چرا شوهرم میل جنسیش کم شده

بسیاری از مردم این موضوع را جستجو می کنند، چرا میل جنسی من کاهش یافته است؟ و چگونه می توانم آن را درمان کنم؟ خوب باید به شما بگوییم که برای رفع مشکل خود باید دلایل این مشکل را پیدا کنید، وقتی علل یا عواملی که بیشترین تأثیر و تأثیر را دارند را پیدا کردید تا حد زیادی می توانید مشکل خود را به تنهایی حل کنید. در ادامه به مهم ترین علل کاهش میل جنسی اشاره خواهیم کرد.

کاهش میل جنسی چیست؟

مجله پزشکی و سلامت: میل جنسی در افراد مختلف متفاوت است و میل جنسی در برخی افراد بسیار زیاد و در برخی دیگر کم است. از دست دادن یا کاهش میل جنسی یک مشکل رایج است که زندگی بسیاری از مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از مردان و زنان دائماً از پزشکان این سوال را می پرسند: چرا میل جنسی من کاهش یافته است؟ چرا میل جنسی من از بین رفته است؟ این سوالات ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و کاهش میل جنسی این افراد را آزار می دهد.
در بیشتر موارد دلیل کاهش میل جنسی خستگی و استرس زیاد یا روابط نامناسب زناشویی است. اما در برخی موارد، ممکن است یک مشکل پزشکی زمینه ای مانند کاهش سطح هورمون نیز وجود داشته باشد. اگر کاهش میل جنسی فرد را آزار می دهد، برای حل این مشکل باید با پزشک مشورت کند. اگر می دانید که چرا میل جنسی من کاهش یافته است، علل کاهش میل جنسی را در مقاله زیر دنبال کنید.

شایع ترین دلایل کاهش میل جنسی چیست؟

مشکلات در روابط زناشویی منجر به کاهش میل جنسی می شود

مشکلات در روابط زن و شوهر اولین علت کاهش میل جنسی در افراد است. هر گونه تردید یا نگرانی در روابط زناشویی می تواند عامل کاهش میل جنسی در شما باشد. مشکلات زناشویی که می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود عبارتند از:

• از بین رفتن جذابیت جنسی
• داشتن رابطه طولانی مدت و عادی سازی طرفین بین آنها
• تعارضات حل نشده
• ارتباط ضعیف
• مشکل در اعتماد کردن به یکدیگر

مشکلات جنسی منجر به کاهش میل جنسی می شود

مشکلات جسمی و جنسی می توانند میل جنسی شما را کاهش دهند. این مسائل جنسی و فیزیکی که می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود عبارتند از:

• مشکلات انزال ( زود انزالی )
• اختلال نعوظ 75757599888 • خشکی واژن 75757599988 • رابطه جنسی دردناک
• ناتوانی در رسیدن به اوج 785858789 • حرکت غیر ارادی واژن (Sex Basis 757579998888) • غوطه ور شدن غیر ارادی واژن (Sex Basis 757579998888.

استرس، اضطراب و خستگی

استرس، اضطراب و خستگی می‌توانند فراگیر باشند و تأثیر زیادی بر شادی و همچنین میل جنسی داشته باشند. اگر احساس می کنید دائما خسته و مضطرب هستید و این وضعیت میل جنسی شما را تحت تاثیر قرار داده است، به پزشک مراجعه کنید تا با تغییر سبک زندگی، میل جنسی خود را به حالت عادی برگردانید.

افسردگی

افسردگی با احساس غم، بدبختی و از دست دادن اشتها همراه است. افسردگی یک بیماری جدی است که در تمام جنبه های زندگی شما از جمله زندگی جنسی و میل جنسی شما تداخل دارد. با مراجعه به پزشک و درمان این عارضه می توانید مشکل کم میل جنسی خود را درمان کنید.

پیری و یائسگی

از دست دادن میل جنسی در سنین بالا اجتناب ناپذیر است. کاهش میل جنسی در افراد مسن دلایل فیزیکی مختلفی دارد:

کاهش سطح هورمون های جنسی (استروژن و تستوسترون) در دوران یائسگی و بعد از آن در زنان
کاهش سطح هورمون های جنسی (تستوسترون) در مردان
مشکلات سلامت مرتبط با سن، از جمله مشکلات حرکتی

برای رفع این مشکلات با پزشک مشورت کنید تا با بررسی میزان هورمون های خون، پزشک درمان های لازم برای جایگزینی هورمون (HRT) را انجام دهد و با افزایش مجدد سطح هورمون ها، میل جنسی شما افزایش یابد.

بارداری، زایمان و شیردهی باعث کاهش میل جنسی می شود

از دست دادن علاقه به رابطه جنسی در دوران بارداری و بعد از زایمان و شیردهی شایع است و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

• تغییرات هورمونی
• تغییرات در بدن
• خستگی
• رابطه جنسی دردناک ناشی از صدماتی مانند زخم یا پارگی در حین زایمان
• تغییر اولویت‌ها، مانند تمرکز

این مسائل ممکن است با گذشت زمان بهتر شوند و شما بتوانید با مشاوره مشکل میل جنسی خود را درمان کنید.

مسائل بهداشتی زمینه ای که باعث کاهش میل جنسی می شود

هر وضعیت پزشکی طولانی مدت می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد. کاهش میل جنسی به دلیل بیماری ها می تواند به دلیل فشار جسمی و روحی یا عارضه جانبی درمان باشد.
بیماری های زیر می توانند باعث کاهش میل جنسی شوند:

• بیماری قلبی
• دیابت
• کم کاری تیروئید – که در آن غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تولید نمی کند.

اگر میل جنسی شما به دلیل این بیماری ها کاهش یافته است، برای حل این مشکل با یک پزشک عمومی یا متخصص مشورت کنید.

کاهش میل جنسی به دلیل استفاده از برخی داروها و پیشگیری از بارداری هورمونی

برخی از داروها و استفاده از داروهای ضد بارداری می تواند باعث کاهش میل جنسی شما شود، در واقع یکی از مهم ترین عوارض مصرف این داروها کاهش میل جنسی است:

• داروهای ضد فشار خون
• داروهای ضد افسردگی مختلف
• داروهای ضد تشنج مانند توپیرامات
• داروهای ضد روان پریشی مانند هالوپریدول
• داروهایی برای بزرگ شدن پروستات758 سرطان مانند سیپروترون757 5759 99888 • پیشگیری از بارداری هورمونی، مانند پیشگیری از بارداری ترکیبی هورمونی (قرص، پچ یا حلقه)، قرص های حاوی پروژسترون، ایمپلنت های ضد بارداری و تزریقات برای پیشگیری از بارداری

مصرف الکل و مواد مخدر

مصرف زیاد الکل و مواد مخدر می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. برای درمان این مشکل از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید.

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : چرا میل جنسی شوهرم کم شده؟

عبارات مربوط به میل جنسی:
میل جنسی من کاهش یافته است، چرا میل جنسی من کاهش یافته است، میل جنسی کاهش یافته است، میل جنسی من کاهش یافته است، میل جنسی من بسیار کم است، میل جنسی من از بین رفته است، میل جنسی من کم است، میل جنسی من کاهش می یابد، دلیل برای

© سایت اطلاع رسانی پزشکی و بهداشتی دکتر سوشا

میل جنسی من کاهش یافته است، چه کار کنم؟ این سوال بسیاری از زوج های امروزی است که تعجب می کنند که چرا میل جنسی ما اینقدر پایین است؟ اگر دلیل کاهش میل جنسی خود را نمی دانید، در اینجا به این سوال پاسخ داده می شود: اگر میل جنسی من پایین است چه باید بکنم؟ هر دوی شما رابطه جنسی را احساس می کنید، اما درست قبل از رابطه جنسی، این احساس از بین می رود و از بین می رود. عوامل زیادی می توانند میل جنسی را سرکوب کنند.

میل جنسی من کاهش یافته است، چه کار کنم؟

امروزه بسیاری از زن و شوهرها از پایین بودن میل جنسی خود شکایت می کنند و می گویند چرا میل جنسی من کم است، چه کار کنم؟

عدم وجود آهنگ های مورد علاقه

ممکن است بخواهید یک لیست پخش از آهنگ‌های آرام‌بخش یا نشاط‌بخش خاص را در اتاق خواب خود پخش کنید، اما اگر آهنگ نامربوطی در این بین پخش شود، هدر دادن تلاش خواهد بود.

نفخ بعد از شام

تصور کنید شامی که خورده اید باعث نفخ و گاز معده شده است، در این صورت امکان نزدیک شدن به شریک زندگی یا بازیابی حس وجود ندارد.

نداشتن کاندوم

بهترین حالت، اگر متوجه شدید کاندوم در حال تمام شدن است، می توانید آن را از فروشگاه نزدیک خود تهیه کنید که حداقل 20 دقیقه طول می کشد و معمولاً بعد از آن زمان هر دو احساس بهتری خواهید داشت.

آسیب های ناشی از رابطه جنسی

اگر چنین مشکلی دارید، قبل از نزدیکی بدن خود را با حرکات کششی گرم کنید تا بدن در حین رابطه منقبض نشود و درد ناشی از آن میل جنسی شما را خاموش نکند.

تلویزیون تماشا کن

اگر در حین معاشقه و رابطه جنسی تلویزیون تماشا کنید، ممکن است میل یکی یا شاید هر دوی آنها برای داشتن رابطه سرکوب شود.

مشاجره هنگام معاشقه

سعی کنید در حین معاشقه بحث نکنید، زیرا این می تواند بحث را جدی تر کند و باعث شود هر دو احساس خود را از دست بدهید.

افتادن از رختخواب هنگام رابطه جنسی

کبودی مطمئناً میل جنسی را افزایش نمی دهد، اما گاهی اوقات آنقدر درگیر رابطه می شوید که حواس شما پرت می شود و از رختخواب بیرون می افتید، تعادل خود را از دست می دهید و شریک زندگی تان را می خندانید. البته این اتفاق حس جنسیت را کاملا از کار خواهد انداخت.

حالت تهوع ناگهانی

گاهی اوقات پرخوری های آخر شب سر راهتان قرار می گیرد و مجبور می شوید با عشوه گری به دستشویی بروید، پس مراقب باشید که در شب چه می خورید.

صدای عجیبی را در خانه بشنوید

از این نکته غافل نشوید. این کاری است که مردم در فیلم های ترسناک انجام می دهند و اول می میرند. البته هر صدای عجیبی که در حین رابطه جنسی بشنوید میل شما را کاملا خاموش می کند.

تماس تلفنی مادرت

مثلاً ساعت 10:30 شب است و مادرت زنگ می‌زند. به خودت میگی حتما این موقع شب مشکلی پیش اومده پس لباس میپوشی و به تلفن جواب میدی و 20 دقیقه راجع به موضوعات بی ربط صحبت میکنی و بعدش کاملا حس جنسیت رو از دست میدی!

فقدان حریم خصوصی

داشتن رابطه جنسی بدون عشق بی معنی است. صمیمیت فراتر از رابطه جنسی است. اگر زندگی جنسی شما کسل کننده است، سعی کنید تعداد ساعاتی را که با هم می گذرانید افزایش دهید و از با هم بودن لذت ببرید. راه هایی برای دوست داشتن خود بدون داشتن رابطه جنسی پیدا کنید. صحبت کنید، همدیگر را در آغوش بگیرید و دلداری دهید. یاد بگیرید که احساسات خود را خارج از رابطه جنسی بیان کنید. وقتی صمیمیت برقرار شد، میل جنسی به طور خودکار باز خواهد گشت.

یائسگی

میل جنسی برخی از زنان در دوران یائسگی به طور چشمگیری کاهش می یابد. برخی از علائم کاهش میل جنسی، خشکی واژن و درد هنگام رابطه جنسی است. اما زنان با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. میل جنسی در تعداد معینی از زنان پس از شروع یائسگی به شدت افزایش می یابد که ارتباط مستقیمی با میزان سلامت اعتماد به نفس و روابط بین فردی آنها دارد. تقریبا نیمی از زنان با نزدیک شدن به یائسگی میل جنسی خود را از دست می دهند. علائم یائسگی مانند خشکی واژن و درد در حین مقاربت باعث از بین رفتن علاقه زنان به روابط زناشویی می شود، اما تغییرات هورمونی یائسگی تنها بخشی از مشکل است. میزان صمیمیت با همسر، اعتماد به نفس، مواد مخدر و سلامت جسمانی زنان نیز بر این رابطه تأثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

افسردگی

افسرده بودن می تواند توانایی لذت بردن از رابطه جنسی، مطالعه، تماشای فیلم، شرکت در مهمانی ها، تفریح ​​با دوستان و غیره را از بین ببرد. برای درمان افسردگی باید از مشاور و روانپزشک کمک گرفت. اگر داروی ضد افسردگی تجویز شده توسط پزشک تأثیر منفی بر میل جنسی شما دارد، به پزشک خود اطلاع دهید. او با تغییر دوز یا نوع دارو این مشکل را حل خواهد کرد. افسردگی یکی از دلایل اصلی از دست دادن میل جنسی است، اما نگران نباشید، این وضعیت قابل درمان است. با این حال، اکثر داروهای ضد افسردگی خود باعث کاهش میل جنسی می شوند. اگر فکر می کنید میل جنسی شما در حین مصرف این داروها کاهش یافته است، با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت امکان آنها را اصلاح کند.

کاهش تستوسترون

تستوسترون عامل ایجاد میل جنسی است. وقتی مردان به سن پیری می رسند، سطح تستوسترون در بدن آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هورمون تستوسترون میل جنسی را افزایش می دهد، اما با افزایش سن، ترشح این هورمون به تدریج کاهش می یابد. البته همه مردان با کاهش سطح تستوسترون میل جنسی خود را از دست نمی دهند. تستوسترون با میل جنسی زنان نیز مرتبط است، اما تعادل هورمون ها در بدن زنان بسیار پیچیده تر از مردان است و عوامل زیادی بر این مشکل تأثیر می گذارد. هنوز مشخص نیست که آیا تستوسترون درمانی برای زنان به همان اندازه که برای مردان بی خطر است یا خیر، بنابراین بهتر است زنان از آن استفاده نکنند. هر از گاهی آزمایش بدهید تا از وضعیت هورمونی خود مطمئن شوید. کاهش هورمون تستوسترون، افزایش وزن، ارتباطات بین فردی ضعیف و غیره. عوامل اصلی از دست دادن میل جنسی هستند.

مشکلات نعوظ

مردانی که از اختلال نعوظ رنج می برند مضطرب هستند و میل جنسی خود را از دست می دهند. اختلال نعوظ قابل درمان است، اما زوج ها می توانند با کمک یک مشاور حرفه ای تاثیر منفی این اختلال را بر روابط خود کاهش دهند. این بیماری در مردان معمولاً ربطی به کمبود میل جنسی ندارد و دلیل آن را می توان به خود اندام جنسی مربوط دانست و با دارو درمان کرد. در واقع، بسیاری از مردان میل جنسی بالایی دارند، اما توانایی نعوظ طولانی و کامل را ندارند. مردانی که از این اختلال رنج می برند همیشه نگران عملکرد خود هستند و این نگرانی به تدریج باعث از دست دادن میل جنسی خود و همسرانشان می شود.

چاقی

وقتی اضافه وزن دارید یا چاق هستید، میل جنسی شما کاهش می یابد، از رابطه جنسی لذت نمی برید و اعتماد به نفس شما از بین می رود. با کاهش وزن و کمک گرفتن از مشاور می توانید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. چاق بودن منجر به از دست دادن عملکرد و میل جنسی می شود. دلیل آن کاملاً مشخص نیست، اما می دانیم که چاقی منجر به کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، بیماری های جسمی، کاهش انرژی و غیره می شود. حتما با یک متخصص تغذیه در مورد آن صحبت کنید. مطمئن شوید پولی که در این زمینه خرج می کنید ارزشش را دارد. مطالعات نشان داده است که یک سوم افراد چاق مبتلا به اختلال نعوظ پس از 2 سال ورزش و تلاش برای کاهش وزن، به فعالیت جنسی متعادل دست می یابند.

نارضایتی از بدن

اگر از بدن خود راضی باشید، میل جنسی شما افزایش می یابد. ورزش کنید و به پزشک مراجعه کنید. داشتن احساس خوب نسبت به خود باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. اگر همسرتان اعتماد به نفس پایینی دارد، به او اطمینان دهید که بدن مناسبی دارد.

داروها

داروهای زیادی وجود دارند که میل جنسی را کاهش می دهند. از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد فشار خون، آنتی هیستامین ها، قرص های ضد بارداری، داروهای شیمی درمانی، داروهای ایدز، داروهای پروستات و سایر داروهای هورمونی. در این موارد، تغییر دارو یا دوز آن ممکن است مشکل شما را حل کند. اگر متوجه شدید که میل جنسی شما پس از مصرف یک داروی خاص به سرعت کاهش یافته است، حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید، اما هرگز مصرف دارو را به تنهایی متوقف نکنید. برخی از داروهایی که میل جنسی را از بین می برند عبارتند از:

• داروهای ضد افسردگی
• داروهای فشار خون بالا
• داروهای ضد بارداری
• شیمی درمانی
• داروهای درمان ایدز

تغییر دوز یا نوع دارو می تواند موثر باشد. برای تغییر دوز یا نوع دارو باید با پزشک خود مشورت کنید.

الکل و مواد مخدر

برخلاف تصور عموم، مصرف الکل، مواد مخدر، الکل و مسمومیت باعث افزایش میل جنسی نمی شود، بلکه باعث افزایش بی بندوباری جنسی و رفتارهای پرخطر می شود. این مواد می توانند حس ناحیه تناسلی را در مردان کاهش دهند و باعث مشکلات نعوظ شوند. ضمن اینکه حالت مستی باعث از بین رفتن میل زوجه می شود. الکل همچنین باعث کوچک شدن بیضه در مردان می شود و نوشیدن بیش از حد می تواند منجر به علائم افسردگی شود.

زایمان

آیا از زمانی که پدر و مادر شدید میل جنسی خود را از دست داده اید؟ آیا زمان زیادی را با فرزندتان می گذرانید؟ استخدام پرستار برای مراقبت از کودک مفید است. زمانی که نوزاد شما خواب است می توانید رابطه جنسی داشته باشید. مادر یا پدر بودن باعث نمی شود که میل جنسی خود را از دست بدهید، اما وقتی بچه ها در اطراف هستند، پیدا کردن زمانی برای رابطه جنسی دشوار است. برای مقابله با این مشکل گاهی بد نیست از یک پرستار بچه یا یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید. اگر فرزند شما تازه متولد شده است، سعی کنید زمانی را که همسرتان می خوابد، بگذرانید.

بیخوابی

آیا میل جنسی خود را از دست داده اید؟ شاید به این دلیل است که شما به اندازه کافی در رختخواب نمی مانید. آیا دیر می خوابید یا صبح زود بیدار می شوید؟ آیا از بی خوابی یا وضعیتی مانند آپنه (نوعی اختلال خواب که باعث توقف یا توقف تنفس بیمار می شود) رنج می برید؟ خستگی میل جنسی را از بین می برد. اگر صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید و شب خیلی دیر به رختخواب می روید یا از بی خوابی و آپنه خواب رنج می برید، قطعاً میل جنسی شما تحت تأثیر قرار می گیرد. در واقع، هر چیزی که مانع خواب راحت شود، منجر به از دست دادن میل جنسی نیز می شود. کم خوابی شما را همیشه خسته و خواب آلود می کند و حوصله رابطه جنسی را ندارید. در این مورد حتما با روانشناس مشورت کنید.

مشکلات زناشویی

مشکلات زناشویی یکی از بزرگترین قاتل های میل جنسی است. برای زنان، احساس صمیمیت و صمیمیت مهمترین بخش میل جنسی است. عواقب مشاجره، عدم ارتباط، خیانت و یا… هم برای زن و هم برای زن، از بین رفتن میل جنسی است. مسائل حل نشده در روابط عاطفی یکی از بزرگ‌ترین قاتل‌های میل جنسی است، به‌ویژه برای زنان که احساسات عاطفی یکی از مؤلفه‌های اصلی روابط جنسی آنهاست. مشاجره های مداوم، عدم ارتباط، عصبانیت های طولانی، عدم اعتماد به نفس و غیره. شما را از تمام لذت های زناشویی محروم می کند. موثرترین راه حل در این زمینه صحبت با همسرتان در این مورد است. مهم نیست چقدر سخت است، بنشینید و به او بگویید چه می خواهید و به تلاش خود ادامه دهید تا به توافق برسید.

فشار

برخی از افراد زمانی که مضطرب هستند تعدادی کار را بهتر انجام می دهند. میل جنسی به طور کلی یکی از این وظایف نیست. همه افراد استرس را در محل کار، خانه یا در روابط بین فردی تجربه کرده اند. روش های کنترل و مدیریت استرس می تواند به افراد کمک زیادی کند. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تحت فشار استرس شغلی یا تحصیلی بهتر عمل می کنید، اما بدانید که این سوال هرگز در مورد رابطه جنسی صدق نمی کند! استرس شغلی، مشکلات مالی، بیماری اعضای خانواده و سایر عوامل استرس زا همگی می توانند میل جنسی را کاهش دهند. علاوه بر این استرس باعث کاهش سروتونین می شود که خود منجر به انزال زودرس و کاهش میزان اسپرم در مردان می شود. برای کنترل سطح استرس خود، باید تکنیک های کنترل استرس مانند مدیتیشن، تنفس آگاهانه و غیره را یاد بگیرید. یا با روانشناس مشورت کنید

اعتماد به نفس

اگر از ظاهر خود اطمینان نداشته باشید و از ظاهر خود راضی نباشید، هرگز نمی توانید رابطه جنسی خوبی داشته باشید. راه حل مهم در این زمینه ورزش است. ورزش نه تنها بدن شما را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد به وزن ایده آل برسید، بلکه عملکرد و میل جنسی شما را نیز افزایش می دهد. همچنین گردش هورمون ها را در بدن تسهیل می کند. افرادی که ورزش می کنند انرژی بیشتری دارند و بنابراین فعالیت جنسی بیشتری دارند. اگر همسرتان اعتماد به نفس ندارد، سعی کنید با گفتن چیزهای مثبت رابطه خود را نجات دهید و به او اطمینان دهید که از نظر شما زیباست.

چرا میل جنسی من اینقدر پایین است؟

رژیم غذایی نامناسب می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. هر چه فرد غذای مقوی بیشتری مصرف کند، توانایی جنسی او بیشتر می شود. مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده نه تنها باعث افزایش کلسترول و رسوب آن در دیواره رگ های قلب می شود، بلکه باعث رسوب کلسترول در مویرگ های آلت تناسلی می شود و گردش خون در آلت تناسلی را با مشکل مواجه می کند و در نتیجه باعث کاهش میل جنسی می شود. در نتیجه، فرد نمی تواند به محرک های جنسی به درستی پاسخ دهد. برای بهبود این حالت، از غلات، میوه ها، سبزیجات، آجیل و روغن زیتون بیشتر استفاده کنید و مصرف شکر، غلات کامل و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید.

غذای کنسرو شده

مصرف بیش از حد نمک در تولید غذاهای کنسرو شده، علاوه بر ترشح بیش از حد هورمون های مینرالوکورتیکوئیدی که وظیفه آن تنظیم میل جنسی است، به جریان خون آلت تناسلی نیز آسیب می رساند که باعث نعوظ می شود.

چیپس سیب زمینی

مصرف بیش از حد چربی ترانس – بدترین نوع چربی مورد استفاده در تولید چیپس سیب زمینی و سایر تنقلات – علاوه بر اختلال در روند ترشح هورمونی، باعث افزایش وزن بدن و کاهش میل جنسی می شود.

روغن کانولا

روغن های گیاهی – روغن کانولا، روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره. – که حاوی چربی های غیر اشباع هستند و نقش اساسی در از بین بردن رادیکال های آزاد دارند، با آسیب رساندن به فرآیند ترشح هورمونی، میل جنسی را کاهش می دهند.

پنیر

دوستداران پنیر، گوش کنید. کسانی که با هر وعده غذایی مقادیر زیادی پنیر مصرف می کنند، باید قبلاً متوجه کاهش میل جنسی خود شده باشند. حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق پنیرها از شیر گاوهایی تهیه می‌شوند که آنتی‌بیوتیک و هورمون رشد دریافت کرده‌اند. این مواد تولید هورمون های استروژن، پروژسترون و تستوسترون را مختل کرده و باعث کاهش تحریک پذیری جنسی می شوند.

سویا

سویا سرشار از کلسیم و فیبر است و به راحتی می تواند جایگزین پروتئین حیوانی شود. دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کپنهاگ اعلام کردند گیاهخوارانی که سویا را تنها منبع غذایی پروتئین می دانند، به دلیل افزایش میزان هورمون فیتواستروژن در بدن، انرژی و میل جنسی آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

قهوه

یافته های دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه جنوا در ایتالیا نشان می دهد که فعالیت شدید غدد فوق کلیوی معتادان به قهوه باعث افزایش میزان هورمون های استرس در بدن آنها می شود که در دراز مدت میل جنسی آنها را کاهش می دهد. برخی از پزشکان معتقدند نباید بیش از دو فنجان قهوه در روز بنوشید.

نوشیدنی بدون الکل

نتایج مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف بیش از حد نوشابه های حاوی قند دارای عوارض جانبی زیادی مانند افزایش وزن، دیابت، پوسیدگی دندان، بیماری های دهان و لثه و افسردگی است. دکتر پاشا چنریز، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاوایی می گوید: متأسفانه افرادی که روزانه حداقل یک لیوان نوشابه می نوشند دچار افسردگی می شوند و در دراز مدت علاوه بر از دست دادن حس خوب، قدرت جنسی خود را نیز تا حد زیادی از دست می دهند.

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی (آسپارتام و غیره) که در تولید نوشیدنی های رژیمی، آب نبات ها و شکلات ها استفاده می شوند، مواد شیمیایی هستند که از تولید و تجزیه هورمون های دوپامین و سروتونین جلوگیری می کنند که منجر به کاهش میل جنسی، افسردگی، تحریک پذیری و غیره می شود.

کاهش میل جنسی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما برای رفع این مشکل باید دقیقا مشخص شود که علت کاهش میل جنسی چیست؟ پس از یافتن علت، می توانید با راه حل های ساده آن را درمان کنید.

ستاره | سرویس زناشویی – هم زنان و هم مردان به علل مختلف می‌توانند کاهش میل جنسی را تجربه کنند. بروز این مشکل می‌تواند بر روابط زناشویی تاثیر منفی داشته باشد و فرد را دچار استرس و اضطراب کند، از اینرو باید علت آن مشخص و رفع شود. در این مطلب به علت کم شدن میل جنسی و راهکارهای درمان آن در زنان و مردان می‌پردازیم. بنابراین اگر شما یا همسرتان دچار کاهش میل جنسی شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید.

اگر می خواهید قسمت خاصی از این مقاله را مطالعه کنید، با انتخاب موضوعات ارائه شده در لیست موضوعات زیر به موضوع مورد نظر برسید.

علل شایع کاهش میل جنسی در مردان و زنان

علل شایع کاهش میل جنسی در مردان و زنان را می توان به سه دسته تقسیم کرد: بیماری ها، داروها و عوامل روانی و عاطفی.

1. بیماری ها

بسیاری از بیماری‌های مزمن و شرایط فیزیکی وجود دارند که می‌توانند بر سلامت جنسی و عملکرد زن و مرد تأثیر بگذارند. برخی از آنها عبارتند از:

دیابت
سطح بالای قند خون می تواند به عروق خونی و اعصاب آسیب برساند. این آسیب ها منجر به اختلال نعوظ در مردان و کاهش جریان خون در ناحیه تناسلی در زنان می شود. زنان مبتلا به دیابت نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت‌های قارچی یا مجاری ادراری هستند که همگی می‌توانند منجر به دخول دردناک شوند.

استئوآرتریت
گاهی اوقات رابطه جنسی برای افرادی که درد و سفتی مفاصل دارند دردناک است. بنابراین تمایل زیادی برای شرکت در روابط جنسی نخواهند داشت.

بیماری های قلبی
مشکلات قلبی می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و جریان خون را کاهش دهد. این صدمات همانطور که قبلا ذکر شد باعث کاهش خون رسانی به اندام های تناسلی می شود. در نهایت نعوظ برای مردان و تحریک و روانکاری واژن برای زنان مشکل می شود.

فشار خون بالا
فشار خون بالا نیز می تواند تأثیر منفی بر گردش خون داشته باشد.

سرطان
درمان‌ها، از جمله جراحی، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی که برای درمان سرطان استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث کاهش میل جنسی شوند.

آپنه
تحقیقات نشان می دهد که عدم درمان آپنه (ایست تنفس) می تواند منجر به کاهش میل جنسی در مردان و زنان شود.

2. مواد مخدر

برخی از داروها باعث اختلال در عملکرد جنسی و کاهش میل جنسی می شوند. این داروها عبارتند از:

داروهای ضد افسردگی سروتونرژیک

داروهای ضد روان پریشی که بر سطح پرولاکتین تأثیر می گذارند

داروهای مربوط به پروستات

داروهای هورمونی برای جلوگیری از بارداری

داروهای کنترل فشار خون

مواد مخدر و الکل

3. عوامل روانی و عاطفی

عوامل روانی و عاطفی زیادی وجود دارند که می‌توانند میل جنسی افراد را کاهش دهند. مشکلات مربوط به سلامت روان که ناشی از افسردگی، اضطراب، خستگی مفرد، اعتماد به نفس کم، یا تجربه سوء استفاده جنسی هستند، می‌توانند این اثر منفی را در پی داشته باشند.

علت کاهش میل جنسی در زنان

میل جنسی زنان مبتنی بر تأثیر متقابل پیچیده ای از عوامل بسیاری است که بر صمیمیت تأثیر می گذارد، از جمله بهزیستی جسمی و عاطفی، تجربیات، باورها، شیوه زندگی و رابطه فعلی آنها. اگر در هر یک از این قسمت ها مشکلی وجود داشته باشد، می تواند بر میل جنسی زن تأثیر بگذارد.

1. علل فیزیکی

طیف گسترده ای از داروها، بیماری ها و تغییرات فیزیکی می تواند باعث کاهش میل جنسی شما شود:

مسائل جنسی: خشکی واژن، دخول دردناک یا ناتوانی در رسیدن به ارگاسم

بیماری ها: بیماری های غیرجنسی مانند آرتریت، سرطان، دیابت، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر قلب و بیماری های عصبی می توانند منجر به کاهش میل جنسی شوند.

داروها: برخی داروها، به ویژه داروهای ضد افسردگی، یکی از عوامل کاهش میل جنسی شناخته شده اند.

سبک زندگی: مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. در مورد مواد مخدر و سیگار هم همینطور است. استعمال دخانیات گردش خون را ضعیف می‌کند که می‌تواند از بیدار شدن فرد جلوگیری کند.

جراحی: هر نوع جراحی مربوط به سینه یا ناحیه تناسلی می تواند بر عملکرد جنسی، میل جنسی و تصویر ذهنی زنان از بدن خود تأثیر بگذارد.

خستگی مفرط: خستگی ناشی از مراقبت از کودکان یا سایر وابستگان می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. علاوه بر این، خستگی ناشی از دوره نقاهت و پس از جراحی نیز می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود.

2. علل هورمونی

تغییرات در سطوح هورمونی بدن می تواند یکی دیگر از دلایل کاهش میل جنسی در زنان باشد. این تغییرات ممکن است در دوره های زیر رخ دهد:

یائسگی
سطح هورمون استروژن در دوران گذار به یائسگی کاهش می یابد. این تغییر می تواند میل به رابطه جنسی را کاهش دهد و بافت های واژن را خشک کند و منجر به نفوذ دردناک شود. اگرچه بسیاری از زنان در طول یائسگی و بعد از آن به داشتن رابطه جنسی رضایت بخش ادامه می دهند، برخی دیگر در این دوران تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می کنند و کمتر تمایل به داشتن رابطه جنسی دارند.

بارداری و شیردهی
تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بعد از زایمان و در دوران شیردهی نیز می تواند باعث کاهش میل جنسی در زنان شود. خستگی، تغییرات جسمانی و تصویر ذهنی منفی که فرد از بدن خود دارد، فشار ناشی از بارداری و مراقبت از نوزاد تازه متولد شده نیز می تواند از دیگر دلایل باشد.

3. علل روانی

وضعیت روانی نیز می تواند بر میل جنسی افراد تأثیر بگذارد. دلایل روانشناختی زیادی وجود دارد که باعث کاهش میل جنسی افراد می شود، از جمله:

اضطراب

فشار

تصویر ذهنی ضعیف بدن

اعتماد به نفس پایین

سابقه سوء استفاده جنسی

تجربه جنسی منفی در گذشته

4. علل عاطفی

برای بسیاری از زنان، صمیمیت عاطفی پیش درآمدی برای صمیمیت جنسی است. بنابراین مشکلات در رابطه می تواند دلیل اصلی کاهش میل جنسی زنان باشد. برعکس، کاهش میل جنسی می تواند علت بسیاری از مشکلات زناشویی باشد. عواملی که بر کاهش میل جنسی تأثیر می گذارند عبارتند از:

عدم ارتباط و صمیمیت با شریک زندگی

درگیری یا اختلاف حل نشده

ارتباط نادرست در مورد نیازها و ترجیحات جنسی

عدم اعتماد متقابل

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای افزایش میل جنسی زنان

پیشنهاد ستاره

علت کاهش میل جنسی در مردان

دلایل کاهش میل جنسی در مردان شامل موارد زیر است:

1. علل روانی

برخی از مهم ترین علل روانی که می توانند بر میل جنسی مردان تأثیر منفی بگذارند عبارتند از:

استرس و اضطراب ناشی از فعالیت های روزانه

مشکلات عاطفی در رابطه یا خانواده

افسردگی و سایر اختلالات روانی

2. علل فیزیکی

بیماری ها و داروها
بیماری هایی مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، داروهای مرتبط با ایدز، برخی درمان های خانگی برای ریزش مو و سایر داروها می توانند بر میل جنسی مردان تأثیر منفی بگذارند.

علل هورمونی
تستوسترون هورمون میل جنسی است. سطح پایین این هورمون معمولاً به معنای کاهش میل جنسی است. سطح تستوسترون می تواند با افزایش سن، برخی بیماری های مزمن، داروها و برخی مواد مخدر کاهش یابد. اختلال در سایر هورمون ها مانند هورمون تیروئید پایین یا به ندرت سطوح بالای پرولاکتین (هورمونی که در غدد درون ریز مغز تولید می شود) می تواند بر میل جنسی تأثیر منفی بگذارد.

کمبود دوپامین
میل جنسی تا حد زیادی به مغز و در واقع سیستم پیام رسانی شیمیایی مغز بستگی دارد. یکی از پیام رسان های مغز دوپامین است. پزشکان بر این باورند که بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون که با داروهای محرک دوپامین درمان می شوند، افزایش قابل توجهی در میل جنسی را تجربه می کنند.

وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید

اگر اخیراً میل جنسی شما کاهش یافته و مشکلاتی در زندگی شما ایجاد کرده است، باید به پزشک مراجعه کنید. کمبود میل جنسی می تواند باعث استرس بیشتر شود که خود چرخه معیوب افزایش اضطراب و کاهش میل جنسی را ایجاد می کند.

رابطه ضعیف و خسته کننده با همسر

عزت نفس پایین، انزوا یا استرس که منجر به کاهش کیفیت زندگی می شود

عدم بهبود پس از تلاش برای روش‌های درمان کمبود میل جنسی

صحبت در مورد میل جنسی کم نباید شما را آزار دهد. این یک تجربه رایج است و می تواند یک علامت یا یک عارضه جانبی از عوامل دیگری باشد که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم. بنابراین با یک پزشک مشورت کنید، یک پزشک می تواند شما را برای یافتن روش درمانی مناسب راهنمایی کند و رابطه زناشویی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

نتیجه

هم زنان و هم مردان می توانند به دلایل مختلفی از جمله بیماری ها، کاهش سطح هورمون ها، استرس و سلامت روان، کاهش میل جنسی را تجربه کنند. پس اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید به جای خجالت با پزشک مشورت کنید. هنگامی که علت مشکل مشخص شد، پزشک راه حل های درمانی مناسب را توصیه می کند و می توانید دوباره تجربه خوشایندی داشته باشید. فراموش نکنید اگر تجربه درمان کاهش میل جنسی را دارید، روش درمانی خود را در قسمت نظرات با سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

عصاره از:

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا