چرا در مصاحبه فرهنگیان رد شدم

همه ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه فرهنگیان به رقابت می پردازند که برخی از آنها در مرحله اول یعنی آزمون کتبی موفق به کسب مدرک مجاز می شوند. تعدادی نیز برای مصاحبه که مرحله دوم پذیرش در این دانشگاه است دعوت می شوند که در نهایت متاسفانه نام آنها در بین پذیرفته شدگان نیست. علت چه چیزی می تواند باشد و چه عواملی باعث عدم پذیرش در مصاحبه با مربیان می شود؟

از آنجایی که مصاحبه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است، قطعا عوامل مختلفی در عدم پذیرش آن دخیل خواهد بود. به عنوان مثال برخی از متقاضیان در مرحله معاینه پزشکی رد می شوند، برخی به دلیل عدم پاسخ صحیح به سوالات علمی، سیاسی و عقیدتی و برخی نیز به دلیل رعایت نکردن یک سری نکات مهم در مصاحبه رد می شوند. با توجه به اهمیت این موضوع و سوالات فراوانی که در این باره از داوطلبان پرسیده می شود، این مقاله به طور کامل توضیح می دهد که چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان مردود خواهند شد؟ همچنین برای اطلاعات بیشتر بررسی می شود که در مصاحبه با فرهنگیان رد شویم چه اتفاقی می افتد؟

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان مردود می شوند؟

موفقیت در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مستلزم گذراندن دو نقطه عطف مهم یعنی کسب رتبه مجاز در کنکور سراسری و قبولی در مصاحبه حضوری است. در حالی که پیشروی در ماراتن نفس گیر کنکور همواره با تلاش و استرس فراوان برای همه متقاضیان همراه است، کسب حد نصاب در مرحله مصاحبه که با ظرفیت دو برابری برگزار می شود نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. در غیر این صورت داوطلب شانس ورود به دانشگاه فرهنگیان را از دست می دهد.

حال یک سوال مهم این است که چه کسانی در مصاحبه مربی رد می شوند؟ چرا گاهی حتی اگر نمره داوطلب خوب باشد باز هم در مصاحبه مردود می شود؟ در پاسخ به سوالات مربوط به مردودی در مصاحبه با مربیان، باید گفت که عوامل مختلفی در این اتفاق نقش دارند.

علت این است که مصاحبه مربیان به چند بخش شامل معاینات پزشکی، سوالات روانشناختی، سوالات عقیدتی سیاسی، سوالات تخصصی و گزینش تقسیم می شود و مجموع نمرات کسب شده از تمامی این عناصر، نمره مصاحبه خواهد بود. است اطلاعیه نتایج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان قابل مشاهده و دریافت خواهد بود.

بنابراین از بین داوطلبان دعوت شده به مصاحبه که معمولاً نمرات تحصیلی آنها کمی با یکدیگر فاصله دارد، افرادی که بتوانند در تمامی مقاطع ذکر شده نمره بالاتری نسبت به بقیه داشته باشند پذیرفته می شوند. البته با توجه به محرمانه بودن و نظارت دقیق بر روند این مرحله نمی توان همان روزی را که در مصاحبه فرهنگیان مردود اعلام می شود مشخص کرد و باید منتظر بررسی ها و اعلام نتایج توسط مقامات ذیصلاح

بیشتر بخوانید: نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

شکست در مصاحبه علمی مربیان

یکی از مهمترین مراحل مصاحبه فرهنگی که معمولا داوطلبان را دچار استرس می کند، مربوط به سوالات علمی است. نکته مهم این است که این سوالات را نباید آنقدر دست کم گرفت که با پاسخ های سطحی نظر هیئت مصاحبه در مورد شما منفی باشد و نه آنقدر بزرگ و عجیب که دچار اضطراب شدید و کاهش اعتماد به نفس خود شوید. هر یک از این عوامل می تواند باعث رد شدن در مصاحبه مربی علوم شود.

به طور کلی سؤالات مصاحبه برای مربیان شامل چندین بخش سؤالات فردی و شخصیتی، عقیدتی، سیاسی، علمی و تربیتی است. منظور از سوالات فردی و شخصی که ابتدایی ترین قسمت آن نیز می باشد این است که مصاحبه کنندگان از داوطلب می خواهند بیوگرافی مختصری ارائه دهد. سپس از او در مورد اهداف و انگیزه ها، ویژگی های مثبت و منفی، وضعیت زندگی و خانوادگی، علت علاقه به حرفه معلمی و… سوال می شود.

در این بین گاهی برای سنجش میزان دانش و تسلط داوطلب یک سری سوالات در زمینه موضوعی از او پرسیده می شود که البته معمولا با چند سوال کوتاه ختم می شود. به عنوان مثال می توان از داوطلب در مورد کتاب هایی که خوانده، موضوعات مورد علاقه اش، علت علاقه به رشته و کاربردهای آن و همچنین یک سری سوالات تخصصی پرسید. البته تعداد سوالات تخصصی عموما کم است و چندان کامل نیست. علاوه بر این، از داوطلب خواسته می شود که در رشته خود یک تدریس کوتاه ارائه دهد یا در مورد روش تدریس سؤال می شود.

با توجه به توضیحات فوق، چندین عامل مهم وجود دارد که می توان گفت در مصاحبه با مربیان گروه علوم باعث عدم پذیرش می شود. اول، نداشتن اطلاعات کافی در مورد مسائل مطرح شده. دوم، عدم اعتماد به نفس و صداقت کافی در پاسخ ها وجود دارد که مصاحبه کنندگان با دقت متوجه آن می شوند. ثالثاً عدم آمادگی برای معلمی از نظر فنون تدریس و ویژگی های شخصیتی.

به طور کلی رعایت نکردن اصول و آداب در جلسه اولیه، نداشتن استدلال و دانش کافی در هنگام پاسخگویی، نداشتن مهارت گفتاری خوب، نداشتن ذهن معلم، توانایی ضعیف در تصمیم گیری در لحظه، نداشتن مهارت حل مسئله. ، انعطاف پذیری، ثبات به نظر خودتان و … همه اینها در مردود شدن در علم مصاحبه مربیان نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان

طرد در مصاحبه ایدئولوژیک مربیان

یکی دیگر از عواملی که می تواند منجر به کاهش نمره داوطلب شود، عدم پاسخ صحیح و مناسب به سوالات عقیدتی سیاسی است. هدف از سوالات عقیدتی، سنجش میزان ارتباط و آشنایی داوطلب با مسائل دینی از جمله احکام شرعی، مرجع تقلید و فتاوای آن، اصول و فروع دین، مناسبت های دینی و تاریخی و … می باشد. علاوه بر این، ممکن است از داوطلب خواسته شود آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کند.

بخش مهم دیگر مربوط به مسائل سیاسی است. بدین منظور سوالاتی در مورد مسائل سیاسی روز کشور و جهان مطرح می شود تا استدلال و جهت گیری نامزد مشخص شود. این مسائل عموماً مربوط به مرجعیت دینی، نماز جمعه، انقلاب اسلامی، روابط سیاسی با کشورهای دیگر، راهپیمایی ها، نمایندگان و… است.

آنچه باعث طرد در مصاحبه های عقیدتی مربیان می شود، نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. زیرا یکی از مهمترین معیارهای انتخاب معلم در کشور ما و در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان داشتن روحیه و نگرش زندگی اسلامی است و البته نگاه سیاسی نیز بسیار مهم است.

در کنار تمامی این سوالات نحوه پوشش متقاضی نیز نکته ای است که نباید از آن غافل شد. مثلاً بهتر است خانم ها با رعایت موازین اسلامی حجاب کامل داشته باشند و آقایان لباس رسمی و مناسب بپوشند. این امر بر دیدگاه پانل مصاحبه نسبت به داوطلب تأثیر می گذارد و شاید بی توجهی به آن منجر به طرد در مصاحبه ایدئولوژیک مربیان شود.

بیشتر بخوانید: زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

رد شدن در معاینات دانشگاه فرهنگیان

یکی از شرایط لازم برای پذیرش در حرفه معلمی داشتن سلامت جسمانی و قد مناسب است. به همین دلیل افرادی که برای مصاحبه مراجعه می کنند باید ابتدا یک سری معاینات پزشکی را در محل مربوطه پشت سر بگذارند. اما چه کسی در مصاحبه مربیان مردود می شود؟

از آنجایی که این آزمون ها شامل اندازه گیری بینایی، شنوایی، اندازه گیری قد و وزن است، در صورتی که متقاضی ایراد یا مشکلی در هر یک از این موارد نشان دهد، از پذیرش خودداری می شود. علاوه بر این یک سری معیارهای دیگر برای داوطلبان سنجیده می شود که در صورت نبودن احتمال مردودی در آزمون های دانشگاه فرهنگیان بسیار زیاد است.

به عنوان مثال، معلمان عادی نباید دارای لکنت، دوربینی مقاوم به درمان و نیستاگموس شدید در هر دو چشم، ضایعات گسترده، شدید و مقاوم در هر دو قرنیه، کوری، کوررنگی یا اختلال شنوایی باشند. همچنین در هر دوره معمولا ارتفاع مورد نیاز مشخصی تعیین می شود که نداشتن حداقل ها باعث مردودی در آزمون های دانشگاه فرهنگیان می شود.

علاوه بر این، داشتن بیماری های صعب العلاج یا مزمن که معلم را در انجام وظایف خود با مشکل مواجه می کند نیز می تواند منجر به عدم پذیرش در مصاحبه شود. سلامت روحی و روانی نیز باید توسط روانشناس و متخصص تربیتی مورد اعتماد تشخیص داده شود.

بیشتر بخوانید: استخدام آموزش و پرورش

نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

بر اساس دستورالعمل آموزش و پرورش، برای هر قسمت از مصاحبه مربی، نمره ویژه ای در نظر گرفته شده است که مجموع آن نمره کل داوطلب خواهد بود. البته نمره قبولی رقابتی تر است. بنابراین حتی ممکن است بین دو متقاضی با رتبه های دو رقمی بسیار نزدیک به من، در نهایت فردی که رتبه پایین تری دارد، پذیرفته شود. این به لطف یک مصاحبه خوب و نمره بالا به دست آمده است.

اما نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هرگز به صورت علنی اعلام نمی شود، زیرا این یک موضوع شخصی و محرمانه است. جدای از این، قوانین سخت گیرانه ای در این زمینه وجود دارد که مسئولان و مدیران را ملزم می کند تا با دقت بسیار زیادی به کاندیداها نمره عادلانه اعطا کنند.

در مورد تاثیر و سهم نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در قبولی نهایی نمی توان درصد خاصی را بیان کرد. زیرا هر ساله قوانین مربوطه دستخوش تغییر و تحول می شود. اما نکته ثابت این است که این مرحله مطمئناً در پذیرش داوطلب تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نتایج دروس متمرکز با شرایط ویژه کنکور

اگر در مصاحبه فرهنگیان رد شویم چه می شود؟

علیرغم تمام نکات مطرح شده، برخی از کاندیداها این سوال را مطرح می کنند که اگر در مصاحبه فرهنگی رد شویم چه؟ در پاسخ باید گفت که در واقعیت اتفاق خاصی نمی افتد و علاقه مندان می توانند بدون محدودیت در آزمون سال آینده شرکت کنند و ضمن تهیه مدارک لازم برای مصاحبه فرهنگی شانس خود را امتحان کنند.

البته این به شرطی است که فرد شرایط سنی دوره بعدی را داشته باشد و از این نظر مشکلی نداشته باشد. شرایط سنی هر سال از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری به اطلاع داوطلبان می رسد و با مطالعه آن می توانید از جزئیات آزمون سال مربوطه مطلع شوید.

اما در صورت کم سن بودن داوطلب حتی در صورت کسب رتبه بالا و انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان از مصاحبه رد می شود. این دسته از داوطلبان می توانند برای پذیرش در سایر رشته ها و دانشگاه هایی که شرایط پذیرش را دارند امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

مشاوره موفقیت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

توضیحات ارائه شده در بالا تا حد زیادی روشن کرده است که چه کسانی در مصاحبه معلم مردود خواهند شد و دلایل کاهش نمرات نیز بیان شده است. اما شاید رعایت چند نکته دیگر بتواند به داوطلبان عزیز نمره بالاتر و احتمال قبولی بیشتر کمک کند. در ادامه به بررسی نکاتی از توصیه های موفقیت در مصاحبه با دانشگاه فرهنگیان می پردازیم:

پس از اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، متقاضیان باید آماده پاسخگویی به سوالات شوند. برای این کار بهتر است به تجربیات افرادی که قبلاً این مرحله را گذرانده اند تکیه کرد و منابعی را که از آنها سؤال می شود به خوبی مطالعه کرد (مانند رساله مرجه تقلید). همچنین در مورد مسائل و رویدادهای سیاسی و مذهبی اخیر اطلاعات کافی به دست آید.

جدای از این، جمع آوری مدارک و سوابق علمی لازم که به تقویت رزومه کمک می کند، توصیه می شود. داشتن رزومه ای چشمگیر از فعالیت های علمی مرتبط با حوزه مربوطه می تواند نظر هیئت داوران را تا حد زیادی جلب کند.

عملکرد و حضور در روز مصاحبه نیز از عوامل اصلی پذیرش محسوب می شود. شاید دلیل رد در مصاحبه فرهنگی بسیاری از داوطلبان عدم اعتماد به نفس، تمرکز، تصمیم گیری صحیح، عدم رعایت اصول ارتباطی و … بوده است. در حالی که بسیاری از این افراد اطلاعات و آمادگی زیادی داشتند، اما از نظر روانی بر فضا تسلط نداشتند.

در نهایت برای موفقیت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان توصیه می شود سوالات و پاسخ های احتمالی پژوهشی را قبل از روز مصاحبه تمرین کنید. همچنین با کنترل استرس تا حدود زیادی می توان به موفقیت دست یافت.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند دلایل مختلفی که باعث رد شدن در مصاحبه مربی می شوند و پاسخ شما به اینکه چه کسانی در مصاحبه مربی رد می شوند را به شما بگویند؟ سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا را در اختیار شما قرار می دهد.

در ادامه بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

سوالات متداول

1- ✔️ چه چیزی باعث رد شدن در مصاحبه علمی فرهنگیان می شود؟

✔️ همانطور که در مقاله توضیح داده شد، نداشتن اطلاعات کافی در مورد حوزه مورد نظر و روش تدریس می تواند منجر به مردودی در مصاحبه علمی مربیان شود.

2- ✔️ اگر در مصاحبه فرهنگیان رد شویم چه میشود ؟

✔️ اگر در مصاحبه مربی مردود شویم، ممکن است در صورت علاقه یا داشتن شرایط سنی در دوره های بعدی نیز شرکت کند. در غیر این صورت می توانید طبق توضیحات مقاله اقدام کنید.

3- ✔️ نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چند باید باشد؟

✔️ برای نمره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان عدد منحصر به فردی وجود ندارد. هر داوطلبی که در این مرحله نمره بالاتری کسب کند پذیرفته می شود. راهنماهای بیشتر را می توان در این مقاله یافت.

دانشگاه فرهنگیان که یکی از پرطرفدارترین مراکز آموزشی است هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی است. مراحل پذیرش در این دانشگاه شامل دو مرحله کتبی (کنکور سراسری) و امتحان شفاهی می باشد. یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان گذراندن مرحله مصاحبه است. افرادی که قصد پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را دارند پس از قبولی در کنکور و اعلام نتایج باید در مصاحبه فرهنگیان شرکت کنند و در صورت قبولی در این مصاحبه می توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند. اما ممکن است عده ای در این مصاحبه رد شوند و بخواهند اعتراض خود را به این نتیجه اعلام کنند. مخالفت با رد هنگام مصاحبه با مربیان شامل مراحل زیر است.

می توانید مراحل ثبت اعتراض مردودی در مصاحبه فرهنگیان را به مشاوران ایران تحصیل بسپارید. فقط با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

مصاحبه مربیان

اگر چند روز از اعلام نتایج گذشته باشد می توان در مصاحبه فرهنگیان به رد اعتراض کرد. در صورت عدم اطلاع کافی از شرایط دانشگاه های فرهنگیان مانند شهید رجایی، دانشگاه شهید، دانشگاه شهید مطهری و … ممکن است در مصاحبه رد شوید. بنابراین قبل از شرکت در مصاحبه با مربیان باید دفترچه راهنما و شرایط پذیرش این دانشگاه ها و رشته های موجود در آنجا را مطالعه کنید. با بررسی این شرایط و انتخاب یکی از دانشگاه ها در صورتی که نمره کنکور شما در محدوده مجاز مصاحبه باشد دعوت به مصاحبه می شوید. نتیجه مصاحبه فرهنگیان همراه با اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام می شود و متقاضیان می توانند از این طریق از نتیجه مصاحبه مطلع شوند. پس از مشاهده نتایج می توانید به نتیجه مصاحبه اعتراض کنید که در ادامه روش اعتراض انتخاب آموزش توضیح داده خواهد شد.

زمان مخالفت با مردودی در کنکور 1402 است

برخی از دانشگاه ها برای ورود و پذیرش دانشجو در دانشگاه مربوطه مرحله مصاحبه را به سایر مراحل آزمون اضافه می کنند تا داوطلب از جنبه های دیگر نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. در این رشته ها پس از اعلام رتبه کنکور سراسری با نوشتن رشته مورد نظر و در صورت قبولی باید در مصاحبه نیز شرکت کنید. نتیجه مصاحبه با اعلام نتایج کنکور اعلام می شود و در صورتی که داوطلب اعتراضی به این نتایج داشته باشد (داوطلب اصلا قبول نشده یا برخلاف تصور در دانشگاه سطح پایین قبول شده است) می تواند اعتراض خود را ثبت کند.

زمان این اعتراض بلافاصله پس از اعلام نتایج کنکور می باشد. در این مدت چند روزه امکان ثبت اعتراض به رد مصاحبه فرهنگی وجود دارد اما لازم به ذکر است که ثبت اعتراض در سامانه باید قبل از پایان مصاحبه حضوری انجام شود. در آستانه مهلت ثبت نام دانشگاه میزبان.

هر زمان که سازمان سنجش کشور اطلاعیه های مربوط به زمان برگزاری چالش انتخاب رشته تدریس و به طور کلی مصاحبه کنکور سراسری را اعلام کند، در سایت منتشر خواهد شد. بنابراین متقاضیانی که نتایج مصاحبه را مورد اعتراض قرار می دهند باید در صورت لزوم پیگیری کنند. دادن

برای ورود به سایت دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

نحوه درخواست ابطال اعتراض در مصاحبه مربیان 1402

شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دو مرحله دارد. در ابتدا پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و در صورت قبولی رتبه داوطلب باید برای احضار به مصاحبه اقدام نمایید. در صورتی که داوطلب به مصاحبه دعوت نشود به این معنی است که رتبه وی مجاز به شرکت در مصاحبه نمی باشد. در این مرحله امکان اعتراض به انتخاب رشته و اعتراض به عدم قبولی در مصاحبه وجود ندارد. متن اعتراض به انتخاب فرهنگیان مذکور در این مرحله بی پاسخ خواهد ماند.

داوطلبان توجه داشته باشند که کلیه مراحل ثبت نام اعتراض به صورت حضوری انجام می شود لذا مراجعه حضوری به سازمان سنجش داخل کشور تاثیری در روند اعتراض داوطلب نخواهد داشت. داوطلبان برای ثبت اعتراض خود به صورت اینترنتی مراحل زیر را دنبال کنند.

متقاضیان در اولین قدم به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش کشور که آدرس آن در زیر آمده است مراجعه کنند.

darkhast.sanjesh.org

در فرمی که مشاهده می کنید اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر و شماره تلفن همراه از شما خواسته می شود.

این اطلاعات باید به صورت دقیق وارد شود و مسئولیت هرگونه مغایرت با اطلاعات واقعی بر عهده داوطلب است. پس از وارد کردن اطلاعات، گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

حالا یک کد به شماره وارد شده در مرحله قبل ارسال می شود که باید آن را در کادری که مشاهده می کنید وارد کنید. سپس دوباره روی گزینه save کلیک کنید.

در مرحله پایانی اعتراض به مردودی در مصاحبه فرهنگیان، لازم است داوطلب متن اعتراضی را برای انتخاب فرهنگیان تهیه و در قسمت متن اعتراض سایت وارد کند. همچنین متقاضیان می توانند در اعتراض به انتخاب مربیان خود فایل ها و اسنادی شامل فایل های ویدئویی، پی دی اف و … را پیوست کرده و پس از انجام این مراحل گزینه تایید را انتخاب کنند. با انتخاب این گزینه شماره نامه و کد رهگیری برای وی ارسال می شود.

در سال 1402 پس از برگزاری کنکور سراسری می توان از اعتراض به رد نگهداری فرهنگیان توسط سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش مطلع شد و راهنمای تصویری متعاقبا در سایت قرار خواهد گرفت.

برای اطلاع از مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

پاسخ اعتراض به مصاحبه آموزش و پرورش را ببینید

پس از ثبت اعتراض در سامانه الکترونیکی سازمان سنجش، می توانید برای پاسخ به اعتراض به مصاحبه آموزش و پرورش به صفحه خود در سامانه مراجعه کنید. تقریباً یک تا دو روز طول می کشد تا نتیجه اعتراض در سامانه الکترونیکی سازمان سنجش اعلام شود. در واقع داوطلب باید با استفاده از کد رهگیری دریافتی به سامانه «rahgiri.sanjesh.org» مراجعه و پس از درج کد رهگیری و شماره نامه، از وضعیت اعتراض خود مطلع شود.

خلاصه

مصاحبه معلمان یکی از مراحل لازم قبل از اخذ پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می باشد و متقاضیان دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم ملزم به شرکت در این مصاحبه می باشند. در صورت عدم پذیرش مصاحبه فرهنگیان، داوطلب می تواند نسبت به رد مصاحبه فرهنگیان اعتراض کند. توضیحات بیشتر در خصوص ثبت اعتراض و پاسخ به اعتراض به مصاحبه آموزش و پرورش در متن فوق آمده است.

برای دانلود فایل PDF محتوای کامل این صفحه کلیک کنید.

5/5 – (1 امتیاز)

آیا می توان به رد شدن در مصاحبه فرهنگیان اعتراض کرد؟

بله، ثبت اعتراض به نتایج مصاحبه فرهنگیان برای همه داوطلبان امکان پذیر است.

نتایج ثبت اعتراض به مصاحبه فرهگیان را چگونه می توان دید؟

برای آشنایی با نحوه مشاهده وضعیت درخواست اختلاف، مقاله بالا را بخوانید.

برای ثبت اعتراض به رد شدن در مصاحبه مربی به چه سایتی مراجعه کنم؟

برای این کار باید به سایت darkhast.sanjesh.org مراجعه کنید.

دانشگاه فرهنگیان که یکی از پرطرفدارترین مراکز آموزشی است هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی است. مراحل پذیرش در این دانشگاه شامل دو مرحله کتبی (کنکور سراسری) و امتحان شفاهی می باشد. یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان گذراندن مرحله مصاحبه است. افرادی که قصد پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را دارند پس از قبولی در کنکور و اعلام نتایج باید در مصاحبه فرهنگیان شرکت کنند و در صورت قبولی در این مصاحبه می توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند. اما ممکن است عده ای در این مصاحبه رد شوند و بخواهند اعتراض خود را به این نتیجه اعلام کنند. مخالفت با رد هنگام مصاحبه با مربیان شامل مراحل زیر است.

می توانید مراحل ثبت اعتراض مردودی در مصاحبه فرهنگیان را به مشاوران ایران تحصیل بسپارید. فقط با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

مصاحبه مربیان

اگر چند روز از اعلام نتایج گذشته باشد می توان در مصاحبه فرهنگیان به رد اعتراض کرد. در صورت عدم اطلاع کافی از شرایط دانشگاه های فرهنگیان مانند شهید رجایی، دانشگاه شهید، دانشگاه شهید مطهری و … ممکن است در مصاحبه رد شوید. بنابراین قبل از شرکت در مصاحبه با مربیان باید دفترچه راهنما و شرایط پذیرش این دانشگاه ها و رشته های موجود در آنجا را مطالعه کنید. با بررسی این شرایط و انتخاب یکی از دانشگاه ها در صورتی که نمره کنکور شما در محدوده مجاز مصاحبه باشد دعوت به مصاحبه می شوید. نتیجه مصاحبه فرهنگیان همراه با اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام می شود و متقاضیان می توانند از این طریق از نتیجه مصاحبه مطلع شوند. پس از مشاهده نتایج می توانید به نتیجه مصاحبه اعتراض کنید که در ادامه روش اعتراض انتخاب آموزش توضیح داده خواهد شد.

زمان مخالفت با مردودی در کنکور 1402 است

برخی از دانشگاه ها برای ورود و پذیرش دانشجو در دانشگاه مربوطه مرحله مصاحبه را به سایر مراحل آزمون اضافه می کنند تا داوطلب از جنبه های دیگر نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. در این رشته ها پس از اعلام رتبه کنکور سراسری با نوشتن رشته مورد نظر و در صورت قبولی باید در مصاحبه نیز شرکت کنید. نتیجه مصاحبه با اعلام نتایج کنکور اعلام می شود و در صورتی که داوطلب اعتراضی به این نتایج داشته باشد (داوطلب اصلا قبول نشده یا برخلاف تصور در دانشگاه سطح پایین قبول شده است) می تواند اعتراض خود را ثبت کند.

زمان این اعتراض بلافاصله پس از اعلام نتایج کنکور می باشد. در این مدت چند روزه امکان ثبت اعتراض به رد مصاحبه فرهنگی وجود دارد اما لازم به ذکر است که ثبت اعتراض در سامانه باید قبل از پایان مصاحبه حضوری انجام شود. در آستانه مهلت ثبت نام دانشگاه میزبان.

هر زمان که سازمان سنجش کشور اطلاعیه های مربوط به زمان برگزاری چالش انتخاب رشته تدریس و به طور کلی مصاحبه کنکور سراسری را اعلام کند، در سایت منتشر خواهد شد. بنابراین متقاضیانی که نتایج مصاحبه را مورد اعتراض قرار می دهند باید در صورت لزوم پیگیری کنند. دادن

برای ورود به سایت دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

نحوه درخواست ابطال اعتراض در مصاحبه مربیان 1402

شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دو مرحله دارد. در ابتدا پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و در صورت قبولی رتبه داوطلب باید برای احضار به مصاحبه اقدام نمایید. در صورتی که داوطلب به مصاحبه دعوت نشود به این معنی است که رتبه وی مجاز به شرکت در مصاحبه نمی باشد. در این مرحله امکان اعتراض به انتخاب رشته و اعتراض به عدم قبولی در مصاحبه وجود ندارد. متن اعتراض به انتخاب فرهنگیان مذکور در این مرحله بی پاسخ خواهد ماند.

داوطلبان توجه داشته باشند که کلیه مراحل ثبت نام اعتراض به صورت حضوری انجام می شود لذا مراجعه حضوری به سازمان سنجش داخل کشور تاثیری در روند اعتراض داوطلب نخواهد داشت. داوطلبان برای ثبت اعتراض خود به صورت اینترنتی مراحل زیر را دنبال کنند.

متقاضیان در اولین قدم به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش کشور که آدرس آن در زیر آمده است مراجعه کنند.

darkhast.sanjesh.org

در فرمی که مشاهده می کنید اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر و شماره تلفن همراه از شما خواسته می شود.

این اطلاعات باید به صورت دقیق وارد شود و مسئولیت هرگونه مغایرت با اطلاعات واقعی بر عهده داوطلب است. پس از وارد کردن اطلاعات، گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

حالا یک کد به شماره وارد شده در مرحله قبل ارسال می شود که باید آن را در کادری که مشاهده می کنید وارد کنید. سپس دوباره روی گزینه save کلیک کنید.

در مرحله پایانی اعتراض به مردودی در مصاحبه فرهنگیان، لازم است داوطلب متن اعتراضی را برای انتخاب فرهنگیان تهیه و در قسمت متن اعتراض سایت وارد کند. همچنین متقاضیان می توانند در اعتراض به انتخاب مربیان خود فایل ها و اسنادی شامل فایل های ویدئویی، پی دی اف و … را پیوست کرده و پس از انجام این مراحل گزینه تایید را انتخاب کنند. با انتخاب این گزینه شماره نامه و کد رهگیری برای وی ارسال می شود.

در سال 1402 پس از برگزاری کنکور سراسری می توان از اعتراض به رد نگهداری فرهنگیان توسط سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش مطلع شد و راهنمای تصویری متعاقبا در سایت قرار خواهد گرفت.

برای اطلاع از مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

پاسخ اعتراض به مصاحبه آموزش و پرورش را ببینید

پس از ثبت اعتراض در سامانه الکترونیکی سازمان سنجش، می توانید برای پاسخ به اعتراض به مصاحبه آموزش و پرورش به صفحه خود در سامانه مراجعه کنید. تقریباً یک تا دو روز طول می کشد تا نتیجه اعتراض در سامانه الکترونیکی سازمان سنجش اعلام شود. در واقع داوطلب باید با استفاده از کد رهگیری دریافتی به سامانه «rahgiri.sanjesh.org» مراجعه و پس از درج کد رهگیری و شماره نامه، از وضعیت اعتراض خود مطلع شود.

خلاصه

مصاحبه معلمان یکی از مراحل لازم قبل از اخذ پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می باشد و متقاضیان دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم ملزم به شرکت در این مصاحبه می باشند. در صورت عدم پذیرش مصاحبه فرهنگیان، داوطلب می تواند نسبت به رد مصاحبه فرهنگیان اعتراض کند. توضیحات بیشتر در خصوص ثبت اعتراض و پاسخ به اعتراض به مصاحبه آموزش و پرورش در متن فوق آمده است.

برای دانلود فایل PDF محتوای کامل این صفحه کلیک کنید.

به این بررسی امتیاز دهید

آیا می توان به رد شدن در مصاحبه فرهنگیان اعتراض کرد؟

بله، ثبت اعتراض به نتایج مصاحبه فرهنگیان برای همه داوطلبان امکان پذیر است.

نتایج ثبت اعتراض به مصاحبه فرهگیان را چگونه می توان دید؟

برای آشنایی با نحوه مشاهده وضعیت درخواست اختلاف، مقاله بالا را بخوانید.

برای ثبت اعتراض به رد شدن در مصاحبه مربی به چه سایتی مراجعه کنم؟

برای این کار باید به سایت darkhast.sanjesh.org مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا