چرا زیر بعضی از کلمات قران کلاس ششم خط کشیده شده

آزمون کارشناسی آموزش قرآن پایه ششم دبستان قلم شازند با | روز کلیدی 96

سید ابوالقاسم کریمی

بسیاری از والدین و دانش آموزان تمایل دارند علاوه بر نسخه کاغذی، نسخه الکترونیکی یا PDF هر کتاب را نیز داشته باشند. لذا هر ساله وزارت آموزش و پرورش علاوه بر انتشار نسخه چاپی کتاب آموزش قرآن پایه ششم، نسخه PDF آن را نیز به صورت رایگان در پایگاه کتاب های درسی منتشر می کند.

هم اکنون نسخه الکترونیک کتاب آموزشی قرآن ششم 1401-1402 منتشر شده است. لینک دانلود رایگان کتابچه راهنما در مقاله زیر ارائه شده است.

والدین و دانش آموزان پایه ششم سال تحصیلی 1402-1401 می توانند برای اطلاع از محتوای کتاب آموزش قرآن پایه ششم و آشنایی با قسمت های مختلف آن، نسخه pdf این مقاله را دانلود و مطالعه کنند.

همچنین جهت آمادگی بهتر دانش آموزان پایه ششم برای امتحانات آذر و خرداد به تشریح روش های برنامه ریزی تحصیلی و درس پژوهی دانش آموزان پایه ششم پرداخت و در ادامه این مقاله فایل آموزش کتاب را دانلود نمایید. قرآن پایه ششم ابتدایی 1401 – 1402 به همراه نمونه سوالات این درس ارائه شده است.

دانلود کتاب آموزش قرآن ششم دبستان 1401-1402

برای آشنایی دانش آموزان پایه ششم با مطالب کتاب آموزش قرآن پایه ششم سال تحصیلی، فایل pdf این کتاب را در این قسمت ارائه کرده ایم.

دانش آموزان می توانند با کلیک بر روی لینک زیر فایل pdf کتاب آموزش قرآن را به صورت رایگان دریافت کرده و از مطالب آن بهره مند شوند.

دانلود کتاب آموزش قرآن 6th 1401-1402

آموزش قرآن ششم

حجم فایل: 10 مگابایت

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش

برای دسترسی به سایر کتاب های درسی 1401-1402 پایه ششم و دانلود رایگان نسخه الکترونیکی آنها می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود کتاب های درسی پایه ششم

نحوه مطالعه کتاب آموزش قرآن پایه ششم ابتدایی 1401-1402

برنامه ریزی درسی و روش صحیح آموزش قرآن در پایه ششم دبستان 1401-1402 نقش بسیار پر رنگی در پیشرفت تحصیلی دانش آموز دارد و می تواند موفقیت در امتحانات و نمرات را تضمین کند.«آموزش عالی. لذا در ادامه سعی شده است به نکات مهم در خصوص مطالعه کتاب آموزش قرآن سال ششم دبستان 1401-1402 بپردازیم.

فواصل کوتاه اما پیوسته

خواندن کتاب آموزش قرآن در سال ششم دبستان باید مستمر اما در فواصل زمانی کوتاه باشد زیرا مطالعه متوالی دروس بدون استراحت بسیار خسته کننده خواهد بود. پس سعی کنید در فواصل زمانی کوتاه (حتی 10 دقیقه ای) اما پیوسته مطالعه کنید. همچنین می توانید در کنار مطالعه دروس، نمونه سوالات آزمون آموزش قرآن ششم را نیز مطالعه کنید.

استراحت را فراموش نکنید

پس از کار و مطالعه طولانی مدت بدون استراحت، ذهن انسان تحت فشار قرار می گیرد و دچار استرس می شود. تحقیقات ثابت کرده است که تحت استرس، مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند و این اطلاعات جدید معمولا به راحتی فراموش می شوند.

بنابراین بهتر است برای افزایش کارایی و یادگیری کمی استراحت کنید و کتاب آموزش قرآن پایه ششم را برای مدت کوتاهی کنار بگذارید.

اهمیت تناسب اندام و سلامتی

ذهن انسان در حالت آرام قدرت یادگیری بسیار بالاتری دارد و در حالت هایی مانند خستگی، عصبانیت و سایر احساسات منفی، حواس پرت و عجولانه عمل می کند. بنابراین هر زمان که وضعیت روحی و جسمی خوبی ندارید و یا ذهنتان مشغول افکار دیگر است، از کتاب آموزش قرآن پایه ششم دروس جدید یاد نگیرید.

در روز یادگیری دروس را تجدید نظر کنید

نکات مهم کتاب آموزش قرآن ششم دبستان را که در همان روز یاد گرفتید مرور کنید و نگذارید مدتی از یادگیری شما بگذرد زیرا بسیاری از موضوعاتی که آموخته اید در حافظه کوتاه مدت و نه. با مرور در همان روز به کلی فراموش خواهید شد. به همراه این نقد و بررسی می توانید گام به گام قرآن ششم را نیز دانلود کرده و راهکارهای ارائه شده در آنجا را بررسی کنید.

بنابراین با مرور هر درس بلافاصله پس از یادگیری، نکات مهم هر درس را در کتاب آموزش قرآن پایه ششم در حافظه بلند مدت خود ثبت خواهید کرد.

محیطی مناسب برای مطالعه

فراهم کردن مکان ویژه برای مطالعه که دارای آرامش، سکوت و نور کافی باشد برای افزایش قدرت یادگیری بسیار ضروری است. همچنین قبل از شروع مطالعه، تمامی وسایل مورد نیاز برای خواندن کتاب آموزش قرآن پایه ششم ابتدایی مانند کتاب، دفتر، هایلایت، کتاب درسی و … را قرار دهید.

مطالعه نمونه سوالات امتحانی آموزش قرآن پایه ششم ابتدایی

یکی از موثرترین راهها برای تثبیت مباحث در ذهن و آمادگی بیشتر برای امتحانات، دانلود و مطالعه نمونه سوالات امتحانی سالهای گذشته یا مدارس دیگر است که می تواند نقاط قوت و ضعف دانش آموز را مشخص کند.

توصیه می کنیم دانش آموزان از روش های مختلف مطالعه دروس پایه ششم مانند دریافت نمونه سوالات امتحانی پایه ششم بهره مند شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، روش های جدیدی مانند دانلود فیلم آموزشی ششم دبستان و یا آموزش گام به گام ششم ابتدایی نیز پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: پادا

نحوه خرید کتاب راهنمای آموزش قرآن پایه ششم 1401-1402

دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برای تهیه کتاب آموزش قرآن خود باید قبل از شروع سال تحصیلی و پس از وارد کردن کد ملی و شماره سریال با مراجعه به سایت ثبت نام کتاب های درسی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com به صورت اینترنتی ثبت نام کنند. گواهی باید با پرداخت هزینه کتاب های درسی را خریداری کند.

خرید کتب درسی آموزش قرآن 1401-1402 به دانش آموزان یا معلمانی که قصد خرید کتاب به صورت انفرادی دارند و یا جزو بازماندگان ثبت نام کتب هستند توصیه می شود، در غیر این صورت بهتر است در هنگام ثبت نام کتب درسی دخالت کنند. .

هر ساله زمان ثبت نام کتاب های درسی ششم ابتدایی از حدود تیرماه آغاز می شود و تا نیمه شهریور ادامه دارد و برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت کتب درسی

برای اطلاع از آخرین اخبار مدارس و دوره های تحصیلی دانش آموزی می توانید در کانال تلگرام مدارس هیوا عضو شوید. همچنین کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما را در تمامی مراحل آموزش دانش آموزی راهنمایی کنند.

سوالات متداول

1- ✔️ چگونه می توان نسخه pdf کتاب درسی آموزش قرآن ششم ابتدایی را دریافت کرد ؟

✔️ با مراجعه به این مقاله می توانید نسخه pdf کتاب آموزش قرآن پایه ششم را دانلود کنید.

2- ✔️ آیا دانلود کتاب درسی آموزش قرآن ششم ابتدایی هزینه ای دارد 

✔️ خیر لینک دانلود رایگان کتابچه راهنمای آموزش قرآن ششم ابتدایی در این مطلب قرار داده شده است.

3- ✔️ بهترین روش خواندن کتاب های درسی ششم ابتدایی چیست ؟

✔️ برای مطالعه و مطالعه کتاب های درسی پایه ششم راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

پاسخ قرآن ششم درس 1 / فعالیت، تکالیف و معانی

گام به گام درس اول قرآن ششم

جواب صفحه 5 درس اول قرآن ششم

📘 تمرین اول: معنی این کلمات را جلوی آنها بنویسید.

مؤمنان: مؤمنان، اهل ایمان

قولوب: دلها، دلها

صلوات: نماز غذا: یک روز

ریزک: امرار معاش

📘 تمرین دوم: جهت صحیح را علامت بزنید.

1) یوقیمون: برپا کردند

2) خرج کنندگان: خرج می کنند

پاسخ صفحه 6 درس 1 قرآن ششم

📘 تمرین سوم: آیه 3 سوره بقره را بخوانید و ترجمه آن را کامل کنید.

1) کسانی که به غیب ایمان دارند و نماز را برپا می دارند

یعنی: کسانی که به غیب ایمان دارند و نماز را برپا می دارند

2) و اموال خود را چگونه خرج می کنند؟

یعنی: و از آنچه به آنها داده ایم انفاق می کنند.

پاسخ فعالیت 2 صفحه 8 درس اول قرآن پایه ششم

📘فعالیت 2) سوره نساء آیه 103 را بخوانید و بگویید کلمه “نماز” چند بار در این آیه آمده است؟

جواب: کلمه صلاح 3 بار تکرار شده است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنيامين

من هم مثل بقیه از این موضوع کنجکاو بودم. مقاله‌ی شما بهم کمک کرد که بفهمم چرا زیر بعضی از کلمات قرآن کلاس ششم خط کشیده شده. این مقاله رو به دیگران هم پیشنهاد می‌کنم. ایده‌ی جالبی بود و خوب توضیح داده شده.

شقايق

واقعا عالی بود! این مقاله به من کمک کرد تا بهتر بفهمم چرا بعضی از کلمات قرآن خط کشیده شده. من همیشه دوست داشتم بدونم این موضوع رو و این مقاله به بهترین شکل ممکن جوابش رو داد. ممنون بابت این مقاله عالی!

متين

من همیشه برام سوال بود که چرا زیر بعضی از کلمات قرآن خط کشیده می‌شه، اما هیچوقت بهش فکر نمی‌کردم. این مقاله خیلی خوبی بود و به راحتی بهم توضیح داد که این خطوط چه معنایی دارن. ممنون بابت این مقاله.

ستايش

مقاله جالبی بود. من همیشه به خاطر قرائت نادرست بعضی از کلمات قرآنی، خودم را ملزم به یادگیری تلفظ صحیح کرده‌ام. خط کشیدن زیر بعضی از کلمات قرآن کلاس ششم می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند که تلفظ صحیح را یاد بگیرند. ممنون بابت این مقاله.

دکمه بازگشت به بالا