چرا در کاغذ از پلاستیک استفاده می شود

تکه‌اى کاغذ بردارید، آن را از گوشه‌اى پاره کنید و با دقت به لبه‌ى پارگى نگاه کنید، رشته‌هاى نازک و مومانندى را می‌بینید که همانند رشته‌هاى پشمى نمد، در هم تنیده‌اند، این رشته‌‌ها از ملکولى به نام سِلولٌز ساخته شده‌اند.

چوب درختان حاوی مقدار زیادی سلولز است، به همین دلیل از آن کاغذ تهیه می‌شود و برای این منظور درختان را قطع می‌کنند و تنه‌های آن‌ها را با دستگاه مخصوص خرد می‌کنند.

سپس این تکه های کوچک چوب را با مواد شیمیایی و مقدار زیادی آب داغ مخلوط می کنند تا خمیری از الیاف سلولزی به دست آید و در مرحله بعد خمیر را روی شبکه فلزی می ریزند تا آب خود را از دست بدهد.

سپس خمیر از چند غلتک عبور کرده و آب بیشتری از دست می دهد، پمپ های مکش آب به جذب آب کمک می کنند.

در نهایت خمیری که به صورت ورقه بلند در می آید با عبور از غلتک های داغ خشک می شود و ورق بلند کاغذ از دستگاه خارج می شود. گاهی کاغذهای بهتری با استفاده از مواد دیگر درست می کنند تا کاغذ آب زیادی جذب نکند، مواد شیمیایی خاصی به آن اضافه می کنند.

برای تولید کاغذ بسیار نرم و سفید، کاغذ را از غلتک هایی که دمای بالاتری دارند عبور داده و سطح آن را با مخلوطی از خاک چینی و آب می پوشانند.

برای اینکه کاغذ مقاومت بیشتری داشته باشد به آن پنبه اضافه می کنند، اگر بخواهند از کاغذ دستمال کاغذی درست کنند نرم کننده به آن اضافه می کنند و میکروب های آن را با کمک مواد شیمیایی از بین می برند.

در پایان کار دستگاه مجهز به کامپیوتر ضخامت کاغذ، مقدار آب و تعداد سوراخ های احتمالی را بررسی می کند. اگر ضخامت در همه جا یکسان باشد، مقدار آب کافی و تعداد سوراخ ها کم باشد، کاغذ قابل فروش خواهد بود.

پوشش سطح کاغذ و مواد پوشش سورفکتانت از اجزای مهم غیر الیافی کاغذ هستند و پرکننده مناسبی برای صنعت کاغذ وجود دارد.

سلولز یک مولکول نخ مانند و کشیده است که بدن گیاهان را تشکیل می دهد، هر یک از رشته هایی که در لبه کاغذ پاره شده می بینید از هزاران مولکول سلولز تشکیل شده است که مانند رشته های طناب به هم پیچیده شده اند.

یکی از این نمونه‌ها، کاغذهای براق استفاده شده در مجلات و کاغذهای ضدآب است که گاهی برای کتاب استفاده می‌شود. از پلاستیک برای ساخت کاغذ ضد آب استفاده می شود. لایه نازکی از پلاستیک روی سطح کاغذ می کشند و مثلاً یک لیوان کاغذی درست می کنند.

همچنین برای تهیه کاغذ از نشاسته استفاده می شود زیرا نشاسته سبب افزایش استحکام کاغذ می شود و افزودن گچ به خمیر کاغذ باعث می شود که کاغذ مات و کدر شود.

در ساخت کاغذ از چه موادی استفاده می شود؟

کاربرد پلاستیک در تهیه و تولید کاغذ: به کاغذ موادی پلاستیکی، البته به مقدار بسیار کم، اضافه می کنند تا به آن ویژگی خاص بدهند، به طور مثال آن را در برابر رطوبت مقاوم کرده یا بر شفافیت آن بیفزاید و رنگ و سایه آن را تنظیم کنند. ضد آب كردن افزایش استحكام و انعطاف پذیری شده و همچنین باعث افزایش مقاومت در برابر رطوبت و برای براق شدن کاغذ و زیبایی استفاده می شود، مانند جلد کتاب ها.

کاربرد رنگ در تهیه و تولید کاغذ: از رنگ در تولید کاغذ برای تولید کاغذ رنگی استفاده می شود.

کاربرد نشاسته در تهیه و تولید کاغذ: افزایش استحکام کاغذ، نشاسته ترکیب پیچیده ای از کربوهیدرات های نامحلول در آب است که از دو بیسپرس آمیلوز و آمیلوپکتین تشکیل شده است. استحکام کاغذ را می توان از طریق پالایش، پرس و افزودنی ها افزایش داد.

پالایش استحکام کاغذ را 98 تا 99 درصد افزایش می دهد، اما تأثیر معکوس بر مقاومت پارگی دارد. علاوه بر این با توجه به عملیات پالایش، انرژی زیادی مصرف می شود.

مشتقات نشاسته یکی از متداول ترین افزودنی های استحکام خشک در صنعت کاغذسازی امروزی هستند. با استفاده از نشاسته به عنوان افزودنی، مقاومت در برابر خشکی در کاغذسازی باعث افزایش پیوندهای هیدروژنی بین الیاف می شود.

بر این اساس، استحکام و کیفیت کاغذ حاصل نیز بهبود می یابد. الیاف تشکیل دهنده کاغذ اکثرا آنیونی هستند و برای افزایش ماندگاری نشاسته روی الیاف کاغذ باید گروه های کاتیونی به مولکول نشاسته متصل شوند.

کاربرد کلر در تهیه و تولید کاغذ: برای بی رنگ کردن خمیر کاغذ مورد نیاز است، اگر کاغذ سفید مورد نظر باشد، عملیات شست‌وشو (سفید کردن) نیز باید در فرایند ساخت منظور شود، رنگ بری از طریق لیگنین زدایی که سبب سفید شدن دائمی کاغذ می شود را می توان در مورد خمیرهای شیمیایی انجام داد.

این فرآیند در چند مرحله انجام می شود و معمولاً توسط کلر، دی اکسید کلر، اکسیژن و سایر ترکیبات رنگی، مواد شیمیایی مورد استفاده برای سفید کردن خمیر کاغذ یکی از نگرانی های زیست محیطی بوده است، اخیراً در صنعت کاغذسازی استفاده از جایگزین های کلر مانند به عنوان دی اکسید کلر، اکسیژن، ازن و پراکسید هیدروژن توصیه می شود.

استفاده از گچ در تهیه و ساخت کاغذ: کاغذ را شفاف می کند. استفاده از گچ زمانی بسیار مفید است که روشنایی و سفیدی و همچنین صافی سطح کاغذ مورد نظر باشد. یکی از جنبه های اصلی صنعت کاغذ، فرآیندی است که در آن الیاف معلق در آب در معرض پرداخت مکانیکی شدید قرار می گیرند.

فرآیند کوبیدن یا پالایش بر خواص مکانیکی کاغذ تأثیر می گذارد. افزایش پرداخت باعث افزایش استحکام دانسیته الیاف می شود. تأثیر مستقیم آن بر روی الیاف این است که آنها را انعطاف پذیرتر می کند، الیاف روی هم قرار می گیرند و سطح تماس بیشتری ایجاد می کنند.

به این ترتیب ارتباط بین الیاف تقویت می شود، اگرچه این فرآیند بسیار پیچیده است، اما در تولید کاغذهایی که برای چاپ یا تحریر استفاده می شود، از نوعی پرکننده استفاده می شود.

استفاده از این ماده نتایج بسیاری دارد مانند افزایش میزان ماتی، صافی، و یکنواختی کاغذ، مواد پرکننده رایج، چینی و گچ (کربنات کلسیم) است، سهم مواد پرکننده در کاغذ می‌تواند زیاد و بین ۱۰ تا ۱۵درصد وزن کاغذ را تشکیل دهد.

مراحل تبدیل چوب به کاغذ

بریدن درخت حمل درخت به کارخانه کندن پوست درخت، تبدیل الوار و تنه درخت به تکه های ریز و نازک چوب(عمل چیپسی کردن چوب)، تبدیل خرده ها و تکه های چوب به خمیر و بی رنگ کردن آن(سفید کردن)، خشک کردن خمیر کاغذ.

تغییرات شیمیایی در پنج مرحله تهیه و تولید کاغذ رخ می دهد، اما تغییرات فیزیکی در مراحل دیگر رخ می دهد.

پراکسید هیدروژن رنگ را از پرمنگنات پتاسیم پاک می کند و پراکسید هیدروژن رنگ را از برخی مواد پاک نمی کند. به طور کلی؛ پراکسید هیدروژن یک سفید کننده است، اما رنگ را از همه مواد پاک نمی کند.

چرا کاغذ باید بازیافت شود؟

براى آماده کردن کاغذ هر روز به اندازه یک جنگل، درخت بریده می‌شود؛ اگر چه به جاى آن‌ها، درختان جدیدى کاشته می‌شوند، اما آن‌ها سریع رشد نمی‌کنند تا جاى همه‌ى درختان بریده شده را پر کنند.

به همین دلیل کاغذهای باطله را بازیافت می کنند، پس از جمع آوری کاغذ باطله، جوهر روی آن را با استفاده از مواد شیمیایی پاک می کنند، سپس با مواد شیمیایی و مقدار زیادی آب مخلوط می کنند تا کاغذ خمیر به دست آید.

ورق های کاغذی از این خمیر تهیه می شوند، شما می توانید با استفاده صحیح از کاغذ و جداسازی کاغذ باطله از زباله به حفظ جنگل ها کمک کنید.

-اگر کاغذی با مواد غذایی لکه دار شده باشد قابل بازیافت نیست
– اگر کاغذی با مواد نفتی و روغنی رنگ شده باشد قابل بازیافت نیست قابل بازیافت

بنابراین نتیجه می گیریم که شانه های تخم مرغ، کاغذهای کتاب، مجلات رنگی، روزنامه ها و غیره. قابل بازیافت است. اما دستمال کاغذی، کاغذ آغشته به غذا و روغن قابل بازیافت نیستند.

سوالات درس علوم پایه ششم

چند ماده ی مصنوعی را نام ببرید.
داروهای شیمیایی، پلاستیک، پارچه، کاغذ و غیره.

ماده اصلی و اولیه مورد نیاز برای تولید کاغذ چیست؟

کدام یک از اجزای درخت برای ساخت کاغذ مناسب است؟

به غیر از چوب، از چه مواد دیگری می توان کاغذ تهیه کرد؟

کاربردهای مختلف کاغذ در زندگی روزمره را یادداشت کنید
پول (اسکناس)، کتاب و دفترچه، در عکاسی، در وسایل بسته بندی، روزنامه و انواع برگه های بانکی و سایر موارد کاربردی.

مراحل مختلف تبدیل چوب به کاغذ را با ذکر نوع تغییر (فیزیکی) نام ببرید.

مسلمانان از چه زمانی و از کجا دانش کاغذ را به دست آوردند؟
700 ق.م در سمرقند.

چگونه رنگ زرد را از چوب در صنعت کاغذ پاک می کنند؟
با افزودن رنگهای شیمیایی مانند کلر یا پراکسید هیدروژن.

دو نکته ایمنی نمونه را بنویسید که هنگام استفاده از پراکسید هیدروژن باید رعایت کنید.
– از تماس با پراکسید هیدروژن اجتناب کنید.

نام 3 ماده ی سفید کننده و رنگ بر را بنویسید.
– آب اکسیژنه.
– کلر.
– آب ژاول.

برای تهیه کاغذ با ویژگی های مختلف چه باید کرد؟
مواد شیمیایی مختلف را به کاغذ اضافه کنید.

مراحل مختلف بازیافت کاغذ را نام ببرید.

مهمترین مزیت بازیافت کاغذ چیست؟
حفظ منابع طبیعی مانند جنگل، آب و…

چرا از پلاستیک، رنگ، نشاسته، گاز کلر و گچ در تهیه کاغذ استفاده می شود
پلاستیک: ضد آب، افزایش استحکام و انعطاف پذیری. همچنین استفاده از پلاستیک مقاومت در برابر رطوبت را افزایش می دهد و برای براق و زیبا ساختن کاغذهایی مانند جلد کتاب یا جلد شومیز استفاده می شود.

نشاسته: صاف کردن و پر کردن حفره ها و حفره های خمیر کاغذ، افزایش استحکام و کاهش جذب رطوبت و نشاسته برای تا کردن و انعطاف کاغذ و برای استحکام و عدم چین خوردگی کاغذ استفاده می شود.

کلر (پراکسید هیدروژن): تغییر رنگ خمیر کاغذ (تغییر رنگ چوب).

گچ: مات شدن و مات شدن، افزایش مقاومت و افزایش جذب جوهر.

پنبه: افزایش استحكام و ایجاد قابلیت انعطاف پذیری.

رنگ: تولید کاغذ رنگی

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران حوزه رسانه بازنشر می شود و محتوای آن الزاما مورد تایید تبیان نمی باشد.

شاید شما هم شنیده باشید که یکی از مواد اضافه شده به کاغذ پلاستیک است. با توجه به بافت کاغذ، شاید برای خیلی ها عجیب باشد که دلیل استفاده از پلاستیک در کاغذ چیست و چرا این کار انجام می شود. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از پلاستیک برای انواع کاغذ استفاده می شود. مثلا خیلی از کاغذهای رسید کارتخوان پلاستیکی است!

با این حال، دلایل اصلی استفاده از پلاستیک در خمیر و ترکیبات شامل مواردی مانند افزایش مقاومت کاغذ در برابر آب، چاپ آسان تر و تنظیم رنگ و رنگ است.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مقدار پلاستیک اضافه شده به خمیر کاغذ بسیار کم است و برای تشکیل فرمول اصلی آن کافی نیست. دلیل اصلی افزودن پلاستیک به خمیر کاغذ، دادن خواص ویژه و بهبود کیفیت آن است.

بدانید که اگر می خواهید در مورد پلاستیک و انواع پلاستیک بیشتر بدانید، می توانید مقاله پلاستیک چیست را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، افزودن پلاستیک به خمیر کاغذ، کاغذ را در برابر رطوبت مقاوم‌تر می‌کند و با کوچک‌ترین رطوبت یا رطوبتی که به آن برخورد می‌کند، خرد نمی‌شود.

همچنین با توجه به دلیل استفاده از پلاستیک در خمیر کاغذ علمی ششم، از پلاستیک برای افزایش شفافیت و تنظیم رنگ و رنگ کاغذ استفاده می شود.

البته افزایش براقیت کاغذ یکی از دلایل اصلی استفاده از پلاستیک است. علاوه بر این، امروزه کاغذهای ضد آب ساخته شده با ترکیب خاصی از پلاستیک وجود دارد.

همچنین بخوانید:

برخی از مواد مورد استفاده در کاغذ سازی عبارتند از:

• رنگ (کاغذ سفید کننده یا رنگ آمیزی) (
) • نشاسته (افزایش استحکام کاغذ و جلوگیری از فرسایش) (
) • کلر (از بین بردن تاریکی از خمیر کاغذ و حذف لیگتین) (7575759999888) (7575759999888) انسجام علاوه بر تعیین مات یا براق بودن کاغذ)

البته باید بدانید که از مواد دیگری نیز برای تغییر رنگ کاغذ استفاده می شود. از جمله این موارد می توان به آب کلر و آب کلر اشاره کرد

برای اینکه با مواد مختلف و طرز تهیه کاغذ بیشتر آشنا شوید و ببینید پلاستیک در چه مرحله ای به آن اضافه می شود، می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

جالب است بدانید که چوب درختان حاوی مقدار زیادی سلولز است. بنابراین هنگام ساخت کاغذ از چوب درختان استفاده می کنند.

پس از قطع درختان (متاسفانه)، تنه را به چند تکه کوچک برش دادند، سپس با مقدار زیادی مواد شیمیایی مختلف و آب گرم، الیاف سلولزی را از سایر قسمت‌های درخت جدا کردند. که در قسمت تصویر ساختار سلولزی مشاهده می کنید.

این رشته های در هم تنیده به قدری کوچک هستند که پس از عمل فوق به شکل خمیر در می آیند. در این مرحله پس از حذف آب اضافی از کناره های این تکه های خمیر، با افزودن چند مقدار کلر (بی رنگ و گچ و نشاسته برای تقویت آن) وارد عملیات دیگری می شویم. برخی از پلیمرهای پلاستیک نیز در این مرحله بسته به کاغذی که قرار است ساخته شود به پلاستیک اضافه می شود.

اگرچه از پلاستیک در ساخت کاغذ استفاده می شود، کاغذ پلاستیکی مفهومی جداگانه است. کاغذهای پلاستیکی به دو روش استفاده کامل از مواد پلاستیکی و پوشاندن کاغذ معمولی با پلاستیک ساخته می شوند. قیمت کاغذ پلاستیکی بالاتر از کاغذ معمولی است و از آن برای ساخت محصولات ضد آب استفاده می شود. البته مشکل این کاغذها آسیبی است که به طبیعت وارد می کنند.

محققان در تلاش هستند تا کاغذ پلاستیکی سازگار با محیط زیست ما بسازند اما هنوز چنین امکانی فراهم نشده است. البته بد نیست بدانید که از این کاغذها می توان بیش از 20 بار استفاده کرد.

کاغذهای پلاستیکی زبر و زبر هستند، اما قابل شستشو هستند. با جوهر نمی توان روی آن چاپ کرد و جوهر خاصی باید استفاده کرد و برای چاپ روی کاغذ پلاستیکی باید از تکنیک هایی استفاده کرد. این کاغذها صحافی می شوند و به لطف این کارکرد و به دلیل نفوذ ناپذیری محصول مناسبی برای تولید کتاب کودک می باشند.

مراقب باشید حتی کاغذهایی مانند کاغذ گلاسه که تقریباً ضد آب است و می بینید که در صنعت چاپ از پلاستیک در ساختار خود کاغذ استفاده می شود و پس از اتمام فرآیند تولید کاغذ، پوشش پلاستیکی دیگری بر روی آن اعمال می شود. . خواهد بود

این روکش پلاستیکی علاوه بر اینکه خاصیت ضدآب را به این کاغذ می بخشد، باعث می شود جوهر به طور یکنواخت روی کاغذ پخش شود.

چهار پرکننده مناسب برای صنعت کاغذ وجود دارد که از جمله پرکاربردترین مواد معدنی مورد استفاده می توان به کربنات کلسیم (کربنات کلسیم رسوبی و معدنی)، کائولن، دی اکسید تیتانیوم و تالک اشاره کرد و مهمترین ویژگی مشترک بین این چهار ماده سفید بودن آنهاست. .

در کاغذهای بدون پوشش، ذرات گچ آنقدر کوچک هستند که می توانند در منافذ الیاف کاغذ فرو بروند و تراکم و یکنواختی را به اجزای کاغذ بدهند. بار واقعی سطح به نوع خمیر مورد استفاده و خواص مورد نظر کاغذ بستگی دارد. گچ ارزان تر از خمیر چوب است و می توان با آن استفاده کرد و با جایگزینی مقداری از الیاف خمیر، هزینه های تولید را کاهش داد. علاوه بر این، استفاده از گچ باعث افزایش حذف رطوبت از کاغذ در طول فرآیند تولید، همچنین افزایش شفافیت و کاهش وزن ورق و در نهایت کاهش هزینه های حمل و نقل می شود.

همچنین با استفاده از گچ، پوشش کاغذ و جذب جوهر کنترل می شود. این امر از نظر رنگ و شباهت رنگ چاپ به رنگ اصلی بسیار مهم است. گچ باعث می شود جوهر روی سطح کاغذ بماند و از جذب آن جلوگیری می کند.

نتیجه:

پلاستیک یکی از موادی است که در ساخت کاغذ استفاده می شود و ویژگی های خاصی مانند مقاومت آن را بهبود می بخشد. اگرچه میزان پلاستیک مورد استفاده در کاغذسازی بسیار کم است، اما وجود آن تاثیر بسزایی در کیفیت کاغذ دارد.

منبع: دلیل استفاده از پلاستیک در کاغذ

شاید شما هم شنیده باشید که یکی از مواد اضافه شده به کاغذ پلاستیک است. با توجه به بافت کاغذ، شاید برای خیلی ها عجیب باشد که دلیل استفاده از پلاستیک در کاغذ چیست و چرا این کار انجام می شود. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از پلاستیک برای انواع کاغذ استفاده می شود. مثلا خیلی از کاغذهای رسید کارتخوان پلاستیکی است!

با این حال، دلایل اصلی استفاده از پلاستیک در خمیر و ترکیبات شامل مواردی مانند افزایش مقاومت کاغذ در برابر آب، چاپ آسان تر و تنظیم رنگ و رنگ است.

چرا پلاستیک را به خمیر اضافه کنید؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مقدار پلاستیک اضافه شده به خمیر کاغذ بسیار کم است و برای تشکیل فرمول اصلی آن کافی نیست. دلیل اصلی افزودن پلاستیک به خمیر کاغذ، دادن خواص ویژه و بهبود کیفیت آن است.

بدانید که اگر می خواهید در مورد پلاستیک و انواع پلاستیک بیشتر بدانید، می توانید مقاله پلاستیک چیست را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، افزودن پلاستیک به خمیر کاغذ، کاغذ را در برابر رطوبت مقاوم‌تر می‌کند و با کوچک‌ترین رطوبت یا رطوبتی که به آن برخورد می‌کند، خرد نمی‌شود.

همچنین با توجه به دلیل استفاده از پلاستیک در خمیر کاغذ علمی ششم، از پلاستیک برای افزایش شفافیت و تنظیم رنگ و رنگ کاغذ استفاده می شود.

البته افزایش براقیت کاغذ یکی از دلایل اصلی استفاده از پلاستیک است. علاوه بر این، امروزه کاغذهای ضد آب ساخته شده با ترکیب خاصی از پلاستیک وجود دارد.

همچنین بخوانید:

اقلام مورد استفاده در تولید کاغذ

برخی از مواد مورد استفاده در کاغذ سازی عبارتند از:

• رنگ (کاغذ سفید کننده یا رنگ آمیزی) (
) • نشاسته (افزایش استحکام کاغذ و جلوگیری از فرسایش) (
) • کلر (از بین بردن تاریکی از خمیر کاغذ و حذف لیگتین) (7575759999888) (7575759999888) انسجام علاوه بر تعیین مات یا براق بودن کاغذ)

البته باید بدانید که از مواد دیگری نیز برای تغییر رنگ کاغذ استفاده می شود. برخی از این موارد عبارتند از آب کلر و آب کلر

برای اینکه با مواد مختلف و طرز تهیه کاغذ بیشتر آشنا شوید و ببینید پلاستیک در چه مرحله ای به آن اضافه می شود، می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

جالب است بدانید که چوب درختان حاوی مقدار زیادی سلولز است. بنابراین از چوب درختان برای ساختن کاغذ استفاده می کنند.

پس از قطع درختان (متاسفانه)، تنه را به چند تکه کوچک برش دادند، سپس الیاف سلولزی را از قسمت‌های دیگر درخت با مقدار زیادی مواد شیمیایی مختلف و آب داغ جدا کردند. که در قسمت تصویر ساختار سلولزی مشاهده می کنید.

این رشته های در هم تنیده به قدری کوچک هستند که پس از عمل فوق به شکل خمیر در می آیند. در این مرحله پس از حذف آب اضافی از کناره های این تکه های خمیر، با افزودن چند مقدار کلر (بی رنگ و گچ و نشاسته برای تقویت آن) وارد عملیات دیگری می شویم. برخی از پلیمرهای پلاستیک نیز در این مرحله بسته به کاغذی که قرار است ساخته شود به پلاستیک اضافه می شود.

کاغذ پلاستیکی

اگرچه از پلاستیک در ساخت کاغذ استفاده می شود، کاغذ پلاستیکی مفهومی جداگانه است. کاغذهای پلاستیکی به دو روش استفاده کامل از مواد پلاستیکی و پوشاندن کاغذ معمولی با پلاستیک ساخته می شوند. قیمت کاغذ پلاستیکی بالاتر از کاغذ معمولی است و از آن برای ساخت محصولات ضد آب استفاده می شود. البته مشکل این کاغذها آسیبی است که به طبیعت وارد می کنند.

محققان در تلاش هستند تا کاغذ پلاستیکی سازگار با محیط زیست ما بسازند اما هنوز چنین امکانی فراهم نشده است. البته بد نیست بدانید که از این کاغذها می توان بیش از 20 بار استفاده کرد.

کاغذهای پلاستیکی زبر و زبر هستند، اما قابل شستشو هستند. با جوهر نمی توان روی آن چاپ کرد و جوهر خاصی باید استفاده کرد و برای چاپ روی کاغذ پلاستیکی باید از تکنیک هایی استفاده کرد. این کاغذها صحافی می شوند و به لطف این کارکرد و به دلیل نفوذ ناپذیری محصول مناسبی برای تولید کتاب کودک می باشند.

مراقب باشید حتی کاغذهایی مانند کاغذ گلاسه که تقریباً ضد آب است و می بینید که در صنعت چاپ از پلاستیک در ساختار خود کاغذ استفاده می شود و پس از اتمام فرآیند تولید کاغذ، پوشش پلاستیکی دیگری بر روی آن اعمال می شود. . خواهد بود

این روکش پلاستیکی علاوه بر اینکه خاصیت ضدآب را به این کاغذ می بخشد، باعث می شود جوهر به طور یکنواخت روی کاغذ پخش شود.

چهار پرکننده مناسب برای صنعت کاغذ وجود دارد که از جمله پرکاربردترین مواد معدنی مورد استفاده می توان به کربنات کلسیم (کربنات کلسیم رسوبی و معدنی)، کائولن، دی اکسید تیتانیوم و تالک اشاره کرد و مهمترین ویژگی مشترک بین این چهار ماده سفید بودن آنهاست. .

در کاغذهای بدون پوشش، ذرات گچ آنقدر کوچک هستند که می توانند در منافذ الیاف کاغذ فرو بروند و تراکم و یکنواختی را به اجزای کاغذ بدهند. بار واقعی سطح به نوع خمیر مورد استفاده و خواص مورد نظر کاغذ بستگی دارد. گچ ارزان تر از خمیر چوب است و می توان با آن استفاده کرد و با جایگزینی مقداری از الیاف خمیر، هزینه های تولید را کاهش داد. علاوه بر این، استفاده از گچ باعث افزایش حذف رطوبت از کاغذ در طول فرآیند تولید، همچنین افزایش شفافیت و کاهش وزن ورق و در نهایت کاهش هزینه های حمل و نقل می شود.

همچنین با استفاده از گچ، پوشش کاغذ و جذب جوهر کنترل می شود. این امر از نظر رنگ و شباهت رنگ چاپ به رنگ اصلی بسیار مهم است. گچ باعث می شود جوهر روی سطح کاغذ بماند و از جذب آن جلوگیری می کند.

نتیجه:

پلاستیک یکی از موادی است که در ساخت کاغذ استفاده می شود و ویژگی های خاصی مانند مقاومت آن را بهبود می بخشد. اگرچه میزان پلاستیک مورد استفاده در کاغذسازی بسیار کم است، اما وجود آن تاثیر بسزایی در کیفیت کاغذ دارد.

منبع: دلیل استفاده از پلاستیک در کاغذ

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا