چرا در یخچال بسته نمیشود

بصری پرسید:

سلام من حدود یک سال پیش یخچال الکتروسان خریدم. دمای یخچال چشمک می زند و نماد کمپرسور روی نمایشگر ظاهر می شود، اما فریزر به خوبی کار می کند. مشکل چیه

متولی پرسید:

سلام وقت بخیر ممنون از سایت عالی و مفیدتون ما یک یخچال ترکیبی در طبقه بالا و یک فریزر در طبقه پایین داریم. یکی از فن ها حدود یک هفته است که در حین کار سر و صدا می کند و حدود یک هفته است که چراغ یخ زدایی روشن نشده است. همچنین آیا دکمه یخ زدایی دستی در این نوع یخچال وجود دارد؟

امین سلطانی پرسید:

فریزر داریم برای چندین روز، عدد نمایش داده شده روی دمای فریزر همیشه بین 1 تا 4 در نوسان است و از منفی بیشتر نمی شود. اما مواد داخل فریزر یخ زده می مانند و این مشکلی ندارد. چندین بار خاموش و روشن کردیم اما فایده ای نداشت. زنگ دائما زنگ می زند. ممنون از پاسخ و راهنمایی شما عکس صفحه هم گذاشتم.

سامی پرسید:

سلام من ساید کنوود دارم. آب چشمه دارای بو و مزه است. تازه فیلتر داخلی و خارجی رو عوض کردم و 3 تا پارچ آب ریختم ولی باز هم بو میده. گفتم شاید مخزنی که آب خنک می شود مشکل دارد. چگونه مخزن را باز کنم؟ و تانک کجاست؟

میشم رضازاده پرسید:

با سلام نحوه بازکردن زهکش یا آبسردکن یخچال فریزر چهار درب بکو چگونه است؟ ممنون

رامین هنری فر پرسید:

سلام از کجا میتونم بدونم سنسور محیطی یخچال نیکسان نوفراست چند کیلو اهم داره؟ سنسورها و فیوز داغ رو عوض کردم ولی باز هم ارور F2 میده…بعد از 20 روز اواپراتور خیلی سرد و یخبندان میشه.

اسماعیل پرسید:

سلام یخچال ما Depoint هست. دمای فریزر را روی منفی 16 درجه قرار می دهیم و آب را آنجا می گذاریم، یخ نمی زند. وقتی یخچال را خاموش و روشن می کنیم دمای فریزر منفی 5 درجه را نشان می دهد. چه کار باید بکنیم؟

مهدی احمدی پرسید:

سلام وقتی برای ریختن یخ اهرم رو فشار میدید صدای زیادی از یخ ساز میاد انگار دنده گیر کرده. هنگامی که یخ داخل محفظه یخ را کاملا خالی می کنید، با فشار دادن اهرم برای رها شدن یخ، همان صدا برمی گردد. فنر داخل یخ ساز به راحتی با دست می چرخد. مشکل از کجاست؟ با تشکر

میشم اکبری زاده پرسید:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان چند سالی است که از فن عقب یخچال الکترواستیل مراقبت می کنم. فن در زمان مشخص شده روشن نمی شود و تاخیر در روشن شدن وجود دارد و به دلیل این تاخیر خطای F روی یخچال نمایش داده می شود. نمایندگی چندین بار اومده و فن رو عوض کرده ولی بازم همین مشکل رو داره. ممنون میشم به من در حل این مشکل کمک کنید

زینب حبیب نژاد پرسید:

صبح بخیر. ما یک دستگاه ساید امیرال داریم که هزینه زیادی مصرف می کند و هزینه برق زیادی برای ما دارد. انگار 110 ولت هست و نمیدونم چیکار کنم. حالا به سه راهی معمولی وصل شده و کار می کند. ما چه کار می کنیم؟

یکی از مشکلات رایج یخچال این است که درب بسته نمی شود یا به سختی باز می شود و لاستیک درب می چسبد. عوامل متعددی می تواند دلیل بسته نشدن درب یخچال را توضیح دهد.

برخی از این عوامل قابل اصلاح و تعمیر هستند و برای رفع برخی از این مشکلات باید قطعات را تعویض کنیم. در این مقاله به این می پردازیم که چرا درب یخچال بسته نمی شود و چرا لاستیک درب یخچال نمی چسبد. با آچاره همراه باشید.

در صورت نیاز به مشاوره یا خدمات در این زمینه می توانید ضمن کسب اطلاع از قیمت تعمیر یخچال فریزر، در صفحه تعمیر یخچال سمانه آچاره سفارش خود را ثبت نمایید.

برای اطلاعات بیشتر با شماره ملی 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

نصب لاستیک داخلی یخچال باعث حفظ هوای سرد داخل و جلوگیری از ورود هوای محیط به داخل یخچال می شود پس به سلامت آن توجه کنید.

عدم تعادل یخچال یکی از دلایل رایج بسته نشدن درب یخچال است.

قفسه هایی که مناسب نیستند و کف را پر می کنند نیز می توانند دلیل بسته نشدن درب یخچال باشند.

چرا یخچال بسته نمی شود؟

در پاسخ به این سوال که چرا درب یخچال به درستی بسته نمی شود، باید عوامل مختلفی را بررسی کرد.

خدمات نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان آچاره بخواهید!

شارژ گاز یخچال

سرویس دوره ای یخچال

تشخیص نشتی مدار خنک کننده یخچال

تعویض فیلترهای یخچال

برفک ذوب

نصب و تعمیر یخچال با تیم آچاره

اولین دلیل بسته نشدن درب یخچال وجود جسم خارجی است. این شی ممکن است یک ماده غذایی باشد که بین در و یخچال فاصله ایجاد کرده و از بسته شدن آن جلوگیری می کند.

دلیل دوم ممکن است این باشد که قفسه ها به درستی جا نمی شوند، که احتمالاً به این دلیل است که طبقات سطل زباله هستند و باید آنها را تغییر دهید.

سومین دلیل برای بسته نشدن درب فریزر یا یخچال، لاستیک بودن درزگیر اطراف درب پارگی و پوسته شدن و زنگ زدگی است. همانطور که می دانید؛ دلیل بسیار مهمی برای نصب این لاستیک وجود دارد و آن محکم کردن درب یخچال به چارچوب آن، جلوگیری از خروج هوای سرد از داخل و جلوگیری از ورود هوای گرم محیط به داخل یخچال است.

اگر این لاستیک به مرور زمان شکسته یا از سطح جدا شود، عدم تعادل در سیستم یخچال به وجود می آید و عملکرد آن ضعیف می شود و این مهم ترین دلیل بسته نشدن درب یخچال تلقی می شود.

(برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر زنگ زدگی درب یخچال کلیک کنید.)

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال !

دلیل چهارم بسته نشدن درب یخچال ممکن است ناهماهنگی آن باشد. اگرچه برخی فکر می کنند در ابتدا و در حین نصب آن را تراز کردند.

اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند وزن یخچال و یا حتی نشستن زمین زیر دستگاه، عدم تعادل ایجاد می شود. در این صورت می توانید با خرید و نصب پایه های مناسب و تراز کردن یخچال این مشکل را برطرف کنید.

چگونه از سالم بودن لاستیک های یخچال مطمئن شویم؟

همانطور که گفته شد خرابی و سایش لولای درب یخچال یکی از دلایل بسته نشدن درب یخچال است.

برای اطمینان از سلامت لاستیک و لولاهای درب یخچال، یک تکه کاغذ بردارید و آن را بین در و چارچوب یخچال قرار دهید.

سپس در را ببندید و سعی کنید کاغذ را بردارید. اگر کاغذ به راحتی جدا شود، این نشان می دهد که لاستیک آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد.

اما اگر کاغذ پاره شده و به سختی جدا می شود، لاستیک سالم است و دلیل بسته نشدن درب یخچال شما باید در قسمت دیگری از دستگاه باشد.

(در این راستا پیشنهاد می کنیم راهنمای تعویض لاستیک درب یخچال را مطالعه کنید.)

مشکلات ناشی از بسته نشدن درب یخچال

زمانی که به دلایل ذکر شده درب یخچال به درستی بسته نشود، هوای سرد از داخل خارج شده و هوای گرم محیط وارد یخچال می شود. این مشکل مشکلاتی را ایجاد می کند که با هم بررسی می کنیم.

1- فاسد شدن غذا

به دلیل نداشتن سرما، مواد غذایی داخل یخچال فاسد می شوند.

2- آسیب جدی به کمپرسور یخچال

کمپرسور به دلیل نبود سرما در یخچال مجبور می شود بیش از ظرفیت خود کار کند و در این مرحله خیلی زودتر از حد معمول فرسوده می شود.

به محض اینکه کمپرسور آسیب ببیند، در صورت عدم توجه به آن، موتور از کار می افتد و هزینه زیادی را به شما تحمیل می کند.

بنابراین باید با اصلاح علت بسته نشدن درب یخچال جانبی یا سایر وسایل و در صورت لزوم تقویت آهنربای درب یخچال از بروز اشکال در کمپرسور جلوگیری کرد.

نصب و تعمیر تخصصی یخچال با تیم آچاره

3- ایجاد یخ زدگی در فریزر

بهتر است هر از گاهی فریزر را تمیز کنید. زیرا ماندگاری کپک علاوه بر آسیب رساندن به یخچال، کیفیت مواد غذایی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

از دیگر مشکلاتی که به دلیل بسته نشدن درب یخچال به وجود می آید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش مصرف انرژی و به دنبال آن افزایش قبض برق

باعث آسیب جدی به ساختار کلی یخچال می شود

آخرین کلمه

اگر درب یخچال را نبندید صدمات جبران ناپذیری به یخچال شما وارد می شود. بنابراین تشخیص و ترمیم آن در اسرع وقت ضروری است.

به خاطر داشته باشید که تراز نبودن و سنگین بودن بیش از حد ممکن است دلیل بسته نشدن درب یخچال باشد. در چنین شرایطی به راحتی می توانید با تسطیح یخچال مشکل را حل کنید.

شما می توانید علاوه بر تهران، خدمات تعمیر یخچال را در اصفهان و سایر شهرهای ایران سفارش دهید.

سوالات متداول

دو دلیل اصلی بسته نشدن درب یخچال چیست؟

پاره شدن و جدا شدن درزگیر لاستیکی دور درب یخچال. یک جسم خارجی بین داخل و در وجود دارد.

بسته نشدن درب یخچال چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

از جمله مشکلات ناشی از عدم بسته شدن می توان به مشکلاتی مانند فساد مواد غذایی، آسیب جدی به کمپرسور، افزایش مصرف انرژی و متعاقب آن افزایش مقدار برق، یخ زدگی در فریزر و آسیب قابل توجه به ساختار کلی یخچال اشاره کرد. درب یخچال بوجود آمدند

چگونه یخچالی را که تراز نیست تعمیر کنیم؟

پایه یخچال های جدید را می توان بلند و کوتاه کرد و با چرخاندن پایه می توان یخچال را در محل نصب کاملا تراز کرد. در مورد یخچال های قدیمی که چنین قابلیتی ندارند، یخچال باید با قرار دادن اجسام کوچک زیر پایه های کوتاهتر، به درستی قرار گیرد.

به این بررسی امتیاز دهید

یخچال یک وسیله ضروری در هر خانه است. امروزه یخچال ها با برندهای مختلفی طراحی و تولید می شوند و به بازار عرضه می شوند. هر کدام از یخچال ها ویژگی های خاص خود را دارند و هر خانواده ای باید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب و خریداری کند. اما مراقب باشید، هر وسیله ای ممکن است در حین استفاده خراب شود. یخچال وسیله ای است که به طور مداوم کار می کند و در طول روز زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در یخچال ها رخ دهد بسته نشدن درب آنها است. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد و عواقب منفی زیادی برای یخچال شما دارد. به همین دلیل باید در اسرع وقت توسط متخصص تشخیص و تعمیر شود. در این مقاله تصمیم داریم 5 دلیل بسته نشدن درب یخچال را به شما معرفی کنیم و اطلاعات کلی در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید!

دلایل رایج بسته نشدن درب یخچال

بسته نشدن درب یخچال ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. باید علت اصلی را پیدا کنید و سپس بر اساس آن برای رفع این مشکل اقدام کنید. به همین دلیل در این قسمت تصمیم داریم 5 دلیل بسته نشدن درب یخچال را به شما معرفی کنیم.

1. خراب شدن لاستیک درب یخچال

شایع ترین دلیل بسته نشدن درب یخچال شما خرابی لاستیک درب یخچال است. این لاستیک که درب یخچال را احاطه کرده است از ورود هوای گرم محیط به داخل یخچال جلوگیری می کند و درب را کاملا می بندد. بدیهی است که اگر کوچکترین مشکلی برای این لاستیک وجود داشته باشد، درب یخچال به درستی بسته نمی شود.

حال این سوال پیش می آید که دلایل احتمالی خرابی لاستیک یخچال چیست؟ در پاسخ باید گفت که داخل این لاستیک آهنربای قدرتمندی وجود دارد که باعث می شود درب یخچال به دیواره دستگاه بچسبد. وقتی قدرت جذب این آهنربا کم شود درب یخچال به درستی بسته نمی شود. البته مشکلات دیگری مانند پاره شدن لاستیک یا گیرکردن جسم خارجی داخل آن نیز می تواند دلیل نچسبیدن لاستیک درب یخچال باشد. در این صورت باید با کمک افراد متخصص این لاستیک را تعویض کنید.

2. آسیب به لولای درب یخچال

یکی دیگر از دلایلی که از بسته شدن کامل درب یخچال جلوگیری می کند، آسیب دیدن لولای آن است. اگر به بالای درب یخچال خود نگاه کنید، لولای کوچکی را خواهید دید که توسط چندین پیچ در جای خود ثابت شده است. اگر هر یک از این پیچ ها شل باشد یا لولا آسیب دیده باشد، درب یخچال به درستی بسته نمی شود.

خوشبختانه اگر مشکل بسته شدن درب یخچال شما به دلیل شکستگی لولای در باشد، می توانید به راحتی لولا را تعویض یا حتی تعمیر کنید و نیازی به تعویض کامل درب یخچال نخواهد بود.

3. آلودگی لاستیک درب یخچال

یکی از اقداماتی که اغلب نادیده گرفته می شود، تمیز کردن لاستیک درب یخچال است. اگر آلودگی های مختلف ناشی از مواد غذایی یا هر گونه آلودگی دیگر روی درب یخچال جمع شود، باعث از بین رفتن لاستیک درب یخچال و در نتیجه بسته نشدن مناسب می شود.

بنابراین همیشه باید لاستیک درب را با دستمال تمیز و مرطوب کاملا تمیز کنید تا مشکلی پیش نیاید.

4. سنگینی درب یخچال

یکی از ساده ترین دلایل بسته نشدن درب یخچال سنگین بودن درب و وجود محتویات بیش از حد داخل درب یخچال است. اگر حجم محتویات روی درب زیاد باشد، درب سنگین می شود و فرو می ریزد. بنابراین بهتر است حجم محتویات داخل در را کمی کاهش دهید تا به راحتی بسته شود.

5. یخچال تراز نیست

تراز نبودن یخچال نیز می تواند دلیل بسته نشدن درب آن و قفل نشدن محکم به بدنه یخچال باشد. بنابراین باید هر از چند گاهی این را بررسی کنید. برای اطمینان از تراز بودن یخچال، می توانید از نرم افزار تراز یا حتی تراز نصب شده بر روی تلفن همراه استفاده کنید. اگر متوجه تراز نبودن یخچال شدید، با باز و بسته کردن پیچ های روی پایه یا قرار دادن اشیایی مانند مقوا یا چوب زیر پایه، آن را تراز کنید.

بسته نشدن درب یخچال چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چرا درب یخچال بسته نمی شود، بیایید به پیامدهایی که این مشکل برای یخچال شما می تواند داشته باشد نگاهی بیاندازیم. اگر درب یخچال شما کاملا بسته نباشد، کل عملکرد یخچال شما آسیب می بیند. زیرا در این شرایط هوای گرم محیط وارد محفظه یخچال شده و در نتیجه مواد غذایی داخل یخچال آسیب می بینند.

از طرفی ترموستات یخچال خراب شده و کمپرسور یخچال نمی تواند به درستی کار کند. در نتیجه فشار قابل توجهی به موتور یخچال وارد می شود و در نهایت عملکرد موتور مختل می شود. سرمازدگی و تجمع یخ روی دیوار یخچال از جمله عواقب جزئی نبستن درب یخچال است. با توجه به این توضیحات، باید هر چه سریعتر برای رفع این مشکل اقدام کنید و دلیل درست بسته نشدن لاستیک درب یخچال را بیابید.

عیب یابی و راه حل های بسته نشدن درب یخچال

پس از اطلاع از دلیل بسته نشدن درب یخچال، باید اقدامات لازم را برای تعمیر آن انجام دهید. گاهی اوقات این مشکل به دلیل گیرکردن جسم خارجی روی لاستیک درب ایجاد می شود و به راحتی قابل رفع است.

با روش های زیر می توانید نقصی مانند بسته نشدن درب یخچال را برطرف کنید:

• بررسی کنید که آیا لاستیک درب یخچال آسیب دیده است یا خیر

• واشر مورد نیاز یخچال را در صورت نیاز به تعویض آماده کنید

• آماده سازی تایر جدید برای نصب

• لاستیک معیوب را از یخچال خارج کنید

• تمیز کردن قسمت لاستیک

• تهیه پیچ گوشتی، چسب نواری و …. برای جایگزینی

• لاستیک های نو نصب کنید

اما گاهی حل این مشکل نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. در چنین شرایطی به شما توصیه می کنیم افراد شایسته و متخصص در این زمینه را استخدام کنید که بتوانند با کمترین هزینه مشکل درب یخچال شما را حل کنند.

بسته نشدن درب یخچال یک مشکل رایج است که ممکن است برای هر یک از شما پیش بیاید. در این مقاله سعی کرده ایم علت بسته نشدن درب یخچال را بررسی کنیم. پس از کشف علت، باید با کمک افراد واجد شرایط این مشکل را برطرف کنید.

برخی از سوالات متداول درباره بسته نشدن درب یخچال

دلیل بسته نشدن درب یخچال چیست؟
مشکلاتی مانند شکستگی لاستیک، شکستگی لولا، درب سنگین یا ناهموار بودن یخچال می تواند از بسته شدن کامل درب یخچال جلوگیری کند.

چگونه مشکل بسته نشدن درب یخچال را حل کنیم؟
ابتدا باید علت این مشکل را پیدا کنید و سپس بسته به آن اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهید.

درب یخچال مشکل را به تکنیک مدرن باز نمی کند

همانطور که در قسمت های قبلی توضیح دادیم، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نیاز به تعمیر یخچال داشته باشید. به عنوان مثال، وقتی در یخچال را می بندید، ممکن است نتوانید آن را ببندید. در مقالات قبلی روش هایی را توضیح داده ایم که می تواند به حل این مشکل کمک کند، اما مراقب باشید، انجام همان کار نسبتا ساده نیاز به تمرکز و مهارت کافی دارد.

پیشنهاد می کنیم در صورت بروز مشکلی مانند خرابی درب یخچال از خدمات شرکت مدرن تکنیک استفاده کنید. این شرکت یک گروه قابل اعتماد است که متخصصان زیادی دارد. تعمیرکارانی که در این مجموعه فعالیت می کنند آموزش های جامعی را در زمینه تعمیر یخچال دیده اند و شما می توانید در صورت نیاز با خیال راحت با این مجموعه تماس گرفته و از خدمات آنها بهره مند شوید.

خدمات زیادی در این شرکت ارائه می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حضور تعمیرکاران حرفه ای و مجرب

• اصل بودن قطعات و گارانتی آنها

• انجام کلیه خدمات در محل و در اسرع وقت

در این مقاله سعی شده است اطلاعات مفیدی در مورد علت بسته نشدن درب یخچال، بررسی آن و روش های تعمیر آن ارائه شود. آیا می دانید ممکن است درب یخچال بسته نشود و در آن زمان لازم است بررسی های لازم را انجام داده و در صورت لزوم لاستیک درب یخچال را تعویض نمایید. در قسمت دوم مقاله دلایل این مشکل را توضیح دادیم و همچنین مراحل تعویض لاستیک را یاد گرفتید.

در پایان پیشنهاد می کنیم شما عزیزان مشکل خود را با تکنیک مدرن در میان بگذارید و با تماس با این گروه از خدمات آن بهره مند شوید. شما عزیزان می توانید با اطمینان مشاوره های لازم را از کارشناسان تعمیر این مجموعه دریافت کرده و در صورت نیاز از خدمات آنها در محل بهره مند شوید.

خدمات تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک:: تعمیر یخچال جنرال الکتریک، تعمیر یخچال مابه، تعمیر یخچال پروفایل، تعمیر یخچال ویرپول و تعمیر یخچال آدمیرال

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا