چرا عکس از گوگل دانلود نمیشه

مشکل پشتیبان گیری از عکس های گوگل یکی از مشکلاتی است که هر کاربری ممکن است با آن مواجه شود. دانلود نکردن عکس ها از گوگل کروم یا باز نکردن آن ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است مشکل از خود مرورگر یا گوشی شما باشد. برای بررسی این مشکل و نحوه رفع آن با پلازا همراه باشید.

گاهی اوقات ممکن است نتوانید تصاویر را در مرورگر کروم به خصوص در نسخه موبایل آن ذخیره کنید. به این ترتیب هر چند بار روی گزینه Download Image کلیک کنید هیچ اتفاقی نمی افتد. خوشبختانه راه حل های مختلفی برای مشکل ذخیره نشدن عکس ها در کروم وجود دارد که با کمک هر کدام می توانید این مشکل را برطرف کنید.

اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که بارها با این مشکل مواجه شده اید، در این مقاله پلازا می توانید با آموزش رفع مشکل ذخیره نشدن عکس ها در مرورگر کروم، این مشکل را برطرف کنید.

آنچه در ادامه می خوانید:

مشکل پشتیبان‌گیری Google Photos را برطرف کنید

اگر با مشکل باز نشدن عکس در گوگل کروم مواجه هستید، می توانید با بررسی چندین مورد این مشکل را برطرف کنید. دلایل متعددی برای چنین مشکلی وجود دارد؛ به عنوان مثال، ممکن است یک اشکال نرم افزاری باشد یا ممکن است مجوزهای لازم را به مرورگر نداده باشید. در ادامه راه حل های مختلفی را مطرح کرده ایم که می توانید برای رفع این مشکل از آنها استفاده کنید.

1. گوشی را ریستارت کنید

دلیل باز نکردن عکس در اندروید گوگل ممکن است به دلیل وجود اشکال در سیستم عامل یا رابط کاربری گوشی شما باشد. به این دلیل؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوشی را ریستارت کنید. اگر برای اولین بار است که با چنین مشکلی مواجه می شوید، ابتدا گوشی یا تبلت خود را ریستارت کنید. پس از روشن شدن تلفن، احتمالاً می توانید عکس ها را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :

2. از روش صحیح آپلود تصویر استفاده کنید. مشکل پشتیبان گیری از عکس های گوگل

روش دانلود تصاویر از کروم بسیار ساده است، اما برخی از کاربران همچنان آن را فراموش می کنند و بنابراین تصور می کنند که مشکلی وجود دارد. هنگامی که می خواهید یک تصویر را از قسمت نتایج جستجو دانلود کنید، ابتدا مطمئن شوید که یک بار روی تصویر ضربه بزنید تا بزرگ شود، سپس فقط انگشت خود را روی تصویر نگه دارید و گزینه دانلود “تصویر” را در منوی ظاهر شده انتخاب کنید.

3. دسترسی به مرورگر را کنترل کنید

دلیل دانلود نشدن عکس از Google ممکن است به دسترسی مرورگر بستگی داشته باشد. برای دانلود تصاویر باید به مرورگر دسترسی لازم را داده باشید. در غیر این صورت قادر به دانلود تصاویر نخواهید بود.

به تنظیمات گوشی بروید و مطمئن شوید که مرورگر به حافظه گوشی یا تبلت شما دسترسی دارد. برای انجام این کار، به لیست برنامه ها بروید، Google Chrome را انتخاب کنید و روی Application permissions ضربه بزنید. در صفحه بعد روی Storage کلیک کنید و سپس Allow را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

4. برای رفع مشکل ذخیره نشدن عکس ها در مرورگر کروم، کش مرورگر را پاک کنید

راه دیگر برای رفع مشکل ذخیره سازی Google Photos، پاک کردن کش برنامه است. با انجام این کار، برنامه به تنظیمات اولیه خود باز می گردد و تمامی کوکی ها پاک می شوند. برای پاک کردن حافظه نهان، ابتدا مرورگر را باز کنید، سپس با لمس سه نقطه سمت راست بالای صفحه و انتخاب History به مرحله بعدی بروید.

در پنجره بعدی گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید. در قسمت آخر کافیست گزینه های Cached images and files و Cookies and other site data را تیک بزنید و در نهایت گزینه Clear data را انتخاب کنید.

کاربران ویندوز می توانند این کار را با کلیک روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه، انتخاب More Tools و سپس Clear Browsing Data انجام دهند. در ویندوز، به سادگی تصاویر و فایل‌های ذخیره شده و کوکی‌ها و دیگر گزینه‌های داده‌های سایت را بررسی کنید و سپس روی پاک کردن داده‌ها کلیک کنید.

همچنین بخوانید :

5. کش برنامه را پاک کنید. مشکل پشتیبان گیری از عکس های گوگل

اگر مشکل هنوز حل نشد، گام بعدی پاک کردن کش خود برنامه است. با این کار برنامه ریست می شود و مشکلاتی که وجود داشته باشد برطرف می شود. برخلاف روش بالا، باید از طریق تنظیمات خود گوشی این کار را انجام دهید. کاربران iOS نیز باید قدم بعدی را بردارند و برنامه را به طور کامل حذف کنند زیرا نمی توانند کش برنامه را پاک کنند.

در اندروید ابتدا به تنظیمات گوشی رفته، گوگل کروم را از لیست برنامه ها پیدا کرده و انتخاب کنید. در صفحه برنامه روی Storage ضربه بزنید.

در صفحه بعد، روی Clear Data در پایین صفحه کلیک کنید و در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، Clear Cache را انتخاب کنید.

البته بسته به مدل و رابط کاربری گوشی شما، ممکن است این مراحل کمی متفاوت باشد، اما اصل یکسان است.

6. مرورگر را به روز کنید یا دوباره نصب کنید

اگر با پاک کردن حافظه نهان، مشکل لود نشدن عکس ها در گوگل کروم حل نشد، مرحله بعدی به روز رسانی مرورگر است. زیرا ممکن است مشکل از خود مرورگر باشد و گوگل با ارائه آپدیت آن را برطرف کرده است.

اما اگر به‌روزرسانی راه‌حل نیست، باید مرورگر را حذف کرده و دوباره آن را نصب کنید. علاوه بر این، کاربران آیفون چاره ای جز حذف اپلیکیشن و نصب مجدد آن برای پاک کردن کش ندارند. اگر مرورگر را به حساب گوگل خود متصل کرده اید، می توانید پس از نصب مجدد وارد حساب کاربری خود شوید و به تاریخچه و سایر اطلاعات مانند رمز عبور، نشانک ها و غیره دسترسی داشته باشید. پس از حذف مرورگر، بهتر است گوشی یا لپ تاپ را ریستارت کرده و سپس مرورگر را نصب کنید.

7. ظرفیت حافظه گوشی را بررسی کنید

عدم نمایش عکس ها در Google Chrome همچنین ممکن است به دلیل پر بودن حافظه تلفن باشد. در غیر این صورت هنگام دانلود تصاویر با مشکل مواجه خواهید شد. به منظور صرفه جویی در حافظه، می توانید اطلاعاتی مانند تصاویر یا فایل های ویدیویی را به پلتفرم های ابری مانند Google Drive یا iCloud انتقال دهید تا فضای کافی برای برنامه هایی مانند Chrome آزاد شود.

شما نیز ممکن است این مطالب را دوست داشته باشید

8. کارت حافظه را بررسی کنید

اگر از کارت حافظه استفاده می‌کنید، ممکن است Chrome به دلیل برخی محدودیت‌های دسترسی به حافظه، نتواند به کارت حافظه دسترسی داشته باشد. ممکن است Chrome مجاز به دسترسی به کارت حافظه نباشد. همچنین سلامت خود کارت حافظه را بررسی کنید.

9. مطمئن شوید که وب سایت مورد نظر فیلتر نشده است

بسیاری از مواقع مشکل باز نشدن عکس در گوگل کروم یا مشکل باز نشدن عکس سایت ها ربطی به گوشی یا کامپیوتر شما ندارد و دلیل آن ممکن است فیلتر سایت میزبان ‘تصویر’ باشد. در این صورت دلیل عدم نمایش عکس در گوگل مسدود شدن وبسایت هاست و حتی اگر تمام راه حل های بالا را امتحان کنید نمی توانید تصویر مورد نظر را دانلود کنید.

سوالات متداول

1. چرا عکس های گوگل ذخیره نمی شوند؟

ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا عکس‌ها را از Google Chrome در تلفن خود دانلود نمی‌کنید. ممکن است به مرورگر اجازه دسترسی به حافظه را نداده باشید، ممکن است برنامه مشکل داشته باشد و حافظه گوشی ظرفیت کافی نداشته باشد.

2. چرا تصاویر گوگل در گوشی باز نمی شوند؟

این مشکل عمدتا به کمبود ظرفیت کافی در حافظه گوشی و همچنین اتصال اینترنت شما بستگی دارد. در بسیاری از مواقع یا حافظه گوشی پر است یا سایت مورد نظر فیلتر شده است.

آخرین کلمه

مشکل پشتیبان گیری از عکس های گوگل یکی از مشکلاتی است که بیشتر کاربران گوشی را درگیر می کند و در ویندوز و کامپیوتر کمتر دیده می شود. با استفاده از روش های بالا می توانید به این سوال پاسخ دهید که چرا گوگل عکس ها را باز نمی کند و دوباره به تصاویر وبسایت دسترسی پیدا کنید.

منتخب کاربران

31 مه 2019

یکی از چالش هایی که امروزه اکثر کاربران با آن مواجه هستند دانلود عکس از گوگل است. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روش های دانلود عکس از گوگل متفاوت و متنوع است و در این مقاله تصمیم داریم به این روش ها بپردازیم و هر روش را به طور کامل با تصاویر و جزئیات شرح دهیم. شاید در حال جستجو در گوگل هستید و ناگهان به عکس فوق العاده جذابی برخورد می کنید و می خواهید آن را دانلود کنید. حال یک سناریوی دیگر را در نظر بگیرید. فرض کنید موضوعی دارید و قصد دارید یک عکس زیبا و با کیفیت در آن موضوع پیدا کنید. از چه روشی برای دانلود این تصویر استفاده می کنید؟ در ادامه به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

منظور ما از دانلود عکس از گوگل چیست؟

سوالی که ممکن است با دیدن عنوان این مقاله به ذهن شما خطور کند این است: واقعاً منظور ما از دانلود عکس از گوگل و روش های آن چیست؟ گوگل موتور جستجویی است که روزانه تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود به آن دسترسی دارند. بنابراین هیچ عکسی در این موتور جستجو وجود ندارد. تصاویری که در این موتور جستجو می بینیم هر کدام متعلق به یک سایت هستند و گوگل به عنوان موتور جستجو این تصاویر را بر اساس موضوعی که وارد می کنید برای شما پیدا کرده و به شما ارائه می دهد. اگر این تصاویر را دوست دارید، می توانید با استفاده از روش های زیر آنها را دانلود و در سیستم خود ذخیره کنید.

چرا عکس ها را از گوگل دانلود کنیم؟

چرا اکثر مردم از موتور جستجوی گوگل برای دانلود عکس استفاده می کنند؟ این موتور جستجو چه ویژگی هایی دارد که کاربران را تا این حد به دانلود از آن علاقه مند می کند؟ چرا مردم از موتورهای جستجوی دیگر برای دانلود عکس ها و تصاویر مورد علاقه خود استفاده نمی کنند؟ خوب، پاسخ به این سوالات احتمالا آسان است زیرا گوگل بهترین موتور جستجو است. اما به 4 دلیل کلی، کاربران علاقه زیادی به گوگل دارند:

اهمیت برای خواسته های کاربر

ارائه بهترین نتایج مرتبط با موضوع به کاربران

طیف گسترده ای از نتایج

سیستم هوش مصنوعی بسیار کارآمد و هوشمند

دلایل فوق این موتور جستجو را به یکی از بهترین گزینه های ممکن برای دانلود عکس تبدیل کرده است. حال در ادامه این قسمت به توضیح روش های دانلود عکس از موتور جستجوگر گوگل می پردازیم. اگر می خواهید در مورد این روش ها بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه دانلود عکس از گوگل

حالا به این نکته رسیده ایم و می خواهیم با هم یاد بگیریم که اگر می خواهیم عکسی را در رایانه، سیستم عامل اندروید یا IOS دانلود کنیم، چه دستورالعمل هایی را باید دنبال کنیم و چه روش هایی برای این کار وجود دارد. دانلود عکس از گوگل کار سختی نیست، اما اگر می خواهید یک عکس خاص با کیفیت های مختلف دانلود کنید، باید این مقاله را تا انتها بخوانید تا در نهایت بدانید چه روش هایی برای دانلود عکس از گوگل در تمامی پلتفرم ها وجود دارد. در واقع اگر می خواهید تصاویر اصلی و با کیفیت را در رایانه خود دانلود کنید، روش های زیادی برای این کار وجود دارد، از جمله دانلود تصاویر از خود گوگل یا دانلود تصاویر با استفاده از افزونه های نصب شده در مرورگرها. در ادامه به تفصیل به هر یک از آنها پرداخته ایم.

دانلود عکس ها از گوگل به سیستم های کامپیوتری

یافتن یک تصویر در گوگل و ذخیره آن در کامپیوتر اصلا کار سختی نیست، اما ذخیره آن به هر شکلی کار درستی نیست. به عبارت ساده تر، بدترین راه برای دانلود عکس از گوگل این است که روی عکس مانند تصویر زیر کلیک راست کرده و سپس روی Save Image As کلیک کنید. همان عکس با کیفیتی که در نتایج جستجو می بینید در رایانه شما ذخیره می شود و کیفیت بسیار پایینی خواهد داشت. سعی کنید از این روش برای دانلود تصاویر از گوگل استفاده نکنید.

بدترین روش دانلود عکس از گوگل

راه های زیادی برای دانلود عکس ها از گوگل در سیستم های کامپیوتری وجود دارد. در زیر دو مورد از ساده ترین و سریع ترین راه های دانلود از گوگل را ارائه کرده ایم.

روش اول از طریق خود عکس

مرحله 1: ابتدا به بخش Google Images بروید. می توانید این بخش را به صورت دستی با نام دامنه image.google.com جستجو کنید یا می توانید موضوع خود را در گوگل جستجو کنید و سپس روی Images کلیک کنید.

به آدرس Image.google.com مراجعه کنید

مرحله دوم: موضوع مورد نظر را در قسمت مورد نظر جستجو کنید تا نتایج برای شما نمایش داده شود (مثلا: دستیار آکادمی).

مرحله 3: روی تصویری که می خواهید در سیستم خود بارگیری کنید ضربه بزنید تا تصویر بزرگتری باز شود.

آیا شما معلم هستید و می خواهید درآمد بیشتری کسب کنید؟

مرحله 4: در مرحله بعد روی تصویر مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: در پایان کار می توانید محل مورد نظر را برای دانلود و ذخیره تصویر انتخاب کنید. دانلود تصویر از گوگل آسان خواهد بود.

روش دوم: از طریق صفحه‌ی تصاویر گوگل

ممکن است عکسی را در یک فایل یا مقاله ببینید، به آن علاقه مند شوید و بخواهید آن عکس را با کیفیت بالا برای خود دانلود کنید. در چنین مواقعی مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید تصویر مورد نیاز خود را دانلود کنید.

مرحله 1: روی این تصویر کلیک راست کرده و سپس Search Google for Image را انتخاب کنید. با این کار، گوگل تلاش می کند تا عناصر مشابه این تصویر را با کیفیت های متفاوت برای شما بیابد.

بر روی عکس دلخواه خود در هر سایتی کلیک راست کنید و عبارت بالا را انتخاب کنید

البته توجه داشته باشید که قسمت جستجوی تصاویر گوگل فقط در مرورگر کروم موجود است و برای سایر مرورگرها باید تصویر را در قسمت جستجوی تصاویر گوگل بکشید و رها کنید.

مرحله دوم: در این مرحله وارد نتایج جستجوی گوگل می شوید. در بالای نتایج جستجو گزینه All Sizes را انتخاب کنید تا تمامی تصاویر در اندازه های مختلف برای شما نمایش داده شود.

مرحله سوم: در این مرحله می توانید تصویر دلخواه خود را از بین تصاویر موجود انتخاب کرده و طبق مراحل ذکر شده در بالا دانلود کنید.

تصاویر را در تمامی اندازه‌ها می‌توانید مشاهده کنید

دانلود عکس از گوگل با استفاده از افزونه Image Downloader

راه دیگر برای دانلود تصاویر از گوگل، استفاده از افزونه Image Downloader است. شایان ذکر است این افزونه تنها برای دانلود عکس از گوگل نیست و با استفاده از آن می توانید تصاویر مورد نیاز و مورد نظر خود را از هر سایتی دانلود کنید. در ادامه به نحوه دانلود این افزونه می پردازیم:

مرحله 1: اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه مورد نظر را در مرورگر کروم خود نصب کنید. برای نصب این افزونه ابتدا بر روی افزونه Image Downloader کلیک کنید و سپس با کلیک روی Add to Chrome همانند تصویر زیر افزونه را در مرورگر کروم نصب کنید.

مرحله دوم: پس از کلیک بر روی افزودن به کروم، پیامی را که در تصویر زیر می بینید مشاهده خواهید کرد. برای شروع فرآیند دانلود و نصب نرم افزار روی Add Extension کلیک کنید.

مرحله 3: پس از نصب، صفحه زیر در مرورگر شما باز می شود که در آن می توانید یک سری تنظیمات اولیه افزونه را خودتان سفارشی کنید. پس از سفارشی سازی تنظیمات، روی ذخیره کلیک کنید.

شخصی سازی image downloader

مرحله چهارم: در این مرحله موضوع مورد نظر را در گوگل وارد کرده و سپس بر روی آیکون این افزونه کلیک کنید و تمامی تصاویر برای شما نمایش داده می شود. سپس تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه Download کلیک کنید. سپس گزینه Yes را برای آپلود تصویر انتخاب کنید.

عکس ها را از گوگل برای گوشی های اندروید دانلود کنید

برای دانلود عکس ها از گوگل با استفاده از گوشی اندرویدی، باید این مراحل را به ترتیب دنبال کنید:

مرحله 1: اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی پیوند Google Images با تلفن Android خود ضربه بزنید یا به images.google.com بروید.

مرحله دوم: موضوع مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد کنید تا تصاویر مربوط به آن تصویر را مشاهده کنید. (به عنوان مثال دستیار آکادمی)

مرحله 3: تصویر مورد نظر را برای مشاهده نسخه بزرگتر انتخاب کنید.

مرحله چهارم: انگشت خود را روی تصویر مورد نظر قرار دهید و مدتی آن را نگه دارید تا منو ظاهر شود. سپس از منویی که مشاهده می کنید، گزینه دانلود تصویر یا آپلود تصویر را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، تصاویر مورد نظر دانلود خواهند شد. در ادامه قصد داریم به یک حالت ویژه برای دانلود عکس های دلخواه از گوگل اشاره کنیم.

دانلود تصویر دلخواه در گوشی اندروید

ممکن است در حال خواندن مقاله ای در تلفن اندرویدی خود باشید. ناگهان با یک تصویر جالب و جدید روبرو می شوید. که برای شما بسیار جالب است اما می بینید که با کیفیت جالب در سایت قرار نگرفته و یا امکان دانلود آن در سایت وجود ندارد. در چنین مواقعی یک راه حل عالی وجود دارد که در زیر قدم به قدم توضیح خواهیم داد:

مرحله 1: ابتدا عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله دوم: سپس انگشت خود را روی آن گذاشته و نگه دارید تا منوی زیر ظاهر شود. سپس «جستجوی این تصویر در گوگل» را از منو انتخاب کنید.

مرحله سوم: پس از انتخاب این گزینه وارد نتایج جستجوی گوگل می شوید. گزینه More Sizes را انتخاب کرده و در نهایت تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و طبق دستور بالا آپلود کنید.

 دانلود عکس از گوگل با استفاده از اپلیکیشن Image Downloader

یکی دیگر از راه های دانلود عکس از گوگل برای گوشی های اندرویدی، استفاده از اپلیکیشن Image Downloader است. به راحتی می توانید این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید و مستقیماً به گوگل متصل شوید. در نهایت می توانید با استفاده از این اپلیکیشن تصاویر مورد نظر خود را از گوگل دانلود کنید.

دانلود عکس از گوگل برای سیستم عامل های IOS (Apple).

اگر صاحب یک تبلت آیفون یا آیپد هستید و می خواهید عکسی را از گوگل دانلود کنید، ساده ترین و ساده ترین راه این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: Google Images را در مرورگر دستگاه خود وارد کنید یا به image.google.com بروید.

مرحله دوم: موضوع مورد نظر را در کادر جستجو وارد کنید تا عکس مربوط به موضوع مورد نظر نمایش داده شود.

مرحله سوم: اگر تصویر مورد نظر خود را پیدا کردید، برای مشاهده یک نسخه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

مرحله چهارم: در نهایت انگشت خود را روی تصویر قرار داده و مدتی نگه دارید تا منو باز شود. سپس از منو گزینه Upload Image را انتخاب کنید.

توجه: اگر می خواهید عکسی را که در مقاله ای مشاهده کرده اید از گوگل دانلود کنید، می توانید مراحل توضیح داده شده برای گوشی های اندرویدی، گوشی های آیفون و تبلت های آی پد را دنبال کنید تا تصویر مورد نظر به بهترین شکل ممکن دانلود شود. و روی گوشی شما نجات یابد

فرمت تصاویری که آپلود می کنیم را تبدیل کنید

ممکن است تصاویری که از گوگل دانلود می کنیم بسیار زیبا و جذاب باشند و بتوانند نظر ما را به بهترین شکل جلب کنند اما فرمت مورد نظر ما را نداشته باشند. در این صورت می توانید از یک سری ابزار آنلاین رایگان برای تبدیل فرمت تصویر مورد نظر خود استفاده کنید.

با استفاده از ابزار ساده تبدیل تصویر، فرمت تصویر را تغییر دهید

اگر این اتفاق برای شما افتاد، از ابزار ساده تبدیل تصویر برای همه تصاویر به جز آنهایی که با فرمت webp هستند استفاده کنید.

در این ابزار باید تصویر خود را آپلود کنید. هنگامی که تصویر خود را آپلود کردید، فرمت مقصد را انتخاب کنید و در نهایت دکمه Convert Image را فشار دهید. تصویر شما با فرمت دلخواه در اختیار شما قرار می گیرد و به راحتی می توانید آن را ذخیره کنید.

با استفاده از ابزار EZgif فرمت تصویر را تغییر دهید

اگر تصویر مورد نظر شما با فرمت webp یا webp است، توصیه می شود از ابزار آنلاین رایگان دیگری به نام Ezgif.com استفاده کنید.

پس از ورود به ابزار فوق می توانید تصویر مورد نظر را به فرمت مورد نظر تبدیل کنید یا تصویری را که دارید به فرمت webp تبدیل کنید. هر دو ابزار فوق کاملا رایگان هستند و هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کنند. بنابراین اگر فرمت تصویر شما WebP است نگران نباشید. زیرا امکان تغییر فرمت آن به راحتی وجود دارد.

گوگل بهترین منبع برای دانلود رایگان تصاویر است

موتور جستجوی گوگل شریان اصلی برای دسترسی به هر سایتی در اینترنت و صدها هزار نتیجه برای هر چیزی است که می خواهید

آکادمی همیار سعی می کند تا حد امکان به ارتقای سطح دانش کاربران خود کمک کند و به همین منظور مجموعه مقالاتی را برای ارتقای اطلاعات افراد برای استفاده بهتر از کامپیوتر و ابزار آن آماده کرده است. مقاله نحوه دانلود عکس از گوگل که پیش روی شماست یکی از این مقالات می باشد. مقالات دیگری نیز در این زمینه نوشته شده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

روش های دانلود از پینترست

نحوه حذف اکانت تلگرام

راهنمای کامل نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

با مطالعه این مقالات دانش شما در زمینه IT و ابزارهای مختلف آن افزایش می یابد و بسیار راحتتر از قبل می توانید نیازهای خود را برطرف کنید.

نظر شما در مورد مقاله نحوه دانلود عکس از گوگل چیست؟ با کمک این مقاله می توانید هر عکسی را از گوگل دانلود و استفاده کنید؟ چه راه حل های دیگری برای دانلود عکس ها از موتور جستجوی گوگل می دانید؟ به نظر شما چه مقالات دیگری می تواند اطلاعات و دانش کاربران را در زمینه IT و ابزارهای آن ارتقا دهد؟ لطفا نظرات و اطلاعات خود را با ما و سایر کاربران آکادمی به اشتراک بگذارید.

یکی از ویژگی های اصلی گوگل کروم دانلود منیجر آن است که البته ساده و ابتدایی است، درست مثل دانلود منیجر اکثر مرورگرهای دیگر. گاهی اوقات زمانی که می خواهیم فایلی را از طریق مرورگر کروم دانلود کنیم، با خطای دانلود و خطای شبکه یا به عبارتی Download Failed و خطای شبکه مواجه می شویم. برای حل این مشکل، باید تأیید کنید که دسترسی به اینترنت برقرار است و تنظیمات اینترنت و شبکه را بررسی کنید.

در این مقاله به 4 روش برای رفع خطاهای دانلود در مرورگر گوگل کروم می پردازیم. سیاره فناوری اطلاعات را در ادامه مقاله دنبال کنید.

بررسی شبکه و اینترنت و راه اندازی مجدد دستگاه ها

مشکلات دانلود مختلفی در مرورگرها وجود دارد. گاهی اوقات در دانلود فایل مکث ایجاد می شود و گاهی دانلود به طور کامل متوقف می شود و امکان از سرگیری یا ادامه آن وجود ندارد و باید دوباره فایل را دانلود کنید. بیشتر اوقات این مشکلات مربوط به مرورگر نیست، بلکه مربوط به تنظیمات شبکه و کیفیت سرویس اینترنت است.

در این موارد بهترین کار این است که ابتدا فایل دیگری را با استفاده از مرورگر دیگری مانند موزیلا فایرفاکس و از سایت دیگری که معمولا سرعت دانلود خوبی دارد دانلود کنید. به این ترتیب مشخص می شود که مشکل از سرویس و شبکه اینترنت شماست یا مربوط به مرورگر گوگل کروم و این سایت خاص است. بد نیست تنظیمات فایروال یا بسته امنیتی خود را بررسی کنید، زیرا ممکن است از دانلود فایل مشکوک جلوگیری کنید! یا مرورگر کروم دسترسی به سایت خاصی را مسدود کرده است.

اگر مشکل عمومی است، سیستم خود را ریستارت کنید و به صورت دستی آن را خاموش و روشن کنید و مودم یا روتر را روشن کنید. سپس دوباره دانلود کنید.

تنظیمات آنتی ویروس و فایروال خود را بررسی کنید

اکثر کاربران ویندوز 10 از Windows Defender و Windows Firewall استفاده می کنند و هیچ بسته امنیتی دیگری را نصب نمی کنند. اگر در دانلود فایل های خاصی در مرورگر کروم مشکل دارید، تنظیمات هر آنتی ویروس یا فایروالی را که نصب کرده اید به دقت بررسی کنید. ممکن است دسترسی مرورگر کروم به سایت‌های خاصی ممنوع باشد و ممکن است Google Chrome از دانلود فایل جدید منع شود.

برخی از آنتی ویروس های کنونی توانایی نظارت بر ترافیک اینترنت و اسکن منظم HTTPS و اتصالات رمزگذاری شده را دارند. اگر مشکلی وجود داشته باشد یا چیزی مشکوک به نظر برسد، دانلود فایل را متوقف می کنند. این مشکل نه تنها در کروم بلکه در سایر مرورگرها و برنامه ها نیز ممکن است رخ دهد.

اگر فایل از سایت ایمن دانلود شده است و مطمئن هستید که تصمیم آنتی ویروس اشتباه بوده است، می توانید آن را به طور موقت غیرفعال کنید یا تنظیمات را بررسی کرده و محدودیت ها را کاهش دهید تا دوباره مشکل پیش نیاید.

مطمئن شوید که نرم افزار فایروال که ترافیک شبکه و اینترنت را کنترل و محدود می کند، مرورگر Google Chrome را محدود نمی کند.

از حالت ناشناس Chrome استفاده کنید

اکثر کاربران مرورگر کروم یک یا چند افزونه را برای اهداف مختلف بر روی مرورگر نصب می کنند. برخی از افزونه های نصب شده ممکن است بر آپلود فایل تأثیر بگذارند و محدودیت هایی ایجاد کنند. برای حل مشکل، می‌توانید فایل را در حالت ناشناس دانلود کنید که توسط اکثر افزونه‌ها غیرفعال است.

برای باز کردن یک پنجره ناشناس در مرورگر کروم، روی منوی سه نقطه کلیک راست کرده و پنجره جدید ناشناس را انتخاب کنید. پنجره ای با تم مشکی باز می شود.

آدرس صفحه دانلود را وارد کنید و Enter یا Return را در Mac فشار دهید تا صفحه دانلود باز شود. سپس بر روی لینک دانلود فایل کلیک کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً پیوند دانلود فایل را جای‌گذاری کنید و Enter یا Return را فشار دهید تا دانلود شروع شود.

اگر دانلود به این صورت انجام شود مشخص است که یکی از افزونه های نصب شده مشکل ایجاد کرده است و باید مورد توجه قرار گیرد. برای بررسی برنامه‌های افزودنی، ابزارهای بیشتر و سپس افزونه‌ها را از منوی سه نقطه کروم انتخاب کنید.

برای مثال می‌توانید افزونه‌ها را یکی یکی غیرفعال کنید تا مشکل دانلود برطرف شود. آخرین افزونه ای که غیرفعال کردید احتمالاً عامل ایجاد مشکل است. باید حذف شود و به جای آن از یک افزونه مشابه استفاده کنید، یا اگر حذف امکان پذیر نیست، هر بار که می خواهید چیزی را دانلود کنید، آن را غیرفعال کنید.

کش کروم و کوکی ها را پاک کنید

اطلاعات تکراری سایت ها توسط مرورگر در حافظه ذخیره می شود، به طوری که هر بار نیازی به بارگذاری مجدد نیست و سرعت باز شدن صفحات و همچنین ترافیک اینترنت کاهش می یابد. به این می گویند کش. کوکی همچنین به معنای داده‌های کوچکی است که سایت‌ها در مرورگر ذخیره می‌کنند و در واقع داده‌های بخش‌ها و تنظیمات خاصی از سایت به صورت محلی در دستگاه فعلی ذخیره می‌شوند.

اطلاعات و کوکی‌های ذخیره‌شده در حافظه پنهان، اگرچه مفید هستند، اما گاهی اوقات مشکلاتی ایجاد می‌کنند و در واقع نامعتبر یا قدیمی هستند. در این صورت پاک کردن کش و کوکی ها مشکل را حل می کند.

اگر در دانلود فایل از سایت خاصی مشکل دارید، بهتر است کش و کوکی ها را پاک کنید. روش کار بسیار ساده است. ابتدا بر روی منوی سه نقطه مرورگر کروم کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید تا صفحه تنظیمات باز شود.

در صفحه تنظیمات و در بخش Privacy & Security، روی Clear browsing data کلیک کنید.

در پنجره باز شده، گزینه های کوکی ها و سایر داده های سایت و همچنین تصاویر و فایل های کش شده را بررسی کنید. سپس روی Clear Data کلیک کنید.

سپس کروم را ببندید و مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل دانلود حل شده است یا خیر.

تنظیمات گوگل کروم را بازنشانی کنید

اگر لینک دانلود فایل را در مرورگر دیگری پیست کرده اید و مشکلی برای دانلود فایل وجود ندارد، بد نیست تنظیمات مرورگر کروم را ریست کنید. در واقع این یکی از دلایل خطای Failed است. خطای شبکه به دلیل تنظیمات نادرست مرورگر ایجاد می شود. بازنشانی Chrome افزونه‌هایی را که نصب کرده‌اید غیرفعال می‌کند، اما خوشبختانه آنها را حذف نمی‌کند. تاریخچه مرور پاک نمی شود. نشانک های سایت، رمز عبور و نام کاربری نیز حذف نمی شوند.

بازنشانی Chrome تنظیمات را به حالت پیش‌فرض بازنشانی می‌کند، حافظه پنهان و کوکی‌ها را پاک می‌کند و تا زمانی که دوباره آن را روشن نکنید، همگام‌سازی متوقف می‌شود.

اما روش کار: ابتدا صفحه تنظیمات را باز کنید. می توانید این کار را از منو انجام دهید یا آدرس زیر را وارد کنید و Enter یا Return را فشار دهید:

chrome://settings

به پایین صفحه تنظیمات بروید. برای مشاهده تنظیمات کامل روی Advanced کلیک کنید.

در قسمتی با عنوان Reset Settings، بر روی Restore settings به پیش فرض اصلی خود کلیک کنید.

در پنجره باز شده روی Reset Settings کلیک کنید.

اگر نمی‌خواهید گزارشی به Google ارسال شود، علامت گزینه Help بهبود Chrome با گزارش تنظیمات فعلی را بردارید.

راهنمای فناوری، سیاره کامپیوتر

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا