چرا رهبری به رئیسی تبریک نگفت

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش از اعلام رسمی نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به آیت الله رئیسی تبریک گفت.

عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نیز در پیامی سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت و افزود: امیدوارم دولت جناب عالی با تدابیر و تدابیری که در عرصه ملی و بین المللی دارد، تحت عنوان رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سربلندی جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی و آسایش و آسایش ملت بزرگ ایران.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد و بر اساس شمارش 28 میلیون و 600 هزار رأی، سید ابراهیم رئیسی بیش از 17 میلیون و 800 هزار رأی، محسن رضایی بیش از 3،000،000،000،000،000،000،000،000،000،000. . 3000000 رای بیش از 2400000 رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی حدود یک میلیون رای آوردند.

سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز از آغاز رسیدگی به شکایات انتخاباتی دو روز پس از پایان رای گیری خبر داد.

رئیس جمهور ساعتی قبل از اعلام رسمی نتایج در ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: انتخابات مردمی را تبریک می گویم، حالا که به طور رسمی اعلام نشده است، تبریک رسمی را هم طبق قانون به تعویق می اندازم، اما این است. واضح است که انتخابات در حال برگزاری است. این انتخابات چه کسی رای کافی دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی علاوه بر این پیام تبریک برای تبریک پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات به سمت رئیس قوه قضائیه رفت. در این دیدار دو طرف در مورد موضوعاتی چون مشارکت پرشور مردم در انتخابات و تاثیر آن بر اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر کردند.

روحانی پس از این دیدار با بیان اینکه از امروز و تا 45 روز دیگر که باید این مسئولیت به دولت جدید واگذار شود و رئیس جمهور منتخب رسماً مسئولیت کشور را بر عهده بگیرد، کاملاً با وی هستیم، گفت: از امروز برای ما برای هر گونه همکاری آماده حمایت و اقدام لازم برای کشور هستیم.

معاون رئیس جمهور حضور روحانی در دفتر رئیس جمهور را آغاز اخلاقی و مدنی فرآیند انتقال اعتماد و مسئولیت تفسیر کرد.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی به عنوان برگزیده ملت، برنامه ها و رویکردهای «دولت صلح» را ارائه خواهد داد. به دولت منتخب

سید حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پیام تبریک خود به رئیس جمهور منتخب از گسترش فعالیت ها و تلاش های این حزب برای سازماندهی مجدد و همکاری با یارانمان در جبهه اصلاحات و بالاتر از همه برای تقویت خبر داد. رابطه با مردم

پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرا توسط وزارت کشور، محمدباقر قالیباف نیز از هوشمندی و درایت مردم در صیانت از سرمایه ملی در برابر انتخابات قدردانی کرد و پیروزی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را تبریک گفت. رای اکثریت وی در پیامی خطاب به منتخبان مردم، در چارچوب اجرای اهداف اعلامیه مرحله دوم انقلاب، آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با دولت منتخب ملت اعلام می دارد.

سید مصطفی میرسلیم در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: مردم فردی را انتخاب کرده اند که در برابر مردم متواضع، شجاع در احقاق حق خود و شجاع و اخلاق مدار ریشه فساد را ریشه کن کند. محمدی پایدار است.

پیام های تبریک بیشتر به منتخبان را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

همه باید از سید ابراهیم رئیسی حمایت کنیم و با او همکاری کنیم

پوتین انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت

مهرعلیزاده به رئیسی تبریک گفت

برای رئیسی برای جهانگیری آرزوی موفقیت دارم

تبریک به نایب رئیس حزب ترکیه “یک سعادت دیگر” به ابراهیم رئیسی

پیام تبریک استان به آیت الله رئیسی

تبریک شمخانی به رئیسی

تبریک حزب اعتدال و توسعه به سیزدهمین رئیس جمهور منتخب

دبیرکل نجبه پیروزی رئیسی در انتخابات را تبریک گفت

***

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به مردم، مردم ایران را پیروز بزرگ انتخابات دانستند، زیرا نه گلایه از سختی های زندگی، نه سرودهای مخالفان برای دلسردی مردم و نه عوامل. مانند تهدید به بیماری گسترده و برخی اختلالات در شروع ساعت رای گیری می تواند تصمیم آنها را تغییر دهد. و خطاب به منتخبانی که مسئولیت بالای ریاست یا اعضای شورا را بر عهده دارند، گفتند: قدر فرصت خدمت به کشور را بدانید. و ملت و همیشه انگیزه های خدا را در نظر داشته باشید.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با وجود ناامیدی و گلایه مردم از ناکارآمدی یکی از موضوعاتی بود که رئیس شورای اسلامی مجلس با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود به آن اشاره کرد و نوشت: ایجاد جشن انتخابات سراسری و حماسه ملی مشارکت حضور رهبر است. این موفقیت را به حکیم انقلاب اسلامی و ملت شریف، سربلند و خداجوی ایران اسلامی تبریک می گویم.

رئیس جمهور در پیامی به ملت ایران حضور حماسی و کم نظیر در انتخابات 1400 را ادای احترام باشکوه به رهبر معظم انقلاب و مظهر تجدید میثاق با شهدای والامقام کشور دانست. و تاکید کرد: حضور باشکوه و دشمن شکن ملت بیدار شما در این انتخابات. موجب تأسف و یأس دشمنان و بدخواهان این ملت شد و بار دیگر حرکت ملت ایران را در مسیر تعالی و درایت رقم زد. و خرد و امید به آینده ای روشن.

سایر اخبار را به پاس تشکر از حضور مردم در لینک های زیر دنبال کنید.

بیانیه تشکر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم

واکنش نمایندگان به حضور گسترده مردم در انتخابات

ممنون از حضور پر مهر شما

قدردانی مجلس خبرگان رهبری از حضور مردم در انتخابات

مردم ایران همواره مخالفان رژیم را مات و مبهوت کرده اند.

ورقه طلایی دیگری از سند افتخار و افتخار برای ایران و ایرانی ساخته شد

قدردانی واعظ از مردم

باید به رای مردم احترام گذاشت و ارزش قائل شد

واکنش زاهدی به حضور مردم در انتخابات

پیام انتخابات ایران توسط اسرائیل قدرتمند شنیده شد

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن رحیم
انتخابات 28 خرداد 1400 در زیر چشم ناظران و تحلیلگران جهان بار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران برای پاسداری از نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن از هیچ کوششی دریغ نمی کند. شک کنید که این آزمون بزرگ بگذرد طلای دیگری بر تاریخ مجاهدین ملت تاریخی ما افزوده شد.

این حماسه باشکوه را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و ایثارگر ایران و برگزیدگان ملت برادر بزرگوارم حضرت آیت الله العظمی حاج سید ابراهیم رئیسی تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان توفیقات ایشان را در این امر مسالت دارم. مسئولیت مهم

پیام تبریک محسن رضایی به ابراهیم رئیسی در حالی منتشر شد که هیچ آمار رسمی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی مسئولان انتخابات اعلام نشده است.

محسن رضایی همچنین در توییتر خود نوشت: حضور حماسی ملت ایران در انتخابات 28 خرداد را با حضور مقام معظم رهبری، مردم موقعیت‌گرا و رئیس جمهور منتخب ملت تبریک می‌گویم.
انشاءالله انتخاب قاطع برادر محترمم حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی نوید استقرار حکومتی مقتدر و مردمی برای حل مشکلات کشور را می دهد.

لازم به ذکر است اولین نتایج شمارش آرا حکایت از پیشروی سیدابراهیم رئیسی دارد و محسن رضایی در پیامی جداگانه پیروزی رئیسی را به مردم و خود تبریک گفت.

انتهای پیام

به گزارش خبرآنلاین، جدول زیر این پیام های مقامات ارشد کشورهای مختلف را نشان می دهد:

نام

عنوان

تبریک می گویم

ولادیمیر پوتین

رئیس جمهور روسیه

با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روزافزون همکاری‌های سازنده دوجانبه در زمینه‌های مختلف و تعاملات مشترک در امور بین‌الملل در راستای ارتقای امنیت و ثبات منطقه‌ای.

رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه

درجات تمایل به همکاری با دولت جدید به منظور تقویت هر چه بیشتر همکاری؛ سفر به ایران برای شرکت در دور بعدی همکاری‌های دوجانبه در سطح عالی در دوران پسا کرونا خوشحالم.

بشار اسد

رئیس جمهور سوریه

ابراز علاقه و اشتیاق خود برای همکاری برای تقویت روند روابط دوجانبه بر اساس دهه های طولانی دوستی تاریخی؛ آرزوی شکست نقشه دشمن علیه ملت ایران را دارم

عمران خان

نخست وزیر پاکستان

همکاری با آقای رئیسی برای تقویت بیشتر روابط برادرانه، صلح منطقه ای، پیشرفت و رفاه

مصطفی الکاظمی

نخست وزیر عراق

با آرزوی موفقیت برای رئیسی و بهروزی مردم ایران، دعوت رئیسی الکاظمی برای سفر به تهران

برهم صالح

رئیس جمهور عراق

پیام تبریک و ارتباط با رئیسی و همچنین ابراز امیدواری برای گسترش روابط دو کشور و همکاری در زمینه های اقتصادی، امنیتی و مبارزه با تروریسم.

نیچروان بارزانی/ مسرور بارزانی

نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان

پیروزی ابراهیم رئیسی را با آرزوی تعمیق روابط بر اساس حسن همجواری و منافع مشترک بین ملت ها تبریک می گوییم.

نواف الاحمد الجابر الصباح

امیر کویت

پیروزی ابراهیم رئیسی را تبریک می گویم و برای ایشان آرزوی موفقیت و برای جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و بهروزی داریم.

آرمن سرکیسیان

رئیس جمهور ارمنستان

با ابراز امیدواری برای ادامه مسیر توسعه و شکوفایی دو کشور، تمایل به ایجاد روابط دوستانه برای شناخت یکدیگر و همکاری

شوکت میرزیایف

رئیس جمهور ازبکستان

ابراز امیدواری برای گسترش همکاری های همه جانبه بین دو کشور

الهام علی اف.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان

تاکید بر گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای، سفرهای متقابل و اسناد متعدد امضا شده و برنامه‌های مشترک اقتصادی اجرا شده و نیز فعالیت موفق کمیسیون بین‌دولتی همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان نقش بسزایی دارد. در توسعه روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای. گسترش همکاری های متقابل سودمند.

آل نهیان و آل مکتوم

رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی

پیام های جداگانه تبریک و آرزوی موفقیت، آرزوی ثبات، تداوم و بهروزی

سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان

رزمندگان مقاومت و آزادگان شما را دژ و تکیه گاه مستحکم در برابر متجاوزان می دانند «سلام بر ابراهیم»

نیکولا مادورو

رئیس جمهور ونزوئلا

رئیس جمهور منتخب ابراهیم رئیسی و مردم انقلابی ایران از حمایت بی قید و شرط ما و انقلاب بولیواری برخوردار هستند.

جنبش حماس

جنبش حماس

برای ابراهیم رئیسی آرزوی موفقیت، استواری و موفقیت در ریاست جمهوری ایران دارم

جنبش جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین

برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی رئیس‌جمهور و همچنین تبریک به مقام معظم رهبری و مردم ایران برای موفقیت تجربه دمکراتیک در کشوری که به دلیل سیاست‌های ثابت خود با تهدیدات بزرگی مواجه است. و موقعیت ها

مهدی المشاط،

رئیس شورای عالی سیاسی یمن

پیام تبریک به مناسبت پیروزی، روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیروزی مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی است. این گزینه مخالفت با طرح صهیونیستی- آمریکایی است.

عمار حکیم

رهبر جنبش حکمت ملی عراق

امیدواریم این انتخابات سرآغاز یک دوره سیاسی جدید باشد که مشکلات منطقه ای و فرامنطقه ای را حل کند.

هیثم بن طارق

سلطان عمان

پیام تبریک و تاکید بر تحکیم روابط دو کشور و تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف به منظور تامین منافع دو ملت

محمود عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

پیام تبریک این پیروزی و تاکید بر اراده قوی سازمان خودمختار برای تقویت همکاری های مشترک به نفع دو کشور و دو ملت.

الکساندر لوکاشنکو

رئیس جمهور جمهوری بلاروس

با تبریک پیروزی رئیس جمهور و آرزوی صلح و رفاه برای ملت ایران و ابراز امیدواری برای عبور از موانع خارجی و دستیابی به پیشرفت در توسعه اقتصادی و اجتماعی.

عبدالله عبدالله

رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان

امیدواریم روابط دو دولت و دو ملت در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و ​​ارعاب بیشتر توسعه یابد.

نیکول پاشینیان

حامی نخست وزیر جمهوری ارمنستان

من متقاعد شده‌ام که در سال‌های آینده صفحه جدیدی در تاریخ روابط دوستانه بین مردم ارمنی و ایرانی در راستای کمک به توسعه، پیشرفت و رفاه مردم دو کشور باز خواهد شد.

میگل دیاز-کانل

رئیس جمهور کوبا

اینجانب تبریکات صمیمانه خود را به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب خواهر کشورمان جمهوری اسلامی ایران عرض نموده و برای ایشان در انجام وظایف محوله آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی

امیر قطر

پیام تبریک و آرزوی گسترش روابط دوحه و تهران

قاسم تکایف

رئیس جمهور قزاقستان

پیروزی شما در انتخابات نشان دهنده حمایت از سیاست و برنامه های سیاسی شما در جهت توسعه و تقویت میهن است.

نارندرا مودی

نخست وزیر هند

تبریک و اعلام تمایل به توسعه روابط

لازم به ذکر است که علاوه بر مسئولین ذکر شده، بسیاری از جریان ها، احزاب و گروه ها پیروزی ابراهیم رئیسی را تبریک گفتند. واکنش رهبران جهان همزمان با پیروزی ابراهیم رئیسی می تواند حامل پیام های قابل توجهی باشد و به گشودن فصل جدیدی در همکاری ایران با این کشورها منجر شود. ولادیمیر پوتین اولین مقامی بود که پس از اعلام نتایج به ابراهیم رئیسی تبریک گفت. عزم روسیه در این زمینه نشان می دهد که روابط تهران و مسکو می تواند در آینده تقویت شود. پوتین با بیان اینکه به انتخاب مردم ایران احترام می گذارد، گفت: آمادگی داریم مانند گذشته روابط متقابل با جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های مختلف تقویت کنیم. امیدواریم در دوران ریاست جمهوری آقای رئیسی، تعامل تهران و مسکو در عرصه های منطقه ای و بین المللی و همچنین در زمینه تقویت روابط دوجانبه تقویت شود.

رئیس جمهور روسیه در پیام خود افزود: ما خواستار همکاری مشترک در امور بین المللی هستیم و امیدواریم فعالیت شما در این زمینه به حل این مشکل کمک کند. شکی نیست که چنین چیزی منافع ملت های ایران و روسیه را تامین می کند و ثبات منطقه را به همراه خواهد داشت.

این موضوع اهمیت همکاری روسیه و ایران در مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم و ​​پیگیری همکاری در سوریه را نشان می دهد که پس از انتخابات ریاست جمهوری و حفظ اسد در قدرت می تواند ثبات، امنیت و بازسازی زیرساخت ها را به ارمغان آورد. . سوالی که با وجود دو بازیگر مهم ایران و روسیه می تواند دمشق را در مسیر دستیابی به این اهداف قرار دهد.

موضوعی که بشار اسد نیز به آن اشاره کرد و گفت: از این فرصت استفاده می کنم و علاقه و اشتیاق خود را برای همکاری با شما برای تقویت روند روابط دوجانبه بر اساس دهه های طولانی دوستی تاریخی، تفاهم متقابل و منافع مشترک بین دو کشور ابراز می کنم. کشورهای عربی سوریه جمهوری و من جمهوری اسلامی ایران را به شما اعلام می کنم.

مقامات ارشد عراقی همچنین بر ادامه همکاری در زمینه های امنیتی از جمله مبارزه با تروریسم تاکید کردند. کشورهای منطقه از جمله امارات و قطر نیز به این واقعیت واقف هستند که تشکیل چتر امنیتی تنها با حضور کشورهای منطقه محقق می شود و صرف حضور نیروهای خارجی نمی تواند. این را تضمین کند

به خصوص که ایران به برکت رویکرد سازنده خود در منطقه در دوره های مختلف به ویژه در چهار سال گذشته، توانسته است به موفقیت های چشمگیری در منطقه دست یابد و توطئه های آینده را خنثی کند. به همین دلیل است که گروه های مقاومت به امید همکاری سازنده با دولت ایران به دنبال همگرایی بیشتر در منطقه و تنش زدایی هستند.

به خصوص در دوران پس از کرونا که اقتصاد بسیاری از کشورها آسیب های زیادی دیده است، اما درهای فرصت را برای همسایگان باز کرده است، موضوعی که اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز آن را مطرح کرده و خواستار شکل گیری همکاری های جدید شده است.

پیام های تبریک کشورهای آمریکای لاتین نیز از زاویه ای دیگر نشان دهنده اهمیت و جایگاه برتر ایران در معادلات جهانی است. به خصوص در مورد ونزوئلا که تهران را متحد استراتژیک در اوج فشارها علیه کاراکاس می دانست.

پیام سران کشورهای مختلف با نشان دادن نقش مهم ایران در معادلات جهانی، روزنه جدیدی از امید را برای همکاری و همگرایی بیشتر با عزم جدی‌تر گشوده است.

این مقالات را نیز بخوانید:

واکنش رهبران جهان به پیروزی رئیسی چه بود؟
جریان تبریک به ابراهیم رئیسی ادامه دارد.

23311

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا