چرا صدای گوشی خود به خود کم و زیاد میشود

ممکن است هنگام صحبت با دوستان خود با مشکل قطع صدای گوشی اندرویدی مواجه شده باشید، یکی از راه هایی که می توانید برای رفع مشکل قطع یا قطع صدا از آن استفاده کنید ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است. با ریست کردن اطلاعات شما پاک می شود، پس بهتر است قبل از امتحان این روش، همین امروز راه حل های دیگر Enzel Web را دنبال کنید.

دلیل قطع شدن صدای اسپیکر گوشی های اندرویدی سامسونگ، سونی و..

مشکلات بلندگو آیا اندروید خود را بی صدا کنید؟ در اینجا نحوه رفع مشکل کار نکردن اسپیکر آورده شده است

تلفن همراه وسیله ای نسبتاً گران قیمت است که ما دائماً در طول زندگی از آن استفاده می کنیم. گاهی اوقات مشکلاتی در تلفن همراه ما رخ می دهد، یکی از این مشکلات قطع شدن صدای بلندگوی اندروید است. اگر با مشکل بی صدا شدن بلندگوی گوشی مواجه شدید نگران نباشید. مشکل شما ممکن است به دلیل نقص نرم افزار یا سخت افزار باشد. اگر مشکل شما نرم افزاری است راه حل هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، اما اگر بعد از امتحان این راه حل ها متوجه شدید که سخت افزار گوشی شما آسیب دیده است، باید اقدامات لازم را برای تعویض اسپیکر گوشی اندرویدی خود انجام دهید.

ساده ترین راه برای پیدا کردن مشکل اسپیکر اندرویدی خود استفاده از ابزار تشخیصی برای تست سخت افزار است. می توانید برنامه هایی مانند Z-Device Test یا Phone Doctor Plus را نصب کنید. همچنین می توانید از برنامه Speaker Tester برای تست کیفیت صدای بلندگوهای دستگاه خود استفاده کنید. اما با توجه به روش هایی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم، در برخی موارد برای تست اسپیکر اندروید خود نیاز به ضبط صدا دارید که می توانید از برنامه هایی مانند Audio Recorder یا هر برنامه جایگزین دیگری استفاده کنید. در کنار این برنامه ها می توانید از 10 تا از بهترین برنامه های حرفه ای ضبط صدا برای گوشی های اندرویدی استفاده کنید.

قبلا در انزل وب ۷ روش برای افزایش صدای بلندگو و گوشی اندرویدی را به شما آموزش دادیم. در ادامه ۸ روش برای رفع قطعی صدای زنگ گوشی اندروید و مکالمه را خواهید خواند.

دلیل زنگ خوردن سامسونگ و سونی و ..

“صدایی از بلندگوی گوشی من وجود ندارد” اولین ارزیابی شما است، اما آیا مشکل ناگهانی است یا قبلاً علائم آن را دیده اید؟ اگر علائمی مانند صداهای تحریف شده، قطع شدن صدا در حین پخش، نویز و غیره را مشاهده کرده اید، می تواند نشانه بدی باشد. ممکن است گوشی شما مشکل سخت افزاری داشته باشد. اما اگر به طور ناگهانی و بدون مشاهده علائم، بلندگوی تلفن قطع شده است.

این عمدتا به دلیل مشکلات نرم افزاری و ناسازگاری است. به عنوان مثال، ممکن است از هدست یا تلفن دیگری استفاده کنید که باعث تداخل و مشکلات بلندگو می شود. نصب بلوتوث و هدست سیمی می تواند در فرآیند انتقال صدا مشکلاتی ایجاد کند. اما چگونه بفهمیم که هدست باعث مشکل قطع شدن بلندگوی گوشی شده است؟

قطع صدای مکالمات سامسونگ، سونی، هواوی و…

اگر می‌خواهید بدانید هدفون باعث ایجاد مشکل شده است، ابتدا تمام لوازم جانبی صوتی (از جمله هدفون) را از دستگاه Android خود جدا کنید. اگر از هدست بلوتوث استفاده می کنید، آن را از دستگاه خود خارج کرده و بلوتوث دستگاه خود را خاموش کنید. با تلفن خود تماس بگیرید و برای تست صدا یک پست صوتی بگذارید.

سپس پست صوتی خود را بررسی کنید و صدا را پخش کنید، اگر پیام صوتی را با صدای بلند و واضح شنیدید، گوشی شما سالم است، در غیر این صورت باید هدست را تعویض کنید. اما در مورد هدست بلوتوث می توانید به Settings > Bluetooth بروید و دستگاه بلوتوث خود را پیدا کرده و آن را حذف کنید و با بازگشت به این مسیر می توانید دوباره آن را فعال کنید. اگر پیام صوتی را به وضوح نمی شنوید، به مرحله بعدی ادامه دهید. اگر ناخواسته حالت Talkback را روشن کرده اید، پیشنهاد می کنیم از 8 روش عملی برای خروج و حذف Talkback Android و حالت کور آیفون Voiceover برای حل مشکل خود استفاده کنید.

صدای قطع شده در گوشی اندرویدی

اگر نمی توانید پیام صوتی خود را به وضوح بشنوید، بلندگوهای خارجی را بررسی کنید. اگر نمی توانید یک پیام صوتی ایجاد کنید، می توانید یک کلیپ ویدیویی ایجاد کنید. همچنین می توانید از برنامه های ضبط صدا نیز استفاده کنید. صدا یا ویدیوی ضبط شده را روی بلندگوهای خارجی پخش کنید و مشکلات را بررسی کنید. اگر به صدایی که با نرم افزارهای مختلف ضبط کرده اید گوش دهید و متوجه شوید که کیفیت یکی از آنها بهتر از دیگری است، ممکن است مشکل از برنامه ضبط باشد.

اگر اسپیکرها خوب کار می کنند و سخت افزار گوشی شما سالم است، می توانید مشکلات ارائه دهنده خدمات شبکه یا مشکل نرم افزار گوشی خود را با تنظیم مجدد داده های کارخانه برطرف کنید و دیگر با مشکل مواجه نخواهید شد. قطع صدا و بلندگوها. برای بازنشانی، به صفحه اصلی دستگاه Android خود بروید، سپس به تنظیمات > پشتیبان‌گیری و بازنشانی > بازنشانی به داده‌های کارخانه بروید.

توجه داشته باشید که تمام داده های شما از جمله موسیقی، فایل ها، فیلم ها، عکس ها و غیره. پس از تنظیم مجدد کارخانه حذف خواهد شد.

پس از تنظیم مجدد کارخانه، یک فایل صوتی را ذخیره کنید و دوباره تست صدا را انجام دهید. اگر مشکل شما هنوز حل نشد، به مرحله بعدی بروید.

صدای گوشی کمتر

یکی از دلایل کاهش صدای گوشی این است که تجمع گرد و غبار و امثال آن از انتشار امواج صوتی جلوگیری می کند. بلندگوهای گوشی خود را با سوزن، خلال دندان، گوش پاک کن یا دستگاه های مشابه تمیز کنید، اما مراقب باشید آسیب جدی به گوشی خود وارد نکنید.

دلیل قطع شدن صدای گوشی اندروید

دلیل دیگری که باعث می شود صدای گوشی اندروید شما قطع شود، جک هدفون است. وقتی هدستی را از طریق این سوکت به گوشی خود متصل می کنید، نماد هدست روی صفحه گوشی شما نمایش داده می شود. اگر این علامت را نمی بینید، هدست را جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر باز هم کار نکرد، احتمالا پریز شما خراب است. .. و باید آن را تغییر دهید. همچنین ممکن است که اشغال نیز در سوکت گیر کرده باشد، بنابراین سعی کنید آن را با خلال دندان تمیز کنید.

رفع مشکل قطع شدن بلندگوی عقب تلفن

تعدادی از کاربران گزارش داده اند که بلندگوهای اندرویدی آنها به طور خودکار و ناگهانی از کار می افتد. به جای اینکه به مشکل سخت افزاری فکر کنید، بهتر است برنامه های پیوستی را که نصب کرده اید بررسی کنید. قبل از اینکه دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید، دستگاه خود را در حالت ایمن راه اندازی کنید و ببینید کدام یک از برنامه های اضافی که نصب کرده اید باعث ایجاد مشکل شده است. دستگاه خود را خاموش کنید و منتظر بمانید تا به طور کامل خاموش شود. دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی سازنده گوشی شما ظاهر شود.

در این مرحله دکمه پاور را رها کرده و بلافاصله دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید. این دکمه را فشار دهید تا صفحه قفل ظاهر شود. اکنون در حالت ایمن هستید و همه برنامه های جانبی شما غیرفعال هستند. با فعال کردن حالت ایمن، صدا را ضبط و گوش دهید. اگر صدا خوب و واضح بود، 100% یکی از برنامه هایی که نصب کرده اید باعث قطع شدن اسپیکر اندروید شما شده است. برنامه را پیدا کنید و آن را از گوشی خود حذف کنید.

تست اسپیکرهای داخلی و خارجی اندروید از طریق کد USSD

برای تست اسپیکرهای اکسترنال S4 سامسونگ کد مربع ستاره 7353 مربع را شماره گیری کنید. سپس روی Speaker ضربه بزنید؛ اگر بلندگو به خوبی کار کند، موسیقی بلندی را در گوشی خود خواهید شنید. برای بررسی بلندگوهای داخلی، روی ملودی ضربه بزنید. اگر موسیقی همچنان خوب به نظر می رسد، به این معنی است که مشکلی با سخت افزار G.S شما وجود ندارد، اگر گوشی سامسونگ ندارید، باید کد USSD صحیح را برای گوشی خود پیدا کنید.

راه‌های دیگر برای رفع مشکل نادیده گرفتن و کاهش صدای مکالمه تلفن

علاوه بر روش هایی که در بالا توضیح داده شد، توصیه می کنیم موارد زیر را نیز آزمایش کنید:

دکمه افزایش و کاهش صدا را روی گوشی خود فشار دهید. همچنین می توانید به تنظیمات->صدا->صدا بروید سپس میزان صدای موسیقی، آهنگ های زنگ و اعلان ها را تنظیم کنید. این مسیر ممکن است بسته به مدل گوشی شما متفاوت باشد.

سیستم عامل دستگاه خود را به روز کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی خود بروید و روی About phone یا About device ضربه بزنید و Check for updates را انتخاب کنید.

به تنظیمات گوشی خود بروید و روی برنامه ها ضربه بزنید. اکنون برنامه پخش کننده موسیقی خود را انتخاب کرده و دکمه Clear Data را فشار دهید.

خیس شدن گوشی با انداختن آن در آب، تعریق و غیره. می تواند باعث خاموش شدن بلندگوی اندروید شما شود. برای حل این مشکل، گوشی خود را خاموش کنید، باتری / سیم کارت / کارت حافظه را بردارید و گوشی خود را تکان دهید تا رطوبت از بین برود.

برنامه SoundAbout را از فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنید. این برنامه وظیفه مسیریابی تماس های تلفنی و صدا به بلندگوهای خارجی، هدست های بلوتوث و … را فراهم می کند.

به Settings -> Bluetooth بروید و روی نماد Byte Headset ضربه بزنید و Play Music را انتخاب کنید.

اگر هیچ یک از راه حل های بالا مشکل اسپیکر اندروید شما را حل نکرد، گوشی خود را به مرکز خدمات ببرید زیرا احتمالا گوشی شما مشکل سخت افزاری دارد و باید بلندگوها را عوض کنید. بسته به سن دستگاه اندرویدی خود، ممکن است هزینه های مختلفی برای تعویض اسپیکر بپردازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب 8 روش برای رفع مشکل قطع صدای بلندگوی گوشی اندروید را به شما آموزش دادیم، اگر روش دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات همین پست با ما در میان بگذارید.

در این مقاله مرکز تعمیرات موبایل قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا صدای بلندگوی گوشی در برخی از گوشی ها پس از مدتی استفاده کاهش می یابد؟ “در ابتدا باید بگوییم که کاملاً هشدار دهنده است و ممکن است از خود بپرسید که چه مشکلی رخ داده است. ممکن است با تماس های شما (زمانی که به سختی می توانید صدای بلندگو را در انتهای خط بشنوید) یا با فایل های دریافتی (جایی که موسیقی یا موسیقی شما در آن قرار دارد) اتفاق بیفتد. فایل های ویدیویی با حجم کم هستند).

البته دلایل متعددی وجود دارد که این اتفاق برای گوشی شما رخ می دهد، اما همه آنها جای نگرانی ندارند. گاهی اوقات ممکن است یک ایراد جزئی باشد که به راحتی می توانید آن را برطرف کنید. گاهی اوقات ممکن است به یک متخصص نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند تا بفهمید چرا صدای بلندگوی تلفن شما کاهش یافته است. نکته مهم این است که مراحل اولیه و نحوه انجام آنها را بدانید. در این مقاله به مواردی که می تواند صدای بلندگوی گوشی شما را کاهش دهد، پرداخته شده است. همچنین در مقاله نحوه پیدا کردن علت دقیق مشکل و عیب یابی و نحوه رفع آنها را بیابید.

آنچه در این مقاله می خوانید

فیلم آموزشی چرا صدای بلندگوی بلند بلند تلفن + راه حلی برای رفع آن

دلایل کاهش صدای بلندگو و راه های رفع آن

با ما همراه باشید تا مهمترین دلایلی که می تواند منجر به کاهش حجم گوشی شما شود را به شما معرفی کنیم.

تنظیمات گوشی را تغییر دهید

یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش صدای بلندگوی تلفن می شود ممکن است این باشد که با تنظیمات بلندگوی دستگاه خود سر و صدا کرده اید و صدای پیش فرض را به بسیار کم تغییر داده اید.

برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید، صدا را انتخاب کنید. در این گزینه می توانید به میزان صدای تماس، صدای زنگ هشدار، صدای هشدار و صدای رسانه دسترسی داشته باشید و آن را تغییر دهید. میزان صدای رسانه و صدای تماس را به حداکثر تنظیم کنید. اکنون به عقب برگردید و یک فایل رسانه ای را دوباره پخش کنید.

گرفتگی بلندگو با گرد و غبار

اگر حتی پس از تنظیم صدا به حداکثر میزان صدای بلندگوی گوشی شما کم بماند، ممکن است بلندگوی گوشی شما مسدود شود. اسپیکر گوشی معمولا مشبکی دارد که روی آن را می پوشاند و اگر با کثیفی، گرد و غبار یا روغن مسدود شود، صدای خروجی از اسپیکر کاهش می یابد. برای رفع این مشکل باید اسپیکر را تمیز کنید.

اگر قرار است خودتان این کار را انجام دهید، آن را با دقت انجام دهید. برای این کار گوشی را خاموش کنید و سپس با استفاده از یک تکه پنبه تمیز سطح آن را پاک کنید. می توانید پنبه را با الکل مرطوب کنید، اما مطمئن شوید که خیلی خیس نباشد. برای این کار یک ضربه سبک کافی است. سپس باید هوای فشرده را حدود سه بار روی مش اسپری کنید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که ببینید کثیفی پاک شده است. همچنین می توانید از یک برس نرم برای تمیز کردن گوشی استفاده کنید.

خرابی کلید میزان صدا

یکی از مشکلات سخت افزاری احتمالی که ممکن است رخ دهد و باعث افت صدای گوشی شما شود، خرابی کلید ولوم است. اگر از کلیدهای ولوم برای افزایش صدا استفاده می کنید و تغییری در میزان صدا وجود ندارد، ممکن است دکمه ولوم شما خراب باشد. در این صورت برای افزایش صدا باید به تنظیمات ولوم بروید یا باید آن را به تعمیرگاه تلفن همراه ببرید تا کلید کنترل صدا را تعویض کنید.

مشکل نرم افزاری ناشی از نصب برنامه جدید

اگر گوشی شما کمی قدیمی است و برنامه های جدیدی دانلود می کنید، آن برنامه ها سعی می کنند گوشی شما را در یک پلتفرم مناسب تغییر دهند. این می تواند باعث شود صدای بلندگوی گوشی شما به طور ناگهانی کاهش یابد.

برای رفع این مشکل، برنامه های تازه نصب شده را بررسی کرده و یکی یکی حذف نصب کنید. اگر این مشکل را برطرف کرد، می توانید مطمئن باشید که مشکل جدی تری نیست. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، راه حل های دیگری را امتحان کنید.

گوشی را خیس کن

یکی از مهم ترین تاثیرات رطوبت تلفن همراه بر روی گوشی، آسیب و از کار افتادن اسپیکر آن است، زیرا مایعات به سرعت وارد گوشی شده و به قطعات آن آسیب می رساند. بنابراین، اگر گوشی شما خیس شد، اقدامات لازم را برای خشک کردن آن در اسرع وقت انجام دهید تا آسیب بیشتری به اسپیکر وارد نشود.

روش های مختلفی برای خشک کردن بلندگوها وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید آن را با هوای گرم خشک کنید یا گوشی را در کیسه برنج قرار دهید. همچنین می‌توانید از برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی مانند اسپیکر پاک‌کننده استفاده کنید، این برنامه‌ها صدای ارتعاشی می‌دهند که گرفتگی بلندگو را برطرف می‌کند و آب داخل گوشی موبایل را از بین می‌برد، می‌توانید این نرم‌افزار را کاملا رایگان دانلود کنید.

گوشی را در حالت بی‌صدا خودکار قرار دهید

گاهی اوقات ممکن است که گوشی شما به طور خودکار در حالت بی صدا قرار گیرد بدون اینکه شما گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید، این مشکل می تواند ناشی از برنامه های شخص ثالث روی گوشی یا داده های قدیمی ذخیره شده در تلفن همراه باشد.

برای رفع این مشکل دو راه حل وجود دارد که در تمامی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید قابل اجرا می باشد، راه حل اول قرار دادن گوشی موبایل در حالت safe mode و راه حل دوم پاکسازی hidden در حالت safe mode است.

دلایل کاهش صدای بلندگوی تلفن در حین مکالمه و راه حلی برای رفع آن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام صحبت کردن، صدای بلندگو به طور ناگهانی کاهش یابد یا صدای طرف مقابل واضح نباشد. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

تماس چهره با صفحه گوشی

مواقعی بوده است که به دلیل فعال بودن صفحه نمایش، ناخواسته صدای دستگاه خود را کم می کنیم. لمس تصادفی صفحه گوشی یا قرار دادن دستگاه در کیف می تواند باعث کاهش صدای تماس شود. برای حل این مشکل، می توانید صدا را در حین مکالمه افزایش دهید یا زمانی که سنسور تماسی پوشانده شده است، حالت خواب صفحه نمایش را فعال کنید. همچنین می توانید زمان نمایش را کاهش دهید.

قابلیت سرکوب نویز

نسخه های جدیدتر گوشی دارای قابلیت حذف نویز هستند که به طور پیش فرض فعال است. این ویژگی اغلب می تواند صدا را در حین تماس کاهش دهد. می توانید آن را غیرفعال کنید.

محافظ گوشی

اگر مانعی روی بلندگو وجود داشته باشد، به عنوان مثال، صفحه نمایش یا قاب گوشی، ممکن است صدای بلندگو نیز در حین تماس کم به نظر برسد. بررسی کنید که آیا محافظ صفحه بلندگوی تماس شما را می پوشاند یا خیر. در این صورت، درپوش را بردارید و با احتیاط درپوش جدیدی را وارد کنید و مطمئن شوید که بلندگو شفاف بماند. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید از محافظ با لبه محفظه استفاده کنید. اگر این راه حل ها مشکل شما را حل نکرد، احتمالاً باید سخت افزار دستگاه را بررسی کنید.

آنتن ضعیف

ممکن است در مکانی با پوشش آنتن ضعیف باشید. برای حل این مشکل کمی حرکت کنید. اگر جابه‌جایی مشکل را برطرف نکرد، مشکلات دیگر را بررسی کنید.

نشت گرد و غبار روی بلندگو

گوشی ها به دلیل ساختار مغناطیسی خود می توانند گرد و غبار زیادی را جذب کنند. برای رفع این مشکل، گاهی اوقات بلندگوی تلفن خود را با یک مسواک نرم یا یک سواب پنبه ای که با مقدار بسیار کمی الکل مرطوب شده است تمیز کنید.

مشکلات تنظیمات گوشی

تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید. ممکن است صدای تماس از آنجا کاهش یافته باشد. در این صورت صدای مکالمه را تا پایان آن افزایش دهید.

خرابی لوازم جانبی متصل به گوشی

برنامه های تلفن به روز نیستند

و مسائل دیگر

مقالات مرتبط:

چگونه بلندگوی گوشی را تمیز کنیم؟

روش‌هایی برای رفع مشکل صدای کم بلندگوی تلفن

اکنون دلایل کاهش صدای گوشی را می دانیم. وقت آن رسیده که در مورد راه حل این مشکل صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید

جک یا جک هدفون را تمیز کنید

موها ممکن است در جک هدست شما گیر کنند و با وصل کردن هدست بیشتر فشرده شوند. می توانید از سوزن خیاطی یا سنجاق قفلی برای سوراخ کردن مخمل استفاده کنید و آن را بیرون بکشید.

تست کلاه ایمنی

اگر از هدفون استفاده می کنید، هدفون خود را تست کنید تا آسیب نبیند. اگر هدفون شما نسبتا قدیمی یا خیلی فرسوده است یا به دلیل پیچ و تاب های مکرر در جاهایی خم شده است یا چندین بار خیس شده است، احتمالاً به دلیل شل بودن سیم یا اتصال کوتاه است. و احساس می کنید صدای گوشی شما کم شده است. هدست دیگری را امتحان کنید.

صدای خود را با یک برنامه اکولایزر تنظیم کنید

بسیاری از برنامه های اکولایزر، مانند Equalizer FX، به شما امکان می دهند صدای کلی گوشی خود را تقویت کنید. در هنگام راه اندازی، برنامه یک نمایه پیش فرض ارائه می دهد که می توانید آن را تغییر دهید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

گرد و غبار را از بلندگوها پاک کنید

بلوتوث را غیرفعال کنید

حالت مزاحم نشو غیرفعال کنید

چگونه صدای گوشی هواوی خود را افزایش دهیم؟

می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های ولوم کناری گوشی یا با استفاده از نوار لغزنده روی صفحه، صدای دستگاه هواوی خود را افزایش دهید. اگر هنوز صدایی از دستگاه شما شنیده نمی‌شود یا صدای کمی از آن می‌آید، بلندگوها را تمیز کنید و هر چیزی که بلندگوها را مسدود می‌کند، مانند صفحه‌نمایش، را بردارید. اگر مشکل حل نشد، نماد هدست را روی صفحه بررسی کنید.

اگر نماد نمایش داده شود، اگر هدفون وصل نباشد، نمی توانید صدا را از بلندگوها بشنوید. برای رفع مشکل، باید موارد زیر را انجام دهید: هدفون را وصل کنید و از برق جدا کنید، جک صدا را تمیز کنید، سپس با باز کردن My Support > Support > Check > Calls & Internet > Sound Issues و دنبال کردن دستورالعمل‌ها، بررسی صدا را انجام دهید. دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، دستگاه خود را به مرکز خدمات و تعمیر ببرید.

برنامه هایی برای بهبود صدای گوشی

برنامه های زیادی برای قوی تر کردن گوشی شما وجود دارد. به این برنامه ها تقویت کننده صدا می گویند. می توانید این برنامه ها را با استفاده از فروشگاه Play دانلود کنید. برخی از کاربردهای رایج تقویت صدا عبارتند از:

تقویت کننده صدا Pro (VAVA)

تقویت کننده بلندگو (تعامل پرومتئوس)

حجم دقیق (جذاب کننده)

Volume++ (Lan StartApp)

دلیل کاهش صدای گوشی اندروید با افزایش سن

با بالا رفتن سن دستگاه، سخت افزار دستگاه اندرویدی شما تحلیل می رود که اغلب به دلیل بی توجهی است. افتادن گوشی، استفاده از دستگاه هنگام شارژ، شارژ بیش از حد و استفاده از دستگاه در محیط مرطوب می تواند به سخت افزار گوشی شما آسیب برساند. دستگاه های اندرویدی نیز به مرور زمان در سخت افزار خود گرد و غبار جمع می کنند. این می تواند بلندگوی تلفن را خفه کند و به سخت افزار آسیب برساند.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است احساس کنید صدای دستگاه اندرویدی شما ضعیف است، روانشناسی انسان است. تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است. مشاهده یک دستگاه جدید در بازار ممکن است شما را به مقایسه گوشی خود با دستگاه جدید سوق دهد. اغلب می توانید با انجام تعمیر و نگهداری مناسب از دستگاه خود از صدای بد جلوگیری کنید. تمیز نگه داشتن گوشی و استفاده از لوازم جانبی محافظ می تواند به کاهش استهلاک در دستگاه های Android کمک کند.

آخرین کلمه

صدای متناوب یا کم بلندگوی تلفن همراه یکی از مشکلاتی است که ممکن است به طور مکرر رخ دهد. دانستن دلایل آن می تواند به شما کمک کند کمتر با این مشکل روبرو شوید.

در پایان قابل ذکر است که ما در مرکز تعمیرات موبایل با کمک ابزارهای پیشرفته خود قادر به تعویض صفحه نمایش ال سی دی گوشی و تعمیر صفحه نمایش لمسی گوشی، رفع مشکل اینترنت و آنتن دهی گوشی، تعمیر هارد دیسک گوشی، تعویض و تعمیر باتری گوشی، تعویض گلس گوشی، آپدیت سیستم عامل گوشی و نصب اپلیکیشن های خاص، تعمیر گوشی خراب و بسیاری خدمات دیگر با بالاترین سرعت و با قطعات با کیفیت بالا

5/5 – (1 امتیاز)

درخواست های زیادی از سوی کاربران سامانه تعمیرات موبایل آلبان وجود داشته که از صدای گوشی خود گلایه می کنند و نگران اتفاقاتی که ممکن است برای گوشی هایشان افتاده باشد. خبر خوب این است که در بیشتر موارد راه حل این مشکل بسیار ساده است و می توانید خودتان با احتیاط آن را حل کنید. آموزش رایگان تعمیر موبایل آلبان را دنبال کنید تا در صورت نیاز خودتان گوشی خود را تعمیر کنید.

مقاله مرتبط: تعمیر گوشی

دلیل صدای کم گوشی چیست؟

ما در هر شرایطی از تلفن همراه خود استفاده می کنیم. دست هایمان کمی خیس است، صورتمان کمی لجن است و… وقتی از گوشی استفاده نمی کنیم، بیشتر اوقات آن را در جیبمان می گذاریم. همه این اقدامات باعث می شود آلودگی و کثیفی روی خروجی های صدای گوشی ما بنشیند.

گاهی این کثیفی طوری می شود که به جای اینکه صدای گوشی کم شود، صدایی نمی آید یا خیلی کم شنیده می شود. اگر به سوراخ های بلندگوی گوشی نگاه می کنید و نمی توانید شبکه داخل آن را تشخیص دهید، گوشی شما این مشکل را دارد.

علاوه بر کثیف بودن، صدای کم گوشی دلایل دیگری هم می تواند داشته باشد. از جمله مشکلات کپسول صدا، یا قطع شدن میدان بلندگو و غیره، در این پست به این مسائل پرداخته نشده است و توصیه نمی‌کنیم که به تنهایی و بدون آموزش با آن‌ها برخورد کنید. اما ما برای این مشکل راه حلی داریم که در انتها به شما خواهیم گفت.

راه حل مشکل کم حجم گوشی چیست؟

هنگامی که مشکل کثیفی است، همانطور که احتمالاً حدس زده اید، تمیز کردن راه حل است! بله، با یک تمیز کردن ساده، اما با احتیاط و رعایت چند نکته، می توانید صدای گوشی خود را به حالت اول بازگردانید.

در زیر اقدامات احتیاطی و مواردی را که باید هنگام تمیز کردن بلندگوی تلفن در نظر بگیرید را فهرست می کنیم:

برای تمیز کردن خروجی های صوتی گوشی، بسته به میزان کثیفی آن، به ابزار خاصی نیاز دارید. گاهی یک حوله کافی است و گاهی باید از یک سوزن کوچک استفاده کنید.

هنگام تمیز کردن بسیار مراقب باشید که به بدن آسیب نرسانید. اگر از سوزن استفاده می کنید، ممکن است سوزن از سوراخ بلندگو خارج شده و بدنه یا صفحه گوشی شما را خراش دهد.

اگر اسپیکر بسیار کثیف است و باید ابتدا آن را با یک جسم تیز تمیز کنید، سعی کنید محیط تمیزکننده را خیس نکنید. این رطوبت جداسازی کثیفی ها را دشوار می کند.

بهتر است هنگام تمیز کردن اسپیکر گوشی را خاموش کنید. البته خاموش نکردن گوشی مشکلی ندارد، اما در حین کار به دلیل دقت در نظافت، یک تماس یا پیامک می تواند شما را بترساند و خطر گم شدن گوشی خود را داشته باشید.

پس از پاک کردن کثیفی، خوب است که سوراخ ها را منفجر کنید.

پس از انجام این مراحل، قطعا از نتایج شگفت زده خواهید شد. گاهی اوقات جک هدفون که سوراخ نسبتا بزرگی روی گوشی است، مانند درگاه شارژ گوشی، بسیار کثیف است و باید آن را هم چک کنید. احتمالا اگر کثیفی داخل گوشی خود را ببینید بیشتر تعجب خواهید کرد که البته توصیه می کنیم خودتان آن را باز نکنید.

تمیز کردن گوشی اگر با دقت و دقت انجام شود کار ساده ای است، اما اگر نمی خواهید خودتان این کار را انجام دهید، نگران نباشید، آلبان به شما کمک می کند.

اگر صدای گوشی با تمیز کردن رفع نشد چه باید کرد؟

تا به حال گوشی خود را به نحوی تعمیر کرده اید و آلودگی را از آن خارج کرده اید. ممکن است مشکل صدا در گوشی شما همچنان پابرجا باشد. ممکن است مشکل سخت افزاری جدی تری وجود داشته باشد. در این صورت راه حل چیست؟

ما یک راه حل ساده برای این کار داریم. به سادگی وارد سامانه الباان در www.elbaan.com شوید. درخواست ارسال کنید و منتظر تماس کارشناسان آلبان باشید. این ثبت نام برنامه هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. همچنین امکان راهنمایی در هنگام تماس اولیه و مشاوره تلفنی رایگان کارشناس آلبان وجود دارد تا بدون نیاز به کار اضافی مشکل برطرف شود.

اما در صورت نیاز به اقدامات بیشتر، تعمیرکار با هماهنگی قبلی با شما و در صورت رضایت، گوشی را در محل مورد نظر و پیش روی شما تعمیر می کند!

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا