چرا رادیاتور گرم نمیشود

شعبه امیرآباد (اکسپرس): بزرگراه جلال الاحمد – روبروی دانشگاه تربیت مدرس – نرسیده به چمران شمالی – خیابان حبیب الله زنجانی (پروانه) – کوچه چهارم – پلاک 9

امروزه رادیاتورها جزء لاینفک منازل شده اند که اگر در روزهای سرد سال از کار بیفتند چندان خوشایند نخواهد بود. بنابراین اکثر افراد بدون اتلاف وقت سعی می کنند دلیل گرم نشدن رادیاتور را دریابند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با عوامل ایجاد این مشکل و راه های رفع هر یک از این عوامل آشنا کنیم. علت گرم نشدن بخاری می تواند عوامل مختلفی باشد که دانستن این عوامل عیب یابی را برای شما آسان تر می کند. به عبارت دیگر، دانستن منشأ این مشکل به کدام جزء بسته برمی گردد. رفع این مشکل سرعت شما را افزایش می دهد.

هدف ما از ارائه این مقاله آشنایی شما با عوامل و عللی است که باعث گرم نشدن رادیاتور می شود. البته لازم است تمام دلایل گرم نشدن رادیاتورها را بدانید که ارائه خواهد شد. ساده نیستند و برای رفع برخی مشکلات اساسی، بهتر است با تکنسین های مجرب و ذیصلاح در این امر تماس بگیرید.

دلیل گرم نشدن رادیاتور:

 وجود هوا در در داخل رادیاتور

اولین و رایج ترین عاملی که در این مقاله به عنوان علت گرم نشدن رادیاتور معرفی می کنیم. وجود هوا در داخل رادیاتور و حتی تهویه ضعیف رادیاتورها. تهویه رادیاتورها باید به صورت دوره ای انجام شود تا عملکرد بهینه رادیاتورها مشاهده شود. جالب است بدانید که اگر فرآیند تهویه به درستی انجام نشود; با این کار می توانید این مشکل را به طور موقت حل کنید و بعد از مدتی با مشکل گرم نشدن رادیاتور مواجه شوید. بنابراین توصیه ما این است که این کار را به افراد شایسته و دارای دانش فنی در این زمینه بسپارید.

گرفتگی لوله‌های رادیاتور

وجود املاح و مواد معدنی در آب لوله کشی و به عبارت دیگر سختی بالای آب به مرور زمان منجر به گرفتگی قابل توجه لوله ها و عدم تعادل در دمای آب می شود. رسوب در لوله ها باعث کاهش فشار آب در لوله شده و به دلیل اختلال در گردش آب گرم از گرم شدن رادیاتور جلوگیری می کند. برای رفع گرفتگی لوله های رادیاتور لازم است رسوبات از لوله خارج شود، توصیه می کنیم این کار را به افراد متخصص بسپارید.

 فشار كم آب

یکی دیگر از دلایلی که می توان به عنوان منشاء و علت گرم نشدن بخاری پک بوتان نام برد، فشار کم آب در ساختمان است. آنچه باید بدانید این است که گاهی مشکل گرم نشدن آب رادیاتور به دستگاه مربوط نمی شود و دلیل آن عوامل خارجی مانند افت فشار آب ساختمان است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت وجود مشکل در گرم نشدن آب رادیاتور قبل از هر اقدامی فشار آب ساختمان را بررسی کنید.

 کم بودن فشار پکیج

یکی دیگر از دلایل رایج گرم نشدن رادیاتور است که باید بدانید. این فشار کم پکیج است. شما به راحتی می توانید مشکل فشار کم بسته بندی را بر اساس دفترچه راهنمای دستگاه خود برطرف کنید. میزان این فشار روی صفحه نمایش ادغام شده در بسته بندی قابل مشاهده است. اگر این مقدار کمتر از 1.5 بار باشد، فشار پکیج کم است و باید آن را افزایش دهید.

 دمای نامناسب مشعل پکیج

دلیل گرم نشدن رادیاتور به موارد فوق محدود نمی شود و ممکن است به دلیل دمای نامناسب مشعل بلوک باشد که ممکن است ناشی از عیب مشعل بلوک باشد. در صورتی که هنگام نصب پکیج محل شعله نسبت به لوله ها در نظر گرفته نشود یا گرمای لازم برای رسیدن آب به دمای مناسب تامین نشود. با کمی افزایش شعله بسته می توانید این مشکل را حل کنید. اما توصیه ما در این زمینه این است که برای رفع این مشکل از متخصصان و افراد ذیصلاح در این زمینه کمک بگیرید.

 اختلال در پمپ دستگاه

یکی دیگر از عواملی که به عنوان دلیل گرم نشدن رادیاتور مجموعه ایران رادیاتور مطرح خواهیم کرد. مشکل از پمپ دستگاه است. پمپ از دو قسمت به نام استاتور و روتور تشکیل شده است. وظیفه گردش آب را بر عهده دارد. اگر پمپ شما مشکل دارد؛ آب رادیاتور به خوبی در گردش نیست و رادیاتورها سرد خواهند بود. نشانه های مشکل در پمپ عبارتند از نشتی آب، صدا و مسدود شدن قطعات پمپ.

 خرابی قطعه شیر برقی

آخرین عاملی که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد؛ این یک نقص در عملکرد شیر برقی است. اگر قسمت شیر ​​برقی پکیج مشکل داشته باشد، زمانی که دستگاه فرمان انتقال آب را به شیر برقی ارسال می کند. شیر کار نمی کند و آب از رادیاتور عبور نمی کند و رادیاتورها گرم نمی شوند. تعویض شیر برقی پکیج یک کار تخصصی است که باید به تکنسین ماهر سپرده شود.

آخرین کلمه

در این مقاله یاد گرفتید که اگر به دنبال دلیل گرم نشدن رادیاتور هستید; ابتدا مطمئن شوید که افت فشار در ساختمان وجود ندارد، سپس مطمئن شوید که رادیاتورها به درستی هواگیری می کنند. اگر حتی پس از پخش هم مشکل حل نشد؛ فشار پکیج را چک کنید و در صورت کم بودن آن را تنظیم کنید. اما اگر مشکل یکی از این عوامل نبود; برای رفع سایر عوامل مانند خرابی شیر برقی، گرفتگی لوله، خرابی مشعل پکیج و خرابی پمپ دستگاه در این مقاله به شما معرفی کردیم؛ بهتر است از یک تکنسین و متخصص در این زمینه کمک بگیرید و خودتان این کار را نکنید. زیرا می تواند به سایر اجزای بسته بندی آسیب برساند و گاهی اوقات خطرناک است. البته ناگفته نماند که برخی از مشکلات اساسی مانند لوله کشی که با استانداردهای ساختمانی مطابقت ندارد نیز می تواند علت گرم نشدن واحد رادیاتور باشد.

مطمئناً ارزش آن را دارد که با صرف هزینه های گزاف به فکر نصب و راه اندازی سیستم و رادیاتور در منزل خود باشید، اما بدون اینکه بتوانید در سردترین روزهای سال از گرمای آن نهایت استفاده را ببرید.

اما متاسفانه گرم نشدن پکیج های بخاری یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در اکثر سوالات و درخواست های کاربران با آن مواجه می شویم چرا که آسایش افراد را بر هم می زند.

بنابراین، در این مقاله قصد داریم نگاهی عمیق به چرایی گرم نشدن رادیاتورهای گرمایشی داشته باشیم و راه حل های عملی برای این مشکل ارائه دهیم.

بنابراین، اگر می خواهید بدانید چرا رادیاتورهای گرمایشی شما سرد هستند یا آنطور که باید گرم نمی شوند، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، شاید اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهیم بتواند مشکل رادیاتورهای موجود در پک شما گرم نمی شود

آنچه در ادامه خواهید خواند:

17 دلیل برای گرم نشدن بخاری پکیج

دلایل گرم نکردن رادیاتورها می تواند بسیار متنوع باشد تا جایی که شاید تنها با حضور و تخصص تعمیرکار بسته بندی بتوانیم دلیل اصلی گرم نکردن رادیاتورها را شناسایی کنیم.

در این قسمت قصد داریم تمامی دلایلی که از گرم شدن رادیاتورهای گرمایشی جلوگیری می کنند را ارائه کنیم، اما در مقاله زیر هر یک از این دلایل را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم و در نهایت راه حل هر یک را بیان می کنیم:

سنسور حرارتی مدار گرمایش یا بخاری NTC خراب است.

دریچه های برگشت و گرمایش در زیر بسته بسته می شوند.

ظرفیت حرارتی پکیج کمتر از نیاز ساختمان است.

فلومتر یا فلومتر یا فلومتر بسته بندی شده معیوب است.

داخل رادیاتورها و لوله های مدار با جرم پوشانده شده است.

مبدل های اولیه و ثانویه محفظه حذف می شوند.

مجموعه پمپ سوخته یا ضعیف شده است.

ترموستات محدود پکیج آسیب دیده است.

کیفیت رادیاتورهای گرمایشی پایین است.

صافی برگشت کثیف است.

مدار رادیاتور گرمایش با هوا کار می کند.

مسیر کنارگذر مسدود شده است.

شیر موتور پکیج سوخته است.

فشار گاز در ساختمان کم است.

فشار آب ساختمان کم است.

دریچه های رادیاتور بسته است.

ارتفاع شعله کوتاه است.

فیلم آموزشی چرایی گرم نشدن رادیاتور

شما را به شنیدن دلایل مختلف گرم نشدن رادیاتورها از زبان تکنسین پکیج و سرویسکار دعوت می کنیم.

چگونه مشکل گرم نشدن بخاری را حل کنیم؟

برای رفع مشکل گرم نکردن رادیاتورهای بسته بندی شده در ساختمان خود پیشنهاد می کنیم دستگاه خود را طبق مراحل زیر عیب یابی و تعمیر کنید. البته اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، بهتر است از تعمیرکار بسته کمک بگیرید:

اطمینان حاصل کنید که شیرهای برگشت و برگشت زیر بسته بندی باز هستند:

مجموعه دارای چهار شیر در قسمت پایینی خود است که از راست به چپ عبارتند از: ورودی آب سرد، خروجی آب گرم، مسیر برگشت رادیاتور، مسیر خروجی رادیاتور.

پس در اولین قدم برای عیب یابی و تعمیر رادیاتورهایی که گرم کننده نیستند باید دید دریچه برگشت و برگشت رادیاتورها باز است یا خیر و در صورت بسته بودن آنها را باز کنید.

شیر چک رادیاتور را باز کنید:

روی رادیاتور گرمایشی دو سوپاپ یکی در بالا و دیگری در پایین رادیاتور وجود دارد. اگر به تازگی رادیاتورها را نصب کرده اید، احتمالاً شیر پایینی رادیاتور بسته است و باید آن را باز کنید.

برای باز کردن شیر پایینی رادیاتور یا شیر چک، ابتدا باید درپوش شیر را بردارید و سپس با استفاده از کلید آلن، شیر را به سمت چپ بچرخانید. اما برای باز کردن شیر باید آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

برای اینکه بفهمید شیر بالای رادیاتور چیست، حتماً کلیپ زیر را ببینید.

فشار آب ساختمان را بررسی کنید:

اگر رادیاتورها پس از انجام مراحل بالا هنوز سرد هستند. برای اطمینان از پایین نبودن فشار آب در ساختمان بهتر است یکی از شیرهای آب ساختمان را باز کنید. اگر فشار آب کم است، احتمالاً باید یک پمپ آب برای گرم کردن رادیاتورهای گرمایش نصب کنید.

آیا از تأثیر فشار کم آب در ساختمان بر عملکرد کلی بی اطلاع هستید؟ برای آشنایی با اثرات فشار آب بر عملکرد بسته بندی و یافتن راه حل هایی برای رفع این مشکل، کلیپ زیر را تماشا کنید.

اگر فشار آب ورودی به پکیج کم است با وجود اینکه فشار آب ساختمان کافی است، برای یافتن علت این مشکل کلیپ زیر را تماشا کنید.

رادیاتورهای گرمایشی را تمیز کنید:

اگر مدت زیادی است که رادیاتورها را خون ریزی نکرده اید، توصیه می کنیم با استفاده از توضیحاتی که در فیلم آموزش هواگیری رادیاتورهای گرمایشی توضیح دادیم، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیرا اگر هوا در مسیر لوله های رادیاتور گیر کرده باشد اجازه گردش آب گرم را نمی دهد در نتیجه رادیاتورها سرد می شوند.

برای آشنایی بیشتر با تهویه و خارج کردن رادیاتور و شستشوی مدار گرمایش، پیشنهاد می کنیم راهنمایی های آقای اشتیاقی تعمیرکار پکیج را در کلیپ زیر دنبال کنید.

برای اطلاع از تاثیر تهویه رادیاتور بر عملکرد کلی، حتما کلیپ زیر را تماشا کنید.

با این حال، برخی از مصرف کنندگان این مشکل را دارند که رادیاتور آنها پس از خونریزی همچنان گرم نمی شود. باید بدانید که نبود تهویه کافی می تواند علت گرم نشدن رادیاتور باشد.

همچنین همانطور که در مقاله گفتیم چرا رادیاتورها بعد از خونریزی گرم نمی شوند، ممکن است شیر ​​رادیاتور گیر کند، مدار پکیج و رادیاتور به طور دسته جمعی مسدود شده و یا شلنگ های رادیاتور زیر پکیج مسدود شده باشد. معکوس.

پس برای داشتن گرمای مورد نظر پس از تهویه رادیاتورها، باید سایر احتمالات که رادیاتورها پس از تهویه سرد هستند را بررسی کرد.

از این لحظه به بعد تشخیص علت گرم نشدن رادیاتورهای گرمایشی بر عهده تعمیرکار پکیج است، اما آشنایی با این فرآیند ضرری ندارد.

مجموعه پمپ را بررسی کنید:

مشکل گرم نشدن رادیاتورها به دلیل خرابی پمپ اغلب در رادیاتورهای ایرانی دیده می شود که پمپ دستگاه یا سوخته یا مسدود شده است و می توان گفت دلیل اصلی فنی گرم نشدن رادیاتورها خرابی پمپ پکیج

این قطعه که وظیفه گردش آب در مدار را بر عهده دارد، خرابی آن می تواند باعث سرد شدن رادیاتورها شود. البته نشانه های زیادی وجود دارد که پمپ پک شده خراب است، مانند صدای پمپ یا نشتی آب.

برای اینکه بفهمیم پمپ مسدود است یا نه، می‌توانیم پیچ‌هایی را که دو طرف پمپ را نگه می‌دارند باز کنیم و شفت داخلی پمپ را با یک پیچ گوشتی کوچک بچرخانیم، اگر شفت به آرامی بچرخد، اینطور نیست. مسدود نیست، در غیر این صورت پمپ باید تعویض شود.

اگر شیر آب گرم خانگی باز است اما پمپ خوشه ای هنوز کار نمی کند، برای اطلاع از علت این مشکل، کلیپ زیر را تماشا کنید.

رسوب زدایی مدار پکیج و رادیاتورها:

سختی بالای آب به همراه متریال نامناسب لوله ها و مبدل های پکیج و کیفیت پایین رادیاتورها، همگی دست به دست هم داده اند تا جرم زیادی در مسیر آب مدار گردش خون و بیشتر جمع شود. . زمان کاهش سرعت حرکت آب در پکیج و مدار رادیاتور این مشکل توضیح می دهد که چرا رادیاتورها گرم نمی شوند.

برای اطلاع از نحوه رسوب زدایی مدار پکیج و رادیاتورها با آب توصیه می کنیم فیلم رسوب زدایی پکیج رادیاتور را مشاهده کنید. البته تماشای عصاره کوتاه زیر در مدار شستشوی رادیاتور در حین سرویس فلت خالی از لذت نیست.

مبدل های بسته بندی و شیلنگ های مربوطه نیاز به شستشوی اسیدی دارند:

گاهی اوقات میزان رسوبات جمع آوری شده در بسته ها آنقدر زیاد است که با شستشوی ساده نمی توان آنها را از بین برد. حتی گرمای زیاد پکیج باعث غلیظ شدن رسوب در مبدل پکیج می شود. این مشکل اغلب به دلیل ناآگاهی از خدمات دوره ای پکیج رخ می دهد.

در این شرایط باید مبدل های اصلی و ثانویه را با استفاده از اسید دیسکر بدون مخلوط شدن با آب از روی بسته شستشو دهید. البته از آنجایی که کار با اسید خطرناک است و باز کردن مبدل ها از روی بسته بندی نیاز به مهارت دارد، توصیه می کنیم برای این کار یک متخصص مجرب استخدام کنید.

برای آموزش اسیدشویی مبدل های اصلی و فرعی مجموعه دیواری می توانید کلیپ زیر را مشاهده کنید.

سنسورهای موجود در بسته باید تست شده و جایگزین شوند:

اگر ترموستات حد موجود در پکیج آسیب ببیند اجازه نمی دهد دمای دستگاه بالا برود در نتیجه برد پکیج با پیغام زیاد بودن دما مواجه شده و دستور خاموش شدن شعله را می دهد. این مشکل با تعویض سنسور محدودیت بسته قابل حل است.

سنسور دمای گرمایش یا NTC گرمایشی دمای آب گرم رادیاتورهای گرمایشی را اندازه گیری کرده و به پنل گزارش می دهد. اگر دمای آب گرم شما مناسب است، اما فقط رادیاتورها سرد هستند، احتمالاً مشکل از سنسور NTC گرمایشی است که به راحتی قابل تعویض است.

در کلیپ زیر جناب آقای اشتیاقی تعمیرکار پکیج به شام ​​توضیح می دهند که سنسور NTC در پکیج چه وظیفه ای دارد.

فیلتر برگشتی کثیف است و باید تمیز یا تعویض شود:

قبل از ورود لوله های زیر پکیج به دیوار، فیلتر برگشتی تعبیه می شود که به مرور زمان توسط ماسه و ذرات معلق در آب مسدود می شود. برای تمیز کردن این قسمت باید آب بسته را تخلیه کنید تا فشار آن به صفر برسد سپس با استفاده از آچار فرانسوی سر فیلتر برگشتی را باز کنید و توری داخل آن را با آب بشویید.

ارتفاع شعله پکیج را از طریق شیر گاز تنظیم کنید:

ارتفاع شعله پکیج نقش موثری در گرمای خروجی دستگاه دارد که با تنظیم فشار گاز ورودی به پکیج این مقدار افزایش و کاهش می یابد. البته قبل از انجام هر کاری باید فشار گاز ساختمان اندازه گیری شود اگر فشار گاز کم باشد طبیعتا ارتفاع شعله کوتاه خواهد بود.

چرا برخی از رادیاتورها گرم نمی شوند؟

تا این قسمت از متن، آنچه گفتیم اغلب در مواردی صدق می کند که تمام رادیاتورهای پکیج گرمای مورد نظر را نداشته باشند یا کاملا سرد باشند، اما گاهی پیش می آید که فقط برخی از رادیاتورهای گرمایش سرد هستند در حالی که برخی دیگران گرمای مطلوب را دارند.

مثلاً در یک ساختمان 7 رادیاتور تعبیه شده است که 4 تای آن به خوبی گرم می شود اما 3 رادیاتور کاملا سرد است. در چنین شرایطی چندین احتمال وجود دارد:

پمپ گروه ضعیف شده است و بنابراین نمی تواند آب گرم همه رادیاتورها را با دبی یکسان تامین کند. در این مورد، تعویض پمپ بهترین کار است.

پمپ پکیج روی سطح پایین تنظیم شده است، برای رفع این مشکل باید کلید قرمز پمپ مکانیکی را از پیچ 2 به پیچ 3 تغییر دهیم.

صافی برگشت کثیف است یا لوله گرفتگی دارد. این مشکل را می توان با باز کردن شیلنگ و تمیز کردن صافی با آب حل کرد.

رادیاتورهای سرد باید خون ریزی شوند.

شیرهای رادیاتور سرد بسته هستند و باید باز شوند.

دلیل گرم نشدن رادیاتورها در خارج از پکیج

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که رادیاتورهای پکیج همه داغ باشند اما یکی از رادیاتورها که دور از پکیج است دمای کمتری دارد یا اصلا گرم نمی شود. حتی برخی از مصرف کنندگان ادعا می کنند که هر چه بخاری از بسته بندی دورتر باشد، حرارت کمتر می شود.

اولین دلیل گرم نشدن رادیاتورهای دور از پکیج این است که میزان آب گرم ورودی به رادیاتورها تنظیم نشده است که با تنظیم شیر رادیاتور به راحتی حل می شود.

برای مثال تصور کنید سه رادیاتور در ساختمان دارید و آخرین رادیاتور داغ نیست. در این حالت باید نزدیک ترین شیر رادیاتور را به پکیج یک دور، شیر رادیاتور دوم را دو دور و آخرین شیر رادیاتور را با سه دور باز کنید. آب گرم رادیاتورها به راحتی متعادل می شود و دمای آخرین رادیاتور برابر با رادیاتور اول خواهد بود.

البته مشکل دور بودن رادیاتورهای سرد از پکیج دلایل دیگری از جمله ضعیف بودن پمپ پکیج، لوله کشی غیر اصولی رادیاتور و ظرفیت حرارتی پایین پکیج دارد، با توجه به اینکه ساختمان باید به طور دقیق تشخیص دهد که کدام عامل دلیل اصلی رادیاتورهاست. گرم نمی شوند این دور از پکیج است، متخصص می خواهد

دلیل گرم نشدن یکی از رادیاتورهای پک

یکی از مشکلات رایج در سیستم گرمایشی به خصوص در سیستم های مرکزی یا گروهی عدم گرمایش از یکی از رادیاتورها می باشد. در این صورت قسمت اعظم رادیاتور مذکور پر از هوا می شود که نیاز به خون ریزی دارد.

اگرچه دلایل دیگری نیز می تواند این مشکل را ایجاد کند، اما وجود هوا در قسمت لوله های متصل به رادیاتور یکی از دلایل اصلی تلقی می شود. البته برای رفع این مشکل تمامی رادیاتورها نیاز به خون ریزی دارند.

استفاده از سیستم معکوس در لوله های گرمایش می تواند به بهبود گرمایش رادیاتور کمک کند. به عبارت دیگر لوله های برگشت باید به ترتیب اندازه از بزرگترین به کوچکترین اجرا شوند تا برگشت آب به بهترین شکل ممکن انجام شود. این عمل می تواند به جلوگیری از خطر گیر افتادن هوا و افزایش راندمان گرمایش در رادیاتورهای انتهایی کمک کند.

دلیل عدم گردش آب در رادیاتور چیست؟

از آنجایی که دلیل اصلی گرم نشدن رادیاتورها به عدم گردش آب در داخل آن مربوط می شود، در این قسمت می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا آب در رادیاتور گردش نمی کند؟

اینکه آب در مبدل مونوبلاک گرم می شود، اما در مدار گرمایش یا رادیاتورهای گرمایش به خوبی گردش نمی کند، چهار عامل اصلی دارد که در قسمت بعدی به طور مختصر به آن ها پرداخته و در قسمت های دیگر به توضیح هر مشکل می پردازیم. . متن را دادیم:

خرابی پمپ پکیج

خرابی دریچه موتوردار با سه راهی

ورودی هوای رادیاتور

تجمع جرم و رسوب در لوله های رادیاتور

مشکلات رایج در بخاری های بسته بندی شده که گرم نمی شوند

در این قسمت از صحبت خود قصد داریم موارد مختلف گرم نکردن رادیاتورهای بسته بندی شده را از سوالات کاربران و مصرف کنندگان بررسی کنیم، شاید مشکل رادیاتورهای گرمایش سرد شما مشابه یکی از موارد زیر باشد:

پکیج روشن است اما رادیاتور گرم نمی شود.

اگر پک روشن است، اما هیچ یک از رادیاتورها گرم نمی شود، 4 عامل زیر ممکن است علت اصلی این مشکل باشد:

پمپ پکیج خراب است.

کل پمپ خرابی خود را با علائمی مانند گرفتگی، گرفتگی، نشت آب، معیوب بودن قطعات داخلی پمپ و تولید صدا نشان می دهد.

شیر برقی پکیج خراب است.

شیر برقی وظیفه هدایت آب گرم تولید شده در پکیج مبدل را به دو کانال مصرف آب و رادیاتورهای گرمایشی بر عهده دارد. بنابراین در صورت آسیب دیدن این قطعه، پنل هیچ پیامی مبنی بر ارسال آب گرم به رادیاتورها دریافت نمی کند و در نتیجه مسیر گرمایش مسدود می شود.

علت اصلی خرابی شیر برقی آبدار شدن شیر سه طرفه است، در این صورت بهترین راه حل تعویض پکیج شیر برقی است تا گردش آب گرم در مسیر گرمایش دوباره باز شود و رادیاتورها گرم شوند. .

مسیر عبور آب در مدار گرمایش مسدود شده است.

وقتی سختی آب در مدار زیاد باشد باعث مسدود شدن مسیر می شود به طوری که آب گرم نمی تواند به خوبی در مدار رفت و برگشت جریان پیدا کند و وقتی آب به خوبی گردش نمی کند بسیار طبیعی است که رادیاتورها گرم نکنید

برای رفع این مشکل باید رادیاتورهای گرمایشی و مدار پکیج را با آب بشویید. حتی می‌توانید رادیاتورها را باز کنید و لوله‌های داخل حمام را با آب تحت فشار تمیز کنید تا همه آلودگی‌ها و زنگ‌های انباشته شده در طول مسیر پاک شوند.

رادیاتورها پر از هوا هستند.

دریچه هواکش رادیاتور در سمت چپ رادیاتور قرار دارد. ابتدا باید پکیج را خاموش کنید سپس شیر را به آرامی باز کنید تا هوای داخل رادیاتور خالی شود. هر بار که آب همراه با هوا از رادیاتور خارج می شود به معنای پایان تهویه است.

آب گرم است اما رادیاتورها نه.

در برخی از سوالات متداول کاربران آمده است که دستگاه روشن می شود و آب مصرفی گرم است اما رادیاتورهای گرمایش سرد هستند. این مشکلات ناشی از یکی از دلایل زیر است:

بسته در حالت زمستانی تنظیم نشده است.

ترموستات اتاق روی برد خاموش است.

کارت الکترونیکی بسته آسیب دیده است.

مدار گرمایش NTC معیوب است.

پمپ خوشه ای آسیب دیده، شن و ماسه داخل پمپ گیر کرده یا دریچه هوای اتوماتیک پمپ بسته است.

سوئیچ جریان پکیج در حالت آب گرم گیر کرده است.

شیر سه طرفه خراب است.

رزوه فیلتر برگشته یا رزوه زیر پمپ پکیج مسدود شده است.

دارای مدار گرمایش هوا.

رادیاتورها داغ هستند اما گرمای دلخواه را تولید نمی کنند.

آخرین مشکل رایج در مورد گرم نکردن رادیاتورها گرم بودن رادیاتورها است اما گرمای آنها تنظیم و دلخواه نیست. در این مورد عوامل متعددی می توانند نقش داشته باشند:

ارتفاع شعله کوتاه

ظرفیت حرارتی کم مجموعه نسبت به بار حرارتی مورد نیاز ساختمان

هوای محبوس شده در مدار

نیمه باز شدن فلپ های برگشتی و برگشتی زیر بسته

ضعیف شدن فنر شیر بای پس

دقت سنسور حرارتی گرمایش را کاهش دهید

خرابی پمپ پک

ته نشینی مبدل ها و رادیاتورها

فشار کم در مدار گرمایش

استفاده از پیچش های زیاد در لوله کشی رادیاتور گرمایشی

لوله کشی رادیاتور گرمایش با لوله های نادرست

جابجایی و بستن لوله های برگشت رادیاتور

رادیاتورها خیلی نزدیک به پکیج هستند

نتیجه

گرم نشدن رادیاتورهای پکیج در سردترین شب ها و روزهای سال می تواند بدترین مشکلی باشد که می تواند گریبانگیر ما شود، به خصوص اگر بچه کوچکی در خانه داشته باشیم یا یکی از اعضای خانه پیر باشد. یا بیمار

گاهی اوقات شرایط رادیاتورهای سرد آنقدر سخت می شود که ترجیح می دهیم گرمایش خانه را روشن کنیم اما گرم بمانیم، در حالی که اگر برای عیب یابی مجموعه و رادیاتور از متخصص کمک بگیریم قطعا این مشکل بسیار راحت تر از این خواهد بود که این حرف ها حل شود. .

گروه نصب ساعت 24 یکی از معتبرترین گروه های نصب در ایران می باشد که مجموعه ای از تعمیرکاران بسته بندی را گرد هم آورده است تا مشکلات بسته بندی شما عزیزان را برطرف کند.

تمامی افرادی که در این مجموعه به عنوان تعمیرکار و سرویسکار بسته بندی مشغول به کار هستند، نه تنها دارای چندین سال سابقه حرفه ای هستند، بلکه دوره های آموزشی ویژه تعمیر و عیب یابی انواع برندهای بسته بندی از جمله تعمیر بسته بندی رادیاتور ایرانی و تعمیر بسته بندی بوتان را گذرانده اند. هستند

همچنین مجموعه نصب 24 ساعته خدمات نصب خود شامل پکیج های تعمیر را به همراه ضمانت کیفیت به مشتریان ارائه می دهد تا در صورت عدم رضایت مشتری از خدمات دریافتی به هر دلیلی، این مجموعه به صورت رایگان سفارش را انجام دهد و جذب مشتری

تمامی این مزایا و همچنین سرعت عمل در ارسال بسته توسط تعمیرکار متخصص باعث شده تا تعداد زیادی از مشتریان قبلی از خدمات 24 ساعته رضایت داشته باشند.

کلیپ رضایت مشتری

کیفیت خدمات تعمیر و عیب یابی بسته در مجتمع 24 ساعته تاسیسات به قدری بالاست که تعداد زیادی از مشتریان از خدمات ارائه شده به آنها رضایت کامل دارند.

آقای صالحی یکی از صدها مشتری راضی ما در زمینه تعمیر بسته می باشد. دلیل رضایت او را در کلیپ زیر مشاهده می کنید.

فرآیند ارائه خدمات تعمیر و عیب یابی پکیج در امکانات 24 ساعته

1. ثبت درخواست تعمیر: برای ثبت درخواست تعمیر برای پکیج خود، می توانید تماس تلفنی برقرار کنید یا فرم آنلاین را پر کنید.

2. ارتباط و هماهنگی: ظرف مدت 2 ساعت یکی از تکنسین های ما برای انجام هماهنگی های لازم جهت بازدید و بررسی بسته با شما تماس خواهد گرفت.

3. ارزیابی و تعیین هزینه: پس از بازدید و بررسی دقیق، هزینه تعمیرات پکیج به اطلاع شما خواهد رسید.

4. انجام تعمیرات: با تایید شما از هزینه های اعلام شده، عملیات تعمیر پکیج در زمان مشخص شده آغاز و پایان می یابد.

5. پرداخت: پس از انجام تعمیرات و انجام آزمایشات لازم جهت اطمینان از عملکرد صحیح واحد به ویژه بررسی دمای آب و گرمایش رادیاتورها، پرداخت انجام می شود.

خدمات پس از فروش در تعمیر پکیج

– پشتیبانی مداوم: تیم ما همیشه آماده پاسخگویی به هرگونه سوال یا مشکل احتمالی پس از اتمام کار است.

– عیب یابی: در صورت بروز هرگونه مشکل پس از تعمیر، کارشناسان ما با تعهد کامل و رایگان آن را برطرف خواهند کرد تا از ارائه با کیفیت ترین خدمات پشتیبانی و گارانتی اطمینان حاصل شود.

بنابراین اگر می‌خواهید با گرمای بخاری پک‌های خانوادگی، زمستان را لذت‌بخش‌تر کنید، پیشنهاد می‌کنیم فرم درخواست تکنسین خدمات متخصص را پر کنید و یا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا سفارش تعمیر پک خود را ثبت کنید. .

خلاصه ای از آنچه در این مقاله گفتیم

در صورت گرم نشدن رادیاتورهای پکیج، قبل از هر گونه مداخله از باز بودن شیرهای برگشت و برگشت زیر پکیج و همچنین شیرهای رادیاتور اطمینان حاصل کنید.

علت اصلی گرم نشدن رادیاتورهای مونوبلاک عدم گردش آب در مسیر گرمایش می باشد که در بیشتر موارد ناشی از خرابی یا ضعف پمپ بلوک می باشد.

در صورت گرم نبودن برخی از رادیاتورها باید دلایل قرار گرفتن رادیاتورها در هوا، بالانس نبودن رادیاتورها، ضعیف بودن پمپ مجموعه و پایین بودن ظرفیت حرارتی مجموعه را بررسی کنیم.

سردی رادیاتورهای دور از مجموعه اغلب به دلیل لوله کشی ضعیف رادیاتور و ضعیف بودن پمپ مونتاژ ایجاد می شود.

اگر آب مصرفی در پکیج گرم، اما رادیاتورها سرد هستند، علت را باید در شیر موتور، سنسور حرارتی و مسدود شدن مسیر گرمایش جستجو کرد.

سوالات و پاسخ های متداول در مورد علت گرم نشدن رادیاتورها

چرا رادیاتور من گرم نمی شود؟

دلایل مختلفی می تواند باعث گرم نشدن رادیاتور شود. گرفتگی رادیاتور، مشکل در ترموستات، فشار کم آب در سیستم گرمایشی یا گرفتگی لوله‌ها از جمله این موارد است.

چگونه بفهمم رادیاتور من هوا دارد؟

اگر قسمت بالای رادیاتور سرد و پایین آن گرم باشد، احتمالاً هوا در رادیاتور محبوس شده است. در این صورت لازم است رادیاتور را تهویه کنید.

اگر رادیاتور من فقط تا حدی گرم می شود چه باید بکنم؟

این مشکل ممکن است نشانه مسدود شدن لوله ها یا رادیاتور باشد. در این صورت شستشو یا تعمیر لوله ها و رادیاتور ضروری است. برای تشخیص علت دقیق و ارائه راه حل مناسب با یک تکنسین متخصص مشورت کنید.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5، منبع 6

اگر نیاز به نصب حرفه ای دارید

اکنون درخواست خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل نصب شما را برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

گارانتی جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما با گارانتی ارائه می شود.

اگر به هر دلیلی پیمانکار کار را به درستی انجام ندهد یا در مدت گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکلی پیش بیاید، 24 ساعت شبانه روز متعهد می شود که کار را توسط همان پیمانکار به درستی انجام دهد یا متخصص دیگری را بدون دریافت کار اعزام کند. هر اضافی هزینه ها

سوالات متداول

چه شهرهایی را پوشش می دهید؟

ما در تمامی مناطق تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه فعالیت داریم.

برای رفت و آمد چقدر هزینه می گیرید؟

از آنجایی که همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ایاب و ذهاب از مراجعین دریافت نمی کنیم.

گارانتی دارید؟

تمامی خدمات مجموعه ما با گارانتی ارائه می شود. در صورتی که به هر دلیلی پیمانکار کار را به درستی انجام ندهد یا در طول مدت گارانتی پس از تحویل کار مجدداً مشکلی ایجاد شود، نصب 24 ساعته متعهد می شود که کار را توسط همان پیمانکار به درستی انجام دهد یا متخصص دیگری را بدون دریافت اضافی اعزام کند. هزینه ها

هزینه این خدمات چقدر است؟

برای مشاهده حقوق به صفحه قیمت خدمات مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که قیمت برخی از پروژه ها تنها پس از بازدید قابل اعلام است و همچنین زمانی که مدیر نصب قبل از سفر به محل پروژه با شما تماس بگیرد، اعلام خواهد شد.

اگر بخواهیم همکار شما مشکل را تشخیص دهد و خودمان تعمیر را انجام دهد، هزینه آن چقدر است؟

در این صورت فقط 200000 تومان کارشناس از شما دریافت می شود و اگر کار تعمیر را به آنها بسپارید، این هزینه های کارشناسی از دستمزد انجام کار کسر می شود، یعنی بگویید از شما هزینه ای دریافت نمی کنند. هزینه های کارشناسی غیر از هزینه های تعمیر.

چگونه می توانم از تخصص همکاران شما مطمئن شوم؟

تمامی سرویس دهندگان مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور اجرایی مورد ارزیابی تخصصی و فنی قرار می گیرند.

چگونه سفارش خود را ثبت کنم؟

شما می توانید به 2 روش سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست خدمات دهنده متخصص، فرم خدمات درخواستی را تکمیل کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما تماس بگیرید و سفارش خود را تلفنی به همکاران ما اطلاع دهید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجتمع تاسیساتی 24 ساعته

برخی از فایل های کاری ما مربوط به نصب، سرویس و تعمیر پکیج است

اشتراک گذاری این صفحه

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا