامه است. در نسخه وب پیام رسان روبیکا می توانید با دوستان خود چت کنید، گروه یا کانال جدیدی ایجاد کنید و به لیست مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

چگونه می توانم از طریق ایمیل وارد حساب روبیکای خود شوم؟

ورود به حساب روبیکا تنها با استفاده از شماره موبایل یا شماره مجازی امکان پذیر است و نمی توانید از طریق ایمیل وارد روبیکا شوید.

آیا از اپلیکیشن روبیکا استفاده می کنید؟ کدام قسمت آن برای شما مفیدتر و کاربردی تر است؟

خواندن مقاله زیر را توصیه می کنیم:

مقاله مرتبط را بخوانید: [button color=”بنفش” size=”medium” link=”https://myket.ir/app/ir.resaneh1.iptv” icon=”” target=”true” nofollow=”false » ] مورد[/button]

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا