چرا رد صلاحیت شدند

تابناک – بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از 4 آبان تا 23 دی ماه 1402 زمان بررسی صلاحیت ها در هیأت های نظارت بود و مقرر شد پاسخ های بررسی ها و راستی آزمایی انجام شود. صلاحیت ها تا جمعه 24 دی ماه به استانداری ها اعلام می شود. به این ترتیب داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید یا تایید نشده است، سه روز از 26 تا 29 دی ماه فرصت دارند تا اعتراض کنند و طبق جدول زمان بندی، این اعتراضات به مدت یک ماه در شورای نگهبان بررسی می شود.

در همین راستا با توجه به فرا رسیدن زمان رسمی اعلام نتایج نهایی آزمون صلاحیتی، شنیده های متعددی مبنی بر رد صلاحیت یا تایید داوطلبان منتشر می شود که به اطلاع محترم محترم می رساند در این مطلب منتشر می شود. عمومی. در مورد چنین اخباری

گفتنی است، انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی و ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری ۲۰ اسفندماه برگزار می شود.

اعتبارسنجی چند شخصیت معروف در تهران

1402/10/17 – 11:55 ب.ظ.

بر اساس بررسی های انجام شده، فهرست صلاحیت برخی از افراد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جدول زیر ارائه شده است.

نام و نام خانوادگی
سوابق
فاطمه بداغی
معاون حقوقی دولت نهم

هوشنگ بازوند

استاندار سابق کرمانشاه در دولت روحانی

منوچهر متکی

وزیر اسبق امور خارجه
اسماعیل دوستی

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت خاتمی
عضو سابق شورای شهر تهران
نماینده کوهدشت در مجلس پنجم

سید محمد جواد ابطحی

نماینده حوزه انتخابیه خمینی شهر در دوره های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی

مهدی کوچک‌زاده
نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس – تهران
لاله افتخاری
نماینده دور هفتم، هشت و نهم مجلس شورای اسلامی
محمدسعید احدیان
دبیرکل حزب پیشرفت و عدالت ایران اسلامی
حسین نجابت
نماینده دور هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی
فاطمه آلیا
نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی
ابراهیم عزیزی
نماینده مجلس از حوزه کرمانشاه در دوره‌های پنجم و یازدهم (دوره فعلی)

سید مرتضی خاتمی

نماینده دوره یازدهم(دوره فعلی) مجلس از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود

حسن روحانی استاندار کاندیدای انتخابات مجلس است

1402/10/17 – 11:55 ب.ظ.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار سابق تهران در دولت دوازدهم با تایید هیات نظارت برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم موافقت کرد. محسنی بندپی پیش از این نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در دوره های ششم، هفتم و هشتم شورای اسلامی بوده است. او ردای نمایندگی را به دوش می کشید.

فرزند شهید صیاد شیرازی تایید کرد

1402/10/17 – 11:30 صبح.

فرزند شهید صیاد شیرازی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

در پی اعلام نتایج صلاحیت نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم از سوی شورای نگهبان، خبر تایید صلاحیت مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید صیاد شیرازی در سامانه 1396 منتشر شد. رسانه و فضای مجازی تهران.

دبیر سابق جشنواره فیلم فجر رد صلاحیت شد

1402/10/17 – 07:59

محمدمهدی طباطبایی نژاد، دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به دلیل آنچه «عدم التزام عملی به اسلام و وفاداری به قانون اساسی» خواند، رد صلاحیت شد.

رسولی و ثابتی تایید شدند

1402/10/17 – 07:58

میرابراهیم رسولی مدیر سایت و فعال رسانه ای اصولگرا و امیرحسین ثابتی گوینده صدا و سیما مورد تایید هیات نظارت شورای نگهبان برای انتخابات مجلس قرار گرفتند.

داماد حسن روحانی رد صلاحیت شد

1402/10/17 – 07:55

کامبیز مهدی زاده فعال سیاسی و رسانه ای و داماد حسن روحانی به لیست رد صلاحیت شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه شد.

بیانات وی به شرح زیر است:

به نام خدا

ملت بزرگ و نجیب ایران، هموطنان و هموطنان عزیز استان آذربایجان شرقی و همشهریان ترک زبان با غیرت.

سلام و درود؛

ضمن تشکر از لطف و محبتی که به بنده کوچکتان داشتید، با توجه به پیامک دریافتی از ستاد انتخابات، صلاحیت اینجانب مورد تایید هیات نظارت قرار نگرفت. حالا که امروز مانع ورود کودک به آذربایجان می شوند در ذیل نکاتی را بیان می کنم و شکایت و اعتراض خود را به مراجع قضایی پیگیری می کنم تا در مقابل شما شرمنده نباشم.

آنها من را بر اساس بند ۲ ماده ۳۱ قانون انتخابات رد صلاحیت کردند. اما بنده هیچ اقدام مسلحانه ای علیه نظام انجام نداده و مواضع خصمانه ای علیه نظام نداشته است. برعکس، من همیشه سعی کرده ام رشد کنم، خودم را بالا ببرم و کشورم را سربلند کنم. بسیاری از این آقایان حتی در همسایگی خود غرور ندارند، اما من چندین بار در مسابقات جهانی اختراعات پرچم این کشور را بالا برده ام. اما به نظر می رسد که این موارد بی ربط هستند. پس از حضور در هیات نظارت 6 سوال از من پرسیده شد که برای تنویر افکار عمومی سوالات و پاسخ های خود را منتشر می کنم و از مراجع نظارت می خواهم که دلیل تایید نشدن من را منتشر کنند تا همه مردم ایران دلیل را بدانند. . به دلیل عدم تعهد عملی رفتم جمهوری اسلامی ایران.

1-چرا در مصاحبه ای گفتید که قرارداد شانگهای در زمان آقای روحانی منعقد شده است؟ اگر در زمان آقای رئیسی بود چه؟

پاسخ: این توافق در زمان آقای روحانی صورت گرفت و در آخرین جلسه همه کشورها با عضویت ایران موافقت کردند و مقرر شد در اولین جلسه ای که برگزار می شود این موضوع به طور رسمی اعلام شود. اما به دلیل کرونا این جلسات برگزار نشد و دولت تدبیر و امید به پایان کار خود رسید و در اولین جلسه ای که در دولت جدید برگزار شد، همه اعضا به اتفاق آرا با الحاق ایران موافقت کردند.

2- چرا در یک توییت از برجام و FATF دفاع کردید؟

پاسخ: برجام تصمیم یک نفر نبود، تصمیم نظام بود. چرا شورای نگهبان برجام را اگر خلاف منافع ملی بود تصویب کرد و چرا دولت ریاست جمهوری امروز آن را دنبال می کند و در وعده انتخاباتی خود اعلام کرد که ما می دانیم برجام را اجرا کنیم، شما نمی دانستید.

3- چرا می گویید قیمت گوشت و مرغ گران شده و مرغ گران شده است؟

پاسخ: قیمت مرغ و گوشت را می دانید؟ اون موقع قیمت گوشت 500 و قیمت مرغ 100 بود به نظر شما ارزان است؟

پرسشگر: نه، گران است.

پس اعلام کنید ما یک نفر را در مجلس می خواهیم که روزه بگیرد و سکوت کند و حتی از گرانی انتقاد نکند. این برخلاف دستور کار رهبران است.

4- به ما گزارش شد که در دور قبل تبلیغات انتخاباتی زودهنگام انجام داده اید و آیا در استانداری باقی مانده اید؟

پاسخ: بنده تبریز هستم، مگر در فرمانداری خانه ندارم؟ این بحث ها و گزارش ها مثل جوک است و وقتی تایید نشدم چطور زودتر تبلیغ کردم؟

5- میدونی یکی زنگ زده…؟

پاسخ: نه من اصلاً چیزی نشنیدم. روزانه صدها نفر از این ستاد بازدید می کردند. آیا لازم است نام تک تک این دوستان را بدانم؟!

6- چرا گفتید ما باید عضو هر توافقی شویم، تا توافق حل نشود مشکلات حل نمی شود؟

پاسخ: اولاً من نگفتم که مشکلات حل نمی شود، گفتم تا زمانی که موضوع برجام و FATF حل نشود، نمی توانیم مشکلات را ریشه ای حل کنیم. ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم. این نقطه تمرکز رهبری است. اسرائیل می خواهد ما منزوی باشیم. امروز بعد از 3 سال چه شد؟ بنابراین شما نمی توانید مشکلات را بدون برجام حل کنید. دلار 52 تومان، گوشت 500 تومان و مرغ 100 تومان. آیا مسائل را حل کردید؟

آیا این اظهارنظرها و انتقاداتی که در چارچوب آزادی بیان و قانون اساسی می شود، عدم تعهد عملی به جمهوری اسلامی است؟ مگر رهبر انقلاب نمی گویند که شما حتی از من انتقاد کنید؟ چرا از کاسه داغتر هستی؟ یک بار اعلام کنید که ما شما را به خاطر ارتباطتان با دکتر روحانی دوست نداریم. من جوانی 38 ساله هستم، چه پرونده مالی، اقتصادی یا اخلاقی دارید که به خاطر آن رد صلاحیت شده اید؟ زین بکبندی می افزاید در صورت رد صلاحیت هرکس کوچکترین رابطه ای با حسن روحانی داشته باشد یا در آینده داشته باشد رد صلاحیت می شود تا همه بدانند منتشر کنید. هر گونه دفاع از دولت او، برجام و FATF و دستاوردهای دولت او رد صلاحیت است. حتی داشتن عکس با آنها جرم محسوب می شود و شما رد صلاحیت می شوید.

آیا از یک جوان 38 ساله انتقام می گیرید؟ اگر برجام بد بود چرا شورای نگهبان آن را تایید کرد؟ خداوند هر دو جهان را می داند و می بیند. صداوسیما از همان لحظه اول در اقدامی جزمی شروع به تخریب من و دکتر حسن روحانی کرد و به دروغ و تهمت رد صلاحیت من را به دلیل غصب و فروش زمین های مساعد اعلام کرد. تا به حال هیچکس عذرخواهی و جبران نکرده است. آنها همچنین فقدان صلاحیت را برجسته کردند. یکی از دوستان می گفت وقتی بسیاری از بزرگان رد صلاحیت شده اند و سایر اقوام نیز رد شده اند، دیگر نباید از این دوستان انتظار داشت. اما من رد صلاحیت من و سایر جوانان را مهمتر از این سؤالات می دانم زیرا همه زندگی ما با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شروع شد و ما فرزندان این انقلاب و این نظام هستیم و رشد کردیم. با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی. شما فرزندان خود را رد صلاحیت می کنید. مگر می شود پدر فرزندش را طرد کند و او را خانه نشین کند؟ تفاوت اینجاست

کمیته‌های نظارت بر خلاف توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت و نقش‌آفرینی گروه‌های سیاسی عمل کردند و حتی وزیر اطلاعات نیز رد صلاحیت شد و این رویه مانع افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد. شورای نگهبان باید این رویه را اصلاح کند تا جوانان و نخبگان در آینده کشور نقش آفرینی کنند.

گفتیم شرط گفتار چیست، پس تکلیف دیگر از من برداشته شد و این آقایان باید بین بهشت ​​و جهنم، آن که می شناسند و خدایشان، یکی را انتخاب کنند.

وزیر سابق آموزش و پرورش تایید شد

1402/10/16 – 7:01 بعد از ظهر.

سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و فردیس تایید صلاحیت شد.

صلاحیت حسن قشقاوی برای انتخابات مجلس تایید شد

16/10/1402 – 12:53

صلاحیت حسن قشقاوی به عنوان نماینده شورای اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شد.

حسن قشقاوی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه صلاحیت وی برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهارستان و رباط کریم به تایید شورای نگهبان رسیده است، گفت: شورای نگهبان صلاحیت خود را برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر به تصویب رساند.

وی در دوره چهارم و ششم مقننه نماینده، سفیر ایران در قزاقستان، سوئد و اسپانیا و مشاور، دستیار و معاون وزیر امور خارجه نیز دارد.

صلاحیت محمدرضا بهنار تایید شد

1402/10/16 – 12:45 ب.ظ.

ایسنا از تایید نهایی صلاحیت محمدرضا بهنار خبر داد.

صلاحیت محمدرضا بهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نماینده ادور برای انتخابات شورای اسلامی تایید شد.

نزدیکان محمدرضا بهنار این خبر را تایید کردند. وی سابقه نمایندگی در مجالس دوم تا پنجم و هفتم تا نهم را دارد و در حال حاضر علاوه بر رهبری شجره طیبه ائمه اطهار و رهبری، دبیرکلی جامعه اسلامی مهندسین را نیز بر عهده دارد. و عضو شورای فرصت.

آیا وزیر جنجالی رئیسی رد صلاحیت شد یا استعفا داد؟

16/10/1402 – 12:42

برنا نوشت: سید جواد ساداتی نژاد از دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی انصراف داد.

پیگیری ها حاکی از انصراف سیدجواد ساداتی نژاد از حضور در انتخابات مجلس دوازدهم است و شایعه تایید یا عدم تایید وی کذب است.

وی نماینده دوره های دهم و یازدهم شورای اسلامی مجلس بود و به دلیل حضور در کابینه دولت به عنوان وزیر کشاورزی از سمت نمایندگی خود در مجلس یازدهم استعفا داد.

اگرچه ساداتی نژاد در 31 فروردین 1402 از وزارت استعفا داد، اما امروز پرونده فساد دباش چای به نام او گره خورده است. غلامرضا نوری قزلجه نیز چندی پیش و پس از افشای فساد دباش چای، اعلام کرد که پرونده ساداتی نژاد در ماجرای کلبه های جعلی (یکی از تخلفات واردات نهاده های دامی) در دادگاه در حال پیگیری است.

وزیر اطلاعات حسن روحانی رد صلاحیت شد

15/10/1402 – 10:20 ب.ظ.

خبرگزاری فارس نوشت صلاحیت وزیر سابق اطلاعات برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید نشده است.

پس از اتمام بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی و ارسال نتایج به فرمانداری ها و نامزدها، تعدادی از ثبت نام کنندگان در انتخابات تایید یا رد خود را اعلام کردند. در همین راستا حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات نیز رد صلاحیت شد.

هیچ نماینده ای به دلیل انتقاد از دولت رد صلاحیت نشده است

15/10/1402 – 20:39

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: افرادی که به دلیل انتقاد از دولت مدعی رد صلاحیت شده اند باید دلایل رد صلاحیت خود را مستقیما به قضاوت مردم بسپارند تا از بازی با افکار عمومی خودداری کنند.

سپهر خلجی در حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی نوشت

وی ادامه داد: شورای نگهبان برای حفظ آبروی افراد، دلایل رد صلاحیت را به خود کاندیداها اعلام می کند. پیشنهاد می کنم برای پرهیز از بازی با افکار عمومی، مدعیان طرد شدن به دلیل انتقاد، دلایل رد خود را مستقیماً به قضاوت مردم بسپارند.

صلاحیت رضا آقا علیخانی تایید نشده است

15/10/1402 – 20:38

رضا آقا علیخانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های بویین زهرا و اوج ثبت نام کرد. صلاحیت وی توسط هیئت نظارت تایید نشده است.

صلاحیت بهمن طاهرخانی تایید شد

15/10/1402 – 20:38

بهمن طاهرخانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تاکستان ثبت نام کرد. صلاحیت وی توسط هیئت نظارت تایید شد.

صلاحیت امیر طاهرخانی تایید نشده است

15/10/1402 – 20:37

امیر طاهرخانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تاکستان ثبت نام کرد. صلاحیت وی توسط هیئت نظارت تایید نشده است.

عضو دولت اصلاحات رد صلاحیت شد

15/10/1402 – 20:36

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در شبکه ایتمای ایکس نوشت: از سوی هیئت نظارت رد صلاحیت شدم. قابل پیش بینی بود اما واضح تر از قبل می گویم: انتخاب ارث پدری نه نهادی است و نه شخصی. اصولگرایان موظفند در چارچوب قانون عمل کنند، کاری که نکرده اند. مخالفان و منتقدان حقوقی را باید شناخت! داستان ما با آنها ادامه دارد…

جواد هروی: من رد صلاحیت شدم، اما اعتراض نمی کنم

15/10/1402 – 20:34

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در خصوص وضعیت نامزدهای این حزب گفت: تاکنون بسیاری از دوستان و اعضای شورای مرکزی این حزب رد صلاحیت شده اند.

جواد حروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اعلام نتایج احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان از رد صلاحیت خود خبر داد و گفت: دلیل رد صلاحیت را باید از این آقایان پرسید، ما مسئولیم. تاکنون دلیل ردصلاحیت من را اعلام نکرده اند و اعتراضی هم نخواهم کرد.

وی در خصوص عدم اعتراض خود به نتایج گفت: در زمانی که همه چیز مشخص است، باید موارد روشن باشد و من تمایلی به اعتراض ندارم.

تایید 47 درصد از نامزدهای مجلس تهران

15/10/1402 – 16:56

معاون سیاسی استاندار تهران با تشریح آخرین وضعیت تایید صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی گفت: 47.31 درصد از کاندیداها تایید صلاحیت شدند.

سید عباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به آمار نهایی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی، گفت: روزهای جمعه و شنبه نتایج تایید صلاحیت ها اعلام می شود. به نامزدهای سراسر استان های مراکز حوزه انتخابیه.»

وی با اشاره به تایید صلاحیت 47.31 درصد از کاندیداها گفت: بر اساس آنچه هیات نظارت اعلام کرد، 2700 نفر در استان تهران از 5706 نفر مورد بررسی با این مشاوره تایید صلاحیت شدند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: 2104 نفر تایید نشده اند که 36.87 درصد از کل متقاضیان استان تهران را تشکیل می دهند.

جوهری گفت: همچنین 902 نفر شامل 15.80 درصد واجد شرایط نبودند.

سعیدی: از توانایی های قانونی خود استفاده خواهم کرد

15/10/1402 – 16:54

نماینده چابهار از رد صلاحیت خود توسط هیات نظارت خبر داد.

معین الدین سعیدی در خصوص خبر رد صلاحیت خود از حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: به من اطلاعی ندادند و ظاهراً این اتفاق افتاد اما پیامکی دریافت نکردم.

نماینده چابهار در شورای اسلامی ادامه داد: ظاهرا برای کسانی که تایید نشده بودند پیامک ارسال نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص رد صلاحیت خود به شورای نگهبان اعتراض می کنید، گفت: حتما از ظرفیت قانونی استفاده خواهم کرد.

مجری تلویزیون تایید شد

15/10/1402 – 4:50 بعد از ظهر.

محمد حسین رنجبران گزارشگر سابق صداوسیما و مجری برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو و پنچ از تایید صلاحیت خود برای انتخابات مجلس خبر داد.

حکیت پور: تایید صلاحیت شدم اما اکثر نمایندگان ایدار محروم شدند

15/10/1402 – 16:48

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به رد صلاحیت برخی از شخصیت ها، اظهار داشت: تایید صلاحیت شدم، اما پس از بیانات رهبر انقلاب انتظار گشایش های بیشتری را داشتیم. اکثر نمایندگان ادوار مورد تایید نبودند، به ویژه چهره های شاخصی که مورد اعتماد مردم بودند. مطالبه مقام معظم رهبری انتخابات رقابتی و پرشور است.

رقابت پذیری انتخابات به این معناست که افکار و عقاید متفاوت خود را در جامعه و صحنه انتخابات مطرح می کنند. اگر رقابت فقط در درون جریان حاکم باشد، انتخابات داغ نخواهد شد. همان طور که رهبران خاطرنشان کردند، سایر افرادی که در حاشیه می مانند و دارای نظر و تجربه هستند باید در کنار جوانان باشند، اما نام آنها را در لیست مصوب نمی بینیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تایید شد

15/10/1402 – 16:46

علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و عضو هیئت رئیسه مجلس تایید شد.

در صورتی که نام علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و عضو کمیسیون ریاست جمهوری مجلس از سوی برخی منابع در فهرست افراد رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت اعلام شده بود اما طبق آخرین اطلاعات صلاحیت وی تایید شده است.

تایید صلاحیت دو معاون سابق

15/10/1402 – 3:00 بعد از ظهر.

دو نماینده سابق مجلس در هیأت‌های نظارت شورای نگهبان تأیید شدند.

صلاحیت دو نماینده سابق فراکسیون کارگری مجلس، زهرا ساعی نماینده دوره دهم و علی اصغر یوسف نژاد نماینده دوره پنجم، هشتم و دهم در هیات های نظارت شورای نگهبان مجلس تایید شد. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

لیست کامل نمایندگان مجلس یازدهم رد صلاحیت شده در دوره دوازدهم

1402/10/15 – 2:56 بعد از ظهر.

به گفته هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، ۲۷۵ نماینده فعلی مجلس برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۶ نماینده تایید صلاحیت نشده اند.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، باید گفت که لیست افراد رد صلاحیت شده به شرح زیر است:

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد

سید علی موسوی نماینده مردم ملکان

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز

سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل

سیدقانی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر

جلیل رحیمی نماینده مردم تربت جام و تایباد

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور

علی جدی نماینده مردم شیروان

مجتبی محفوی نماینده مردم آبادان

لفتاح احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزا

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار

احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل

شهریار حیدری نماینده اهالی قصرشیرین و سرپل ذهاب

محسن فتحی نماینده جمعیت سنندج و دیواندره

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و دیواندره

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، کنارک و قصرقند

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش و میرجاوه

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و ارسنجان

مجید انصاری نماینده مردم نورآباد ممسنی و رستم

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز

محمود احمدبیگش نماینده مردم شازند است

اسفندیار الاختی نماینده اقلیت زرتشتی

جعفرزاده ایمن آبادی: فراموش نمی کنم، حلال هم نمی کنم

1402/10/15 – 2:53 بعد از ظهر.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رد صلاحیت خود را به هیات نظارت اعلام کرد.

وی بخشی از این بیانیه را بیان کرد.

اصرار من برای رفتن به مجلس بعد از دوره های نهم و دهم این بود که مطمئن بودم در این سنگر می توانم سرباز خوبی برای نظام جمهوری اسلامی و هموطنان و همشهریانم باشم. اکنون که بنا به دلایلی (که دلیل آن هیچ وقت برای بنده مشخص نشده) قصد ممانعت از ورود بنده به مجلس وجود دارد، دیگر اعتراضی نمی کنم.

صلاحیت نوری قزلجه تایید شد

1402/10/15 – 2:53 بعد از ظهر.

نوری قزلجه که پیش از این از حضور در شوراهای اجرایی رد صلاحیت شده بود برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید هیات نظارت قرار گرفت.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس در شبکه اجتماعی ایکس از تایید صلاحیت خود در هیات نظارت خبر داد.

چند کاندیدای نزدیک به لاریجانی رد صلاحیت شدند

1402/10/15 – 2:51 ب.ظ.

جواد کولیوند، جعفرزاده ایمن آبادی، نادر قاضی پور، جواد جهانگیرزاده، فریدون همتی، عزت الله یوسفیان ملا و سیدهادی حسینی از شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند.

محرومیت رحیمی جهان آبادی تایید شد

15/10/1402 – 2:50 بعد از ظهر.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در شورای اسلامی در واکنش به خبر رد صلاحیت وی گفت: خبر صحت دارد و من رد صلاحیت شده ام.

نماینده حامی برکناری وزیر کشور: رد صلاحیت شدم

1402/10/15 – 2:43 ب.ظ.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در شورای اسلامی از جمله نمایندگان حامی برکناری وزیر کشور بود که اکنون صلاحیت وی رد شده است.

حسین محمد صالحی دارانی تایید شد

15/10/1402 – 1:20 بعد از ظهر.

حسین محمد صالحی دارانی نماینده فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت صلاحیت خود را اعلام کرد.

الله وردی دهقانی خبر رد صلاحیت را تکذیب کرد

1402/10/15 – 1:19 ب.ظ.

الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر رد صلاحیت خود را تکذیب کرد و تایید شد.

حمید رسایی تایید شد

1402/10/15 – 1:18 ب.ظ.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس نیز در صفحه خود صلاحیت خود را اعلام کرد.

دهقانی: خبر ردصلاحیت من شایعه است

1402/10/15 – 1:14 ب.ظ.

سید احمد رسولی نژاد نماینده دماوند در شورای اسلامی که گفته می شود رد صلاحیت شده بود ضمن تکذیب این خبر گفت: خبر رد صلاحیت من کذب است، تایید شده ام.

رشیدی کوچی: رد صلاحیت شدم، دلیلش را نمی دانم

1402/10/15 – 13:13.

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در شورای اسلامی نیز ضمن تایید خبر رد صلاحیت گفت: رد صلاحیت شده ام و دلیل آن را نمی دانم.

وی همچنین با انتشار پستی در اینستاگرام از اهالی حوزه انتخابیه خود و مردم ایران تشکر کرد و نوشت: به خدا شهادت می دهم که در این مدت به علایق خودم، خانواده و عزیزانم توجه نکردم. و بارها مورد انتقاد و انتقاد دوستان قرار گرفته ام و در راه خدمت به مردم، رفاه و آرامش را از خود سلب کرده ام.

اعلام نتایج بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری ها و نامزدها

15/10/1402 – 1:10 بعد از ظهر.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نتایج بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری ها اعلام و مصوبات نیز از طریق پیامک ارسال شد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص ارسال نتایج آزمون صلاحیت گفت: نتایج آزمون صلاحیت از سوی ستاد انتخابات کشور به استانداری ها اعلام شد.

وی افزود: نتایج هم اکنون برای داوطلبان واجد شرایط ارسال شده است و در مرحله بعدی رد صلاحیت ها و رد صلاحیت ها امروز اعلام می شود.

اسلامی گفت: معترضان از 26 تا 29 دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را به صورت مجازی ثبت کنند و شورای نگهبان نیز تا 28 بهمن مهلت دارد به اعتراضات رسیدگی کند.

هیات نظارت صلاحیت صدیقه ربیعی را تایید نکرد

15/10/1402 – 12:07

صلاحیت صدیقه ربیعی بخشدار سابق البرز در هیات نظارت تایید نشد.

صدیقه ربیعی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرهای قزوین، البرز و آبیک که پیش از این از سوی شورای اجرایی رد شده بود نیز مورد تایید هیات نظارت قرار نگرفت.

صلاحیت رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس تایید شد

15/10/1402 – 12:06

داوود محمدی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی با ثبت نام در حوزه انتخابیه شهرهای قزوین، البرز و آبیک مورد تایید کمیته نظارت قرار گرفت.

تایید صلاحیت پورابراهیمی، نصیرپور و بسطامی توسط شورای نگهبان

15/10/1402 – 12:04

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تایید صلاحیت شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، اسامی مجید نصیرپور از حوزه انتخابیه سراب، محمد صفری نماینده رودسر و املش، علی اکبر بسطامی نماینده ایلام و البرز حسینی به عنوان نامزدهای تایید صلاحیت شده به چشم می خورد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم و انوشیروان جمشیدزهی کاندیدای بلوچ ناحیه زاهدان نیز تایید صلاحیت شدند.

تاجگردون مراحل تایید صلاحیت خود را به پایان رساند

15/10/1402 – 12:02

غلامرضا تاجگردون در واکنش به گمانه زنی های اخیر مبنی بر صلاحیت خود برای حضور در انتخابات مجلس شورای نگهبان، عکسی از پیامک تایید صلاحیت خود را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت تا به شایعات و گمانه زنی ها پایان دهد.

گفتنی است، مالک شریعتی، نماینده نزدیک زاکانی با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ای کاش این خبر بد صحت نداشت. در صورت صحت، شورای محترم نگهبان موظف است در چارچوب یک فرصت قانونی تصمیم هیأت مرکزی نظارت را اصلاح کند. تاجگردون شخصیت سیاسی نیست و با مصوبه مجلس انقلاب به عنوان یک چهره مفسد اقتصادی شناخته شد و رد شد. تایید فساد منجر به بی اعتمادی، کاهش مشارکت و رفاه ولیعهد خواهد شد.

شهباز حسن پور: رد صلاحیتم را تکذیب می کنم

15/10/1402 – 11:59

شهباز حسن پور بیگلری نماینده فعلی مردم سیرجان در مجلس که نامش در میان رد صلاحیت شدگان است. وی با بیان اینکه صلاحیت وی تایید شده و صلاحیت وی و 9 نماینده دیگر کرمان که در مجموع 10 نفر هستند در هیات های نظارت تایید شده است.

واکنش توسلی به درخواست محرومیت نماینده همدان

15/10/1402 – 11:57

نماینده مردم همدان در شورای اسلامی خبر رد صلاحیت خود را تکذیب کرد.

ساعاتی پیش خبرگزاری حکومتی از رد صلاحیت فتح الله طوسلی نماینده مردم همدان در شورای اسلامی خبر داد. انتشار این خبر واکنشی به همراه داشت.

فتح الله طوسلی نماینده مردم همدان در شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین ضمن تکذیب خبر عدم پذیرش از سوی هیات نظارت گفت: صلاحیت من تایید شد و پیامک دریافت کردم.

رشیدی کوچی محروم شد

15/10/1402 – 10:47

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت از جمله محرومان است.

وی از مخالفان جدی برخی طرح ها و لوایح مربوط به فیلترینگ، حجاب و عفاف و… و حامی سرسخت واردات خودرو به شمار می رفت.

دو نماینده سنندج در دوره یازدهم رد صلاحیت شدند

15/10/1402 – 10:46

در میان اسامی اعلام شده در رسانه ها، سید مهدی فرشادان و محسن فتحی نمایندگان سنندج با گرایش سیاسی مستقل از جمله رد صلاحیت شدگان هستند.

مهمترین اسامی نامزدهای تایید و رد صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان

15/10/1402 – 10:40 صبح.

مهمترین اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده و رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان مشخص شد.

بر اساس اعلام هیات نظارت بر انتخابات گیلان، از مجموع 686 نامزد یازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی، 358 نفر، 28 نفر احراز صلاحیت نشدند، 128 نفر تایید صلاحیت نشدند و 33 نفر در انتخابات شرکت نکردند. انتخابات ادامه دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی به دلیل عدم ثبت نام.

در حوزه انتخابیه رشت اسامی مانند حسن تامینی و محمدصادق حسنی (نمایندگان مجلس از حوزه انتخابیه رشت)، امیرحسین علوی و فاطمه شیرزاد تایید نشدند اما رامین مهمانپرست، مهدی فلاح و مصطفی بلورچی در میان تایید شدگان قرار گرفتند.

از میان نمایندگان فعلی مجلس تنها نام احمد دنیامالی نماینده فعلی بندرانزلی در لیست نامزدهای واجد شرایط قرار ندارد.

همچنین اسامی مانند محمود شکری و بهمن محمدیاری، نمایندگان سابق تلاش، ماسال و رضوانشهر، ابوذر ندیمی، نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل، محمدحسین قربانی و حسن اندکاری، نمایندگان سابق آستانه اشرفیه و بندرکیاشر و محمدمهدی افتخاری نماینده سابق فومن و شفت نامی از نامزدهای تایید صلاحیت شده دیده نشد. اما نام مهرداد لاهوتی نماینده سابق لنگرود، هادی حق شناس نماینده سابق بندرانزلی و صمد مرعشی است. نماینده سابق رودبار از جمله تایید شدگان هستند.

در حوزه انتخابیه شهرستان های رشت و خمام 206 داوطلب برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی شامل 176 مرد و 29 زن و 130 کاندیدا در حوزه انتخابیه شهرستان های رشت و خمام از مجموع 206 کاندیدا ثبت نام کردند. . تایید صلاحیت ها توسط شوراهای اجرایی و 71 کاندیدا “رد صلاحیت” یا “غیر صلاحیت” شدند، هم اکنون بر اساس اعلام هیات نظارت بر انتخابات گیلان 114 کاندیدا تایید صلاحیت شده اند.

در حوزه انتخابیه آستارا از 36 ثبت نام نهایی، 35 کاندیدا مورد تایید شورای اجرایی قرار نگرفتند و اکنون بر اساس اعلام هیات نظارت بر انتخابات گیلان، 15 نامزد تایید صلاحیت شده اند.

در شهرستان های آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر از 35 ثبت نام نهایی، 22 نفر توسط هر 5 مرجع تائید، یک نفر صلاحیت تایید نشد و 11 نفر واجد شرایط نبودند و هم اکنون در این شهرستان صلاحیت 17 داوطلب به نماینده یازدهمین دوره شورای اسلامی در هیئت نظارت بر انتخابات. پیدا شد

هیئت نظارت و بازرسی انتخابات گیلان نیز در حوزه تالش، رضوانشهر و ماسال 36 نفر، شهر لنگرود 24 نفر، بندر انزلی 12 نفر، لاهیجان و سیاهکل 29 نفر، رودسر و املش 43 نفر، 25 نفر. . افراد فومن و شفت توسط صلاحیت هیات نظارت بر انتخابات گیلان تایید شد.

البته هیأت نظارت بر انتخابات گیلان اعلام کرد افرادی که رد صلاحیت یا رد صلاحیت شده‌اند از ۲۶ دی ماه تا ۲۸ دی مهلت دارند تا با مراجعه به ستاد مرکزی تهران یا فرمانداری نسبت به طرح اعتراض و شکایت خود اقدام کنند. ارسال به شورای نگهبان جهت بررسی مجدد.

رد صلاحیت حشمت الله فلاحت پیشه/ نماینده سیلی خورده سرباز تایید شد

15/10/1402 – 08:11

در میان اسامی نامزدهای رد صلاحیت شده برای انتخابات مجلس دوازدهم به نام حشمت الله فلاحت پیشه نیز می پردازیم.

نام رحیمی جهان آبادی نیز در میان اسامی رد صلاحیت شده است.

احسان ارکانی نماینده فعلی نیشابور نیز محروم شد.

نماینده سبزوار انابستانی که درگیری با سرباز و سیلی هایش خبرساز شد، نماینده تربت حیدریه زنگنه، نماینده کاشمر نیک باین و نماینده نیشابور هاجر چنارانی تایید شدند.

اعلام اسامی نمایندگان فعلی مجلس که رد صلاحیت شده اند

15/10/1402 – 02:15

کیفیات احمدعلی رضابیگی نماینده تبریز، سیدجمتابی محفوی نماینده آبادان، احسان ارکانی نماینده نیشابور، شهباز حسن پور نماینده سیرجان، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل، رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده نطنز، حسن محمدیاری نماینده رضوانشهر، نماینده دماوند، الله وردی دهقانی نماینده ورزقان، سیدعلی موسوی نماینده ملکان، جلال محمودزاده نماینده مهاباد، عادل نجف زاده نماینده خوی و سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس یازدهم از سوی هیات های نظارت استان رد شدند.

همچنین علیرغم اینکه صلاحیت برخی از نمایندگان استان اصفهان از جمله حسین میرزایی، عباس مقتدایی، سیدناصر موسوی لارگانی و سامیه محمودی از سوی شوراهای اجرایی رد شد، گزارش های زیر حاکی از صلاحیت تمامی نمایندگان این استان است. استان به استثنای رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده شهرستان نطنز. برای انتخابات آینده تصویب شده است.

در ادامه طبق شنیده ها بهروز نعمتی، غلامرضا کاتب، عبدالرضا عزیزی و سلمان خدادادی از مجلس دهم رد صلاحیت شدند.

طحان نظیف: لیست نهایی نامزدها به وزارت کشور ارسال شد

14/10/1402 – 8:50 ب.ظ.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در کمیسیون های نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده اند.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفتگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد: لیست نهایی نامزدها به وزارت کشور ارسال شد. امیدوارم وزارت کشور در دو روز آینده فرصت تذکر به استانداران و اعلام آن را به افراد داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این مرحله یک میلیون و 750 هزار مدرک را بررسی کردیم، بیش از 21 هزار نفر واجد شرایط ثبت نام شدند و صلاحیت آنها تأیید شد و حدود 11 هزار یا دو مورد تأیید شد. این معادل تایید صلاحیت ها در انتخابات مجلس قبلی است، یعنی میزان تایید صلاحیت ها بالای 52 درصد بوده و دو برابر دوره قبل بوده و برای هر کرسی 38 نفر با هم رقابت می کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات: نتایج صلاحیت ها هنوز به ما اعلام نشده است

1402/10/14 – 5:06 بعد از ظهر.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون نتایجی از سوی شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور اعلام نشده است.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت وگو با فارس، گفت: نتایج هنوز از سوی شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور اعلام نشده است.

وی افزود: قرار بود تا عصر امروز نتایج به وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام شود اما هنوز چیزی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: در صورت ارسال نتایج رده بندی، نتایج استانی اعلام می شود.

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان 13 بهمن ماه اعلام می شود

1402/10/14 – 3:58 بعد از ظهر.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ثبت نام 510 کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: نتایج صلاحیت این افراد 4 بهمن از سوی شورای نگهبان اعلام می شود و صلاحیت ها اعلام می شود. ثبت نام در شورای نگهبان در حال بررسی است.

واکنش پزشکان به اعلام تایید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان

1402/10/14 – 3:53 بعد از ظهر.

مسعود مزیکیان نماینده تبریز در شورای اسلامی در واکنش به انتشار خبر تایید صلاحیت وی در برخی رسانه ها گفت: من نیز خبر تایید صلاحیت خود را از رسانه ها و برخی دوستان شنیدم اما شنیده ام. هنوز به صورت رسمی به من اعلام نشده است

وی افزود: البته با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری انتظار می رفت در بررسی صلاحیت ها شاهد بازنگری هایی باشیم.

صلاحیت تاجگردون به تایید شورای نگهبان رسیده است

1402/10/14 – 3:52 بعد از ظهر.

برخی منابع خبری از تایید صلاحیت غلامرضا تاجگردون نماینده شورای اسلامی در شورای نگهبان خبر دادند.

تاجگردون در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران ثبت نام کرد. وی نماینده گچساران در مجالس نهم و دهم بود.

27 نماینده فعلی تهران تصویب کردند

1402/10/14 – 3:51 بعد از ظهر.

یک منبع آگاه از تایید صلاحیت تمامی نمایندگان فعلی تهران برای دوازدهمین جلسه شورای اسلامی در هیات نظارت شورای نگهبان خبر داد. 27 نماینده فعلی تهران مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند.

گفتنی است از 30 نماینده فعلی تهران مصطفی میرسلیم، رضا تقوی و الیاس نادران برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام نکردند.

علی مطهری تایید شد

14/10/1402 – 3:50 بعد از ظهر.

اطلاعات خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که صلاحیت علی مطهری برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های نظارت شورای نگهبان تایید شد.

تکذیب گمانه زنی در خصوص تایید یا رد صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه دزفول

1402/10/14 – 3:42 بعد از ظهر.

رئیس اداره مبارزه با جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان دزفول با اشاره به گمانه زنی های موجود در فضای مجازی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی، گفت: تمامی این موارد به دلیل اینکه هنوز لیست صلاحیت های حوزه انتخابیه دزفول رد نشده است. اعلام کرد.

فیصل فرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون لیستی در خصوص صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول اعلام نشده و تمامی پرونده های مطرح شده در فضای مجازی جعلی است.

وی ادامه داد: پایگاه های خبری و خبرگزاری هایی که اخبار کذب را منتشر کنند و در جامعه تنش بپاشند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

رئیس ستاد رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان دزفول در خصوص اعلام نتایج احراز صلاحیت نامزدها گفت: این نتایج عصر امروز یا صبح فردا در فرمانداری دزفول اعلام می شود.

صلاحیت مسعود مزیکیان تایید شد

1402/10/14 – 3:42 بعد از ظهر.

خبرگزاری برنا از تایید صلاحیت مسعود مزکیان در شورای نگهبان خبر داد.

طبق شنیده ها صلاحیت مسعود مزیکیان نماینده تبریز در مجلس شورا از سوی شورای نگهبان تایید شد.

مسعود بیزیکیان نماینده فعلی مردم تبریز در شورای اسلامی نیز در دوره های هشتم، نهم و دهم شورای اسلامی حضور داشت. وی در دولت هشتم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

پزشکان بخشدار تبریز در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند.

صلاحیت نوبخت در شورای نگهبان تایید شد

1402/10/14 – 3:41 بعد از ظهر.

برنا مدعی شد شورای نگهبان صلاحیت محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه را تایید کرده است.

نوبخت برای دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس شورای اسلامی، نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته اعلام شد و از 24 هزار و 982 نفری که اسامی آنها در اختیار شوراهای اجرایی قرار گرفت، به شرکت در انتخابات شورای اسلامی، 14 درصد تایید نشده، 14 درصد صلاحیت تایید نشده و 30 درصد از این تعداد (غیر واجد شرایط و فاقد صلاحیت) مدارک کافی ارائه نکرده اند.

به گفته مسئولان وزارت کشور، حدود 250 نماینده مجلس یازدهم نیز در پیش ثبت نام شرکت کردند که از این میان 11 نماینده مجلس فعلی رد صلاحیت شدند و 109 نماینده تایید صلاحیت شدند. لیست نمایندگان واجد شرایط به شرح زیر است:

مهدی عسگری 
نماینده کرج
عبدالجلال ایری
نماینده کردکوی
محبی نجم آبادی
نماینده سبزوار
محسنی بندپی
 نماینده چالوس
روح‌الله حضرت‌پور
نماینده ارومیه
احمد راستینه 
نماینده شهرکرد
بهزاد رحیمی 
نماینده سقز
احمد مرادی
نماینده بندرعباس
سیدجلیل میرمحمدی میبدی
نماینده میبد
علیرضا پاک فطرت
نماینده شیراز
سید نظام‌الدین موسوی
نماینده تهران
لطف‌الله سیاهکلی
نماینده قزوین
علیرضا عباسی
نماینده کرج
شارلی انویه تکیه 
نماینده مسیحیان آشوری
روبرت بیگلریان
نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران
آرا شاوردیان
 نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران
ابراهیم رضایی
نماینده دشتستان
مصطفی طاهری
نماینده زنجان
حسین حاتمی
نماینده کلیبر تایید
جبار کوچکی نژاد
نماینده رشت
رشیدی کوچی
نماینده مرودشت
سید مجتبی محفوظی
نماینده آبادان
حسین جلالی
نماینده رفسنجان
شهریار حیدری
نماینده قصرشیرین
حسینعلی حاجی‌دلیگانی 
نماینده شاهین شهر
سیدسلمان ذاکر
نماینده ارومیه
حسینعلی شهریاری
نماینده زاهدان
احمد نادری
نماینده تهران
فداحسین مالکی
نماینده زاهدان
غلامحسین رضوانی
 نماینده تهران
روح‌الله متفکر آزاد
نماینده تبریز
علیرضا سلیمی
نماینده محلات
محمد رشیدی
 نماینده کرمانشاه
کمال علیپور خنکداری 
نماینده قائم شهر
علیرضا زندیان 
نماینده بیجار
عبدالناصر درخشان
نماینده ایرانشهر
علی نیکزاد ثمرین
نماینده اردبیل
محمدرضا صباغیان
نماینده بافق
حسین رئیسی
نماینده میناب
ابوالفضل ابوترابی
نماینده نجف آباد
اسماعیل حسین‌زهی
نماینده خاش
جواد کریمی قدوسی
نماینده مشهد
مصطفی رضا حسینی قطب آبادی 
نماینده شهر بابک
محمدمهدی فروردین 

نماینده فیروزآباد

محمدحسن آصفری
نماینده اراک
رمضانعلی سنگدوینی
 نماینده گرگان
محمدمهدی زاهدی 
نماینده کرمان
حسن نوروزی 
نماینده رباط کریم
جواد حسینی‌کیا 
 نماینده سنقر  
جواد نیکبین 
نماینده کاشمر
شهباز حسن پوربیگلری 
نماینده سیرجان
معین الدین سعیدی 
نماینده چابهار
روح الله نجابت
 نماینده شیراز
علی کریمی
فیروزجائی نماینده بابل
زهرا شیخی
نماینده اصفهان
ابوالفضل عمویی
نماینده تهران
معصومه پاشایی بهرام
 نماینده مرند و جلفا
علی بابایی
 نماینده ساری
غلامرضا منتظری
نماینده گرگان
مرتضی خاتمی
نماینده ماهنشان
جعفر قادری
نماینده شیراز
ابراهیم عزیزی 

نماینده شیراز

در این دور از انتخابات افراد مشهور نیز توانستند تاییدیه شورای اجرایی را کسب کنند که به شرح زیر است:

شاهرخ رامین نماینده ادوار دماوند نیز در جمع تیم های مقدماتی حضور دارد.

منصور حقیقت پور نماینده مجلس و مشاور علی لاریجانی نیز در دوره دهم قانونگذاری تایید صلاحیت شد.

«علیرضا خجسته پور» قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از تایید صلاحیت خود و محمدرضا بهنر توسط کمیته اجرایی انتخابات خبر داد.

نادر قاضی پور نماینده سابق ارومیه نیز تایید صلاحیت شد.

سید تقی کبیری نماینده سابق خوی در مجلس نیز تایید صلاحیت شد.

عزت حبیب زاده رقیب پاشایی بهرام در شهرستان مرند و جلفا نیز تایید شد.

اسامی نمایندگان فعلی مجلس که رد صلاحیت شدند عبارتند از:

 جلال محمودزاده 
نماینده مهاباد 
 رجب رحمانی
نماینده تاکستان 
 مسعود پزشکیان
نماینده تبریز
سمیه محمودی
نماینده شهرضا 
احمد رسولی‌نژاد
 نماینده دماوند 
مصطفی نخعی
نماینده مردم نهبندان 
سیدناصر موسوی لارگانی
نماینده فلاورجان
رحمت‌الله فیروزی‌پور
نماینده نطنز 
جلیل مختار 
نماینده آبادان 
احمد علیرضا بیگی
نماینده تبریز
جلیل رحیمی جهان آبادی 
ماینده تربت جام 
غلامرضا نوری قزلجه
نماینده بستان‌آباد 
اللهوردی دهقانی
نماینده ورزقان
 محمد خدابخشی
نماینده الیگودرز 
مهدی باقری
نماینده زنجان و طارم
علی مطهری
نماینده تهران

واکنش نمایندگان به محرومیت آنها

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی با اعلام رد صلاحیت خود گفت: آقای استاندار با من تماس گرفتند و از رد صلاحیت من در کمیته اجرایی خبر دادند. این رد صلاحیت به دلیل محکومیت در پرونده تسلیم SUV صادر شد.

همچنین مسعود مزکیان نماینده چندین دوره مجلس رد صلاحیت شد که با انتشار نامه ای از وزارت کشور اظهار داشت: رد صلاحیت من بر اساس بند 2 اصل 31 که التزام عملی به نظام مقدس است به رسمیت شناخته شد. جمهوری اسلامی ایران

جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم و نماینده مردم مهاباد که رد صلاحیت شده بود، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی صلاحیت من برای انتخابات دوازدهمین دوره قانونگذاری را اعلام کرد. وی با استناد به بند 4 ماده 33 قانون انتخابات شورای اسلامی آن را رد کرد! رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در پیامی دیگر نوشت: ضمن تشکر از محبت همه مردم و مشتریان عزیز، احضاریه ای برای شما ارسال می کنم. اعتراض به این تصمیم را به مراجع قضایی اعلام می کنم. در زمان توافق شده.”

نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس یازدهم از رد صلاحیت خود توسط هیات اجرایی خبر داد. غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد و رئیس فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی از رد صلاحیت خود توسط کمیته اجرایی انتخابات خبر داد.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون مستقلین از سوی هیئت رئیسه تربت جام رد صلاحیت شد. وی در همین رابطه در اولین واکنش به محرومیتش نوشت: من هم مثل شما خبر محرومیتم را از هیئت تربت جام شنیدم. هر نظام سیاسی حق انتخاب کارگزاران خود را دارد. اگر نظام جمهوری اسلامی من را لایق خدمت به مردم نداند، فرصت خدمت از من گرفته می شود، اما ناراحت نیستم. من 8 سال از جوانی، انرژی، استراحت و تمام عمرم را وقف خدمت کرده ام و اگر بندگان خدا این همه خدمات را نبینند، خدا دیده و بس.

علی مطهری نماینده ادور مجلس از رد صلاحیت خود توسط هیأت های اجرایی انتخابات خبر داد.

علی باقری; این فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو جبهه اصلاحات از دریافت نامه رد صلاحیت از شوراهای اجرایی خبر داد و دلیل رد صلاحیت خود را استناد به بند 3 ماده 33 در خصوص عضویت در گروه های غیرقانونی عنوان کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده شورای اسلامی با استناد به بند ۲ ماده ۳۱ از رد صلاحیت خود توسط هیات اجرایی خبر داد.

حمید رسایی نیز از جمله افرادی است که صلاحیتش تایید نشده است.

منبع تصویر: ادامه مطلب

علی لاریجانی مشاور رهبر جمهوری اسلامی از شورای نگهبان خواست تا دلایل رد صلاحیت وی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری ساعت 14 را در صحن علنی و «بدون حجاب» اعلام کند.

آقای لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۴ روز پس از اعلام نامزدهای نهایی در بیانیه‌ای کوتاه، «گزارش‌های ارائه شده» به شورای نگهبان درباره خود و خانواده‌اش را «کاذب» خواند. . .

آقای لاریجانی از شورای نگهبان خواست تا «همه دلایل رد صلاحیت خود» را «بدون حجاب» به صورت رسمی و علنی اعلام کند.

در پاسخ به این درخواست، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتر خود نوشت: «در قانون انتخابات هیچ ماده‌ای برای «اعتراض به عدم صلاحیت و علنی کردن دلایل آن» وجود ندارد.

منبع تصویر: توییتر

آقای لاریجانی در پایان بیانیه خود از شورای نگهبان خواست که بر اساس «سیاست مصوب کلی» رهبر جمهوری اسلامی در مورد پاسخگویی عمل کند.

حساب کاربری آقای لاریجانی در شبکه‌های اجتماعی در توضیح این جمله به یکی از بندهای «دستور حاکمیتی متعاقب ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات سال ۱۳۹۴» اشاره کرده است.

در بند 11-2 سیاست کلی انتخابات که در مهرماه 1395 توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ شد، «پاسخ کتبی به دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت کاندیداها بنا به درخواست آنان» به‌عنوان یکی از وظایف نظارت‌های ولی امر ذکر شده است. شورا.

شورای نگهبان همواره دلایل رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را محرمانه اعلام کرده و حتی در مواردی که خود شهروندان تقاضای علنی شدن این دلایل را داشته اند، درخواست آنها بی پاسخ مانده است.

علاوه بر علی لاریجانی، شورای نگهبان که نامزدهای نهایی را از میان نامزدهای ریاست جمهوری انتخاب می کند، صلاحیت اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران را رد کرد.

رد صلاحیت های گسترده که همواره بخشی از روند انتخابات در جمهوری اسلامی بوده است، این بار باعث ایجاد شکاف عمیقی در میان حامیان دولت شده است که از حذف چهره های شناخته شده سیاسی از دولت مانند علی لاریجانی انتقاد کرده اند.

منتقدان می گویند روند انتخابات به گونه ای طراحی شده است که ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه بدون داشتن رقیب جدی به سمت ریاست جمهوری برود.

از خانواده علی لاریجانی چه خبرهایی منتشر شده است؟

پس از رد صلاحیت علی لاریجانی، گزارش هایی از دلایل این رد صلاحیت و اتفاقات رخ داده در جلسه شورای نگهبان منتشر شد که مهم ترین آن بررسی «تابعیت خارجی» فرزند علی لاریجانی بود. آقای لاریجانی.

بر اساس این گزارش ها، در جلسه صلاحیت آقای لاریجانی اعلام شد که دختر وی تابعیت انگلیس دارد و به مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممنوعیت اقامت مقامات جمهوری اسلامی و خانواده هایشان در انگلیس اشاره شده است. .

بر اساس این گزارش ها، علی لاریجانی و دخترش این موضوع را تکذیب کردند و صادق لاریجانی، برادر علی لاریجانی و عضو شورای نگهبان نیز در جلسه بررسی صلاحیت وی به این موضوع اعتراض کرد.

منبع تصویر، رسانه ایران

صادق لاریجانی پس از اعلام نهایی کاندیداها و ردصلاحیت برادرش، به شدت از شورای نگهبان که حدود بیست سال از اعضای آن بوده انتقاد کرد.

او گفت: “من هرگز تصمیمات هیئت مدیره را چه در تایید صلاحیت ها و چه در رد صلاحیت ها غیرقابل دفاع ندیده ام.”

صادق لاریجانی «مداخلات روزافزون نهادهای امنیتی از طریق گزارش های کذب» را مؤثر در تصمیمات شورای نگهبان و «بی نظمی» خواند.

راضی یا اعتراض؟

با وجود این اعتراضات، دو روز پس از اعلام فهرست نهایی کاندیداها، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با حمایت همه‌جانبه از شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا «آنچه را که لازم می‌دانست انجام داده و باید مطابق با آن عمل کند. وظیفه او “.

آقای خامنه‌ای از کاندیداهایی که رد شده‌اند اما «نجیبانه» با این موضوع برخورد کردند، تشکر کرد.

علی لاریجانی یکی از کاندیداهایی بود که در اولین واکنش رسمی پس از رد صلاحیت، اعلام کرد: راضی به رضای خدا هستم و از مردم خواست در انتخابات شرکت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی بعدی خود با انتقاد از «جفا و ظلم» به برخی از داوطلبان در زمان برگزاری آزمون صلاحیت، از نهادها خواست تا این مشکل را جبران کنند.

گروهی این سخنان رهبر جمهوری اسلامی را به انتقاد از شورای نگهبان تعبیر کردند و احتمال تعدیل مصوبه این شورا و تایید صلاحیت آقای لاریجانی را مطرح کردند.

این در حالی است که شورای نگهبان در بیانیه ای ضمن رد مسئولیت، رسانه ها و فضای مجازی را به «نقل به نقل از اطلاعات نادرست و غیرمستند درباره برخی داوطلبان محترم و بستگان آنها» متهم کرد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا