چرا دوربین عقب بد میفتم

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

* لطفا قبل از ثبت نام مراقب ایجاد موضوعات و نظرسنجی باشید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از ارسال وجود ندارد. علاوه بر این، شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نینی سایت هستید.

ثبت نام

انصراف دهید

از این قضیه خیلی ناراحتم

خوب، صورت من معمولی است و حتی بسیاری از افراد وقتی آن را از نزدیک می بینند، آن را دوست دارند، اما در دوربین پشت تلفن در بسیاری از عکس ها بد به نظر می رسم، واقعاً چرا؟ حس میکنم با دوربین پشت گوشی شبیه خودم نیستم

آیا با دوربین لپ تاپ یا کامپیوتر خود مشکل دارید؟ آیا کدهای خطای 0xA00F4244 یا 0x200F4244 را دریافت می کنید که به معنای “ما نمی توانیم دوربین شما را پیدا کنیم یا راه اندازی کنیم”؟

اغلب، به روز رسانی سیستم عامل در ویندوز می تواند باعث مشکلات وب کم و دوربین شود. البته مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری نیز می تواند مقصر باشد.

نکات عیب یابی ما در زیر به شما کمک می کند تا بفهمید مشکل کجاست! تمام بخش ها مانند آنتی ویروس، درایور، آپدیت بد و غیره. بررسی می شوند.

رفع مشکل وب کم لپ تاپ

داشتن وب‌کم تعبیه‌شده در لپ‌تاپ عالی است و مطمئناً راحت‌تر از وب‌کم‌های قابل حمل است، اما اگر مشکلی پیش بیاید ممکن است کمی آشفته شود زیرا فقط باید آن را به پورت USB دیگری وصل کنید یا یک پورت جدید بخرید.

در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها از دکمه‌های ترکیبی کیبورد برای خاموش و روشن کردن وب‌کم استفاده می‌شود، ممکن است قبلاً این دکمه را برای خاموش کردن وب‌کم فشار داده باشید. به عنوان مثال، در بسیاری از لپ تاپ های MSI، میانبر Fn + F6 است. صفحه کلید خود را به دقت بررسی کنید یا ببینید لپ تاپ شما چنین دکمه یا میانبری دارد و آن را فشار دهید.

راه دیگر برای رفع مشکل فشار دادن قاب دور وب کم لپ تاپ است! آنها اغلب از پلاستیک ساخته شده اند، که باعث می شود به راحتی آنها را با انگشتان خود خم کنید. ایده این است که ممکن است یک کانکتور در وب کم شل شده باشد و با کمی فشار دادن به آن، می توانید آن را به جای خود بازگردانید.

وب کم ویندوز در نرم افزار Zoom کار نمی کند

مشکلی که در طول همه‌گیری شیوع پیدا کرد، کار نکردن وب‌کم ویندوز برای برنامه‌های تماس ویدیویی محبوب مانند زوم، اسکایپ، Hangouts، مسنجر و غیره، برای بسیاری از کاربران اتفاق افتاده است. این ممکن است به این دلیل باشد که برخی از نسخه‌های Zoom با دوربین‌های ثانویه یا مجازی به خوبی کار نمی‌کنند و راه‌حل می‌تواند امتحان نسخه قدیمی‌تر نرم‌افزار باشد. می توانید نسخه های قدیمی زوم را امتحان کنید که در بسیاری از موارد با این ترفند مشکل برطرف می شود.

برای اینکه کاربران لنوو این مشکل را برطرف کنند، به Lenovo Vantage بروید، سپس روی «دستگاه -> تنظیمات دستگاه من -> نمایشگر و دوربین» کلیک کنید. و سپس حالت حریم خصوصی دوربین را خاموش کنید تا وب کم برای برنامه های تماس ویدیویی در دسترس باشد.

تنظیمات وب کم را بررسی کنید تا ببینید درست هستند یا خیر

اگر وب‌کم شما در اینجا غیرفعال است، هیچ برنامه‌ای – حتی برنامه‌های دسکتاپ – نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این گزینه با به‌روزرسانی آوریل 2021 ویندوز 10 تغییر کرد. قبل از این به‌روزرسانی، فقط برنامه‌های فروشگاه Windows (UWP) تحت تأثیر قرار می‌گرفتند، نه برنامه‌های دسکتاپ. برای بررسی این مشکل، آموزش زیر را دنبال کنید

❶ به این مسیر بروید: “تنظیمات -> حریم خصوصی -> دوربین”.

❷ در بالای صفحه، «دسترسی به دوربین برای این دستگاه فعال است» را پیدا کنید.

❸ اگر غیرفعال است، روی «ویرایش» کلیک کنید و آن را به Enabled تغییر دهید.

❹ در زیر، «Allow apps to your camera access» را علامت بزنید و مطمئن شوید که فعال است.

❺ در مرحله بعد، به “انتخاب برنامه هایی که می توانند به دوربین شما دسترسی داشته باشند” بروید. نگاه کن مطمئن شوید برنامه هایی که می خواهید برای دوربین استفاده کنید فعال هستند.

❻ بعد از مراحل دوباره تست کنید.

در ویندوز 11، علاوه بر بخش‌های معرفی‌شده، همیشه باید تأیید کنید که برنامه یا برنامه‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید، مجوز دسترسی به دوربین شما را دارند. مراحل زیر “تنظیمات -> حریم خصوصی و امنیت -> دوربین” را دنبال کنید.

Windows Device Manager را بررسی کنید

Device Manager را باز کنید. روی منوی Start کلیک راست کرده یا Win + X را فشار دهید.

زیر منوی «دوربین‌ها»، «دستگاه‌های تصویربرداری» یا «کنترل‌های صدا، ویدیو و بازی» را باز کنید.

روی Camera کلیک راست کرده و گزینه Enable Device را انتخاب کنید.

تنظیمات آنتی ویروس خود را بررسی کنید

نرم افزار آنتی ویروس که برای محافظت از حریم خصوصی شما طراحی شده است، گاهی اوقات می تواند بر عملکرد وب کم شما تأثیر بگذارد. او نمی خواهد اجازه دهد دوربین روشن شود تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود. تنظیمات نرم افزار خود را بررسی کنید که بسته به نوع آنتی ویروس متفاوت است.

اگر آنتی ویروس وب کم شما را مسدود می کند، در بیشتر موارد فقط باید دسترسی به وب کم را از طریق تنظیمات آنتی ویروس فعال کنید. این ممکن است به این معنی باشد که وب‌کم خود و هر برنامه/سایتی را که نیاز به دسترسی به آن دارند در لیست سفید قرار دهید.

نصب یا به روز رسانی درایور وب کم

اکثر اوقات هنگام نصب ویندوز، درایورهای سخت افزاری لازم به صورت خودکار نصب می شوند، اما گاهی اوقات به درستی انجام نمی شود. اگر وب کم شما کار نمی کند، ممکن است لازم باشد به وب سایت سازنده بروید و بسته درایور را از آنجا دانلود و نصب کنید. . حتی اگر درایور شما از ابتدا نصب شده باشد، ممکن است نسخه به روز شده ای وجود داشته باشد که مشکل شما را برطرف کند. اغلب وب سایت سازنده ابزار عیب یابی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

برای بررسی درایور وب کم مراحل زیر را دنبال کنید:

① Device Manager را باز کنید. روی منوی Start کلیک راست کرده یا Win + X را فشار دهید.
② این منوی فرعی «دوربین‌ها»، «دستگاه‌های تصویربرداری» یا «کنترل‌های صدا، ویدیو و بازی» را باز کنید.

③ بر روی Camera کلیک راست کرده و “Properties” را انتخاب کنید.

④ به تب Driver بروید، سپس روی “Driver Details” کلیک کنید. را کلیک کنید.

⑤ به دنبال فایلی به نام “stream.sys” بگردید. اگر چنین است، دوربین شما قدیمی است و ویندوز نمی تواند از آن استفاده کند.

⑥ اگر وجود ندارد، با انتخاب گزینه Roll Back Driver در تب Driver، درایور را به نسخه قبلی برگردانید. اگر این گزینه غیرفعال باشد، نمی توانید این عمل را انجام دهید. و باید درایور را از سایت سازنده دانلود و نصب کنید.

درایور وب کم را حذف و دوباره نصب کنید

همانطور که در بالا توضیح داده شد، به تب Driver در Device Manager بروید.

گزینه “حذف -> حذف نرم افزار درایور برای این دستگاه”. انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید.

به Device Manager برگردید و منوی Action را باز کنید. صبر کنید تا درایورها را دوباره نصب کند.

کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید.

اگر گزینه‌ای برای حذف نصب نرم‌افزار درایور نمی‌بینید، به جای آن «حذف دستگاه» را انتخاب کنید. همچنین می توانید روی وب کم یا دوربین خود در Device Manager کلیک راست کرده و “Uninstall device” را انتخاب کنید.

ویندوز را ریستارت کنید. هنگام راه‌اندازی سیستم، ویندوز سعی می‌کند به طور خودکار وب‌کم/دوربین را دوباره نصب کند.

اتصالات و پورت های معیوب را بررسی کنید

اگر دوربین خارجی دارید و هیچ یک از برنامه های شما نمی تواند از وب کم استفاده کند، مطمئن شوید که اتصالات فیزیکی کار می کنند. به عنوان مثال، مطمئن شوید که دوربین کار می کند و سالم است.

همچنین ممکن است مشکل از خود پورت USB باشد. سعی کنید وب کم را به پورت دیگری متصل کنید. همچنین یک درایو انگشت شست یا دیگر درایو USB را به این پورت متصل کنید تا مطمئن شوید که پورت به درستی کار می کند.

توجه داشته باشید که برخی از لپ‌تاپ‌های جدید دارای پوشش داخلی وب‌کم هستند، بنابراین مطمئن شوید که هیچ پوششی روی دوربین وجود ندارد.

آموزش نصب ویندوز 11 سوالات متداول

آیا در صورت ارتقاء به ویندوز 11، وب کم من کار نمی کند؟

✔️در حالی که دلایل خوبی برای ارتقا به ویندوز 11 وجود دارد، بسیاری از کاربران نگران مشکلات سازگاری هستند. با این حال، اگر وب کم شما با ویندوز 10 و آخرین به روز رسانی ها به خوبی کار می کند، نباید با ویندوز 11 مشکلی داشته باشید.

چگونه بفهمم که وب کم من با ویندوز من سازگار است؟

✔️معمولا سازنده سیستم عامل ها و اپلیکیشن ها دستگاه هایی را که با آنها سازگار است لیست می کند. این اطلاعات را می توانید در صفحه خرید محصول یا در وب سایت سازنده پیدا کنید.

به این بررسی امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 از 5

از مجموع 12 رای

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا