چرا زیر نویس روی فیلم نمیاد

چگونه مشکل عدم نمایش زیرنویس در فیلم را حل کنیم

KM Player یکی از بهترین برنامه های پخش کننده ویدیو است. KMPlayer نرم افزار قدرتمندی برای پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری است. با این نرم افزار رایگان و قدرتمند می توانید به راحتی انواع فایل های تصویری و صوتی را در فرمت های مختلف پخش کنید. دامنه فرمت های پشتیبانی شده توسط این نرم افزار به قدری گسترده است که حتی می توانید از آن برای مشاهده فایل های فلش نیز استفاده کنید. این برنامه قادر است تمامی فرمت های مورد نیاز شما را گرفته و اجرا کند. برخی از ویژگی های کلیدی نرم افزار KMPlayer عبارتند از: امکان نمایش زیرنویس، امکان تغییر فرمت و پوسته برنامه، امکان تعریف کدک های جدید برای آن، ظاهری مشابه Winamp با همین سادگی. و هر چه قدرت بیشتر باشد، مقدار زیادی از حافظه و منابع سیستم را اشغال می کند. یکی از مشکلات KM Player عدم نمایش زیرنویس و همچنین به هم ریختگی کلمات می باشد که در این مقاله آموزشی می خواهم نحوه حل این مشکل را توضیح دهم.

دانلود برنامه های ویدئویی

زیرنویس های KM Player در برنامه نمایش داده نمی شوند

1. وقتی فایل زیرنویس را با ویدیو اجرا می کنید، هنگام پخش فیلم زیرنویس در هیچ جای برنامه نمایش داده نمی شود. برای حل این مشکل ابتدا نرم افزار را اجرا کنید

2. کلید F2 را روی صفحه کلید فشار دهید یا در وسط صفحه کلیک راست کرده و Settings > Settings را انتخاب کنید. برای ترجمه نرم افزار به فارسی در وسط صفحه برنامه کلیک راست کرده و زبان > فارسی را انتخاب کنید.

3. پنجره تنظیمات مانند تصویر زیر باز می شود.
در گزینه های سمت چپ، گزینه پردازش زیرنویس ها را انتخاب کنید، سپس تیک Show subtitles را انتخاب کنید و روی دکمه Close کلیک کنید.

3. پنجره تنظیمات مانند تصویر زیر باز می شود.
در گزینه های سمت چپ، گزینه پردازش زیرنویس ها را انتخاب کنید، سپس تیک Show subtitles را انتخاب کنید و روی دکمه Close کلیک کنید.

با این کار زیرنویس نمایش داده می شود.

آموزش ترجمه زیرنویس KM Player به فارسی (مشکل گیج شدن زیرنویس ها)

برای رفع مشکل گیج شدن یا نمایش اشتباه زیرنویس ابتدا وارد کنترل پنل شوید یا مستقیما بدون وارد شدن به کنترل پنل دستور Region را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید تا پنجره تنظیمات زبان باز شود.

پنجره تنظیمات زبان باز می شود. روی تب Administration در بالای صفحه کلیک کنید. در پایین صفحه بر روی گزینه Change Local System کلیک کنید و از لیست کشویی Current Local System زبان پیش فرض را Persian Iran قرار دهید. دکمه OK را بزنید و یکبار سیستم را ریست کنید. مشکل زبان برنامه KM Player حل شد.

دانلود برنامه های ویدئویی

منبع: learning.asarayan

چندین بار پیش آمده که در حین تماشای فیلم با مشکلاتی از جمله عدم هماهنگی زیرنویس فارسی در فیلم و یا ظاهر شدن زیرنویس با فونت عجیب و ناخوانا در برنامه ها مواجه شده ایم. در چنین مواقعی باید مشکل زیرنویس را برطرف کنیم یا کلا تماشای ویدیو را متوقف کنیم! در این آموزش میزبانی وب فا مگ قصد داریم چند ترفند کاربردی را به شما آموزش دهیم تا در نهایت بتوانید مسائل مربوط به گیج کننده یا ناهماهنگ زیرنویس فارسی را به طور کامل حل کنید.

حل مشکل ناهماهنگی زیرنویس فارسی

عدم تطابق زیرنویس فارسی در kmplayer مشکلی است که گاهی برای کاربران پیش می آید و کاربر را از تماشای فیلم مربوطه منصرف می کند. در ادامه ترفندی برای حل مشکل سردرگمی زیرنویس در kmplayer و vlc ارائه خواهیم داد.

قبل از هر چیز بهتر است با انواع زیرنویس ها آشنا شوید

آشنایی با انواع زیرنویس فیلم

زیرنویس روشی برای ترجمه از یک زبان به زبان دیگر است که برای فیلم ها استفاده می شود، این باعث می شود از محتوای دیگر به زبان های خارجی مانند فیلم یا سریال یا حتی فیلم های آموزشی لذت ببریم. زیرنویس بسیار مهم است، مانند زمانی که لهجه خاصی یا حتی در دیالوگ قسمتی از فیلم یا کلمه یا اصطلاحی را متوجه نمی شوید.

شرح‌های سخت: این الگوی شرح روی فریم‌های ویدیو ذخیره می‌شود و ما نمی‌توانیم آن را تغییر یا غیرفعال کنیم.

زیرنویس های از پیش رندر شده: این قالب زیرنویس بر روی فیلم رندر می شود، برخلاف زیرنویس های سخت، امکان خاموش کردن آن وجود دارد، اما امکان تغییر آن را نداریم.

زیرنویس نرم: این قالب زیرنویس را می توان به صورت محدود به صورت فایل های کم حجم از سایت های مختلف دانلود کرد که قابل تغییر هستند و برای فعال سازی باید جداگانه تهیه کنیم. سایت های دانلود زیادی وجود دارد. چنین زیرنویس هایی وجود دارد.

دانلود kmplayer

برای دانلود kmplayer کافیست به سایت های معتبر مراجعه کنید تا برنامه km player را دانلود کنید و نسخه 64 یا 32 بیتی را برای ویندوز خود دانلود کنید. همچنین می توانید این برنامه را از سایت اصلی دانلود کنید اما زبان این سایت کره ای است و برای تغییر زبان آن باید بر روی نوار بالای سایت کلیک کرده و زبان آن را تغییر دهید.

برنامه kmplayer را دانلود کنید

رفع مشکل همگام نبودن زیرنویس فارسی در kmplayer

اگر زیرنویسی که تهیه کرده اید با دیالوگ های فیلم سازگاری ندارد، پس از دانلود kmplayer باید از روش های زیر برای همگام سازی زیرنویس با فیلم استفاده کنید.

ابتدا به قسمتی از ویدیو که متوجه آن هستید بروید.

سپس کلیدهای Alt + Q را فشار دهید تا صفحه Explore/Edit زیرنویس باز شود.

از دکمه های [ و ] روی صفحه کلید برای هماهنگ کردن زیرنویس با گفتگو استفاده کنید، سپس روی دکمه S در کاوش/ویرایش زیرنویس کلیک کنید. به این ترتیب زیرنویس فیلم با ویدیو همگام می شود.

مراقب باشید برای حل مشکل زیرنویس فارسی که در نسخه های جدید kmplayer همگام نیستند، کافی است زیرنویس ها را با دکمه های کیبورد با استفاده از دکمه [ و همچنین ] کیبورد پیکربندی کنید زیرا منوی Alt +Q از نسخه های جدید حذف شده است.

نکته مهم: قبل از دانلود زیرنویس توصیه می شود کیفیت و خروجی فیلم را بررسی کنید و زیرنویس را با همان کیفیت دانلود کنید!

رفع مشکل زیرنویس با فونت های عجیب و ناخوانا در kmplayer

راه های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد، روش اول بسته به نسخه پخش کننده KM شما متفاوت است، اما روش های زیر برای رفع مشکل زیرنویس در همه پخش کننده ها یکسان است.

در نسخه های قدیمی kmplayer، مشکل ناهماهنگی و سردرگمی فونت زیرنویس به شرح زیر حل می شود:

km Player را باز کنید به قسمت Settings بروید (با زدن گزینه F2 می توانید این کار را انجام دهید) سپس در قسمت Subtitle Processing به قسمت Font Style رفته و Character Set را روی Arabic قرار دهید.

پخش کننده KM خود را ببندید و دوباره باز کنید.

در نسخه های جدید km player برای رفع مشکل زیرنویس پس از دانلود kmplayer برای فونت های عجیب و ناخوانا مراحل زیر را دنبال کنید:

km player را باز کنید به قسمت تنظیمات رفته و در قسمت Default style گزینه DEFAULT را روی ARABIC قرار دهید. پخش کننده KM خود را ببندید و دوباره باز کنید.

مشکل زیرنویس در پخش کننده VLC

برای رفع مشکل زیرنویس پخش کننده VLC نیز می توان مراحل زیر را انجام داد:

برنامه vlc را باز کرده و به منوی Tools رفته و سپس بر روی گزینه Preferences کلیک کنید.

به قسمت Subtitles/OSD رفته و روی Default encoding کلیک کنید.

در این قسمت باید حالت را تغییر دهید و روی عربی تنظیم کنید.

دانلود VLC Player

برای دانلود برنامه vlc player کافیست به سایت رسمی برنامه vlc رفته و روی گزینه دانلود vlc player کلیک کنید.

دانلود برنامه VLC player

رفع مشکل زیرنویس با فونت عجیب و ناخوانا در ویندوز

اگر در برنامه های پخش کننده ویدیو مشکلی با ناهماهنگی یا ناخوانا بودن فونت زیرنویس دارید، می توانید تنظیمات ویندوز خود را بررسی کنید.

به کنترل پنل ویندوز مراجعه کنید.

به قسمت ساعت و منطقه بروید و روی گزینه منطقه کلیک کنید.

در پنجره باز شده از تب Administration بر روی change system locale کلیک کنید.

سپس آن را تغییر داده و روی فارسی قرار دهید.

بعد از تمام مراحل، یک بار کامپیوتر خود را ریست کنید! مشکل ناهماهنگی زیرنویس فیلم ها در ویندوز اکنون باید برطرف شود.

برنامه حل مشکلات با زیرنویس فارسی

برنامه های کمکی زیادی برای حل مشکلات زیرنویس فارسی و یا ناسازگاری آنها با ویدیو وجود دارد. اما نصب چنین برنامه هایی آخرین پیشنهاد ماست. اگر با روش های بالا نمی توانید مشکل زیرنویس فارسی را برطرف کنید، می توانید از برنامه های زیر استفاده کنید:

فیکس کننده زیرنویس فارسی

sh تعمیرکار زیرنویس

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد مشکل زیرنویس را در ویندوز حل کنید و دیگر با مشکلاتی مانند زیرنویس ناهماهنگ یا نمایش فونت های عجیب و غریب مواجه نشوید. در نهایت فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را با خیالی آسوده تماشا کنید. 🙂

همچنین ممکن است با مشکلاتی مانند نمایش ندادن زیرنویس فارسی، نمایش زیرنویس با فونت های عجیب و ناخوانا مشابه چینی یا زیرنویس انگلیسی مواجه شده باشید. اما چگونه این مشکل را حل کنیم؟ برای پاسخ امسال، بخش ترفندهای Magerta را دنبال کنید تا مشکل زیرنویس فارسی در ویندوز 7 و ویندوز 10 را برطرف کنید.

💡 مقاله پیشنهادی: آموزش تنظیم زیرنویس فیلم در PotPlayer

رفع مشکل زیرنویس فارسی در ویندوز 10

برای رفع مشکل عدم نمایش زیرنویس در ویندوز 10، باید مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید.

مرحله 1: منوی Start را باز کنید.

مرحله دوم: روی تنظیمات کلیک کنید.

مرحله 3: در صفحه جدیدی که باز می شود، روی Time and language کلیک کنید.

مرحله 4: در صفحه جدیدی که باز می شود، روی زبان در منوی سمت چپ کلیک کنید.

مرحله 5: از سمت راست صفحه به پایین اسکرول کنید و از بین کلمات موجود که با رنگ آبی نوشته شده اند، روی تنظیمات زبان اداری کلیک کنید.

مرحله 6: در پنجره باز شده از تب Administration، روی دکمه Change system locale کلیک کنید.

مرحله هفتم: در این پنجره یک لیست کشویی وجود دارد، آن را روی فارسی قرار داده و در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

مرحله هشتم: روی OK کلیک کنید. سیستم از شما می خواهد که راه اندازی مجدد کنید، اجازه دهید تغییرات اعمال شود تا سیستم راه اندازی مجدد شود.

رفع مشکل زیرنویس فارسی فیلم در ویندوز 7

برای رفع مشکل زیرنویس فارسی در ویندوز 7 باید مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید:

مرحله 1: منطقه و زبان را در منوی شروع جستجو کنید و روی نتیجه نمایش داده شده کلیک کنید.

مرحله دوم: پنجره ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود، به تب Administrator رفته و بر روی Change system locale کلیک کنید.

حل مشکل زیرنویس در ویندوز 7

مرحله سوم: در پنجره جدیدی که باز می شود، یک لیست کشویی وجود دارد، این لیست را روی فارسی قرار دهید و در نهایت OK را بزنید.

حل مشکل زیرنویس در ویندوز سون

مرحله 4: سیستم از شما می خواهد که راه اندازی مجدد را انجام دهید، روی Yes کلیک کنید.

💡 در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال می توانید از طریق قسمت نظرات از ما بپرسید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا