چرا در ورد نمیشه تایپ کرد

آیا با مشکل تایپ نکردن در Word ⌨️ مواجه هستید و نمی توانید مطالب خود را تایپ کنید؟ این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در این مقاله انزل وب قصد داریم 9 روش برای رفع مشکل تایپ نکردن ورد را آموزش دهیم.

دلیل تایپ نکردن در ورد

نحوه رفع مشکل در ورد تایپ نشد

قبلا در انزل وب نحوه تایپ انگلیسی و فارسی در کنار هم در ورد را بدون بهم ریختگی کلمات آموزش دادیم. گاهی اوقات وقتی می خواهید متنی را با فایل Word تایپ کنید، ممکن است متوجه شوید که کلمات نوشته نشده اند. راه های مختلفی برای رفع مشکل تایپ نکردن ورد وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بررسی اتصال صفحه کلید برای رفع مشکل تایپ فارسی در Word

قطع کردن کابل یا خرابی درگاه USB می تواند منجر به مشکلات تایپ شود. بنابراین، قبل از امتحان روش های دیگر، ابتدا بررسی کنید که آیا کابل یا پورت USB سالم است یا خیر. اگر پورت USB کامپیوتر خراب است، می توانید از پورت های دیگر استفاده کنید. اگر مشکل ناشی از کابل یا پورت USB نیست، می توانید روش های دیگر را امتحان کنید.

اگر صفحه‌کلید لپ‌تاپ غیرفعال است، می‌توانید آموزش ۷ روش برای رفع غیرفعال شدن صفحه کلید لپ‌تاپ و رفع نشدن مشکل خود را بخوانید.

حل مشکل تایپ نکردن Word هنگام راه اندازی مجدد ویندوز

اگر صفحه کلید سالم است، می توانید ویندوز را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل تایپ نکردن انگلیسی در Word را برطرف کنید. راه اندازی مجدد کامپیوتر می تواند بسیاری از مشکلات جزئی سیستم را حل کند. برای راه اندازی مجدد کامپیوتر، منوی Start را باز کنید. روی Power کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Restart را انتخاب کنید.

همچنین اگر با راه اندازی مجدد ویندوز مشکل حل نشد، می توانید با یک حساب کاربری جدید وارد Word شوید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

Numlock غیر فعال بودن فارسی دلیل تایپ نکردن اعداد در Word

اگر می خواهید اعداد را در فایل Word وارد کنید، مطمئن شوید که Numlock فعال است. درست است که ساده است، اما برخی از کاربران فراموش می کنند قبل از تایپ اعداد Numlock را فعال کنند.

برای حل مشکل تایپ نکردن اعداد فارسی در ورد و نحوه فارسی سازی اعداد می توانید آموزش 2 راه حل مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد را مطالعه کنید.

رنگ سفید متن دلیل عدم تایپ متن در ورد است

رنگ سفید متن می تواند دلیل ساده دیگری برای مشکل تایپ نکردن Word باشد. ممکن است با مشکل تایپ نکردن در ورد مواجه نشوید و فقط رنگ متن سفید باشد و نتوانید متن را ببینید. در این حالت با استفاده از نماد تغییر رنگ که با حرف A مشخص شده است، رنگ متن خود را تغییر دهید.

غیرفعال کردن ویژگی محافظت از اسناد برای رفع مشکل تایپ انگلیسی در Word

نرم افزار Word دارای قابلیتی به نام Document Protection است. هنگامی که یک کاربر محافظت از اسناد را فعال می کند، سایر کاربران نمی توانند فایل Word را ویرایش کنند یا متن اضافه کنند. بنابراین، اگر محافظت از اسناد فعال است، می توانید آن را غیرفعال کنید تا مشکل شما حل شود. برای فعال کردن این ویژگی، فایل Word را باز کرده و از منوی بالا گزینه File را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده Info را در کادر سمت چپ انتخاب کنید. Protect Document را در سمت راست صفحه انتخاب کنید تا منویی برای شما باز شود. از منوی باز شده روی علامت گذاری به عنوان نهایی کلیک کنید. در نهایت برای ذخیره تغییرات، OK را انتخاب کنید.

حالا به فایل Word برگردید و Edit Anyway را در کادر زرد بالای صفحه انتخاب کنید. حالا این قابلیت غیر فعال است و می توانید فایل Word را تایپ کنید.

تغییر فرمت فایل Word برای حل مشکل تایپ نکردن انگلیسی در Word

معمولا مشکل تایپ نکردن Word به دلیل فرمت فایل است. به همین دلیل می توانید فرمت فایل را به Text تغییر دهید. اصلاح کنید تا مشکل حل شود. برای این کار فایل Word را باز کنید. روی File در بالای صفحه کلیک کنید.

در صفحه باز شده گزینه Save As را انتخاب کنید. هنگام ذخیره فایل Word، قسمت File Type را روی RTF Format قرار داده و Save را انتخاب کنید. اکنون می توانید فایل Word را دوباره باز کنید و بررسی کنید که آیا مشکل تایپ نکردن ورد حل شده است یا خیر.

مشکل تایپ فارسی در ورد به دلیل فعال نبودن مایکروسافت آفیس

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث مشکل تایپ نشدن Word شود فعال نبودن برنامه Word است. زمانی که نسخه اصلی برنامه Word را خریداری نکرده اید، باید آن را فعال کنید. اگر Word را فعال نکنید، برخی از ویژگی های آن برای شما کار نمی کند و با مشکل مواجه خواهید شد. برای فعال سازی مایکروسافت آفیس می توانید آموزش 3 روش فعال سازی و فعال سازی قانونی آفیس را مطالعه کنید.

اگر با فعال سازی Word مشکل حل نشد، می توانید برنامه Word را حذف کرده و مجددا نصب کنید.

با حذف افزونه های کلمه مشکل تایپ نکردن کلمه را برطرف کنید

مشکل تایپ نکردن کلمه ممکن است به دلیل برخی از افزونه های نصب شده در Word باشد. بنابراین، افزونه هایی را که اخیراً نصب کرده اید حذف کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

استفاده از گوگل درایو برای رفع مشکل تایپ نکردن کلمه انگلیسی

برای استفاده از گوگل درایو و رفع مشکل، ابتدا وارد وبسایت گوگل درایو شوید. پس از آن، با حساب Google خود وارد شوید. روی New کلیک کنید و فایل Word را آپلود کنید. پس از دانلود فایل، روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود. سپس فایل با پسوند docx. دانلود.

اگر کلیدهای ترکیبی در Word کار نمی کنند، می توانید برای حل مشکل خود مقاله 3 روش برای رفع کار نکردن کلیدهای ترکیبی در Word (Word) را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مقاله امروز، نحوه رفع مشکل تایپ نکردن Word را مورد بحث قرار داده ایم. آیا با روش های بالا توانستید مشکل تایپ نکردن Word را برطرف کنید؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مشکل تایپ نکردن انگلیسی Word در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

چگونه مشکل تایپ در Word را حل کنیم؟ در این مقاله قصد داریم نحوه رفع مشکل نوشته نشدن متن در Word را به شما آموزش دهیم. با شبکه داتیس همراه باشید.

آموزش حل مشکلات تایپ در ورد

Word یک برنامه پردازش کلمه است که در اکثر دفاتر و شرکت های دولتی و خصوصی برای وارد کردن، ویرایش و طراحی متن استفاده می شود.

گاهی اوقات می خواهید متنی را در سند word بنویسید، اما کلماتی که تایپ می کنید در صفحه اعمال نمی شود، در این صورت چگونه می توان مشکل را برطرف کرد؟

استفاده نکردن از تایپ در ورد دلایل زیادی می تواند داشته باشد، ما راه های کاربردی و آسان برای حل این مشکل را به شما آموزش می دهیم.

اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل نوشته نشده در ورد هستید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید. با شبکه داتیس همراه باشید.

کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و صفحه کلید را بررسی کنید

اولین کاری که برای رفع مشکل تایپ در Word باید انجام داد، راه اندازی مجدد کامپیوتر است.

بسیاری از مشکلات و باگ های ویندوز را می توان با این روش ساده برطرف کرد.

همچنین، ممکن است صفحه کلید شما قطع شده باشد. اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید متصل است.

یه برنامه دیگه باز کن و کیبورد رو تست کن اگه مشکلی نبود یعنی این مشکل فقط تو برنامه ورد هست. در غیر این صورت، صفحه کلید شما ممکن است قطع شود.

با انتخاب رنگ مناسب مشکل تایپ در Word را حل کنید

در برخی موارد ممکن است رنگی که برای متن انتخاب کرده اید مناسب نباشد و باعث شود متن هایی که می نویسید دیده نشوند.

در این حالت برای تغییر رنگ وارد تب Home شوید.

سپس در قسمت Font بر روی منوی کشویی A کلیک کنید و رنگ متن را تغییر دهید.

حل مشکل تایپ در Word با تغییر فرمت فایل

گاهی اوقات می توانید با تغییر فرمت فایل به متن مشکل را برطرف کنید.

برای این کار ابتدا روی تب File کلیک کنید.

حالا در منوی باز شده روی Save As کلیک کنید. یک پنجره جدید برای شما باز می شود. روی منوی کشویی Save as Type کلیک کرده و گزینه Rich Text Format را انتخاب کنید. سپس روی ذخیره کلیک کنید.

اکنون شروع به تایپ کنید، اگر مشکل برطرف نشد، روش های زیر را امتحان کنید.

Num Lock را فعال کنید

اگر فقط در وارد کردن اعداد در Word مشکل دارید، ممکن است دکمه Num Lock غیرفعال باشد.

اگر این دکمه غیرفعال باشد، اعدادی که تایپ می کنید نوشته نمی شوند.

برای فعال کردن آن کافیست دکمه Numlock را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

با غیرفعال کردن ویژگی محافظت از اسناد، مشکل تایپ را در Word برطرف کنید

Word یک ویژگی به نام Document Protection دارد. اگر مدیر این ویژگی را فعال کند، کاربران دیگر قادر به ویرایش یا افزودن متن به فایل نخواهند بود.

برای غیرفعال کردن این قابلیت ابتدا روی تب File کلیک کنید.

حالا منو را باز کرده و وارد قسمت Info شوید. در سمت راست صفحه، روی منوی کشویی Protect Document کلیک کنید.

در منوی باز شده گزینه Mark as Final را انتخاب کرده و OK را بزنید.

حالا به فایل ورد برگردید، در بالای صفحه پیغامی را مشاهده می کنید، به هر حال روی Edit کلیک کنید. همین الان شروع به تایپ کنید.

امیدواریم مقاله رفع مشکلات تایپ در Word مفید بوده باشد. شبکه داتیس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

چرا نمی توانم در نرم افزار Word تایپ کنم؟

نرم افزار Word یک نرم افزار حرفه ای برای ویرایش متن است که می توانید از آن برای ویرایش متون خود استفاده کنید. اما این می تواند گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد کند. مثلا نمیتونی وارد برنامه بشی! در این مقاله آموزشی قصد داریم مشکل تایپ نکردن ورد را حل کنیم پس با ما همراه باشید تا نحوه رفع این مشکل را بدانید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن Word

برای اینکه بدانید چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید، ابتدا باید عوامل را بررسی کنید زیرا دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است چنین مشکلی را ایجاد کرده باشد.

اتصال و وضعیت صفحه کلید را بررسی کنید:

یکی از دلایلی که ممکن است باعث چنین مشکلی شده باشد، اتصال صفحه کلید است. صفحه کلید شما ممکن است مشکل داشته باشد یا ممکن است مشکلی در پورت USB که صفحه کلید خود را به آن وصل کرده اید وجود داشته باشد.

بهتر است در جایی غیر از نرم افزار Word مانند برنامه Notepad ویندوز یا در کادر جستجوی ویندوز تایپ کنید تا ببینید آیا صفحه کلید شما اصلا کار می کند یا خیر!

اگر صفحه کلید کامپیوتر شما کار نمی کند، باید آن را به پورت کامپیوتر دیگری متصل کنید یا در نهایت روی سیستم دیگری امتحان کنید تا ببینید کیبورد آسیب دیده است یا خیر.

سیستم خود را ریستارت کنید:

راه دیگر برای رفع این مشکل که یکی از ساده ترین آنهاست، راه اندازی مجدد کامپیوتر است. با این کار اگر در سیستم شما باگی وجود داشته باشد برطرف می شود و مشکل شما حل می شود.

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن Word

دکمه Numlock را بررسی کنید:

در صورتی که نوشتن فقط اعداد در نرم افزار ورد برایتان سخت است و نمی توانید عدد را وارد کنید. این مشکل به دلیل غیرفعال بودن دکمه NumLock روی صفحه کلید است.

بالای اعداد صفحه کلید خود در سمت راست که به قسمت ماشین حساب نیز معروف است دکمه ای به نام NumLock وجود دارد که در زمان فعال می توانید از این قسمت استفاده کرده و اعداد را وارد کنید.

برای این کار کافیست یک بار دکمه NumLock روی کیبورد را فشار دهید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد

بررسی رنگ متن در Word:

گاهی اوقات ممکن است که شما در حال تایپ در نرم افزار ورد هستید و به این دلیل مشکلی پیش نمی آید، اما به دلیل سفید بودن رنگ نوشته ای که تایپ می کنید و همرنگ صفحه شما است، نمی توانید آن را مشاهده کنید. متن

برای تغییر رنگ متن در نرم افزار Word پس از ورود به نرم افزار از منوی Home در قسمت Font باید بر روی پالت رنگ متن کلیک کرده و رنگ را به مشکی تغییر دهید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد

نحوه رفع مشکل تایپ نکردن Word

غیرفعال کردن حفاظت از اسناد:

نرم افزار Word دارای قابلیتی به نام حفاظت از اسناد است که با فعال کردن این گزینه از سایر کاربران جلوگیری می کند تا فایل Word را تغییر دهند یا متنی به آن اضافه کنند.

اگر این ویژگی فعال باشد، می توانید با غیرفعال کردن آن مشکل خود را حل کنید.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید:

ساخت تایمر در پاورپوینت

مشکل کار نکردن ماوس و کیبورد روی کامپیوتر را حل کنید

حاشیه ها را در Word چاپ نکنید

رفع خطای 403

برای این کار از منوی File و زیر منوی باز روی گزینه Info کلیک کنید. حال باید از پنل سمت راست بر روی گزینه Protect Document کلیک کنید تا منوی جدیدی برای شما باز شود، اکنون از منوی باز شده بر روی Mark as Final کلیک کرده و در نهایت OK کنید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد

حالا باید به فایل Word برگردید و روی Edit Anyway در کادر زرد بالای صفحه کلیک کنید. با این کار حفاظت از اسناد غیرفعال می شود.

تغییر فرمت فایل:

دلیل دیگری که می تواند این مشکل را ایجاد کند، فرمت فایل است که باید TXT باشد. برای تغییر فرمت، روی Save As در منوی File کلیک کنید و در کادر باز گزینه Rich Text Format را انتخاب کنید. انتخاب کنید.

و در آخر روی Save کلیک کنید. حالا تست کن مشکل حل شد یا نه!

حل مشکل تایپ نشدن در ورد

برنامه غیر فعال مایکروسافت

اگر نرم افزار Word فعال نباشد، برخی از عملکردهای آن کار نمی کند و حتی ممکن است نتوانید روی آن تایپ کنید.

بنابراین، زمانی که نرم افزار Word را بر روی سیستم خود نصب می کنید، باید از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آخرین کلمه

دلایل مختلفی می تواند باعث شود که در اجرای صحیح نرم افزار ورد دچار مشکل شوید که یکی از این مشکلات تایپ نکردن در برنامه ورد است. در این مقاله آموزشی مشکل تایپ نکردن در ورد را حل کرده ایم و امیدواریم این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا