چرا سگ در خانه دستشویی می کند

پرورش توله سگ همیشه سخت بوده و زمان و انرژی می طلبد. وجود تمرین های مختلف این موضوع را پیچیده تر کرده است. اما یکی از آن تمرینات مهم آموزش توالت کردن به سگ است. آموزش توالت سگ ها; صبر، حوصله و تمرین زیاد می خواهد. ولی این غیر ممکن نیست. معمولا آموزش توالت رفتن به سگ برای مبتدیان پیچیده و کسل کننده است. اما اگر مراحل آموزش و تربیت سگ به درستی اجرا شود، نتیجه به سرعت دیده می شود و به راحتی می توانید از این مرحله آموزشی بگذرید.

نگران نباشید، ما این مسیر را می‌دانیم، بنابراین برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نظافت و تربیت سگ برای حمام، با ما در Pet Press همراه باشید.

اهمیت آموزش سگ برای رفتن به توالت

آموزش پوتی به توله سگ در مکان مناسب و در زمان مناسب یکی از مهم ترین مراحل نگهداری و تربیت سگ است. متاسفانه خرابکاری و اجابت مزاج سگ ها در قسمت های مختلف خانه (روی فرش، مبل و…) یکی از دلایل رها شدن و بی خانمان شدن سگ ها است.

اما باید بدانید که اگر سگی نحوه استفاده از توالت را در جای درست بلد نیست و باعث خرابی می شود، تا حد زیادی (اگر نه کاملاً) به دلیل کم کاری و آموزش ناکافی صاحب سگ است!

قبل از اینکه سگ خود را به خانه بیاورید، باید تصمیم بگیرید که آیا سگ شما قرار است از توالت داخل خانه استفاده کند یا خارج از خانه، و سپس او را برای این کار آموزش دهید.

هر کدام از این دو مزایا و معایب خاص خود را دارند و بستگی به سبک زندگی شما، زمانی که برای سگ دارید، آب و هوا و سرما و … دارد.

از چه سنی باید آموزش توالت کردن به توله سگ را شروع کنم؟

با توجه به توصیه دامپزشکان و وب سایت معتبر Kennel Club (AKC)، می توانید آموزش پوتین را برای یک توله سگ 12 تا 16 هفته ای شروع کنید. در این سن، توله سگ کنترل کافی بر حرکات روده و ادرار خود دارد و می تواند یاد بگیرد که توالت را نگه دارد.

اگر توله سگ خود را بعد از 12 هفته به خانه بیاورید و او در جعبه خود ادرار کند (یا شاید او مدفوع خود را بخورد)، همچنان می توانید به او یاد دهید که از توالت در مکان مناسب استفاده کند، اما روند آموزش کمی بیشتر طول می کشد.

اگر سگ بالغی را به خانه بیاورید که هنوز این آموزش اولیه را به خوبی یاد نگرفته است، کار دشواری در پیش دارید.

البته با حوصله و روش صحیح می‌توان هر سگی را تربیت کرد، اما سگ بالغی که در مکان‌های مختلف زندگی کرده و با آموزش‌های متفاوتی زندگی می‌کند کمی سخت‌تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد.

آموزش سگ با اسفنج فقط آغاز سفر آموزش سگ است!

چه کسی دوست ندارد سگش رفتار کند، گاز بگیرد و گوش کند؟

داشتن یک سگ خوب تربیت شده و با رفتار مستلزم آن است که آستین های خود را بالا بزنید، آموزش سگ را یاد بگیرید و سپس با سگ خود تمرین کنید. ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما نتیجه آنقدر خوب خواهد بود که ارزش تمام چالش ها و تلاش ها را دارد.

پت پرس یک کتاب الکترونیکی کامل و کامل را برای شما آماده کرده است که با مطالعه آن و رعایت دستورالعمل های موجود در کتاب می توانید سگ را به گوش دادن و داشتن یک دسته گل وادار کنید. هر جا مشکلی داشتید می توانید با استفاده از خدمات آنلاین دامپزشکی سوالات خود را از مربی تربیت سگ بپرسید.

کتاب الکترونیکی آموزش جامع سگ (توله سگ و بزرگسال)

برای تربیت صحیح سگ، باید بدانید چه زمانی، کجا و چگونه رفتار خود را نشان دهید تا سگ بتواند آن را ببیند و از آن بیاموزد.

این کتاب الکترونیکی گام به گام به شما آموزش می دهد که چگونه با یک سگ رفتار کنید و از همان روز اول چه چیزهایی را به او بیاموزید و به شما کمک می کند یک سگ خوش رفتار و خوش رفتار را به جامعه تحویل دهید.

کتاب بخر

165000 تن

چه مدت طول می کشد تا یک توله سگ را با لگن تربیت کنید؟

مدت زمان تمرین پوتی به عوامل مختلفی مانند سن، سابقه تمرین و روش تمرین شما بستگی دارد.

تربیت توله سگ 3 ماهه با تربیت توله سگ 5 ماهه متفاوت است. برخی از توله ها پس از چند روز آموزش به سرعت یاد می گیرند، اما برخی دیگر به ماه ها آموزش و تمرین نیاز دارند. به خصوص اگر قبل از اینکه به دیدن شما بیاید زیر نظر مدیر بدی بوده است.

یا حتی ممکن است صاحب قبلی سگ از روی تنبلی به جای آموزش لگن از پوشک استفاده کرده باشد. استفاده از پوشک در موارد خاص و البته در مدت کوتاهی کاربرد دارد. اگر قصد استفاده از پوشک را دارید، بهتر است بدانید که برای چیست و استفاده نادرست چه عواقبی دارد. پیشنهاد می کنم مقاله پوشک سگ را مطالعه کنید.

با صبر و پشتکار در آموزش، هر سگی می تواند استفاده از توالت را در یک مکان خاص یاد بگیرد.

برای اکثر سگ ها، حدود 4 تا 6 ماه طول می کشد تا به طور کامل یاد بگیرند که چگونه از توالت در یک مکان خاص استفاده کنند و از آشفتگی کارها خودداری کنند. اما در مورد برخی از توله ها، این دوره می تواند تا 1 سال طول بکشد. پس صبور باشید و از توله سگ خود انتظار چیزهای غیر منطقی نداشته باشید.

توانایی کنترل مثانه به عواملی مانند اندازه، نژاد و سن سگ بستگی دارد. به عنوان مثال، نژادهای اسباب بازی مثانه کوچکتر، متابولیسم بالاتری دارند و نیاز به دفع ادرار بیشتر دارند.

به همین ترتیب، شرایط زندگی و محیط قبلی سگ تأثیر زیادی در تربیت گلدان دارد. به عنوان مثال، اگر سگ شما آموزش اشتباهی دیده باشد، اصلاح رفتار و عاداتش بیشتر طول می کشد.

از روز اولی که آموزش دادن به توله سگ خود را شروع کردید، حتما او را بعد از چرت، بازی، غذا و سایر فعالیت ها به دستشویی ببرید.

مراحل آموزش توالت برای سگ در آپارتمان و خانه

اکثر ما که در آپارتمان زندگی می کنیم و سگ آپارتمانی داریم ترجیح می دهیم سگمان را برای استفاده از توالت داخل آپارتمان آموزش دهیم. برای این کار باید دو نکته را بدانید:

مربیان سگ توصیه می کنند فعالیت های توله سگ خود را در اطراف خانه محدود کنید تا زمانی که او یاد بگیرد که از توالت در یک مکان خاص استفاده کند. (از یک بازیچه سگ استفاده کنید، یک قلاده وصل کنید یا آن را در یک اتاق قرار دهید).

همانطور که سگ شما آموزش خود را یاد می گیرد، می توانید به او آزادی عمل بیشتری بدهید و به او اجازه دهید آزادانه در خانه و آپارتمان حرکت کند.

یک مکان مشخص در خانه (یا بالکن یا حیاط) را برای توالت انتخاب کنید و حتی الامکان آن را عوض نکنید. زیرا سگ شما را گیج می کند.

توله سگ خود را در فواصل زمانی معین به توالت ببرید. تقریباً هر 2 ساعت و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، در حین و بعد از بازی و بعد از خوردن و نوشیدن آب.

تشویق را فراموش نکنید. هر بار که سگ شما شروع به رفتن به دستشویی در یک مکان خاص می کند، از یک کلمه یا عبارت استفاده کنید (مثلا بگویید “خوب است”، “فریاد بزن” و …) سپس او را تشویق کنید. (تشویق سگ)

کاسه آب را در شب از توله سگ بردارید. حدود 2 تا 3 ساعت قبل از خواب مخزن آب را بردارید تا احتمال ادرار در طول شب کاهش یابد. بیشتر توله ها می توانند 7 ساعت بدون رفتن به دستشویی بخوابند.

یک برنامه مشخص و مشخص برای تغذیه توله سگ داشته باشید و هر بار پس از 20 دقیقه غذای باقی مانده را بردارید. توله ها بسته به سن خود به 3 تا 4 وعده غذایی در روز نیاز دارند.

اگر هر روز در ساعت معینی به سگ خود غذا بدهید، با گذشت زمان او منظم تر می شود و می توانید راحت تر او را آموزش دهید.

لگنی که سگ را با زمین بازی آموزش می دهد

داگ ران فضای نسبتاً بزرگی است که می توانید در آن جای خواب، آب و غذا برای سگ در یک طرف و ادرار و حوله در طرف دیگر قرار دهید.

برای آشنایی با پارک سگ و کاربردهای فراوان آن در تربیت سگ مقاله پارک سگ را مطالعه کنید.

سگ‌ها دوست دارند در جایی که می‌خوابند از توالت استفاده کنند، بنابراین محل بازی سگ باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که یک تشک مخصوص ادرار کردن یا توالت سگ را در فاصله مناسبی از آن قرار دهد.

اگر توله سگ را برای بازی یا خوردن بیرون می آورید، بلافاصله پس از این فعالیت ها او را به تشک ببرید و با تذکرات شفاهی (مثلاً “جیغ زدن”) او را تشویق کنید که به دستشویی برود.

می توانید از قطره های آموزشی ادرار برای عادت دادن توله سگ به اجابت مزاج روی پد یا توالت استفاده کنید. این قطره ها بوی مشخصی شبیه ادرار و مدفوع سگ دارند و سگ با بوییدن آنها متوجه می شود که توالت است.

خرید قطره تشکیل ادرار

زمانی که توله سگ موفق شد در زمین بازی رفتار خوبی داشته باشد و فقط از توالت روی پد یا توالت خود استفاده کند، وقت آن است که به تدریج به او آزادی داده و او را با محیط خانواده آشنا کنیم.

به تدریج توله سگ را به مدت 10-20 دقیقه در روز از پارک سگ خارج کنید تا در نهایت بتوانید به او اعتماد کنید و اجازه دهید به هر جایی از خانه که دوست دارد برود.

البته در تمام این مدت باید مراقب رفتار او باشید و کنترل کنید و هر زمان که احساس کردید توله سگ نیاز به توالت دارد، او را به سمت پد یا توالت هدایت کنید.

برای این آموزش از جعبه و قفس استفاده کنید

کسانی که تا به حال تجربه نگهداری از سگ و آوردن سگ برای اولین بار را نداشته اند ممکن است فکر کنند که گذاشتن سگ در جعبه ظالمانه و بی رحمانه است.

جعبه به خودی خود ابزار مفیدی است و این رفتار ما و نحوه استفاده از جعبه است که می تواند آن را به ابزار آموزشی یا ابزار تنبیه تبدیل کند.

در فرآیند آموزش توالت کردن سگ، می توانید از جعبه (حداقل برای مدت کوتاه) نیز استفاده کنید.

جعبه دارای فضای قابل کنترلی است و می توانید رفتار سگ را به طور کامل زیر نظر داشته باشید و با مشاهده علائم استفاده از توالت می توانید نگه داشتن ادرار را به او آموزش دهید.

دلیل اصلی استفاده از جعبه آموزش گلدان این است که سگ ها موجودات تمیزی هستند و نمی توانند بوی ادرار و مدفوع را در جایی که هستند تحمل کنند. به همین دلیل، آنها به طور غریزی تا زمانی که در قفس هستند، آراستگی خود را حفظ می کنند.

اما شما همچنین باید از سگ خود آگاه باشید و بدانید که این نباید شما را وسوسه کند که در این کار زیاده روی کنید و او را بیش از ظرفیتش در جعبه نگه دارید.

برای آشنایی با انواع جعبه و قفس سگ و انتخاب مناسب ترین جعبه برای سگ خود مقاله جعبه و قفس سگ را مطالعه نمایید.

هنگام استفاده از جعبه و قفس به نکات زیر توجه کنید:

اندازه و ابعاد جعبه باید به گونه ای باشد که توله سگ بتواند به راحتی بایستد، بچرخد و در آن دراز بکشد. اما نباید آنقدر بزرگ باشد که گوشه ای برای توالت استفاده شود.

هر بار که سگ به تنهایی به سمت جعبه رفت، او را تشویق کنید تا خاطره خوبی از حضور در جعبه پیدا کند.

اگر توله سگ را بیش از 2 ساعت در جعبه گذاشتید، مطمئن شوید که آب تازه در دسترس است.

با مشاهده علائمی مبنی بر استفاده سگ از توالت فوراً او را بیرون آورده و به محل مخصوص توالت (در داخل یا خارج از منزل) ببرید.

اگر توله سگ در جعبه پارس می کند، از جعبه برای آموزش گلدان استفاده نکنید.

فریاد زدن در قفس می تواند چندین معنی داشته باشد:

او ممکن است این عادت را زمانی که یک سرپناه یا مالک سابق بوده است، گرفته باشد.

شاید به اندازه کافی او را بیرون نیاوردی و عصبانی شد.

سایر قفس ها ممکن است خیلی بزرگ باشند.

یا شاید توله شما هنوز خیلی کوچک است و نمی تواند ادرار خود را نگه دارد.

نظارت بر رفتار و نشانه های نظافت سگ داشتن

در روند آموزش توالت رفتن سگ باید تا حد امکان از تخریب مکان نامناسب سگ جلوگیری کنید.

تا زمانی که آموزش توالت رفتن توله سگ ادامه دارد، بهتر است فعالیت او را محدود به خانه کنید و یقه او را با یقه ای به طول حدود 2 متر به مبل یا جایی نزدیک خانه خود بچسبانید.

سپس، در حالی که کار خود را انجام می دهید، از نشانه های داشتن توله سگ در حمام آگاه باشید.

برخی از نشانه های داشتن توالت سگ عبارتند از:

پارس سگ

میخ روی در

چمباتمه زدن

فشار

زمین را احساس کنید

بچرخ

هر وقت این نشانه ها را دیدید، فورا یقه او را بگیرید و به دستشویی ببرید.

اگر توله سگ شما این کار را همانجا انجام می دهد، بگویید “آفرین!” با لحن شاد و به او هدیه بدهید.

مطمئناً، گاهی اوقات سگ شما علائم خاصی را نشان نمی دهد، اما متوجه می شوید که چیزی در جایی اشتباه است. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بی اختیاری ادرار سگ گاهی می تواند شما را شگفت زده کند و باعث شود فکر کنید همه چیزهایی که آموخته اید بی اثر بوده است. اما اینطور نیست. ادرار غیر ارادی سگ می تواند به دلیل ترس، خوشحالی یا حتی ایجاد یک منطقه باشد. شما باید بتوانید این رفتارها و نشانه ها را به خوبی تشخیص دهید و از بروز آنها جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که خرابکاری می تواند چندین بار اتفاق بیفتد…

مهم نیست که چقدر سگ خود را خوب آموزش دهید، تا زمانی که یاد بگیرد در یک مکان خاص به دستشویی برود، می تواند چندین بار خرابکاری کند. این کاملا طبیعی و طبیعی است و بخشی از فرآیند آموزش سگ است.

اگر متوجه شدید که سگ شما در مکانی نامناسب نظافت می کند، موارد زیر را انجام دهید:

با آراستگی مداخله کنید و اجازه ندهید کارش را تمام کند

صدایی ناگهانی (با صدای بلند کف زدن) ایجاد کنید تا حواس سگتان را از توالت پرت کنید (اما مراقب باشید سگتان را نترسانید) یا به او بگویید “بیرون برو!” و بلافاصله او را به دستشویی ببرید.

سپس اگر در جایی به استفاده از توالت ادامه داد، او را تشویق کنید و به او غذا بدهید.

می دانم که سخت است، اما هرگز توله سگ خود را به خاطر خرابکاری و دستشویی رفتن تنبیه نکنید!

اگر متوجه شوید که او روی فرش یا جای دیگری پارس کرده است، تمام شده است و سگ شما نمی تواند بین تنبیه شدن و کاری که قبلا انجام داده است ارتباط برقرار کند. پس فقط آن را کاملا تمیز کنید.

با استفاده از اسپری پاک کننده آنزیمی مخصوص، محل را کاملا تمیز کنید تا بوی ادرار و مدفوع کاملا از بین برود. زیرا اگر سگ شما متوجه بوی ادرار یا مدفوع شود، تشویق می شود دوباره از دستشویی استفاده کند.

خرید لکه بر و خوشبو کننده ادرار سگ

رفتارهای بد در آموزش توالت سگ

متأسفانه برخی از افراد بینی سگ را با ادرار او می مالند یا بر سر او فریاد می زنند و فکر می کنند که سگ از خرابکاری دست بر می دارد! اما این چیزها فقط سگ شما را می ترساند و او را از انجام کار خود در حضور شما باز می دارد.

بسیار مهم است که با تماشای و مراقب بودن و دانستن نشانه های داشتن توالت احتمال خرابکاری سگ خود را به حداقل برسانید. زیرا اگر تعداد خرابکاری ها زیاد شود باعث سردرگمی و سردرگمی سگ شما می شود و سگ شما دیگر نمی داند مکان مناسب برای استفاده از توالت کجاست و کجا از آن استفاده نکند.

هر بار پس از ادرار یا مدفوع، پد ادرار یا توالت سگ را تمیز/تعویض کنید.

نکته: سگ‌ها دوست ندارن جایی که مدفوعشون وجود داره و کثیفه دوباره دستشویی کنن و از طرفی تمیز نکردن دستشویی سگ خطر انتشار انواع آلودگی‌ها در محیط خونه و انتقال بیماری‌ها از مدفوع سگ رو افزایش می‌‌ده. (در این رابطه بخونید: بیماری مشترک بین سگ و انسان)

فیلم آموزش پوتی سگ

در این مقاله سعی کرده ایم ترفندهای آموزش گلدان را که باید بدانید را به شما بگوییم. اما در کنار مطالعه، گاهی تماشای چند دقیقه فیلم و فیلم آموزشی تاثیر بیشتری روی ما می گذارد و می توانیم بیشتر یاد بگیریم. درسته؟

تیم Pet Press علاوه بر مقالات و کتاب های الکترونیکی، ویدیوهای آموزشی و جذاب بسیاری از حیوانات خانگی تولید می کند. ویدیوی آموزش توالت کردن سگ یکی از محبوب ترین ویدیوهای ما در یوتیوب است و شما را در عرض چند دقیقه در تمام مراحل آموزش توالت با سگ راهنمایی می کند.

می توانید از طریق لینک زیر این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید و اگر دوست داشتید در کانال پت پرس در یوتیوب عضو شوید و در آنجا با ما باشید.

ویدیوی آموزش سگ پوتی را در یوتیوب تماشا کنید

چرا سگ کوچولوی من در تمام خانه پارس می کند؟

این مشکل بین سگ های عروسکی و مینیاتوری شایع است. بسیاری از مربیان سگ توصیه می کنند که بهتر است سگ های عروسکی داخل خانه به حمام بروند. علاوه بر پدهای ادرار، توالت های مخصوص سگ ها و تابه های مخصوص ادرار کردن نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای آموزش گلدان داخل خانه استفاده کنید.

تهیه تشت ادرار یا توالت سگ و آموزش استفاده از توالت داخل توالت می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.

چرا سگ من مدام به دستشویی می رود که دفعه قبل خرابکاری کرد؟

احتمالا دلیلش این است که این قسمت را خوب تمیز نکرده اید و مقداری بوی ادرار یا مدفوع باقی می ماند. از یک پاک کننده آنزیمی مخصوص برای تمیز کردن ادرار یا مدفوع سگ استفاده کنید تا مطمئن شوید که بوی آن کاملا از بین رفته است.

آیا آموزش توالت رفتن به سگ واقعا سخت است؟

توله ها نیز مانند نوزادان تازه متولد شده نیاز به پرورش و پرورش دارند و شما باید آنها را آموزش دهید. بنابراین، همانطور که به کودکان 2 تا 4 ساله استفاده از توالت را آموزش داد. همچنین باید به سگ ها آموزش دهید که در صورت نیاز به دستشویی به شما اطلاع دهند. آموزش دادن به سگ پروسه پیچیده ای نیست و نیاز به کمی صبر، حوصله و تمرین زیاد دارد. بنابراین، هنگام آموزش حمام سگ خود، همیشه این موارد را در نظر داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.پس برای آموزش حمام سگ خود چه کردید؟

آیا سگ خود را برای استفاده از حمام به بیرون از خانه می برید یا از تخت و توالت سگ داخل خانه استفاده می کنید؟ چگونه به سگ خود یاد دادید که در یک مکان خاص از توالت استفاده کند؟ با چه مشکلات و مشکلاتی مواجه شدید؟ لطفا نظر خود را برای ما ارسال کنید و نظرات، تجربیات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

هر بار که سگ شما به توالت داخل خانه می رود، او را سرزنش کنید (اما لطفا ملایم باشید)! تا زمانی که سگ شما یاد نگیرد که ادرار نکند، باید تحت نظارت دائمی باشد و یا باید در جعبه خود یا روی یک صندلی راحت نگه داشته شود (قلاده فقط باید تحت نظارت استفاده شود). بچرخید، وارد و خارج شوید. اگر سگ شما از جعبه استفاده می کند، مطمئن شوید که جعبه برای او خیلی بزرگ نیست و تخت راحت او را بیاورید، او بو می کشد و مرتب به اطراف نگاه می کند. با مشاهده این رفتار، فورا آن را به دستشویی ببرید.
یک تایمر تنظیم کنید تا سگ خود را در یک زمان خاص بیرون بیاورید (این زمان را می توان با بهبود سگ در عمل دفع مدفوع افزایش داد) تا فراموش نکنید که قبل از درخواست او را بیرون بیاورید، خود به خود شما را به طبیعت ببرد. اگر زمانی که او را بیرون می آورید مدفوع نمی کند و چند ساعتی از او وقت می گیرد تا این کار را انجام دهد، او را به مدت 15 دقیقه داخلش بیاورید و دوباره سعی کنید او را بیرون بیاورید. اگر بیرون می‌روید، منتظر بمانید تا آرایش خود را به‌طور کامل تمام کند، با او بازی کنید و قبل از آوردنش به خانه او را تشویق کنید.

به یک برنامه سخت پایبند باشید:

شما باید سگ یا توله سگ خود را در طول روز بیرون ببرید، به خصوص بعد از غذا خوردن، بازی یا خواب. 2 تا 3 بار در روز به او غذا بدهید و در هر وعده غذا به مدت 15 دقیقه در مقابل او قرار دهید. سگ شما معمولاً بسته به سنش می تواند این غذا را از چند دقیقه تا 1 ساعت نگه دارد، اما در سگ های بالغ نمی تواند بیش از 8 ساعت دوام بیاورد. هرچه بیشتر سگ خود را بیرون بیاورید، شانس رفتن او به دستشویی را به حداقل می‌رسانید و به سگ خود زمان بیشتری می‌دهید تا به او برای انجام کاری که می‌خواهید انجام دهد، پاداش دهید.

سازگار باشید و آن را ساده نگه دارید:

در حالی که سگ شما در خانه آموزش می بیند، گهگاه او را به مکانی مشابه جایی که در خانه آموزش می بیند ببرید و برای مدتی او را تنها بگذارید. از این مکان فقط به عنوان مکانی استفاده کنید که بتواند کارهای کثیف انجام دهد و از توالت استفاده کند نه برای بازی. در حال انجام است، چیزی نگویید تا حواس او پرت نشود، اما وقتی کارش تمام شد تشویقش کنید و او را تحسین کنید، سپس 5 دقیقه بیرون از توالت بازی کنید. اما اگر جایی که شما می خواهید به دستشویی نمی رود، او را به خانه ببرید، در جعبه اش بگذارید و 15 دقیقه بعد او را به دستشویی برگردانید.

اگر در خانه شست و شو دهد چه؟

با یک روزنامه پیچ خورده به سرش بزنید، سپس لبخند بزنید. اگر دیدید که سگتان در جای نامناسب ادرار می کند، سریع او را بیرون بیاورید. یکی دیگر از ابزارهای مفید هنگامی که سگ شما 90٪ آموزش دیده است پوشک است. می دانم که کمی عجیب به نظر می رسد، اما می تواند یک راه بسیار مفید برای جلوگیری از حوادث نامرتب باشد. پوشک سگ از خراب کردن خانه سگ شما جلوگیری می کند و همچنین برای سگ تا حدودی ناراحت کننده است که می تواند به جلوگیری از مدفوع در مکان نامناسب کمک کند. البته این یک راه حل نیست، اما فقط می تواند کمک کننده باشد.

بزرگترین مشکل و دغدغه هر صاحب حیوان خانگی حمام است. بسیاری از مردم با محل قرار گرفتن توالت سگ ها مشکل دارند و می خواهند سگ در مکان مناسب از توالت استفاده کند. این مشکل به راحتی قابل حل است و نیازی نیست نگران چیزی باشید. به سگ ها باید در زمانی که توله سگ هستند آموزش لگن را آموزش داد تا در آینده دچار مشکل نشوند.

چندین بار پیش آمده که سگ ما در گوشه مبل، کنار ستون یا روی فرش مدفوع می کند و شما از این موضوع ناراضی هستید یا حتی ممکن است اعضای خانواده با آن مشکل داشته باشند و سگ را از ماندن در خانه منع کنند. این مشکل فقط یک هفته طول می کشد تا سگ شما با تمریناتی که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت، نحوه استفاده از توالت را یاد بگیرد. در این قسمت از آموزش سگ در مورد سگ های آموزش توالت در منزل یا آپارتمان صحبت خواهیم کرد.

وسایل مورد نیاز برای آموزش توالت کردن به سگ

برای شروع آموزش به سگ خود باید ابزارهایی را تهیه کنید که به ما در روند یادگیری کمک کنند. اولین چیزی که ممکن است حدس بزنید نوار بهداشتی است! شما باید نوار بهداشتی به مقدار لازم تهیه کنید. برای خرید نوار بهداشتی سگ می توانید به سایت پی کی پت مراجعه کنید. این مورد اول بسیار مهم است زیرا سگ شما باید روی فرش مدفوع کند. می توانید با نوار بهداشتی یک سینی بهداشتی هم تهیه کنید که خیلی بهتر است. اما باید توجه داشته باشید که بافر باید آماده شود. دومین چیزی که می توانید به دست آورید یک پارک سگ است. برای شروع آموزش سگ خود در پارک می توانید یک پارک سگ بخرید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید انگیزه غذایی سگ است. در این آموزش به غذای خشک و غذای خوش طعمی که سگ شما دوست دارد نیاز دارید. مثلا سگ شما خیلی سینه مرغ را دوست دارد، می توانید آن را با سینه مرغ و کروکت همراهی کنید، خواهیم دید که چرا اینطور است. انگیزه غذایی سگ را فراموش نکنید زیرا در این آموزش و تمرین نیاز به انگیزه غذایی بالا در سگ داریم تا بتواند تمرینات را به راحتی انجام دهد. تمام الزامات این تمرین را توضیح داده ایم، در مرحله بعد تمرین را شروع می کنیم.

سگ های تربیتی کوچک

ما شروع کردیم به آموزش شستن سگ! برای شروع، باید پارک سگ را در جایی قرار دهیم. می توانید آن را در هر جایی که می خواهید قرار دهید، اما بهتر است جایی باشد که بیشتر جلوی چشمان شما باشد. در داخل زمین بازی باید جای خواب، ظرف غذا و کوسن یا سینی قرار دهید. بعد از انجام این کارها باید مطمئن شوید که جای خواب در یک طرف زمین بازی باشد، مخزن آب باید خیلی نزدیک یا در کنار محل خواب باشد و کوسن نیز در کنار زمین بازی باشد. طرف دیگر. از پارک سعی کنید فاصله قابل قبولی بین محل خواب و کوسن بگذارید و خیلی نزدیک نباشید. به این نکته توجه کنید که باید مخزن آب را خیلی نزدیک به محل خواب قرار دهید زیرا این کار باعث خطای سگ ها می شود.

انگیزه غذایی خوب و عالی!

در بالا گفتیم که یک غذای خشک با غذای سگ خوشمزه تهیه کنید. چرا الان؟! با یک مثال توضیح می دهیم. مثلا یکی از شما می خواهد کاری انجام دهید و برای آن کار 10 هزار تومان به شما می دهد. یکی دیگر از شما کاری می خواهد و در ازای این کار 100 هزار تومان به شما می دهد. طبیعتا با 100 هزار تومان خوشحال می شوید. پس در این تمرین هم همینطور است. ابتدا باید یک پد هدف داشته باشید.

اکنون می تواند در هر جایی از خانه که دوست دارید باشد. این می تواند در حمام، در تراس یا در اتاق خواب باشد! مهم نیست، اما باید یک صفحه هدف را در نظر بگیرید. قبل از ادامه، مطمئن شوید که محل خواب و کوسن نباید به هم نزدیک باشند. همیشه سعی کنید کوسن را تا حد امکان دور از تخت قرار دهید. بعد از اینکه سگ روی پد هدفی که تنظیم کردید ادرار کرد، به سگ دستور خوشمزه می دهید. اگر توالت را با پدهای دیگری که قبلا توضیح دادیم می شویید، از غذای خشک استفاده می کنید. این به سگ اجازه می دهد تا پد هدف را بهتر درک کند.

مربی سگ

اگر برای اصلاح رفتار بد سگ خود به مربی نیاز دارید، برای مشاهده توضیحات روی دکمه زیر کلیک کنید.

مربی سگ

آموزش توالت سگ را شروع کنید

خب حالا این آموزش را برای یک هفته شروع می کنیم! دو روز اول باید سگ را پارک کنید. پس از قرار دادن سگ در زمین بازی، باید به سگ توجه کنید. هر بار که روی تشک مدفوع می کند، سگ را تشویق می کنید و انگیزه غذا خوردن را از او می گیرید، سپس سگ را از پارک بیرون می کنید. تا اینجا سگ یاد گرفته است که اگر داخل تشک پارس کند تشویق می شود و رها می شود. سگ می تواند نیم ساعت آزاد باشد و آزادانه در خانه قدم بزند، در این زمان آزاد می توانید با سگ بازی کنید و انرژی سگ را تخلیه کنید. بعد از نیم ساعت دوباره وارد پارک می شود و هر بار که به دستشویی می رود می تواند از پارک خارج شود و جایزه دریافت کند. سعی کنید دستور “جیش” را زمانی که سگ داخل زمین بازی است تکرار کنید تا به کلمه “جیش” عادت کند! شما همچنین می توانید “زوزه” را در حالی که سگ پارس می کند تکرار کنید تا زمانی که پارس سگ متوقف شود.

بال زدن در اطراف خانه

به عنوان مرحله بعدی، باید سعی کنید نوار بهداشتی را در اطراف خانه قرار دهید. حالا بستگی به متراژ خانه دارد، اما می توانید کوسن ها را در گوشه ها، گوشه مبل ها، ستون ها و … قرار دهید. سگ ممکن است شروع به بازی با لنت ها کند یا وقتی پدها را می پوشید آن ها را بیرون بکشد. در این مرحله باید انرژی سگ را تخلیه کنید و سعی کنید با سگ بازی کنید تا انرژی آن تخلیه شود. اگر این کار را انجام دهید، دیگر جستجوی تمبر را متوقف می کند. هنگام قرار دادن پدها در اطراف خانه، باید سعی کنید از ادرار سگ خود استفاده کنید و آن را روی پدها قرار دهید تا بوی ادرار سگ بدهد. می توانید از سرنگ استفاده کنید و فضولات درست شده را بردارید و روی بالش بگذارید، توجه داشته باشید که نیازی به قطره یا چیز دیگری نیست، باید از همان فضولات سگ استفاده کنید.

آموزش دادن سگ گلدان

موضوعی به نام شرطی سازی وجود دارد که در این آموزش از آن استفاده می کنیم. پس از دو روز، زمین بازی که برداشتید باید در سراسر خانه پد باشد. توصیه ما این است که فرش ها را به طور کامل از خانه خود حذف کنید که کاربردی تر است. بعد از گذاشتن پدها، هر بار که سگ روی پد پارس می کند، به او غذا می دهیم. اگر روی پد هدف ادرار کنیم، این غذای خوشمزه را به آن می‌دهیم. توجه داشته باشید که غذای خشک یا غذای خوشمزه باید خیلی کم باشد و نباید غذا را جلوی سگ قرار دهید. شما انگیزه سگ خود برای غذا خوردن هستید و هر بار که در جای مناسب مدفوع می کند غذا می گیرد. اگر سگ روی نوار بهداشتی مدفوع نکرد، برای تایید منفی و قطع ارتباط چشمی با سگ از کلمه “نه” استفاده می کنیم.

نکات مهمی که باید به آنها توجه کرد:

از محلول آب و سرکه استفاده کنید. از 20 درصد سرکه و 80 درصد آب استفاده کنید. زمانی که سگ در محل نامناسبی ادرار می کند، باید از این محلول استفاده کرده و ناحیه مورد نظر را تمیز کنید.

این نکته بسیار مهم است. شما فقط 3 ثانیه فرصت دارید. مراقب باشید، در این تمرین فقط 3 ثانیه فرصت دارید یا سگ را تشویق کنید یا تایید منفی بدهید. یعنی اگر سگ در جای درست مدفوع کرد 3 ثانیه فرصت دارید تشویقش کنید وگرنه فایده ای ندارد. یا اگر سگ در جای مناسب از توالت استفاده نمی کند، شما فقط 3 ثانیه فرصت دارید که «نه» بگویید و تأیید منفی بدهید. مطمئن شوید که در جیب خود یا در لکه های خونی مختلف غذا دارید تا در صورت مشاهده آن را تشویق کنید، در غیر این صورت نیازی به تشویق و تنبیه نیست.

شما باید یک کلمه انتخاب کنید، مثلاً کلمه «فریاد» را وقتی سگ داد می‌زند، کلمه «فریاد» را سریع و پشت سر هم بگویید تا سگ کلمه ییلپ را بفهمد.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید نظافت است. سعی کنید بعد از 2-3 توالت روی پد، پد را عوض کنید، زیرا اگر پد خیلی کثیف باشد، سگ پد را مرتب نمی کند.

یک مکان خوب برای آموزش لگن سگ

خوب، قبلاً گفتیم که شما باید یک صفحه هدف داشته باشید. وقتی سگ را بعد از 2 روز از باغچه بیرون می آورید و زمین بازی را پس می گیرید، باید یک کوسن در سر خانه قرار دهید. سگ می تواند روی هر فرشی مدفوع کند. باید مطمئن شوید که پدی ندارید که شسته شود. و هر بار که روی لنت ها را داماد می کند، تایید کنید و اگر روی پد را مرتب نکرد، سگ را با کلمه “نه” تنبیه کنید و به او تذکر غذا ندهید. وقتی سگ روی پد مورد نظر ادرار می کند، هم تأیید غذای خوشمزه و هم تأیید نوازش بدهید. سعی کنید وقتی روی پد هدف ادرار می کند بیشتر تشویق شوید. پس از روز سوم، باید به تدریج تعداد تامپون های روزانه را کاهش دهید و سعی کنید با کمترین تامپون استفاده شده شروع کنید.

اگر از سینی استفاده می کنید، این سینی می تواند پد هدف شما باشد و زمانی که سگ روی سینی مدفوع می کند، تاییدیه خوشمزه ای دریافت می کند. می توانید از همان فرش در بقیه قسمت های خانه استفاده کنید و نیازی به چند سینی ندارید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در این هفته که سگ در حال آموزش لگن است از آموزش دیگری استفاده نکنید و فقط باید از آموزش توالت استفاده کنید.

وقتی تمرینات فوق را انجام می دهید، بعد از 4-5 روز ممکن است سگ شما دروغگو شده باشد! چه مفهومی داره؟! یعنی سگ شما به سمت پد می رود و وانمود می کند که پارس می کند اما پارس نمی کند در این صورت شما سگ را تایید می کنید یعنی کار درستی انجام می دهد و هیچ اشکالی ندارد. سعی کنید در این مواقع سگ را تأیید کنید، زیرا او کاملاً یاد گرفته است که باید از نوار بهداشتی استفاده کند.

نتیجه

هنگامی که سگ خود را به طور کامل آموزش می دهید، سگ همیشه از نوار بهداشتی بدون توجه به جایی که باشد استفاده می کند. یعنی اگر به مهمانی رفتید و سگتان را گرفتید باید یک کوسن هم بردارید و سگ یاد گرفته که از توالت روی کوسن استفاده کند و این کار را انجام می دهد. پس از انجام این تمرینات، سگ تا زمانی که پد به آن برسد یا آن را پیدا کند، می ایستد و شما نگران چیزی نباشید. ممکن است از خود بپرسید که آیا روی پد مدفوع می کنید. در پاسخ به این سوال باید بگویم بله، زیرا سگ به مرور زمان روی بالش مدفوع می کند، اما باید مراقب باشید که سگ ها دوست نداشته باشند هنگام مدفوع آنها را تماشا کنید. بنابراین سعی کنید پد هدف را در جایی قرار دهید که تا حد امکان کمتر سگ را ببینید. در این قسمت از آموزش سگ با محمد کادرپناه به سراغ آموزش گلدانی برای سگ ها رفتیم. اگر سوالی دارید در قسمت نظرات بپرسید.

برای امتیاز روی این پست کلیک کنید

[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا