چرا عجمیان شهید شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، 21 آبان ماه چندین نفر از اغتشاشگران به بهانه شرکت در مراسم اربعین یکی از قربانیان این حمله با پرتاب سنگ، چوب و نخاله های ساختمانی اقدام به بستن اتوبان کرج کردند. شورش در اطراف بهشت ​​سکینه و کمالشهر کرج. آنها خرابکاری کردند و عبور و مرور خودروها را مختل کردند، اموال عمومی و خصوصی را تخریب کردند و به افسران پلیس حمله کردند.

در حوادث آن روز «سیدروح الله عجمیان» یکی از نیروهای امنیتی مظلوم واقع شد و به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از افراد گرفتار در ترافیک به دلیل انسداد بزرگراه به رفع انسداد کمک می کرد و در این بین فقط به دلیل پوشیدن لباس بسیجی مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت. و برخی از آنها به طرز وحشیانه ای و بر ظلم او گواهی می دهند.

در پی این حادثه تلخ و ناگوار بلافاصله شکایتی در دادسرای امور جنایی و جرایم ویژه کرج مطرح و بازپرس ذیصلاح دستورات قضایی لازم را برای شناسایی و دستگیری متهم به اداره کل آگاهی استان البرز صادر کرد.

صدور کیفرخواست برای 16 متهم

در این پرونده مجموعاً 16 متهم احضار و کیفرخواست صادر شد و از 18 آذرماه، جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری استان البرز رسیدگی به اتهامات دست اندرکاران شهادت را آغاز کرد. روح الله عجمیان و قتل بهشت ​​سکینه کرج در آن روز.

متهمان در جلسات دادگاه صراحتا به تشریح شهادت سید روح الله عجمیان پرداختند و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. عکس ها و اسناد مربوط به این حادثه نیز در دادگاه ارائه شد.

بر اساس احکام صادره برای 5 نفر متهم به فساد در سراسر جهان از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به افسران نیروی مقاومت بسیج و فرجه و جرایم علیه تمامیت جسمانی مردم که موجب اخلال جدی در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منجر به شهادت بسیج حافظ شد. امنیتی، سید روح الله عجمیان اعدام و 11 متهم دیگر نیز به دلیل نقش داشتن در اغتشاشات و تأثیر اقداماتشان در شهادت سید روح الله عجمیان به حبس طویل المدت (تا 25 سال) محکوم شدند.

پس از اعتراض متهمان، پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق پرونده در خصوص تجدیدنظرخواهی 5 متهم پرونده شهادت سید روح الله عجمیان صادر شد.

اجرای حکم اعدام 2 متهم این پرونده

در این بررسی تجدیدنظرخواهی محکومان محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی بی‌اساس تشخیص داده شد و رأی صادره به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری و این دو مورد تأیید و پذیرفته شد. مردم به اعدام محکوم شدند

در خصوص تجدیدنظرخواهی سه متهم دیگر به نام‌های حمید قره‌اسانلو، حسین محمدی و رضا آریا، به استناد بند ۲ بند ب ماده ۴۶۹ قانون مجازات اسلامی، دیوان عالی کشور ضمن قبولی تجدیدنظرخواهی، پرونده را به رسیدگی مجدد ارجاع و پرونده را ارجاع داد. تکمیل تحقیقات و اتخاذ تصمیم مقتضی به دادگاه صادر کننده حکم صادر شده است.

بنابراین پس از طی تمامی مراحل قانونی و تایید رای دیوان عالی کشور، حکم اعدام محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی در ۲۶ دی ماه ۱۳۰۱ به اجرا درآمد.

بررسی مجدد پرونده 14 متهم

جلسات دادگاه 14 نفر از متهمان این پرونده در دادگاه تکرار شد و در نهایت 11 متهم به 3، 5، 10 و 15 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس این حکم، حمید قره‌حسنلو به 15 سال حبس، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی و آرین فرزام نیا هر یک به 10 سال حبس، محمدامین اخلاق ساواجبلاغی، امین مهدی شکراللهی و فرزانه قره‌اسانلو به 5 سال حبس تعزیری محکوم شدند. سال زندان شایان چرانی و امیرمحمد جعفری و علی معظمی گودرزی هرکدام به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

در ادامه رسیدگی مجدد به پرونده، عنوان اتهام 3 متهم به نام های بهرادعلی کناری، جواد زرگران و رضا شاکر زواردهی از افساد فی الارض به تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی تغییر یافت. . علیه رژیم با توجه به اینکه بلافاصله پس از اعلام عفو مقام معظم رهبری، تمامی متهمان این پرونده کتباً ابراز ندامت و قول مساعد دادند که نسبت به تکرار جرایم مشابه، بسته به نوع و عنوان اتهام، این 3 متهم مورد عفو قرار گرفتند. راهنمای عالی. و با قرار مشروط، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و از زندان آزاد شدند.

این احکام نیز با درخواست تجدیدنظر متهمان و وکلای آنها به دیوان عالی کشور ارسال شد.

تایید نهایی احکام صادره از دیوان عالی کشور

سرانجام پس از استماع و صدور احکام جدید، آرای دیوان عالی کشور تایید و «حمید قره حسنلو» به 15 سال حبس تعزیری محکوم شد. «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به 10 سال زندان محکوم شدند.

متهمان «محمد امین اخلاق ساواجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره‌حسنلو» به اتهام نافی بلد هر کدام به پنج سال حبس تعزیری و «علی معظمی گدرزی» به اتهام نافی بلد به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.

رای صادره در خصوص متهم “آرین فرزام نیا” نیز با توجه به اظهارات بعدی بستگان وی مبنی بر ابتلای وی به افسردگی، جهت ارائه تخلفات توسط دیوان عالی کشور به پزشکی قانونی و تشکیل پرونده جهت رسیدگی و صدور رای مجدد به شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز احیا شد.

بدین ترتیب احکام صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در خصوص کلیه محکومان پرونده شهادت عجمیان به جز «آرین فرزام نیا» در دیوان عالی کشور تایید و قطعی شد.

لازم به توضیح است: اتهام متهمان این پرونده که مورد رسیدگی قرار گرفت و منجر به محکومیت قطعی شد، «قتل عمد» نبوده بلکه «افساد در کشور» و «جنگ» حسب مورد بوده است.

اتهام فساد مالی در این پرونده مطابق ماده 286 قانون مجازات اسلامی و برای ارتکاب جرایم متعدد از جمله جرایم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی، شرکت در تجمعات غیرقانونی، انسداد بزرگراه و ممانعت از تردد، تعرض به مأموران است. در حین انجام وظیفه، تخریب اموال عمومی و خصوصی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال جدی نظم و امنیت و ناامنی در کشور شده است. و منجر به شهادت یک بسیجی غیرمسلح و یک مامور امنیتی به متهم شد. پس از محاکمه، تعدادی از متهمان به اعدام محکوم شدند که مجازات قانونی اتهام مذکور است.

هیچ یک از متهمان صرفاً به دلیل دست داشتن در تعرض یا جنایت علیه شهید به اعدام محکوم نشده اند، بلکه به دلیل تمام اقدامات آنها که دادگاه آن را مصادیق «افساد فی الارض» تشخیص داده است. ، عمل آنها را با این عنوان مطابقت ندارد و با اعمال عمل تحت عنوان محاربه به مجازات «نفی علم» محکوم شدند.

انتهای پیام/./;

به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: روز 12 آبان تعدادی از اغتشاشگران به بهانه شرکت در مراسم اربعین یکی از قربانیان اغتشاشات در اطراف مقبره بهشت ​​سکینه و کمالشهر کرج شروع به آشوب کردند. ایجاد مزاحمت و پرتاب سنگ، چوب و نخاله های ساختمانی. اتوبان کرج – قزوین را بستند و در عبور و مرور خودروها اختلال ایجاد کردند، اموال عمومی و خصوصی را تخریب کردند و به مأموران حمله کردند.

در جریان حوادث آن روز، سید روح الله عجمیان از نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردمی که به دلیل انسداد بزرگراه در ترافیک گیر کرده بودند به رفع حصر کمک می کردند و در این بین فقط به دلیل پوشیدن لباس بسیجی مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت. از آنها به طرز وحشیانه ای و شاهد ظلم او هستند.

در پی این حادثه تلخ و ناگوار بلافاصله شکایتی در دادسرای امور جنایی و جرایم ویژه کرج مطرح و بازپرس ذیصلاح دستورات قضایی لازم را به اداره کل آگاهی استان کرج صادر کرد. ‘البرز برای شناسایی و دستگیری متهمان.

در این پرونده در مجموع 16 متهم به دادگاه احضار و کیفرخواست صادر شد و 18 آذرماه جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری استان البرز برای رسیدگی به اتهامات دست اندرکاران تشکیل شد. در شهادت روح الله عجمیان و هواداران بهشت ​​سکینه کرج در آن روز.

متهمان در جلسات دادگاه صراحتا به تشریح شهادت سید روح الله عجمیان پرداختند و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. عکس ها و اسناد مربوط به این حادثه نیز در دادگاه ارائه شد.

مروری بر اعمال مجرمانه محکومان

پس از دستگیری نویسندگان شهادت سید روح الله عجمیان، متهم در جریان بازسازی صحنه جنایت، به بازسازی نحوه قتل و همچنین کشف اسناد مجرمانه، عکس ها و فیلم های منتشر شده از روز حادثه پرداخت. در مورد نحوه وقوع قتل شهید مدافع امنیت سید روح الله عجمیان نیز اتهامات متهم را به طور کامل ثابت کرد.

روایت محمدمهدی کرمی از روز شهادت شهید عجمیان در جلسه دادگاه

محمدمهدی کرمی متهم اصلی پرونده در جلسات دادگاه توضیحات کاملی از اقدامات خود در روز حادثه ارائه کرد و گفت: شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم برایم پیام داد و گفت: گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و قرار است در مراسم شرکت کنیم. ما در حال آماده شدن برای این مراسم هستیم، بنابراین من نیز قصد دارم در این مراسم شرکت کنم. روز 12 آبان حدود ساعت 11 بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با مردم حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردم. به زیرگذر که رفتم دیدم عده ای آنجا جمع شده اند. از این رو به این جمعیت پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می زند بسیجی بسیجی. بعداً دیدم بسیجی روی زمین افتاده و دو سه نفر بالای سرش ایستاده اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش می زنند. همه یکی دو تا زدند و فرار کردند.

وی گفت: با دست خالی شهید با فرار سنگ و چوب و… دور ریختند. به سوی او پرتاب شدند و افرادی که او را کتک زدند بیش از 30 تا 40 نفر بودند.

وی در خصوص اعمال خود نیز گفت: دستم را روی شانه راستش گذاشتم و او را برگرداندم، سپس با سنگ به سرش زدم. پس از اصابت به این سنگ، سه ضربه به آن زدم. بعد دیدم شهید روی زمین افتاده و یک نفر از طرف راست و روی دنده اش می پرد.

وی ادامه می دهد: یک بار که محیط شهید آرام شد، به سمتش رفتم و با پایم یک ضربه به وسط پاها و دو ضربه به زانویش زدم.

در این بین فردی آمد و 3-4 ضربه چاقو به شکم و پهلوی شهید زد و پس از ضربه ای که با چاقو زد و از شکم بلند شد، پاهایش را گرفتم و او را روی زمین به سمت شرق کشیدم. در آن لحظه کفش هایش از پاهایش جدا شد و من 2 ضربه به صورتش زدم، سپس با پای چپم به سر و گردن و 2-3 ضربه با کفش به صورتش زدم.

در جلسات دادگاه فیلم و تصاویری از اقدامات محکوم علیه کرمی نسبت به شهید عجمیان نیز پخش شد.

روایت سید محمد حسینی از روز حادثه و نحوه شهادت شهید عجمیان در دادگاه

سید محمد حسینی فرزند سیدحسن دومین متهم این پرونده است که با چاقو به شهید ضربه زد.

وی در این جلسه به تشریح اقدامات خود در هنگام شهادت عجمیان پرداخت و گفت: من یکی از آخرین افرادی بودم که به سر عجمیان زدم، مردم به او فحاشی می کردند و با پا به او ضربه می زدند.

وی همچنین در دادگاه صراحتاً اظهار داشت: دو بار چاقوی خود را به عمق دو بند انگشت در بدن شهید عجمیان فرو کردم و بار سوم نیز مقدار کمی را در بدن شهید عجمیان فرو بردم.

با توجه به اقدام مجرمانه محکوم حسینی در روز حادثه، سایر متهمان پرونده نیز صراحتاً وی را عامل چاقو به شهید معرفی کردند و با توجه به اینکه سید محمد حسینی در آن روز پیراهن قرمزی به تن داشت، در آنجا حتی قبل از آن. شناسایی و دستگیر شد. متهم دیگری که قبل از او دستگیر شده بود، همگی می‌گفتند فردی با لباس قرمز چند ضربه چاقو به شهید زده است.

محمدمهدی کرمی در دادگاه هنگام تشریح ماجرا با حضور سید محمد حسینی گفت: فردی آمد و با 3-4 ضربه چاقو تقریباً به اندازه دو فالانژ به شکم و پهلوی شهید زد.

قاضی از کرمی پرسید: چه کسی با چاقو به دنده های شهید زد؟

کرمی به محمد حسینی اشاره کرد و گفت: این فرد با چاقو به شکم و پهلوی شهید ضربه زد.

همچنین عکس‌ها و فیلم‌های به‌دست‌آمده در روز حادثه نشان می‌دهد که متهم هنگام انسداد اتوبان تهران – کرج و در جریان شهادت سید روح‌الله عجمیان حضور فعال داشته و عکس‌هایی از لحظه سنگ دستی وی نیز منتشر شده است. منتشر شده.

سرانجام پس از پایان جلسات دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و در 22 آذرماه احکام بدوی این پرونده صادر شد.

بر اساس احکام اولیه محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی متهم به فساد در سراسر جهان از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران امنیتی و جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال جدی در نظم عمومی شده است. و ناامنی در کشور و منجر به شهادت سید روح شد. الله عجمیان به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور بررسی و رای دیوان عالی کشور پس از بررسی تفصیلی پرونده در خصوص تجدیدنظرخواهی متهمان پرونده شهادت سید صادر شد. روح الله عجمیان.

با توجه به ادله و مستندات پرونده، دیوان عالی کشور، تجدیدنظرخواهی محکومان محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی را نپذیرفت و رأی صادره از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ آیین دادرسی کیفری تأیید کرد. قانون.

بر این اساس و پس از طی مراحل قانونی و تایید رای دیوان عالی کشور، صبح امروز حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی اجرا شد.

انتهای پیام

به گزارش راشدون؛ سید روح الله عجمیان جوان بسیجی که در جریان اغتشاشات روز پنجشنبه (21 آبان 1401) در کرج برای تامین امنیت حضور داشت، مورد حمله وحشیانه داعشی های محلی قرار گرفت و با ضربات چاقو به شهادت رسید. در ادامه فیلم نحوه و زمان شهادت عجمیان و اعترافات قاتلان و متهمان را مشاهده می کنید.

شهید سید روح الله عجمیان کیست؟

شهید عجمیان متولد 30 بهمن 1374 و به مدت 12 سال عضو بسیج 417 شهید کمالشهر بود. روز پنجشنبه 21 آبان 1401 در اطراف بهشت ​​سکینه استان کرج، آشوبگران و تروریست های داعش شروع به هنجارشکنی کردند و با یک نقشه از پیش تعیین شده، چند تن از ماموران نیروی انتظامی و همچنین یک جوان بسیجی سید روح الله عجمیان را به شهادت رساندند.

وی تنها شهید بسیجی این حادثه بود که با اقدام به موقع خود از شهادت سایر بسیجیان حاضر در این اعتراض خیابانی جلوگیری کرد.

فیلم نحوه شهادت شهید عجمیان + اعتراف قاتلان و متهمان

روح الله عجمیان بسیجی برازی که در اغتشاشات اخیر توسط اغتشاشگران به شهادت رسید، قاتلان اکنون پس از دستگیری به نحوه شهادت خود اعتراف می کنند.

اخبار داغ؛

شهید عجمیان چگونه کشته شد و به شهادت رسید؟

یکی از دوستان این شهید بسیجی در گفت وگویی از شهادت این جوان مدافع امنیت خبر داد و از محاصره این شهید توسط اراذل و اوباش خیابانی خبر داد. شهادت دادند. پس از اینکه اغتشاشگران به شهید چاقو زدند، همزمان چند نفر از این اغتشاشگران دوباره به وی حمله می کنند.
طبق تحقیقات میدانی، شهید بسیجی روح الله عجمیان در بلوار بهشت ​​سکینه کمالشهر کرج به شهادت رسید. همچنین زمانی که اغتشاشگران این شهید امنیتی را محاصره کردند، وی به گونه ای حرکت کرد که حمله داعش به دیگر مدافعان امنیتی دفع شد و او به تنهایی مورد حمله این افراد شرور قرار گرفت.

شهید عجمیان کیست + بیوگرافی

شهید عجمیان متولد 30 بهمن 1374 و به مدت 12 سال عضو بسیج 417 شهید کمالشهر بود. در روز پنجشنبه 21 آبان 1401 توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

فیلم مراسم وداع و تشییع پیکر این شهید بزرگوار

مراسم وداع با پیکر شهید امنیت سید روح الله عجمیان شامگاه شنبه (23 آبان 1401) در مراج شهدا برگزار شد. شهید سید روح الله عجمیان متولد 1374 در کوهدشت لرستان و از بسیجیان 417 شهید ناحیه کمالشهر کرج بود.

5/5 – (6 امتیاز)

لینک را کپی کنید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا