چرا در گالری عکس حذف نمیشود

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شد تلفن های همراه در سراسر جهان پخش شوند، امکان فیلم برداری و عکس گرفتن با گوشی بود. عکاسی یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هاست. با عکاسی می‌توانیم خاطرات و لحظات خوش خود را برای سال‌ها ثبت کنیم و تلفن‌های همراه یکی از مهم‌ترین ابزارهای ما برای این کار هستند.

اما گاهی برای گرفتن عکس جدید نیاز به فضای خالی داریم و گاهی هم عکس از گالری پاک نمی شود. در این مقاله به طور مشخص به این سوال پاسخ خواهم داد که چرا عکس از گالری حذف نمی شود؟ در مورد آیفون و اندروید بحث خواهیم کرد و در ادامه راه حل هایی برای رفع مشکل پاک نشدن عکس های گالری معرفی خواهیم کرد.

مشکل پاک نشدن فایل ها در گوشی چیست؟

چرا عکس از رم پاک نمیشه؟ اگر هنگام حذف فایل از کارت حافظه با خطا مواجه شدید، نگران نباشید، این مشکل ممکن است دلیل نرم افزاری داشته باشد. سیستم عامل اندروید متن باز است. این ویژگی باعث شده است تا هر کسب و کاری بتواند سیستم عامل اندروید را برای خود شخصی سازی کند. در این بین ممکن است در قسمت سفارشی سازی باگی ایجاد شده باشد که به راحتی قابل رفع است.

اگر به عکاسی علاقه دارید تا شارژ باتری شما مانع از عکس گرفتن از لحظاتتان نشود، با خرید یک پاوربانک استاندارد مانند پاوربانک با شارژ سریع یا پاوربانک، می توانید به راحتی گوشی خود را به عنوان شارژر بی سیم شارژ کنید. تا حد امکان سریع تر و شروع به گرفتن عکس کنید.

یکی دیگر از دلایل مهم حذف نشدن عکس از گالری، تروجان ها و ویروسی بودن عکس ها و فایل ها است. البته ممکنه کش یا حافظه موقت هم مشکل داشته باشه و حافظه رم و حافظه داخلی هم مشکل داشته باشه. اما چگونه می توان عکس را از گالری حذف کرد؟

نحوه حذف عکس ها از گالری اندروید

حذف کامل عکس ها از گوشی اندرویدی با گوشی هایی که از سیستم عامل iOS استفاده می کنند کمی متفاوت است. ابتدا در این مرحله نحوه حذف عکس از گالری اندروید را شرح می دهیم.

1. گوشی خود را ریستارت کنید

بهتر است بدانید که همیشه اولین قدم برای خطاهای ناگهانی راه اندازی مجدد گوشی است. حافظه کش یا حافظه نهان ممکن است مشکل داشته باشد و بین فایل های موقت تداخل وجود داشته باشد، بهترین راه حل برای اطمینان از اینکه حذف عکس گالری اندروید مربوط به حافظه کش یا فایل های موقت نیست، راه اندازی مجدد تلفن همراه است.

2. فضای ذخیره سازی ابری گوشی خود را بررسی کنید

اگر از خدمات Google Photos برای ذخیره تصاویر و عکس‌های خود استفاده می‌کنید، عکس‌ها و ویدیوهای شما به‌طور خودکار در ابر One Drive آپلود می‌شوند. در مورد این موضوع، اگر عکس را از گالری خود حذف کنید، این امکان وجود دارد که عکس همچنان در گالری موجود باشد.

اگر می خواهید عکس را از Google Photos حذف کنید، بهتر است بازی عکس را اجرا کنید و روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای نماد ضربه بزنید و سپس Remove from device را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر عکس را از گالری حذف کنید و همچنان عکس را در گالری ببینید، عکس از Google Photos فراخوانی می شود و در واقع در گالری نیست. اگر می خواهید عکسی را از Google Photos حذف کنید، مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

3. سطل زباله تلفن را خالی کنید

Recycle Bin که یکی از ویژگی های جدید سیستم عامل اندروید است، به کاربر اجازه می دهد تا فایل ها و عکس های پاک شده خود را تا 60 روز بازیابی کند. در این راستا برای حذف عکس ها از گالری بهتر است سطل زباله را خالی کنید. برای خالی کردن سطل زباله مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا سطل زباله را از منوی گالری انتخاب کنید.

در مرحله بعد تصاویری را که پاک کرده اید مشاهده خواهید کرد.

سپس می توانید عکس های مورد نظر را از سطل زباله حذف کنید.

4. کش را پاک کنید

یکی از مهم ترین راه حل ها برای رفع خطای پاک نشدن عکس های گالری، پاک کردن حافظه کش است. برای پاک کردن کش مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به منوی تنظیمات گوشی خود بروید.

سپس وارد قسمت Manage apps شوید.

سه نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه را انتخاب کرده و Show system apps را انتخاب کنید.

Media Storage را از لیست برنامه های گوشی خود پیدا کرده و انتخاب کنید.

در مرحله بعد در قسمت Storage and cache گزینه Clear cache که مربوط به حافظه موقت است را انتخاب کنید.

پس از اتمام مراحل کار، می توانید به راحتی هر عکسی را از گالری خود حذف کنید.

5. برای رفع خطای عدم حذف عکس از گالری، ریز عکسها را حذف کنید

پس از بررسی، مشخص شد که اگر عکس از گالری حذف نشود، حذف پوشه بندانگشتی می تواند کارساز باشد. برای حذف پوشه بندانگشتی مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد برنامه مدیریت فایل شوید. در اکثر گوشی ها مدیریت فایل ها File Manager نامیده می شود.

پوشه دوربین با نام DCIM را در لیست پوشه ها وارد کنید.

در مرحله بعد پوشه بندانگشتی را باز کنید و تمام عکس ها را از این پوشه پاک کنید.

به احتمال زیاد پس از انجام مراحل بالا مشکل حذف نشدن عکس ها از گالری اندروید حل خواهد شد.

چرا نمی توان عکس را از گالری آیفون حذف کرد؟

در آیفون، زمانی که عکس‌ها را حذف می‌کنید، عکس‌ها به پوشه‌ای به نام Recently Deleted منتقل می‌شوند، بنابراین اگر به‌طور تصادفی عکس‌های خود را حذف کنید، می‌توانید آنها را به مدت 30 روز بازیابی کنید. پس از 30 روز، عکس ها به طور خودکار از گوشی شما پاک می شوند.

همچنین در iOS 8.3 به بعد، راه دسترسی به کتابخانه ذخیره سازی ابری iCloud را تغییر داد. اگر آیفون شما یک حساب iCloud فعال دارد، نمی توانید عکس های خود را حذف کنید. البته با اتصال گوشی اپل به لپ تاپ به راحتی می توانید عکس های خود را پاک کنید. اما راه حل چیست؟ چگونه عکس را از گالری آیفون حذف کنیم؟

1. چگونه عکس ها را از گالری آیفون حذف کنیم

برای حذف عکس ها از گالری آیفون، باید مدیریت تصویر را در iCloud خاموش کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

ابتدا تنظیمات گوشی اپل خود را وارد کنید.

سپس گزینه iCloud را انتخاب کنید.

در مرحله بعد به قسمت عکس بروید.

در این مرحله تیک گزینه iCloud Photo Library را بردارید.

با انجام مراحل بالا بدون راه اندازی مجدد آیفون، می توانید به راحتی گالری خود را مدیریت کرده و در صورت نیاز عکس های خود را حذف کنید.

2. حذف دائم عکس ها از گالری آیفون

برای اینکه بتوانید برای همیشه عکس ها و فایل های خود را از آیفون حذف کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا اپلیکیشن عکس را در آیفون خود اجرا کنید و به بخش آلبوم بروید.

در صفحه بعد به پایین اسکرول کنید و در قسمت Other albums گزینه Recently Deleted را انتخاب کنید.

در بالا سمت راست، گزینه Select را انتخاب کنید، سپس روی Delete All ضربه بزنید.

در نهایت با انتخاب گزینه Yes می توانید تمام عکس هایی که حذف کرده اید و در پوشه Recently Deleted قرار گرفته اند را به راحتی حذف کنید.

چگونه عکس ها را از گالری خود حذف می کنید؟

در این مقاله سوال بسیاری از کاربران که پرسیدند: چرا عکس را نمی توان از گالری پاک کرد؟ و راه حل هایی برای حذف عکس معرفی کرد.در اندروید و آیفون دلیل اصلی حذف نشدن می تواند مربوط به فضای ذخیره سازی ابری باشد.با اعمال تنظیماتی که در بالا توضیح داده شد می توانید به راحتی عکس های خود را از آیفون و گوشی اندرویدی خود حذف کنید.

همچنین، اگر مشکل نرم افزاری است، می توانید ابتدا گوشی خود را ریستارت کنید و با حذف فایل های موقت، کش، تصاویر کوچک، عکس های خود را از گالری پاک کنید. چگونه سوال کاربرانی را که پرسیده اند “چرا نمی توان عکس را از گالری حذف کرد” حذف کرد؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید، نظرات خود را با ما و سایر کاربران وبلاگ در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

بهترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و لپ تاپ در ایران. انواع لوازم جانبی از هندزفری سیمی شیائومی گرفته تا ساعت هوشمند، شارژر، کابل شارژ، مبدل و انواع پاوربانک 30000، پاور بانک 10000 و صدها لوازم جانبی دیگر به صورت آنلاین در فروشگاه موجود می باشد.

با خرید لوازم جانبی دیجیتال خود در کنار، حتما کالای اورجینال خریداری می کنید و در صورت نارضایتی می توانید تا 7 روز پس از خرید کالای خود را مرجوع کنید.

به طور معمول، وقتی یک عکس را حذف می کنید، باید فوراً از دید ناپدید شود. اما، برای برخی از کاربران اندروید، فشار دادن دکمه حذف کاری انجام نمی دهد. و ممکن است تصویر را حذف کند، اما تصویر پس از مدتی دوباره ظاهر می شود. در این مقاله قصد داریم 10 روش برای رفع مشکل حذف نشدن عکس های گالری و غیره را آموزش دهیم. در اندروید پس با انزل وب همراه باشید.

چگونه مشکل حذف نشدن عکس ها را در گوشی های اندرویدی برطرف کنیم

نحوه رفع عدم امکان حذف عکس ها از گوشی های اندرویدی

تابع حذف، در هر برنامه یا ابزاری، یک وظیفه دارد: حذف شی مورد نظر. دکمه حذف در گوشی های اندرویدی نیز همین عملکرد را دارد. اگر مشکل حذف نشدن عکس ها در اندروید را دارید، می توانید با چند فرآیند ساده آن را حل کنید. مشکل عدم نمایش عکس در گالری نیز راه حل های مختلفی دارد. دلیل حذف نشدن عکس ها در اندروید می تواند ناشی از مشکلات نرم افزاری باشد. پخش نشدن فیلم در اندروید نیز یکی از مشکلات رایج نرم افزار اندروید است که می توانید آن را برطرف کنید.

راه حل مشکل حذف نشدن عکس ها در اندروید با راه اندازی مجدد گوشی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوشی را ریستارت کنید. گاهی اوقات این به دلیل فایل های موقت و همچنین حافظه نهان برنامه اتفاق می افتد و راه اندازی مجدد گوشی می تواند مشکل را برطرف کند.

حل مشکل حذف نشدن عکس ها در اندروید

در برنامه های گالری با فشردن دکمه حذف عکس مورد نظر پاک می شود. اما اگر از Google Photos به عنوان برنامه گالری خود استفاده می کنید، همه چیز متفاوت است. اگر از آن به عنوان یک برنامه گالری آفلاین بدون ذخیره عکس در سرویس ابری آن استفاده می کنید، می توانید با فشار دادن دکمه حذف، عکس مورد نظر را حذف کنید. اما اگر پشتیبان‌گیری برای Google Photos یا سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری فعال باشد، دو روش برای حذف عکس‌ها دارید.

در روش اول، پس از باز کردن عکس، دکمه حذف را در گوشه پایین سمت راست پیدا خواهید کرد. با استفاده از آن، عکس را از تلفن خود و از ابر حذف می کنید. برای حذف دائمی عکس خود باید از آن استفاده کنید.

راه دوم این است که روی نماد سه نقطه روی عکس ضربه بزنید، روی حذف از دستگاه ضربه بزنید.

استفاده از آن فقط عکس را از گوشی شما پاک می کند. اما از آنجایی که Google Photos دائماً با فضای ابری همگام‌سازی می‌شود، تنها نسخه دستگاه حذف می‌شود. و کپی ابری را روی گوشی خود خواهید دید. اگر برنامه گالری دیگری در گوشی خود دارید، نمی توانید این عکس را مشاهده کنید.

اگر دوباره روی همان عکس در Google Photos ضربه بزنید، اکنون گزینه Save to Device را خواهید دید. که می توانید از آن برای ذخیره عکس در گوشی خود استفاده کنید.

با بررسی سرویس‌های ابری، مشکل حذف نشدن عکس‌های اندروید را برطرف کنید

علاوه بر Google Photos، باید بررسی کنید که آیا سایر خدمات ابری روی تلفن شما فعال هستند یا خیر. به عنوان مثال، خدمات ابری سامسونگ یا هواوی را می توان فعال کرد.

برای غیرفعال کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به تنظیمات بروید. سپس به قسمت Accounts بروید. در آنجا، روی حساب ابری خود ضربه بزنید. سپس بسیاری از موارد را در حال همگام سازی خواهید دید. اگر Photos یا Gallery روشن است، آن را خاموش کنید، سپس عکس خود را حذف کنید.

حل مشکل حذف نشدن عکس ها از گالری هنگام تخلیه سطل زباله

اکثر برنامه های گالری یک پوشه زباله ارائه می دهند که عکس ها برای 30 تا 60 روز در آن باقی می مانند. پس از آن، آنها برای همیشه حذف می شوند. ممکن است مشکلی در سطل بازیافت یا پوشه زباله وجود داشته باشد.

باید سعی کنید آن را به صورت دستی حذف کنید تا بررسی کنید که آیا عکس های حذف شده از بین رفته اند یا خیر. برای انجام این کار، تمام عکس های موجود در سطل زباله را انتخاب کرده و نماد حذف را فشار دهید. پس از خالی کردن سطل زباله، گوشی خود را ریستارت کنید.

با پاک کردن حافظه نهان، خطای حذف عکس‌های گوشی را برطرف کنید

گاهی اوقات این مشکل به دلیل حافظه پنهان رخ می دهد. باید کش برنامه گالری را که این مشکل را دارد پاک کنید. به عنوان مثال، اگر این مشکل در Google Photos رخ داد، کش آن را پاک کنید.

توجه: پاک کردن حافظه نهان، عکس‌ها را از گوشی شما پاک نمی‌کند.

برای پاک کردن کش، مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات گوشی خود را باز کنید و به بخش Apps بروید.

لیست برنامه های نصب شده را مشاهده خواهید کرد. روی نماد سه نقطه در بالا ضربه بزنید و Show system apps را انتخاب کنید.

فضای ذخیره سازی رسانه را پیدا کنید. فشار دهید.

روی Storage و سپس Clear cache ضربه بزنید.

رفع مشکل حذف عکس ها از گالری اندروید با استفاده از کارت SD

اگر عکس‌هایی که می‌خواهید حذف کنید روی کارت SD ذخیره می‌شوند، ممکن است این کارت دلیل حذف نشدن عکس‌ها از کارت SD باشد. برای شروع، کارت حافظه را از گوشی خود بردارید و دوباره آن را وارد کنید. سعی کنید عکس ها را پاک کنید.

اگر مشکل حل نشد، 1 یا 2 عکسی را که هنگام حذف از کارت SD مشکل ایجاد می کنند به حافظه داخلی گوشی خود منتقل کنید. سپس آنها را حذف کنید. اگر بدون مشکل حذف شوند، ممکن است کارت شما مشکل داشته باشد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید تمام داده ها را به رایانه شخصی خود منتقل کنید و سپس کارت SD را فرمت کنید.

با حذف پوشه THUMBNAIL، عکس هایی را که در اندروید حذف نمی شوند حذف کنید

همچنین می توانید پوشه حاوی تصویر کوچک تصاویر خود را حذف کنید. تصاویر واقعی شما را پاک نمی کند.

برای انجام این کار، برنامه مدیریت فایل را در گوشی خود باز کنید. باید نمایش فایل های مخفی را در تنظیمات برنامه فعال کنید. Plus در زیر نماد سه نقطه قرار دارد. پس از فعال سازی، به پوشه DCIM بروید. پوشه تصویر کوچک شما باید تمام فایل های موجود در آن را انتخاب کرده و آنها را حذف کنید. گوشی خود را ریستارت کنید.

مشکل حذف دائمی عکس ها از گوشی را با حذف برنامه ها حل کنید

اگر از Google Photos یا برنامه گالری دیگری استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را حذف کنید. نمی توانید برنامه های از پیش نصب شده گالری را به طور کامل حذف کنید. برای این برنامه ها، می توانید به روز رسانی های اخیر را حذف کنید.

برای انجام این کار، تنظیمات > برنامه ها را باز کنید. روی برنامه گالری خود ضربه بزنید. اگر دکمه Uninstall وجود دارد، روی آن ضربه بزنید. همچنین، روی نماد سه نقطه در بالا ضربه بزنید و Uninstall updates را انتخاب کنید. پس از حذف، گوشی را ریستارت کنید. سپس دوباره آن را از پلی استور نصب کنید.

آیا می دانستید که می توانید گالری خود را نیز دسته بندی و دسته بندی کنید؟ همچنین می تواند به شما کمک کند عکس های غیر ضروری را پیدا کرده و آنها را حذف کنید.

با حذف عکس‌ها از +Google، عکس‌ها را به طور کامل از تلفن حذف کنید

از صفحه دانلود فوری شخصی خود دیدن کنید.

عکس(هایی) را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.

نماد سطل زباله را انتخاب کنید، سپس “انتقال به سطل زباله” را انتخاب کنید.

پس از همگام سازی بعدی با اندروید، عکس از گالری حذف خواهد شد.

با حذف کش حل کنید چرا عکس ها از کارت حافظه حذف نمی شوند

به تنظیمات > حساب‌ها بروید و همگام‌سازی Google Photos را در Google خاموش کنید.
سپس به تنظیمات > برنامه‌ها بروید و برنامه گالری را انتخاب کنید. اکنون داده ها را پاک کنید (Clear cache).

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مقاله امروز دلیل حذف نشدن عکس از رم یا جاهای دیگر مانند گالری را فهمیدیم و راه های رفع این مشکل را یاد گرفتیم. آیا با روش های فوق توانستید مشکل خود را حل کنید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

اگر «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» را فعال کرده باشید، عکس‌ها و ویدیوهایی که حذف می‌کنید به مدت ۶۰ روز در پوشه «موارد حذف‌شده» شما باقی می‌مانند تا برای همیشه حذف شوند. با نحوه فعال کردن پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی آشنا شوید.

نکته: برای انتقال همه عکس‌ها به حساب دیگری، کتابخانه عکس خود را با آن حساب به اشتراک بگذارید.

قبل از حذف عکس و فیلم

ببینید عکس‌ها و ویدیوها از کجا برداشته می‌شوند و از کجا برداشته نمی‌شوند

عکس‌ها و ویدیوهایی که حذف می‌کنید از این مکان‌ها هم برداشته می‌شوند:

photos.google.com و برنامه Photos در همه دستگاه‌های همگام‌سازی شده

آلبوم‌های Google Photos

چند ویدیو از Google Photos. درباره عکس های حذف شده در فیلم ها بیشتر بدانید.

مکالمات و آلبوم‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده که در آن عکس‌ها و ویدیوها را اضافه کرده‌اید

مواردی که حذف می‌کنید به‌طور خودکار از این مکان‌ها برداشته نمی‌شوند:

وبلاگ نویس

یوتیوب

جیمیل

ذخیره‌سازی محلی هنگام دانلود فایل‌ها در دستگاه‌های iOS و Android نسخه ۱۱ و بالاتر

قبل از شروع کار

برنامه Google Photos را دانلود و نصب کنید.

حذف عکس ها و فیلم ها

مهم: اگر از عکس‌ها و ویدیوها در Google Photos با دستگاه تلفن همراه پشتیبان‌گیری می‌کنید، وقتی آنها را از برنامه Google Photos حذف کنید، از دستگاه همراه شما حذف می‌شوند. با نحوه بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای پشتیبان‌گیری شده از Google Photos بدون حذف آن‌ها از دستگاه خود آشنا شوید.

در تلفن یا رایانه لوحی Android خود، برنامه Google Photos را باز کنید؛

وارد حساب گوگل خود شوید؛

عکس یا ویدیویی را که می‌خواهید به حذف شده منتقل کنید، طولانی فشار دهید. شما می توانید بیش از یک را انتخاب کنید.

در بالا، روی Delete ضربه بزنید.

توجه: برخی از عکس های حذف شده فضا را اشغال می کنند. اگر عکسی را که فضای ذخیره‌سازی را در حساب Google شما اشغال می‌کند حذف کنید، می‌توانید تخمینی از فضای ذخیره‌سازی بازیابی شده را ببینید.

ببینید برای عکس هایی که حذف کرده اید چه می شود

اگر عکس یا ویدیویی را که در Google Photos پشتیبان‌گیری شده است حذف کنید، عکس یا ویدیو به مدت ۶۰ روز در موارد حذف‌شده باقی می‌ماند.

اگر یک مورد را در دستگاه Android 11 و بالاتر بدون پشتیبان‌گیری حذف کنید، به مدت 30 روز در موارد حذف‌شده باقی می‌ماند.

اگر عکس یا ویدیویی را در Google Photos می‌بینید که فکر می‌کنید آن را حذف کرده‌اید، احتمالاً در یک کارت حافظه قابل جابجایی ذخیره شده است. برای حذف آن، از برنامه “گالری” در دستگاه خود استفاده کنید.

پاک کردن “موارد حذف شده”

اگر هنگام انتقال یک مورد به موارد حذف شده، درخواست حذف دائمی مشاهده کردید، به این معنی است که موارد حذف شده کامل شده است. “اقلام حذف شده” می تواند 1.5 گیگابایت را ذخیره کند.

مهم: اگر موارد حذف شده را پاک کنید، همه موارد موجود در آن برای همیشه حذف خواهند شد.

برای پاک کردن “موارد حذف شده”:

در تلفن یا رایانه لوحی Android خود، برنامه Google Photos را باز کنید؛

وارد حساب گوگل خود شوید؛

در پایین، روی گزینه Deleted Items Library بیشتر موارد حذف شده خالی حذف دائمی ضربه بزنید.

یک مورد را از دستگاه حذف کنید

حذف همیشگی عکس‌ها و ویدیوها

در تلفن یا رایانه لوحی Android خود، برنامه Google Photos را باز کنید؛

وارد حساب گوگل خود شوید؛

مواردی را که می خواهید از تلفن یا رایانه لوحی Android خود حذف کنید انتخاب کنید.

در بالا سمت راست، روی More Remove from device ضربه بزنید.

با نحوه آزاد کردن فضا در دستگاه خود آشنا شوید.

اجازه دادن برای حذف عکس از کارت SD

مرحله 1: بررسی کنید که آیا اندروید نسخه 7.0 یا بالاتر دارید

این مراحل فقط در صورتی کار می‌کنند که اندروید نسخه ۷.۰ و بالاتر را داشته باشید. با نحوه پیدا کردن نسخه اندروید خود آشنا شوید.

مرحله 2: یک عکس یا ویدیو را حذف کنید

وقتی می‌خواهید عکس یا ویدیویی را حذف کنید، می‌توانید به Google Photos اجازه دهید کارت SD شما را بخواند.

در تلفن یا رایانه لوحی Android خود، برنامه Google Photos را باز کنید؛

وارد حساب گوگل خود شوید؛

در پایین، روی Device Photo Library ضربه بزنید؛

پوشه کارت SD را باز کنید؛

موردی را که می خواهید از کارت SD حذف کنید انتخاب کنید.

روی «حذف» ضربه بزنید تا به «حذف شده» بروید؛

روی Allow ضربه بزنید.

برای بازنشانی مجوزها، تنظیمات دستگاه خود را باز کنید. روی App Photo Storage ضربه بزنید.

برداشتن عکس‌ها و ویدیوهای پشتیبان‌گیری‌شده از Google Photos بدون اینکه از دستگاهتان برداشته شوند

در دستگاه همراه، پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی را در برنامه Google Photos خاموش کنید.

در مرورگر Chrome رایانه یا دستگاه همراه خود، به photos.google.com بروید و عکس‌ها و ویدیوهای پشتیبان‌گیری شده انتخابی خود را از Google Photos بازیابی کنید.

اگر پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی را دوباره روشن کنید، از همه عکس‌ها و ویدیوهای دستگاهتان پشتیبان‌گیری می‌شود و دوباره با Google Photos همگام‌سازی می‌شوند.

بازیابی عکس و فیلم

اگر موردی را حذف کرده‌اید و می‌خواهید آن را بازیابی کنید، به پوشه Deleted Items نگاه کنید تا ببینید آیا آن مورد وجود دارد یا خیر.

در تلفن یا رایانه لوحی Android خود، برنامه Google Photos را باز کنید؛

در پایین، روی «کتابخانه» ضربه بزنید؛

روی عکس یا ویدیویی که می‌خواهید بازیابی کنید فشار طولانی دهید.

در پایین، روی بازیابی ضربه بزنید. عکس یا فیلم برگردانده می شود:

در اپلیکیشن گالری گوشی

در کتابخانه Google Photos

در هر آلبوم

اگر مورد در “حذف شده” نباشد، ممکن است برای همیشه حذف شده باشد.

عکس یا ویدیو را نمی‌بینید؟

اگر عکس یا ویدیوی حذف شده در پوشه Deleted Items نباشد، قابل بازیابی نیست. شما نمی توانید یک عکس را بازیابی کنید اگر:

بیش از 60 روز از بارگذاری عکس در “حذف شده” می گذرد.

پس از انتقال عکس به «اقلام حذف شده»، این پوشه را خالی کنید.

در اندروید نسخه 11 و بالاتر، عکس را بدون پشتیبان و بیش از 30 روز پیش به «موارد حذف شده» منتقل کردید.

عکس را برای همیشه از “حذف شده” حذف کنید.

یک عکس را برای همیشه در برنامه گالری دستگاه خود بدون پشتیبان‌گیری حذف کنید.

برای آسان‌تر یافتن و بازیابی عکس‌ها، پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی را فعال کنید.

مهم:

اگر به مدت ۲ سال یا بیشتر در Google Photos غیرفعال بوده‌اید، ممکن است محتوای شما حذف شود. درباره خط مشی عدم فعالیت Google Photos بیشتر بدانید.

اگر به مدت 2 سال یا بیشتر از حد مجاز فضای ذخیره‌سازی خود فراتر رفته‌اید، ممکن است محتوای شما حذف شود. درباره نحوه عملکرد Google Storage بیشتر بدانید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا