چرا در فصل زمستان از لباس های تیره استفاده میکنیم

چرا در زمستان بیشتر از رنگ های تیره و در تابستان از رنگ های روشن استفاده می کنیم؟

صفحه اصلی

سرگرمی

چرا رنگ های تیره در زمستان بیشتر استفاده می شود و رنگ های روشن در تابستان؟

تصحیح فعالیت های درس 15 پژوهش ششم

گام به گام درس پانزدهم مطالعات ششم

نام درس: انواع لباس موضوع: گام به گام پایه ششم

گام به گام درس پانزدهم مطالعات ششم

انتخاب سریع صفحه:

گام به گام مطالعات ششم / درس پانزدهم :: انواع لباس

پاسخ فعالیت های درس اجتماعی پانزدهم ششم

فعالیت 1 صفحه 77 مطالعه ششم

با هم فکر کنید و به جز کسانی که در تصاویر می بینید، سه گروه اجتماعی یا حرفه ای دیگر را نام ببرید که لباس های خاص می پوشند و بگویید لباس های هر گروه چه ویژگی هایی دارد تا فشار آب در ماهیچه ها اختلال ایجاد نکند. (گروه اجتماعی)
2- یونیفرم پلیس: باید لباس فرم مشخص و متحدالشکل را بپوشند تا در جامعه به وضوح شناخته شوند، در حالی که ابزار و وسایل (سلاح، دستبند و …) نیز جزئی از لباس آنهاست. (گروه حرفه ای)
3-لباس پزشکان: لباس سفید به دلیل اهمیت تمیزی. (گروه کاری)

گام به گام درس 15 مطالعات ششم

پاسخ صفحه 77 مطالعات ششم

لباس های ما با توجه به فصول سال متفاوت است. چه نوع لباسی در زمستان بیشتر می پوشیم؟
پاسخ: لباس گرم

تفاوت لباس های ما در تابستان و زمستان چیست؟
پاسخ: در تابستان لباس های نازک می پوشیم اما در زمستان برای گرم نگه داشتن بدن لباس های ضخیم و پشمی می پوشیم.

چرا در زمستان بیشتر از رنگ های تیره و در تابستان از رنگ های روشن استفاده می کنیم؟
پاسخ: زیرا رنگ های تیره گرما را جذب می کنند و از انعکاس گرما در خارج از بدن ما جلوگیری می کنند. همچنین در تابستان لباس های رنگ روشن می پوشیم زیرا رنگ روشن اشعه های خورشید را منعکس می کند و بدن ما از گرما در امان است.

به این عکس ها دقت کنید. آیا می توانید آب و هوای منطقه ای که این افراد در آن زندگی می کنند را بر اساس نوع لباسی که می پوشند حدس بزنید؟

پاسخ: تصویر سمت راست آب و هوای سرد، تصویر سمت چپ آب و هوای گرم.

فعالیت 2، صفحه 79، مطالعات ششم

در کدام استان زندگی می کنید؟ از بزرگان در مورد لباس محلی استان خود بپرسید و در مورد ویژگی های لباس مردان و زنان به آنها بگویید. اگر لباس محلی استان خود را دارید یا عکسی از آن دارید به کلاس
بیاورید پاسخ: در استان کردستان مردان شلوار گشاد کردی و پیراهن برای کمر و عمامه برای سر می پوشند. زنان کرد شلوارهای گشاد با پاشنه های تنگ و پیراهنی روی آن می پوشند. شال نخی پهنی به کمر و نیم تنه کوتاه روی پیراهن و روسری بلند سکه دوزی شده و مهره های رنگی دور سر می بندند و در واقع با حفظ لباس های محلی، فرهنگ و هویت این منطقه را حفظ کرده اند.

فعالیت 3، صفحه 79، مطالعات ششم

به نظر شما چرا لباس های محلی در موزه مردم شناسی نگهداری می شود؟
پاسخ: چون لباس نشان دهنده آداب و رسوم و فرهنگ هر منطقه است و شما می توانید از طریق لباس و آداب و رسوم محلی مردم آن منطقه را بشناسید. به همین دلیل این لباس ها و آداب و رسوم برای ما ارزشمند است. در واقع با حفظ پوشش محلی، فرهنگ و هویت این منطقه را حفظ کرده ایم.

فعالیت 4 صفحه 81 مطالعات ششم

کاربرگ شماره 19 «بررسی لباس تاریخی» در خانه.

پاسخ کاربرگ مطالعه مشاهده ای ششم 19

برای مشاهده سوالات و توضیحات کتاب های خود؛ به سادگی نام درس یا شماره صفحه آن را با عبارت Lesson Syngam در گوگل جستجو کنید.

1401/12/24

موضوع پوشش یکی از مهم ترین مسائلی است که انسان در آن دخالت دارد. بحث لباس و همپوشی به سن خاصی مربوط نمی شود و به همه سنین گره می خورد. به طور کلی لباس ها به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول برای پوشیدن در بیرون از منزل و دسته دوم مناسب پوشیدن در منزل هستند. اما باید به موارد دیگری مانند رنگ و جنس مناسب لباس در فصول مختلف نیز توجه کنیم. هر فصلی سبک خاص خود را دارد. آب و هوا در هر فصل نوع پوشش شما را تعیین می کند. افراد می توانند سبک خود را با توجه به رنگ و حالتی که فصول به مردم منتقل می کنند انتخاب کنند. به عنوان مثال نمی توانید در فصل گرم لباس های لازم برای فصل سرد را بپوشید، زیرا برای پوشیدن در فصل گرم مناسب نخواهند بود. در این مطلب نحوه ست کردن لباس ها را با توجه به فصل به شما آموزش می دهیم.

1- رنگ مناسب برای هر فصل

برای داشتن استایلی زیبا و جذاب مناسب هر فصل باید رنگ مناسب هر فصل را انتخاب کنید. اگر این ترکیب رنگ در کنار هم قرار دادن لباس ها مهم نباشد، استایل شما را بد جلوه می دهد. در این مقاله سعی داریم استایل ها و لباس های مختلف مناسب هر فصل را توضیح دهیم.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• رنگ مناسب فصل بهار

برخی از رنگ هایی که در این فصل هستند عبارتند از صورتی بسیار کم رنگ، آبی روشن، کرم، زرد کم رنگ، بنفش کم رنگ و هلویی. رنگ های مناسب برای فصل بهار اغلب روشن و شور هستند. رنگ هایی که هرگز شما را خسته نمی کنند و حال و هوای خوبی را در شما ایجاد می کنند. رنگ های شاد استایل شما را خیلی واضح نشان می دهند و باعث می شوند که به عنوان فردی شاد و بشاش در بین مخاطبان ظاهر شوید. حتی اگر استایل شما رنگ‌های تیره دارد، تا حد امکان یک روسری یا کیف رنگ روشن برای استایل بهاری خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکن است کت و شلوار لی زنانه خود را در رنگ های تیره مانند آبی تیره یا مشکی انتخاب کرده باشید. در این صورت بهتر است از رنگ های بهاری برای کیف، شال یا نخی خود استفاده کنید تا استایلی مناسب در این فصل ایجاد کنید. برای انتخاب رنگ می توانید رنگ سفید را امتحان کنید.

استفاده از رنگ قرمز ملایم می تواند ایده خوبی برای فصل بهار باشد. رنگ قرمز استایل شما را شاداب و شاداب می کند. اگر استایل خنثی را برای فصل بهار انتخاب کرده اید، می توانید با استفاده از رنگ قرمز به استایل خود انرژی بدهید. می توانید از این رنگ برای ست تونیک و شلوار هماهنگ استفاده کنید. ایده استفاده از رنگ های صورتی و بنفش می تواند برای فصل بهار بسیار مناسب باشد. زیرا این رنگ ها در این فصل اغلب در گل ها و غنچه ها دیده می شود و دیدن آن بسیار زیباست. این رنگ ها استایل شما را زنده می کنند. استفاده از رنگ های صورتی و بنفش در استایل شما باعث می شود آرام و خونسرد به نظر برسید. رنگ هایی مانند سفید و کرم نیز برای فصل بهار مناسب هستند. این رنگ ها اغلب با آبی و سبز و رنگ های دیگر پوشیده می شوند. رنگ های آبی و سبز در ترکیب استایل شما می توانند حال و هوای رسمی ایجاد کنند. این رنگ ها اغلب به شما و اطرافیانتان احساس انرژی و سرزندگی می دهند.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• رنگ مناسب فصل تابستان

رنگ های مورد استفاده در فصل تابستان سفید، زرد لیمویی، صورتی روشن و نارنجی است. رنگ هایی که می توان در این فصل پوشید، اغلب رنگ هایی هستند که با نگاه کردن به آنها احساس تازگی می کنید. از رنگ های قابل استفاده در ترکیب استایل در تابستان می توان به رنگ های پاستلی اشاره کرد که اغلب از این رنگ ها برای فصل تابستان استفاده می کنند. این رنگ ها باعث افزایش تعریق بدن شما نمی شوند، اما ترکیب این رنگ های پاستلی گرما را از بدن شما دور می کند. سعی کنید از این رنگ ها در ترکیب مانتو یا شال استفاده کنید. ملایم، سفید کم رنگ و صورتی، یا قرمز و آبی روشن از جمله رنگ های تابستانی هستند که می توانید برای انتخاب استایل خود از آنها استفاده کنید. اما همانطور که می دانید برای دیدن ترکیب های خاصی از لباس ها باید در کنار این رنگ ها از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید. با این کار رنگ لباس شما بیشتر به چشم می آید.

اگر می خواهید بپوشانید، می توانید از پارچه های خنک که در تابستان محبوب هستند استفاده کنید. این پارچه ها می توانند پارچه های کتان، ابریشم مصنوعی، نخی، نخی، کتان و نخی باشند. با این پارچه ها می توانید ملحفه های ساده و زیبا برای زیر مانتو و یا به عنوان پیراهن های مردانه خنک بسازید.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• رنگ متناسب با فصل پاییز

برای فصل های پاییز و زمستان، هماهنگی و انتخاب رنگ استایل مناسب آسان تر است، زیرا در بهار و تابستان رنگ های زیادی برای انتخاب به سبک مورد نظر شما داریم. اما در پاییز و زمستان از رنگ های کمتری در تولید پوشاک استفاده می شود. اکثر لباس های پاییزی در رنگ های تیره و گرم هستند. از آنجایی که در این فصل شاهد ریزش برگ درختان هستیم، این فصل یکی از فصولی است که تنوع رنگی زیادی دارد. به همین دلیل تمایل شما به رنگ های قهوه ای، نارنجی و شتری بیشتر می شود. اگر در پاییز استایل شیکی می خواهید، می توانید رنگ های قهوه ای، شکلاتی و نسکافه ای را برای استایل خود انتخاب کنید. در استایل پاییزی خود می توانید از رنگ های خنثی در ترکیب این رنگ ها استفاده کنید تا لباس هایتان زیباتر شود. مثلاً اگر مانتو شتری رنگ می پوشید، باید شلوار کرم رنگ یا رنگی را انتخاب کنید که با رنگ شال شما همخوانی داشته باشد.

به مواردی که گفتیم باید طرح های یاسی، خردلی، طلایی، شتری، خاکستری، آبی، بنفش، بنفش، چهارخانه در رنگ های پاییزی را اضافه کنیم. لباس های چهارخانه که اغلب با رنگ های گرم برای این فصل ترکیب می شوند، چند سالی است که توجه خانم ها را به خود جلب کرده اند. بیشتر رنگ های در نظر گرفته شده برای لباس های چهارخانه در این فصل ترکیبی از قرمز و نارنجی، مشکی و زرد است. این لباس های چهارخانه را که به سبک لباس مردانه نیز دوخته شده اند، می توانید با ساق های چرمی ترکیب کنید. از جمله لباس هایی که می توان برای پاییز انتخاب کرد، انواع بارانی و مانتو عروسکی، پانچ و شنل، مانتو گرم است. شما می توانید هر یک از این موارد ذکر شده را با نیم بوت، چکمه، شال و روسری متناسب با رنگ لباس خود انتخاب کنید. رنگ های آجری، زرد و نارنجی نیز از جمله رنگ های قابل استفاده در این فصول هستند. این رنگ ها حس گرمی را به مخاطب القا می کنند.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• رنگ مناسب فصل زمستان

همانطور که گفتیم اغلب در فصل زمستان و پاییز از رنگ های گرم و تیره استفاده می شود. رنگ مشکی و رنگ های قهوه ای و نسکافه ای معمولا انتخاب بسیار خوبی برای استایل هستند. با این لباس ها و رنگ لباس دلخواه خود می توانید یک ست دستکش و کلاه همراه کت خود بپوشید. رنگ های بهاری مانند خود بهار هستند، رنگ های روشن و دلپذیر و رنگین کمانی هستند که با نگاه کردن به آنها بوی گل ها را حس می کنید. البته ترکیب رنگ های خاص نیز می تواند جلوه خوبی بدهد. برای مثال یک لباس بافتنی زنانه در رنگ های قرمز و آبی و ترکیب آن با رنگ های تیره مانند مشکی می تواند شما را در این روزهای سرد سال پرانرژی و سرزنده نشان دهد. اگر دقت کنید، وقتی لباس هایی با رنگ های گرم و روشن می پوشید، سن شما جوان تر از شما به نظر می رسد.

»» بیشتر بخوانید: بهترین لباس برای پوشیدن در زمستان؟

2- نوع پوشش با توجه به فصول

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• مواد لباس بهاره

از دیگر مواردی که برای ترکیب استایل شما در فصول مختلف باید به آن اشاره کرد، جنس لباسی است که انتخاب می کنید و طرح و طرح آن لباس ها. مثلاً برای هوای بهاری که هنوز نسبتاً سرد است، باید یک لباس نسبتاً گرم زیر لباس و کت خود بپوشید. همچنین می توانید از پارچه های شفاف برای دختران استفاده کنید که گاهی اوقات در پاییز پوشیده می شوند. پوشیدن تونیک های ساده ای که به صورت ست تونیک و شلوار و همچنین تن پوش می توانند انتخاب خوبی برای روزهای گرم بهاری باشند. اگر هوا خیلی گرم است می توانید از زیر کت هم استفاده کنید که به شکل تی شرت آستین گرد زنانه است.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• مواد لباس در فصل تابستان

در تابستان که دمای هوا بسیار بالاست، بسته به محل شما، اگر آفتاب شدید است، باید خیلی کمتر لباس بپوشید و از لباس ها و شلوارهای با پارچه خنک و برای لباس زیر و کت زنانه خود استفاده کنید. یک لباس ساده و بدون آستین انتخاب کنید. تا حد امکان از پوشیدن لباس هایی که نخی نیستند خودداری کنید. معمولا لباس های نخی یک انتخاب همیشگی و مناسب برای فصول گرم سال هستند.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• مواد لباس در پاییز

پاییز و زمستان از نظر دمای هوا بسیار متفاوت هستند. در پاییز هوا همچنان تابستان است و کم کم رنگ و بوی برف و طوفان های زمستانی به خود می گیرد. اما در این فصل استفاده از پارچه های ضخیم یا مانتوهای گرم پهن و لباس های پشمی توصیه نمی شود. در عوض می توانید با انتخاب یک کت ساده و مناسب و بافتی نزدیک به رنگ کت خود آن را بپوشید. برای انتخاب شلوار از شلوارهای چرمی استفاده کنید.

»» بیشتر بخوانید: بهترین ست لباس گرم برای فصل پاییز

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• مواد لباس در فصل زمستان

ژاکت همیشه ترکیبی پرانرژی را برای شما به ارمغان می آورد. در این فصل از آنجایی که با هوای سرد مواجه هستیم نیاز به لباس های ضخیم داریم. یکی از مهم ترین لباس های مناسب این فصل را می توان کاپشن نامید. وقتی هوا سرد است، حتی با انواع کاپشن ها، جذب کت می شوید. اما در کنار کت های کوتاه یا بلند زنانه، هودی و مانتو زنانه و مانتوهای ساده اما گرم نیز می توانند انتخاب خوبی برای برخی از روزهای زمستانی باشند. علاوه بر این ژاکت، هودی و پالتو، می توانید ست کلاه و شال گردن را نیز به لباس خود اضافه کنید.

لباس های زمستانی مردانه به گونه ای طراحی شده اند که با مانتو می توانند از نیم بوت استفاده کنند و با آن شال گردن بزنند. البته پوشیدن هودی با شلوار ساده همیشه انتخابی ساده اما راحت بوده است.

3- لباس متناسب با هر فصل

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• مدل ها را در فصل بهار و تابستان بپوشانید

در فصل تابستان سعی کنید لباسی را انتخاب نکنید که با اندام شما هماهنگ باشد. در این فصل به دلیل دمای زیاد هوا و تعریق زیاد بدن، لباس ها به بدن شما می چسبند و حتی باعث تعریق بیشتر شما می شوند. بهتر است لباسی که در این فصل انتخاب می کنید گشاد و گشاد باشد تا از تعریق زیاد جلوگیری کنید. انتخاب تونیک و شلوار نخی گشاد برای این دو فصل انتخاب خوبی است. اما اگر به دنبال انتخابی مناسب برای محل کار با توجه به فعالیت خود هستید، پیشنهاد می کنیم از پارچه های نخی یا کتانی های ساده کرم رنگ استفاده کنید.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• مدل ها را در پاییز بپوشید

در این فصل به دلیل گرمای زیاد و سپس سرد شدن تدریجی می توان چند مانتو آستر دار را پیشنهاد داد که برخی پشمی و برخی دیگر ساده هستند. برخی از مانتوها و مانتوهای مناسب فصل پاییز را می توان با دستکش چرمی و نیم بوت ست کرد. مدت زیادی نیست که شال های موهر مورد توجه قرار گرفته اند. این شال ها تنوع زیادی دارند و بسیار نرم هستند. در صورت تمایل می توانید یک شال مویر با استایل خود داشته باشید.

استایل و ست لباس مناسب فصل برای خانم ها

• مدل لباس زمستانی

در این فصل بهتر است از تونیک زنانه، لباس بافتنی و لباس های پشمی نازک استفاده کنید تا هنگام پوشیدن آن ها زیر مانتو، عرق تان زیاد نشود. اگر می خواهید کمتر عرق کنید، از یک لباس ساده یا یک تی شرت معمولی زیر لباستان استفاده کنید، سپس یک لباس بافت روی آن بپوشید. به این ترتیب لباس های توری دیگر با پوست شما تماس پیدا نمی کنند و باعث تعریق بیش از حد شما در حین فعالیت های روزانه نمی شوند.

مقالات مرتبط:

» 15 ایده اغوا کننده برای ست کردن با کت مخمل زنانه

» شکت چیست و چگونه باید تنظیم شود؟

» سبک کژوال چیست؟

» لباس مناسب برای پیاده روی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

» تفاوت بین شلوارهای مامان فیت و مدل مامان، به علاوه راهنمای کامل ست کردن لباس

تفاوت بین هودی و گرمکن چیست؟

منبع: padmira.ir

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شيوا

این مقاله خیلی جالب بود. منم همیشه توی زمستون از رنگ‌های تیره استفاده می‌کردم، اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم که به خاطر دلایل علمی و روانشناختیه. با خوندن این مقاله خیلی چیزها رو یاد گرفتم. ممنون از شما!

دکمه بازگشت به بالا